Ik ga altijd met het beste gezelschap wat ik kan bedenken op vakantie: mezelf.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:42 schreef Troel het volgende:
Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van het gezelschap waarin je je begeeft.
Dat laatste is zeker waarquote:Op maandag 3 augustus 2009 15:44 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik ga altijd met het beste gezelschap wat ik kan bedenken op vakantie: mezelf.
Maar afijn, als je gewoon zin hebt om je 2 weken lang niet te bewegen en je vol te proppen, dan moet je dat vooral doen, moet je alleen niet zeiken dat je aankomt.
dan moet je juist extra veel lopen om hem te vertroetelenquote:Op maandag 3 augustus 2009 15:48 schreef Miss_S het volgende:
Op vakantie eet ik gewoon waar ik zin in heb, maar meestal beweeg ik dan ook meer behalve de keer omdat mijn vriend door zijn enkel ging
Dat wel maar sporten nietquote:Op maandag 3 augustus 2009 15:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan moet je juist extra veel lopen om hem te vertroetelen
Mijn darmen werken altijd zo super goed op vakantie omdat het toch vetter is als thuis in een restaurant krijg je toch bijna altijd friet bij je eten. Juist thuis werken ze zo vervelend hoe gezonder hoe vervelender ze zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:24 schreef motorbloempje het volgende:
actieve vakanties schelen ook wel een hoop. Heb heel veel brood gegeten, iets dat ik normaal nooit doe, maargoed, dat was de makkelijkste optie, maargoed.. we waren dan ook van 9 uur tot 9 uur in touw met vanalles.
Toch heb ik niet alleen zoiets van 'ik beweeg veel, dus mag ik ook meer ongezond eten', aangezien ik liever veel gezond eet dan veel ongezond.. zeg maar.. mn lichaam raakt sinds ik 't roer heb omgegooid (en dan vooral mn darmen) echt van streek als ik 2 dagen achter elkaar vet eet
Rekensommetjes en dergelijke zijn heel leuk alleen onnauwkeurig omdat elk lichaam anders is. Daarnaast zijn er tig variabelen welke invloed hebben op het afvallen, stofwisseling bijvoorbeeld.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:12 schreef ErikN het volgende:
Beste afvallers,
Ik ben druk bezig met een nieuw strijdplan tegen de extra kilo's. Momenteel weeg ik 93kg en ik wil naar 85kg toe. Daarna misschien nog wel lager dat bekijk ik tegen die tijd voor de spiegel wel.
In het verleden heb ik veel gesport, een marathon gelopen, meerdere halve en vaak lange afstanden gefietst. Dit wil ik nooit meer doen. Sporten wil ik blijven doen, maar niet meer met schema's, dat verpest alle lol.
Goed nu heb ik het volgende uitgezocht:
- Om 1 kg af te vallen moet je 9000kcal verbranden.
- fietsen 16 km/uur >> 4,0 kcal per kg per uur
- wandelen 5 km/uur >> 3,5 kcal per kg per uur
Met andere woorden als ik lopend naar mijn werk ga in plaats van met de fiets dan weeg ik over 42 (werk)weken 85kg.
Dat duurt me dus te lang. Nu hoor ik ook veel verhalen over het feit dat coca-cola light enorm slecht voor je is. De theorie (Google) leert mij dat de cola zelf niet slecht is maar dat het een calorie behoefte opwekt. Dit wil ik allemaal best geloven. Ik drink er liters van. Laten we zeggen 1 liter per dag.
Stel ik drink nooit meer cola. Hoelang duurt het dan voordat ik 85kg weeg?
(Je mag er best een weekje naast zitten :p)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |