quote:In Jemen is een pedofiel die een 11-jarige jongen had verkracht openbaar terechtgesteld. Yehya Hussein al-Raghwah kreeg voor een publiek van enkele honderden kijkers een kogel door het hoofd. Voor de executie werd de pedofiel in handboeien door zijn thuisstad geleid.
Kinderen in publiek
Op de markt mocht de kapper nog een gebed zeggen, moest daarna gaan liggen en werd door een soldaat afgemaakt onder luide aanmoedigingen van de omstaanders. In het publiek waren ook veel kinderen.
De terechtgestelde man had vorig jaar in december in zijn kapperszaak in Sana'a de elfjarige jongen verkracht en daarna aan stukken gesneden. Hij dumpte de lichaamsresten in de woestijn.
Dit jaar zijn in Jemen al negen mensen op een gelijkaardige manier terechtgesteld. Ook dood door steniging en onthoofding is populair.
misschien als ze dat hier ook deden nam het zinloze geweld een beetje af...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:07 schreef Adfundum het volgende:
Ach, openbare terechtstellingen,dat deden ze hier een paar honderd jaar geleden ook.
Ja, en daar laten we onze kinderen ook meekijken. Daar groeien ze vredelievend van op.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:12 schreef etidoc het volgende:
[..]
misschien als ze dat hier ook deden nam het zinloze geweld een beetje af...
Laat bijv. de Amsterdamse taxichauffeur op het Leidseplein in het openbaar executeren d.m.v. met een paar taxi's hem te vierendelen
Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:16 schreef etidoc het volgende:
jij zou je kids zeker ook niet naar de politie brengen als ze iemand in elkaar slaan ?
Een paar maanden cel en wat voorwaardelijk in NL bedoel je? Ja dát zijn pas straffen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:55 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Pics (niet té expliciet, maartoch):
http://hln.be/hln/nl/960/(...)kogel-in-hoofd.dhtml
Ik vind 't nu ook niets om trots op te zijn eigenlijk, zowel van die dader als van de maatschappij daar...
Heb in ieder geval veel meer vertrouwen in 't westerse rechtssysteem en bijhorende straffen dan wat je daar ziet...
Als je kan kiezen tussen hier of dat van daar, jij zou liever met je kids en een zak popcorn gaan kijken hoe iemand zijn brains eruitgeknald worden?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:20 schreef nikky het volgende:
[..]
Een paar maanden cel en wat voorwaardelijk in NL bedoel je? Ja dát zijn pas straffen.
Als er een 11-jarig meisje of een 40-jarige vrouw was verkracht en in stukken gesneden dan zou die vent ook zijn terechtgesteld.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:18 schreef Deliah het volgende:
En trouwen met een 11-jarig meisje is toegestaan?
Als het jouw kind was dat was verkracht en in stukken gesneden had je 4 jaar waarvan 2 voorwaardelijk en wat gesprekken met de psychiater wel genoeg gevonden?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:27 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Als je kan kiezen tussen hier of dat van daar, jij zou liever met je kids en een zak popcorn gaan kijken hoe iemand zijn brains eruitgeknald worden?
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:27 schreef Unrealist- het volgende:
Dit is wel de straf die een hoop mensen op FOK! zouden willen zien voor iemand die een kind verkracht en hem aan stukken snijdt.
Ik zou voornamelijk erg verdrietig om het verlies van mijn kind zijn denk ik.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:28 schreef Northside het volgende:
[..]
Als het jouw kind was dat was verkracht en in stukken gesneden had je 4 jaar waarvan 2 voorwaardelijk en wat gesprekken met de psychiater wel genoeg gevonden?
Ik zou in ieder geval mijn herstel niet laten afhangen van een publieke terechtstelling en indien mogelijk niet van een externe bron. Zeker niet van nog een dode extra. Ik zou waarschijnlijk zwaar gefrustreerd achterblijven maar er iets van proberen te maken zonder dat er daarvoor nog een extra familie gebroken moet achterblijven.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:28 schreef Northside het volgende:
[..]
Als het jouw kind was dat was verkracht en in stukken gesneden had je 4 jaar waarvan 2 voorwaardelijk en wat gesprekken met de psychiater wel genoeg gevonden?
Mits onomstotelijk bewezen is dat de dader ook echt de dader is.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:27 schreef Unrealist- het volgende:
Dit is wel de straf die een hoop mensen op FOK! zouden willen zien voor iemand die een kind verkracht en hem aan stukken snijdt.
Ja, tenzij de rechtsspraak en strafuitvoering door moslims plaatsvindt, dan zijn het volgens diezelfde Fok!kers opeens barbaren met middeleeuwse gebruiken die een nuke op hun hoofd verdienen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:27 schreef Unrealist- het volgende:
De gedachte dat jij na jaren nog steeds gebukt gaat onder het verlies van je kind, terwijl de dader alweer vrolijk rondloopt en misschien wel in het zwembad weer naar kinderen staat te gluren, is voor veel mensen niet draaglijk. Die willen wraak zien, in hun ogen gerechtigheid. Hun leven is vernield en ze willen niet dat de dader er wel relatief makkelijk vanaf komt en misschien zelfs weer kan toeslaan. Ik begrijp best dat er mensen zijn die daarom de doodstraf willen zien.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik zou in ieder geval mijn herstel niet laten afhangen van een publieke terechtstelling en indien mogelijk niet van een externe bron. Zeker niet van nog een dode extra. Ik zou waarschijnlijk zwaar gefrustreerd achterblijven maar er iets van proberen te maken zonder dat er daarvoor nog een extra familie gebroken moet achterblijven.
In ieder geval weet ik van mezelf dat ik die veerkracht ooit zal hebben.
I know, ik heb eventjes criminologie gestudeerd en heb met verschillende mensen daarover moeten praten dus heb alles al wel gehoord, maar in ieder geval zou ik naar de toekomst willen kijken (misschien lukt dat idd niet, maar ik vertrouw in mijn eigen veerkracht hierin).quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:46 schreef Northside het volgende:
[..]
De gedachte dat jij na jaren nog steeds gebukt gaat onder het verlies van je kind, terwijl de dader alweer vrolijk rondloopt en misschien wel in het zwembad weer naar kinderen staat te gluren, is voor veel mensen niet draaglijk. Die willen wraak zien, in hun ogen gerechtigheid. Hun leven is vernield en ze willen niet dat de dader er wel relatief makkelijk vanaf komt en misschien zelfs weer kan toeslaan. Ik begrijp best dat er mensen zijn die daarom de doodstraf willen zien.
ja kwaad op de dader ben je niet in zo'n gevalquote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik zou voornamelijk erg verdrietig om het verlies van mijn kind zijn denk ik.
Maar maybe that's just me.
Ik kan 't mij niet echt voorstellen eerlijk gezegd. Bij alle slechte dingen die ik al voorgehad heb in mijn leven ben ik nog nooit echt kwaad geweest op de oorzaken, enkel op 't stomme feit dat statistisch gezien iemand 't moet voorhebben en dat ik 't dan geweest ben...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:59 schreef qonmann het volgende:
[..]
ja kwaad op de dader ben je niet in zo'n geval
De andere opties waren steniging of onthoofding, take your pickquote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:10 schreef sp3c het volgende:
als deze man daadwerkelijk schuldig is hoor je mij er niet over, good riddens zelfs maar om er nu een kalashnikov op zijn hoofd te zetten terwijl kindertjes mee staan te juichen ... barbaars
Ik zou niet gaan kijken.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:27 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Als je kan kiezen tussen hier of dat van daar, jij zou liever met je kids en een zak popcorn gaan kijken hoe iemand zijn brains eruitgeknald worden?
Plus, er is iemand vermoord, op moord staat sowiezo wel iets langer dan een paar maand hoor...
De hoofdmisdaad hier is moord, daarvoor bedragen de recidivismecijfers ongeveer 1%. Bij het gebruikelijke betrouwbaarheidsinterval van 5% (of 2,5 bij eenzijdig) is het nog steeds veiliger te zeggen dat recidivisme niet voorkomt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:10 schreef Northside het volgende:
En wat als blijkt dat hij een paar jaar later, na zijn vrijlating, weer heeft toegeslagen en een ander kind aan stukken heeft gescheurd? De recidivismecijfers zijn behoorlijk hoog. Dat had voorkomen kunnen worden door strengere gevangenisstraffen (en zeker door de doodstraf). Is dat geen argument voor?
Nee die pakken nog een kind.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:21 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
De hoofdmisdaad hier is moord, daarvoor bedragen de recidivismecijfers ongeveer 1%. Bij het gebruikelijke betrouwbaarheidsinterval van 5% (of 2,5 bij eenzijdig) is het nog steeds veiliger te zeggen dat recidivisme niet voorkomt.
Oké, da's theoretisch natuurlijk.
De meeste pedofielen vermoorden hun slachtoffers nog steeds niet hoor...
Again, ik doe gewoon moeilijk, maar ik wil maar zeggen dat 't nogal gemakkelijk roepen is met de berichtgeving uit de kranten enz...
Even googlen levert op dat de leeftijd waarop getrouwd mag worden 17 jaar is in Jemen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:18 schreef Deliah het volgende:
En als hij die alleen verkracht had, maar niet vermoord?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als er een 11-jarig meisje of een 40-jarige vrouw was verkracht en in stukken gesneden dan zou die vent ook zijn terechtgesteld.
Goeie vergelijkingquote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:18 schreef Deliah het volgende:
Omdat pedofilie nou eenmaal wat meer ouderhormoontjes in gang zet dan moord, verkrachting van volwassen, doodslag, etcetera.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:54 schreef Isabeau het volgende:
Waarom wordt overal 'pedofiel' als belangrijkste oorzaak voor deze terechstelling gesuggereerd? Is een pedofiel erger dan iemand die een kind in stukken snijdt en over de stad verspreidt
Ik heb inderdaad ook het gevoel dat het vooral de moord is die tot deze veroordeling leidt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:54 schreef Isabeau het volgende:
Waarom wordt overal 'pedofiel' als belangrijkste oorzaak voor deze terechstelling gesuggereerd? Is een pedofiel erger dan iemand die een kind in stukken snijdt en over de stad verspreidt
Ik heb het vermoeden dat de maan dichter bij de aarde staat dan de zon!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:03 schreef Gia het volgende:
Ik heb inderdaad ook het gevoel dat het vooral de moord is die tot deze veroordeling leidt.
En ik heb het vermoeden dat in geval van verkrachting van 11-jarig meisje juist het meisje gestraft zou zijn.
net zo goed barbaarsquote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:13 schreef Northside het volgende:
[..]
De andere opties waren steniging of onthoofding, take your pick. Allemaal niet even mooi om te zien. Zal wel iets te maken hebben met afschrikwekkendheid.
Maar zijn die net zo afschrikwekkend?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
net zo goed barbaars
zijn inmiddels humanere manieren om iemand om te brengen
Oh wacht, dat is gewoon ook zo.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:13 schreef SicSicSics het volgende:
Ik heb het vermoeden dat de maan dichter bij de aarde staat dan de zon!![]()
Ah, je had hem al aangepast!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:58 schreef Gia het volgende:
Oh wacht, dat is gewoon ook zo.![]()
http://www.nrc.nl/buitenl(...)nigd_na_verkrachting
Komt in dat soort landen regelmatig voor. Ook dat zowel de verkrachter als de verkrachte gedood worden.
Weet ik wel, maar het punt was dat er teveel nadruk wordt gelegd op het verkrachtingselement, terwijl het volgens mij om de moord gaat.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ah, je had hem al aangepast!
Dat het, hoe waar (en erg) het ook is, niets met deze zaak te maken heeft.
Ja lekker, in het ergste geval een paar jaar TBS en daarna kan de pedofiel weer lekker in een kinderrijke wijk gaan wonen en zich weer opnieuw vergrijpen aan kinderen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:55 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Pics (niet té expliciet, maartoch):
http://hln.be/hln/nl/960/(...)kogel-in-hoofd.dhtml
Ik vind 't nu ook niets om trots op te zijn eigenlijk, zowel van die dader als van de maatschappij daar...
Heb in ieder geval veel meer vertrouwen in 't westerse rechtssysteem en bijhorende straffen dan wat je daar ziet...
en dat hoeft niet slechter te zijn geweest.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:07 schreef Adfundum het volgende:
Ach, openbare terechtstellingen,dat deden ze hier een paar honderd jaar geleden ook.
Mooi, ik was mis met een ander land.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Even googlen levert op dat de leeftijd waarop getrouwd mag worden 17 jaar is in Jemen.
Zo heb ik via mijn werk ook veel meer van dat soort verhalen en ervaringen meegekregen. Bij onomstotelijk bewijs van verkrachting, nekschot voor de dader aub.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:08 schreef swollywood het volgende:
[..]
Ja lekker, in het ergste geval een paar jaar TBS en daarna kan de pedofiel weer lekker in een kinderrijke wijk gaan wonen en zich weer opnieuw vergrijpen aan kinderen.![]()
Deze pedo doet het in ieder geval nooit weer.![]()
Mijn ex-schoonvader is vroeger veroordeeld tot TBS wegens misbruik van 2 van zijn dochters.
Jaren later weer een nieuwe relatie, waaruit mijn ex geboren is en die dus van haar 12e tot haar 17e stelselmatig door hem is verkracht.... Goede straffen in Nederland hoor!
denk niet dat dat een hele grote rol speeltquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:42 schreef Northside het volgende:
[..]
Maar zijn die net zo afschrikwekkend?
Een kogel in je kop zal niet zo lekker zijn en ik vermoed dat hij minimaal 1 minuut daarvoor beschoten was, kijkend naar het bloed..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:29 schreef __Saviour__ het volgende:
na een schot hoef je nog niet gelijk dood te zijn natuurlijk
Als iemand dood gaat wil het nog weleens dat spieren onwillekeurige samentrekkingen maken. Zal vast wel een naampje voor zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:27 schreef Bootje84 het volgende:
http://images2-telegraaf.(...)dofiel_j_640365d.jpg
Hoe kan het dat zn onderbeen omhoog staat, terwijl hij (kijken naar het bloed) al dood is..?
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:03 schreef Gia het volgende:
En ik heb het vermoeden dat in geval van verkrachting van 11-jarig meisje juist het meisje gestraft zou zijn.
Stuiptrekkingen..? Op de frontpage had iemand het over rigor mortis, maar dat is bullshit. Dat komt pas na 2-6 uur..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:55 schreef Ravenous het volgende:
[..]
Als iemand dood gaat wil het nog weleens dat spieren onwillekeurige samentrekkingen maken. Zal vast wel een naampje voor zijn.
Omdat het dan een vieze slet is..quote:
In de moslimcultuur gebeurt het weleens ja..quote:
Is het gebruikelijk in Jemen dat verkrachte meisjes gestraft worden?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:16 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
In de moslimcultuur gebeurt het weleens ja..
Het is een moslimcultuur.. Vast wel dus..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Is het gebruikelijk in Jemen dat verkrachte meisjes gestraft worden?
Sorry. Dat was ik even vergeten. Ik zie het punt nu.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:18 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Het is een moslimcultuur.. Vast wel dus..
Een kalashnikov (en andere automatische geweren) trekken door normaal vlees een tunnel die steeds breder wordt, in de hersenen geeft dat een soort explosie tot gevolg... geen plaatselijke schade maar gewoon alles kapot...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:29 schreef __Saviour__ het volgende:
na een schot hoef je nog niet gelijk dood te zijn natuurlijk
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:22 schreef Aventura het volgende:
Vinden er in dat soort landen nou minder van dit soort gruwelijke misdaden plaats vanwege de zware openbare straffen die erop staan? Of werkt dat niet zo?
Ik heb ermee geschoten, kan mij niet voorstellen dat je niet dood bent na zo'n schot door je hoofd.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:20 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Een kalashnikov (en andere automatische geweren) trekken door normaal vlees een tunnel die steeds breder wordt, in de hersenen geeft dat een soort explosie tot gevolg... geen plaatselijke schade maar gewoon alles kapot...
Volgens mij zijn er geen (eerlijke) statistieken over te vinden, maar ik vermoed dat het weinig tot niets uitmaakt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:22 schreef Aventura het volgende:
Vinden er in dat soort landen nou minder van dit soort gruwelijke misdaden plaats vanwege de zware openbare straffen die erop staan? Of werkt dat niet zo?
Yupquote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Sterker, als iemand in je achterhoofd schiet met een 7.62?.. Denk ik niet dat je gezicht er nog op zit.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:38 schreef Ruud het volgende:
![]()
[..]
Ik heb ermee geschoten, kan mij niet voorstellen dat je niet dood bent na zo'n schot door je hoofd.
lol zoiets ja, maar ik doelde meer op een Thanalogische term. Rigor Mortis is het zeker niet.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:14 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Stuiptrekkingen..? Op de frontpage had iemand het over rigor mortis, maar dat is bullshit. Dat komt pas na 2-6 uur..
Ja, de positie van vrouwen op het Arabisch schiereiland is verwerpelijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Yup
http://www.thewip.net/con(...)hind_bars_for_l.html
Is niet zo vreemd, hoor.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:59 schreef TeenWolf het volgende:
Op de 1 of andere manier heb ik toch geen medelijden met hem...
Joa.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
De belangrijkste reden dat er in Nederland zo veel pedo's lijken rond te lopen is omdat er over gepraat wordt. In veel culturen is sex sowieso nog een taboe, laat staan misbruik.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:18 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er geen (eerlijke) statistieken over te vinden, maar ik vermoed dat het weinig tot niets uitmaakt.
Mensen die dat soort dingen doen denken volgens mij weinig na over de gevolgen en anders doen ze wel beter hun best om niet gepakt te worden/ iemand anders de schuld in de schoenen te schuiven.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:24 schreef El_Matador het volgende:
Die doet het in ieder geval nooit meer.
De manier waarop de Jemenieten het doen is walgelijk, maar het is net zo walgelijk om veroordeelde bewezen pedoseksuelen gewoon lekker tussen de spelende kinderen of op een zwemschool te laten werken.
Dat laatste wil GroenLinks Nederland graag. En die acht ik toch nog hoger in dan een stel achterlijke zandbakkers uit Jemen.
Je kan je dus afvragen wie wijzer had moeten zijn.
En Geert Wilders wil hier een soort Joods-Christelijke Sharia invoeren. Zo, hebben we die ook weer gehad.quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:24 schreef El_Matador het volgende:
Dat laatste wil GroenLinks Nederland graag. En die acht ik toch nog hoger in dan een stel achterlijke zandbakkers uit Jemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |