Zero2Nine | maandag 6 juli 2009 @ 01:21 | |
Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt Nu met eigen FOK! multiplayer-server op lingen.nu:3984 (wachtwoord: fokyou) Wat is het? Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail. Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch? Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij: Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows: Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows: Voor een mooi overzicht van de belangrijkste verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch kun je hier kijken. Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het? Installeren van OpenTTD: Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD. De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier. Installeren van TTDPatch: Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil. Ik snap er helemaal niets van! Oke, dan volgt hier een korte tutorial. Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen! De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit! Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil: 1. Bouw een depot in de juiste richting. 2. Klik op nieuwe voertuigen. 3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast. 4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder). 5. Klik op de Ga naar-knop. 6. Klik op een station. 7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station. 8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten. Ik wil meer winst! Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals). Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers. Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen. Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden. Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen). Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven: Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site. Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off. Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje. Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn. Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden: Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt. Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar? Jazeker! Handige links OpenTTD TTDPatch Informatie Vorige delen: OpenTTD topic #27; waar blijft die PBS-faq? Transport Tycoon - Deel 24 Transport Tycoon - Deel 23 Transport Tycoon - Deel 22 Transport Tycoon - Deel 21 Transport Tycoon - Deel 20 Transport Tycoon - Deel 19 Transport Tycoon - Deel 18 Transport Tycoon - Deel 17 Transport Tycoon - Deel 16 Transport Tycoon - Deel 15 Transport Tycoon - Deel 14 Transport Tycoon - Deel 13 Transport Tycoon - Deel 12 Transport Tycoon deeltje 11 Transport Tycoon deel 10 Transport Tycoon Deel 9 Transport Tycoon Deel 8 Transport Tycoon Deel 7 Transport Tycoon Deel 6 Transport Tycoon Deel 5 Transport Tycoon Deel 4 Transport Tycoon Deel 3 Transport Tycoon Deel 2 Transport Tycoon Servers van Fok!Users Hoe krijg ik ook 32bpp graphics? Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken. Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD. De OP Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht. | ||
Zero2Nine | maandag 6 juli 2009 @ 01:22 | |
Laatste post vorige deelquote: | ||
Zero2Nine | maandag 6 juli 2009 @ 01:23 | |
-dubbel- | ||
PaRoDiUzZ | maandag 6 juli 2009 @ 09:16 | |
Deze ga ik ook maar weer eens uit de kast trekken | ||
Bart | maandag 6 juli 2009 @ 09:25 | |
quote:Ja prima, ik stel de volgende game wel een max in van 1 company. | ||
yorP | maandag 6 juli 2009 @ 09:53 | |
Heet dat topic nou weer anders, ik kon hem al niet terugvinden :p | ||
MMUFC | maandag 6 juli 2009 @ 10:18 | |
Van het weekend zitten spelen.. maar als je wilt kun je echt heel snel geld maken.. Extra lening, pleur bij de grootste stad en een grote stad in de buurt een vliegveld neer, koop een concorde(moet je wel rond 1990 beginnen) en laat die passagiers vervoeren.. breid zo steeds uit en ik verdiende op een gegeven moment ruim 3 miljoen per jaar aan mijn vliegtuigen.. Zal binnenkort het eens proberen met tegenstanders(ten minste had wel tegenstanders maar die bouwden niets..) en dan niet meteen met vliegtuigen beginnen maar klein beginnen | ||
Bart | maandag 6 juli 2009 @ 10:26 | |
quote:Vliegtuigen is inderdaad makkelijk cashen. Maar ik vind er persoonlijk ook geen zak aan, aangezien je je geen zorgen hoeft te maken over seinen, kruisingen, opstoppingen, heuvels en water, enz. | ||
MMUFC | maandag 6 juli 2009 @ 10:35 | |
quote:Het wordt inderdaad vrij snel saai Zal binnenkort ook eens naar de seinen en zo gaan kijken.. heb tot nu toe alleen van rechttoe rechtaan rails gebruik gemaakt.. | ||
Zero2Nine | maandag 6 juli 2009 @ 11:28 | |
quote:Ja de vorige keer heette het gewoon OpenTTD maar mensen die nog zoeken op Transport Tycoon kunnen het dan niet meer vinden dus dan zet ik het maar allebei in de TT. | ||
Bart | maandag 6 juli 2009 @ 12:55 | |
quote:Pas maar op: quote: | ||
SuperWeber | maandag 6 juli 2009 @ 12:57 | |
Moeten er geen afspraken gemaakt worden voor een '1' company game? | ||
Automatic_Rock | maandag 6 juli 2009 @ 13:04 | |
quote:In TTK mag het wel Maar even kijken, iets ontopic: spoorlijnen aanleggen is leuk. | ||
Bart | maandag 6 juli 2009 @ 13:05 | |
quote:In GAM mocht het ook, toen ik nog mod was Maar ja, vroeger was alles beter he quote:Nou, noem er eens een paar zou ik zeggen | ||
SuperWeber | maandag 6 juli 2009 @ 14:05 | |
quote:Het is toch niet alleen aan mij om dat te bepalen... 1 suggestie van mij is iig geen scherpe bochten... | ||
Mr.Jorn. | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:36 | |
Waar blijft de beloovde ,persoonlijk zeer op prijs gestelde, PBS FAQ? | ||
Bart | woensdag 8 juli 2009 @ 08:05 | |
quote:Ik heb nog geen vragen gezien, dus een FAQ is moeilijk te maken | ||
Joery | woensdag 8 juli 2009 @ 09:31 | |
Wanneer start de nieuwe server? ben tijdje offline geweest | ||
Bart | woensdag 8 juli 2009 @ 09:46 | |
quote:Vanavond zal ik er eens naar kijken | ||
PaRoDiUzZ | woensdag 8 juli 2009 @ 10:56 | |
Gisteren weer ff in het spel gekomen dmv een scenario(Cuba), blijft een topgame, voor ik het wist was het 2 uur 's ochtends , heb het onderhand wel weer onder de knie denk ik | ||
Bart | woensdag 8 juli 2009 @ 11:08 | |
quote:Ook de PBS en presignals? | ||
PaRoDiUzZ | woensdag 8 juli 2009 @ 11:15 | |
quote:Ik was ff begonnen met de basics, aangezien ik deze al een jaar of 6 niet meer gespeeld heb, daarna ga ik mij wel richten op de moeilijkere technieken. Ik weet iig weer hoe ik winst moet maken | ||
Bart | woensdag 8 juli 2009 @ 11:18 | |
quote:Das al een mooi begin | ||
PaRoDiUzZ | woensdag 8 juli 2009 @ 11:40 | |
Hoe zit het trouwens met die pakketten voor andere auto's,treinen enzo, kun je er meerdere tegleijk gebruiken of is dat niet aan te raden?(ik kreeg nl op bij een generated map opeens het probleem dat ik treinstellen om bijv graan of livestock te vervoeren niet beschikbaar waren) | ||
Bart | woensdag 8 juli 2009 @ 11:49 | |
quote:Je kunt er meerdere tegelijk gebruiken, maar je moet dat wel ergens aanzetten in de patchopties. Weet zo niet exact hoe het heet. edit: http://wiki.openttd.org/Engine_Pool Dynamic Engine Pool ofzo dus. | ||
PaRoDiUzZ | woensdag 8 juli 2009 @ 11:53 | |
Ah ok , thnx, ga ik daar vanavond maar eens mee klooien. | ||
sander-3 | woensdag 8 juli 2009 @ 14:02 | |
Zeg, welke server wordt nu het meest gebruikt? | ||
Bart | woensdag 8 juli 2009 @ 14:03 | |
quote:Uit welke lijst mogen we kiezen? | ||
Zero2Nine | woensdag 8 juli 2009 @ 14:08 | |
quote:Bij de meesten in dit topic denk ik gewoon de Fok! Server, en bij sommigen een van de servers van Maartena | ||
sander-3 | woensdag 8 juli 2009 @ 14:13 | |
quote:Ja, weet ik niet. Vroeger had ik altijd jouw server. Is dat nu die server die te bereiken is via lingen.nu? | ||
Bart | woensdag 8 juli 2009 @ 14:17 | |
quote:Ik draai enkel nog de FOK!server. Mijn andere servers vereisten te veel controle in verband met trieste gasten die telkens de boel lieten flooden enzo. Daar had ik geen zin meer in dus nu heb ik er nog maar eentje, die voor FOK. Die is inderdaad te bereiken via lingen.nu op poort 3984. | ||
sander-3 | woensdag 8 juli 2009 @ 14:22 | |
quote:Okay dan neem ik die. Hij is al wel aardig volgebouwd zie ik nu | ||
Joery | woensdag 8 juli 2009 @ 15:37 | |
Zijn we ook al een tijdje mee bezig geweest Op naar nieuwe server! leuk! | ||
Bart | woensdag 8 juli 2009 @ 15:56 | |
quote:Vanavond reset ik hem ook weer. | ||
Joery | woensdag 8 juli 2009 @ 17:14 | |
quote:nu toevallig? de server is down... | ||
Bart | woensdag 8 juli 2009 @ 18:18 | |
Zo, reset met max 1 company | ||
sander-3 | woensdag 8 juli 2009 @ 18:18 | |
quote:Je bedoelt 1 company per persoon neem ik toch aan? | ||
Bart | woensdag 8 juli 2009 @ 18:21 | |
quote:Nee. | ||
Joery | donderdag 9 juli 2009 @ 16:23 | |
woooei! lekker geld er doorheen branden.. en nog mooie lijnen aanleggen ook! | ||
classpc | donderdag 9 juli 2009 @ 19:42 | |
Hoe kom ik er dan in als er maar 1 company is, en die met wachtwoord beveiligd is? | ||
Bart | donderdag 9 juli 2009 @ 20:22 | |
quote:Wachtwoord is fokyou Nog even de andere regels voor de coop-server die nu draait: Er is dus maar 1 bedrijf waar we met z'n allen in zitten. Samenwerken is dus het keyword van de dag. Er wordt een mainline rondom de map gebouwd, deze zal 2x3 sporen bevatten. Tussen de 2x3 sporen moeten 6 vakjes zitten om op- en afritten te kunnen bouwen. Geen scherpe bochten maken, dan remmen de treinen te veel af. Stations mogen niet direct op de mainline, maar altijd via een aftakking. Seinafstand 2 tiles, stationslengte 8 tiles, maximale treinlengte dus ook 8 tiles oftewel 16 wagons inclusief locomotief. Veel plezier [ Bericht 39% gewijzigd door Bart op 09-07-2009 20:32:34 ] | ||
Zero2Nine | donderdag 9 juli 2009 @ 21:24 | |
Vond die tropische game ook wel grappig, jammer dat ie weg is (heb nog wel een recente save dus geen probleem). Coop met Fok is naturlijk ook erg leuk, Fokse Spoorwegen was aardig groot geworden tijdje terug | ||
Zero2Nine | donderdag 9 juli 2009 @ 21:33 | |
Leuk zo'n dikke mainline maar hoe gaat het middelste spoor bereikt worden? of is het de bedoeling dat er met pbs inhaalstukken worden gemaakt? Nu staan alle sporen volledig los van elkaar. | ||
MadCatje | zaterdag 11 juli 2009 @ 11:16 | |
Is de server ineens down? Was net zo netjes bezig, disconnect en geen respons meer van de server | ||
Zero2Nine | zaterdag 11 juli 2009 @ 11:16 | |
Server ligt plat. | ||
Bart | zaterdag 11 juli 2009 @ 11:41 | |
quote:Check nog eens. Ik ben net van Online naar UPC overgestapt. Dus ook nieuw IP-adres 213.93.3.200 Maar als je lingen.nu:3984 gebruikt zou het ook moeten werken. | ||
Bart | zaterdag 11 juli 2009 @ 11:42 | |
Server lag voorheen trouwens wel vaker plat door kutmodem van Online. Dat zou nu dus ook verleden tijd moeten zijn | ||
Mr.Jorn. | zaterdag 11 juli 2009 @ 14:08 | |
In de server hebben treinen er amper tot geen last van heuvels te beklimmen. Bij mijn OpenTTD gaat de snelheid ongeveer terug naar 0 als ze een heuveltje moeten beklimmen van 1 hoog. Is er een patch voor die dat aanpast? | ||
Zero2Nine | zaterdag 11 juli 2009 @ 14:28 | |
Ja, realistic acceleration, dat moet je aanzetten (staat standaard uit) | ||
Peter | zaterdag 11 juli 2009 @ 20:04 | |
tvp | ||
Bart | zondag 12 juli 2009 @ 12:53 | |
quote:Zoals gezegd, realistic acceleration. Houd er alleen rekening mee dat treinen dan afremmen in scherpe bochten, dus je zal je bochten ook wat realistischer moeten maken (ruimer dus). | ||
Bart | zondag 12 juli 2009 @ 12:53 | |
quote:Beleid ten aanzien van TVP's | ||
yorP | zondag 12 juli 2009 @ 13:21 | |
Maar even een 32bpp screenshotje tussendoor | ||
Bart | zondag 12 juli 2009 @ 14:15 | |
quote:Iet snellere host: Klikkerdeklik. | ||
Mr.Jorn. | zondag 12 juli 2009 @ 14:25 | |
quote:Oh, dat vind ik geen probleem. Maakt het wat realistischer, zoals de instelling ook al zegt | ||
KrentebolHooft | zondag 12 juli 2009 @ 15:26 | |
wist niet dat hier een topic van was Vroeger ging een keer mijn rollercoaster cd kapot, toen kocht ik een Tycoon pack bij de bart smit, rollercoaster tycoon met uitbreiding + railroad tycoon + transport tycoon. Wat was dit toch een ontzettend boeiend spel heb nog een keer in een vakantie eindelijk de zin bijeen geraapt om een map uit te spelen. van 1975 tot 2050 geloof ik, wat duurde dat ontzettend lang, heb 2 keer al me autootjes moeten vervangen want ze waren over hun limiet, wat een pokken werk maar uiteindelijk wordt het wel geinig met die magnetische treinbanen of wat zijn het, kun je de halve map over in een halve minuut en krijg je al gauw een paar miljoen per lading | ||
Bart | zondag 12 juli 2009 @ 15:31 | |
quote:Gelukkig gaat het vervangen van oude bussen tegenwoordig gewoon automatisch als je dat zo instelt | ||
sander-3 | zondag 12 juli 2009 @ 17:34 | |
quote:Gaaf En dan dat oude voetbalstadion erachter | ||
PaRoDiUzZ | zondag 12 juli 2009 @ 17:37 | |
quote:ik vind die foute 16 bit pics toch wat meer hebben | ||
KrentebolHooft | zondag 12 juli 2009 @ 17:55 | |
quote:wat is tegenwoordig dan? die patches in de OP of een nieuwere versie van het spel? ik ga eens kijken of ik hem aan de praat krijg, maar meestal werken die oude spellen niet op mijn pc | ||
Bart | zondag 12 juli 2009 @ 17:57 | |
quote:OpenTTD is the answer to all your problems. Lees de OP hoe je het moet installeren | ||
KrentebolHooft | zondag 12 juli 2009 @ 18:53 | |
quote:mooi was al bang dat ik die cd moest gaan zoeken om uiteindelijk het berricht 'deze lege schijf voorbereiden blablabla' te zien. | ||
vanOekelen | maandag 13 juli 2009 @ 22:21 | |
Voor degenen die een versie van OpenTTD willen hebben inclusief copy-paste patch volg deze link. | ||
Bart | woensdag 15 juli 2009 @ 12:27 | |
quote:Ja, das wel een geinig patchpack. Geen desyncs als je op een server speelt die gewone 0.7.1 draait? | ||
vanOekelen | woensdag 15 juli 2009 @ 14:47 | |
Ik heb daar in ieder geval nog geen last van gehad. | ||
Saekerhett | woensdag 15 juli 2009 @ 15:59 | |
OpenTTD Ben al lange tijd bezig met een scenario van Nederland (en een stuk van België en Duitsland) op de maximale mapgrootte. Spoorwegennet is compleet nagebouwd (op enkele details na en kleine stations natuurlijk) en natuurlijk gigantisch veel zelf erbij gemaakt. Netto inkomsten: ¤ 2.400.000.000,- per jaar en oplopende. Zit geloof ik nu in totaal op 120 miljard euro aan cash | ||
Bart | woensdag 15 juli 2009 @ 16:06 | |
quote:Met PBS? En Dutch trainset? Rekening gehouden met plekken waar enkel- en dubbelspoor is? Zowel stop- als sneltreinen? Stations evenveel sporen als IRL? | ||
Saekerhett | woensdag 15 juli 2009 @ 16:08 | |
quote:Alles nee, behalve stop-en sneltreinen Ik kan niet effe 20 sporen bij Rotterdam Centraal maken, omdat dan heel Rotterdam weg is in het spel | ||
Bart | woensdag 15 juli 2009 @ 16:10 | |
quote:Das ook lastig ja Ik heb het zelf ook geprobeerd, maar het is inderdaad niet te doen Het is vaak al lastig om grote stations fatsoenlijk te positioneren, zoals Zwolle... | ||
Bart | woensdag 15 juli 2009 @ 16:10 | |
PBS is trouwens wel aan te raden... Maakt stations makkelijker en realistischer. | ||
Saekerhett | woensdag 15 juli 2009 @ 16:13 | |
quote:Ik vind dit al behoorlijk geslaagd: | ||
Bart | woensdag 15 juli 2009 @ 16:18 | |
quote:Ik mis Schiedam, Vlaardingen, enz enz... Welke map heb jij gebruikt? Niet die uit de OP volgens mij... Buiten dat ziet het er zeker goed uit Ohja, je mist de Zoetermeerse stadslijn | ||
Saekerhett | woensdag 15 juli 2009 @ 16:20 | |
quote:Had ergens een paar jaar terug zo'n scenario van Nederland gedownload ergens van dat OpenTTD-forum met min of meer de grootste plaatsen erin. Desondanks is het geen doen om elk gehucht in de map te zetten en al helemaal niet om de fucking Zoetermeerse stadslijn erin te maken, of je moet echt gaan werken met stationnetjes van 1 bij 1 en treinen met 1 loc en 1 wagon | ||
Bart | woensdag 15 juli 2009 @ 17:32 | |
quote:Er is wel een scenario met elke plaats erop waar in het echt een station is... En zelfs nog meer kleine plaatsen waren daarop te vinden. Ik gooi hem wel online. | ||
Bart | woensdag 15 juli 2009 @ 17:34 | |
http://lingen.nu/ttd/nederland.scn dus | ||
Saekerhett | woensdag 15 juli 2009 @ 17:45 | |
quote:Zooo, die is echt heel erg gedetailleerd! Zelfs Drienerlo staat erop, terwijl dat eigenlijk gewoon een buurtschap is tussen Hengelo en Enschede min of meer | ||
Bart | woensdag 15 juli 2009 @ 17:47 | |
quote:Vet he Nu dus echt realistische spoorlijn maken Gewoon citygrowth uitschakelen | ||
Saekerhett | woensdag 15 juli 2009 @ 17:50 | |
quote:Haha ja ik ben gek, ik ga niet het hele Nederlandse spoorwegennet weer opnieuw lopen maken | ||
Joery | donderdag 16 juli 2009 @ 14:39 | |
iemand al plaatjes? | ||
Bart | donderdag 16 juli 2009 @ 14:50 | |
quote:Ik heb zat plaatjes. Kijk maar in de OP. | ||
dekouwe | donderdag 16 juli 2009 @ 15:15 | |
He ehm Bart klopt het dat de company weg is ?! | ||
Bart | donderdag 16 juli 2009 @ 15:23 | |
quote:Ja GVD kutwindows Stel je in dat ie automatische updates moet installeren, vindt ie het schijnbaar ook nodig om zichzelf automatisch opnieuw op te starten Dat staat nu dus weer uit, helaas te laat | ||
dekouwe | donderdag 16 juli 2009 @ 15:26 | |
D'oh .. niet nog een savegampie van laatste paar mins ofzo ? | ||
MadCatje | donderdag 16 juli 2009 @ 15:27 | |
Ik heb een savegame voor je als je wilt (ook nog van voor de treinenchaos van +- 21:00 uur), ik kan em vanavond wel even mailen ofzo (waarheen?) | ||
Bart | donderdag 16 juli 2009 @ 15:30 | |
quote:Ik heb wat geladen. Kan echter niet zeggen of het goed is. Zou jij even willen kijken? | ||
Bart | donderdag 16 juli 2009 @ 15:31 | |
quote:Eerst ff kijken of deze recent is. | ||
dekouwe | donderdag 16 juli 2009 @ 15:40 | |
Correct ..die is recent btje jmmr alleen van die puinzooi met die treinen | ||
dekouwe | donderdag 16 juli 2009 @ 15:49 | |
zooitje kool treinen die de boel vast laten lopen omdat ze geen order hebben hup .. aangepast naar 1-tje gekeken die shared geen order meer had .. die heb ik met ctrl laten full loaden waar die ze kool vandaan had en unload at coal drop | ||
dekouwe | donderdag 16 juli 2009 @ 22:00 | |
WTF ... hele map is gedeleted!! | ||
classpc | donderdag 16 juli 2009 @ 22:25 | |
Automatische updates kun je beter uit zetten, dat is niet echt handig op een server. Liever stabiliteit dan updates | ||
Mr.Jorn. | donderdag 16 juli 2009 @ 23:08 | |
quote:Ik heb je map gedownload en geopend in Openttd 0.7.1, en nu kan ik alleen maar wegen bouwen! Geen Bussen of treinen of iets dergelijks. Alleen maar wegen , Heb i keen instelling verkeerd? | ||
Zero2Nine | donderdag 16 juli 2009 @ 23:42 | |
quote:Je moet wel "play scenario" aanklikken en niet de scenario editor openen. edit: Het jaartal dus, staat op 1920. je kan het scenario ook openen in de editor en dan het jaartal opschroeven en het scenario weer opslaan. Vanaf 1940 ofzo zijn er wel treinen en bussen beschikbaar. | ||
Bart | vrijdag 17 juli 2009 @ 01:53 | |
Een of andere grapjurk vond het schijnbaar "leuk" om de hele map leeg te maken Helaas te lang geleden dus alles autosaves zijn overschreven waardoor ik de map moest resetten | ||
MadCatje | vrijdag 17 juli 2009 @ 07:57 | |
quote:Ik heb nog steeds die savegame van 15-07 +- 21.00 aangezien ik niet heb gespeeld is ie bij mij niet overschreven, wil je deze hebben om het nog 1x te proberen? | ||
Bart | vrijdag 17 juli 2009 @ 08:54 | |
quote:Dat laat ik over aan degenen die er het meeste op spelen... Mij persoonlijk maakt het niet uit, als jullie weer verder willen, dan laad ik die savegame van jou wel. | ||
Joery | vrijdag 17 juli 2009 @ 09:26 | |
't kan nooit kwaad toch? Volgens mij ging 't wel lekker! (behalve 't stukje verstopte mainline) | ||
MadCatje | vrijdag 17 juli 2009 @ 14:35 | |
quote:Het ging wel lekker en de save is nog net van voor de verstopte mainline (Voordat 600 treinen naar het depot gingen ) Dus voor Bart (en een ieder) je kan em hier downloaden: http://members.chello.nl/(...)2nd%20Feb%202219.zip | ||
Bart | vrijdag 17 juli 2009 @ 14:37 | |
quote:Nou, hij draait weer hoor. | ||
Maruna | zaterdag 18 juli 2009 @ 11:52 | |
Tijd om hier even een TVP te zetten | ||
Bart | zondag 19 juli 2009 @ 09:55 | |
Wil er nog iemand zien wat Maglev in het echt voor effecten geeft? | ||
Mr.Jorn. | zondag 19 juli 2009 @ 11:06 | |
Hoe krijg ik OPenttd aan de praat op de Mac? Ik heb openttd gedownload, maar wat moet er nog meer bij? | ||
vanOekelen | zondag 19 juli 2009 @ 12:45 | |
quote:Handig een Maglev als metro... Voor de duidelijkheid, de trein in het filmpje is dus volgens mij gewoon een elektrische trein. | ||
Bart | zondag 19 juli 2009 @ 13:16 | |
quote:Je moet ergens TTDLX vandaan halen. OpenTTD heeft een aantal grf-bestanden nodig. | ||
Misan | zondag 19 juli 2009 @ 13:23 | |
quote: | ||
KrentebolHooft | zondag 19 juli 2009 @ 13:42 | |
Ik heb een bug dat als er een nieuwe speler in het spel komt (je weet wel, die bots die om de zoveel tijd met je gaan concureren) dan kan die ze niet laden en geeft ie een error aan. Hij zegt dat ik de kapotte delen van het spel opnieuw moet downloaden, maar wat moet ik dan precies doen? | ||
Sjoegerd | maandag 20 juli 2009 @ 16:57 | |
Ik ben ook weer begonnen. Ik speel niet online, maar het is een leuke bezigheid in de vrije uurtjes | ||
Maruna | maandag 20 juli 2009 @ 18:01 | |
Ben nu ook weer verslaafd, maar begin wel in 2020, want dat ombouwen elke keer zeker van spoor naar monorail vind ik kut, omdat dan alle treinen opnieuw moeten worden gemaakt... En daarbij vind ik stoomlocomotieven te traag | ||
Sjoegerd | maandag 20 juli 2009 @ 18:47 | |
quote:Ik begin meestal rond 1975. Ben alleen op zoek naar een mooi scenario om op te spelen. | ||
sander-3 | maandag 20 juli 2009 @ 21:31 | |
Ik zag net een trein dit doen: [ Bericht 0% gewijzigd door sander-3 op 20-07-2009 22:05:54 ] | ||
Joery | maandag 20 juli 2009 @ 22:57 | |
waar was dat? | ||
sander-3 | maandag 20 juli 2009 @ 23:32 | |
Poe.. weet ik niet (meer).. ergens rechts midden op de map | ||
Fe2O3 | dinsdag 21 juli 2009 @ 08:00 | |
Komt door PBS, die laat treinen bij dit soort stations soms heel rare acties uitvoeren Trein vindt dat ookal komt ie van uiterst rechts hij het beste helemaal links het station in moet omdat dat sneller is; en zolang het spoort tussen 2 PBS stukken ligt mag hij het helemaal gebruiken zolang hij erop is. Bij zulke stations zorg ik er altijd voor dat vanaf elke aanvoerlijn elke perron in een rechte lijn bereikbaar is, zodat ze niet halverwege gaan zigzaggen of andere capriolen uithalen | ||
Houzer | dinsdag 21 juli 2009 @ 08:42 | |
tvp | ||
Houzer | dinsdag 21 juli 2009 @ 08:46 | |
Met welke industire verdien je gemiddeld genomen het meest. Ik heb het idee dat kolen - energiecentrale het meeste opbrengt. Ik ben er nu ook achter dat wanneer ik vanaf een woodmill of raffinaderij goederen ga vervoeren deze grondstoffen meer waard blijven | ||
Saekerhett | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:45 | |
quote:Ik heb een stuk of 30 treinen van 20 tegels lang (3 locs, 37 wagons) vee en graan laten vervoeren van de ene naar de andere kant van de map. Ongeveer 3,5 miljoen per volle lading | ||
Houzer | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:51 | |
quote: Hoe de fuck doe je dat | ||
Houzer | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:52 | |
Vanaaf ga ik online tegen 2 virenden spelen, ik heb een scenario gemaakt. Kunnen hun dat dan ook gelijk spelen, of moet ik daarvoor nog wat doen? | ||
Bart | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:55 | |
quote:Lijn bouwen, stations bouwen, depot bouwen, treinen bouwen, orders geven en gaan | ||
Bart | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:56 | |
quote:Gewoon een multiplayer server starten, zie http://wiki.openttd.org/Server | ||
Saekerhett | dinsdag 21 juli 2009 @ 13:27 | |
quote:Ik heb een scenario van Nederland en stukken van België en Duitsland en ik heb een complete lijn gemaakt van Noord-Holland, boven de waddeneilanden (compleet over water dus ) naar Duitsland toe. Ik heb zelf ontiegelijk veel boerderijen gemaakt in Noord-Holland en dat graan en vee wordt allemaal vervoerd naar mijn grote industriecomplex in Duitsland. Ik wil Nederland lekker schoonhouden, dus heb alle smerige industrie zo veel mogelijk in Duitsland gezet | ||
MadCatje | dinsdag 21 juli 2009 @ 17:57 | |
Iemand is zo (on)handig geweest op de Fokserver om grote stukken terrein te ontdoen van bomen en daarmee ook de uitgang van een station te slopen. Iemand (wellicht dezelfde persoon?) heeft vervolgens al de treinen die daar aankwamen naar depot gestuurd en het daarbij gelaten Hierbij dan ook het verzoek aan degenen die zo graag bomen slopen (waarom zou je dat doen ..) om dat voorzichtig te doen en wat je kapot maakt ook te repareren | ||
sander-3 | dinsdag 21 juli 2009 @ 18:21 | |
quote:Ik heb die treinen naar het depot gestuurd.. omdat ze alle treinen blokkeerden met olie. (er reed geen enkele olietrein meer vanwege die opstopping) Ik heb ze daar gelaten omdat ik niet wist wat de bedoeling was met die treinen die stonden de boel gewoon op te houden. Ik ben verder niet aan bomen of aan dat station geweest. | ||
Joery | maandag 27 juli 2009 @ 11:03 | |
speelt nog iemand 't level? of zullen we overnieuw beginnen met een 6 baans mainline ipv 3? | ||
Bart | maandag 27 juli 2009 @ 17:03 | |
Volgens mij is het ook al een tijdje rustig. Ik kan hem vanavond resetten... | ||
vanOekelen | maandag 27 juli 2009 @ 17:07 | |
quote:Ik niet, mijn oude laptopje trekt het niet meer . | ||
Bart | maandag 27 juli 2009 @ 17:34 | |
quote:Misschien wordt het dan tijd voor een nieuwe | ||
Proximo | maandag 27 juli 2009 @ 23:58 | |
Uit verveling lekker bouwen in de single player | ||
MaxMark | dinsdag 28 juli 2009 @ 00:04 | |
Tvp. | ||
KrentebolHooft | dinsdag 28 juli 2009 @ 00:28 | |
quote:Sorry maar... krijg een leven Iemand moest t zeggen | ||
lezut | dinsdag 28 juli 2009 @ 01:10 | |
Ah, lekker tegen de verveling, met Cargodest + Dutch Trainset een realistisch netwerk bouwen | ||
classpc | dinsdag 28 juli 2009 @ 01:20 | |
quote:Dat station ziet er wel wat raar uit | ||
Automatic_Rock | dinsdag 28 juli 2009 @ 07:52 | |
quote:Hoezo?? | ||
lezut | dinsdag 28 juli 2009 @ 11:25 | |
Das gewoon de standaard platform in de Dutch stations set. Ik gebruik ook Dutch signals btw Ze zouden overigens eens een mod moeten maken waarbij je perronnummers toe kunt wijzen in een station. Dan heb ik dat gekloot met die controleposten niet meer, want dat is best lelijk eigenlijk. (ik wil elke trein een aparte plek in het station geven, lijkt weer wat echter) | ||
Proximo | dinsdag 28 juli 2009 @ 23:33 | |
quote: Geen dagelijkse bezigheid hoor, maar zo nu en dan is het leuk om er weer wat bij te bouwen Begin van die game is ergens in oktober vorig jaar | ||
Joery | woensdag 29 juli 2009 @ 09:03 | |
Krijgen we 't geld wat we hebben gespaard nu (300 mrd) ooit nog eens op? | ||
MadCatje | zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:08 | |
quote:Ja hoor, de makkelijkste manier die ik heb gevonden is: - zoek / maak eerst grote stukken water. - pak daarna je dynamiet icoontje en selecteer een heel groot stuk water Dat "schoonmaken" van een hokje water kost veel geld Ik denk dat je geld met een paar als sneeuw voor de zon is verdwenen | ||
Proximo | zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:31 | |
quote:Je HQ verplaatsen kost ook een aardige duit... | ||
Bart | zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:59 | |
Fokserver is weer gereset! Ik heb er een woestijnklimaat van gemaakt edit: oh, vandaag ook net 0.7.2 uit, gelijk maar even geupdated [ Bericht 42% gewijzigd door Bart op 01-08-2009 19:20:41 ] | ||
Xanland | zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:21 | |
Meh, iemand heeft een company aangemaakt met een ander wachtwoord. Kan er dus atm niet in. | ||
Bart | zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:22 | |
quote:Nu wel. | ||
Xanland | zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:31 | |
Merci, boekoe (:D). Heb nieuwe company aangemaakt met hetzelfde wachtwoord als de server. | ||
Bart | zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:32 | |
quote: | ||
Xanland | donderdag 6 augustus 2009 @ 23:26 | |
En hulde aan de persoon die het lange netwerk naar maglev heeft overgezet! | ||
SuperWeber | vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:24 | |
quote: Daarnaast heb ik alle voertuigen die niet genoeg winst maakten verwijderd zodat we een performance rating van 1000 kunnen halen. Vanmorgen zag ik dat er nog 1 of 2 zorgenkindjes zijn bij laag producerende industrieën die moeten we nog even aankijken. | ||
Xanland | vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:42 | |
Aha, ok. Ikzelf heb gisteravond nog een fruit+maize -> food lijn aangelegd. Wat een afstanden. / | ||
SuperWeber | vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:48 | |
En we hebben een performancerating van 1000 | ||
KrentebolHooft | vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:20 | |
en hoe join ik Fok server? Er staat ANDERE VERSIE, en als ik die nieuwe GRF instelling doe kan ik alleen uit generic tramset kiezen, en die hele waslijst aan dingen heb ik al gedownload. | ||
Bart | vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:23 | |
quote:Misschien, heel misschien heb je een andere versie. Zomaar een wilde gok hoor! Probeer het eens met dezelfde versie als de server. [ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 07-08-2009 18:31:57 ] | ||
sander-3 | vrijdag 7 augustus 2009 @ 19:15 | |
volgens mij heeft iemand de map weer zitten verzieken. Ik zie allemaal eilandjes.. | ||
sander-3 | vrijdag 7 augustus 2009 @ 19:20 | |
Ik weet niet wie er bezig is geweest.. maar ik zie allemaal stomme dingen. Allereerst die eilandjes, dus dat het land weggehaald is. En ik zie dat er allemaal path signals als gewoon sign gebruikt zijn. Normaal zet je altijd normale signs op 2 blokjes afstand, maar nu staan daar geen normale maar PBS signs. En ik zag een boot, op een stukje water van 10x1 met aan de uiteinden havens. En zonder industrie of iets wat het kan vervoeren... Nou, ik wacht wel even met spelen tot er weer een keer een nieuwe map is hoor | ||
KrentebolHooft | vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:37 | |
quote:Laat maar ik heb een grote mond hij werkt nu | ||
Xanland | vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:41 | |
quote:Path signals is door één of andere malloot eringezet, die nooit meer is teruggekomen. Kijk goed naar de boot en die stations, want het zijn zogenoemde join-stations. Dus er staat nog een station bijv. 10 tiles verderop. Vind ik zelf ook belachelijk, maarja. Eilanden heb ik voor de gein gedaan, we hebben toch geld genoeg. Edit: Eilandjes weer vernormaald, kunnen we weer meer industries krijgen. | ||
MadCatje | zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:03 | |
quote:Die boot vervoert dus wel degelijk Als je de stations had aangeklik had je gezien dat bij Drunnington South (want daar heb je het dan neem ik aan over) water wordt gehaald en bij Pledingham dit wordt afgeleverd. Beetje jammer dat niet iedereen even kijkt voor ie concludeert (of verwijdert zo als bij een paar van die andere boten is gebeurd, ze presteerden allen boven de 20K norm om aan de 1000 rating te voldoen) Nu staan we trouwens ook weer op 900... door een hele mooie lockup. Een station staat vol met wait for full load treinen en de treinen die komen leveren staan daarachter te wachten tot ze weg gaan.. | ||
sander-3 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:06 | |
quote:Ik vind het gewoon een achterlijke manier van spelen, wat in mijn ogen meer weg heeft van cheaten. | ||
Peter | zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:42 | |
quote:Dan moet het op de map uitgezet worden, anders werk je gewoon met de voor handen zijnde mogenlijkheden.. de overlaad-mogenlijkheden in ttd-patch waren wel leuker om met meerdere ketens te werken... dat werkt on ottd niet zo goed. | ||
Lijnloos | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:17 | |
Heb de installatiebestanden ook maar weer es opgehaald en ga zo effe installeren... dit is zo'n spel waar ik echt niet goed in ben, maar wel superlache vind en graag speel (tot ik er weer genoeg van krijg omdat ik niet goed genoeg ben)... | ||
lezut | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:40 | |
Vraagje, kan hier iemand een versie van OpenTTD met de Cargodist en Daylength patch voor mij compilen? De tijd gaat veel te snel als je met cargodist bezig bent, en het is niet leuk als je na 2 uur al koplopers aan het maken bent. Ben er zelf ook al mee bezig geweest, maar ik krijg telkens errors en op het TT-forum zeggen ze dat je nog wel redelijk wat codeer ervaring moet hebben om 2 patches samen te voegen, en ik snap er verder echt geen hout van | ||
MaxMark | maandag 10 augustus 2009 @ 15:29 | |
Ben nu aan het spelen met de Dutch Trainset ( ), maar het lijkt niet mogelijk om kostbaarheden/valuables te vervoeren per trein? Klopt dit, of kijk ik niet goed? | ||
vanOekelen | maandag 10 augustus 2009 @ 15:44 | |
quote:Je kunt de postwagons refitten naar kostbaarheden/valuables. | ||
Xanland | woensdag 12 augustus 2009 @ 13:45 | |
Ik heb net alle seinen omgegooid naar normaal (de allerlinkste) op de main-line (die lange lijn ja dwars door de map). Zou nu allemaal nog beter door moeten stromen! | ||
MaxMark | woensdag 12 augustus 2009 @ 17:59 | |
quote: Ik ben werkelijk alle wagons bijlangs gegaan (zelfs de locomotieven, die kunnen slechts een paar bags hebben), behálve de postwagons. Naja, straks maar eens kijken dan. Dank! | ||
vanOekelen | woensdag 12 augustus 2009 @ 18:23 | |
quote:Je kunt tegenwoordig bij "nieuwe voertuigen" oid sorteren op vrachttype, best handig. [ Bericht 0% gewijzigd door vanOekelen op 12-08-2009 18:30:26 ] | ||
Jamiroquai | donderdag 13 augustus 2009 @ 15:21 | |
Wie heeft dit systeem bedacht? :s Groeimogelijkheden: Geen Opstoppingen en Files: Constant Efficiëntie: Nauwelijks Hoeveelheid Treinen Mogelijk: Extreem Laag De Hoofdbaan die eromheen zit is ook niet echt heeel super efficient of lekker om uit te bouwen. Zelf gebruikt in altijd deze manier: (Oost-station is Hoofdstation, waar alle treinen samenkomen. Deze is vaak Gigantisch) (West/Noord Station is een "Tank-Station", waar treinen spullen gaan halen) Erg Makkelijk om baantjes bij te maken. Nauwelijks Files, zelfs bij 90%-100% vol. En als er files zijn zitten ze geconcentreerd rond het hoofd-station(Wat dus een makkelijke plaats is om te vinden + verbouwen) Er zijn geen onnodige extra treinen nodig , omdat je elk station zo lang kan maken als je wilt, met goede doorstroming. Er kan een maximale hoeveelheid treinen in de stations | ||
Joery | vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:23 | |
Nieuwe game, starten volgens systeem vorige post? | ||
bleiblei | maandag 24 augustus 2009 @ 12:26 | |
Ik heb TTD maar weer eens aangezwengeld met natuurlijk de Dutch trainset . Maar ook met de extra industrieen (sand, glass, fish, etc). Nu heb ik het gevoel dat dit niet lekker combineert. Zo mis ik treinen waarmee zand vervoert kan worden en wordt vis vervoerd in grindwagons . Is er een manier waarop dit te fixen is? | ||
bleiblei | maandag 24 augustus 2009 @ 12:44 | |
Ah, het kan dus niet icm. dutch trainset. Alleen met de DBXL, USSR en nog een set . | ||
Bart | maandag 24 augustus 2009 @ 17:08 | |
Even weer een leuk 32bpp screenshotje: Moet ik trouwens de fokserver weer eens resetten? Zo ja, wat willen jullie voor landschap/formaat? | ||
Zero2Nine | maandag 24 augustus 2009 @ 17:14 | |
dat wordt nog eens wat met die 32bpp graphics. | ||
Dibble | maandag 24 augustus 2009 @ 17:38 | |
zijn die 32bpp gfx fully supported nu? | ||
Bart | maandag 24 augustus 2009 @ 17:39 | |
quote:Al sinds nightly versie r11119 en 0.6.0 Beta-1. | ||
Dibble | dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:45 | |
wat spelen de meesten hier, openTTD of TTDpatch? | ||
vanOekelen | dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:47 | |
OpenTTD, want TTDpatch begint op een hoop vlakken toch een beetje achter te lopen. | ||
Dibble | donderdag 27 augustus 2009 @ 13:29 | |
Ik heb mijn trein bij een staalfabriek maar dat kutding vertikt het om te laden. WTF doe ik fout? Het zijn gewoon steelwagons erachter gekoppeld. | ||
MaxMark | donderdag 27 augustus 2009 @ 13:30 | |
quote:Je moet ijzererts aanvoeren naar een staalfabriek, voordat deze staal produceert | ||
Dibble | donderdag 27 augustus 2009 @ 13:32 | |
quote:ja, die worden ook aangevoerd via het andere spoor | ||
Dibble | donderdag 27 augustus 2009 @ 13:35 | |
oh w8, ik die iets fout, maar weet niet precies wat. Mn treinen zijn out of control now | ||
bleiblei | donderdag 27 augustus 2009 @ 13:38 | |
De wagons zijn niet perongeluk refitted naar wat anders? Maak anders eens een screenshot waarop het schermpje van de factory en van het station open staat? Liefst de uitgebreide versie van het station (op het knopje information klikken). | ||
Dibble | donderdag 27 augustus 2009 @ 13:44 | |
Nou werkt alles weer. Maar het bleek dus dar er geen staal was omdat de ijzer toevoer gestopt was. Dat kwam weer doordat de ijzertrein de hele tijd naar de groeve gin om daar in te laden maar daarna weer terug de depot in ging. Waarom weet ik niet. Ik Heb de depot maar vernield en nu rijdt ie gewoon rechtdoor erlangs naar de staalfabriek. Ik weet niet waarom ze soms zomaar een depot weer terug ingaan behalve voor service. | ||
MaxMark | donderdag 27 augustus 2009 @ 13:51 | |
quote:Breakdowns (en daarna onderhoud) gewoon uitschakelen in het instellingen-menu. Tenzij je meer 'realisme' wilt. | ||
bleiblei | donderdag 27 augustus 2009 @ 13:51 | |
Meestal doen ze dat als er ergens een stuk rails mist of een sein verkeerd staat. Kortom, als ik jou was zou ik ff die trein volgen of die niet perongeluk ergens ineens weer omdraait. | ||
MaxMark | donderdag 27 augustus 2009 @ 13:52 | |
Oh, en maak even een station met minimaal 2 perrons en/of gebruik de signals beter | ||
Dibble | donderdag 27 augustus 2009 @ 14:01 | |
inmiddels probleem ontdekt. Zoals zijn er twee treinen opweg naar de staalfabriek. Omdat er geen staal is kan de staaltrein niets laden maar hij is er wel eerder. Daarom moet de ijzertrein wachten. Ik heb de staaltrein even laten stoppen en de ijzererts voorop laten gaan zodat de fabriek weer staal kan produceren. Ik had wel beter een tweespoor station kunnen bouwen ja. Zal wel m'n gierigheid zijn .Anyway, hoe kan ik dit rechtzettn zonder dat ze weer rare dingen gaan doen, gewoon slopen ? | ||
Dibble | donderdag 27 augustus 2009 @ 14:05 | |
quote: | ||
Bart | donderdag 27 augustus 2009 @ 14:06 | |
quote:Je moet altijd één stationsspoor meer hebben dan ladende treinen, of waypoints of twee verschillende stations gebruiken om te voorkomen dat al je sporen bezet zijn door ladende treinen waardoor lossende treinen niets kunnen lossen... | ||
Zero2Nine | donderdag 27 augustus 2009 @ 14:08 | |
quote:Het loont niet echt om op stations te besparen als treinen daardoor lang moeten wachten, de running costs lopen gewoon door als ze stilstaan. | ||
Dibble | donderdag 27 augustus 2009 @ 14:25 | |
quote:Ik heb bij de ijzermijn een tweespoor station geplaatst zodat er een snellere aanvoer is met twee treinen want de staaltrein dendert leeg door de hele tijd. maar eenmaal bij de staalfabriek moeten ze toch 1 spoor delen. Ik heb een block signal geplaatst op de twee sporen. Ik gebruik nog stoomtreinen in 1962, is dat goed? | ||
Bart | donderdag 27 augustus 2009 @ 14:31 | |
quote:Gebruik dan ook full load. quote:Waarom kan je geen twee sporen leggen? Probeer eens een RoRo te maken, zie de OP... quote:Maakt niets uit, als jij dat leuk vindt moet je dat zeker doen. Nieuwe treinen zijn gewoon sneller, en diesels zijn goedkoper dan stoomtreinen. quote:Gebruik alsjeblieft de ingame screenshot-functie, die maakt mooie png's in plaats van ranzige jpg's. Daarbij krijg je dan ook je taakbalk en andere onzin er niet op. | ||
Dibble | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:01 | |
ok, bart soms laat the town authority mij niets doen. hoe komt dat? | ||
Zero2Nine | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:15 | |
Omdat je het dan verprutst hebt bij ze Ze houden niet zo van bedrijven die het landschap rond het dorp verbouwen. Dingen opblazen in de buurt van hun dorp vinden ze niet leuk, huisjes slopen al helemaal niet. Je kan het oplossen door bomen te planten of ze om te kopen (alleen haalbaar als je veel geld hebt + risico dat het wordt ontdekt en je waardering teruggezet wordt). | ||
Dibble | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:17 | |
quote:! keb alles opgeblazen omat de bomen in de weg zaten | ||
MaxMark | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:18 | |
quote:Dan heb je een te slechte 'rating', deze kun je zien als je het in het venster "Gemeente" kijkt van de stad. Het verslechtert door het verwijderen van bomen, wegen en gebouwen in een dorp/stad. Je kunt het verbeteren door goede verbindingen op te zetten, (veel) bomen te planten of door de gemeente om te kopen (hierbij is een kans dat je gepakt wordt). | ||
Dibble | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:30 | |
Als ik op trains avaible klik kan ik die andere modellen nog niet kopen. Hoe komt dat | ||
MaxMark | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:39 | |
quote:Omdat je nog geen electrisch spoor (en dus depots) hebt? | ||
Proximo | donderdag 27 augustus 2009 @ 23:59 | |
Industrial Stations Nu nog leren écht iets moois te bouwen | ||
Bart | vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:04 | |
quote:Vanwaar de | ||
Bart | vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:04 | |
quote:Dat is zeker vet Zowat kunst om zoiets in elkaar te knutselen | ||
MaxMark | vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:14 | |
Volgens mij zit er ook een foutje in de "Deutsche Bahn Double Deck Coaches" grf. De locomotief heeft namelijk maar 1pk, ik vond 'em al zo langzaam optrekken | ||
Dibble | zondag 30 augustus 2009 @ 00:58 | |
quote:Ik heb gelezen dat je wel een oude spoor mag hebben en depots maar geen treinen om te upgraden naar een electrische. Maar nog steeds lukt dat me niet. En diesels moeten toch ook op een oud spoor kunnen rijden? Waarom kun je die treinen dan niet bouwen terwijl ze wel in ''avaible trains list ''staan | ||
MaxMark | zondag 30 augustus 2009 @ 01:10 | |
quote:Ik weet niet precies wat je allemaal bedoelt, maar in het screenshot lijk je een normaal stuk spoor te willen 'converten' naar hetzelfde soort spoor. Je moet zorgen dat je 'electrisch spoor' selecteert (knopje van spoorwegen bouwen ingedrukt houden) en dán nog eens converteren. | ||
Dibble | zondag 30 augustus 2009 @ 01:19 | |
quote:bedankt | ||
Thrilled | zaterdag 5 september 2009 @ 14:07 | |
tvp.. heb het ook een hele tijd terug gespeeld en nu weer geïnstalleerd.. kijken of mijn problemen van toen nu opgelost kunnen worden | ||
Dibble | zondag 6 september 2009 @ 00:42 | |
quote:like ? | ||
TBUV | maandag 7 september 2009 @ 14:47 | |
Leuk spel ook maar eens gedownload. Ik erger me echter aan het vervangen van oude voertuigen/vliegtuigen. Kan dit niet sneller? Heeft iemand tips mbv het vervangen van voertuigen ? Allemaal naar depot sturen en weer instructies geven, zo blijf je bezig.. | ||
Thrilled | maandag 7 september 2009 @ 14:59 | |
quote:dunno, maar blijkbaar heb ik vroeger iets anders gespeeld dan transport tycoon, dit werkt iets anders maar lijkt er wel veel op.. maar ik had meestal een station waarop 2 verschillende goederen/personen/post op stond, maar nooit alles weg kregen.. waar moeten goods naartoe bijv.. wist ik nooit | ||
MaxMark | maandag 7 september 2009 @ 15:47 | |
quote:Steden van een bepaalde grootte. Je kunt zien of ze goederen accepteren in het menu waar je het station bouwt. | ||
mickeyD | maandag 7 september 2009 @ 22:15 | |
heeft iemand A-train8 al geprobeerd? A-train was mn eerste spel op mn allereerste computer (een 286 met paperwhite monitor, ja dat is zwart wit haha) A-train 8 is net uit, er zijn al demo's van te spelen.. vroeg me af of sim gamers zoals jullie zijn het kennen, en/of al geprobeerd hadden :p | ||
mickeyD | maandag 7 september 2009 @ 22:18 | |
[image]http://img.gamespot.com/gamespot/images/2009/034/957920_20090204_screen004.jpg[/image] In A-Train 8, players will manage a railroad company, while acting as mayor of the city. The aim is to create the best public transport system possible, manage them and adapt fares to successfully improve the city though the year, taking into account the different seasons and the effect they could have on the system you create. [ Bericht 34% gewijzigd door mickeyD op 07-09-2009 22:25:05 ] | ||
Gewoonik | maandag 7 september 2009 @ 22:22 | |
quote:Ja, Ik heb het spel zo niet voor me. maar als je alle vliegtuigen bijvoorbeeld kiest boven in het scherm is er ook een optie om alle vliegtuigen bij de volgende controle beurt te vervangen voor een andere. zelfde met treinen en boten. Volgens mij is het in de balk boven op het vliegtuig icoontje klikken en dan rechts onder van het popup scherm. | ||
TBUV | dinsdag 8 september 2009 @ 10:29 | |
quote:Ga het direct proberen, super bedankt he ! | ||
Bart | dinsdag 8 september 2009 @ 10:36 | |
quote: http://wiki.openttd.org/Replacing_Vehicles | ||
KrentebolHooft | dinsdag 8 september 2009 @ 14:55 | |
jezus de fok server is fucked up. wie doet dat? | ||
Dibble | dinsdag 8 september 2009 @ 15:23 | |
ik kan wel een nieuwe starten | ||
Bart | dinsdag 8 september 2009 @ 15:48 | |
quote:Ik zal hem vanavond wel resetten. Iemand nog een voorkeur voor klimaat? Ik ga bij test eens een map starten van 2048*2048, kijken hoe dat draait... | ||
Dibble | dinsdag 8 september 2009 @ 15:56 | |
quote: gematigd graag btw doe die map wat kleiner joh, veulste groot | ||
Bart | dinsdag 8 september 2009 @ 16:23 | |
quote:Kleiner? Groter is toch leuker | ||
Mr.Jorn. | dinsdag 8 september 2009 @ 19:07 | |
Groeit een dorp even hard van 5 treinstations (1 stationsnaam) als 5 busstations? | ||
Bart | dinsdag 8 september 2009 @ 19:11 | |
quote:Dan is het dus maar 1 station Maar 5 treinstations of 5 busstations maakt niets uit. | ||
Gewoonik | woensdag 9 september 2009 @ 21:48 | |
ach laat ik ook nog eens even mijn "werk" posten. de knelpunten lijken op deze paint erger dan dat ze zijn. In het level heb ik nog 3 van dit soort stations. | ||
KrentebolHooft | woensdag 9 september 2009 @ 22:29 | |
waarom staat jouw spel zulke grote stations toe (heb je geen 'station te verspreid' error?). En hoe komt jouw stadje zo groot en toch zo weinig inwoners | ||
Bart | woensdag 9 september 2009 @ 22:36 | |
quote:Station spread kan je aanpassen. | ||
Dibble | woensdag 9 september 2009 @ 23:18 | |
ik zit in de fok server mooie map btw lekker clean. | ||
Dibble | donderdag 10 september 2009 @ 01:04 | |
k heb d'r een zooitje van gemaakt :p | ||
Gewoonik | donderdag 10 september 2009 @ 07:30 | |
quote:Stadje is groot geworden door personenvervoer. Dat heb ik maar weer afgeschaft want 10.000+ aan bussen vertraagden het spel nogal. | ||
Dibble | donderdag 10 september 2009 @ 13:22 | |
Hoe kan geel nou meer winst hebben terwijl ik meer gebouwd heb | ||
Bart | donderdag 10 september 2009 @ 13:42 | |
quote:Misschien hogere winst per voertuig | ||
Dibble | donderdag 10 september 2009 @ 13:48 | |
wie is die Rijntjes BV die blijft maar doorbouwen bij mijn stad met 17k inwoners. Gozer heeft ook m'n aandelen gekocht voor 25% wat betekent dat ? | ||
Zero2Nine | donderdag 10 september 2009 @ 13:52 | |
Helemaal niets, hij kan je voor maximaal 75% 'ownen' maar met dat aandeel kan je geen enkele invloed uitoefenen op het bedrijf. Je kan er alleen winst mee maken door ze over een tijdje weer te verkopen als jou bedrijf groter is geworden. | ||
mickeyD | donderdag 10 september 2009 @ 14:03 | |
hij krijgt nu 25% van jouw inkomsten, en als hij zijn aandeel verkoopt over een tijdje, dan krijgt hij daar veel geld voor als jouw bedrijf goed draait :p | ||
Bart | donderdag 10 september 2009 @ 14:07 | |
quote:Waar haal je die fabel vandaan | ||
Dibble | donderdag 10 september 2009 @ 14:09 | |
quote:Zo gaat dat in het echt wel toch? Lijkt me een plausibel verklaring | ||
Bart | donderdag 10 september 2009 @ 14:13 | |
quote:Ja, want alles gaat in het spel zoals in het echt gaat * Bart mompelt iets over 6000 passagiers die rustig 8 maanden op een station blijven wachten tot de volgende trein komt | ||
Gewoonik | donderdag 10 september 2009 @ 15:40 | |
Voor het eerst ook maar eens wat op de server geplaatst, maar het is wel heel simpel geld verdienen in dat level. | ||
Bart | donderdag 10 september 2009 @ 15:45 | |
quote:Alsof er levels zijn waarin dat niet zo is | ||
Gewoonik | donderdag 10 september 2009 @ 15:57 | |
quote:True. Maar als ik binnen 10 min mijn schuld van 1 miljoen kan aflossen is het wel heel ernstig. | ||
Bart | donderdag 10 september 2009 @ 16:04 | |
quote:Ach, op geld letten in OpenTTD heb ik allang opgegeven | ||
rener | donderdag 10 september 2009 @ 16:11 | |
quote:die steden zijn groot genoeg voor enorm veel passagiers.. jij kan ze op je vliegveld blijkbaar niet alleen aan.. verder wordt het niet veel groter hoor | ||
Zero2Nine | donderdag 10 september 2009 @ 16:18 | |
quote:Inderdaad, dat is alleen leuk in het begin. Geld verdienen gaat zo rechtlijnig dat het niet de vraag is of, maar wanneer en hoeveel winst je gaat maken. De lol van het spel zit in het bouwen van complexe netwerken. | ||
Gewoonik | donderdag 10 september 2009 @ 16:26 | |
quote:vindt ik ook het leukste maar een moeilijk begin maakt het ook wel leuk. | ||
Zero2Nine | donderdag 10 september 2009 @ 18:50 | |
quote:Heb je al weleens de moeilijkheidsgraad wat opgeschroefd? Je kan de rente op de lening verhogen, maximale leenbedrag fors verlagen, zwaar heuvelachtig terrein, hoge bouwkosten, voertuigdefecten aan etc. Wordt het opstarten van het bedrijf iig een stuk lastiger. | ||
Sjoegerd | donderdag 10 september 2009 @ 19:53 | |
Weet iemand meer over Infrastructure Sharing? Waar kan ik dit vinden en hoe te installeren? | ||
Bart | donderdag 10 september 2009 @ 20:00 | |
quote:Vroeger had je een subsidiaries patch, weet niet of die er nu nog steeds is... Maar als je samen wil spelen in 1 company, start dan gewoon een multiplayer potje en stap in hetzelfde bedrijf | ||
Sjoegerd | donderdag 10 september 2009 @ 20:04 | |
quote:Het is meer voor mezelf een beetje experimenteren . Kan ik kleine lijntjes maken zoals van Connexxion . | ||
Bart | donderdag 10 september 2009 @ 20:25 | |
quote:http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=42254 dan maar | ||
Gewoonik | donderdag 10 september 2009 @ 20:56 | |
quote:uuh ja! | ||
Dibble | vrijdag 11 september 2009 @ 00:05 | |
server lagged | ||
TBUV | vrijdag 11 september 2009 @ 00:16 | |
heel erg | ||
Dibble | vrijdag 11 september 2009 @ 00:21 | |
DAT DIT KAN IN TTD! | ||
Dibble | vrijdag 11 september 2009 @ 16:33 | |
wordt de hele tijd eruit gekicked | ||
TBUV | vrijdag 11 september 2009 @ 16:35 | |
ik ook helaas | ||
Bart | vrijdag 11 september 2009 @ 16:39 | |
quote:Geen last van. Ben je torrents aan het downloaden ofzo? | ||
Automatic_Rock | vrijdag 11 september 2009 @ 16:41 | |
quote:Heb je de modified building cost patch (of zoiets) al eens geprobeerd in een bergachtig terrein? Dan zit je de eerste 50 jaar te puzzelen hoe je met het geld uit komt | ||
Dibble | vrijdag 11 september 2009 @ 16:45 | |
start maar een nieuwe server jongens. wordt echt niks meer dit. en wel twee x zo groot graag | ||
Dibble | vrijdag 11 september 2009 @ 16:46 | |
quote:4 real nee | ||
TBUV | vrijdag 11 september 2009 @ 16:46 | |
nie auwehoeren joh, ben net zo ver | ||
Bart | vrijdag 11 september 2009 @ 16:46 | |
Ik ben de server maar aan het resetten, kijken of dat de problemen verhelpt. Zou zo weer online moeten zijn. | ||
Dibble | vrijdag 11 september 2009 @ 16:47 | |
nee doe gewoon nieuwe map met veel heuvels en zeen, bossen etc en dubbel zo groot. dan wordt t niet zo'n chaos joh | ||
TBUV | vrijdag 11 september 2009 @ 16:49 | |
zucht | ||
sander-3 | vrijdag 11 september 2009 @ 16:50 | |
quote:Mooi, dan ga ik hier mijn tijd maar weer eens aan verdoen | ||
sander-3 | vrijdag 11 september 2009 @ 16:52 | |
Laat maar.. ik ben nou al begonnen [ Bericht 16% gewijzigd door sander-3 op 11-09-2009 17:00:52 ] | ||
TBUV | vrijdag 11 september 2009 @ 16:53 | |
daar ging mn dag treinen bouwen | ||
Dibble | vrijdag 11 september 2009 @ 16:58 | |
Bart | vrijdag 11 september 2009 @ 17:07 | |
Zo, even de oude map herladen, kijken of ie nu beter draait. | ||
Dibble | vrijdag 11 september 2009 @ 17:08 | |
quote:ennnn bedankt _! | ||
Dibble | vrijdag 11 september 2009 @ 17:11 | |
is zoiets niet mogelijk? | ||
Dibble | vrijdag 11 september 2009 @ 17:12 | |
aah much better | ||
Zero2Nine | vrijdag 11 september 2009 @ 20:24 | |
quote:Welke set is dat? Ziet er mooi uit. | ||
Dibble | vrijdag 11 september 2009 @ 21:11 | |
gee idee, zomaar wat geplukt | ||
Dibble | zaterdag 12 september 2009 @ 01:08 | |
wat voor signalen moet ik bij de omcirkelde kruispuntenplaatsen ? Telkens heb ik botsingen of treinen die weer terug rijden. ze moeten gewoon hun beurt afwachten godverdomme | ||
Bart | zaterdag 12 september 2009 @ 01:10 | |
quote:Ik zou gewoon twee tunnels maken. En lees de OP eens door, daar staat wel een en ander in over de verschillende soorten seinen. Ook staat er wel ergens een linkje naar een uitgebreide tutorial. En screenshots maak je met ctrl-s | ||
Dibble | zaterdag 12 september 2009 @ 01:13 | |
volgens mij gaat het nou goed, per toeval OP is me helmaal ontgaan, zal even een blik werpen | ||
Bart | zaterdag 12 september 2009 @ 01:16 | |
En als je wil voorkomen dat de treinen elkaar blokkeren, dan moet je de seinen op het enkelspoor verwijderen. Dus alleen ná de wissels naar dubbelspoor seinen plaatsen. In dit geval dus het sein boven de tunnel op het stijgende stukje land verwijderen. | ||
Bart | zaterdag 12 september 2009 @ 01:17 | |
En haal dat PBS-sein (met dat witte streepje over de achterkant) ook maar weg, heeft weinig zin daar | ||
Dibble | zaterdag 12 september 2009 @ 01:21 | |
btw k heb net mijn vliegveld gesloopt en er een grotere neergeplembt maar wanneer de vliegtuigen terug zijn blijven ze eromheen tollen wat nu? | ||
Bart | zaterdag 12 september 2009 @ 01:22 | |
quote:Waarschijnlijk was je niet snel genoeg en heeft het vliegveld een andere naam gegeven. Vliegtuigen nieuwe orders geven dus. Als je zo slim was om orders te koppelen hoef je er maar 1 te wijzigen, anders moet je ze stuk voor stuk nieuwe orders geven. | ||
Dibble | zaterdag 12 september 2009 @ 01:27 | |
ah idd, moest weer allemal erheen verwijzen aangezien de naam van t vliegveld was veranderd, thnx for the tips! | ||
Bart | zaterdag 12 september 2009 @ 01:29 | |
quote:Dus voortaan ctrl-klikken op een ander vliegtuig om orders te kopiëren | ||
Dibble | zaterdag 12 september 2009 @ 14:05 | |
per ongeluk een heel stuk van de map plat gemaakt | ||
Bart | zaterdag 12 september 2009 @ 15:35 | |
quote: | ||
sander-3 | zaterdag 12 september 2009 @ 18:50 | |
Edit: oh... per ongeluk.. najah.. kan gebeuren | ||
Zero2Nine | zaterdag 12 september 2009 @ 19:19 | |
Gebeurt best vaak bij de multiplayer maps, respect voor de natuur is weer ver te zoeken | ||
Dibble | zaterdag 12 september 2009 @ 19:25 | |
quote: muis liep vast | ||
sander-3 | zaterdag 12 september 2009 @ 22:22 | |
Jezus, wat is het toch een klote karwei om die vliegvelden om te bouwen. Daar moeten ze in toekomstige versies nog maar eens wat op verzinnen hoor.. | ||
rener | zondag 13 september 2009 @ 09:44 | |
maar weer een reset? landschap is beetje teveel verpest vind ik.. mag meteen een zeer moeilijk spel zijn.. (hoge rente/bouwkosten en weinig lenen etc..) | ||
Bart | zondag 13 september 2009 @ 10:00 | |
quote:Ik reset hem wel, maar ik maak het niet te moeilijk. Server moet ook voor nieuwe spelers toegankelijk zijn. Daarbij, dat moeilijke door hoge kosten en weinig lenen heb je na een minuut of 10 spelen ook totaal geen last meer van | ||
sander-3 | maandag 14 september 2009 @ 13:56 | |
Ik word echt helemaal gek van die klote treinen die, als het druk is, omkeren, en gewoon zo blijven staan. | ||
Dibble | maandag 14 september 2009 @ 14:31 | |
TBUV | maandag 14 september 2009 @ 16:10 | |
Ook weer begonnen, hopelijk nu geen reset | ||
Bart | maandag 14 september 2009 @ 20:13 | |
quote:Meer sporen bouwen | ||
sander-3 | woensdag 16 september 2009 @ 12:05 | |
Wat mij handig lijkt is een soort van voorrangssysteem.. dat je een sein hebt dat bepaalt dat een ander spoor voorrang heeft ofzo.. dus als er nog een andere trein 3 vakjes weg is , dat je dan tóch moet wachten. | ||
Bart | woensdag 16 september 2009 @ 12:15 | |
quote: | ||
sander-3 | woensdag 16 september 2009 @ 12:59 | |
quote:WTF? Edit: ik dacht dat van die gewone signs waren.. maar als ik het na maak, werkt het niet zo hoor. [ Bericht 13% gewijzigd door sander-3 op 16-09-2009 13:08:05 ] | ||
Bart | woensdag 16 september 2009 @ 13:05 | |
quote:Dat is waar je om vraagt. Een voorrangsregeling van drie vakjes. | ||
sander-3 | woensdag 16 september 2009 @ 13:08 | |
quote: | ||
Bart | woensdag 16 september 2009 @ 13:11 | |
quote:Het is dan ook voor enkel de echte pro's | ||
sander-3 | woensdag 16 september 2009 @ 13:16 | |
En werkt het dan ook als ik dat uitgangssein bijvoorbeeld veel verder terug zet, en dat ik na dat uitgangssein nog 2 normale seinen zet? Zodat ik de afstand wat kan vergroten? | ||
vanOekelen | woensdag 16 september 2009 @ 13:18 | |
Nee, maar je kunt het stuk wel verlengen dmv comboseinen. | ||
Zero2Nine | woensdag 16 september 2009 @ 13:25 | |
Met presignals en combosignals kun je leuke constructies maken. | ||
Bart | woensdag 16 september 2009 @ 13:27 | |
quote:Kan, maar dan moet je er een spoor omheenbouwen, of met combosignals gaan werken. Nadeel van combosignals is dat treinen achter elkaar ervoor moeten wachten, nadeel van spoor ernaast is dat het ruimte kost. | ||
sander-3 | woensdag 16 september 2009 @ 13:27 | |
quote:Ik heb het nu gedaan zoals jij zei, voor zover ik het begreep, maar het blijft nog steeds groen, desondanks dat er een trein rijdt. | ||
Zero2Nine | woensdag 16 september 2009 @ 13:28 | |
Dat zijn geen combosignals maar exitsignals. | ||
vanOekelen | woensdag 16 september 2009 @ 13:33 | |
En hier verder. |