Bolletjestrui was toch voor degene die het meeste doping gebruikt?quote:Op zondag 5 juli 2009 12:30 schreef Susi het volgende:
Bij bergetappes gaan ze over bergachtige gebieden fietsen. Je kan bij bepaalde cols punten verdienen voor de bolletjestrui/bergtrui.
Toch ?
Nee, om een trui te winnen, moet je Parijs halen.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:35 schreef Susi het volgende:
Is het trouwens mogelijk dat je de bolletjestrui wint en de Tour niet uitrijdt ?
Yup. Je hebt verschillende categorieën heuvels/bergen. Oplopend in moeilijkheidsgraad 4e, 3e, 2e, 1e en buiten-categorie. Daar vallen punten te verdienen, uiteraard op een berg van de buitencategorie veel meer dan op een heuveltje van de 4e categorie. Degene die over alle tot dan toe gereden etappes de meeste punten heeft verzameld draagt de bolletjestrui.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:30 schreef Susi het volgende:
Bij bergetappes gaan ze over bergachtige gebieden fietsen. Je kan bij bepaalde cols punten verdienen voor de bolletjestrui/bergtrui.
Toch ?
Thx !quote:Op zondag 5 juli 2009 12:34 schreef Ambrosius het volgende:
Goed topic, kan mooi naar verwezen worden vanuit de verschillende topics.
Hoe zijn de kettingwielen van de deraiieur-versnelling verdeeld?quote:Op zondag 5 juli 2009 12:28 schreef borisz het volgende:
Het doel is heel simpel, wie als eerste over het parcours van Monaco naar Parijs komt wint.
Cancellara.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:40 schreef Gitaarmat het volgende:
TVP.
Calla nogwat die gele trui drager probeert telkens een stukje staand te fietsen terwijl de anderen rustig zitten.
Alleen bij een finish bergop, toch?quote:Op zondag 5 juli 2009 12:39 schreef franklop het volgende:
Overigens worden in bergetappes de punten van de laatste berg verdubbeld, omdat het dus de laatste berg is
Zoals Jan Ullrich, die bleef echt áltijd zitten.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:43 schreef UltraR het volgende:
Cancellara.
Tja, iedereen heeft z'n eigen manier van fietsen.
Michael Boogerd reed altijd complete bergen op al staande op zijn fiets, terwijl andere klimmers blijven zitten.
Goeie vraag, snap ik ook nooitquote:Op zondag 5 juli 2009 13:39 schreef Jovatov het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe dat nu met die versnellingen zit? Buitenblad, binnenblad, 54 over 11, ik snap er geen ene racefiets van...
En daarbij geldt dat VOOR hoe meer tandwielen hoe zwaarder, en ACHTER hoe meer tandwielen hoe lichter als ik 't goed heb. Correct me if I'm wrong.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:58 schreef Kirov het volgende:
Dat zijn het aantal tanden op een tandwiel, dus bij die versnelling 54 tanden op het voorste blad en 11 op het achterste. En het binnenblad trapt zwaarder als een buitenblad.
Of leuter uit de koersbroek en sproeien maar. Soms laten ze het gewoon lopen. (In de broek plassen of poepen dus.)quote:Op zondag 5 juli 2009 14:27 schreef Susi het volgende:
[..]
Voor plassen stoppen ze, gaan ze gewoon langs de weg wel eens.
Dat ligt inderdaad ook aan de situatie in het veld ja. Als er enkel een peloton bezig is of de renner vooraan rijdt, dat kan enorm veel uitmaken.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:30 schreef Barca het volgende:
[..]
Of leuter uit de koersbroek en sproeien maar. Soms laten ze het gewoon lopen. (In de broek plassen of poepen dus.)
Volgend jaar mogelijk weer een proloog.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:37 schreef gers het volgende:
waarom is de proloog vervangen voor een tijdrit ?
Astana is de leider in het ploegenklassement. Dankzij prestaties van Contador, Leipheimer, Klöden en Armstrong o.a.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:47 schreef Blik het volgende:
waarvoor zijn de gele rugnummers die Astana nu draagt? ?
niet 'en Armstrong o.a.'quote:Op zondag 5 juli 2009 14:51 schreef Barca het volgende:
[..]
Astana is de leider in het ploegenklassement. Dankzij prestaties van Contador, Leipheimer, Klöden en Armstrong o.a.
Ok. Bijna goed, maar dus niet helemaal.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
niet 'en Armstrong o.a.'
Gewoon dankzij de beste drie renners van gisteren.
Gewoon op de top van de laatste berg liggen er dubbele punten, met of zonder finish op de top. Het geld echter alleen voor bergen van de 2e, 1e en buitencategorie.quote:
Je mag bij onderhoud aan materiaal of een korte babbel de auto wel vasthouden, maar je laten slepen mag niet. Stayeren tussen de auto's wordt vaak ook bestraft.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:59 schreef gers het volgende:
ook nog een vraag net zag ik cancelerra een stukje meeliften met de auto is dit eigenlijk wel toegestaan omdat ik het vroeger veel vaker zag
Ook nummer departement.quote:
Departement nummer. (franse provincie)quote:Op zondag 5 juli 2009 16:10 schreef Blik het volgende:
Wat betekent de 83 achter de plaatsnamen?
Omdat ze al in de laatste 3? km zaten. Na een x-aantal (3?) kilometers voor de meet vervalt het tijdsverschil.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:07 schreef Arn0 het volgende:
Boonen en anderen mistte vandaag een bocht, maar toch finishte ze op 0 seconden van de winnaar? Lijkt me vrij raar
Ah, zo zit dat. Nooit geweten, bedanktquote:Op zondag 5 juli 2009 23:09 schreef Barca het volgende:
[..]
Omdat ze al in de laatste 3? km zaten. Na een x-aantal (3?) kilometers voor de meet vervalt het tijdsverschil.
You 're welcome!quote:
In vlakke etappes is het inderdaad 3km voor het einde en als er oponthoud door een valpartij is geweest. Kan je het niet meer volhouden en waai je er alsnog af, of ligt er een flinke klim bergop in de laatste kilometer en je verliest tijd, dan telt dat natuurlijk wel gewoon.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:09 schreef Barca het volgende:
[..]
Omdat ze al in de laatste 3? km zaten. Na een x-aantal (3?) kilometers voor de meet vervalt het tijdsverschil.
Ja, tientallen keren zelfs, voor 1951 startte de Tour alleen in 1926 ergens anders (Evian).quote:Op maandag 6 juli 2009 01:17 schreef TLC het volgende:
Is Parijs ooit de start(!)plaats van de Tour de France geweest ?
Oh mooi hoor, dat wist ik niet, zo kom je nog eens wat te wetenquote:Op maandag 6 juli 2009 01:24 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ja, tientallen keren zelfs, voor 1951 startte de Tour alleen in 1926 ergens anders (Evian).
De laatste Tourstart in Paris was in 2003, bij het 100 jarig bestaan.
Of afstappen of in hun broek.quote:
Ben niet zo van de dunne, geschoren schijtende mannetjesquote:Op maandag 6 juli 2009 19:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Heb je al hunks ontdekt in het peloton?
quote:
Zie die toeschouwers ook kijkenquote:Op maandag 6 juli 2009 17:18 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets, maar denk er dan een fiets bij...
Ik heb nog nooit diarree langs de benen van een wielrenner zien glijden.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:18 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets, maar denk er dan een fiets bij...
lijkt wel een verzoek!quote:Op maandag 6 juli 2009 22:31 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit diarree langs de benen van een wielrenner zien glijden.
Hebben route al eens gereden, ploegleider brult in het oor "rechtdoor!" terwijl ze rechtsaf moeten, af en toe staat er ergens een soort grensrechter te vlaggen.quote:
Of ze denken dat het niet klopt. HAHAHAHAHA!!quote:Op maandag 6 juli 2009 23:05 schreef Ambrosius het volgende:
En er hangen bordjes. Meestal zie je het ook wel aan het publiek. Verder hebben ze ook een road book (wat niet altijd klopt, maar goed).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |