H2H: 18-2 voor Federer.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:45 schreef StinsonB het volgende:
Zoals ik al in eerder topic zei volg ik tennis op tv echt pas sinds dit jaar. Ik vraag me af waarom jullie Roddick allemaal afschrijven, en gezegd hadden dat Murray wel een kans had gehad. Ik bedoel, het is Roddick toch ook gelukt om Murray te overtroeven? Is Federer's speelstijl echt zoveel beter tegen Roddick?
Federer serveert beter en maakt minder fouten dan Murray.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:45 schreef StinsonB het volgende:
Zoals ik al in eerder topic zei volg ik tennis op tv echt pas sinds dit jaar. Ik vraag me af waarom jullie Roddick allemaal afschrijven, en gezegd hadden dat Murray wel een kans had gehad. Ik bedoel, het is Roddick toch ook gelukt om Murray te overtroeven? Is Federer's speelstijl echt zoveel beter tegen Roddick?
Roddick viel veel meer en beter aanquote:Op zaterdag 4 juli 2009 01:50 schreef Norrage het volgende:
WTF!!!! HOE KAN IN GODSNAAM MURRAY VERLOREN HEBBEN TEGEN RODDICK???ECHT???HOE?
Ik snap er echt geen reet van....murray vast volledig bezweken onder de druk van het publiek, ik heb geen andere verklaring...Kom hier een beetje terug 's avonds, en lees teletekst..omg..
Ok...dan hebben we dus een kut wimbledon finale, zucht....
50% eerste services van Murray is niet bepaalt goed te noemen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:51 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Roddick viel veel meer en beter aanEn als je dat met overtuiging doet win je van Murray
Service was aan beide kanten goed, dus dat maakte niet het verschil.
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 01:50 schreef Norrage het volgende:
WTF!!!! HOE KAN IN GODSNAAM MURRAY VERLOREN HEBBEN TEGEN RODDICK???ECHT???HOE?
Ik snap er echt geen reet van....murray vast volledig bezweken onder de druk van het publiek, ik heb geen andere verklaring...Kom hier een beetje terug 's avonds, en lees teletekst..omg..
Ok...dan hebben we dus een kut wimbledon finale, zucht....
Najah, hij sloeg wel weer meer aces. Aces slaan is uiteraard ook niet allesquote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:00 schreef groenen het volgende:
[..]
50% eerste services van Murray is niet bepaalt goed te noemen.
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:59 schreef senswal het volgende:
Och geweldig, Federer-Roddick. 't kon niet beter![]()
Dan maar hopen op een geweldige comeback van Nadal als hij hersteld is?
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:24 schreef TheGeneral het volgende:
Murray![]()
VAL DAN OOK EEN KEER AAN...![]()
Alleen dat laffe verdedigen werkt niet altijd...
Maar zeer knap van Roddick. Gun het hem ook wel.
In het begin serveerde Murray blijkbaar echt belabberd.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:17 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Najah, hij sloeg wel weer meer aces. Aces slaan is uiteraard ook niet alles. Maar ik wist niet dat dat servicepercentage zo laag was. Dacht dat het 60% was...Roddick zat op 70% toch?
quote:
quote:
Je bent jequote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:23 schreef tong80 het volgende:
Ik kijk.
Maar een wedstrijd kijken waar je hoopt dat ze beiden verliezen is niet leuk
Volgens mij zes om tien.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:27 schreef Federer-fan het volgende:
Hoeveel GS'en heeft Venus gewonnen en hoeveel heeft Serena er gewonnen?
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:32 schreef tong80 het volgende:
Trouwens de Murray Hill heet vandaag de Venusheuvel
Hahahahhaha.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:32 schreef tong80 het volgende:
Trouwens de Murray Hill heet vandaag de Venusheuvel
Ja net.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:34 schreef RayMania het volgende:
Hebben we ook pas 1x voorbij zien komen.
Bedankt. Weet iemand hoe de lijst eruitziet met de dames die de meeste GS'en aller tijden hebben gewonnen? Van de heren ken ik hem voor een redelijk deel uit mijn hoofd, maar voor wat betreft de dames heb ik geen idee.quote:
Zal wel Navratilova zijn. Gevolgd door Graf.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:35 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt. Weet iemand hoe de lijst eruitziet met de dames die de meeste GS'en aller tijden hebben gewonnen? Van de heren ken ik hem voor een redelijk deel uit mijn hoofd, maar voor wat betreft de dames heb ik geen idee.
Ik vermoed het ja.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:37 schreef RayMania het volgende:
[..]
Zal wel Navratilova zijn. Gevolgd door Graf.
Heb ik niet.quote:Kun je trouwens makkelijk opzoeken via Google?
Ik vind de hele partij tot nu toe van een hoog niveau.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:40 schreef Ambrosius het volgende:
Die service van Serena is wel heel erg goed hoor. 6 aces in 4 games, dat doen weinig mannen haar na.
Het is dat je excuses maakt, anders hadden we het echt niet gepikt dat je dit filmpje had geplaatst.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:44 schreef Federer-fan het volgende:
Sorry hoor, maar ik vind dit filmpje echt geweldig:
Voor wie het interesseert (waarschijnlijk niemand dus), ik was vandaag weer op Fok! Radio.
Gelukkig goed ingeschat dan, bedankt.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:46 schreef RayMania het volgende:
[..]
Het is dat je excuses maakt, anders hadden we het echt niet gepikt dat je dit filmpje had geplaatst.
Ja, continu inderdaad.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:57 schreef Ambrosius het volgende:
Tie-break, heel hoog niveau toch eigenlijk.
Nog een MP weggewerkt.quote:
Ik was er al.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:41 schreef Szura het volgende:
Veel beter in ieder geval dus terechte overwinning.
ik zie jullie in het Tour-forum
Zitten mooie rallies bij. Straks ook nopg even de damesdubbelfinale meepakken.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:27 schreef Ambrosius het volgende:
De mannendubbelfinale is erg spannend. Nestor/Zimonjic 2-1 voor tegen de Bryans, allemaal tie-breaks.
Op de BBC ?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zitten mooie rallies bij. Straks ook nopg even de damesdubbelfinale meepakken.En het lijkt me dat de Williamsjes die nog wel even meepakken.
OK Ik kijkquote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:34 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Natuurlijk, Bryans nu een break achter en dus ver van de zege.
Thanks for sharing.quote:
Kost je waarschijnlijk toch maar drie kwartier maximaalquote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:56 schreef RayMania het volgende:
Straks maar even de damesdubbelfinale meepikken.
Ja, denk ik ook.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:58 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Kost je waarschijnlijk toch maar drie kwartier maximaal
Als je tegenstander misschien een servicereturn maakt?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:09 schreef RayMania het volgende:
Zou kunnen, maar waarom zou je dat in godsnaam doen?
Als je ziet dat je keihard gepasseerd wordt/gaat worden. Dan challenge je en als je service uit is, win je die. Weet alleen iet of het punt dan opnieuw wordt gespeeld of dat je een tweede service krijgt; ik vermoed het eerste.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:09 schreef RayMania het volgende:
Zou kunnen, maar waarom zou je dat in godsnaam doen?
Het lijkt mij logisch. Vandaag was er bij de herendubbelfinel een service van de Bryans die uit leek maar in werd gegeven en ik verbaasde me erover dat er geen challenge kwam want er kwam een returnwinner als antwoord. Je zou zeggen dat je dan al te laat bent maar umpires staan het ook toe dat iemand een bal die ingegeven wordt eerst terugslaan en dan pas challengen als hij eigen bal uit if of in het net. Absurd dat dat mag. Om nog maar niet te zwijgen over het feit dat ze zowel hun aanhang als de umpire vragen of het een goed idee is om te challengen en vooral dat de umpire daar ook nog op ingaat.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:29 schreef Tim86 het volgende:
Jawel, heb het weleens zien gebeuren na een return winner.
Ja, inderdaad. Wel vrij spectaculair allemaal, al vond ik de tijd van Graf, Seles, Hingis enzo leuker.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:54 schreef Ambrosius het volgende:
GSM Williams/Williams, als verwacht natuurlijk. Volgens mij winnen ze nog als ze met 0-6 0-1* achter beginnen.
Om een setje te winnen wel, maar 3 is onmogelijk.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:57 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Wel vrij spectaculair allemaal, al vond ik de tijd van Graf, Seles, Hingis enzo leuker.
Zie jij Roddick nog enige kans maken tegen Federer? Hij speelt wel beter dan ooit wat mij betreft.
Ik zie het ook niet echt gebeuren, tenzij Mirka tijdens de finale weeën krijgt en naar het ziekenhuis moet, zoals iemand op menstennisforums.com zei. Maar zelfs dan kan Federer het waarschijnlijk nog wel winnen. Roddick verdient het wel met al dat harde werk. Dat geldt voor veel spelers, maar Roddick is volgens mij degene die de meeste GS-overwinningen is misgelopen door toedoen van Federer, omdat hij er al zes keer in de halve finale en de finale van een GS tegen Federer af is gegaan (en 1 keer in de kwartfinale).quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:57 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Om een setje te winnen wel, maar 3 is onmogelijk.
Roddick deed het een keer tegen Federer.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:27 schreef Ambrosius het volgende:
Volgens mij kun je die niet challengen.
Mooi cadeautje dan, die 15e GS-zegequote:Op zaterdag 4 juli 2009 22:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet echt gebeuren, tenzij Mirka tijdens de finale weeën krijgt en naar het ziekenhuis moet, zoals iemand op menstennisforums.com zei. Maar zelfs dan kan Federer het waarschijnlijk nog wel winnen. Roddick verdient het wel met al dat harde werk. Dat geldt voor veel spelers, maar Roddick is volgens mij degene die de meeste GS-overwinningen is misgelopen door toedoen van Federer, omdat hij er al zes keer in de halve finale en de finale van een GS tegen Federer af is gegaan (en 1 keer in de kwartfinale).
Denk niet dat het een wedstrijd wordtquote:Op zondag 5 juli 2009 02:37 schreef Susi het volgende:
[..]
Verder teeveepee voor morgen. Kan eindelijk weer eens een hele wedstrijd volgen.
Yip yip yip
Dat op zekerquote:Op zondag 5 juli 2009 02:54 schreef Szura het volgende:
[..]
Denk niet dat het een wedstrijd wordt![]()
Maar kijken doen we toch wel
'k Heb er ook zin in.quote:Op zondag 5 juli 2009 02:37 schreef Susi het volgende:
[..]
Verder teeveepee voor morgen. Kan eindelijk weer eens een hele wedstrijd volgen.
Yip yip yip
quote:1 A.Roddick 160 aces
1 I.Karlovic 160 aces
15.00.....quote:Op zondag 5 juli 2009 12:29 schreef Dunckie het volgende:
Hoelaat begint het?
Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk, om 14.30 begint de BBC iig.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:44 schreef Bruce117 het volgende:
Iemand al enig idee of Pete Sampras in Londen is?
Ga ik wel vanuit. Ze zullen het afwisselen met de Touretappe, net als gisteren tijdens de vrouwenfinale.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:53 schreef versteegrob het volgende:
Komt het op de radio, omdat ik op me werk zit.
quote:Op zondag 5 juli 2009 13:50 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk, om 14.30 begint de BBC iig.
Bron: Wimbledon Blogsquote:Earlier this week Wimbledon champion Pete Sampras was saying the he may be tempted to return to London for the men’s final to possible watch Roger Federer break his Grand Slam record.
"Having two kids on a 12-hour flight to London isn't my idea of a fun activity. It's a long trip, but it's a great moment in sport. Roger's a friend and it would be great to be there," Sampras told the Times.
Tennis Shorts did a bit of research for Sampras and if he books soon he can get a first-class flight for two adults and two children leaving LA tomorrow for £47,620.06.
quote:Op zondag 5 juli 2009 13:55 schreef RayMania het volgende:
Een betere Federer heb ik nooit gezien dan in die wedstrijd. Die bal op 6:50.
Niet gekeken, maar je bedoelt die halfvolleypasseerslag vanaf de baseline?quote:Op zondag 5 juli 2009 13:55 schreef RayMania het volgende:
Een betere Federer heb ik nooit gezien dan in die wedstrijd. Die bal op 6:50.
Nee.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Niet gekeken, maar je bedoelt die halfvolleypasseerslag vanaf de baseline?
Iddquote:Op zondag 5 juli 2009 14:58 schreef Nalbandian het volgende:
Hij lijkt verdomme wel op Michael Jackson in dat pak....
quote:Op zondag 5 juli 2009 14:58 schreef Nalbandian het volgende:
Hij lijkt verdomme wel op Michael Jackson in dat pak....
Hij draagt het met flair, maar ik vind het niet echt mooi dit jaar.quote:
Tijdens het inspelen?quote:Op zondag 5 juli 2009 15:01 schreef Ambrosius het volgende:
Federer rustig met z'n hand in z'n zak, hij is ontspannen lijkt het.
quote:
Volgens mij waren die van Murray nog beter. Die zat bij career wins op 82 of 83%, al is het aantal wedstrijden bij hem natuurlijk wat kleinerquote:Op zondag 5 juli 2009 15:06 schreef Bruce117 het volgende:
Ziekelijk goede matchstats van Federer.
quote:
Mee eens.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:09 schreef Leatherface het volgende:
Hoe geweldig het ook zal zijn voor Federer, toch gun ik het Roddick wel eens. Het zal zo ongeveer zijn laatste kans op nog eens een slam zijn.
quote:
Die zit thuis Andy te supporterenquote:Op zondag 5 juli 2009 15:14 schreef Ambrosius het volgende:
Sampras is er nog niet? Anders was hij allang in beeld geweest.
Die is ongetwijfeld ook aanwezig (of komt eraan)quote:Op zondag 5 juli 2009 15:14 schreef Ambrosius het volgende:
Beleid ofzo?quote:Op zondag 5 juli 2009 15:14 schreef InTrePidIvity het volgende:
Waarom herhalen ze nooit wat er uit het publiek wordt geroepen
Voilàquote:Op zondag 5 juli 2009 15:14 schreef Ambrosius het volgende:
Kwam hij net binnen? Ik hoorde veel gejuich...quote:Op zondag 5 juli 2009 15:14 schreef Ambrosius het volgende:
quote:Op zondag 5 juli 2009 15:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Kwam hij net binnen? Ik hoorde veel gejuich...
Veel meer helden passen er niet bij neequote:Op zondag 5 juli 2009 15:18 schreef Bruce117 het volgende:
Met Sampras, Borg en Laver op de tribune en Federer op de baan, heb je volgens mij wel 4 van de 5 beste spelers te pakken
tsja, wimbledon, traditie he. terecht.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
Prachtig ook, die ontvangst voor Sampras.
Buiten wedstrijden van Murray om is het Wimbledon-publiek toch wel erg relaxtquote:Op zondag 5 juli 2009 15:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
Prachtig ook, die ontvangst voor Sampras.
Ja, idd, laatste paar dagen lijkt hawk-eye sowieso een heel andere plaats aan te geven.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:18 schreef TheGeneral het volgende:
Service leek lang. Maar was ruim in.
Lekker boeiend ook. Ze roepen gewoon de naam van een speler die op dat moment niet speelt..quote:Op zondag 5 juli 2009 15:14 schreef InTrePidIvity het volgende:
Waarom herhalen ze nooit wat er uit het publiek wordt geroepen
Agassi? toch de EERSTE speler die slams op in feite VIER verschillende ondergronden pakte ....quote:Op zondag 5 juli 2009 15:18 schreef Bruce117 het volgende:
Met Sampras, Borg en Laver op de tribune en Federer op de baan, heb je volgens mij wel 4 van de 5 beste spelers te pakken
Nee.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:20 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Agassi? toch de EERSTE speler die slams op in feite VIER verschillende ondergronden pakte ....
quote:Op zondag 5 juli 2009 15:20 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Agassi? toch de EERSTE speler die slams op in feite VIER verschillende ondergronden pakte ....
quote:Op zondag 5 juli 2009 15:20 schreef Federer-fan het volgende:
Het lijkt me top als Jimmy Jump straks nog even de baan op rent.
---->> bbcquote:Op zondag 5 juli 2009 15:21 schreef Fukjoeman het volgende:
Net5 mist even een halve game door reclames.
Roy Emerson.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Veel meer helden passen er niet bij nee.
ja. hard court van AO <> Flushing Meadow. dat wist je toch wel?quote:
Ok, nog 1x voor de hardhorenden: BBC1 FTWquote:Op zondag 5 juli 2009 15:21 schreef Fukjoeman het volgende:
Een echte tenniskennerquote:Op zondag 5 juli 2009 15:20 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Tis ook op BBC1 met heel wat deskundiger commentaar van Becker en Henman, en zonder reclames.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:21 schreef Fukjoeman het volgende:
Blij dat je het toegeeft.quote:
5.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:25 schreef exile79 het volgende:
Even een dummy vraag tussendoor, is de finale een best of 3? of een best of 5? Kan het nergens vinden.
Blijkbaar is hij dat niet. Maar ik heb nog geen van de kenners hier horen zeggen wie het dan wel was.quote:
hij zei vast "or daughter" omdat zijn dochter veeeeeel meer op hem lijkt dan zijn zoons.quote:
Ja, was mooi.quote:
quote:Op zondag 5 juli 2009 15:32 schreef BogardeRules het volgende:
afschuwelijk, roddicks service, nachtmerries.
Paar jaar geleden was iedereen nog fel tegen Roddick.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:32 schreef TheGeneral het volgende:
Mooie dag. Ook al wint Federer niet, ben ik blij dat Roddick hem wint
Ik heb alleen BBC Primequote:Op zondag 5 juli 2009 15:31 schreef boskameel het volgende:
[..]
Kijk dan op de BBC, ipv elke 5 min "The world is mine" te horen.
Mooie analyse idd.
Waarom kijk je überhaupt naar de finale?quote:Op zondag 5 juli 2009 15:32 schreef BogardeRules het volgende:
afschuwelijk, roddicks service, nachtmerries.
zijn service is zo verschrikkelijk goed, zijn tegenstanders moeten er nachtmerries van krijgen.quote:
Rod Laver toch ?quote:Op zondag 5 juli 2009 15:33 schreef Federer-fan het volgende:
Maar wie is dan de eerste speler die de vier slams op in feite vier verschillende ondergronden pakte?
Op de zwarte markt een paar duizxend euroquote:Op zondag 5 juli 2009 15:34 schreef Cyberia18 het volgende:
Wat moet een ticket voor de finale trouwens kosten?
quote:Op zondag 5 juli 2009 15:34 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
zijn service is zo verschrikkelijk goed, zijn tegenstanders moeten er nachtmerries van krijgen.
waar is nalban eigenlijk?
Staat ervoor, maar onze mod vindt Agassi niet een vd grootsten.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:33 schreef Federer-fan het volgende:
Maar wie is dan de eerste speler die de vier slams op in feite vier verschillende ondergronden pakte?
Lijkt me niet. Toen was de US Open nog op gras volgens mij (Forest Hills en niet Flushing Meadows).quote:
Is toch de vader van de Woodies ?quote:Op zondag 5 juli 2009 15:37 schreef Wopper1 het volgende:
Woody Allen....
Met zijn vrouw, van 35 jaar jonger.
Nee.quote:
Mwah, kwa tennis ben ik dat nog wel. Maar het is een toffe gozer die ik het wel gun.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Paar jaar geleden was iedereen nog fel tegen Roddick.
De wereld kan veranderen.
ik heb het dan ook niet over het gras tijd perk daar .......... maar ochquote:Op zondag 5 juli 2009 15:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Toen was de US Open nog op gras volgens mij (Forest Hills en niet Flushing Meadows).
Ik was er ook nooit kapot van maar ik vind hem nu en bijvoorbeeld in de SF tegen Murray echt goed en gevarieerd spelen.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:38 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Mwah, kwa tennis ben ik dat nog wel. Maar het is een toffe gozer die ik het wel gun.
Helaasquote:Op zondag 5 juli 2009 15:43 schreef Ambrosius het volgende:
Het blijft een kwaliteit, tandje bij op 5-5 of 6-5* voor. Tegenstander weet het ook en toch zo vaak die break.
*6-5 Fed.
Volgens mij kwam ik juist voor je op. Jij stelde die vraag toch? Iedereen vond het een domme vraag maar ik heb nog niemand het goede antwoord horen geven.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:40 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
ik heb het dan ook niet over het gras tijd perk daar .......... maar och
Het ziet er leuk uit maar het blijft simpel. In de rally kan hij niks klaar maken. Af en toe slaat hij onder druk een hele mooie bal maar uit zichzelf zal hij weinig winners slaan.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik was er ook nooit kapot van maar ik vind hem nu en bijvoorbeeld in de SF tegen Murray echt goed en gevarieerd spelen.
quote:Op zondag 5 juli 2009 15:43 schreef Ambrosius het volgende:
Het blijft een kwaliteit, tandje bij op 5-5 of 6-5* voor. Tegenstander weet het ook en toch zo vaak die break.
*6-5 Fed.
Natuurlijk.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:46 schreef BogardeRules het volgende:
wowwwwwow. zou Federer bezwijken onder de druk van het moment??
oeps, roddick. Kijk je al heel lang tennis ????quote:Op zondag 5 juli 2009 15:43 schreef Ambrosius het volgende:
*6-5 Fed.
edit: oeps. deuce.
Nee, sinds maandag, net als jij.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:47 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
oeps, roddick. Kijk je al heel lang tennis ????![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |