Dat onderzoek faalt.. laatst las ik een ander onderzoek waar het weer wel uit bleek.. maar ja wetenschappers en het met elkaar over eens worden over ietsquote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:30 schreef Michielos het volgende:
o Bastard en btw;`
m.a.w. , er klopt niks van. Ik beweer dus met droge ogen dat astrologie niks meer is dan wishful thinking en er teveel mythes als waarheden worden doorgedrukt.
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken. Als het al zo zou zijn, zouden er ook andere oorzaken kunnen zijn. Meer licht waardoor het makkelijker is e.d. Maar zoals mijn lange copy paste werk (had even geen zin om alles in eigen woorden te tikken) al verteld, is dit gebaseerd op eeh.. niksquote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:33 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Als dat al zo is zouden er genoeg verklaringen voor te verzinnen zijn; dat het lichter op straat is met volle maan bijvoorbeeld.
Waar het hier om gaat zijn de ongefundeerde aannames van astrologie, waarvan blijkbaar ook niemand kan vertellen waarop ze gebaseerd zijn - iedereen zegt "nou dat is gewoon zo", maar niemand vraagt zich af wie die 'regels' bedacht heeft.
Waarom nou niet eens uitleggen waarom de stand van de planeten ten tijde van jouw geboorte jouw levensloop en karaktereigenschappen bepaalt ?
ik heb me er voor aangemeld(al een week geleden ofzo).quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:34 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat onderzoek faalt.. laatst las ik een ander onderzoek waar het weer wel uit bleek.. maar ja wetenschappers en het met elkaar over eens worden over iets
Anyways, er is op het moment een mooi boek in de belangstelling van TRU (zie sticky) ik had verwacht dat ieder sceptici die zo erg hun best doet om te vragen om bewijs, of correlaties zich daar rennend had aangemeld, hongerig om dan misschien eindelijk daarin een vorm van bewijs te gaan vinden. Maar ik heb het idee dat het leuker is om te roepen om bewijs dan er daadwerkelijk zelf moeite voor te gaan doen
Je gaat weer 3 stappen terug!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:37 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik heb me er voor aangemeld(al een week geleden ofzo).
Dat andere onderzoek heb ik er even onder geplakt, inclusief tegenstellingen. Dat volle maan meer criminaliteit veroorzaakt is dus geen vaststaand feit. Het is een leuk verhaal dat nergens op gebaseerd is, meer niet(honderden studies spreken je "feit" zwaar tegen). Ik blijf erbij: Astrologie is een 4000 jaar oude pseudo wetenschap waarvoor geen enkele evidentie is gevonden, op geen enkel gebied.
Astrologen (om het aldus Bassos even gescheiden te houden) gebruiken diverse technieken en algemeen vage statements om een niet specifieke multi interpretabele lezing te geven die op diverse mensen van toepassing kan zijn.
En als laatste: Er is geen enkel bewijs op welke manier planeten en sterren invloed op ons uitoefenen (zelfs niet of ze het uberhaubt doen) en dat volle maan voor gekte zorgt e.d.(getuige mijn kritische noot zojuist, inclusief bronvermelding waar je de studies kunt opvragen).
Ik weet niet of er uitleg over astrologie zelf word gegeven in het boek.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:35 schreef _Led_ het volgende:
Dus dat boek legt de kern van de zaak uit ?Als astrologie een wetenschap is, waar zijn de getallen die aantonen welke correlatie er is tussen de stand van de planeten ten tijde van iemands geboorte, en haar/zijn lot/levensloop ?
Waar zijn de verifieerbare resultaten van reproduceerbare metingen ?
Dit wordt uitgelegd in dat boek ?
Dan koop ik het vandaag nog.
Het enige punt dat jullie klojo's niet willen begrijpen, is dat alles, maar dan ook echt alles in jouw omgeving in zekere zin invloed heeft op jullie bestaan. Ga maar eens nadenken, hoeveel mensen er waren als er geen zwaartekracht bestond?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:29 schreef _Led_ het volgende:
Mediaconsument blijft roepen dat bewijs gegeven is en dat astrologie een wetenschap is,
maar hij kan de simpelste vragen niet beantwoorden die ik hem HIER al stelde.
Als astrologie een wetenschap is, waar zijn de getallen die aantonen welke correlatie er is tussen de stand van de planeten ten tijde van iemands geboorte, en haar/zijn lot/levensloop ?
Waar zijn de verifieerbare resultaten van reproduceerbare metingen ?
Voorlopig is er niet meer reden om aan te nemen dat een horoscoop op basis van de stand van de planeten en de plaats ten tijde van je geboorte een zinnigere voorspelling oplevert dan een horoscoop gebaseerd op de streepjescodes op de pakken babyvoeding in de dichtstbijzijnde supermarkt.
Natuurlijk heeft de zwaartekracht invloed op ons, dat is logisch. De vraag is : welke invloed ?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:25 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je gaat weer 3 stappen terug!
Ik zei: Om achter het antwoord op deze vraag te komen lijkt het mij erg slim om je te gaan verdiepen in de zwaartekracht. Dat jij er dan met je botte harses niet bij kunt dat zwaartekracht serieus veel invloed heeft gehad op ons leven, net zoals alle andere dingen in onze omgeving, maakt mij echt niet uit, val ons er iig niet mee lastig.
Maar je legt nog steeds niet uit waar dan de correlatie is aangetoond tussen de stand van de planeten en jouw aardse locatie ten tijde van jouw geboorte en je verdere levensloop !!!quote:Misschien dat je dan nog eens ergens komt, in plaats van wederom als een erg klein kind conclusies te trekken. Je hebt dan ook mails gestuurd naar astrologen, misschien dat zij je hier meer over kunnen vertellen, je hebt er nog geen antwoord op gehad, maar je loopt weer te concluderen.
Kijk als de zwaartekracht op aarde de helft minder was, had ons lichaam een heel andere opbouw, of we zouden nieteens bestaan. Jij begint in een van je vorige posts zelfs te roepen dat eb en vloed wordt veroorzaakt door magnetisme vanuit de maan. DUDE, dat is zwaartekracht.
Ben jij nou zo slecht onderlegd, of zit je hier alleen de boel op te stoken?
Omdat ik dit niet precies kan, als je goed las in mijn posts wil ik je alleen een aanknopingspunt geven dmv je na te laten denken over zwaartekracht, en weet ik zeker dat een degelijke astroloog je op dit gebied verder kan helpen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft de zwaartekracht invloed op ons, dat is logisch. De vraag is : welke invloed ?
Enkel roepen "de zwaartekracht heeft invloed op ons !" zegt natuurlijk helemaal NIKS over een eventuele correlatie tussen de stand van de planeten op de tijd van jouw geboorte, en de rest van jouw levensloop !!!!
Leg DAT nou eens uit, waar haal jij die correlatie vandaan ?
Wat jij doet is zeggen "onder water kunnen we niet ademen, dat weet iedereen, dus krijg je van water kanker !".
Er zit geen enkel verband tussen je stellingen.
[..]
Maar je legt nog steeds niet uit waar dan de correlatie is aangetoond tussen de stand van de planeten en jouw aardse locatie ten tijde van jouw geboorte en je verdere levensloop !!!
Geloof me dat de magneten die in de luidsprekers van mijn audioinstallatie zitten een sterkere invloed uitoefenen om mijn omgeving dan Pluto !
Je komt met een hoop losse flodders maar je kunt gewoon geen enkele correlatie aantonen !
Waar zijn de statistieken ? Waar zijn de reproduceerbare testresultaten ?
Lul er nou eens niet zo slap omheen !
Kortom, je blijft maar roepen dat astrologie een wetenschap is,quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Omdat ik dit niet precies kan, als je goed las in mijn posts wil ik je alleen een aanknopingspunt geven dmv je na te laten denken over zwaartekracht en weet ik zeker dat een degelijke astroloog je op dit gebied verder kan helpen.
Dan heb je dit topic niet goed gelezen. Astrologie is meer dan dat. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar uurhoekastrologie..quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:02 schreef paddyflap het volgende:
Astrologie, voor zover ik het begrijp, gaat over dat het je persoonlijkheid kan bepalen aan de hand van de sterren en planeten (zodiac signs, de stand, etc etc.) < als dit niet zo is wil ik het weten.
Hou nou eens op met dat slappe geleuter, geef anders eens antwoord op mijn bovenstaande posts.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:22 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan heb je dit topic niet goed gelezen. Astrologie is meer dan dat. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar uurhoekastrologie..
Misschien een goede vraag, had jouw omgeving bestaan zonder zwaartekracht?
Owja en hoe werkt zwaartekracht mbt. tijd? Of wil je soms zeggen dat tijd ook nauwelijks invloed heeft op ons leven? Denk toch eens na.
Jij haalt nog veel meer door elkaar. Jij denkt dat astrologie alleen om geboortehoroscopen gaat. Lees het topic dan nog eens goed door, en let met name op de posts van Senesta. Astrologie is veeeeeeeeeeeeeeeeel groter dan alleen geboortehoroscopen. Het heelal is dan ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groter dan onze aarde, misschien dat we daarom moeite hebben met het te begrijpen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:52 schreef _Led_ het volgende:
Mensen halen zo te zien weer dingen door elkaar.
Niemand zegt dat er geen invloed is van buiten de aarde.
Waar ik (en anderen) wel problemen mee hebben is het idee dat er een verband wordt gelegd tussen zoiets willekeurigs als de stand van de planeten ten tijde van je geboorte en jouw geboorteplaats, en dingen die jou 20 jaar later zouden overkomen.
Als ik zeg dat jij komende maand geluk zult hebben omdat er in 1976 12 pakken chocoladehagel een beetje schuingedraaid in de dichtstbijzijnde supermarkt stonden in plaats van 13 zullen veel mensen dat toch wel raar vinden mag ik hopen.
Vervang de pakken hagel door planeten en het zou opeens logisch zijn ?
De invloed van de planeten is miniem (de invloed van de magneten in mijn speakers is groter), en nogmaals, die invloed is hetzelfde op jou als op degene die naast jou staat, onafhankelijk van jullie geboortedatum.
Kortom, de aantrekkende krachten tussen lichamen wordt niet betwist, enkel de invloed en correlatie met geboortedatum die wordt geclaimd.
Prima, we hebben de geboortedatum-horoscopen tot zover in ieder geval nogal onaannemelijk gemaakt. Geen van de voorstanders heeft ook maar enig argument kunnen geven waarom er een relatie zou zijn tussen de stand van de planeten op je geboortedag, en je levensloop jaren later.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:35 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jij haalt nog veel meer door elkaar. Jij denkt dat astrologie alleen om geboortehoroscopen gaat. Lees het topic dan nog eens goed door, en let met name op de posts van Senesta. Astrologie is veeeeeeeeeeeeeeeeel groter dan alleen geboortehoroscopen. Het heelal is dan ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groter dan onze aarde, misschien dat we daarom moeite hebben met het te begrijpen.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de uurhoek-astrologie waar senesta het over had, dit werkt totaal anders anders dan wat suffe geboortehoroscopen die samengesteld zijn door beginnende astrologen.
Owja en zoals ik tegen paddyflap al zei, zonder zwaartekracht geen leven. Ik denk nu zelfs dat er zonder zwaartekracht geen tijd was. Puur omdat ook zwaartekracht, trillingen zijn, net zoals alle andere vormen van kracht/energie.
Mjah, blijf lekker genieten van je vooroordelen, jij weet alles al, dus waarom zou je iets aannemen hehe.
Lolquote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwaartekracht
Misschien kun jij me nu uitleggen waarom planeten invloed uitoefenen?
Ik denk dat het hele idee geboortehoroscopen nogal onaannemelijk is gemaakt door geld. Mjah jij wil graag de invloed van geld meenemen in een wetenschap, om hier de waarde van te bepalen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Prima, we hebben de geboortedatum-horoscopen tot zover in ieder geval nogal onaannemelijk gemaakt.
Zal ik nu aan de volgende beginnen ?
En echt, als je je onwetendheid ten toon wilt spreiden moet je vooral doorgaan met je geneuzel over trillingen en zwaartekracht. Het is duidelijk dat je nog nooit een serieus natuurkundeboek hebt gezien.
(Wat natuurlijk wel een hoop verklaart)
Waar HEB je het over in godsnaam ?????quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:47 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik denk dat het hele idee geboortehoroscopen nogal onaannemelijk is gemaakt door geld. Mjah jij wil graag de invloed van geld meenemen in een wetenschap, om hier de waarde van te bepalen.
Waar komt dit nou weer vandaan opeens ?quote:Vergeet echter niet dat de formele wetenschap waar jij in gelooft, misschien nog wel meer onderhevig is aan geld. Geld maakt alles kapot. Dat zien we nu wel in de wereld met die kredietcrisis etc, dan ga je toch wel nadenken over de invloed van geld. Of vind jij geld romantisch en heb je er nog veel vertrouwen in?
Okee, dat neem ik terug, misschien heb je wel een natuurkundeboek gelezen ooit.quote:Daarbij verwacht ik nu eigenlijk dat de mods je gaan aanspreken, omdat ik kennelijk niet duidelijk mag praten, want je valt met persoonlijk aan, en je doet me af alsof ik nog nooit een natuurkundeboek heb gelezen.
Een kind laat je ook niet eeuwig in de waan, op een gegeven moment moet je opgroeien.quote:Of wil jij het liefste elke believer zijn leven kapotmaken, net zoals je tegen elk kind dat in sinterklaas geloofd, keihard in zijn gezicht schreeuwt dat ie niet bestaat.
Wou dat ik dat kon, zou me een goed gevoel geven. Echter het is wel zo veilig achter je computerscherm.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:58 schreef Bastard het volgende:
Verhitte discussie lijkt het nog te worden.. we gaan toch niet elkaars hoofd inslaan omwille van een paar sterren lichtjaren verderop he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |