Ik heb een heel leuk kookboek van hem: "Franse Odyssee" Een culinair reisverslag. Allemaal recepten uit Zuid Frankrijk. (aangezien de reis van Bordeaux (westkust) naar Marseille ging. )quote:Op zondag 5 juli 2009 16:06 schreef ColdFeet het volgende:
Zo, bijgelezen!
Ik heb gister zalig gegeten bij DE en haar meneerBeetje veel gedronken, wel
Gelukkig krijg ik zelden katers als ik enkel wijn drink
Helaas, spierpijn in m'n bovenbenen van gister, dus ik ga niet hardlopen. Wat met deze hitte misschien wel zo verstandig is
Lijst voor vandaag:
O: blueberry pancakes
L: bruschetta's met tomaat, olijf en basilicum
D: gegrillde kabeljauwhaasjes met aioli en butter beans, een tamelijk spannend recept van Rick Stein. Ben benieuwd! Erbij een fles rose.
Ik heb net ook jam gemaakt. Van kruisbessen, banaan en appel. ERg lekker geworden.quote:Op zondag 5 juli 2009 16:15 schreef sigme het volgende:
Ik ben verdorie gister al de halve dag en vandaag de hele en misschien morgen ook nog wel bezig met jam maken. Lekker pruttelen in de keuken, met dit weer.
Ik ben erg hittebestendig, dat scheelt.
Hier gaat het ook wel. Graad of 27 ofzo. Een paar dagen geleden was het veel warmer,dus ik vind het wel oke zoquote:Op zondag 5 juli 2009 16:43 schreef conleche het volgende:
Ik heb ook gewoon trek hoor! Hier is het een graad of 25 trouwens, dat is toch niet echt heet??
Dat vind ik een superidee!! Ik heb ook nog komkommer, dus dan maak ik een soort gado gado!! Thnx!!quote:Op zondag 5 juli 2009 17:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hier gaat het ook wel. Graad of 27 ofzo. Een paar dagen geleden was het veel warmer,dus ik vind het wel oke zo![]()
De varkensfiletlapjes grillen en dan met satehsaus eten? Ook lekker bij de boontjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door motorbloempje op 05-07-2009 17:48:45 ]Ja doei.
Hoeft ook niet meerquote:Op zondag 5 juli 2009 17:20 schreef motorbloempje het volgende:
zo schiet dat niet op met afvallen dames![]()
de guacamole is
En weet je wel hoeveel kcal er in guacamole stekenquote:Op zondag 5 juli 2009 17:20 schreef motorbloempje het volgende:
zo schiet dat niet op met afvallen dames![]()
de guacamole is
pff waar hang jij uit? Wij zweten hier anders flinkquote:Op zondag 5 juli 2009 17:28 schreef Laureline het volgende:
Bij ons is het helemaal niet zo warm meer! We twijfelen nu zelfs of we nog naar de zee gaan, vrijdag was er ook al een ijzige snijdende wind.
Amsterdamquote:Op zondag 5 juli 2009 17:36 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Waar? Ik wil ook![]()
Heb echt last van die hitte.
Sow ik zou echt buiten gaan zitten dan!quote:Op zondag 5 juli 2009 17:38 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Amsterdam
Het regent hier echt pijpenstelenHet lijkt net alsof er een drumband in de tuin staat, zo hard roffelt de regen op de prullenbak en potten
![]()
ik weet 'tquote:Op zondag 5 juli 2009 17:27 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En weet je wel hoeveel kcal er in guacamole stekenBijna net zoveel als in een handje noten Of in een paar biertjes
Nou dat ging me een beetje ver, maar de deur staat hier wijd open om de regengeur naar binnen te latenquote:Op zondag 5 juli 2009 17:43 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Sow ik zou echt buiten gaan zitten dan!
Het is toch discriminerend dat 'ie alleen maar op donkere vrouwen valt? [/Aaf Brandt Corstius-modus]quote:Op zondag 5 juli 2009 18:10 schreef sigme het volgende:
Ik ging op vakantie en ik nam mee:
"Alleen maar nette mensen" Robbert Vuijstje
Nu jij het over pijpenstelen hebt moet ik denken aan dat suffe liedje van Herman van Veen (sorry Greys!quote:Op zondag 5 juli 2009 17:38 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Amsterdam
Het regent hier echt pijpenstelenHet lijkt net alsof er een drumband in de tuin staat, zo hard roffelt de regen op de prullenbak en potten
![]()
Als je nog tips nodig hebt moet je maar even bij mij aan kloppen. Van wat voor boeken houd je?quote:Op zondag 5 juli 2009 18:16 schreef Chicolate het volgende:
Hmmm ik wil ook nieuwe boeken voor in de vakantie.
Ik ken het niet, maar de tekst;quote:Op zondag 5 juli 2009 18:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nu jij het over pijpenstelen hebt moet ik denken aan dat suffe liedje van Herman van Veen (sorry Greys!):
Het regent pijpenstelen
en regent het geen pijpenstelen
dan gaat het
pijpenstelen regenen.
Ik hoef er niet meer over na te denken, heb een pakket boeken van een oud-collegaatje gehad en die gaan dus meequote:Op zondag 5 juli 2009 18:16 schreef Chicolate het volgende:
Hmmm ik wil ook nieuwe boeken voor in de vakantie.
hoe is Grand Slam want die wil ik ook hebben mits die beter te besturen is dan Top Spin 3, want die irriteert me mateloos.quote:Op zondag 5 juli 2009 18:16 schreef Viking84 het volgende:
Vier op een rij. Zo.
En nu ga ik grandslammen op de wii.
edit: chico.
quote:Op zondag 5 juli 2009 18:16 schreef Viking84 het volgende:
Vier op een rij. Zo.
En nu ga ik grandslammen op de wii.
edit: chico.
Toen ik het boek gelezen had, bedacht ik me dat opmerkingen over ABC uit dat topic (waarom las ik dat?) over die schrijver moesten gaan. Ik leef ik een afgeleide wereld - via fok weet ik soms wat er gebeurtquote:Op zondag 5 juli 2009 18:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het is toch discriminerend dat 'ie alleen maar op donkere vrouwen valt? [/Aaf Brandt Corstius-modus]
Had ik al gezegd dat ik een echte Franse soepjurk gekocht heb, op vakantie in Frankrijk?quote:Op zondag 5 juli 2009 16:22 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoi...
Sigme, echt hoor, volgens mij ben je zo relaxed enzo.
Die is leuk! Na het lezen wilde ik direct naar die gebieden afreizen, lijkt me een bijzondere omgevingquote:Op zondag 5 juli 2009 18:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oe boeken!
Aanraders:
Elizabeth Kostova: The Historian
Dat heeft Nikki French ook wel eens, en dat is níet handig als je zonder vriendje op vakantie ben (en hem al zo mist)quote:Op zondag 5 juli 2009 18:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oe boeken!
Aanraders:
Zadie Smith: White Teeth (*fangirl*) en On Beauty
Nick Hornby: High Fidelity en About a Boy (Slam is ook wel leuk maar minder)
Salman Rushdie: The Ground Beneath Her Feet en The Enchantress of Florence
J.K. Rowling: Harry Potter serie![]()
Elizabeth Kostova: The Historian
En als je van fantasyboeken houdt: Robin HobbJacqueline Carey is ook wel leuk (albeit wat gefocust op seks
).
Ik heb zelf ook nog Toni Morrison (Beloved en A Mercy) liggen, die schijnen ook heel goed te zijn. Maar ik ben eerst nog het laatste Hobb boek aan het uitlezen.
Supergaaf en goed te besturenquote:Op zondag 5 juli 2009 18:19 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
hoe is Grand Slam want die wil ik ook hebben mits die beter te besturen is dan Top Spin 3, want die irriteert me mateloos.
Je lijkt net een echte Françaisequote:Op zondag 5 juli 2009 18:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Had ik al gezegd dat ik een echte Franse soepjurk gekocht heb, op vakantie in Frankrijk?
[ afbeelding ]
Bereid je vast voor op veelvuldig gebruik van het woord 'zeb'quote:Op zondag 5 juli 2009 18:13 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga vanaf morgen de vertellingen van duizend-en-één nacht lezen. Ben de laatste tijd een beetje in de ban van het M-O en in het meest recente boek dat ik las ('Dochter van Isfahan') kwamen ook duizend-en-één-nacht-achtige verhalen voor en die vond ik zo gaaf dat ik de echte verhalen nu ook wil lezen
.
In de Nederlandse vertaling?quote:Op zondag 5 juli 2009 19:14 schreef Laureline het volgende:
[..]
Bereid je vast voor op veelvuldig gebruik van het woord 'zeb'
Ok gaat die erbij op het lijstjequote:Op zondag 5 juli 2009 19:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Chico! Ik denk dat The Historian wel wat voor joe is? Gaat over de historische Dracula, en is ook een beetje geschreven als een 'puzzel de stukjes informatie samen' iets. Ik vond het echt geweldig, omdat je het idee van realisme en tegelijk wonderlijkheid krijgt![]()
Tof dat jij hem ook kent, Phaidra! En ik wou ook al die dingen zien jaAl ga je dan toch twijfelen hoe veilig dat is
![]()
![]()
Uniek: Robin HobbIk ben echt fan van The Farseer Trilogy, The Liveship Traders Trilogy en The Tawny Man Trilogy! De Soldier Son serie vind ik minder, al is die ook wel leuk.
Wow dankje! Dat scheelt helemaal een hoopquote:Op zondag 5 juli 2009 19:25 schreef Daph_ het volgende:
Chico: bij bookdepository.co.uk kun je goedkoop boeken bestellen, verzending is gratis!
quote:Op zondag 5 juli 2009 19:28 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Wow dankje! Dat scheelt helemaal een hoop.
Wat zat er eigenlijk in jouwboekenpakket
?
En de Fool-trilogie die er ook nog bij hoort?quote:Op zondag 5 juli 2009 19:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Uniek: Robin HobbIk ben echt fan van The Farseer Trilogy, The Liveship Traders Trilogy en The Tawny Man Trilogy! De Soldier Son serie vind ik minder, al is die ook wel leuk.
Dank je wel! Jij nog gefeliciteerd met je moeder!quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:38 schreef Merel het volgende:
En PF's vader is jarig op dezelfde dag als mijn moeder dus PF gefeliciteerd met je vader!
Oeh leukquote:Op zondag 5 juli 2009 19:34 schreef Daph_ het volgende:
[..]alleen hardcover boeken schelen in prijs geloof ik niet zo heel veel.. (ik heb zo'n beetje alles paperback)
Oooh boekenpakket (als ik het me goed herinner, heb de boeken niet bij de hand):
Marian Keyes - This Charming Man
Jane Green - Second Chance
Rajaa Alsanea - Girls of Riyadh
Chicklit
Ja dat zou best kunnen, de boeken die ik bestel zijn 'gewone' leesboeken en dan scheelt het behoorlijkquote:Op zondag 5 juli 2009 19:54 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oeh leuk.
Ik moet vooral studieboeken bestellen en het scheelt behoorlijk bij de meeste boeken. Er is maar 1 boek dat bij amazon goedkoper is (90 euro ipv 180 op bookdeposit), wel eerlijk dat ze dat erbij zetten. Heb jij zelf ervaring met deze site?
Foto!quote:Op zondag 5 juli 2009 19:21 schreef Daph_ het volgende:
Lijstjedrop
O: croissantje met hagelslag, twee kleine afbakbroodjes met ieder een half plakje achterham, een beker vifit, een gekookt eitje en een glas thee
T: stukje versgebakken perzikkwarktaart van m'n schoonmoeder
B: 2 uurtjes winkelen (shoeshopping, mission accomplished!)
T: 2 perziken
T: bakje vruchtenmousse
D: rauwe witlof met perzikpartjes, stukjes appel en plakjes banaan met tortellini.
Zometeen nog een toetje: ik heb bedacht dat ik slagroomijs met framboosjes neem
CF is fan van McGee on Food, heeft ze mij iig een keer aangeraden, is engelstalig en die wil ik ook nog hebbenquote:Op zondag 5 juli 2009 20:02 schreef SiTu het volgende:
Oeh, leuke site![]()
PF (of iemand anders), kan jij me toevallig nog een engelstalig, wetenschappelijk boek over voeding in het algemeen aanraden?
Ik heb net 2/3 van een ovenschaal met alleen maar groenten opsamen met wat pasta. En een appel toe.
Groente- en fruittekort van afgelopen week een beetje wegwerken
Uhm.. Wil je een leesboek of meer een soort encyclopedie?quote:Op zondag 5 juli 2009 20:02 schreef SiTu het volgende:
Oeh, leuke site![]()
PF (of iemand anders), kan jij me toevallig nog een engelstalig, wetenschappelijk boek over voeding in het algemeen aanraden?
Ik heb net 2/3 van een ovenschaal met alleen maar groenten opsamen met wat pasta. En een appel toe.
Groente- en fruittekort van afgelopen week een beetje wegwerken
Ook heel leukquote:Op zondag 5 juli 2009 20:08 schreef Chicolate het volgende:
[..]
CF is fan van McGee on Food, heeft ze mij iig een keer aangeraden, is engelstalig en die wil ik ook nog hebben.
http://www.bookdepository(...)-on-Food-and-Cooking
Encyclopedie I guess, soort naslagwerkquote:Op zondag 5 juli 2009 20:09 schreef P.F het volgende:
[..]
Uhm.. Wil je een leesboek of meer een soort encyclopedie?
Ik geloof niet dat mijn vader wist dat het aan was tussen onsquote:
Mijn vader zat vorige week ook te zeiken over mijn buikje. Mannen hebben zo géén inlevingsvermogen hèquote:Op zondag 5 juli 2009 20:16 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat mijn vader wist dat het aan was tussen ons
Hij zei drie keer: P.F begint wel een beetje een buddahbuikje te krijgen..
En toen zei ik: AH!Als er iemand slank is, dan ben ik het wel!
![]()
En toen vond hij dat het mij aan enige zelfreflectie ontbrak.Maar ik vind wel dat ik heel dun en zo ben. Dus.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Laureline op 05-07-2009 20:41:15 ]
Mannen zijn gewoon te veeleisendquote:Op zondag 5 juli 2009 20:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mijn vader zat vorige week ook te zeiken over mijn buikje. Mannen hebben zo géén inlevingsvermogen hè.
Ik was meteen chagrijnig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |