Dat is dan toch echt een foutje in je perceptie, jongenquote:Op maandag 13 juli 2009 17:06 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja sorry, maar zo zie ik echt de gemiddelde Wilders-stemmer voor me.
Dat was dus het moment waarop ik besloot om jou niet meer serieus te nemenquote:Op maandag 13 juli 2009 17:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doen de meeste ook, maar sommigen worden door een onzinnig verbod de criminaliteit in gedwongen.
Dat hangt ervan af hoe je het inricht en organiseert. Zet er een linkse bende achter en je weet bij voorbaat al dat het mislukt ja. Geef alleen daarom al Wilders maar eens de kans.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:02 schreef nonzz het volgende:
[..]
Klinkt mij als het zoveelste nutteloze linkse subsidie slupende project in de oren, maar goed....
Kijk nou eens naar wat je zelf schrijft. "van Geert verwacht ik het natuurlijk ook niet". Alsof je van iemand die rechts is per definitie geen rationaliteit zou kunnen verwachten. Zie je zelf nou ook niet hoe kortzichtig dat is?quote:Een keertje rationeel over drugs nadenken zou niemand kwaad doen. Maar van Geert verwacht ik het natuurlijk ook niet.
Ik ben absoluut niet links hoor, en heb ook een hekel aan slap beleid. Wilders z'n partijprogramma bestaat voor het grootste deel uit dingen die op het eerste gezicht heel logisch en goed klinken, maar hoe meer je er over na gaat denken hoe idioter je het gaat vinden.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat is dan toch echt een foutje in je perceptie, jongenKen de feiten, lees zijn partijprogramma en vergelijk dat eens met het linkse gelul van de afgelopen 30 jaar.
Niet mee eens. Het hangt ervan af hoe je het ten uitvoer brengt. Hoe je het organiseert en regelt dat het allemaal loopt zoals het zou moeten lopen. Dat doet Wilders op een heel andere manier dan de gevestigde orde, en ja daar schrikken mensen van, zowel binnen als buiten het gevestigde politieke establishment.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:01 schreef Ritmo het volgende:
Ik ben absoluut niet links hoor, en heb ook een hekel aan slap beleid. Wilders z'n partijprogramma bestaat voor het grootste deel uit dingen die op het eerste gezicht heel logisch en goed klinken, maar hoe meer je er over na gaat denken hoe idioter je het gaat vinden.
Neah, en dat weet jij ook wel. Jij weet ook wel dat Wilders verslaafden bedoelt en niet iedere persoon die een jointje rookt, een biertje drinkt of meer dan twee koppen koffie per dag nuttigt. En we hebben geen miljoen verslaafden in Nederland.quote:Neem het onderwerp van dit topic nou. Wil je een miljoen mensen onnodig af laten kicken straks?
Volgens mij moet je dit soort dingen (het inrichten en organiseren) aan professionals overlaten die ervoor hebben gestudeerd en niet aan politici. Niet aan linkse en niet aan rechtse.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat hangt ervan af hoe je het inricht en organiseert. Zet er een linkse bende achter en je weet bij voorbaat al dat het mislukt ja. Geef alleen daarom al Wilders maar eens de kans.
Dat schreef ik niet. Van iemand die "rechts" zou ik dat best kunnen verwachten. Van Geert Wilders niet.quote:Kijk nou eens naar wat je zelf schrijft. "van Geert verwacht ik het natuurlijk ook niet". Alsof je van iemand die rechts is per definitie geen rationaliteit zou kunnen verwachten. Zie je zelf nou ook niet hoe kortzichtig dat is?
Ik krijg vlekken in m'n nek van de uitdrukking "de fatsoenlijke, hardwerkende Nederlander".quote:En daarbij, ik denk inderdaad dat Wilders niet het belang van de drugsverslaafde voorop heeft staan. Ik denk dat hij het belang van de fatsoenlijke, hardwerkende Nederlander voorop heeft staan.
Dat is lekker makkelijk als je geen argumenten meer hebt. Maar het is heel simpel: Een wet die meer na- dan voordelen heeft is een slechte wet en als niets verboden was, was er ook geen criminaliteit. Waar?quote:Op maandag 13 juli 2009 20:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat was dus het moment waarop ik besloot om jou niet meer serieus te nemen![]()
[..]
Het feit dat ie zo enorm slordig iets opschrijft in een partijprogramma zegt toch ook wel wat over z'n partij.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet mee eens. Het hangt ervan af hoe je het ten uitvoer brengt. Hoe je het organiseert en regelt dat het allemaal loopt zoals het zou moeten lopen. Dat doet Wilders op een heel andere manier dan de gevestigde orde, en ja daar schrikken mensen van, zowel binnen als buiten het gevestigde politieke establishment.
Met zijn standpunten is, ook als je er dieper over nadenkt, niets mis. Je kunt het ermee oneens zijn, maar inhoudelijk kloppen ze wel. Waarom nemen andere partijen dan nu ineens sommige van zijn standpunten over?
[..]
Neah, en dat weet jij ook wel. Jij weet ook wel dat Wilders verslaafden bedoelt en niet iedere persoon die een jointje rookt, een biertje drinkt of meer dan twee koppen koffie per dag nuttigt. En we hebben geen miljoen verslaafden in Nederland.
Hij brengt het populistisch, maar als je het met nuance bekijkt zijn zijn ideeën op zich niet verkeerd.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
Met zijn standpunten is, ook als je er dieper over nadenkt, niets mis. Je kunt het ermee oneens zijn, maar inhoudelijk kloppen ze wel. Waarom nemen andere partijen dan nu ineens sommige van zijn standpunten over?
Ik vind hem wel nuttig in de oppositie te hebben zoals nu, houdt de boel een beetje scherp.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:08 schreef teknomist het volgende:
[..]
Hij brengt het populistisch, maar als je het met nuance bekijkt zijn zijn ideeën op zich niet verkeerd.
Die nuance komt er vanzelf als hij coalitiecompromissen zou moeten sluiten. Niet dat ik ooit Wilders zou stemmen, maar ik kan zijn standpunten wel begrijpen als ik het in bepaald perspectief plaats.
Daarom kan ik Wilders wel waarderen, niet omdat ik het inhoudelijk eens met hem ben. Daarom verdedig ik hem vaak omdat hij (evenals de SP overigens) door zijn felheid qua oppositie de democratie springlevend houdt. Qua oplossing en argumenten vind ik het vaak verwerpelijk wat hij zegt. Maar ja, dat is vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:13 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik vind hem wel nuttig in de oppositie te hebben zoals nu, houdt de boel een beetje scherp.
Ik erger me ook wel eens aan vreemde uitspraken van rechters, en Wilders is een van de weinige politici die dat soort dingen dan eens op tafel gooit (met alle bombarie erbij) zodat de regering een soort van verantwoording af moet leggen.
Hij houdt inderdaad een bepaald entertainmentgehalte in de democratie hoog. Het dagelijkse Wildersuitspraakje komt nog net niet in shownieuws terug. Maar of dat hetzelfde is als democratie springlevend houden, is een andere vraag.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:19 schreef teknomist het volgende:
[..]
Daarom kan ik Wilders wel waarderen, niet omdat ik het inhoudelijk eens met hem ben. Daarom verdedig ik hem vaak omdat hij (evenals de SP overigens) door zijn felheid qua oppositie de democratie springlevend houdt. Qua oplossing en argumenten vind ik het vaak verwerpelijk wat hij zegt. Maar ja, dat is vrijheid van meningsuiting.
Juist! Het probleem is dat politici vaak onderzoeken laten uitvoeren door wetenschappers of andere mensen die verstand hebben van de problematiek en dan het advies (paddo-verbod is imho een goed voorbeeld hiervan) compleet negeren en toch hun lullige wetjes of regeltjes erdoorheen drukken.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:13 schreef nonzz het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dit soort dingen (het inrichten en organiseren) aan professionals overlaten die ervoor hebben gestudeerd en niet aan politici. Niet aan linkse en niet aan rechtse.
[..]
D66 gaat gewoon zelf checken.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:51 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
Juist! Het probleem is dat politici vaak onderzoeken laten uitvoeren door wetenschappers of andere mensen die verstand hebben van de problematiek en dan het advies (paddo-verbod is imho een goed voorbeeld hiervan) compleet negeren en toch hun lullige wetjes of regeltjes erdoorheen drukken.
En zo hoort het ook. Niet je mening baseren op 'hear-say' en de misvormde denkbeelden van anderen maar het met eigen ogen bekijken en dan pas je mening vormen.quote:Op maandag 13 juli 2009 23:51 schreef Ritmo het volgende:
[..]
D66 gaat gewoon zelf checken.Het zou me niet eens verbazen als daar een aantal fractieleden wel eens een pilletje geprobeerd heeft.
Hehe GL-mensen zijn wat dat betreft ook relaxed.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:18 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
En zo hoort het ook. Niet je mening baseren op 'hear-say' en de misvormde denkbeelden van anderen maar het met eigen ogen bekijken en dan pas je mening vormen.
Overigens scheen Tofik Dibi (GL) op de after van Awakenings Festival gespot te zijn door een fokker. Hij scheen ook lekker onder invloed te zijn. Maar ja, da's dan ook een linkse rakker!
Nou, wat jij zei was anders ook wel heel makkelijkquote:Op maandag 13 juli 2009 21:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is lekker makkelijk als je geen argumenten meer hebt. Maar het is heel simpel: Een wet die meer na- dan voordelen heeft is een slechte wet en als niets verboden was, was er ook geen criminaliteit. Waar?
Subjectief: welkom in de democratie dan, waarin iedere idioot, links of rechts, gekozen kan worden tot kamerlid. Ik vind Ella Vogelaar - om maar eens een dwarsstraat te noemen - nou niet bepaald het toonbeeld van intelligentie.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:13 schreef nonzz het volgende:
Volgens mij moet je dit soort dingen (het inrichten en organiseren) aan professionals overlaten die ervoor hebben gestudeerd en niet aan politici. Niet aan linkse en niet aan rechtse.
SP: "we zijn er tegen!"quote:Op maandag 13 juli 2009 23:53 schreef Ritmo het volgende:
Benaderingen van problemen:
CDA en CU: verbieden en de andere kant opkijken, en dan is het weg.
Wilders: gevangenis in of land uit en dan is het weg.
PvdA: het aankijken en het intern niet eens worden of het nou verboden moet worden.
D66: sta het probleem toe, dan is het geen probleem meer.
GL: sta allemaal maar toe, zolang het niet schadelijk is voor het mileu
Maar die gaat hij dan wel even veranderen, als ik zo de Wilders voorstanders begrijp, dus dat moet geen enkel probleem zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:23 schreef ASroma het volgende:
meer dan de helft van dat programma van Wilders gaat regel recht tegen de grondwet in
yuri mag het eerstje lintje doorknippen bij de primeur voor "rijkswerkinrichting"quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:26 schreef MikeyMo het volgende:
Heeft Wilders al gereageerd op Nederlands trots Yuri?
Het is ook heel makkelijk. Verbieden van drugs lost geen enkel probleem op maar levert veel criminaliteit en corruptie op. Het is dus een verbod zonder positieve kanten dus moet je het opheffen. Moeilijker is het niet.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou, wat jij zei was anders ook wel heel makkelijk
Al zat Yuri dagelijks aan de coke, dan nog was het een 10 keer betere vertegenwoordiger van ons land van Geertje.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:26 schreef MikeyMo het volgende:
Heeft Wilders al gereageerd op Nederlands trots Yuri?
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
SP: "we zijn er tegen!"
kamer: "maar waar tegen dan?"
SP: "we zijn er tegen!"
kamer: "Ja, maar waar tegen dan?"
SP: "dat maakt niet uit, we zijn er tegen!"
kamer: "zucht."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|