De debielste slogan ooit!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
SP: "we zijn er tegen!"
kamer: "maar waar tegen dan?"
SP: "we zijn er tegen!"
kamer: "Ja, maar waar tegen dan?"
SP: "dat maakt niet uit, we zijn er tegen!"
kamer: "zucht."
Hij denkt ook zo maar ff de grond wet te kunnen wijzigenquote:Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
In het verlengde van die stelling kunnen we dus gerust alle verboden op criminele zaken afschaffen, want daarmee lossen we het probleem op zeg je?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is ook heel makkelijk. Verbieden van drugs lost geen enkel probleem op maar levert veel criminaliteit en corruptie op. Het is dus een verbod zonder positieve kanten dus moet je het opheffen. Moeilijker is het niet.
Wetten kunnen en dienen ook gewijzigd worden, al naargelang de behoeften die de tijd stelt.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:52 schreef nicoo het volgende:
[..]
Hij denkt ook zo maar ff de grond wet te kunnen wijzigen
Als je niet kan aantonen dat een wet een probleem oplost moet je hem schrappen. Als een wet overduidelijk nut heeft heb je argumenten om hem te behouden. Die argumenten zijn er niet voor drugsverboden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
In het verlengde van die stelling kunnen we dus gerust alle verboden op criminele zaken afschaffen, want daarmee lossen we het probleem op zeg je?
Nee. Centrumlinks is niet bezig met een oplossing.quote:Lijkt inderdaad erg op de centrumlinkse oplossingen van nu ja. Week het etiketje ervan af en dan is het geen probleem meer.
[..]
De behoeften van wie? Religieuze mensen die hun ideologie aan anderen willen opdringen? De katoen- en farmaceutische industrie die ten koste van de maatschappij hun winsten willen vergroten?quote:Wetten kunnen en dienen ook gewijzigd worden, al naargelang de behoeften die de tijd stelt.
De universele verklaring van de rechten van de mens (of zoiets..) is tot stand gekomen omdat men besefte dat bepaalde rechten elementair zijn in een 'beschaafde' wereld. Dat je in sommige landen zonder problemen een uzi kan kopen maar jaren achter de tralies verdwijnt omdat je iets kweekt/consumeert, is geschift.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
In het verlengde van die stelling kunnen we dus gerust alle verboden op criminele zaken afschaffen, want daarmee lossen we het probleem op zeg je?
Lijkt inderdaad erg op de centrumlinkse oplossingen van nu ja. Week het etiketje ervan af en dan is het geen probleem meer.
[..]
Wetten kunnen en dienen ook gewijzigd worden, al naargelang de behoeften die de tijd stelt.
Mooi. 4 km/u te hard rijden is geen probleem voor de meerderheid van Nederland (democratie, dus kom niet aankakken dat jij dat wel vindt), dus laten we de Wet Mulder maar afschaffen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als je niet kan aantonen dat een wet een probleem oplost moet je hem schrappen. Als een wet overduidelijk nut heeft heb je argumenten om hem te behouden. Die argumenten zijn er niet voor drugsverboden.
Eindelijk iemand die het toegeeft!quote:Nee. Centrumlinks is niet bezig met een oplossing.
Iedereen in een maatschappij heeft behoeften. En zoals dat in een democratie eraan toegaat, hoort de meerderheid het voor het zeggen te hebben waardoor juist die behoeftes worden ingevuld. Als de meerderheid bestaat uit katoen- en farmaceutische industrie en er een dergelijke politieke partij wordt opgericht, geef ik je gelijk. Tot dan moeten we het met de huidige partijen doen. En daar is Wilders er met zijn steeds groter wordende aanhang een van. Suck it up pal.quote:De behoeften van wie? Religieuze mensen die hun ideologie aan anderen willen opdringen? De katoen- en farmaceutische industrie die ten koste van de maatschappij hun winsten willen vergroten?
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
.
Iedereen in een maatschappij heeft behoeften. En zoals dat in een democratie eraan toegaat, hoort de meerderheid het voor het zeggen te hebben
Je praat poep. Een overheid moet zaken regelen die je moet regelen. En wat ze niet moeten regelene is wat mensen met zichzelf doen. Eten drinken roken snuiven dood sex is geen terrein voor een overheid.quote:waardoor juist die behoeftes worden ingevuld. Als de meerderheid bestaat uit katoen- en farmaceutische industrie en er een dergelijke politieke partij wordt opgericht, geef ik je gelijk. Tot dan moeten we het met de huidige partijen doen. En daar is Wilders er met zijn steeds groter wordende aanhang een van. Suck it up pal.
Prima reactie!quote:
Ja, en dat is dus precies wat deze overheid al 30 jaar aan het nalaten is. Geef alleen daarom al Wilders maar eens de kans, eens kijken wat hij in 4 jaar voor elkaar krijgt!quote:Je praat poep. Een overheid moet zaken regelen die je moet regelen. En wat ze niet moeten regelene is wat mensen met zichzelf doen. Eten drinken roken snuiven dood sex is geen terrein voor een overheid.
Eh Wilders wil een nóg strikter drugsbeleid hanteren. De voorvechter van de Vrijheid (haha) is dus tegen de persoonlijke vrijheid om met je lichaam en geest te doen wat je wil, zelfs al heeft dit geen duidelijk aantoonbare gevolgen voor de maatschappij.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Prima reactie!![]()
[..]
Ja, en dat is dus precies wat deze overheid al 30 jaar aan het nalaten is. Geef alleen daarom al Wilders maar eens de kans, eens kijken wat hij in 4 jaar voor elkaar krijgt!
Met wat? Met een totaal verbod? Een plan dat praktisch 1 op 1 lijkt op het Amerikaanse "war on drugs", je heb er vast wel ooit van gehoord, het is zo'n 30 jaar geleden gestart onder Reagan en compleet, totaal, volledig is mislukt....dat plan?quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ja, en dat is dus precies wat deze overheid al 30 jaar aan het nalaten is. Geef alleen daarom al Wilders maar eens de kans, eens kijken wat hij in 4 jaar voor elkaar krijgt!
Of hij krijgt helemaal niets voor elkaar of we krijgen een fijne dictatuur.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Prima reactie!![]()
[..]
Geef alleen daarom al Wilders maar eens de kans, eens kijken wat hij in 4 jaar voor elkaar krijgt!
Je vergeet dat een fascistische politiestaat ook jouw hobbies zal verbieden.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Prima reactie!![]()
[..]
Natuurlijk kan dat, maar ik neem aan dat je bekend bent met de procedures voor een grondwetswijziging?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wetten kunnen en dienen ook gewijzigd worden, al naargelang de behoeften die de tijd stelt.
Nogmaals, hij is niet tegen gebruik maar tegen verslaving welke een last vormt voor de maatschappij. Tegen kutjunks die je auto openbreken, ook al weten ze niet eens of er wat inligt, en jou achterlaten met een hoop frustratie en schade. En morgen doen ze het weer. Dat aanpakken lijkt me helemaal geen slecht idee.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:55 schreef Golzuam het volgende:
Eh Wilders wil een nóg strikter drugsbeleid hanteren. De voorvechter van de Vrijheid (haha) is dus tegen de persoonlijke vrijheid om met je lichaam en geest te doen wat je wil, zelfs al heeft dit geen duidelijk aantoonbare gevolgen voor de maatschappij.
Je weet helemaal niet hoe die plannen ten uitvoer gelegd gaan worden. Ten eerste omdat beleid heel iets anders is dan daadwerkelijke daaruit voortvloeiende wetgeving en ten tweede omdat je in een coalitie altijd gedwongen bent om een regeerakkoord samen te stellen en compromissen te sluiten.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:59 schreef Semisane het volgende:
Met wat? Met een totaal verbod? Een plan dat praktisch 1 op 1 lijkt op het Amerikaanse "war on drugs", je heb er vast wel ooit van gehoord, het is zo'n 30 jaar geleden gestart onder Reagan en compleet, totaal, volledig is mislukt....dat plan?
Je wil 4 jaar lang iemand aan het roer zetten die 4 jaar langen plannetjes en ideetjes laten uitproberen die aantoonbaar al zijn mislukt?
Ik zou zijn verkiezingsprogramma er even op naslaan, want daar staan best dingen in die heel nuttig zijn. Alleen zijn ze erg voor hun raap en passen ze niet in de politiek correcte strot van menige politieke partij of andersgezinde burger. Als je dagelijks zo zwart wordt gemaakt door de media en ander links gespuis, dan kan je nog zulke zinnige dingen roepen, iedereen zal blijven zeggen dat je een racist bent.quote:Hoe precies moet dat van alles "beter" maken?![]()
Je geeft precies aan waarom we niet nog eens 4 jaar Balkenende moeten hebben. Dan is de ellende helemaal niet te overzien. En je kunt zeggen van Wilders wat je wil, maar niet dat hij niet van aanpakken weet. Wie wil je er anders neerzetten? Halsema? Rutte? Pechtold? Hahaha!quote:Wilders en zijn "oplossingen, die tegelijkertijd lachwekkend en om te huilen zijn...sorry hoor, we hebben al 8 jaar lang Balkenende gepruts moeten ondergaan...zet er deze keer maar eens weer politici neer die verder kunnen kijken dan het volgende incident.
Laat Wilder maar een theater-tour gaan doen ofzo.
In het eerste geval is er niets verloren, in het tweede geval worden de problemen wel tenminste aangepakt.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:01 schreef xpompompomx het volgende:
Of hij krijgt helemaal niets voor elkaar of we krijgen een fijne dictatuur.
Je weet niet eens welke hobbies ik heb. Laat staan dat Wilders dat weet.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je vergeet dat een fascistische politiestaat ook jouw hobbies zal verbieden.
Ook die procedures kunnen gewijzigd worden. En Wilders kan bij gebleken geschiktheid herkozen worden.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:25 schreef Monolith het volgende:
Natuurlijk kan dat, maar ik neem aan dat je bekend bent met de procedures voor een grondwetswijziging?
Volgens mij was hij tegen gebruik. Dat staat iig in de OP.quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nogmaals, hij is niet tegen gebruik maar tegen verslaving welke een last vormt voor de maatschappij.
Nee, ik denk dat je ook niet snel iemand zal vinden die dat niet zou aanpakken. Misschien de junks zelf. Ik mis hier alleen totaal de link met het sluiten van coffeeshops.quote:Tegen kutjunks die je auto openbreken, ook al weten ze niet eens of er wat inligt, en jou achterlaten met een hoop frustratie en schade. En morgen doen ze het weer. Dat aanpakken lijkt me helemaal geen slecht idee.
Deze zin hierboven loopt niet lekker.quote:En dan nog, om de dagelijkse miljardenstroom die opgaat aan allerlei onnozele linkse weggeefhobbies waar alleen handophoudende sloebers van ver buiten de landsgrenzen beter van worden, geef ik graag een of twee van mijn hobbies op hoor.
Jij ook niet, maar je bent wel voor?quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je weet helemaal niet hoe die plannen ten uitvoer gelegd gaan worden.
Ja wel, want hij wilt drugsgebruikers opsluiten dat geeft tie zelf aan namelijk en dat zijn dus ook jij en ik, want wij nuttige ook wel eens alcohol of iets dergelijks.quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nogmaals, hij is niet tegen gebruik maar tegen verslaving welke een last vormt voor de maatschappij.
Dat is weer een heleboel blabla, maar ik ga gewoon uit van zijn uitspraak en die stelt dat hij alle drugsgebruikers in afkick-kampen wilt gooien en gezien het feit dat dat alleen al een graadje erger is dan de Amerikaanse versie van de War-on-drugs, zal de verwaterde versie van Wilders in een eventueel centrum rechts kabinet, niet veel beter zijn.quote:Je weet helemaal niet hoe die plannen ten uitvoer gelegd gaan worden. Ten eerste omdat beleid heel iets anders is dan daadwerkelijke daaruit voortvloeiende wetgeving en ten tweede omdat je in een coalitie altijd gedwongen bent om een regeerakkoord samen te stellen en compromissen te sluiten.
Ik heb het verkiezingsprogram wel eens doorgekeken ja en nee er staan geen nuttige dingen, juist omdat het zo plat en zwart/wit is, dat werkt nou eenmaal niet in de werkelijke wereld. Problemen en issues zijn nou eenmaal niet goed/slecht, zwart/wit enz...deze zijn grijs, gecompliseerd, lastig te definiëren enz, daar helpen nou eenmaal geen borrelpraat oplossingen bij, maar goed we merken het vanzelf wel, als Wilders ooit aan de macht komt.quote:Ik zou zijn verkiezingsprogramma er even op naslaan, want daar staan best dingen in die heel nuttig zijn. Alleen zijn ze erg voor hun raap en passen ze niet in de politiek correcte strot van menige politieke partij of andersgezinde burger. Als je dagelijks zo zwart wordt gemaakt door de media en ander links gespuis, dan kan je nog zulke zinnige dingen roepen, iedereen zal blijven zeggen dat je een racist bent.
Pechtold mag het van mij proberen ja, de man is een stuk intelligenter dan Wilders en de pragmatische aanpak van de D66, zal een stuk beter werken dan de platvloerse borrel-praat retoriek van Wilders.quote:Je geeft precies aan waarom we niet nog eens 4 jaar Balkenende moeten hebben. Dan is de ellende helemaal niet te overzien. En je kunt zeggen van Wilders wat je wil, maar niet dat hij niet van aanpakken weet. Wie wil je er anders neerzetten? Halsema? Rutte? Pechtold? Hahaha!
Goede argumentatie, een prachtig mooie bijdrage aan deze discussie. Als je niet verder komt dan dit, ga dan aub op het schoolpleintje verder, maar houd je buiten deze discussie.quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:05 schreef JaimyvanStee het volgende:
Allemaal blowende huilies hier, want jullie gedoogbeleidje zou er maar aan gaan..
STAKKERS!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |