abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70679194
quote:
Op zondag 5 juli 2009 20:30 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Taxi's zijn echt niet goedkoper geworden door die liberalisering.
Dat is ook nooit de bedoeling van de marktwerking geweest
Het gaat erom dat er verdient wordt
pi_70679264
quote:
Op zondag 5 juli 2009 19:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jij kan geen onderscheid maken tussen Marokkaans tuig (zoals de straatschoffies en de asociale groep taxichauffers) en een normale goed Nederlands sprekende man van Marokkaanse afkomst (zoals Aboutaleb)?
Aboutaleb heeft recentelijk weer op een misselijk makende wijze laten zien, waar zijn prioriteiten liggen . Dat onderscheidt hoeft ook feitelijk niet te worden gemaakt.
to the point!
  zondag 5 juli 2009 @ 20:44:43 #128
35623 PPL
#control
pi_70679513
Rust zacht Rob.
Burnt to the core but not broken
pi_70679557
quote:
Op zondag 5 juli 2009 20:44 schreef PPL het volgende:
Rust zacht Rob.
Rob Ouwerkerk ?
to the point!
  zondag 5 juli 2009 @ 20:48:58 #130
35623 PPL
#control
pi_70679634
quote:
Op zondag 5 juli 2009 20:46 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

Rob Ouwerkerk ?
Nee.
Andere Rob.
Slachtoffer.
Geen hoerenloper.
Zijn achternaam houd ik voor mij.
Zijn familie is ermee 'bezig'.

En zijn kinderen dan...
Dat wordt een eerste verjaardag met weinig kleur.
Burnt to the core but not broken
pi_70679685
Ze moeten die kut standplaatsen ook gewoon afschaffen. Volgens mij is er in geen enkele andere stad zo'n onzinnig systeem en ben ik ook in geen enkele andere stad zo'n puinhoop met taxi's tegengekomen.
pi_70679933
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:54 schreef Megumi het volgende:
Ik woon op loopafstand gelukkig van het centrum en heb dus geen taxi nodig. Taxi chauffeurs met uitzonderingen daargelaten is tuig van de richel in Amsterdam. TCA staat niet voor niks bekend als Taxi Criminelen Amsterdam.
Ik ga ook nooit met de Taxi, raar eigenlijk in andere landen pak je gewoon de Taxi.
In Amsterdam doe je alles om dat te vermijden..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_70680003
quote:
Op zondag 5 juli 2009 20:57 schreef qonmann het volgende:

[..]

Ik ga ook nooit met de Taxi, raar eigenlijk in andere landen pak je gewoon de Taxi.
In Amsterdam doe je alles om dat te vermijden..
Ik ook dus, ik loop liever dan dat ik een taxi neem in Amsterdam. In andere steden heb ik er geen moeite mee. In Istanbul gebruik ik ze zelfs regelmatig. Hoewel er daar ook één plek is waar ik dat nooit zou doen (bij de Blauwe Moskee, daar staat geteisem)
pi_70680040
quote:
Op zondag 5 juli 2009 20:17 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Liberalisering van de taximarkt moet worden teruggedraaid.
Elke taxi door de politie+fiscus ofzo laten controleren bij probleempunten, en bij overtreding innemen van rijbewijs en auto bv. De overheid moet laten zien wie de baas is. In Nederland zijn we tever doorgeschoten met 'mensenrechten', want zelfs criminelen worden nog beter behandeld dan normale burgers.
Dan krijg je weer dat gekrakeel met bepaalde groepen die de dienst uitmaken en zwarte taxi's. Het lijkt me beter om dit soort mafketels gewoon hard aan te pakken. Dus niet een boete van 130 euro, maar gewoon een paar jaar gevangenis voor halve garen die drugs proberen te slijten aan klanten, vechten op de taxi-standplaats of klanten intimideren.
pi_70680077
quote:
Op zondag 5 juli 2009 20:50 schreef HiZ het volgende:
Ze moeten die kut standplaatsen ook gewoon afschaffen. Volgens mij is er in geen enkele andere stad zo'n onzinnig systeem en ben ik ook in geen enkele andere stad zo'n puinhoop met taxi's tegengekomen.
Nu je het zegt. Overal waar ik ben geweest pak ik de taxi. In Amsterdam laat je dat wel uit je hoofd. Dat zegt genoeg eigenlijk en niet alleen over de woekerprijzen die ze rekenen.
pi_70680111
quote:
Op zondag 5 juli 2009 20:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ook dus, ik loop liever dan dat ik een taxi neem in Amsterdam. In andere steden heb ik er geen moeite mee. In Istanbul gebruik ik ze zelfs regelmatig. Hoewel er daar ook één plek is waar ik dat nooit zou doen (bij de Blauwe Moskee, daar staat geteisem)
Met de nachtbussen kom je ook overal in Amsterdam, het kost je alleen veel tijd.
pi_70680188
quote:
Op zondag 5 juli 2009 20:34 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat is ook nooit de bedoeling van de marktwerking geweest
Het gaat erom dat er verdient wordt
Bij de marktvorm volledige mededinging is de aanbieder normaliter prijsnemer. In dit geval schort er het een en ander aan. Je kunt het niet los zien van intimidaties en vechtpartijen onderling. Een klein clubje gajes maakt de dienst uit en dat leidt tot de praktijken waar we nu allemaal last van hebben.
pi_70680446
quote:
Op zondag 5 juli 2009 19:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is vaak straatvolk dat klopt. Niet het soort mensen met wie je een boom over Bach kunt opzetten.
ochh heb je hem ook weer! er zijn genoeg ouwe mannetjes (ook op de taxi) waar jij nog iets over bach van kan leren hoor - en over de rest van het leven.

welk onderwerp het ook betreft, je praat altijd over mensen met een neerbuigende eenzijdigheid die dan ook weinig verrassends in anderen toelaat en die vooral blijft hangen in het herkennen van uiterlijkheden, niet van klasse.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_70681651
Heb vorig jaar eens een afslag gemist en ging een afslag verder achter het CS een smal straatje in, bleek ik midden tussen de Taxi's te zitten bij het CS. Hele rij voor me en kon niet meer terug ook omdat er inmiddels ook al Taxi's acher me waren.
Voelde me niet echt prettig en kon geen kant uit. Inmiddels werd ik in allerlei talen uitgescholden en hield me wijselijk op de vlakte. De taxi achter me vond het leuk om zachtjes tegen m'n bumper aan te rijden.
Na een half uur ofzo kon ik er uit (m.b.v. één van de buitenlandse chauffeurs die nog wel redelijk aanspreekbaar was).
Geen nieuws natuurlijk om te zeggen wat voor tuig er tussen zat.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_70681892
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:12 schreef Manono het volgende:

[..]

ochh heb je hem ook weer! er zijn genoeg ouwe mannetjes (ook op de taxi) waar jij nog iets over bach van kan leren hoor - en over de rest van het leven.

welk onderwerp het ook betreft, je praat altijd over mensen met een neerbuigende eenzijdigheid die dan ook weinig verrassends in anderen toelaat en die vooral blijft hangen in het herkennen van uiterlijkheden, niet van klasse.
Het gros van de chauffeurs heeft het IQ van een stoeptegel en praat liever met vuisten i.p.v. woorden.
pi_70681966
De meeste slechte ervaringen had ik met de taxi's bij de staanplaatsen.Echt wat voor tuig.Heb in het buitenland nog nooit zoiets meegemaakt.Waarom kan het in andere landen wel goed maar hier niet?
pi_70682061
Vreselijk nieuws en toch verbaast me het niet echt
Zelf bel ik als ik een taxi nodig heb altijd de TCA en zeg dat ik een kat in een mandje bij me heb. Dan krijg je altijd een fatsoenlijke chauffeur! Die moet lachen om de truc met het huisdier en dat heel goed begrijpt!
Anders krijg je een halve wilde die je oplicht en geen enkele stratenkennis heeft.... De tijden zijn lang geleden dat je veilig een taxi kon nemen....En de Amsterdamse politiek doet er geen malle moer aan!
geniet nooit met mate
pi_70682073
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:50 schreef Terpentin07 het volgende:
De meeste slechte ervaringen had ik met de taxi's bij de staanplaatsen.Echt wat voor tuig.Heb in het buitenland nog nooit zoiets meegemaakt.Waarom kan het in andere landen wel goed maar hier niet?
Vraag ik me ook altijd af..
De Puinhoop in Amsterdam begrijpt niemand.
Als je 's nachts om zeg 2 uur door Adam Centrum wandelt zie je alleen maar een eindeloze rij Taxi's voorbijrijden. Je hoeft geen Einstein te zijn om uit te rekenen dat dat niet uitkan.

[ Bericht 0% gewijzigd door qonmann op 05-07-2009 22:01:03 ]
  zondag 5 juli 2009 @ 21:53:25 #144
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70682079
Grote hamvraag: hebben die gasten überhaupt stratenkennis?

Verhalen dat die tjappies klanten een sightseeing tour aanbieden circuleren ook.
pi_70682379
quote:
De klant schold hem uit voor 'buitenlander'.
Toch niet een fokuser

Ot: een racistische klant zo te zien, grote bek maar dood na 1 klap.

De taxichauffeur wilde hem vast niet doden maar een corrigerende tik geven.
pi_70682433
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:01 schreef JFK_USA het volgende:

[..]

Toch niet een fokuser

Ot: een racistische klant zo te zien, grote bek maar dood na 1 klap.

De taxichauffeur wilde hem vast niet doden maar een corrigerende tik geven.
Neuh..fokusers komen niet buiten..
pi_70682563
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Grote hamvraag: hebben die gasten überhaupt stratenkennis?

Verhalen dat die tjappies klanten een sightseeing tour aanbieden circuleren ook.
Moeten die mensen geen toets doen.Ik weet dat je in Duitsland bijna alle straten van de stad moet weten.Hier in Amsterdam heb ik nog nooit een chauffeur ontmoet die zonder mijn hulp het adres kon vinden.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:13:29 #148
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70682897
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:06 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Moeten die mensen geen toets doen.Ik weet dat je in Duitsland bijna alle straten van de stad moet weten.Hier in Amsterdam heb ik nog nooit een chauffeur ontmoet die zonder mijn hulp het adres kon vinden.
De taxisjoofs doen wel een test, maar de standaards zijn schrikbarend laag zodat ongure types blijven binnenstromen die net geslaagd zijn terwijl ze in Duitsland niet eens in de buurt van een onvoldoende komen (van beneden uit).
pi_70683646
quote:
Op zondag 5 juli 2009 20:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

In Malta moet je ook geen taxi nemen. Dat zijn pas afzetters.
Never into somethin'
  Moderator / Miss SHO zondag 5 juli 2009 @ 22:32:49 #150
22592 crew  Ole
pi_70683657
Nu bij sbs
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')