Wat begreep je niet aan 'Bron NOS Teletekst 101' ?quote:Op zondag 5 juli 2009 17:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hintje uit het FB / FAQ-topic:
[..]
Ja, die ook.quote:Op zondag 5 juli 2009 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jorritsma, die moet je verantwoordelijk houden.
Wat begrijp jij niet aan 'nieuwsdump'?quote:Op zondag 5 juli 2009 17:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat begreep je niet aan 'Bron NOS Teletekst 101' ?
Dat was inderdaad de missing link die ik zocht.quote:Op zondag 5 juli 2009 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Jorritsma, die moet je verantwoordelijk houden.
Zij, Peijs en Netelenbos moeten een cel van 3 bij 3 delen, alleen op water en brood.quote:Op zondag 5 juli 2009 17:53 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dat was inderdaad de missing link die ik zocht.
Ik kon bij god niet op de naam komen.
Aanpakken!
huh?? ik weet niet waar jij je info haalt maar de TCA zijn de enige chauffeurs die je nog op een beschaafde manier voor een redelijke prijs naar een bepaalde plek brengen hoorquote:Op zondag 5 juli 2009 17:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Er moet echt een TCA-boycotweek komen, één week lang geen diensten aannemen van die kakkerlakken.
quote:Op zondag 5 juli 2009 18:10 schreef turnpoint76 het volgende:
Toen ik recentelijk de taxi centrale verzocht om een autochtone taxichauffeur werd mij beleefd gevraagd wat de reden was. Ik gaf aan dat smorgens vroeg geen trek had in knoflook en er al zeker gezien mijn ervaringen geen behoefte had om in een rijdend knoflookpaleis te worden vervoerd met een chauffeur die nog nooit van prodent had gehoord. Al lachend werd aan verzoek voldaan.
quote:Op zondag 5 juli 2009 18:13 schreef Ghazi het volgende:
Kwart taxichauffeurs bekend bij justitie
Uitgegeven: 24 maart 2009 15:22
Laatst gewijzigd: 24 maart 2009 15:21
DEN HAAG - Een kwart van de erkende taxichauffeurs is bekend bij justitie. Van de 48.860 chauffeurs met een taxipas zijn er 12.425 opgenomen in het bestand van de Justitiële Informatiedienst.
Dat betekent dat ze overtredingen en/of misdrijven hebben begaan.
Bij overtredingen gaat het om rijden onder invloed en zonder WA-verzekering. De misdrijven variëren van mishandeling, diefstal tot schriftvervalsing.
Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) meldde dat dinsdag aan de Tweede Kamer. Hij heeft de taxibranche laten doorlichten om te kijken hoe aantrekkelijk en kwetsbaar de sector is voor de georganiseerde misdaad. Die invloed valt mee.
http://www.nu.nl/algemeen(...)nd-bij-justitie.html
quote:Op zondag 5 juli 2009 18:18 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Voor straf minimaal vijf jaar met een fietstaxi rond laten rijden in het zand van herkomst.
Die wethouder Gerson klinkt ook als pap op natte klei.quote:Op zondag 5 juli 2009 18:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
filmpje:
http://www.at5.nl/artikel(...)d-door-taxichauffeur
als ze gelijk na dat artikel hadden ingegrepen was er geen dode gevallen.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:01 schreef thewishmaster het volgende:
Wel heel sneu dat de urgentie van de wantoestanden in het artikel uit Het Parool zo snel duidelijk worden.
Het is vaak straatvolk, dat klopt. Niet het soort mensen met wie je een boom over Bach kunt opzetten. Maar er is een verschil tussen honds tuig en wat ik dan maar grofkorrelig plebs noem. Een jaar of tien geleden werkte ik een tijdje als taxichauffeur in het noorden van het land, als bijklussend kutstudentje, en mijn collega's waren stuk voor stuk van een ander slag dan ik van huis uit gewend was -- maar fatsoen hadden de meesten toch echt wel. En dat werd er ook stevig ingepeperd: je bent het visitekaartje van het bedrijf. Dat bedrijf was Arriva, btw, dat in die regio ook de bussen rijdt.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:06 schreef Isdatzo het volgende:
Taxichauffeurs zijn allemaal tuig 1e klasse.
Of het nou een Marokkaan, Nederlander of Engelsman is doet er niet toe.
Da's omdat door de liberalisering de taxibranche één van de weinige is waar je als veroordeelde zonder veel problemen zelf iets in kunt opzetten. Het is een beetje een afvoerputje geworden. Maar er zullen er ook zat tussen zitten die wel een strafblad hebben en nu fatsoenlijk werk afleveren. Veel aso's en criminelen hebben daarentegen geen strafblad.quote:Op zondag 5 juli 2009 18:13 schreef Ghazi het volgende:
Kwart taxichauffeurs bekend bij justitie
Uitgegeven: 24 maart 2009 15:22
Laatst gewijzigd: 24 maart 2009 15:21
DEN HAAG - Een kwart van de erkende taxichauffeurs is bekend bij justitie. Van de 48.860 chauffeurs met een taxipas zijn er 12.425 opgenomen in het bestand van de Justitiële Informatiedienst.
Dat betekent dat ze overtredingen en/of misdrijven hebben begaan.
Bij overtredingen gaat het om rijden onder invloed en zonder WA-verzekering. De misdrijven variëren van mishandeling, diefstal tot schriftvervalsing.
Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) meldde dat dinsdag aan de Tweede Kamer. Hij heeft de taxibranche laten doorlichten om te kijken hoe aantrekkelijk en kwetsbaar de sector is voor de georganiseerde misdaad. Die invloed valt mee.
http://www.nu.nl/algemeen(...)nd-bij-justitie.html
Jij kan geen onderscheid maken tussen Marokkaans tuig (zoals de straatschoffies en de asociale groep taxichauffers) en een normale goed Nederlands sprekende man van Marokkaanse afkomst (zoals Aboutaleb)?quote:Op zondag 5 juli 2009 16:34 schreef RodeRidderrr het volgende:
Werkelijk alles waar Marokkanen zich mee bemoeien of mee bezig houden gaat kapot. Daarom houd ik zo m'n hart vast voor Rotterdam, met z'n Marokkaanse burgemeester.
Eens hoor, maar wat zou de politiek moeten doen?quote:Op zondag 5 juli 2009 20:05 schreef SpaRood het volgende:
De politiek moet ingrijpen. Wat wij als burgers nu alvast kunnen doen is geen taxi nemen, maar OV of eigen vervoer in Adam of andere grote steden.
Liberalisering van de taximarkt moet worden teruggedraaid.quote:Op zondag 5 juli 2009 20:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eens hoor, maar wat zou de politiek moeten doen?
Het zijn allemaal jongens die nergens meer aangenomen worden en anders in het gevang terechtkomenquote:Op zondag 5 juli 2009 19:06 schreef Isdatzo het volgende:
Taxichauffeurs zijn allemaal tuig 1e klasse.
Of het nou een Marokkaan, Nederlander of Engelsman is doet er niet toe.
http://www.parool.nl/parool/nl/124/VERKEER/article/detail/251699/2009/07/03/Taxigangsters-heer-en-meester-op-Leidseplein.dhtmlquote:De gemeente Amsterdam zet alle zeilen bij om de problemen op de taxistandplaats van het CS in te dammen, maar intussen loopt de zaak op het Leidseplein uit de hand. We peilden vannacht de - opgefokte - sfeer. De politie: 'Meneer, dat is toch al jaren zo?'
Er staan geen ambtenaren met opsporingsbevoegdheid, ja op honderd meter, bij de geldautomaten, anders hadden ze makkelijk tien bekeuringen per tien minuten kunnen uitschrijven. De taxistandplaats op het Leidseplein is in de avonduren compleet overgenomen door het gangsterdom.
Vannacht, iets voorbij half een. Een Duitse familie meldt zich bij de eerste auto in rij. Ze willen naar de Koninginneweg. De chauffeur vraagt 35 euro, hij zegt dat het standaard is. Ze aarzelen, zou dit normaal zijn, is het zo ver weg? Ze besluiten weg te lopen. Het gedrag van de chauffeur geeft ook al geen aanleiding te denken dat het wel goed zit. En kennelijk heeft hij forse ondersteuning nodig; er staan wel zes van zijn makkers omheen, heftig argumenterend in een taal die in de verte op Nederlands lijkt.
Je kunt vragen waarom dat nodig is, maar dan moet je wel over het groepsproces heen kunnen komen. Jezelf bekend maken als journalist valt af te raden; de reactie: vermoedelijk bent u homoseksueel? Een chauffeur heeft een blaadje met stoere mannen bij zich en houdt dat omhoog: ''Vind je dit lekker?'' De mannen in zijn omgeving - en alleen zijn deze chauffeurs nooit - beschouwen het als een goeie grap.
Binnen een kwartier worden op de eerste positie - en daar komt de volgende auto niet aan voorbij - zeker vier vrachtjes geweigerd. De ritjes zijn te kort, de vrouwen niet aantrekkelijk genoeg, bedenk het maar. Een man uit Rotterdam overlegt met de eerste auto in de rij, en keert zich binnen vijf seconden af. Wat is er gebeurd? ''Hij vroeg veertig euro. Ik wil naar het Alexanderplein, geen idee waar dat is, maar dit is het Amsterdamse taxibedrijf, daar kijk jij toch niet van op?''
De standplaats, waar vandaan je simpel en snel naar je bestemming zou willen, is een uitgesproken vijandige plek, waar de wens van de passagier afhankelijk is van de luimen van steeds wisselende groepjes kort opgeschoren mannen, meest Marokkaans, die meer werk maken van intimidatie dan van gastvrijheid. Het belang van de passagier is volkomen ondergeschikt aan hun eigen welbevinden, maar het is nogal onduidelijk waar ze dat aan ontlenen, afgezien van dat prachtige groepsgevoel; in een half uur tijd vult de rij zich bijna tot aan het Marriott, maar er vertrekken hooguit drie wagens vanaf de standplaats.
Bij de ingang van de Leidsestraat staan een politiebusje, twee motoragenten en een surveillant. Zou het kunnen dat zij op of nabij de taxistandplaats, vijftig meter verderop, iets beter te doen hebben? ''Meneer, dat is toch al jaren zo? Wij hebben hier belangrijker dingen te doen. Die taxi's, ja, dat is eerlijk gezegd niet zo onze zaak. Dat is toch meer iets voor het bureau handhaving van het taxigebeuren, of hoe het heet.''
Terug op de standplaats. Zeker acht chauffeurs hebben zich rond de eerste auto gegroepeerd; het is een warme avond, misschien willen ze allemaal zo snel mogelijk weg. Maar daar lijkt het niet om te gaan. Belangrijker is dat Ahmed, of hoe de eerste in rij heet, zich conformeert aan de regels die de groep heeft bedacht, dus geen matennaaierij, niks onder de prijs, de meter gaat alleen aan als we naar verwachting boven de 25 euro uitkomen. En, dat moet gezegd, met deze groepsdruk worden geen fouten gemaakt.
Op de trambaan stopt een surveillancewagen van de politie en die blijft daar, in de bocht bij het Hirschgebouw, misschien wel drie minuten staan. Wanneer aangesproken, verklaart de agent achter het stuur: ''Het is natuurlijk niet voor niks dat we hier staan, we kennen de problematiek, dus dat houden we van hieruit toch wel even in de gaten. Weet u wat u moet doen? Eens gaan navragen op het stadhuis waarom ze niet willen handhaven.''
Willen ze niet handhaven? ''Dat zeg ik: ga het eens navragen.'' (ALBERT DE LANGE)
Taxi's zijn echt niet goedkoper geworden door die liberalisering.quote:Op zondag 5 juli 2009 20:17 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Liberalisering van de taximarkt moet worden teruggedraaid.
Elke taxi door de politie+fiscus ofzo laten controleren bij probleempunten, en bij overtreding innemen van rijbewijs en auto bv. De overheid moet laten zien wie de baas is. In Nederland zijn we tever doorgeschoten met 'mensenrechten', want zelfs criminelen worden nog beter behandeld dan normale burgers.
Dat is ook nooit de bedoeling van de marktwerking geweestquote:Op zondag 5 juli 2009 20:30 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Taxi's zijn echt niet goedkoper geworden door die liberalisering.
Aboutaleb heeft recentelijk weer op een misselijk makende wijze laten zien, waar zijn prioriteiten liggen . Dat onderscheidt hoeft ook feitelijk niet te worden gemaakt.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij kan geen onderscheid maken tussen Marokkaans tuig (zoals de straatschoffies en de asociale groep taxichauffers) en een normale goed Nederlands sprekende man van Marokkaanse afkomst (zoals Aboutaleb)?
Nee.quote:
Ik ga ook nooit met de Taxi, raar eigenlijk in andere landen pak je gewoon de Taxi.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:54 schreef Megumi het volgende:
Ik woon op loopafstand gelukkig van het centrum en heb dus geen taxi nodig. Taxi chauffeurs met uitzonderingen daargelaten is tuig van de richel in Amsterdam. TCA staat niet voor niks bekend als Taxi Criminelen Amsterdam.
Ik ook dus, ik loop liever dan dat ik een taxi neem in Amsterdam. In andere steden heb ik er geen moeite mee. In Istanbul gebruik ik ze zelfs regelmatig. Hoewel er daar ook één plek is waar ik dat nooit zou doen (bij de Blauwe Moskee, daar staat geteisem)quote:Op zondag 5 juli 2009 20:57 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik ga ook nooit met de Taxi, raar eigenlijk in andere landen pak je gewoon de Taxi.
In Amsterdam doe je alles om dat te vermijden..
Dan krijg je weer dat gekrakeel met bepaalde groepen die de dienst uitmaken en zwarte taxi's. Het lijkt me beter om dit soort mafketels gewoon hard aan te pakken. Dus niet een boete van 130 euro, maar gewoon een paar jaar gevangenis voor halve garen die drugs proberen te slijten aan klanten, vechten op de taxi-standplaats of klanten intimideren.quote:Op zondag 5 juli 2009 20:17 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Liberalisering van de taximarkt moet worden teruggedraaid.
Elke taxi door de politie+fiscus ofzo laten controleren bij probleempunten, en bij overtreding innemen van rijbewijs en auto bv. De overheid moet laten zien wie de baas is. In Nederland zijn we tever doorgeschoten met 'mensenrechten', want zelfs criminelen worden nog beter behandeld dan normale burgers.
Nu je het zegt. Overal waar ik ben geweest pak ik de taxi. In Amsterdam laat je dat wel uit je hoofd. Dat zegt genoeg eigenlijk en niet alleen over de woekerprijzen die ze rekenen.quote:Op zondag 5 juli 2009 20:50 schreef HiZ het volgende:
Ze moeten die kut standplaatsen ook gewoon afschaffen. Volgens mij is er in geen enkele andere stad zo'n onzinnig systeem en ben ik ook in geen enkele andere stad zo'n puinhoop met taxi's tegengekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |