abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juli 2009 @ 14:22:35 #1
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70666633
Interessante uitspraken van één van de rijkste mannen van Groot-Brittanië, Bernie Ecclestone, in de krant van Rupert Murdoch (de rechtse mediamagnaat):
quote:
Hitler? He got things done, says Formula One chief Bernie Ecclestone

Steve Bird, Ruth Gledhill and Sam Coates
Bernie Ecclestone, the Formula One chief, said yesterday that he preferred totalitarian regimes to democracies and praised Adolf Hitler for his ability to “get things done”.

In an outspoken interview with The Times, the 78-year-old billionaire chastised contemporary politicians for their weakness and extolled the virtues of strong leadership.

Mr Ecclestone said: “In a lot of ways, terrible to say this I suppose, but apart from the fact that Hitler got taken away and persuaded to do things that I have no idea whether he wanted to do or not, he was in the way that he could command a lot of people, able to get things done.

“In the end he got lost, so he wasn’t a very good dictator because either he had all these things and knew what was going on and insisted, or he just went along with it . . . so either way he wasn’t a dictator.” He also rounded on democracy, claiming that “it hasn’t done a lot of good for many countries — including this one [Britain]”.

Instead, Mr Ecclestone endorsed the concept of a government based on tyranny.

“Politicians are too worried about elections,” he said. “We did a terrible thing when we supported the idea of getting rid of Saddam Hussein. He was the only one who could control that country. It was the same [with the Taleban]. We move into countries and we have no idea of the culture. The Americans probably thought Bosnia was a town in Miami. There are people starving in Africa and we sit back and do nothing but we get involved in things we should leave alone.”

Mr Ecclestone, who plunged the Blair Government into a row about donations in 1997 after it emerged that he had given the party £1 million, has a reputation for being outspoken. Last month he said that Formula One needed a “black, Jewish woman who, if possible, wins some races”.

In 2008 he provoked uproar when he suggested racist comments directed at Lewis Hamilton on websites in the build-up to the Brazilian Grand Prix “started as just a joke”. However, he told The Times yesterday that he was deeply concerned when he saw fans “blacking up” to mock Hamilton, an act he described as racist.

However, his latest comments could prove deeply damaging.

Claiming he likes “strong leaders”, such as Margaret Thatcher, Mr Ecclestone suggested that Max Mosley, his close friend, the president of the Fédération Internationale de l’Automobile (FIA), would make a good Prime Minister.

Mr Mosley, the son of Sir Oswald Mosley, the leader of the British Union of Fascists, was recently accused by Formula One racing teams of being a “dictator”.

Mr Ecclestone said: “I prefer strong leaders. Margaret Thatcher made decisions on the run and got the job done. She was the one who built this country up slowly. We’ve let it go down again. All these guys, Gordon and Tony, are trying to please everybody all the time.

“Max would do a super job. He’s a good leader with people. I don’t think his background would be a problem.”

Mr Ecclestone’s remarks last night drew a strong reaction from Jewish groups and politicians.

A spokesman for the Board of Deputies of British Jews said: “Mr Ecclestone’s comments regarding Hitler, female, black and Jewish racing drivers, and dictatorships are quite bizarre. He says [in the interview], ‘Politics is not for me’, and we are inclined to agree.”

Stephen Pollard, Editor of the Jewish Chronicle, said: “Mr Ecclestone is either an idiot or morally repulsive. Either he has no idea how stupid and offensive his views are or he does and deserves to be held in contempt by all decent people.”

Denis MacShane, the Labour MP and chairman of the all-party inquiry into anti-Semitism, and chairman of the European Institute for the Study of Contemporary Anti-Semitism, condemned Mr Ecclestone’s decision to align himself to a “growing” anti-democracy movement.

“Of course democracy and the politicians are imperfect and full of fault,” he said.

“But this fashionable contempt for the right of people to elect their own leaders is frankly frightening.

“If Mr Ecclestone seriously thinks Hitler had to be persuaded to kill six million Jews, invade every European country and bomb London then he knows neither history and shows a complete lack of judgment.”

John Whittingdale, the Tory chairman of the Culture, Media and Sport Select Committee, said: “These are extraordinary views and I’m appalled that anybody could hold them.”
http://www.timesonline.co(...)1/article6633340.ece

Het volledige, niet ingekorte, interview staat hier:
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/formula_1/article6632991.ece?token=null&offset=0&page=1

Wat is dat toch met kapitalistjes, dat ze graag (potentieele) dictators zoals Napoleon, Hitler en Geert Wilders steunen? Je ziet het ook op Fok bij grootgraaierige libertariërs, dat ze graag zo'n Sterke Man als Geert Wilders zien.

En domheid kan het niet zijn he? Me dunkt dat je als derde rijkste man van Engeland niet dom bent!!!!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 5 juli 2009 @ 14:28:29 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_70666814
Hij heeft gelijk. Maar hij moet nog aantonen dat iedereen profiteert van een dictator, en niet alleen hij.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 5 juli 2009 @ 14:28:49 #3
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_70666821
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 5 juli 2009 @ 14:28:59 #4
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70666824
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:22 schreef Klopkoek het volgende:
Wat is dat toch met kapitalistjes, dat ze graag (potentieele) dictators zoals Napoleon, Hitler en Geert Wilders steunen? Je ziet het ook op Fok bij grootgraaierige libertariërs, dat ze graag zo'n Sterke Man als Geert Wilders zien.

En domheid kan het niet zijn he? Me dunkt dat je als derde rijkste man van Engeland niet dom bent!!!!
Je extrapoleert nu de uitspraken van één persoon tot een algemeen oordeel m.b.t. kapitalisten. Me dunkt dat het aardig zou zijn om nog een aantal voorbeelden te noemen.

Verder denk ik dat ik je ook niet hoef te vertellen dat ‘linksen’ ook niet vies zijn van een dictator hier en daar.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 5 juli 2009 @ 14:32:16 #5
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70666925
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:28 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je extrapoleert nu de uitspraken van één persoon tot een algemeen oordeel m.b.t. kapitalisten. Me dunkt dat het aardig zou zijn om nog een aantal voorbeelden te noemen.

Verder denk ik dat ik je ook niet hoef te vertellen dat ‘linksen’ ook niet vies zijn van een dictator hier en daar.
Dat zijn extreem-linksen in de marge, die hun ideeën amper uiten of enkel door geweld.

Je wilt het gewoon weer eens niet zien, zoals zo vaak.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_70667051
hij heeft anders wel een punt. denk je dat de hypotheekrente aftrek ooit zal worden afgeschaft door een politicus die herkozen wil worden? ondertussen verziekt het de hele woningmarkt, en heeft een anti-nivellerende werking.
  zondag 5 juli 2009 @ 14:37:45 #7
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70667090
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:36 schreef Byte_Me het volgende:
hij heeft anders wel een punt. denk je dat de hypotheekrente aftrek ooit zal worden afgeschaft door een politicus die herkozen wil worden? ondertussen verziekt het de hele woningmarkt, en heeft een anti-nivellerende werking.
Reacties van figuren zoals jouw bevestigen weer mijn punt waarvoor dank
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70667187
altijd maar weer dat generaliseren
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 5 juli 2009 @ 14:42:25 #9
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70667216
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:32 schreef Klopkoek het volgende:
Dat zijn extreem-linksen in de marge, die hun ideeën amper uiten of enkel door geweld.

Je wilt het gewoon weer eens niet zien, zoals zo vaak.
Oh, ik wil het met alle liefde zien. Maar ik kan gewoon niet genoeg voorbeelden bedenken. Dus je zou mij een plezier doen als je nog een aantal van die typische voorbeelden van voorliefde voor dictators van kapitalisten zou tonen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70667784
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Reacties van figuren zoals jouw bevestigen weer mijn punt waarvoor dank
oh, want ik ben kapitalist

ga liever inhoudelijk op mn post in dan met zo'n domme opmerking
  zondag 5 juli 2009 @ 15:16:39 #11
pi_70668157
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:41 schreef Mortaxx het volgende:
altijd maar weer dat generaliseren
Begin dan niet zelf!
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 5 juli 2009 @ 15:19:24 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_70668235
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:22 schreef Klopkoek het volgende:

Friedmanites, denk ik.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_70668325
Het is natuurlijk wel een feit dat kapitalisme superefficient kan werken in een totalitaire samenleving. Veel beter dan in een democratie, waar je te maken hebt met nare dingen als inspraak, bescherming van mensenrechten, concurrentiebescherming, anti-kartelvorming etc. Dat staat kapitalisme alleen maar in de weg.
  zondag 5 juli 2009 @ 15:48:08 #14
pi_70669002
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:23 schreef Farenji het volgende:
Het is natuurlijk wel een feit dat kapitalisme superefficient kan werken in een totalitaire samenleving. Veel beter dan in een democratie, waar je te maken hebt met nare dingen als inspraak, bescherming van mensenrechten, concurrentiebescherming, anti-kartelvorming etc. Dat staat kapitalisme alleen maar in de weg.
Mensen staan de samenleving alleen maar in de weg!
pi_70669102
Ecclestone stoort zich waarschijnlijk aan de trage besluitvorming van politici. Daarom verheerlijkt hij de radicale besluitvorming van dictators.

Overigens vind ik ook dat democratie veel te veel wordt geïdealiseerd. Democratie heeft maar een beperkte reikwijdte. Alleen onder stabiele, voorspoedige omstandigheden functioneert democratie. Wanneer er een crisis optreedt, dan zijn democratische processen te langzaam om het land er weer bovenop te helpen. Daarom werkt de introductie van democratie in Irak en Afghanistan niet; dat zijn instabiele landen.
  zondag 5 juli 2009 @ 15:53:19 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_70669200
Iedere niet-kapitalist met macht is al dictator.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_70669314
Een "verlicht despoot" kan inderdaad tijdens crises dingen voorelkaar krijgen die met een democratie bijna onmogelijk zijn. Het kan best nuttig zijn, bijvoorbeeld in het oude Rome is het een paar keer gebeurd dat in moeilijke tijden 1 persoon totale macht kreeg om eea te regelen, en dat is niet altijd verkeerd afgelopen. Soms ook echter wel.
Probleem is vaak: waar vind je een goede "verlicht" despoot en hoe kom je er weer vanaf als ie toch niet zo verlicht bljikt als je dacht? Democratie is misschien niet perfect maar het geeft je wel constant en gegarandeerd de mogelijkheid om bij te sturen en controle te behouden.
pi_70669763
goed voorbeeld van een werkende dictatuur is trouwens singapore
  zondag 5 juli 2009 @ 16:41:51 #19
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_70670929
quote:

[..]

Milton Friedman - Pinochet

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 5 juli 2009 @ 16:43:27 #20
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70670965
quote:
Wanneer er een crisis optreedt, dan zijn democratische processen te langzaam om het land er weer bovenop te helpen.
In crisisssen vormen democratieën een regenboogcoalitie. Zoals in de WO2 met engeland.

Gaat in Nederland ook gebeuren als Wilders en zijn autoritaire, naar een sterke leider smachtende kornuiten gaan schoppen tegen het systeem.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 5 juli 2009 @ 16:44:16 #21
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70670997
quote:
Hitler - Krups, Porsche, IG Farben, conservatieve intellectuelen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70671809
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In crisisssen vormen democratieën een regenboogcoalitie. Zoals in de WO2 met engeland.

Gaat in Nederland ook gebeuren als Wilders en zijn autoritaire, naar een sterke leider smachtende kornuiten gaan schoppen tegen het systeem.
Dan is het in California blijkbaar geen crisis, al komen ze 24 miljard dollar tekort en gaan ze mensen uitbetalen in de vorm van schuldbekentenissen.

Juist het meest democratische middel, namelijk het referendum, verhindert daar oplossing van de problemen.
  zondag 5 juli 2009 @ 17:18:04 #23
177885 JoaC
Het is patat
pi_70672304
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hitler - Krups, Porsche, IG Farben, conservatieve intellectuelen.
Je vergeet Henry Ford
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 5 juli 2009 @ 17:20:41 #24
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70672438
En opa Bush, ook Hitler-fan, en de Engelse conservatieve pers.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70672993
Geen idee. Waarom houden linksen eigenlijk zo graag van dictators?
Op zondag 5 juli 2009 14:54 schreef Mutant01 het volgende:
Mijn discussietechniek is niet netjes soms en daar kom ik openlijk voor uit.
  zondag 5 juli 2009 @ 17:55:32 #26
182269 sneakypete
On the edge
pi_70673714
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:41 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Keynes - Hitler
Marx - Stalin

Dat democratie zeer imperfect is, wisten Plato en Aristoteles ook al, dus waarom deze trollpoging van Koek?

En Hitler een conservatief? Neeh..
  zondag 5 juli 2009 @ 18:28:31 #27
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70674718
Degene die trollt ben jij zielepete.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 5 juli 2009 @ 18:35:32 #28
182269 sneakypete
On the edge
pi_70674896
quote:
Op zondag 5 juli 2009 18:28 schreef Klopkoek het volgende:
Degene die trollt ben jij zielepete.
Actie-reactie, maar jij begon natuurlijk.

Maar leg 'ns uit, waarom was Hitler conservatief en niet reactionair (hetgeen iets anders is, Stalinisme en sociaal-democratie is immers ook niet hetzelfde)?

En hoe zijn de scores verdeeld? Hoeveel 'kapitalistische' dictaturen zijn er geweest, en hoe erg waren die, afgezet tegen de niet-kapitalistische dictaturen (alle communistische en fascistische dictaturen dus)?
Ik ontken niet dat ze er zijn (geweest) hoor, maar het is wel erg de wereld omkeren als je stelt dat kapitalisme, liberalisme en conservatieven de grootste boosdoeners zijn, want bij mijn weten zijn dat de engerds die ons destijds van de nazi's (en daarna de communisten) hebben gered.
Ik gok op een monsterzege voor het rode team, indien ik de winst zelf mag houden.
pi_70675285
Klopkoek zou eens bij Kriebello moeten kijken.
Voor een andere kijk op de wereld.

zondag 5 juli 2009 @ 19:47:09 #30
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70677653
Toch gek dat al die rijke kapitalisten dan uit Westerse democratieen komen.
  zondag 5 juli 2009 @ 19:55:03 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70677950
quote:
Op zondag 5 juli 2009 19:47 schreef Wheelgunner het volgende:
Toch gek dat al die rijke kapitalisten dan uit Westerse democratieen komen.
En hoe democratisch landen waren die geen kapitalisme toelieten
  zondag 5 juli 2009 @ 20:10:45 #32
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_70678495
quote:
Op zondag 5 juli 2009 19:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En hoe democratisch landen waren die geen kapitalisme toelieten
En hoe rijk.

Iedereen arm = iedereen gelijk.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_70678767
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:55 schreef sneakypete het volgende:

Dat democratie zeer imperfect is, wisten Plato en Aristoteles ook al
Wel, ja, maar wat maakt de mening van dergelijke autoritaire anti-democratische denkers nou uit?
  zondag 5 juli 2009 @ 20:50:59 #34
93664 waht
Mushir
pi_70679699
Het zoveelste bewijs dat Klopkoek in de hoek van trollen als Meki hoort. Kansloos getroll om z'n eigen hypocriete denkbeelden te versterken. Als je het maar vaak genoeg roept ga je het vanzelf geloven, nietwaar Klopkoekje?

Ter nuancering geef ik direct toe dat het mij niet gaat om Klopkoeks denkbeelden, maar z'n manier van redeneren en/of debatteren. Raar aangezien KK, in tegenstelling tot Meki, niet als een ongeletterde idioot overkomt, en toch doet hij liever aan drogredenen dan aan een serieus debat.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 5 juli 2009 @ 21:11:28 #35
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70680420
Dit vind ik altijd humor. Van mij wordt altijd gezegd dat ik troll maar klik nu opeens op de indexlijst en zie wat voor topics er zijn: serieuze discussies over de doodstraf, over hoe walgelijk de PvdA en allochtonen zijn, bestuurders zijn zakkenvullers en nog meer van die belachelijke onderwerpen. Wen er maar aan dat ik tegengas blijf geven. Totdat ik een ban voor in de eeuwigheid aan mijn broek krijg of ik het zat ben (wat ik eerder zie gebeuren).
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 5 juli 2009 @ 21:16:35 #36
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70680625
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:11 schreef Klopkoek het volgende:
Dit vind ik altijd humor. Van mij wordt altijd gezegd dat ik troll maar klik nu opeens op de indexlijst en zie wat voor topics er zijn: serieuze discussies over de doodstraf, over hoe walgelijk de PvdA en allochtonen zijn, bestuurders zijn zakkenvullers en nog meer van die belachelijke onderwerpen. Wen er maar aan dat ik tegengas blijf geven. Totdat ik een ban voor in de eeuwigheid aan mijn broek krijg of ik het zat ben (wat ik eerder zie gebeuren).
Met jouw posts help je je 'tegenstanders' juist
  zondag 5 juli 2009 @ 21:22:51 #37
16715 Mylene
*schatje*
pi_70680831
Linkse mensen gingen maar al te graag op de thee bij Mao terwijl de bevolking werd uitgemoord.
  zondag 5 juli 2009 @ 21:27:32 #38
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_70681017
De stelling gaat iig op voor Z-Amerika in de jaren 70/80.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 5 juli 2009 @ 21:38:01 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70681430
Volgens mij houden kapitalisten juist helemaal niet van dictators, maar veel meer van een laissez-fair overheid zodat ze ongehinderd hun investeringen en bedrijven kunnen uitbreiden.
The End Times are wild
pi_70681674
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:22 schreef Mylene het volgende:
Linkse mensen gingen maar al te graag op de thee bij Mao terwijl de bevolking werd uitgemoord.
...

.
  zondag 5 juli 2009 @ 21:44:33 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70681686
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:38 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij houden kapitalisten juist helemaal niet van dictators, maar veel meer van een laissez-fair overheid zodat ze ongehinderd hun investeringen en bedrijven kunnen uitbreiden.
De ene dictator is de andere niet. Een dictator kan ook liassez faire beleid voeren zolang hij er zelf zijn zakken mee kan vullen en de macht kan behouden.

Dit topic is echter gewoon een eenzijdige aanval op het kapitalisme. Ja, er zijn kapitalistische die dictators. Echter zijn er genoeg socialistische voorbeelden uit de toverdoos te halen.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:00:06 #42
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70682306
Hexagon en anderen voeren een rookgordijn op en proberen de kern te verhullen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 5 juli 2009 @ 22:11:31 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70682807
Op 1 qua genocides staan trouwens de Amerikanen:
http://en.wikipedia.org/w(...)asters_by_death_toll

In het Westen zijn we altijd gehersenspoeld dat 'de roden' zo slecht zouden zijn geweest. De meest bizarre verhalen over Gulags hoor je. Nou, ik wil dat abolsuut niet goedpraten hoor maar als in de Gulags zo'n 20 miljoen mensen hebben verbleven en 'maar' 1 miljoen zijn er dood gegaan dan zou ik zeggen dat het Westen toch eerst eens goed naar zichzelf moet gaan kijken.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 5 juli 2009 @ 22:18:30 #44
93664 waht
Mushir
pi_70683094
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:11 schreef Klopkoek het volgende:
Wen er maar aan dat ik tegengas blijf geven.
Tegengas is prima. 'Waarom houden kapitalisten van dictators' is troll-onzin. Het enige wat je met deze post 'bewijst' is dat er nog altijd dwazen op deze aarde rondlopen, deze keer in de gedaante van (jouw woorden:) een kapitalist die van dictators houdt.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:27:56 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70683447
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:11 schreef Klopkoek het volgende:

In het Westen zijn we altijd gehersenspoeld dat 'de roden' zo slecht zouden zijn geweest. De meest bizarre verhalen over Gulags hoor je. Nou, ik wil dat abolsuut niet goedpraten hoor maar als in de Gulags zo'n 20 miljoen mensen hebben verbleven en 'maar' 1 miljoen zijn er dood gegaan dan zou ik zeggen dat het Westen toch eerst eens goed naar zichzelf moet gaan kijken.
Het is gewoon hypocriet om met het vingertje naar het kapitalisme te gaan wijzen als ideologie voor dictaturen terwijl jouw eigen anti-kapitalistische ideeëngoed net zo goed voor een hoop ellende heeft gezorgt. Iets met de pot en de ketel.

En wie kaatst kan de bal verwachten. Ik ga toch ook niet de Pvda aanvallen met het argument dat in China er mensen vermoord worden onder de rode vlag.
pi_70683581

Zoveel domheid in een OP, het is zelden vertoond. Kort door de bocht, belachelijke extrapolatie, belachelijke redenatie, belachelijke gevolgtrekking. Kortom, je hebt je zelf weer eens overtroffen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 5 juli 2009 @ 22:38:02 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70683901
Als ik Klopkoeks posts lees vraag ik me altijd af of hij het nu echt meent, of dat hij misschien juist een hele rechtse user is die met links-extremistische onzin gewoon links in discrediet wil brengen.
quote:
In het Westen zijn we altijd gehersenspoeld dat 'de roden' zo slecht zouden zijn geweest. De meest bizarre verhalen over Gulags hoor je
Het is gewoon een linkse holocaust ontkenner.
The End Times are wild
  zondag 5 juli 2009 @ 22:44:12 #48
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_70684137
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:55 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Keynes - Hitler

Keynes had juist een hekel aan het Nazisme
  zondag 5 juli 2009 @ 23:28:37 #49
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70685869
quote:
Volgens mij bedoel je Europeanen. Tegen de tijd dat het Amerikanen werden, waren er niet veel indianen meer over, zeker niet in Noord-Amerika.

Raar overigens dat die lijst sommige hongersnooden wel bij genocide zet, en andere niet. Die onder Mao was echt geen ongelukje.
quote:
Zit niet te trollen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Wheelgunner op 05-07-2009 23:37:20 ]
pi_70688879
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:36 schreef Byte_Me het volgende:
dit klopt gewoon wel. het is een subsidie van arm VOOR rijke mensen, maar ja zolang we niet een echt links kabinet zullen hebben gebeurt dit niet. Echt links kan alleen met een grote SP/GL en een kleine PvdA evt met CU en/of PvdD
We hebben wel eens 75 zetels gehad maar toen gingen we paars, denk.

Singapore en Tunesie,, Saudi Quatar, zijn wel voorbeelden van rijkdom gepaard met weinig tot geen democratie, vooral de 1e twee zijn relevant, want geen/weinig olie.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_70688898
quote:

Gelul, noem mijn een prominent links politicus die dit soort uitspraken doet. Nu. Niet Mulisch 30 jaar geleden.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
  maandag 6 juli 2009 @ 01:31:31 #52
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_70688958
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:28 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je Europeanen. Tegen de tijd dat het Amerikanen werden, waren er niet veel indianen meer over, zeker niet in Noord-Amerika.

Raar overigens dat die lijst sommige hongersnooden wel bij genocide zet, en andere niet. Die onder Mao was echt geen ongelukje.
[..]

Zit niet te trollen.
Het dodental onder Stalin waren weliswaar fors overschat (sommige beweerden 60 mijoen ) maar lopen nog steeds in de miljoenen.

Hongersnoden aan iemand toeschrijven is lastig, maar de vraag is of het met intentie gebeurde of gewoon door wanbeleid. Onder Churchill vonden bijvoorbeeld ongeveer 3 miljoen Bengalen de dood door een hongersnood waar volstrekt niet adequaatst op gereageerd werd, is dat genocide of een tragisch wanbeleid?
pi_70689017
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:50 schreef lyolyrc het volgende:
Ecclestone stoort zich waarschijnlijk aan de trage besluitvorming van politici. Daarom verheerlijkt hij de radicale besluitvorming van dictators.

Overigens vind ik ook dat democratie veel te veel wordt geïdealiseerd. Democratie heeft maar een beperkte reikwijdte. Alleen onder stabiele, voorspoedige omstandigheden functioneert democratie. Wanneer er een crisis optreedt, dan zijn democratische processen te langzaam om het land er weer bovenop te helpen. Daarom werkt de introductie van democratie in Irak en Afghanistan niet; dat zijn instabiele landen.
ontzettende bull shit. Er zijn gigantisch veel landen waar democratie wel functioneert en die veel armer zijn dan Irak. in het hele Caraibisch gebied zijn er niet veel dictators geweest en die hebben het niet lang volgehouden. Cuba is meer Latijns-Amerika.
Verder horen we nooit over Gambia, Ghana, Benin, Niger etc.

Democratie is de ENIGE oplossing, als je wilt dat de meeste mensen het goed moeten hebben. elke andere oplossing is elitair en oligarchisch. Kijk naar amerika, dat hangt nu nog net niet van de gated communities aan elkaar, en Rusland gaat die weg op.

Snelle besluitvorming is vaak slecht, omdat het met te weinig kwalititatief slechte info wordt gedaan. Maar het hangt er natuurlijk vanaf in wat voor land je wilt wonen
Wil je een klassen maatschappij, met weinig onderlinge mobiliteit, spring dan in je tijd masjien en zoef terug naar de Middeleeuwen.

Sterke man idealisten, zijn altijd van die tieners, te ongeduldig! Of ze zien de twee klassen niet, of zijn zo dom te denken dat zij altijd in de bovenklasse zullen komen.

pi_70689093
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:22 schreef Mylene het volgende:
Eeehhh die zijn daar allemaal van teruggekomen. En United Fruit bezat heel midden-amerika, en idd Friedman lag in bed met Pinochet en Videla.

Wat ik erg grappig vind is dat Hitler opeens niet meer rechts zou zijn??? Dit is een puur amerikaans modeverschijnsel van neo-KKKons die het nu bestaan om Obama zowel socialist als de nieuwe Hitler te noemen, puur en alleen omdat ze niet met Hitler geassocieerd willen worden. Toch zijn de American Nazi party, aryan brotherhood etc, geen fascisten die ooit de Democraten hebben gesteund. Misschien toen ze nog dixiecrats waren.

Puur Kapitalisme past o.a. meer bij dictators omdat die het meest op de koningen van vroeger lijken.

pi_70689150
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:28 schreef Wheelgunner het volgende:

Zit niet te trollen.
Aha de gebruikelijke wheelgunner definitie bullshit. Het waren echt geen Europeanen meer, ze waren eruit getrapt, of zelf weggegaan, en ze beschouwden zichzelf zeker niet als europeanen. ze beschouwden zichzelf als van europese afkomst, dat is heel wat anders.

En zelfs als:
Hoe weet je zo zeker dat ze voor 1776 meer indianen hebben afgeknald dan erna? Dit is kommaneuken om het blazoen van je geliefde Amerkaantjes schoon te vegen.

pi_70689308
Wat een slechte relkloon

Verzin iets beters
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 6 juli 2009 @ 03:07:37 #57
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70689330

Ach leefde Che nog maar. Hij had die fascistoïde kapitaalvreters wel in de pan gehakt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 6 juli 2009 @ 08:25:33 #58
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70689976
quote:
Op maandag 6 juli 2009 01:26 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Gelul, noem mijn een prominent links politicus die dit soort uitspraken doet. Nu. Niet Mulisch 30 jaar geleden.
Hoezo moet het een politicus zijn? Ecclestone is dat ook niet, desalniettemin weerhield dat Klopkoek er niet van heel grove generalisaties te maken.
  maandag 6 juli 2009 @ 08:37:19 #59
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70690083
quote:
Op maandag 6 juli 2009 08:25 schreef Iblis het volgende:

[..]

Hoezo moet het een politicus zijn? Ecclestone is dat ook niet, desalniettemin weerhield dat Klopkoek er niet van heel grove generalisaties te maken.
Ik wordt er nu keihard op aangevallen maar hebben jullie weleens andere topics gezien waar op basis van één feit hele generalisaties worden gemaakt?

En het is nog wel gewoon een feit dat dictators zoals Hitler, Napoleon en Pinochet werden gesteund door kapitalisten uit binnen- en buitenland. Plus de apartheid in Afrika natuurlijk, dat is louter ten einde gebracht door de inspanningen van links.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 6 juli 2009 @ 09:00:24 #60
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70690337
quote:
Op maandag 6 juli 2009 08:37 schreef Klopkoek het volgende:
Ik wordt er nu keihard op aangevallen maar hebben jullie weleens andere topics gezien waar op basis van één feit hele generalisaties worden gemaakt?
Ja, maar dat is natuurlijk geen goede reden om het zelf ook te doen.
quote:
En het is nog wel gewoon een feit dat dictators zoals Hitler, Napoleon en Pinochet werden gesteund door kapitalisten uit binnen- en buitenland. Plus de apartheid in Afrika natuurlijk, dat is louter ten einde gebracht door de inspanningen van links.
Ik vind dit heel gemakkelijke claims, want over de linkse dictators wals je een beetje heen. Linkse intellectuelen hebben gedweept met mensen als Stalin en Castro. Kim-Jong Il wordt op het moment nog een beetje in leven gehouden door China.

Maar eigenlijk lijkt me dat niet het belangrijkste punt: aanwijzen hoe ‘linksen’ ook niet vies zijn van dictators, maar wat me wel belangrijk lijkt is aanwijzen dat verreweg de meeste kapitalistische landen geen dictatuur zijn. Kijk naar de Democracy Index. Het zijn daar niet de kapitalistische landen die gemiddeld het hoogst scoren.
pi_70690359
Wat moet je met kapitalisten als je geleid kunt worden door weldenkende socialisten met een onbetwiste voorkeur voor vrijheid en democratie? Hieronder een aantal uitstekende voorbeelden van deze politieke weldoeners:

God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_70692213
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:31 schreef FJD het volgende:

Zoveel domheid in een OP, het is zelden vertoond. Kort door de bocht, belachelijke extrapolatie, belachelijke redenatie, belachelijke gevolgtrekking. Kortom, je hebt je zelf weer eens overtroffen
Weer zoveel smileys.
pi_70692551
Kapitalisten worden niet met geld geboren, dat maken ze zelf in hun carrière.

Je moet die vraag eens neerleggen bij Wim Kok. Door zijn thans vele en goed betaalde commissariaten moet hij nu wel miljonair zijn....zo niet multimiljonair. En van macht was en is hij ook niet vies van.

Een mooi beeld van een kapitalist en dictator ?

Je hebt één probleem, hij zal niet op je brief reageren !
nothing will change without a rebel
  maandag 6 juli 2009 @ 10:53:35 #64
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_70692915
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:41 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Maar Friedman was juist voor democratie. Even een snelle copy paste uit wikipedia:
quote:
In 1975, two years after the military coup that toppled the government of Salvador Allende, the economy of Chile experienced a crisis. Friedman accepted the invitation of a private foundation to visit Chile and lecture on principles of economic freedom. He spent five days in Chile. Friedman encapsulated his philosophy in a lecture at Universidad Católica de Chile, saying: "free markets would undermine political centralization and political control."[41]

Friedman also met with the military dictator, President Augusto Pinochet during his visit. He did not serve officially as an advisor to the Chilean government, but did write a letter providing Pinochet with a shock program to end hyperinflation and promote a market economy[42]. Later, Friedman said he believed that market reforms would undermine Pinochet.[43] Chilean graduates of the Chicago School of Economics and its new local chapters had been appointed to key positions in the new government soon after the Coup, which allowed them to advise Pinochet on economic policies in accord with the School's economic doctrine.

According to his critics, Friedman did not criticize Pinochet's dictatorship at the time, nor the assassinations, illegal imprisonments, torture, or other atrocities that were well-known by then.[44] Later, in Free to Choose, he said the following: "Chile is not a politically free system and I do not condone the political system ... the conditions of the people in the past few years has been getting better and not worse. They would be still better to get rid of the junta and to be able to have a free democratic system."
Niet dat het er verder echt toe doet, dit topic is weer te treurig voor woorden.
  maandag 6 juli 2009 @ 11:02:35 #65
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70693198
Wat wikipedia zegt is niet de waarheid.

Sowieso is het een leugen dat onder Pinochet de omstandigheden verbeterden. Onzin. Onder Pinochet verdriedubbelde het aantal mensen dat onder de armoedegrens moest leven. Daar heb ik nog een discussie over gevoerd met Pinochet-lover HenriOsewoudt die inderdaad moest toegeven dat het zo was maar het geen feit van belang vond (de kapitalist HenriO steunt dus ook gewoon onderdrukking en massamoordenaars).

Degene die triest is, is ExtraWaskracht.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 6 juli 2009 @ 11:05:57 #66
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_70693297
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:02 schreef Klopkoek het volgende:

Sowieso is het een leugen dat onder Pinochet de omstandigheden verbeterden. Onzin. Onder Pinochet verdriedubbelde het aantal mensen dat onder de armoedegrens moest leven. Daar heb ik nog een discussie over gevoerd met Pinochet-lover HenriOsewoudt die inderdaad moest toegeven dat het zo was maar het geen feit van belang vond (de kapitalist HenriO steunt dus ook gewoon onderdrukking en massamoordenaars).

Degene die triest is, is ExtraWaskracht.
Leuke stropopredenering. Ik zei niet of het beter of slechter ging.
  maandag 6 juli 2009 @ 11:09:37 #67
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70693409
quote:
De vetgemaakte zinnen worden echter direct door een bronvermelding gevolgd.
pi_70693486
quote:
Op maandag 6 juli 2009 01:38 schreef BogardeRules het volgende:
ontzettende bull shit. Er zijn gigantisch veel landen waar democratie wel functioneert en die veel armer zijn dan Irak. in het hele Caraibisch gebied zijn er niet veel dictators geweest en die hebben het niet lang volgehouden. Cuba is meer Latijns-Amerika.
Verder horen we nooit over Gambia, Ghana, Benin, Niger etc.

Democratie is de ENIGE oplossing, als je wilt dat de meeste mensen het goed moeten hebben. elke andere oplossing is elitair en oligarchisch. Kijk naar amerika, dat hangt nu nog net niet van de gated communities aan elkaar, en Rusland gaat die weg op.

Snelle besluitvorming is vaak slecht, omdat het met te weinig kwalititatief slechte info wordt gedaan. Maar het hangt er natuurlijk vanaf in wat voor land je wilt wonen
Wil je een klassen maatschappij, met weinig onderlinge mobiliteit, spring dan in je tijd masjien en zoef terug naar de Middeleeuwen.

Sterke man idealisten, zijn altijd van die tieners, te ongeduldig! Of ze zien de twee klassen niet, of zijn zo dom te denken dat zij altijd in de bovenklasse zullen komen.
Dan moet je wel goed gaan lezen! Ik zei dat stabiele, voorspoedige omstandigheden nodig zijn om een democratie goed te laten functioneren. Irak en Afghanistan zijn beide niet stabiel. En dan kom jij aandragen met wat onbeduidende eilandjes en een stel Afrikaanse landen die niet (volledig) democratisch zijn

Ongeduld zal zeker meespelen bij de roep om sterke leiders. Dan blijft de vraag of degenen simpelweg ongeduldig zijn, of dat het ongeduld gekweekt wordt door besluiteloze leiders. Dat laatste lijkt me een aspect dat zeer zeker aan de orde is in bijvoorbeeld Nederland. Voorbeelden te over: criminaliteit, die tenenkrommende JSF-soap, falende besluitvorming rondom grote infrastructurele projecten, onderwijs dat beneden de maat is, etc. Mensen roepen al jaren om oplossingen van het probleem, maar de democratisch gekozen leiders doen er niets mee.

Met dat domme geklets over klasse ontpop je je hier als een rasechte communist. Niet één politiek systeem is zo hypocriet als het communisme. Iedereen is gelijk, maar men moet wel de grote leiders aanbidden. Hoezo, geen klassen?
  maandag 6 juli 2009 @ 11:23:18 #69
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70693856
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:11 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dan moet je wel goed gaan lezen! Ik zei dat stabiele, voorspoedige omstandigheden nodig zijn om een democratie goed te laten functioneren. Irak en Afghanistan zijn beide niet stabiel. En dan kom jij aandragen met wat onbeduidende eilandjes en een stel Afrikaanse landen die niet (volledig) democratisch zijn

Ongeduld zal zeker meespelen bij de roep om sterke leiders. Dan blijft de vraag of degenen simpelweg ongeduldig zijn, of dat het ongeduld gekweekt wordt door besluiteloze leiders. Dat laatste lijkt me een aspect dat zeer zeker aan de orde is in bijvoorbeeld Nederland. Voorbeelden te over: criminaliteit, die tenenkrommende JSF-soap, falende besluitvorming rondom grote infrastructurele projecten, onderwijs dat beneden de maat is, etc. Mensen roepen al jaren om oplossingen van het probleem, maar de democratisch gekozen leiders doen er niets mee.

Met dat domme geklets over klasse ontpop je je hier als een rasechte communist. Niet één politiek systeem is zo hypocriet als het communisme. Iedereen is gelijk, maar men moet wel de grote leiders aanbidden. Hoezo, geen klassen?
Criminaliteit: dat daalt al jaren en er wordt al jaren harder gestraft. Er wordt weldegelijk geluisterd naar 'Het Volk'. Of het werkt is een tweede.

JSF-soap: sinds 1996 is het al duidelijk hoe de partijen daarin staan. Oplettende kiezers zouden dat moeten zien. CDA en VVD zijn ronduit voor. PvdA heeft vanaf het begin twijfels, en alles wat er links van zit is ronduit tegen. Uitgerekend publiekslievelingetje D66 heeft hierin een draai van jewelste gemaakt.

Falende besluitvorming rond infrastructurele projecten: er is een onderzoekscommissie geweest die heeft onderzocht waardoor dat komt. De roep vanuit de samenleving is er dat het allemaal te lang duurt en belangengroepen onnodig de besluitvorming kunnen hinderen en in het bijzonder richt de woedde zich op de milieugroepen (maar o wee als snelwegen langs je eigen VVD-achtertuin gaan lopen).
Dus is er onlangs een spoedwet aangenomen dat het allemaal wat sneller gaat. Of dat goed is, en de kosten in damt, is weer een tweede.

Onderwijs dat onder de maat is: dit wordt al sinds de jaren '90 geconstateerd. Elke partij staat daar echter weer anders in. De VVD bijv. vind het geen enkel probleem als er elitescholen en privéscholen ontstaan en doen er alles aan om de geldkraan naar het onderwijs steeds verder af te knijpen. Heeft niets te maken met 'falen' maar met je ideologische orientatie.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 6 juli 2009 @ 11:30:36 #70
8369 speknek
Another day another slay
pi_70694114
Kapitalisme is in directe tegenspraak met een dictatuur, omdat een grote overheid orthogonaal tegenover het principe van de vrije onderneming staat.

Wat KK had kunnen zeggen is "waarom houden conservatieven graag van dictators". En het antwoord zou waarschijnlijk zijn dat het snobs zijn. Maar dat deed hij niet. Ergo, dom topic, slotje.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_70694127
Absolutisme in ideeën leidt tot een zucht naar 'dictatorschap', autoritairisme, denk ik. Vaak wordt die zucht vergroot in tijden van crises.
Absolutisme treft men verder aan bij rechts én links.
I´m back.
pi_70694991
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:23 schreef Klopkoek het volgende:
Criminaliteit: dat daalt al jaren en er wordt al jaren harder gestraft. Er wordt weldegelijk geluisterd naar 'Het Volk'. Of het werkt is een tweede.

JSF-soap: sinds 1996 is het al duidelijk hoe de partijen daarin staan. Oplettende kiezers zouden dat moeten zien. CDA en VVD zijn ronduit voor. PvdA heeft vanaf het begin twijfels, en alles wat er links van zit is ronduit tegen. Uitgerekend publiekslievelingetje D66 heeft hierin een draai van jewelste gemaakt.

Falende besluitvorming rond infrastructurele projecten: er is een onderzoekscommissie geweest die heeft onderzocht waardoor dat komt. De roep vanuit de samenleving is er dat het allemaal te lang duurt en belangengroepen onnodig de besluitvorming kunnen hinderen en in het bijzonder richt de woedde zich op de milieugroepen (maar o wee als snelwegen langs je eigen VVD-achtertuin gaan lopen).
Dus is er onlangs een spoedwet aangenomen dat het allemaal wat sneller gaat. Of dat goed is, en de kosten in damt, is weer een tweede.

Onderwijs dat onder de maat is: dit wordt al sinds de jaren '90 geconstateerd. Elke partij staat daar echter weer anders in. De VVD bijv. vind het geen enkel probleem als er elitescholen en privéscholen ontstaan en doen er alles aan om de geldkraan naar het onderwijs steeds verder af te knijpen. Heeft niets te maken met 'falen' maar met je ideologische orientatie.
Volgens de officiële cijfers daalt de criminaliteit licht, maar er vindt ook een verschuiving plaats naar zwaardere criminaliteit. Overigens is het een daling na jarenlange stijging die niet evenredig is met de bevolkingsgroei. Ik heb ook een keer een stuk gelezen van Hans Boutellier (directeur Verwey-Jonker instituut), waarin hij eerst schreef over daling van de criminaliteit, om 7 pagina's verderop doodleuk het tegendeel te beweren. En die kerel is dan criminoloog...

De standpunten van de partijen rondom de JSF ken ik en de politici in Den Haag nog beter. Maar neem een besluit! De F-16's vallen niet bij bosjes uit de lucht en er is geen overeenstemming over vervanging. Dan niet doen! Hoe moeilijk kan het zijn?

Ik ben benieuwd wat de noodwet gaat brengen. Helaas moet het weer met zulke grove middelen.

In Den Haag wordt veel gepraat over het onderwijs, maar het niet over de kwaliteit van het onderwijs, eerder over de vorm van het onderwijs (aparte status voor religieus georiënteerde scholen, particulier onderwijs etc) Ondertussen kunnen basisschoolleerlingen onvoldoende rekenen, waardoor op de middelbare school onvoldoende tijd overblijft om het volledige programma af te draaien. En dan krijg je weer instaptoetsen op HBO's en universiteiten. Dat zijn de echte problemen!

Dure, particuliere scholen zetten overigens weinig zoden aan de dijk. Ik heb een keer cijfers daarvan gezien. Ondanks de kleine klassen en de extra begeleiding scoren de leerlingen ondergemiddeld. Een normale school en wat een-op-een begeleiding van een student is waarschijnlijk goedkoper.
  maandag 6 juli 2009 @ 12:05:04 #73
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70695351
Een parralel particulier systeem zou je vanuit moreel oogpunt niet moeten willen dat zoiets ontstaat. Maarja, niet iedereen denkt daar zo over.

En kun je herinneren waar je dat artikel van Boutellier hebt gelezen? Ik heb er college van gehad :p
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70695811
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:05 schreef Klopkoek het volgende:
Een parralel particulier systeem zou je vanuit moreel oogpunt niet moeten willen dat zoiets ontstaat. Maarja, niet iedereen denkt daar zo over.

En kun je herinneren waar je dat artikel van Boutellier hebt gelezen? Ik heb er college van gehad :p
Parallel openbaar en particulier onderwijs maakt niet uit als beide op niveau zijn en blijven. Zelfs particulier onderwijs met een hoger niveau zou niet erg zijn, zolang dat geen afbreuk doet aan het openbaar onderwijs. De praktijk pakt helaas vaak anders uit.

Boutellier heeft meegewerkt aan dit boek:

Hierin staat een artikel van Theodore Dalrymple en commentaar daarop van onder andere Boutellier. Veel van die commentaarstukken vond ik weinig concreet. Het stuk van Boutellier vond ik overigens totaal nietszeggend.
pi_70696463
Aan een uitspraak van Ecclestone conclusies trekken over 'kapitalisten' lijkt me een uitstekend idee inderdaad. Ik vraag me dan ook af waarom kapitalisten vrouwen zijn als huishoudelijke apparaten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_70698463
Volgens mij is het vrij eenvoudig te bedenken dat hoe radicaler je standpunten zijn, hoe minder je geneigd bent democratie een goed idee te vinden. Immers, democratie zal naar aard met gematigde oplossingen komen.

Dat staat allemaal los van links en rechts. Het is Klopkoek eigen om altijd maar weer die kant op te denken. Helaas.

[ Bericht 0% gewijzigd door DS4 op 06-07-2009 16:54:13 ]
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70698823
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:37 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij is het vrij eenvoudig te bedenken dat hoe radicaler je standpunten zijn, hoe meer minder je geneigd bent democratie een goed idee te vinden. Immers, democratie zal naar aard met gematigde oplossingen komen.
Toch?
  maandag 6 juli 2009 @ 13:47:52 #78
182269 sneakypete
On the edge
pi_70698855
quote:
Op maandag 6 juli 2009 01:48 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Eeehhh die zijn daar allemaal van teruggekomen. En United Fruit bezat heel midden-amerika, en idd Friedman lag in bed met Pinochet en Videla.
Zwaar overdreven en ondanks alle misdaden van deze regimes staan de landen er nu beter voor dan dat ze er na 20 jaar (al dan niet democratisch) communisme voor hadden gestaan.
quote:
Wat ik erg grappig vind is dat Hitler opeens niet meer rechts zou zijn??? Dit is een puur amerikaans modeverschijnsel van neo-KKKons die het nu bestaan om Obama zowel socialist als de nieuwe Hitler te noemen, puur en alleen omdat ze niet met Hitler geassocieerd willen worden. Toch zijn de American Nazi party, aryan brotherhood etc, geen fascisten die ooit de Democraten hebben gesteund. Misschien toen ze nog dixiecrats waren.
neo-KKKons
Hitler was misschien 'rechts', maar noch een conservatief, noch een kapitalist en natuurlijk al helemaal geen liberaal.
quote:
Puur Kapitalisme past o.a. meer bij dictators omdat die het meest op de koningen van vroeger lijken.
Dan is het toch vreemd dat je behalve een incidenteel geval in Zuid-Amerika bijna geen concrete voorbeelden hebt, tegenover tientallen voorbeelden van socialistische dictators, oja, ook een democratische, Mugabe.
  maandag 6 juli 2009 @ 14:02:18 #79
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70699419
quote:
Op maandag 6 juli 2009 01:57 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Aha de gebruikelijke wheelgunner definitie bullshit.
Ik mag jou ook niet hoor
quote:
Het waren echt geen Europeanen meer, ze waren eruit getrapt, of zelf weggegaan, en ze beschouwden zichzelf zeker niet als europeanen. ze beschouwden zichzelf als van europese afkomst, dat is heel wat anders.
Kun je dat ook even toelichten? Ik heb het idee dat jouw bewering hier namelijk meer gebaseerd is op je mening dan op feiten of kennis van zaken...
quote:
En zelfs als:
Hoe weet je zo zeker dat ze voor 1776 meer indianen hebben afgeknald dan erna? Dit is kommaneuken om het blazoen van je geliefde Amerkaantjes schoon te vegen.
Dat is gewoon een kwestie van even moeite doen. Er zijn letterlijk boeken vol over geschreven, aangezien je mij niet zult geloven moet je het dus zelf even doen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Wheelgunner op 06-07-2009 14:14:01 ]
  maandag 6 juli 2009 @ 14:03:26 #80
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70699464
quote:
Op maandag 6 juli 2009 01:48 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Ik heb je al eens uitgelegd dat de KKK begon als militante vleugel van de Democratische Partij enzo he?

De Dixiecrats waren overigens weer iets anders.

[ Bericht 2% gewijzigd door Wheelgunner op 06-07-2009 17:02:17 ]
  maandag 6 juli 2009 @ 14:04:51 #81
182269 sneakypete
On the edge
pi_70699517
Dat is anno 2009 best ironisch, trouwens.
pi_70706147
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:47 schreef waht het volgende:

Toch?
Heel goed!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70710737
Nu hebben de Amerikanen natuurlijk wel etnische zuiveringen toegepast op Indianen, maar dat is wel wat anders dan de twintig miljoen (overigens gaan sommige schattingen voor héél Amerika uit van misschien wel honderd miljoen mensen net voor de komst van de Europeanen) die sinds de komst van de Europeanen gestorven zijn ten gevolge van genocide, ziekte en vluchten.
  maandag 6 juli 2009 @ 19:25:54 #84
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_70711959
quote:
Op maandag 6 juli 2009 09:02 schreef cultheld het volgende:
Wat moet je met kapitalisten als je geleid kunt worden door weldenkende socialisten met een onbetwiste voorkeur voor vrijheid en democratie? Hieronder een aantal uitstekende voorbeelden van deze politieke weldoeners:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[linkse modus]
Nee dat zie je helemaal verkeerd
[/linkse modus]

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_70712965
Er is slechts één juiste opmerking in dit topic en wel deze:
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:30 schreef speknek het volgende:
Kapitalisme is in directe tegenspraak met een dictatuur, omdat een grote overheid orthogonaal tegenover het principe van de vrije onderneming staat.

Wat KK had kunnen zeggen is "waarom houden conservatieven graag van dictators". En het antwoord zou waarschijnlijk zijn dat het snobs zijn. Maar dat deed hij niet. Ergo, dom topic, slotje.
  maandag 6 juli 2009 @ 20:06:16 #86
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70713711
Speknek past newsspeak toe

Loopt uit zijn dikke nek te lullen
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70713881
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:06 schreef Klopkoek het volgende:

Loopt uit zijn dikke nek te lullen
Ik ben benieuwd naar je onderbouwing.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:11:00 #88
177885 JoaC
Het is patat
pi_70716614
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:10 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_70716710
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:10 schreef doubleyouteaare het volgende:
Beste grap in dit topic
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 6 juli 2009 @ 22:56:45 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_70721949
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:06 schreef Klopkoek het volgende:
En altijd correct! Kunnen ze bij de NOS een puntje aan zuigen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_70727849
quote:

Als de Amerikanen op nr 1 staan, en de moorden van Stalin niet eens genoemd worden, dan weet je toch dat er iets niet klopt. Misschien heeft het hier iets mee te maken?
quote:
Deze bron is MI beter. Mao heeft de meeste slachtoffers op zijn geweten, gevolgd door Stalin, Hitler en Tojo.

[ Bericht 12% gewijzigd door Lyrebird op 07-07-2009 05:30:41 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:57:48 #92
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70730345
Ik weet al waarom die bron volgens jou beter is
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70730519
Zeg 't es manneke.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 7 juli 2009 @ 10:10:02 #94
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70730650
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:05 schreef Lyrebird het volgende:
Zeg 't es manneke.
Eerst ga je klagen dat in die wiki-bron Stalin niet wordt genoemd terwijl dat wel zo is (je kunt gewoon niet lezen of hebt geen historisch besef). Vervolgens kom je met een bron aan waar louter de communistische abberaties in staan.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70730923
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Eerst ga je klagen dat in die wiki-bron Stalin niet wordt genoemd terwijl dat wel zo is (je kunt gewoon niet lezen of hebt geen historisch besef). Vervolgens kom je met een bron aan waar louter de communistische abberaties in staan.
In jouw wiki staat dat de 6-10 miljoen slachtoffers onder Stalin aan een hongersnood zijn omgekomen. Maar dat de oude baas vele mensen gewoonweg omgelegd heeft, zie ik nergens terug.

Enne, ~10 van de 50 is niet 'louter communistische abberaties". De communisten zijn de grootste slagers, maar d'r loopt nog meer naar volk rond op deze wereld.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 10:24:17 #96
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_70731061
quote:
God, wat ben jij dom, zeg.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_70731092
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In jouw wiki staat dat de 6-10 miljoen slachtoffers onder Stalin aan een hongersnood zijn omgekomen. Maar dat de oude baas vele mensen gewoonweg omgelegd heeft, zie ik nergens terug.

Enne, ~10 van de 50 is niet 'louter communistische abberaties". De communisten zijn de grootste slagers, maar d'r loopt nog meer naar volk rond op deze wereld.
De mongolen konden er ook wel wat van. Maar daarnaast kun je jezelf ook nog eens de vraag stellen of absolute getallen wel altijd zo zinvol zijn. Ze worden vaak bijvoorbeeld ook maar al te graag aangehaald om de 'barbaarsheid' van de moderne mens c.q. samenleving aan te tonen ten opzichte van inheemse stammen e.d. terwijl over het algemeen bij de laatste groep relatief gezien veel meer oorlog is en slachtoffers vallen. Wanneer de bevolkingsdichtheid c.q. omvang zeer groot is vallen er natuurlijk absoluut gezien meer slachtoffers.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 7 juli 2009 @ 10:26:25 #98
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70731114
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

De mongolen konden er ook wel wat van. Maar daarnaast kun je jezelf ook nog eens de vraag stellen of absolute getallen wel altijd zo zinvol zijn. Ze worden vaak bijvoorbeeld ook maar al te graag aangehaald om de 'barbaarsheid' van de moderne mens c.q. samenleving aan te tonen ten opzichte van inheemse stammen e.d. terwijl over het algemeen bij de laatste groep relatief gezien veel meer oorlog is en slachtoffers vallen. Wanneer de bevolkingsdichtheid c.q. omvang zeer groot is vallen er natuurlijk absoluut gezien meer slachtoffers.
En de vergevorderde technologie.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 7 juli 2009 @ 10:27:44 #99
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70731156
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, er staat ook in wat er in Oekraïne is gebeurd. Ook onder leiding van Stalin.

Ja, natuurlijk vond ik Stalin ook een lul. De Europese socialisten zagen als eerste dat het daar fout liep.

Maar dat verheven vingertje, daar houd ik niet van.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70731602
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:27 schreef Klopkoek het volgende:
Maar dat verheven vingertje, daar houd ik niet van.
je doet niet anders.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:49:51 #101
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70733576
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:44 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

je doet niet anders.
Tegenover jullie ja. Maar ik weet dat het Westen weinig beter is dan alle andere beschavingen. Daar gaat het me om. Maar dat is bij jou, Guantanomo Bay en secret prisons supporter, aan dovemansoren besteedt.

Nog een mooie quote las ik:
quote:
He had spent decades thinking through the lessons of the war. The greatest of these was to know one’s enemy — and to “empathize with him,” as Mr. McNamara explained in Errol Morris’s 2003 documentary, “The Fog of War: Eleven Lessons from the Life of Robert S. McNamara.”

“We must try to put ourselves inside their skin and look at us through their eyes,” he said. The American failure in Vietnam, he said, was seeing the enemy through the prism of the cold war, as a domino that would topple the nations of Asia if it fell.

In the film, Mr. McNamara described the American firebombing of Japan’s cities in World War II. He had played a supporting role in those attacks, running statistical analysis for Gen. Curtis E. LeMay of the Army’s Air Forces.

“We burned to death 100,000 Japanese civilians in Tokyo — men, women and children,” Mr. McNamara recalled; some 900,000 Japanese civilians died in all. “LeMay said, ‘If we’d lost the war, we’d all have been prosecuted as war criminals.’ And I think he’s right. He — and I’d say I — were behaving as war criminals.”

“What makes it immoral if you lose and not immoral if you win?” he asked. He found the question impossible to answer.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70734077
quote:
Hitler
Sorry Klopkoek, maar daar stopte ik met lezen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:05:39 #103
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70734108
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:04 schreef IHVK het volgende:

[..]

Sorry Klopkoek, maar daar stopte ik met lezen.
Want?
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:55:54 #104
93664 waht
Mushir
pi_70735714
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:49 schreef Klopkoek het volgende:
Tegenover jullie ja. Maar ik weet dat het Westen weinig beter is dan alle andere beschavingen. Daar gaat het me om. Maar dat is bij jou, Guantanomo Bay en secret prisons supporter, aan dovemansoren besteedt.
Uiteraard heeft geen enkel land een vlekkeloze geschiedenis. Er is nog altijd een duidelijk verschil tussen Westerse democratieën en landen als China, Rusland en meerdere Afrikaanse staten. Vooral in hun behandeling van eigen burgers.
pi_70736052
quote:

[..]

Hoe kun je nou zeggen dat het Westen weinig beter is dan alle andere beschavingen?? Noem mij een niet-westerse beschaving waar op een beschaafde manier met anders-gekleurden, vrouwen en homo's wordt omgegaan. Het Westen is wel degelijk beter dan de meeste andere beschavingen. En hoe hoger de levensstandaard, hoe beter mensen het hebben (die zou zo van Johan af kunnen komen).

Guantanamo Bay was een domme uitvinding. Het waren voornamelijk Talibanstrijders die ze ooit uit een brandend ford hebben gered, en die lui hadden helemaal niets met AQ te maken. Had ze ter plaatse geexecuteerd of vrijgelaten, maar met GB heeft de VS zich in een moral low laten drukken.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:10:52 #106
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_70738312
quote:

[..]

Nog een mooie quote las ik:
[..]

Heb je wel eens een dergelijke bespiegeling gelezen van een Japans officier?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_70750188
Klopkoek is een meester in het uitvergroten van wat er mis gaat in onze samenleving, dat moet ik hem nageven. Jammer dat 'ie z'n hele ideologie daarop baseert.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:32:31 #108
182269 sneakypete
On the edge
pi_70764252
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hoe kun je nou zeggen dat het Westen weinig beter is dan alle andere beschavingen?? Noem mij een niet-westerse beschaving waar op een beschaafde manier met anders-gekleurden, vrouwen en homo's wordt omgegaan. Het Westen is wel degelijk beter dan de meeste andere beschavingen. En hoe hoger de levensstandaard, hoe beter mensen het hebben (die zou zo van Johan af kunnen komen).

Helemaal prima, maar zelfreflectie en dus ook zelfkritiek hoort dus ook bij een vrije samenleving en ik heb het idee dat dat onvoldoende aanwezig is/was bij de neoconservatieven.
Het Westen is niet alleen beter om te wonen, het moest en zou ook (snel) geëxporteerd worden naar landen die 'achtergebleven' waren. Ondertussen is het er echter niet beter op geworden in het M-O en het lijkt erop dat het dat ook niet wordt. Dat is dan erg jammer, maar nog erger is dat Westerse landen daardoor vatbaarder worden voor acties van terroristen.
Trots zijn op je eigen tuintje is één ding, met een bulldozer proberen andermans onkruid te wieden is en tweede en het gevaar is dat je je eigen plantjes vroeg of laat ook verwaarloosd.
pi_70765683
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Want?
Beetje Hitler moe. Niks persoonlijks.
pi_70767632
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:32 schreef sneakypete het volgende:
Trots zijn op je eigen tuintje is één ding, met een bulldozer proberen andermans onkruid te wieden is en tweede en het gevaar is dat je je eigen plantjes vroeg of laat ook verwaarloosd.
We hebben deze discussie wel vaker gehad, en ik ben - natuurlijk - van mening dat ik nog steeds gelijk heb. Het is van levensbelang om onze normen en waarden te exporteren. Dit artikel van Christopher Hitchens vond ik wel aardig.
pi_70800741
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:40 schreef bendk het volgende:
Kapitalisten worden niet met geld geboren, dat maken ze zelf in hun carrière.

Je moet die vraag eens neerleggen bij Wim Kok. Door zijn thans vele en goed betaalde commissariaten moet hij nu wel miljonair zijn....zo niet multimiljonair. En van macht was en is hij ook niet vies van.

Een mooi beeld van een kapitalist en dictator ?

Je hebt één probleem, hij zal niet op je brief reageren !
rechtse rakkers zijn het leukst als ze vol fake-verontwaardiging roepen: Hoe kan die en die nu links zijn? Hij is RIJK!!! dus hij kan niet links zijn !!!

pi_70801133
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:06 schreef Lyrebird het volgende:Hoe kun je nou zeggen dat het Westen weinig beter is dan alle andere beschavingen?? Noem mij een niet-westerse beschaving waar op een beschaafde manier met anders-gekleurden, vrouwen en homo's wordt omgegaan. Het Westen is wel degelijk beter dan de meeste andere beschavingen. En hoe hoger de levensstandaard, hoe beter mensen het hebben (die zou zo van Johan af kunnen komen).

Guantanamo Bay was een domme uitvinding. Het waren voornamelijk Talibanstrijders die ze ooit uit een brandend ford hebben gered, en die lui hadden helemaal niets met AQ te maken. Had ze ter plaatse geexecuteerd of vrijgelaten, maar met GB heeft de VS zich in een moral low laten drukken.
Buthan. Benin. Hele Caraibisch gebied. Nepal. Nepalezen zelf, niet de Chinezen. Maar ja, je bent vrij achterlijk waar het landen met bruine mensen betreft dus ... whatever.

Okee dan westerse "beschavingen" dan:
als we alleen hier al rondkijken vinden we al heel veel rascisten, en fascisten die de democratie best een beetje willen inperken.
In Amerika, worden zwarten nog steeds flink achtergehouden. Zomaar eens 3 gevallen:
Een zwart 14 jarig meisje wordt tot ZEVEN jaar gevangenis veroordeeld voor het duwen van een halmonitor. Haar school, haar town staat nog steeds berucht om het stelselmatig treiteren van zwarten door de lokale overheid en schoolbestuurders daar. Een 15 jarig wit meisje dat haar huis in de fik stak krijgt een waarschuwing. Google maar op Paris Texas.
In galveston, texas wordt een 12 (TWAALLEF) jarig zwart meisje door 3 mannen in burger in een busje gesleurd en meegenomen. Blijken 3 undercover cops te zijn, op zoek naar twee WITTE straathoeren. Drie weken later wordt dat meisje in haar KLAS gearresteerd wegens?? Verzet bij arrestatie. Want natuurlijk gilde dat meisje om haar vader en verweerde zich. Die agenten werden vrijgesproken van alles.
In washington DC wordt een 10 jarig zwart meisje aangehouden en in de boeien geslagen wegens het eten van een frietje in de metro. John Roberts nu Chief SC, vond en vindt het nog steeds allemaal wel legaal.

Hier in Nederland wordt er massaal gesaboteerd als mensen met een marrokaanse naam solliciteren. Overheid doet niet echt iets in de zin van boetes.
Veel mensen in nederland en amerika zien hitler niet eens meer als het absolute kwaad. en als ze dat doen vinden ze dat Obama de reincarnatie van Adolf is.

Gitmo dom? Gitmo is schering en inslag in het westen. De gemiddelde Amerikaanse gevangenis is niet veel beter dan gitmo, gevangenen hebben bar weinig rechten daar.

De westerse geschiedenis van de laatste 100 jaar staat bol van geschiedenissen over het slecht behandelen van minderheden. Van Zuid-Afrika, tot de lynchings in Amerika, In Latijns Amerika zijn de indianen sterk onderdrukt geweest, tot voor kort nog. Waarom denk je dat Chavez en Morales zo populair zijn nu? Omdat ze op komen voor de onderdrukte massa Indianen. In Argentinie zijn er niet eens meer Indianen, die zijn allemaal uitgemoord.
In Europa werden tot WO2 de joden onderdrukt, ze waren geen echt volwaardig lid vd samenleving.

Was het hier minder erg dan in andere gebieden? Soms, zeker. Maar voor veel onderdrukking is rechts blind. Veel haalde de krant gewoon niet eens, met opzet.
En nog steeds niet. Elk jaar worden er wel een aantal ex-asiel zoekers uit hun huis gepest. Hoor je heel weinig over.
Dat Palin een racistische werkgever was, dat ze gewoon zei dat ze niet verplicht is om Afroamerikanen aan te nemen en dus het ook niet zou doen, is hier grotendeels onbekend.

Nog een voorbeeld van wat niet in de media kwam:
Veel nederlanders wisten pas na het zien van Fahrenheit 911 van Micheal Moore, dat bush z'n limousine bij zijn inauguratie is bekogeld met afval en uitgejouwd ...

[ Bericht 19% gewijzigd door BogardeRules op 09-07-2009 01:41:58 ]

pi_70801472
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:00 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

rechtse rakkers zijn het leukst als ze vol fake-verontwaardiging roepen: Hoe kan die en die nu links zijn? Hij is RIJK!!! dus hij kan niet links zijn !!!
Als je rijk bent, ben je niet voor gelijkheid, en dus niet "sociaal". Immers, waarom wil iemand die voor gelijkheid is meer hebben dan zijn medemens? De rijkdom die je teveel hebt zou je moeten geven aan hen die minder hebben zodat er ongelijkheid verdwijnt. Als gevolg ben je minder/niet meer rijk.
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:21 schreef BogardeRules het volgende:
Okee dan westerse "beschavingen" dan:
als we alleen hier al rondkijken vinden we al heel veel rascisten, en fascisten die de democratie best een beetje willen inperken.
En hoe verschilt 'het Westen' daarvan met de rest van de wereld? In elk land heb je lieden die de democratie willen inperken, in veel landen slagen zij daar zelfs in.

Verder vind ik je relaas over wat er mis is met het Westen erg zwak. Problemen zijn er. Racisten zijn er. Criminelen zijn er. Gevangenissen in de VS zitten vol. Guantanamo Bay schendt de mensenrechten.

Zullen we ook zo'n lijstje maken van China & Rusland? Wil je liever wonen in die dictaturen? Neen. Er is een fundamenteel verschil tussen de vele dictaturen in deze wereld en Westerse democratieën. Het simpele feit dat we redelijk weten wat er mis is in het Westen geeft al aan hoe superieur wij zijn met onze vrije pers. Beetje bij beetje weten we steeds meer over die andere landen ja, maar nog altijd niet het hele verhaal. Uiteindelijk blijven het vooral landen waar men niet vrij is, waar men niet beschermd is tegen willekeur van de staat. Dan kan je wel zeggen "ja maar in de VS ook niet". Dat is ten eerste onzin, en ten tweede is het een optelsom van zaken die het Westen beter maken dan niet-Westerste dictaturen.
pi_70801527
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:21 schreef BogardeRules het volgende:
De westerse geschiedenis van de laatste 100 jaar staat bol van geschiedenissen over het slecht behandelen van minderheden. Van Zuid-Afrika, tot de lynchings in Amerika, In Latijns Amerika zijn de indianen sterk onderdrukt geweest, tot voor kort nog. Waarom denk je dat Chavez en Morales zo populair zijn nu? Omdat ze op komen voor de onderdrukte massa Indianen. In Argentinie zijn er niet eens meer Indianen, die zijn allemaal uitgemoord.
In Europa werden tot WO2 de joden onderdrukt, ze waren geen echt volwaardig lid vd samenleving.
Tijden veranderen. Elk land heeft een moordadige geschiedenis. Elk land heeft oorlog gevoerd. Sterker nog, de "beschaafde" vroegere Europese landen maakten procentueel veel minder slachtoffers bij oorlogen dan inheemse volkeren als de indianen uit Amerika.
quote:
Was het hier minder erg dan in andere gebieden? Soms, zeker. Maar voor veel onderdrukking is rechts blind. Veel haalde de krant gewoon niet eens, met opzet.
En nog steeds niet. Elk jaar worden er wel een aantal ex-asiel zoekers uit hun huis gepest. Hoor je heel weinig over.
Dat Palin een racistische werkgever was, dat ze gewoon zei dat ze niet verplicht is om Afroamerikanen aan te nemen en dus het ook niet zou doen, is hier grotendeels onbekend.

Nog een voorbeeld van wat niet in de media kwam:
Veel nederlanders wisten pas na het zien van Fahrenheit 911 van Micheal Moore, dat bush z'n limousine bij zijn inauguratie is bekogeld met afval en uitgejouwd ...
Niet alles komt in het nieuws nee. Heb jij kennis genomen van alles dat niet in het (globale) nieuws is geweest?
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:01:13 #115
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_70829455
quote:
Tegenover jullie ja.
En dan mag het wel zeker
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')