abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70712029
Ooit het etiket van je shampoo, conditioner of douchegel al eens gelezen? De kans bestaat dat er wel ergens de woorden Methyl-, Ethyl- of Propylparabenen opduikt. Gebruikt om de houdbaarheid van cosmetische producten te verhogen, zou onze gezondheid er wel eens een hoge prijs voor kunnen betalen.

Kanker
Parabenen zijn de meest gebruikte conserveringsmiddelen in de hele wereld. Ze zijn terug te vinden in shampoo's, styling gels, body lotions, zonnecrème, scheerschuim en make-up. Onderzoekers zijn nu bezorgd over sommige parabenen. Volgens hen zouden deze borstkanker en voortplantingsproblemen kunnen veroorzaken.

Muteren
De Japanse wetenschapper Osuma Handa stelt zelfs dat bepaalde parabenen, die voordien veilig werden geacht, kunnen muteren en vrije radicalen kunnen produceren, waardoor de huid sneller ouder wordt. Ook huidkanker zou zo kunnen ontstaan. Alcohol, dat vaak wordt toegevoegd aan cosmetica, verhoogt de penetratie van de parabenen in de huid.

Urine
Op de resultaten wordt alvast verdeeld gereageerd. Bepaalde chemici beweren dat parabanen makkelijk door het lichaam worden geabsorbeerd en uitgescheiden via urine. (lvl)

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)che-nog-gezond.dhtml

Lijkt me toch onlogisch dat parabanen via de urine worden uitgescheiden. Een deel wordt dan toch tenminste uitgescheiden.
  maandag 6 juli 2009 @ 19:32:04 #2
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70712210
Alsjeblieft zeg, is dit weer de nieuwste bangmakerij?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 6 juli 2009 @ 19:33:29 #3
87694 Robin__
letitredno
pi_70712279
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:32 schreef Hukkie het volgende:
Alsjeblieft zeg, is dit weer de nieuwste bangmakerij?
Beter dan die idioten die 3x op een dag douchen (en daar dan ook nog iedere keer een schone handdoek bij pakken want anders is het viess)
pi_70712291
Ik blijf gewoon lekker iedere dag douchen.
  maandag 6 juli 2009 @ 19:36:03 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70712393
De frisheid is ook wat waard.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70712408
Als er al een effect is, dan zal het waarschijnlijk zeer marginaal zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 6 juli 2009 @ 19:42:16 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_70712672
Gelukkig kan je ook best douchen zonder shampoo ed.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_70712795
Twee keer op een dag douchen.
Cool story, Hansel.
pi_70712889
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:42 schreef Tinkepink het volgende:
Gelukkig kan je ook best douchen zonder shampoo ed.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  maandag 6 juli 2009 @ 19:55:47 #10
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70713277
Wie gaat er dan ook dagelijks douchen.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 6 juli 2009 @ 19:56:58 #11
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70713324
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:55 schreef Rosbief het volgende:
Tis s'ochtends een prima ritueel om even lekker onder de douche wakker te worden, bovendien wordt je er schoner van.
DeviantArt
  maandag 6 juli 2009 @ 19:59:14 #12
223929 fraggie1975
Begint eer gij bezint!
pi_70713434
Dokter's advies: max 1 x per dag.

Heb het nagevraagd niet al te lang geleden.
I love you for your mind , baby give me your body.
pi_70713442
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:56 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Tis s'ochtends een prima ritueel om even lekker onder de douche wakker te worden, bovendien wordt je er schoner van.
Niets lekkerder dan een frisse douche wanneer je met je duffe kop uit bed komt. Mensen die zich druk maken over dit soort mogelijk marginale oorzaakjes van kanker kunnen over het algemeen nog wel wat nuttigere preventieve verbeteringen in hun levenstijl aanbrengen.
pi_70713478
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:55 schreef Rosbief het volgende:
Ik.
pi_70713516
En wat als je je meerdere malen per dag wast (met ALLEEN water) ?
Ik ben een pure Turk.
  maandag 6 juli 2009 @ 20:04:24 #16
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70713637
Dagelijks douchen, zelfs zonder zeep of met gezonde zeep, is zeer ongezond.

Toch doet iedereen het. Want 'je zal maar een geurtje krijgen'.

Dat vervolgens half Nederland schimmeltyfus heeft omdat het bang is een 'geurtje' te krijgen, is dan wat anders.
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
En wat als je je meerdere malen per dag wast (met ALLEEN water) ?
Ongezond, het droogt je huid uit.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_70713674
Op zich is iedere dag douchen wel gezond lijkt me.
Maar bijv. in het weekend ofzo een dag overslaan maakt niet uit.

Kan me wel voorstellen dat bijv. net als met handen wassen dat je je natuurlijke bescherming eigenlijk wegwast.
Maar ja toch douche ik lekker per dag. (en al helemaal met dit kleffe weer)
pi_70713724
Liever op m'n 80e dood door de shampoo dan 110 worden en een uur in de wind stinken

Gewoon lekker dagelijks douchen (hoeft niet altijd met shampoo/zeep) en af en toe als je vrij hebt en lui bent overslaan
  maandag 6 juli 2009 @ 20:07:49 #19
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70713777
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:56 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ten eerste vind ik het apart dat je gebiedende wijs als stam + t schrijft, daarnaast is dagelijks douchen niet nodig. Ligt eraan wat je doet natuurlijk, met zwaar werk als bouwvakker of na het sporten heb je weinig keus. Maar als je heel de dag op school/kantoor zit voegt het niets toe.
pi_70713879
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:04 schreef Bowlingbal het volgende:
Dagelijks douchen, zelfs zonder zeep of met gezonde zeep, is zeer ongezond.

Toch doet iedereen het. Want 'je zal maar een geurtje krijgen'.

Dat vervolgens half Nederland schimmeltyfus heeft omdat het bang is een 'geurtje' te krijgen, is dan wat anders.
[..]

Ongezond, het droogt je huid uit.
Ik heb daar geen last van en ik denk niet dat je de natuurlijke bescherming van je huid weghaalt met alleen water, daar heb je denk ik agressievere producten voor nodig (badschuim..)
Ik ben een pure Turk.
pi_70713911
Kolere zeg, dat mensen zich hier werkelijk druk om maken. Welja, je kop 10 seconden met shampoo insmeren elke dag levert je gigakankers over je hele lichaam op. Of het bewust niet doen brengt je een gezond leven.

Ik las laatst ook al een topic over hoe vaak een handdoek verwisseld werd, met als hoofdvraag: "per dag of eens per twee dagen?"; wat voor smetvrees moet je dan hebben (of hoe slecht moet je jezelf douchen)?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_70713941
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:07 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Ten eerste vind ik het apart dat je gebiedende wijs als stam + t schrijft, daarnaast is dagelijks douchen niet nodig. Ligt eraan wat je doet natuurlijk, met zwaar werk als bouwvakker of na het sporten heb je weinig keus. Maar als je heel de dag op school/kantoor zit voegt het niets toe.
Dat ligt er dan ook maar weer net aan hoe goed de airco functioneert. Overigens was in de quote geen sprake van de gebiedende wijs ook al hoorde die t daar inderdaad niet.
  maandag 6 juli 2009 @ 20:17:32 #23
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70714167
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:07 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Dank voor de correctie
En voor mij voegt het wel iets toe, namelijk een belangrijke bijdrage aan mijn ochtendritueel.
DeviantArt
  maandag 6 juli 2009 @ 20:26:35 #24
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70714563
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat ligt er dan ook maar weer net aan hoe goed de airco functioneert. Overigens was in de quote geen sprake van de gebiedende wijs ook al hoorde die t daar inderdaad niet.
Het is heul geen gebiedende wijs idd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')