abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juli 2009 @ 19:45:25 #201
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70712814
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:24 schreef Metro2005 het volgende:
Als ik zie wat ik de afgelopen tijd aan troep heb weggegooid, dat is echt onvoorstelbaar. En het is nog erger als je je bedenkt wat dat allemaal gekost heeft en hoe weinig lol je van een hoop dingen gehad hebt.

Nee mij maak je veel gelukkiger met een dagje naar een natuurgebied of aan het strand of een leuke (kampeer)vakantie en af en toe eens een leuk dvdtje. van mijn 1350 euro die elke maand netto binnenkomt gaat er bijna elke maand wel 400 euro naar de spaarrekening en als ik iets wil hebben dan spaar ik die maand gewoon iets minder maar ik leef wel volgens het principe dat mijn spaarrekening een vaste last is dus ik moet een aanschaf wel voor mezelf kunnen verantwoorden.
Van een dagje natuurgebied/strand heb je net zo goed maar even plezier (slechts een dag) als van luxeartikelen die je slechts een maand zou gebruiken, dus ik snap niet waarom dat dan wel zonde zou zijn en een vakantie niet. Ik koop zelf liever 'luxeartikelen' dan dat ik het geld er in een week doorheen jaag dmv een vakantie (waar je niets aan over houdt alleen de herinnering ) En dvd's kopen vind ik ook zonde als je ze ook gratis van het net kunt rippen.
Verder vind ik dat je weinig verdient voor een 27-jarige, werk je parttime ofzo?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70712885
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:34 schreef Oksel het volgende:

[..]

Want?
Je bent een duidelijke Master Of The Obvious en je aanname dat 10% rendement aan bomen groeit is naief en getuigd van geen inzicht in de risk-reward afweging.

Ik kan ook investeren in iets dat 100% rendement heeft. De kans is alleen 51% dat het mislukt. Dat heet roulette.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 6 juli 2009 @ 19:51:36 #203
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70713096
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je bent een duidelijke Master Of The Obvious en je aanname dat 10% rendement aan bomen groeit is naief en getuigd van geen inzicht in de risk-reward afweging.
Je past 't kofschip niet (of verkeerd) toe.
pi_70713228
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:51 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Je past 't kofschip niet (of verkeerd) toe.
Damm. Je hebt me. Ik schuif het op mijn langdurig buitenlands verblijf.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 6 juli 2009 @ 19:55:43 #205
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_70713274
quote:
Op zondag 5 juli 2009 10:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben eht met je eens dat bijna iedereen kan sparen, hoewel er echt wel uitzonderingen zijn. En met een klein bedrag waar je afblijft, kun je best een groot bedrag maken, uiteindelijk.

Echter, dat afblijven valt ook niet altijd mee. Als jij 50 euro per maand afroomt en dan precies uitkomt, kan er werkelijk niets gebeuren! Een narekening van het gas? Kassa, weg spaargeld. Een kapotte fiets, een CV-ketel die gerepareerd moet worden, nou ja, je kunt zelf ook wel wat dingen bedenken.
Als je naast je vaste laste n maar 50 euro in de maand overhoudt gaat er iets niet helemaal goed in je uitgaven of in je inkomen. Maar dan nog is het spaargeld wel weg na die narekening van het gas of die kapotte fiets maar je hebt in elk geval wel het geld direct beschikbaar. Anders was die 50 euro waarschijnlijk opgegaan aan nutteloze zooi
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:59 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt maar dat heeft volgens mij ook voor een deel te maken met het al eerder genoemde "beter voordoen als je bent" Mensen willen allemaal een dure tv, een luxe keuken, een dure inrichting, minimaal 2 auto's voor de deur etc En ja dat kost geld. En ze willen er niet voor sparen, nee ze willen het nu en nu meteen. En dan is de stap naar een lening al snel gezet.

Persoonlijk geef ik niet zo om luxe. Ik heb 1 auto, een huurhuis, geen dure inrichting etc. Ik ga meer voor functioneel. Toch merk ik in de buitenwereld dat niet iedereen dat begrijpt. Het wordt al snel als vreemd gezien dat je niet mee wil doen aan de ratrace, maar gewoon tevreden bent met wat je hebt.
Dat merk ik ook en ik heb er schijt aan.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_70713316
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk ook nog zoiets als WW, waar je premie voor betaalt.
Dan moet je wel in de WW terechtkomen....
  maandag 6 juli 2009 @ 19:57:34 #207
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70713358
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:54 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Damm. Je hebt me.
Victorie!
  maandag 6 juli 2009 @ 19:59:33 #208
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_70713447
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:45 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Van een dagje natuurgebied/strand heb je net zo goed maar even plezier (slechts een dag) als van luxeartikelen die je slechts een maand zou gebruiken, dus ik snap niet waarom dat dan wel zonde zou zijn en een vakantie niet. Ik koop zelf liever 'luxeartikelen' dan dat ik het geld er in een week doorheen jaag dmv een vakantie (waar je niets aan over houdt alleen de herinnering ) En dvd's kopen vind ik ook zonde als je ze ook gratis van het net kunt rippen.
Verder vind ik dat je weinig verdient voor een 27-jarige, werk je parttime ofzo?
een dagje strand kost geen geld, een natuurgebied bezoeken kost geen geld (nja een beetje benzine soms) en luxe artikelen kosten wel geld. En aangezien ik van luxe artikelen nog minder geniet dan van een dagje in de natuur is de keuze snel gemaakt natuurlijk
Tja dvd's kan je natuurlijk van het net halen maar voor die paar euro die dvd's kosten (ik haal ze meestal uit de aanbiedingsbakken voor 2 to 5 euro) ben ik echt te lui om ze te downloaden.

Ik werk fulltime trouwens en ja ik verdien weinig (geen aanv. diploma's en wel redelijk veel kunnen = uitgeknepen worden )
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Moderator maandag 6 juli 2009 @ 20:06:57 #209
5428 crew  miss_sly
pi_70713745
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:55 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je naast je vaste laste n maar 50 euro in de maand overhoudt gaat er iets niet helemaal goed in je uitgaven of in je inkomen. Maar dan nog is het spaargeld wel weg na die narekening van het gas of die kapotte fiets maar je hebt in elk geval wel het geld direct beschikbaar. Anders was die 50 euro waarschijnlijk opgegaan aan nutteloze zooi
Ik denk dat bij gezinnen met kinderen en een werkende ouder met een iets meer dan minimum inkomen er inderdaad iets niet helemaal goed gaat in inkomen en uitgaven, maar dat is dan niet iets wat je maar even gemakkelijk kunt veranderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 juli 2009 @ 20:11:38 #210
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70713912
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Ik werk fulltime trouwens en ja ik verdien weinig (geen aanv. diploma's en wel redelijk veel kunnen = uitgeknepen worden )
Maar je hebt wel havo, zonde dit want als je er HBO aan had gebreid verdiende je een stuk meer.
pi_70714515
Hoeveel spaargeld is genoeg? Stel eerst aan jezelf de vraag of je wel in de gaten hebt wat je uitgavenpatroon is. Je zult er nog raar van staan te kijken hoeveel mensen je glazig aan staan te kijken als je vraagt wat ze kwijt zijn aan vaste lasten, hobby's, luxe artikelen, etc. Op het moment dat je voor jezelf in de gaten hebt wat je binnen krijgt en uitgeeft weet je ook wat je achter de hand moet houden op het moment dat het een keer tegen zit. Neem je bijvoorbeeld op dat moment genoegen met wat minder of wil je er eenzelfde stijl op na houden?

Volgens mij adviseert het NIBUD 11.000 euro (minimaal 5000 euro) op het moment dat er sprake is van tweeverdieners, geen kinderen, eigen huis.
  maandag 6 juli 2009 @ 20:29:42 #212
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_70714709
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:11 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Maar je hebt wel havo, zonde dit want als je er HBO aan had gebreid verdiende je een stuk meer.
Zodra ik samenwoon en alle grote kosten even achter de rug zijn heb ik wellicht weer wat tijd en geld over om inderdaad weer eens een studie op te pakken. Heb er nu gewoon de centen niet voor (over) en kan de tijd om bv stage te lopen gewoon echt niet missen ivm werk
pi_70714814
Bij een avondschool hoef je geen stage te doen als die studie gerelateerd is aan je werk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 6 juli 2009 @ 21:03:31 #214
148059 Pritt
Atheïst
pi_70716246
Ik investeer liever in mezelf dan in mijn bankrekening.
Natuurlijk heb ik wel een kleine buffer achter de hand mocht er iets kapot gaan.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 6 juli 2009 @ 21:07:03 #215
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70716415
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:03 schreef Pritt het volgende:
Ik investeer liever in mezelf dan in mijn bankrekening.
Natuurlijk heb ik wel een kleine buffer achter de hand mocht er iets kapot gaan.
Je doelt op plastische chirurgie?
  maandag 6 juli 2009 @ 21:45:01 #216
148059 Pritt
Atheïst
pi_70718261
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:07 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Je doelt op plastische chirurgie?
Nee dat is gelukkig niet nodig. Meer studie/cursussen/ervaringen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_70718937
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:45 schreef exode het volgende:

[..]

Dat kan dus elke maand anders zijn...

De onverwachtse spaarrekening zit nu 'vol'. Wij vinden 10k genoeg op deze rekening. We sparen per maand ¤ 300 voor de vakantes. Dit is naast het vakantiegeld. We krijgen beiden 2 keer per jaar een 'bonus' die gaat afhankelijk van de spaarbehoefte naar de vakantie spaarrekening of we kopen er iets leuks van.

Grof gezegd sparen we ongeveer ¤ 700 per maand.

we hebben dan ¤ 500 vrij uit geven pp. Dat gaat op aan kleding, stappen, weekendjes weg etc etc. Soms houden we wat over en gaat het alsnog naar de spaarrekening en soms komen we net te kort.
Aha niet slecht..dat redden wij niet helaas.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_70719132
In mijn geval ¤0,- al is het wel een lekker gevoel om extra geld op zak te hebben
Lees liever het bovenstaande bericht a.u.b.
pi_70719164
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:49 schreef motorbloempje het volgende:
Wij sparen als volgt:

we maken beide een bedrag over naar de gezamelijke rekening. Hier betalen we alle vaste lasten en het eten van. Ook gezamelijke aanschaffen, maar die proberen we te beperken zodat we kunnen sparen.

De dag voordat het grote geld er weer bij komt, schrijven we dat over naar de spaarrekening wat er van die maand over is. Dat varieert van 200 euro tot maar 50 euro.

Daarbij hebben we allebei ook een eigen spaarrekening en als we op een gegeven moment allebei 500 daarvan kunnen missen gaat dat er ook heen
Wij maken aan het begin vd maand vaste lasten over op 1 rekening.
De rest gaat direct naar spaarrekening en daar wordt met hoge uitzondering wat vanaf gehaald.
Denk 1x in de 3 maanden.
Maar dan hebben we onszelf al wel kleedgeld plus stapgeld (vaste bedragen per maand) "gegeven".Daar wil ook nog wel eens wat van over blijven en dat sparen we dan ook.
Maar van de rente, belasting en meevallers gaan we wel wat leuks doen .
Werkt perfect voor ons!
pi_70719217
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk ook nog zoiets als WW, waar je premie voor betaalt.
Jep dat heb je maarja heb je dan een bak spaargeld staan roepen ze dan niet euhh maak dat eens eerst op? Geen idee hoor!
  maandag 6 juli 2009 @ 22:03:03 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70719263
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:02 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Jep dat heb je maarja heb je dan een bak spaargeld staan roepen ze dan niet euhh maak dat eens eerst op? Geen idee hoor!
Nee hoor, niet voor de WW.
The love you take is equal to the love you make.
pi_70719589
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee hoor, niet voor de WW.
Goed te weten..sparen we nog even verder (niet dat dat helpt met een verbouwing ).
pi_70719824
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:09 schreef Ml-etje het volgende:
Goed te weten..sparen we nog even verder (niet dat dat helpt met een verbouwing ).
ik denk dat je in de war bent met de bijstand, daar zijn wel regels voor het spaargeld.
pi_70720314
Hmm ja beide (afkloppende) niet veel mee te maken gehad.
pi_70723397
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:23 schreef Oksel het volgende:
Sparen zuigt. Investeren, dat is de manier. In bedrijven
In deze tijd?
quote:
in vastgoed
Met dalende vastgoedprijzen?
quote:
in obligaties
Wouter Bos betaalt 1,2% bedrijven obligaties kunnen lacratiever zijn, maar risico op omvallen
quote:
Activa opbouwen die geld uitkeren, minimaal 10%.
Onderbouwing? Meerjarig gemiddelde ligt op +/-7%
quote:
Fijn hoor, 100k op de bank, tegen 4% rente (met geluk). Je kan er ook een appartementenblok van kopen, met een rendement van 8-10%.
Appartementblok nogwel, voor 100k?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')