abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70681767
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:44 schreef Tuvai.net het volgende:
Tja, dat is heel relatief. Voor mijzelf kan het niet genoeg zijn. Ik denk altijd in rente. Voor elke 10K op mijn spaarrekening heb ik ¤400 per jaar extra (= rente - vermogensrendementsheffing). Mijn doel is om binnen enkele jaren toch wel op minimaal 50K te zitten waarmee ik al ¤2000 per jaar extra heb aan rente. Is op jaarbasis toch een leuk bedrag dat je 'voor niks' krijgt, dunkt me.
Je moet er nog ongeveer 2% aftrekken voor de inflatie. Er blijft dan maar ¤1000 per jaar over.
pi_70682161
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dit is heel simpel op te lossen. De overheid moet moedig zijn en geld lenen verbieden. Hypotheken niet meer toestaan. Hierdoor zullen prijzen van woningen weer realistisch worden, omdat je alleen een huis kan kopen als je het cash betaalt. Dit zal een flinke mentaliteitsverandering tot gevolg hebben en huizenprijzen zullen misschien wel met 80% dalen, maar iedereen kan wel weer een huis kopen van gespaard geld.
Dat werkt niet. Bouwbedrijven zullen geen nieuwe huizen gaan bouwen voor 20% van de huidige prijs.

Veel mensen zullen dan een huis gaan huren en houden weinig over om te sparen voor een koophuis.

Een betere oplossing is het afschaffen van de hypotheek rente aftrek. Aflossen op de hypotheek wordt dan gestimuleerd.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:18:46 #128
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_70683104
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:44 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Echt, kom nou toch. Ik ken helemaal niemand die dat heeft.
Ze zijn er wel, hoor.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_70683700
Ik heb niks. Het geld dat ik verdien gaat nu op aan mijn maandlasten en mijn motorlessen. Ook zou ik misschien wat minder aan kleding uit kunnen geven, maar zodra ik klaar ben met mijn lessen kan ik rond de 2 á 300 per maand opzij zetten.
  zondag 5 juli 2009 @ 23:48:27 #130
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70686592
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:44 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Echt, kom nou toch. Ik ken helemaal niemand die dat heeft.
Gaat makkelijk als je thuis blijft wonen en geen vaste lasten hebt.
Kun je op je 30ste een nieuwe 6-serie kopen, dikke pwnage naar de studentjes die op kamers gingen en op hun 30ste net een Passat kunnen betalen.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70687418
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:48 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Kun je op je 30ste een nieuwe 6-serie kopen, dikke pwnage naar de studentjes die op kamers gingen en op hun 30ste net een Passat kunnen betalen.
Ja man, zo stoer als je op je 30e nog bij papa en mama woont.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2009 00:13:25 ]
  maandag 6 juli 2009 @ 00:28:13 #132
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70687796
quote:
Op maandag 6 juli 2009 00:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja man, zo stoer als je op je 30e nog bij papa en mama woont.
Alsof die chicks dat weten als je ze voor komt rijden in je eigen 630i
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70687898
Die denken dat je voor komt rijden in papa's auto.
pi_70689791
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:48 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Auto's.

Ik heb geeneens een rijbewijs.
pi_70689854
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Bottom line is:

Je moet in principe alles cash kunnen betalen. Dan doe je het goed. Je moe zorgen dat je nooit afhankelijk wordt van een bank, of financiele instelling. Als je een koophuis wilt, zul je dat dus ook cash moeten betalen.. Zodra je een hypotheek/nening neemt wordt je slaaf van het systeem. Dus hoeveel spaargeld nodig? Ligt er aan wat je wilt kopen, met name als je bijvoorbeeld een huis kopen, zul je een fors bedrag bij elkaar moeten sparen!
Nou, dan denk ik dat 95% van de Nederlanders maar hun koophuis weer moeten inleveren
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_70689864
quote:
Op maandag 6 juli 2009 00:28 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Alsof die chicks dat weten als je ze voor komt rijden in je eigen 630i
En dan moet zeggen als je haar mee neemt naar je ouders huis: wel stil zijn, mijn ouders mogen niet wakker worden
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_70690246
Om maar even op de vraag uit de OP terug te komen: ik vind een halfjaarsalaris tot een jaarsalaris verstandig. Een vast bedrag noemen is niet zo handig, omdat het uitgavenpatroon voor iedereen anders is. Met een halfjaarsalaris zou je tenminste een half jaar vooruit moeten kunnen als je ineens zonder werkt komt te zitten (en langer als je een beetje je best doet natuurlijk)....

Bovendien is een dergelijk bedrag ook voldoende voor een spontane vakantie, reparatie aan je auto of een nieuwe wasmachine

Meer is beter naar mijn mening, maar het heeft geen zin om krom te liggen zodat je maar veel spaart... dan schiet het z'n doel voorbij zeg maar Beetje open deur wel, nu ik het teruglees
  maandag 6 juli 2009 @ 09:16:31 #138
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_70690591
quote:
Op zondag 5 juli 2009 10:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als ik echt zou moeten kiezen tussen die 2 dan zou ik waarschijnlijk ook gaan voor het nu wat minder hebben en dan eerder kunnen stoppen. Ik heb het liever nu wat minder en dan op mijn oude dag wat ruimer, dan dat ik nu geld uitgeef overal en dan later op een houtje moet bijten.
Als je enkele personen die dicht bij je staan op jonge leeftijd verliest, denk je daar wel anders over.
En dan spreek ik uit ervaring. Vroeger dacht ik net hetzelfde, lekker sparen voor m'n oude dag, maar ik heb deze visie inmiddels al bijgesteld dat ik ook niet alles op die oude dag moet inzetten, want die haal ik misschien niet eens.

Dat wil ook weer niet zeggen dat ik het geld door de ramen naar buiten gooi, maar ik hoef net om die reden geen 50k op de bank te hebben. Het is zoals reeds verschillende keren gezegd, leuk als je het min of meer automatisch bij elkaar spaart zonder bv jezelf die grote reis die je graag wil doen te moeten ontzeggen tot na je pensioen etc.

Ik had vorig jaar 35.000 euro spaargeld (was toen 26), heb een appartement gekocht, al m'n spaargeld daarin gestopt, en dan verhuurd. En nu spaar ik met doel om te verhuizen naar dat appartement met een buffer van 10.000 euro. Voor m'n inboedel zoek ik de meeste spullen 2de hands bij elkaar bij vrienden en familie, en dat het 2de hands is boeit me dan ook totaal niet. Het vervangen van de 2de hands spullen door nieuwe gebeurt dan wel door de jaren heen. Als ik verhuis zal de opgebouwde buffer ook aangesproken worden om de resterende (noodzakelijke) inboedel te kopen, en ik verwacht dat ik dan nog iets van een 5.000 euro buffer overhoud, die ik dan weer probeer aan te dikken tot 10.000 euro. In dit scenario komt ook geen partner kijken overigens.
  maandag 6 juli 2009 @ 09:36:03 #139
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70690963
quote:
Op maandag 6 juli 2009 09:16 schreef Jack. het volgende:
Het is zoals reeds verschillende keren gezegd, leuk als je het min of meer automatisch bij elkaar spaart zonder bv jezelf die grote reis die je graag wil doen te moeten ontzeggen tot na je pensioen etc.
En precies dat is bij mij dus het geval..... Als ik op een grote reis wil gaan kan ik morgen nog vertrekken zonder er ook maar iets voor te hoeven laten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Official ESF Kreviewer maandag 6 juli 2009 @ 09:58:54 #140
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_70691457
quote:
Op zondag 5 juli 2009 10:07 schreef Rosbief het volgende:
Snap niet dat sommigen doen alsof veel sparen zinloos is. Ik vind 50k nog niet eens enorm veel, een nieuwe auto bijvoorbeeld kost al gauw 30k, hoe ga je dat betalen met 20k spaargeld? Of vragen de niet-spaarders daar een lening voor aan?
...dan koop je toch gewoon geen nieuwe auto, maar een 2e handsje van 2/3 jaar oud, voor 10k. ? Privé een auto uit de showroom halen is nogal zonde van je geld...
  Moderator maandag 6 juli 2009 @ 10:02:07 #141
5428 crew  miss_sly
pi_70691539
quote:
Op maandag 6 juli 2009 09:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

...dan koop je toch gewoon geen nieuwe auto, maar een 2e handsje van 2/3 jaar oud, voor 10k. ? Privé een auto uit de showroom halen is nogal zonde van je geld...
Ach, hij denkt ook dat vrouwen het stoer vinden als je nog bij papa en mama thuiswoont, maar wel een dikke, nieuwe en vooral dure auto rijdt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 juli 2009 @ 10:02:57 #142
152789 karr-1
pi_70691558
Ik zou van mijn leven geen nieuwe auto kopen, zonde van het geld. Een goede tweedehands is meer dan genoeg en kost je in ieder geval geen vermogen.
  Official ESF Kreviewer maandag 6 juli 2009 @ 10:06:22 #143
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_70691651
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:02 schreef karr-1 het volgende:
Ik zou van mijn leven geen nieuwe auto kopen, zonde van het geld. Een goede tweedehands is meer dan genoeg en kost je in ieder geval geen vermogen.
Precies. 50k sparen en dat aan een nieuwe auto uitgeven. . Gooi het dan meteen in de sloot of spuit het in je arm ofzo.

En verder is dit weer een typisch Fok topic. 80% van de reaguurders vindt het doodnormaal om tientallen duizenden euro's spaargeld te hebben, terwijl 80% vd nederlanders dat dus niet heeft. .
pi_70692016
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 17:49 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Wat is er nou overdreven van? Mijn spaargeld is mede bedoeld om over x-jaar mijn baan eventueel vaarwel te kunnen zeggen
Vraag me af of dat wel zo verstandig is. Puur spaargeld hiervoor gebruiken. De rente staat vrij laag, en als de inflatie gaat aantrekken ben je wel een beetje het bokje.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70692183
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:21 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Vraag me af of dat wel zo verstandig is. Puur spaargeld hiervoor gebruiken. De rente staat vrij laag, en als de inflatie gaat aantrekken ben je wel een beetje het bokje.
Tsja zo'n pensioenfonds is ook niet om blij van te worden momenteel en wat dacht je van de belastingdienst... (lees wat nu rente trekken dat doe ik wel wanneer het echt wat oplevert en anders dus niet).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_70692364
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:06 schreef Kreator het volgende:

[..]

Precies. 50k sparen en dat aan een nieuwe auto uitgeven. . Gooi het dan meteen in de sloot of spuit het in je arm ofzo.

En verder is dit weer een typisch Fok topic. 80% van de reaguurders vindt het doodnormaal om tientallen duizenden euro's spaargeld te hebben, terwijl 80% vd nederlanders dat dus niet heeft. .
De vraag is nu dus over wie dat meer zegt... over 80% van de reageerders hier, of over 80% van de nederlanders?
  Official ESF Kreviewer maandag 6 juli 2009 @ 10:40:25 #147
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_70692537
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:34 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
De vraag is nu dus over wie dat meer zegt... over 80% van de reageerders hier, of over 80% van de nederlanders?
Over beide natuurlijk. Het is hetzelfde.
Fokkers liegen volgens mij nogal vaak in topics, over hoe goed het met ze gaat. Kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat ook Fok gewoon een doorsnede vd maatschappij is en dat er dus genoeg lenen.nl josti's rondhangen hier. Maar ja, niet in dit topic ieg, want hier zitten alleen de thuiswonende, krakende en topsalaris verdienende spaarders met een tonnetje of 2 achter de hand.
  maandag 6 juli 2009 @ 10:48:53 #148
152789 karr-1
pi_70692776
Tsja je kunt je altijd en overal beter voordoen dan je bent, maar daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee lijkt mij.
pi_70692939
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:40 schreef Kreator het volgende:

[..]

Over beide natuurlijk. Het is hetzelfde.
Fokkers liegen volgens mij nogal vaak in topics, over hoe goed het met ze gaat. Kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat ook Fok gewoon een doorsnede vd maatschappij is en dat er dus genoeg lenen.nl josti's rondhangen hier. Maar ja, niet in dit topic ieg, want hier zitten alleen de thuiswonende, krakende en topsalaris verdienende spaarders met een tonnetje of 2 achter de hand.
je weet toch dat mensen zich graag beter voordoen
Stom dat ik dat nu weer niet gedaan heb..dus correctie!! We verdienen bakken geld en willen na onze verbouwing meteen weer een paar ton op de bank (WTF hebben we een hypotheek trouwens? ow ja renteaftrek).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_70693262
Ik denk dat de statistieken omtrent de (stijgende) aantallen van lenende mensen er niet om liegen eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')