quote:Op maandag 6 juli 2009 22:10 schreef DuchessX het volgende:
Eerst maar even over mezelf
De geboortekaartjes zijn besteld!
Vanmiddag bij de gyn geweest, echo gehad ook, die was goed. Ons meisje was niet te groot en niet te klein; ze doet het goed!Tevens geboorteplan besproken met gyn, geeft een fijn gevoel. Het geboorteplan is in mijn dossier gestopt
Wij hebben echt een geweldige gyn, we hebben wel een half uur met hem zitten praten, zelfs over van alles en nog wat dat niet met bevallen of babies te maken heeft
Oh ja hij had ook nog adviezen over luiers en babyvoeding
In 'mijn' ziekenhuis gebruiken ze trouwens Friso-lac. Kon het bij de C1000 daarstraks niet vinden overigens.
Mijn bloeddruk is voor voor mijn doen te hoog dus ik moet volgende week maandag weer terugkomen.
Oh ja Ukje ligt niet meer in stuit maar met haar koppie naar beneden, zoals het hoort!
Miss!!! Wat fijn te horen dat je zus een toenaderingspoging heeft gedaan en dat jullie zelfs hebben zitten kletsen! Dat geeft toch weer hoop hé?
En nog maar 25 dagen te gaan voor jou en Senna!Wat snel!!!
FTA Wii-spierpijn
Poppejans heeft haar beebje gevoeld!![]()
MeNicoleHopelijk laat je manneke je niet lang meer wachten
Oooh wat zeg je nu, alle foto's weg?![]()
Heeft je broer ze nog?
Ymme lastig! Maar wel goed hoor dat je je ziek gemeld hebt.
Wupwup geniet ook van het leven in haar buik zie ik![]()
Happy ik heb aan je gedacht! Wat een geweldig nieuws voor je meis!Ben écht blij voor jullie!
Huup met zoveel vocht in je lijf blijf je wel lekker drijven in bad of in het zwembad...Ben benieuwd wat de reflexologe zal zeggen en doen. Wat doet zoiemand eigenlijk?
Innepin, ik ben benieuwd naar de uitslag, ik hoop dat die goed is...
Flowerbox, een knipperend hartje!!!Hoera!!
Luna, wat een pech allemaal zeg, het zit je niet mee...
Davinia, balen zeg![]()
Rocka weer goedgekeurd!
Maar wat een $#$%@^&$%% daar op je werk!
Co_OL wat klein maar toch al armpjes en beentjesGeen twins dus?
Kers weer thuis!![]()
Zo, nu ben ik weer helemaal bijgelezen (t/m Amaranta), kijken of dit nog in dit topic past of dat jullie inmiddels doorgepost hebben
ik bleef inderdaad een beetje drijven zoquote:Huup met zoveel vocht in je lijf blijf je wel lekker drijven in bad of in het zwembad... Ben benieuwd wat de reflexologe zal zeggen en doen. Wat doet zoiemand eigenlijk?
Waarom denk je de 13e? Op basis van "de conceptie" of op basis van voorgevoelquote:Op maandag 6 juli 2009 22:27 schreef Co_OL het volgende:
Mogen wij ook in de op?
05-02-2010 AUB maar zelf denk ik 13-02-2010
Fijn dat de echo goed was!! Maar wat is een geboorteplan?quote:Op maandag 6 juli 2009 22:10 schreef DuchessX het volgende:
Vanmiddag bij de gyn geweest, echo gehad ook, die was goed. Ons meisje was niet te groot en niet te klein; ze doet het goed!Tevens geboorteplan besproken met gyn, geeft een fijn gevoel. Het geboorteplan is in mijn dossier gestopt
Wij hebben echt een geweldige gyn, we hebben wel een half uur met hem zitten praten, zelfs over van alles en nog wat dat niet met bevallen of babies te maken heeft
Oh ja hij had ook nog adviezen over luiers en babyvoeding
In 'mijn' ziekenhuis gebruiken ze trouwens Friso-lac. Kon het bij de C1000 daarstraks niet vinden overigens.
Hoe was de echo? Goed dus? En waarom denk jij dat de uitgerekende datum 8 dagen later is?quote:Op maandag 6 juli 2009 22:27 schreef Co_OL het volgende:
Mogen wij ook in de op?
05-02-2010 AUB maar zelf denk ik 13-02-2010
Wij hebben dit jaar op 13 feb onze eerste poging toen weg laten halen omdat het met 6 weken niet meer leefdequote:Op maandag 6 juli 2009 22:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Waarom denk je de 13e? Op basis van "de conceptie" of op basis van voorgevoel
Ja super, hij zwaaide nog ff kijk maarquote:Op maandag 6 juli 2009 22:34 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hoe was de echo? Goed dus? En waarom denk jij dat de uitgerekende datum 8 dagen later is?
Ik ben de papa idd, en me vrouwtje is nog geen foksterquote:Op maandag 6 juli 2009 22:38 schreef RockabeIIa het volgende:
Bar, elke vrouw wordt emo bij die gedachte, maar bij de gedachte aan jou word ik ook emo
Co_OL, jij bent de papa toch? Fokt! de mama ook?
Gaaf! En 'gelukkig' voor je vrouwtje één beeb op komst dus. Maar het allerbelangrijkst is natuurlijk dat het goed zit tot nu toe!quote:Op maandag 6 juli 2009 22:50 schreef Co_OL het volgende:
Ja super, hij zwaaide nog ff kijk maar
[ afbeelding ]
[..]
Ah vandaar dat ik dat spul niet vinden konquote:Op maandag 6 juli 2009 22:33 schreef McLaura het volgende:
[..]
Fijn dat de echo goed was!! Maar wat is een geboorteplan?
Friso-lac ken ik niet meer als zodanig, dat is toch gewoon Friso nu?
EDIT : Inderdaad, Frisolac is de oude naam van Friso voeding. Friso kun je hier bij de C1000 krijgen, maar eigenlijk vrijwel overal wel.
Weet je dat ik dit echt super vind om te lezen? De manier waarop jij Juups ASS accepteert en erop inspeelt is gewoon onnavolgbaar. Ik ben zelf ASS-er (pddnos/add mengeling) en ik kan me zó goed voorstellen dat het voor Juup heerlijk is hoe jij het aanpakt.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:19 schreef DuchessX het volgende:
Een geboorteplan .... jouw wensen.
Dit plan hebben we mede opgesteld ivm Juup©'s ASS, zodat duidelijk is hoe wie wat en waar. Er staat bv een stukje uitleg in over zijn ASS, maar ook over dingen zoals de manier van bevallen, navelstreng doorknippen, pijnbestrijding, wie er aanwezig mogen zijn (niet teveel dus!) etc. Ook een lijstje voor mezelf, wat ik mee wil nemen naar het zkhs etc.Erg prettig om op die manier wat overzicht te hebben
Inderdaad... aan de ene kant is het de tweede, maar hopelijk ook weer de eerste..... De eerste waar Bar niet alleen in 'theorie' mama voor mag zijn.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:24 schreef Vlindur het volgende:
Oh lieve Bar, ik krijg gewoon tranen als ik aan je denk dat je weer moeder mag worden![]()
![]()
En eigenlijk ben je het altijd wel gebleven, maar ik snap je wel![]()
Lijkt me heel dubbel ook voor je _Bar_. Overigens ben ik het met iedereen eens dat je altijd mama gebleven bentquote:Op maandag 6 juli 2009 22:30 schreef _Bar_ het volgende:
welkom terug Kersjes en ik hoop van harte dat je in elk geval de laatste weken weinig te klagen meer hebt qua kwaaltjes ed.
Hier word het steeds echter en echter, donderdag intake kraamzorg.
een kamertje waarop al geslapen kan worden
nog even en word terug een mama( ja ik word daar emotioneel van)
Heel goed geregeld, duidelijk, je weet waar je aan toe bent en dat is erg belangrijk, het is al spannend genoeg allemaal!!!quote:Op maandag 6 juli 2009 23:26 schreef McLaura het volgende:
Mijn 'geboorteplan' is voor mij ook erg duidelijk trouwens, en dat vind ik ook wel prettig.
Datum is bekend, ik sta dan op de middag-ok ingepland. Sjaak wordt geboren, afgedroogd, getest, komt eventjes bij mij liggen en gaat dan met Harold en mijn beste vriendin en de vpk naar de afdeling en komt aangekleed terug op de verkoever.
Daarna wordt hij waarschijnlijk voor 48 uur opgeomen op de kinderafdeling, maar dat is niet zeker. Omdat ik niet zo goed met onzekerheden kan omgaan, ga ik er gewoon vanuit dat hij 2 dagen 'beneden' ligt (de kraam is hier boven de kinderafdeling).
lief van jequote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:19 schreef Kersjes het volgende:
Nou ja Lunastar, wat belachelijk van je man's werk! Daar zakt toch je b roek van af![]()
Mooie echo Co_ol!
Duchess, prettig idee van dat geboorteplan. En wat fijn dat je meisje het zo goed doet!
Nijna![]()
Huup, ik sprak laatst een pedicure en vertelde dat ik ook weleens bij d'r langs wilde komen voor een behandeling. Was prima, maar ze zei direct dat ze dan geen voetmassage gaat geven omdat daarmee weeeen kunnen worden opgewekt!
Nou zal die refelexologe vast wel weten wat ze doet, maar ik wilde je hier toch even op wijzen
Dat scheelt per kindje dan denk ik. M'n zoon heeft vanaf de geboorte flesvoeding gehad en dronk eigenlijk uit verschillende merken flessen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:19 schreef marlieske het volgende:
Ik las net trouwens in het vorige topic een hoop dames die het Avent starterspakket gingen kopen.... ik zou het niet doen eerlijk gezegd was hier namelijk miskoop no1 beiden kids hebben er niet uit willen drinken en daar zit je dan met je flessenset van 20 euro....
Lol nog niet bij nagedacht. Dat bied natuurlijk meerdere opties. En ik heb UPC digital hier benedenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:45 schreef vingerverf het volgende:
Spannend Urla, kraambed in de kamerKan je tussen de middag lekker een tukje doen
En een voorbereidend lijf is goed!
Ja misschien handiger om eest 1 losse fles te kopen want er zijn ook kindjes die niet uit die flessen willen drinken. Overigens bevallen de flessen hier erg goed en we gebruiken ze af en toe nog steeds (we hebben een groter gat gemaakt in 1 speen voor als Linde vla/yoghurt krijgt en we even geen zin in een besmeerde kamer en kind hebben)quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:19 schreef marlieske het volgende:
Ik las net trouwens in het vorige topic een hoop dames die het Avent starterspakket gingen kopen.... ik zou het niet doen eerlijk gezegd was hier namelijk miskoop no1 beiden kids hebben er niet uit willen drinken en daar zit je dan met je flessenset van 20 euro....
Thanks babe!quote:Op maandag 6 juli 2009 22:10 schreef DuchessX het volgende:
Happy ik heb aan je gedacht! Wat een geweldig nieuws voor je meis!Ben écht blij voor jullie!
Klopt jah, maar krijg je natuurlijk via via verhaal heb ik het ook wel eens anders gehoord. En flesjes zijn natuurlijk zo gehaald, maar daar heb ik liever het alleenrecht over Ha Ha. Hubbie neemt vast iets anders mee en ik vond toen de Avent set eigenlijk best aantrekkelijk om te kopen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:06 schreef miss_sly het volgende:
Op de bv-cursus zeiden ze dat het echt niet nodig is. Als het de eerste dagen niet helemaal lukt, krijgen ze toch nog niet direct een flesje, maar vingervoeding. En tegen de tijd dat je afgekolfde melk gaat geven (met een week of 5-6) is er wel genoeg tijd geweest om flesjes te halen.
Scheelt misschien ook dat ik in Amsterdam woon en weet dat ik op elke dag van de week wel ergens iets kan halen als het nodig is
Sasha dronk daarentegen weer niet uit de difrax flessen en juist wel uit de avent... Het is en blijft toch een gok...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:19 schreef marlieske het volgende:
ja he? ik vind het ook keihard gaan.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:23 schreef Sorbootje het volgende:
Jemig Huup, 34 weken alweer?! AAargh wat gaat het allemaal snel!!
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:01 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ja misschien handiger om eest 1 losse fles te kopen want er zijn ook kindjes die niet uit die flessen willen drinken. Overigens bevallen de flessen hier erg goed en we gebruiken ze af en toe nog steeds (we hebben een groter gat gemaakt in 1 speen voor als Linde vla/yoghurt krijgt en we even geen zin in een besmeerde kamer en kind hebben)
Urla ze adviseren om kindjes die borstvoeding krijgen pas na 6 weken uit een flesje te laten drinken. En ik bedoelde vooral dat niet alle kindjes dezelfde flessen fijn vinden. Dat je dus veel Avent-flessen kunt kopen, maar dat je kindje liever en beter drink uit flessen van een ander merk of een andere vorm speen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:34 schreef Urla het volgende:
[..]
Verkeerde topic misschien,maar hoe doe je dat dan met werken als je kindje naar de oppas gaat als de kleine niet uit de fles wil drinken?
Tot aan 6 maanden zijn er geen andere opties qua voeding.
Sorbo proficiat en Hubbie kan hier ook erg enthiousiast reageren op beebje echt.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:19 schreef Sorbootje het volgende:
...
En volslagen offtopic, maaren ik zijn vandaag drie jaar getrouwd
. En dat voelt nu ik zwanger ben gewoon extra-speciaal!
Vanochtend maakte hij me wakker met een hand op mijn buik: "Es, Es, de baby is wakker!!" Hij was zo blij dat ik helemaal smolt.......... ondanks dat het 5 uur was
Ok Phew hele opluchting. Dat zou natuurlijk kunnen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:47 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Urla ze adviseren om kindjes die borstvoeding krijgen pas na 6 weken uit een flesje te laten drinken. En ik bedoelde vooral dat niet alle kindjes dezelfde flessen fijn vinden. Dat je dus veel Avent-flessen kunt kopen, maar dat je kindje liever en beter drink uit flessen van een ander merk of een andere vorm speen.
Zo heb ik hem ook opgedektquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:10 schreef _Bar_ het volgende:
Hier vannacht voor het eerst meer als 1 keer naar het toilet maar echt om het half uur ofzo, en een enorm drukke baby.
Ben er op een gegeven moment maar gewoon uitgebleven, want in slaap vallen en dan weer snel wakker worden is niet echt fijn.
ow en het ledikantje opdekken is toch : Molton, hoeslaken,laken,deken,hydrofiele luier bij hoofdje ongeveer?
En zo eens een lijstje maken wat we nog allemaal nodig hebben
Omdat ik medicijnen slik (Paroxetine) moet hij 48 uur in de gaten worden gehouden. Gewoon voor de zekerheid, en dat doen ze het liefst op de kinderafdeling. Ik moet ivm de keizersnee nog langer blijven trouwens, volgens mij 3-5 dagen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:38 schreef DaviniaHR het volgende:
McLaura, waarom zou sjakie nog 48 uur moeten blijven? omdat jij er ook nog bent?
Tja, hoe doe je dat. Veel eisen stellen eigenlijk. Ik probeer zoveel mogelijk dingen nu al vast te laten leggen en eigenlijk elke keer te herhalen zodat ze het straks gewoon in hun kop hebben zitten. Gelukkig pakken ze het in het ziekenhuis goed op, in het begin van Rubens zwangerschap heb ik toen tig mensen gezien, ik heb nu echt elke keer mijn eigen gynaecoloog. Natuurlijk is het maar de vraag wie je uiteindelijk aan je bed hebt, maar de meeste meiden die daar rondlopen ken ik, waardoor het niet vervelend is. Het maakte me toen bij Ruben uiteindelijk ook helemaal niet uit dat er een stagiaire was, ook al had ik an te voren aangegeven dat ik dat niet wilde. Dat is een ding wat ik meteen duidelijk heb gemaakt: bedenk dat ik zelf op het laatste moment nog van gedachten kan veranderen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:11 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Heel goed geregeld, duidelijk, je weet waar je aan toe bent en dat is erg belangrijk, het is al spannend genoeg allemaal!!!
Bedankt voor je complimenten, ik vind het eik niet meer dan normaal om rekening te houden met Juup©'s ASS. Zoveel moeite is het niet en het maakt ons leven stukken aangenamer
Nu het toch over ASS gaat...Troel, hoe ervaar jij alles? Heb jij ook die duidelijkheid en zekerheid nodig tijdens je zwangerschap/bevalling en zoja hoe doe je dat?
Vingervoeding is ook niet alles. Ruben dronk uit een cupje, maar dat kostte hem haast meer energie dan dat hij binnen kreeg. Vingervoeding werkte bij hem ook niet en uit een flesje kreeg hij wel zijn eten zonder dat het hem meer energie kostte dan hij kreeg. Ik was dan ook dolblij met het starterspakket wat ik bij mijn abonnement op de Ouders van Nu ofzo kreegquote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:06 schreef miss_sly het volgende:
Op de bv-cursus zeiden ze dat het echt niet nodig is. Als het de eerste dagen niet helemaal lukt, krijgen ze toch nog niet direct een flesje, maar vingervoeding. En tegen de tijd dat je afgekolfde melk gaat geven (met een week of 5-6) is er wel genoeg tijd geweest om flesjes te halen.
Scheelt misschien ook dat ik in Amsterdam woon en weet dat ik op elke dag van de week wel ergens iets kan halen als het nodig is
SSSST..... ik moet nog zoveel doen, ben er nog niet klaar voor hoorquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:22 schreef Sugar het volgende:
Bar, je gaat gewoon al bijna bevallen!Ik zie het ineens! Jippie!
Al gooi je het er los in... maakt niks uit. De kraam doet het toch nog een keertje over straks.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:10 schreef _Bar_ het volgende:
Hier vannacht voor het eerst meer als 1 keer naar het toilet maar echt om het half uur ofzo, en een enorm drukke baby.
Ben er op een gegeven moment maar gewoon uitgebleven, want in slaap vallen en dan weer snel wakker worden is niet echt fijn.
ow en het ledikantje opdekken is toch : Molton, hoeslaken,laken,deken,hydrofiele luier bij hoofdje ongeveer?
En zo eens een lijstje maken wat we nog allemaal nodig hebben
Ik was uitslapenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:47 schreef Kersjes het volgende:
En MeNicole, waaaaaaaar ben je?????
Ja maar opgemaakt is leukerquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Al gooi je het er los in... maakt niks uit. De kraam doet het toch nog een keertje over straks.
Meldplicht!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:12 schreef McLaura het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb een mijlpaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
37 weken!
Dan doe je het nu toch voor het oog, gewoon zoals jij het leuk vindt?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:31 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Ja maar opgemaakt is leuker
Maar nu je het zegt idd,die doen dat nog een keer.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:30 schreef martine1984 het volgende:
Als ik op sta uit bed of na een tijdje gezeten te hebben, dan heb ik pijn in mn ruk en aan de onderkant van mn buik... kan 's ochtends niet meteen recht op staan/lopen. Na een paar meter gelopen te hebben dan gaat het wel weer. Herkent iemand dit?
Thnx voor je reactiequote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, hoe doe je dat. Veel eisen stellen eigenlijk. Ik probeer zoveel mogelijk dingen nu al vast te laten leggen en eigenlijk elke keer te herhalen zodat ze het straks gewoon in hun kop hebben zitten. Gelukkig pakken ze het in het ziekenhuis goed op, in het begin van Rubens zwangerschap heb ik toen tig mensen gezien, ik heb nu echt elke keer mijn eigen gynaecoloog. Natuurlijk is het maar de vraag wie je uiteindelijk aan je bed hebt, maar de meeste meiden die daar rondlopen ken ik, waardoor het niet vervelend is. Het maakte me toen bij Ruben uiteindelijk ook helemaal niet uit dat er een stagiaire was, ook al had ik an te voren aangegeven dat ik dat niet wilde. Dat is een ding wat ik meteen duidelijk heb gemaakt: bedenk dat ik zelf op het laatste moment nog van gedachten kan veranderen.
Wat de bevalling betreft, ik heb gewoon 20 scenario's in mijn hoofd zitten en weet dat het waarschijnlijk nummer 21 zal wordenIk heb meer angst voor na de bevalling, hoe me dat allemaal zal gaan en ben daarom wel heel erg blij met de extra kraamuren waar ik recht op heb, ik hoop alleen ze ook te krijgen.
Maar dan was het bij jullie bloedheet denk ik? Bij ons was het net wat afgekoeld... Maar jij dus ook nog gefeliciteerdquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:35 schreef McLaura het volgende:
Sorbo, van harte met je trouwdag!
(die maar weinig scheelt met de mijne (20-06-2006))
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan doe je het nu toch voor het oog, gewoon zoals jij het leuk vindt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |