Ik ook dus, ik loop liever dan dat ik een taxi neem in Amsterdam. In andere steden heb ik er geen moeite mee. In Istanbul gebruik ik ze zelfs regelmatig. Hoewel er daar ook één plek is waar ik dat nooit zou doen (bij de Blauwe Moskee, daar staat geteisem)quote:Op zondag 5 juli 2009 20:57 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik ga ook nooit met de Taxi, raar eigenlijk in andere landen pak je gewoon de Taxi.
In Amsterdam doe je alles om dat te vermijden..
Dan krijg je weer dat gekrakeel met bepaalde groepen die de dienst uitmaken en zwarte taxi's. Het lijkt me beter om dit soort mafketels gewoon hard aan te pakken. Dus niet een boete van 130 euro, maar gewoon een paar jaar gevangenis voor halve garen die drugs proberen te slijten aan klanten, vechten op de taxi-standplaats of klanten intimideren.quote:Op zondag 5 juli 2009 20:17 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Liberalisering van de taximarkt moet worden teruggedraaid.
Elke taxi door de politie+fiscus ofzo laten controleren bij probleempunten, en bij overtreding innemen van rijbewijs en auto bv. De overheid moet laten zien wie de baas is. In Nederland zijn we tever doorgeschoten met 'mensenrechten', want zelfs criminelen worden nog beter behandeld dan normale burgers.
Nu je het zegt. Overal waar ik ben geweest pak ik de taxi. In Amsterdam laat je dat wel uit je hoofd. Dat zegt genoeg eigenlijk en niet alleen over de woekerprijzen die ze rekenen.quote:Op zondag 5 juli 2009 20:50 schreef HiZ het volgende:
Ze moeten die kut standplaatsen ook gewoon afschaffen. Volgens mij is er in geen enkele andere stad zo'n onzinnig systeem en ben ik ook in geen enkele andere stad zo'n puinhoop met taxi's tegengekomen.
Met de nachtbussen kom je ook overal in Amsterdam, het kost je alleen veel tijd.quote:Op zondag 5 juli 2009 20:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ook dus, ik loop liever dan dat ik een taxi neem in Amsterdam. In andere steden heb ik er geen moeite mee. In Istanbul gebruik ik ze zelfs regelmatig. Hoewel er daar ook één plek is waar ik dat nooit zou doen (bij de Blauwe Moskee, daar staat geteisem)
Bij de marktvorm volledige mededinging is de aanbieder normaliter prijsnemer. In dit geval schort er het een en ander aan. Je kunt het niet los zien van intimidaties en vechtpartijen onderling. Een klein clubje gajes maakt de dienst uit en dat leidt tot de praktijken waar we nu allemaal last van hebben.quote:Op zondag 5 juli 2009 20:34 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat is ook nooit de bedoeling van de marktwerking geweest
Het gaat erom dat er verdient wordt
ochh heb je hem ook weer! er zijn genoeg ouwe mannetjes (ook op de taxi) waar jij nog iets over bach van kan leren hoor - en over de rest van het leven.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is vaak straatvolk dat klopt. Niet het soort mensen met wie je een boom over Bach kunt opzetten.
Het gros van de chauffeurs heeft het IQ van een stoeptegel en praat liever met vuisten i.p.v. woorden.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:12 schreef Manono het volgende:
[..]
ochh heb je hem ook weer! er zijn genoeg ouwe mannetjes (ook op de taxi) waar jij nog iets over bach van kan leren hoor - en over de rest van het leven.
welk onderwerp het ook betreft, je praat altijd over mensen met een neerbuigende eenzijdigheid die dan ook weinig verrassends in anderen toelaat en die vooral blijft hangen in het herkennen van uiterlijkheden, niet van klasse.
Vraag ik me ook altijd af..quote:Op zondag 5 juli 2009 21:50 schreef Terpentin07 het volgende:
De meeste slechte ervaringen had ik met de taxi's bij de staanplaatsen.Echt wat voor tuig.Heb in het buitenland nog nooit zoiets meegemaakt.Waarom kan het in andere landen wel goed maar hier niet?
Toch niet een fokuserquote:De klant schold hem uit voor 'buitenlander'.
Neuh..fokusers komen niet buiten..quote:Op zondag 5 juli 2009 22:01 schreef JFK_USA het volgende:
[..]
Toch niet een fokuser
Ot: een racistische klant zo te zien, grote bek maar dood na 1 klap.
De taxichauffeur wilde hem vast niet doden maar een corrigerende tik geven.
Moeten die mensen geen toets doen.Ik weet dat je in Duitsland bijna alle straten van de stad moet weten.Hier in Amsterdam heb ik nog nooit een chauffeur ontmoet die zonder mijn hulp het adres kon vinden.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Grote hamvraag: hebben die gasten überhaupt stratenkennis?
Verhalen dat die tjappies klanten een sightseeing tour aanbieden circuleren ook.
De taxisjoofs doen wel een test, maar de standaards zijn schrikbarend laag zodat ongure types blijven binnenstromen die net geslaagd zijn terwijl ze in Duitsland niet eens in de buurt van een onvoldoende komen (van beneden uit).quote:Op zondag 5 juli 2009 22:06 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Moeten die mensen geen toets doen.Ik weet dat je in Duitsland bijna alle straten van de stad moet weten.Hier in Amsterdam heb ik nog nooit een chauffeur ontmoet die zonder mijn hulp het adres kon vinden.
In Malta moet je ook geen taxi nemen. Dat zijn pas afzetters.quote:Op zondag 5 juli 2009 20:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ook dus, ik loop liever dan dat ik een taxi neem in Amsterdam. In andere steden heb ik er geen moeite mee. In Istanbul gebruik ik ze zelfs regelmatig. Hoewel er daar ook één plek is waar ik dat nooit zou doen (bij de Blauwe Moskee, daar staat geteisem)
Ja, moeder.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:12 schreef Manono het volgende:
[..]
ochh heb je hem ook weer! er zijn genoeg ouwe mannetjes (ook op de taxi) waar jij nog iets over bach van kan leren hoor - en over de rest van het leven.
welk onderwerp het ook betreft, je praat altijd over mensen met een neerbuigende eenzijdigheid die dan ook weinig verrassends in anderen toelaat en die vooral blijft hangen in het herkennen van uiterlijkheden, niet van klasse.
Vanaf volgende week hoor ik net op het nieuwsquote:Op zondag 5 juli 2009 23:39 schreef HiZ het volgende:
Ik ben net op weg naar huis even langs die standplaats gelopen en ik kan jullie melden dat onze voorvarende bestuurders gelukkig helemaal niks hebben gedaan. Het is natuurlijk geen spitsuur op zaterdagnacht, maar de politie was veilig ver weg uit de buurt van de standplaats en de gebruikelijke onaangename atmosfeer heerste nog.
Goh, lekker vlotquote:Op zondag 5 juli 2009 23:42 schreef qonmann het volgende:
[..]
Vanaf volgende week hoor ik net op het nieuws
waar dan!quote:Op maandag 6 juli 2009 00:22 schreef Re het volgende:
ik neem altijd de taxi net iets verder op, die nemen je gewoon mee voor 7,50, nooit problemen mee gehad trouwens
die paupertaxichauffeurs op het leidseplein mogen ze van mij best afschieten trouwens
Volgens mij doen ze dat in LA al...quote:Op maandag 6 juli 2009 00:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gewoon, voor hun taxi. Drive-by shooting.
Ze hebben geen werkgever, dit tuig rijdt allemaal voor zichzelf.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:31 schreef Andromache het volgende:
Ik snap de taxiwereld geloof ik niet. Als zo'n taxichauffeur zich misdraagt, dan moet zo'n knakker toch direct de laan uit worden geschopt bij zijn werkgever? En kan de taxipas van zo'n gast dan niet afgepakt worden door de daarvoor verantwoordelijke instantie?
Ik snap niet dat dit zo uit de hand heeft kunnen lopen... Maar goed, ik ben dan ook geen Amsterdammer.
http://www.parool.nl/paro(...)-van-Amsterdam.dhtmlquote:Taxichauffeur Leidseplein: 'Dit is de hel van Amsterdam.'
AMSTERDAM - Taxichauffeur Muhittin Orakci stond zondagochtend even voor half vijf achterin in de rij taxi's toen de 44-jarige klant aan de voorste taxi om een ritje vroeg. Orakci zag dat het niet helemaal boterde tussen de chauffeur en de klant en liep er op af.
Sinds wanneer valt het woord ''buitenlander'' onder een scheldwoord? Niets meer dan een constatering lijkt mij.quote:Op maandag 6 juli 2009 08:02 schreef yyentle het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)-van-Amsterdam.dhtml
Netelenbos verdient een langzame pijnlijke dood. Of Ebola.quote:Op zondag 5 juli 2009 17:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zij, Peijs en Netelenbos moeten een cel van 3 bij 3 delen, alleen op water en brood.
http://www.spitsnieuws.nl(...)agen_om_50_euro.htmlquote:Doodgeslagen om 50 euro
De man die door een taxichauffeur in Amsterdam werd doodgeslagen, zou ruzie hebben gehad over de ritprijs.
De klant wilde 's nachts van Amsterdam Leidse Plein naar Badhoevedorp. De taxi bestuurder vroeg 50 euro. Toen de klant "fuck you" zei en weg wilde lopen, kreeg hij zo'n harde klap van de chauffeur dat hij dood neerviel.
Op de grond
"Agenten zagen het gebeuren, maar voordat ze konden ingrijpen lag de man al op de grond. Het ging om een volle slag in het gezicht", zegt politiewoordvoerder Rob van der Veen in De Telegraaf.
Noodsituatie
De krant citeert wethouder Gerson die zegt dat er nu sprake is van een noodsituatie in de taxiwereld. "We moeten ogenblikkelijk het tuig aanpakken".
"Vooral Marokkaanse taxichauffeurs bepalen daar het reilen en zeilen en weigeren bijvoorbeeld korte ritten en als ze die al aannemen vragen ze extreem hoge prijzen. Als klanten daar niet op ingaan, worden ze bedreigd", schrijft de Telegraaf.
Ruziezoeker
Een andere chauffeur vertelt Het Parool dat de taxibestuurder die de klap uitdeelde juist bekend stond als een rustige man en dat de klant min of meer ruzie zocht en hem uitschold voor "buitenlander".
's Nachts zouden er nauwelijks meer Nederlandse chauffeurs naar het Leidseplein durven komen, aldus de krant. Een chauffeur: ''Het is pure Marokkaanse maffia, een teringzooi. Ik ben zelf half-Marokkaans en dit doet me pijn. Het is slecht voor mijn imago."
Hoer
Een barman die op de hoek werkt, zegt: "'s Nachts staat hier ander volk: veel jonge Marokkanen. Het zijn struikrovers. Ze troeven elkaar klanten af en roepen: 'Bij mij is het goedkoper.' Ze rijden achteruit vooraan in de rij. Of ze vragen een mooi meisje bij hen in de taxi te komen. Als ze weigert, wordt ze voor hoer uitgescholden.''
quote:Op maandag 6 juli 2009 10:05 schreef Sapstengel het volgende:
Ik snap echt niet dat Amsterdam hier niks aan doet.
'Ze doen er wel degelijk iets aan, doodknuffelenquote:"Vooral Marokkaanse taxichauffeurs bepalen daar het reilen en zeilen en weigeren bijvoorbeeld korte ritten en als ze die al aannemen vragen ze extreem hoge prijzen. Als klanten daar niet op ingaan, worden ze bedreigd", schrijft de Telegraaf.
Ook vaste prik na dit soort walgelijke acties : "het was een rustige, nette jongen" Sure dan sla je ook iemand met een klap neer en sta je op dat soort locaties 50,- te vragen voor iets wat normaliter een kwart van dat bedrag kost. Goedpraatgedragquote:Op maandag 6 juli 2009 08:02 schreef yyentle het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)-van-Amsterdam.dhtml
Als hij al een rustige jongen was..hoe zit het dan met die anderen ?quote:Op maandag 6 juli 2009 10:13 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Ook vaste prik na dit soort walgelijke acties : "het was een rustige, nette jongen" Sure dan sla je ook iemand met een klap neer en sta je op dat soort locaties 50,- te vragen voor iets wat normaliter een kwart van dat bedrag kost. Goedpraatgedrag
of gewoon een vakdiploma instellen, ga maar 1 jaartje in training ofzo...quote:Op maandag 6 juli 2009 10:51 schreef henkway het volgende:
ze moeten die jongens de vergunning afpakken en verbieden om ooit een nieuwe aan te vragen
Ja, dat lijkt mij de juiste oplossing. Gewoon discrimineren...quote:
jaquote:Op maandag 6 juli 2009 11:15 schreef -0- het volgende:
Het is toch eigenlijk te gek ook he dat het in Amsterdam dus blijkbaar veiliger is om 's nachts in een donkere metro te stappen dan dat je in een dure taxi stapt.
Ik dacht dat je de chauffeurs bedoelde.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:39 schreef HiZ het volgende:
Ik ben net op weg naar huis even langs die standplaats gelopen en ik kan jullie melden dat onze voorvarende bestuurders gelukkig helemaal niks hebben gedaan. Het is natuurlijk geen spitsuur op zaterdagnacht, maar de politie was veilig ver weg uit de buurt van de standplaats en de gebruikelijke onaangename atmosfeer heerste nog.
Een beetje vreemd. De Amsterdamse taxiwereld is al 20 jaar het terrein van boeventuig dat klanten grof behandeld, afzet en mishandeld, die collega's aftuigen en afpersen en die Marokkaanse snorders klemreden en in mekaar trapten, allemaal een heel erg autochtoon wereldje. En nu zijn er nog steeds excessen en geeft een Marokkaan één klap, en nou ligt het aan de Marokkanen? Die Marokkaan lijkt me juist uitstekend geintegreerd.quote:"Vooral Marokkaanse taxichauffeurs bepalen daar het reilen en zeilen en weigeren bijvoorbeeld korte ritten en als ze die al aannemen vragen ze extreem hoge prijzen. Als klanten daar niet op ingaan, worden ze bedreigd", schrijft de Telegraaf.
Er moest dus eerst een dode vallen alvorens de regentenclub overgaat tot 'spoedoverleg'.quote:Op maandag 6 juli 2009 11:50 schreef qonmann het volgende:
Spoedoverleg over taxistandplaats Leidseplein
Ze worstelen al 15-20 jaar met dit probleem.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Er moest dus eerst een dode vallen alvorens de regentenclub overgaat tot 'spoedoverleg'.
Ben benieuwd of er verder nog wat uitkomt.
Ja, maar er zijn ook goede Marokkanen hoor.quote:Op maandag 6 juli 2009 10:10 schreef vanhal het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)agen_om_50_euro.html
Jaaaaah! Laten we dat doen!quote:Op maandag 6 juli 2009 10:56 schreef Re het volgende:
of gewoon een vakdiploma instellen, ga maar 1 jaartje in training ofzo...
nee jij beft lekkerquote:Op maandag 6 juli 2009 13:00 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Jaaaaah! Laten we dat doen!
Dan komt alles goed!
Leleijke domme knuffelaar.
Beter dan jij lult, kleffe knuffelaar.quote:
Eigenlijk wel ja. Het zijn natuurlijk uitwassen en extremen, maar een stad vol met een cultuur van beschaving en vriendelijkheid brengt niet zulke taxichauffeurs voort.quote:Op maandag 6 juli 2009 13:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Wat een puinhoop, lekker visitekaartje voor je stad ook![]()
Nou zeg, da's toch mooi. Een telefoontje van de burgemeester.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:55 schreef qonmann het volgende:
Uit de Telegraaf:
De Amsterdamse burgemeester Job Cohen heeft Sitek zondag persoonlijk gebeld om hem te condoleren. Ook hij is geschokt door het incident, meldt AT5.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |