abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:01:59 #51
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70729127
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:19 schreef marlieske het volgende:
Ik las net trouwens in het vorige topic een hoop dames die het Avent starterspakket gingen kopen.... ik zou het niet doen eerlijk gezegd was hier namelijk miskoop no1 beiden kids hebben er niet uit willen drinken en daar zit je dan met je flessenset van 20 euro....
Ja misschien handiger om eest 1 losse fles te kopen want er zijn ook kindjes die niet uit die flessen willen drinken. Overigens bevallen de flessen hier erg goed en we gebruiken ze af en toe nog steeds (we hebben een groter gat gemaakt in 1 speen voor als Linde vla/yoghurt krijgt en we even geen zin in een besmeerde kamer en kind hebben)
pi_70729160
Miss_sly, ik had bij Mirte wel 2 flesjes in huis voor het geval we ze nodig zouden hebben. Ik vond het wel een fijn idee. Kan je ook even vragen bij de intake. Ik heb die 2 kleintjes van vorige keer nog dus die ga ik denk ik maar weer gebruiken, volgens mij heb ik zelfs nog verse spenen liggen voor erop.
1 grote fles is nog in gebruik hier, daar kijgt Mirte 's morgens haar melk uit, met tuit. Verder drinkt ze eigenlijk bijna alles uit gewone bekertjes. Alleen voor onderweg gebruik ik nu een rietjesbeker, toch iets minder knoeigevoelig... .
Ik heb zo'n waterdichte molton van Hema op bed liggen, zweet minder dan die plastic gevallen uit het kraampakket!

FTA 39 weken, schiet op zo.

Voel me vandaag weer wat beter dan gister, nachtje aardig slapen helpt ook wel moet ik zeggen. Ik hoefde er maa 1 keer uit...
Fake it till you make it...
pi_70729170
Miss sly Ik heb het wel gedaan, omdat ik hier en daar had gehoord dat als het misschien in het begin niet helemaal lekker loopt met de borstvoeding er al gekolft kan worden en met de fles gegeven word.
In eerste instantie heb ik begrepen dat het de eerste 2 weken eigenlijk zowiezo not done is, maar met het oog op de komende drukte leek het me handig om het alvast in huis te hebben aangezien het wel op termijn de bedoeling was om afgekolfde voeding te gaan geven.
  Moderator dinsdag 7 juli 2009 @ 09:06:39 #54
5428 crew  miss_sly
pi_70729209
Op de bv-cursus zeiden ze dat het echt niet nodig is. Als het de eerste dagen niet helemaal lukt, krijgen ze toch nog niet direct een flesje, maar vingervoeding. En tegen de tijd dat je afgekolfde melk gaat geven (met een week of 5-6) is er wel genoeg tijd geweest om flesjes te halen.
Scheelt misschien ook dat ik in Amsterdam woon en weet dat ik op elke dag van de week wel ergens iets kan halen als het nodig is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:07:28 #55
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70729222
Wij hadden vorige keer geen flesje in huis, maar aangezien we bijna in de binnenstad wonen, was dat zo gekocht. Vaak verkopen (nacht- en weekend-)apotheken ook flessen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:10:01 #56
57497 happyme28
I'm so happy
pi_70729264
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:10 schreef DuchessX het volgende:
Happy ik heb aan je gedacht! Wat een geweldig nieuws voor je meis! Ben écht blij voor jullie!
Thanks babe!
Marlieske, wat lief van je berichtje. Bedankt!!

Hoop dat jouw bloeddruk er volgende week ook weer beter uit ziet, DuchessX.

Miss_sly, veel plezier bij de kraamzorgintake vandaag. Spannend zeg!

Chan, succes bij de groeiecho. Ik zal aan je denken, maar het is vast allemaal goed!!

FTA, wow 39 weken!! Je bent er bijna

Urla ook succes vandaag.

Mèn, de werkdag is net begonnen en ik kan nu al bijna niet meer... ik zit zooooo te hopen dat ik de wc pot niet van dichtbij ga zien. Maar die misselijkheid wordt steeds erger helaas.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:13:40 #57
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70729332
Oeh Duchess lees nu pas van je bloeddruk. Hopelijk zakt ie voor volgende week weer!

En Chan heel veel succes vanmiddag!

Vanmorgen er eindelijk aan gedacht om de huisarts te bellen in verband met blaasonsteking, alleen was ik al naar de wc geweest en ze willen liever ochtendurine Dus maar een afspraak gemaakt voor morgen dan kijkt ze het meteen even na.
pi_70729376
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:06 schreef miss_sly het volgende:
Op de bv-cursus zeiden ze dat het echt niet nodig is. Als het de eerste dagen niet helemaal lukt, krijgen ze toch nog niet direct een flesje, maar vingervoeding. En tegen de tijd dat je afgekolfde melk gaat geven (met een week of 5-6) is er wel genoeg tijd geweest om flesjes te halen.
Scheelt misschien ook dat ik in Amsterdam woon en weet dat ik op elke dag van de week wel ergens iets kan halen als het nodig is
Klopt jah, maar krijg je natuurlijk via via verhaal heb ik het ook wel eens anders gehoord. En flesjes zijn natuurlijk zo gehaald, maar daar heb ik liever het alleenrecht over Ha Ha. Hubbie neemt vast iets anders mee en ik vond toen de Avent set eigenlijk best aantrekkelijk om te kopen.
Het klinkt stom,maar ik heb zelfs twee pakjes (zijn van die klein soort van drinkpakjes flesvoeding van 77 cent) kunstvoeding in huis. Gebruik ik ze niet gaan ze de prullebak in, maar voelt gewoon beter voor m'n gemoedsrust ook.
pi_70729444
-Cool, wat een mooie echo, gefeliciteerd!

-Miss Sly, vingervoeding? Ik zie gelijk een baby voor me die de menukaart van een restaurant met fingerfood eens aandachtig doorneemt

-Duchess, het klinkt alsof jullie er helemaal klaar voor zijn! En lijkt me indertdaad prettig zo'n goed bevallinsplan!

-Oh jee nu ben ik dus echt de rest vergeten. Zal het nog een keer doorlezen!

Zelf gisteren weer naar de VK geweest. Mini-Sorbo groeit als een tierelier en bloeddruk was prima. Alles prima eigenlijk. Gisteren toch maar aangegeven dat ik tóch niet meer in bad wil bevallen. Wel een opluchting om die knoop doorgehakt te hebben.

En volslagen offtopic, maar en ik zijn vandaag drie jaar getrouwd . En dat voelt nu ik zwanger ben gewoon extra-speciaal! Vanochtend maakte hij me wakker met een hand op mijn buik: "Es, Es, de baby is wakker!!" Hij was zo blij dat ik helemaal smolt.......... ondanks dat het 5 uur was
pi_70729499
Wat lief Sorbo
en gefeliciteerd!!

Chan heel veel succes vandaag!

Ik ben vandaag 34 weken en op de een of andere manier voelt dat het heel speciaal. Geen idee waarom misschien omdat ik vanaf nu met verlof had mogen gaan? ik ga pas met 36 weken maar soit....
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:22:26 #61
100412 mefke79
komt goed!
pi_70729510
ook goedemorgen
Ik heb weer eens te vast geslapen, das toch ook echt niet handig. Nou doet mijn heup weer enorm zeer van het liggen en ga ik dus waggelend de dag door. Ik heb met mijn vk wel de afspraak dat ik een flesje in huis heb, gewoon omdat de kans natuurlijk niet heel groot is dat ik volledig borstvoeding kan geven. Voeding mocht ik dan weer niet halen, dus die heb ik ook niet.
Happy, kleine beetjes blijven eten (lang leve de eenhapscrackers) en anders eens kijken of kleine slokjes cola helpen, waren bij mij wondermiddelen.
Duchess, hoe hoog was je bloeddruk nou? Wel fijn dat je meisje gedraaid is. Ik ben benieuwd of mijn bloeddruk weer gedaald is, ik heb donderdag controle, we zullen het zien. Zelf denk ik van wel, dus er staat hier een zakje drop voor flauwe momenten. Al eten mijn collega's het zakje harder leeg dan dat ik dat doe.
En Luna, wat een rotstreek op het werk van je man. Ze trekken gewoon een verklaring van een arts in twijfel!
En er was nog iets wat ik wilde zeggen, maar wat ook al weer....
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_70729517
- Miss Sly, kraamzorgintake! Nu word thet allemaal nóg echter he?!

- Kersjes weer thuis! Fijn voor je!!

- Lunastar, wat een eikels zeg
pi_70729547
Jemig Huup, 34 weken alweer?! AAargh wat gaat het allemaal snel!!
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:25:12 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70729578
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:19 schreef marlieske het volgende:
Ik las net trouwens in het vorige topic een hoop dames die het Avent starterspakket gingen kopen.... ik zou het niet doen eerlijk gezegd was hier namelijk miskoop no1 beiden kids hebben er niet uit willen drinken en daar zit je dan met je flessenset van 20 euro....
Sasha dronk daarentegen weer niet uit de difrax flessen en juist wel uit de avent... Het is en blijft toch een gok...

Ik zie nu dat er al meerderen zijn geweest die dat hebben gezegd.
pi_70729712
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:23 schreef Sorbootje het volgende:
Jemig Huup, 34 weken alweer?! AAargh wat gaat het allemaal snel!!
ja he? ik vind het ook keihard gaan.
De ene keer voel ik me al een eeuwigheid zwanger, vooral als ik terug denk aan kerst ofzo en dat ik toen ook al zwanger was. Maar aan de andere kant voel ik me over het algemeen helemaal niet per se zwanger. Heel stom haha.
Tot ik te snel loop en pas waggel op de plaats moet maken en er een voetje uit mn zij steekt dan weer wel
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70729780
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:01 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ja misschien handiger om eest 1 losse fles te kopen want er zijn ook kindjes die niet uit die flessen willen drinken. Overigens bevallen de flessen hier erg goed en we gebruiken ze af en toe nog steeds (we hebben een groter gat gemaakt in 1 speen voor als Linde vla/yoghurt krijgt en we even geen zin in een besmeerde kamer en kind hebben)

Verkeerde topic misschien,maar hoe doe je dat dan met werken als je kindje naar de oppas gaat als de kleine niet uit de fles wil drinken?
Tot aan 6 maanden zijn er geen andere opties qua voeding.

Sorbo proficiat en Hubbie kan hier ook erg enthiousiast reageren op beebje echt.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:38:56 #67
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70729892
rocka, lekkere horken bij jou op je werk, zeg!
Kan mn gyn nog watvan leren!

kersjes, wb! Al vond ik dat je strippenkaart aleen hele tijd vol was. Maar fijn dat ze het in het zkh het daar nu ook mee eens zijn

nicole, wanneer komt jouw beeb eens buiten spelen?

Co_OL, mooie echo! Fijn dat het er 1 is

Bar komt vast helemaal goed!

Chan, succes bij de groeiecho!

McLaura, waarom zou sjakie nog 48 uur moeten blijven? omdat jij er ook nog bent?

martine, dat de bouwvakkers klaar zijn!

sorbo, gefeli met je huwelijk!

Ik ga toch maar de fysio bellen...
Gister bij mijn ouders op de bank een potje ligegn janken (zus is thuis met hernia, it runs in the family, zullen we maar zeggen..., dus die heeft me ook allemaal tips gegeven en gaat vanmiddag bij de fysio ook nog ff vragen)
Vancohtend eli naar het kdv gebracht in de auto en nu zit het alweer vast!
Zometeen overleg van 10 tot 14u... ik hoop zo dat ik het ga trekken, ik vrees het ergste.

pfff, zit echt nog in "ontkenning"... ik heb dus echt eenhalf jaar lang buik- en rugspieroefeningen gedaan om dit te voorkomen! 4 mnd lang om half 6 s ochtends op de wii staan springen om te trainen...
en daar lig je dan weer...
en het is nog heftiger dan vorige keer...
samenvattend:
maar ik wil ook niet alleen maar liggen janken erover. is ook weer zoiets. dat maakt de komende 26 wk niet sneller of zo... naja, nu ff een paar dagen en dan moet het maar geaccepterd zijn

en zometeen ook weer jaartijd van mn ma, jup, helemaal gezellig hier...

maar ik heb wel een mijlpaap bedacht: ik hoef nog maar 20 weken te werken!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:44:02 #68
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70730002
Sorbo, wat lief van je man En gefeliciteerd met jullie trouwdag.

Huup, mijn kamergenote in het ziekenhuis is van de vorige met 34 weken bevallen. Vandaag de dag een stoere blonde knul. Raar idee he, als je meisje nu geboren zou worden dan....
Maar het is natuurlijk nog veel te vroeg, die mag nog lekker een paar weken bij je blijven zitten

Manlief heeft al Devin's speelgoed dat in de woonkamer stond verplaatst naar zijn slaapkamer. Nu hebben we ruimte gekregen voor de box die we binnenkort in elkaar moeten gaan zetten. Kan Devin er alvast een beetje aan wennen dat íe er staat.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:46:25 #69
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70730070
Davinia, wat rot dat je rug zo tegenwerkt
Hopelijk komt er toch een goede oplossing voor je, de rest van de zwangerschap zo'n last houden lijk me niks.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:47:36 #70
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70730109
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:34 schreef Urla het volgende:

[..]

Verkeerde topic misschien,maar hoe doe je dat dan met werken als je kindje naar de oppas gaat als de kleine niet uit de fles wil drinken?
Tot aan 6 maanden zijn er geen andere opties qua voeding.

Sorbo proficiat en Hubbie kan hier ook erg enthiousiast reageren op beebje echt.
Urla ze adviseren om kindjes die borstvoeding krijgen pas na 6 weken uit een flesje te laten drinken. En ik bedoelde vooral dat niet alle kindjes dezelfde flessen fijn vinden. Dat je dus veel Avent-flessen kunt kopen, maar dat je kindje liever en beter drink uit flessen van een ander merk of een andere vorm speen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:47:46 #71
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70730113
En MeNicole, waaaaaaaar ben je?????
pi_70730146
Goede morgen snelle posters allemaal.
Hier een heerlijk nachtje achter de rug.
En nu 2 dagen vrij. Eventjes bij tanken.

Ga straks even bijlezen, nu eerst neverland kijken wat ik gisteren heb opgenomen.
pi_70730161
Bedankt voor de felicitaties!

En inderdaad was 't heel lief. Vanochtend zei hij dat hij geen cadeautje voor me had. Ik zei grappend: "Dan gaan we scheiden!"... toen zei hij: "Echt niet, we hebben een kindje samen hoor"

Eh...oh ja!
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:50:01 #74
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70730175
Davinia hopelijk kan de fysio je goede tips geven Het hoeft natuurlijk niet hetzelfde te gaan als vorige keer he? Vorige keer moest ik nu al halve dagen werken en lag ik veel op bed in verband met bekkenpijn. En nu is er dankzij tijdige fysio helemaal niks geen probleem met mijn bekken! Hopelijk gaat het bij jou straks ook weer beter!
pi_70730190
Huup 34 weken, FTA 39 weken, wat gaan jullie hard!
Sorbo, feli met je trouwdag

Davinia, vervelend zeg. Maar wel goed dat je aan de bel trekt, als 't niet gaat dan gaat het niet. Hoop dat de fysio je goed kan helpen

oh en meldt natuurlijk Niet dat ik verwacht dat ik vóór de 40 weken ga bevallen, maar ach
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')