Vanaf 10 juli welquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:00 schreef raaavi het volgende:
HTC Hero is toch nieuwer?
owh, bevalt ie? hoe duur en kan je de mappen op je sd opslaan, zodat je in buitenland geen roaming hebtquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:09 schreef Ceased2Be het volgende:
tvp
Vandaag m'n eerste app gekocht... CoPilot Live. eindelijk een degelijk nav system voor de android
Lijkt me idd een beter plan.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:59 schreef BluesRebel het volgende:
Dit topic zou toch een algemene Android topic worden?(Geen HTC Dream of G1)
50 pond (single map) en 60 pond (all maps)quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:21 schreef makkie88 het volgende:
[..]
owh, bevalt ie? hoe duur en kan je de mappen op je sd opslaan, zodat je in buitenland geen roaming hebt
ja dat soort dingen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:02 schreef Ceased2Be het volgende:
Je bedoeld wat op de achtergrond in het geheugen draait?
Ik heb hiervoor TaskKiller lite gedownload van de Market. Werkt prima.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:59 schreef makkie88 het volgende:
iemand enig idee hoe ik software kant uitzetten?
hey dankjewel! deze had ik inderdaad gevonden, maar vond het zo raar dat het niet ingebouwd zat..quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:23 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik heb hiervoor TaskKiller lite gedownload van de Market. Werkt prima.
En andere manier om ze uit te zetten is door naar Settings -> Applications -> Manage Applications te gaan. Daar kan je filteren op Running Apps en deze uitzetten door op de applicatie te klikken en dan Force Stop te kiezen.
Sowieso vraagt Android of je data in Roaming mode aan of uit wil hebben staan. Als je het zelf wil regelen moet je APNdroid hebbenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:34 schreef makkie88 het volgende:
[..]
hey dankjewel! deze had ik inderdaad gevonden, maar vond het zo raar dat het niet ingebouwd zat..
en is er een soort van "no data" voor android, voor als ik op vakantie ben
Het is niet ingebouwd omdat het in principe niet nodig zou moeten zijn om applicaties te sluiten. Bij de meeste applicaties wordt de status van die applicatie bewaard als je hem "afsluit" en daarna neemt het vrijwel geen geheugen meer in beslag. Ik weet niet hoe het zit met applicaties die op de achtergrond kunnen werken...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:34 schreef makkie88 het volgende:
[..]
hey dankjewel! deze had ik inderdaad gevonden, maar vond het zo raar dat het niet ingebouwd zat..
en is er een soort van "no data" voor android, voor als ik op vakantie ben
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:08 schreef elfzesendertig het volgende:
Ik heb sinds vandaag mijn Magic binnen en ik ben aangenaam verrast
Jepquote:
Het is misschien een idee om dan even een mod te vragen de TT te veranderen naar 'Centraal Androidtelefoon topic #3' o.i.d De specs in de OP kunnen dan vervangen worden door een links naar pagina's met specs.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:45 schreef Devolution het volgende:
TT kan ik niet meer aanpassen, de witte G1 afbeelding wel
vraagt android dat alleen in het buitenland? want hier heb ik hem nix zien vragenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:52 schreef whoops het volgende:
[..]
Sowieso vraagt Android of je data in Roaming mode aan of uit wil hebben staan. Als je het zelf wil regelen moet je APNdroid hebben
Heb ik ook ja.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 06:17 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
JepHeb alleen wel een nieuw nummer, da's altijd weer zo'n gedoe
Geen last van.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 08:43 schreef makkie88 het volgende:
wel jammer dat de htc magic wel moeite heeft met het scherm draaien als je hem kantelt, of duurt erg lang, of gebeurd helemaal nix..
aContactsquote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:25 schreef Mopst3r het volgende:
Ik ga vanmiddag mijn G1 maar eens even doorspitten en wat nieuwe apps downloaden, iemand tips?
ik had roaming uit staan, maar toen ik "per ongeluk" een site opende toen ging ie toch echt verbinding maken.. dus dit is echt iets anders..quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:10 schreef Firenzo het volgende:
Roaming staat standaard uit. Als je het aanzet in het menu dan komt er altijd een pop up die je vraagt of je wel echt wil roamen. Verstandig is het gewoon om APNdroid te gebruiken, dan zul je nooit per ongeluk op t internet gaan, zelfs als je per ongeluk roaming aan zet.
Verder lijkt het mij een goed plan om een Android topicreeks te creëren, met een universele OP met een kopje toestellen. dan kan iedereen terecht met elk toestel.
edit: met betrekking tot het kantelen, ik kantel em altijd ff verder dan 90 graden, dan reageert hij bij mij veel sneller. portrait > 120 graden kantel > 30 graden kantel terug naar landscape.
volgens mij ookquote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:55 schreef Erasmo het volgende:
Volgens mij geld dat allen voor het synchen
Goed genoegquote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:54 schreef elfzesendertig het volgende:
Volgens mij zijn genoeg mensen het erover eens om hier een algemeen androidtelefoons topic van te maken. Om die reden heb ik even de moeite genomen om daar een OP voor te maken. Die is hier te vinden:
http://wiki.fok.nl/index.php/Androidtelefoons_topic
Zeg maar wat jullie er van vinden. Als de reacties positief zijn lijkt het me dat een modje de TT en de OP zou kunnen veranderen
Klopt. Dit jaar nog komen Netbooks met Android erop en als t goed gaat volgend jaar de eerste laptops.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:06 schreef Erasmo het volgende:
Was Android niet juist ontwikkeld om op meer dan alleen telefoons te draaien?
[ afbeelding ]
Puik.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:54 schreef elfzesendertig het volgende:
Volgens mij zijn genoeg mensen het erover eens om hier een algemeen androidtelefoons topic van te maken. Om die reden heb ik even de moeite genomen om daar een OP voor te maken. Die is hier te vinden:
http://wiki.fok.nl/index.php/Androidtelefoons_topic
Zeg maar wat jullie er van vinden. Als de reacties positief zijn lijkt het me dat een modje de TT en de OP zou kunnen veranderen
quote:
Zal ik maar een verzoek indienen? Met een algemeen Android topic wordt het hopelijk ook wat drukkerquote:
Lijkt me dat de OP en TT van deze kunnen worden aangepast en waarschijnlijk kunnen dit topic en het HTC Hero topic samengevoegd worden. Ik stel het even voor.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:08 schreef Firenzo het volgende:
hmm, dan zouden t hero topic en deze dicht moeten, en het centraal android topic open..?
heb hem nu ook een week of 2quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:08 schreef elfzesendertig het volgende:
Ik heb sinds vandaag mijn Magic binnen en ik ben aangenaam verrast
Ik zit er ook over na te denken maar wat zijn nou de voordelen als je geen nieuwe ROM erop wilt hebben?quote:Op zondag 5 juli 2009 16:28 schreef Firenzo het volgende:
Al iemand hier met root acces op zijn magic eigenlijk?
Wat ik vandaag tegenkwam in de Market is iig dat je via OBEX (bluetooth dus) bestanden kan versturen en ontvangen. Voor ontvangen heb je blijkbaar root nodig.quote:Op zondag 5 juli 2009 16:31 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik zit er ook over na te denken maar wat zijn nou de voordelen als je geen nieuwe ROM erop wilt hebben?
Dat zou wel mooi zijn ja. Maar is er nog meer? Ik ga niet de risico nemen om m te verneuken als ik dat alleen krijgquote:Op zondag 5 juli 2009 17:16 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Wat ik vandaag tegenkwam in de Market is iig dat je via OBEX (bluetooth dus) bestanden kan versturen en ontvangen. Voor ontvangen heb je blijkbaar root nodig.
Volgens mij zijn er nog wel veel meer dingen ja, maar ik zou je niet kunnen vertellen wat die zijnquote:Op zondag 5 juli 2009 17:29 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dat zou wel mooi zijn ja. Maar is er nog meer? Ik ga niet de risico nemen om m te verneuken als ik dat alleen krijg
Heeft iemand al een Tour de France app langs zien komen?
Vergeleken met de Hero!?quote:
Qua scherm alvast interessant want haptic feedback + AMOLED. En dan ook nog Android.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:00 schreef raaavi het volgende:
Sorryik had dit plaatje voor me
[ afbeelding ]
Win Mob erop
maar dit is hem dus?
[ afbeelding ]
Maar de magic heeft helaas geen 3,5mm connectorquote:Op zondag 5 juli 2009 18:26 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Vergeleken met de Hero!?Als er één is die qua design echt faalt is t de Hero wel.
Vind de Galaxy best vet en als er een release voor NL bekend was zou ik op die wachten ipv de Magic te halen, maar vond de RAM ook te weinig. Zelf zou ik de Hero nooit halen. Erger me al een beetje aan dat 'kinnetje' van de Magic als ie in mn broek is.. moet er niet aan denken hoe dat zou zijn met de Hero. Ook het 'innerlijk' vind ik niks. Lijkt veels te veel op WM en vind de standaard-Android juist zo vet omdat t zo simpel is.
Magic dus.Wikwakka2
quote:Op zondag 5 juli 2009 19:46 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar de magic heeft helaas geen 3,5mm connector. Is hij verder nog wel goed te gebruiken om als muziekspeler?
Ik vind zoiets niet erg maar met die oordopjes die je erbij krijgt vind ik het niet slechter dan de gemiddelde mp3-speler.. zeker nietquote:Op zondag 5 juli 2009 19:46 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar de magic heeft helaas geen 3,5mm connector. Is hij verder nog wel goed te gebruiken om als muziekspeler?
Yep. Qua hardware verslaat ie de Magic op alle punten.. alleen de RAM (nogal belangrijk) is minder maar volgens mij wel hetzelfde als de G1.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:00 schreef raaavi het volgende:
Sorryik had dit plaatje voor me
[ afbeelding ]
Win Mob erop
maar dit is hem dus?
[ afbeelding ]
Ik heb hem ook overwogen, maar ik vind hem toch best wel erg lelijkquote:Op zondag 5 juli 2009 21:42 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Yep. Qua hardware verslaat ie de Magic op alle punten.. alleen de RAM (nogal belangrijk) is minder maar volgens mij wel hetzelfde als de G1.
Ziet er erg netjes uit! Maar qua prijs scheelt het maar een euro of 30 bij een jaarabonnement.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:39 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik vind zoiets niet erg maar met die oordopjes die je erbij krijgt vind ik het niet slechter dan de gemiddelde mp3-speler.. zeker nietHet is ook makkelijk te bedienen. Hier heb je denk ik wat aan: Met 1 klik zie je allemaal nummers van wat je luistert op youtube
Heb niet gekeken of er nog andere players zijn in de market dus dat kan ook nog.
Volgens mijj is dat gewoon een bepaalde link die je moet openen. http://mobile.fok.nl/ dus.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:46 schreef elfzesendertig het volgende:
Weet iemand trouwens hoe ik de mobiele layout van het forum op mijn Magic kan krijgen? ik krijg nu altijd de normale layout, maar die is niet altijd even praktisch
Dit is trouwens wel getypt vanaf mijn magic, dus dat wil opzich nog welik maak alleen soms nog wat foutjes tijdens het typen
Dan krijg ik alleen de frontpage in de mobiele lay-out. Als ik dan via die site naar het forum ga krijg ik weer de normale lay-out.quote:Op maandag 6 juli 2009 11:00 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Volgens mijj is dat gewoon een bepaalde link die je moet openen. http://mobile.fok.nl/ dus.
quote:Het eerste Android-toestel van Sony Ericsson wordt een volgend Xperia-toestel. Dat meldt een Zweedse site op basis van interne documenten. De 'Rachael' heeft een 4"-scherm en een Qualcomm Snapdragon-processor, die kan draaien op 1GHz.
Het toestel wordt later dit jaar aangekondigd, meldt de Zweedse site Mobil.se, die enkele foto's en specificaties in handen heeft die verkregen zijn uit interne documenten. De smartphone draait Googles mobiele OS Android. Welke versie het zal worden, is vooralsnog onbekend.
Naast de Qualcomm QSD8250-cpu zal het toestel ook 3d-graphics gaan ondersteunen. Het toestel heeft een mini-usb-connector voor data-overdracht en een 3,5mm-uitgang voor headsets.
Sony Ericsson zal waarschijnlijk in september een aankondiging doen over een nieuw Xperia-toestel. Het nu verschenen toestel ziet er heel anders uit dan de Xperia die bij eerdere geruchten opdook. Die draait op Windows Mobile en heeft een uitschuifbaar qwerty-toetsenbord met desktopachtige layout.
Xperia is een productlijn voor smartphones met, volgens Sony Ericsson, grensverleggende specificaties. Tot nog toe verscheen er een model in deze lijn, de X1. Deze Windows Mobile-smartphone kwam eind vorig jaar uit en was in Nederland een verkoopsucces.
Ziet er mooi uit, alleen is SE de laatste jaren qua kwaliteit wel wat achteruit gegaan.quote:
Wist je dat je de firmware van de Hero al op je magic kan draaien? Staat zo'n filmpje van op youtube.quote:Op maandag 6 juli 2009 11:25 schreef BluesRebel het volgende:
Ja die zijn geroot en erop gegooid, maar omdat de Magic 192 MB RAM heeft en de Hero 288 MB werkt t traag. Ben sowieso erg blij met de standaard ROMquote:Op maandag 6 juli 2009 12:01 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Wist je dat je de firmware van de Hero al op je magic kan draaien? Staat zo'n filmpje van op youtube.
Net zoals elk ander telefoonmerk...quote:Op maandag 6 juli 2009 12:01 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit, alleen is SE de laatste jaren qua kwaliteit wel wat achteruit gegaan.
[..]
Hoezo? Ze nemen nauwelijks wat ruimte in.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:53 schreef makkie88 het volgende:
trouwens ook wel jammer dat je apps niet op je SD kaart kan opslaan, (kan wel als je root gebruikt)
Hi met een 2 jarig Hi 25 abo, toestel gratis en het eerste jaar internet voor 1 euro. Aardige deal dacht ik zoquote:
Oh, heb je een verlenging aangevraagd? Ik kan hem niet zo goedkoop krijgenquote:Op maandag 6 juli 2009 21:39 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Hi met een 2 jarig Hi 25 abo, toestel gratis en het eerste jaar internet voor 1 euro. Aardige deal dacht ik zo.
Ja maar volgens mij kun je hem ook zo goedkoop krijgen als je een nieuw abo bij Hi afsluit hoor, die prijzen ontliepen elkaar niet echt veel. Gewoon even op hi.nl kijkenquote:Op maandag 6 juli 2009 21:49 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Oh, heb je een verlenging aangevraagd? Ik kan hem niet zo goedkoop krijgen.
Op de XDA Developers forums zijn er tientallen mensen die dat hebbenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:21 schreef LockonStratos het volgende:
Is er niet toevallig al iemand die HTC Hero op zijn G1 heeft gekregen?
Zocht ik ook al.. beide nietquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:10 schreef wikwakka2 het volgende:
Staat hij niet online al ergens (torrents)?
Inderdaad. Prima manier om te testenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:51 schreef Ceased2Be het volgende:
je kunt binnen 24 uur je geld terugkrijgen bij elke app als hij niet bevalt.
persoonlijk erg tevreden over copilot.
k gebruik momenteel Nav4all, wel online en nog niet helemaal goed.. maar wel gratis en veel updates, misschien zijn er al kaarten beschikbaarquote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:56 schreef BluesRebel het volgende:
Is er al een goede navigatieprogramma voor Android a la TomTom ofzo die ik kan kopen? Het liefst 1 die geen internet gebruikt.
Zo nee, zijn er geruchten over 1 die binnenkort uitkomt?
Ja die heb ik ook al maar als je dan navigeert laat ie pijltjes zien en niet een map.. dat is jammer.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:46 schreef makkie88 het volgende:
[..]
k gebruik momenteel Nav4all, wel online en nog niet helemaal goed.. maar wel gratis en veel updates, misschien zijn er al kaarten beschikbaar
De ION ROM is de ROM die op de Google I/O devices stond. Het is een ROM voor developers volgens mij. Je kan deze rom ook van de HTC site downloaden.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:27 schreef Ceased2Be het volgende:
heb net deze geïnstalleerd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=518851
Is ook wel behoorlijk rap moet ik zeggen. de ION ROM zegt me (nog) niets
Die wil ik ook erop gaan gooien maar verlies ik dan iets wat in de Vodafone ROM wel zit?quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:30 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
De ION ROM is de ROM die op de Google I/O devices stond. Het is een ROM voor developers volgens mij. Je kan deze rom ook van de HTC site downloaden.
Edit: http://www.androidplanet.(...)-los-te-installeren/
http://www.htc.com/www/support/android/google-io-device.html
De uitknop 1 keer indrukken.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:39 schreef 2dope het volgende:
Ik heb sinds gister ook de Magic binnen, fijn apparaat. Even een korte vraag: Hoe zetten jullie zelf iets van toetsblokkering erop? Momenteel schuif ik de meldingenbalk gewoon over het hele scherm heen maar dan duurt het erg lang voordat de backlight uitgaat...
Cheers. Ik dacht dat 'ie dan helemaal uitging, maar verhip!quote:
Heb ion rom gedraaid, maar alle snelle onderdelen zijn intussen al gepoort naar alle andere custom roms. Die snelheid maakt het toestel wel lekker snappy.quote:Zijn er hier trouwens mensen die de Google ION ROM draaien? Ik ben tevreden met de snelheid van de standaard ROM, maar de ION ROM schijnt verdomde snel te zijn
Je zou niets moeten verliezen, alleen je moet wel eerst root acces krijgen op je magic.quote:Die wil ik ook erop gaan gooien maar verlies ik dan iets wat in de Vodafone ROM wel zit?
Edit: Of raden jullie andere ROMs aan?
en die uit knop indrukken en even vasthouden voor power off, sound off, airplane modus etc..quote:Cheers. Ik dacht dat 'ie dan helemaal uitging, maar verhip!
1 dag maar ik doe er heel veel mee.quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:18 schreef wikwakka2 het volgende:
Hmm, ik heb eigenlijk geen zin om te wachten tot de Hero uitkomt, alhoewel ik hem wel veel mooier vind dan de magic. Magic, Hero, magic, hero...
Hoelang gaat de batterij van de magic ongeveer mee bij jullie?
Dan moet je het volgens mij toch echt bij de officiële ROM houdenquote:Op woensdag 8 juli 2009 20:32 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
1 dag maar ik doe er heel veel mee.
Vraagje.. ik sta op t punt mijn Magic te rooten en een nieuwe ROM erop te zetten.. maar die makers komen steeds met verbeteringen(die changelogs). Moet ik dan elke keer opnieuw een ROM installeren als ik die verbeteringen wil?(En dus elke keer weer mijn gegevens verliezen.) Ik wil gewoon een snellere ROM en wel steeds de officiële Google updates automatisch binnen krijgen.
Die update van google ga je missen met een andere rom. Echter, de wijzigingen/updates zijn in het circuit al lang en breed in nieuwe roms gestopt voordat google de reguliere update distribueert. En als de maker van de rom upgrade doet kun je gewoon opnieuw de nieuwe update.zip toepassen. Zolang je bij dezelfde kernel blijft [hou gewoon aan: dezelfde rom cooker] dan hoef je niet te wipen [alles wissen].quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:32 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
1 dag maar ik doe er heel veel mee.
Vraagje.. ik sta op t punt mijn Magic te rooten en een nieuwe ROM erop te zetten.. maar die makers komen steeds met verbeteringen(die changelogs). Moet ik dan elke keer opnieuw een ROM installeren als ik die verbeteringen wil? JA(En dus elke keer weer mijn gegevens verliezen >> NEE.) Ik wil gewoon een snellere ROM en wel steeds de officiële Google updates automatisch binnen krijgen.
Hmm jammer, want ik vrees juist dat als ik een andere ROM erop gooi die vol met bugs zit.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:35 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Dan moet je het volgens mij toch echt bij de officiële ROM houden
Maar als het goed is (laten we het hopen) komen er dit jaar nog twee Android updates, dus dat zou wel eens een hoop goeds met zich kunnen meebrengen
http://www.mobilecrunch.c(...)ar-maybe-every-year/
Dankjewel!quote:Op donderdag 9 juli 2009 01:01 schreef Firenzo het volgende:
[..]
Die update van google ga je missen met een andere rom. Echter, de wijzigingen/updates zijn in het circuit al lang en breed in nieuwe roms gestopt voordat google de reguliere update distribueert. En als de maker van de rom upgrade doet kun je gewoon opnieuw de nieuwe update.zip toepassen. Zolang je bij dezelfde kernel blijft [hou gewoon aan: dezelfde rom cooker] dan hoef je niet te wipen [alles wissen].
Je kunt dus gewoon over mekaar upgraden.
1. rom downloaden
2. op sd als update.zip
3. flash rom
4. reboot.
5. nieuwe versie rom, alle bestanden zoals ooit tevoren.
Ik zat er al aan te denken om gewoon die stock ROM van HTC zelf erop te gooien. Die is toch sowieso al stabiel en sneller? (En dan krijg ik toch wel de Google updates automatisch binnen aangezien t een officiële is of blijft die altijd zoals ie is omdat t voor Developers was ontwikkeld?)quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:27 schreef Firenzo het volgende:
ga er vanuit dat de meeste roms er redelijk hetzelfde uitzine. Een thema toevoegen kun je zelf altijd nog. ik zou vooral kijken naar een stabiele rom.
en terug naar vodafone rom gaat exact hetzlefde als elke andere rom flashen. dan moet je dus wel eerst kijken of de stock rom er ook tussen staat. anders kun je altijd de ION rom ongemod gebruiken, is gewoon een magic rom van google.
edit: stock rom staat ook op site van HTC.
http://www.androidplanet.(...)n-de-android-market/quote:Twee Android-updates in 2009, 5.000 apps in de Android Market
Google heeft bij de lancering van de T-Mobile myTouch 3G in de VS aangekondigd dat er op dit moment 5.000 applicaties in de Android Market aanwezig zijn. Ander interessant nieuws vandaag, is dat Google dit jaar nog twee updates voor Android gaat uitbrengen: een grote en een kleine. In totaal zullen er dit jaar vier updates komen (waarvan er al twee geweest zijn). De eerstvolgende update zal ongetwijfeld Donut zijn. Eerder kwam al 1.1 (klein) en 1.5 (groot) van Android uit.
Wat de hoeveelheid applicaties betreft: dat zal in Nederland niet exact 5.000 zijn, maar wel aardig in die richting komen. Wat de situatie in de VS verder bijzonder maakt, is dat Google samen met T-Mobile een App Pack gaat uitbrengen: een bundel met T-Mobile-applicaties aangevuld met applicaties van derde partijen. Klanten van T-Mobile die applicaties willen kopen, kunnen straks ook via hun telefoonrekening betalen.
Moet je even het vinkje aan en uit zetten, en anders rebooten.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:49 schreef makkie88 het volgende:
Hmm mijn Google agenda wil niet meer syncen.. hoe vaak doetie dat, en voor afspraken hoe ver weg Max..?
1. Vaakquote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:49 schreef makkie88 het volgende:
Hmm mijn Google agenda wil niet meer syncen.. hoe vaak doetie dat, en voor afspraken hoe ver weg Max..?
Wat moeten we nou met die social troep.. laat ze maar apps ervoor ontwikkelen zodat ik er geen last van heb.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 06:24 schreef elfzesendertig het volgende:
"Rubin: Android getting more social features; Donut, Eclair, and Flan all in the oven"
http://www.engadget.com/2(...)es-donut-eclair-and/
jes! het werkt weerquote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:44 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Moet je even het vinkje aan en uit zetten, en anders rebooten.
Had ik op miraculeuze wijze ook een keer, uit het niets
anders haal je van XDA het HTCime toetsenbord, die heeft dat wel.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:32 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
En voor de rest mogen ze ook wel wat nieuws over Donut zelf uitbrengen.. hopelijk komt er een optie waarmee je in portraitmode het toetsenbord in T9 kan veranderen
Ik ben zelf ook meer geïnteresseerd in optimalisering van de snelheid (a la ION) en het gebruiksgemak (bijvoorbeeld dat toetsenbord). Dat sociale spul hoeft van mij ook niet per se, maar ik zou het toch wel weer tof vinden als ze Hyves konden integreren of zo. Niet dat ze dat gaan doen, want Facebook is veel aantrekkelijker, maar goedquote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:32 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Wat moeten we nou met die social troep.. laat ze maar apps ervoor ontwikkelen zodat ik er geen last van heb.
En leuk dat er nog zo veel mobieltjes komen maar vind t zelf jammer dat ze allemaal een eigen UI ontwikkelen. Ze(HTC Sense en die van SE) zijn wel mooier maar Android is juist zo heerlijk omdat je makkelijk en snel overal kan komen.. niet door menu's blijven drukken. Veel te veel gedoe vind ik. Als je naar de Hero kijkt is de UI niet zo veel verschillend met een HTC met WM. Hopelijk gaan ze niet allemaal dit doen.
En voor de rest mogen ze ook wel wat nieuws over Donut zelf uitbrengen.. hopelijk komt er een optie waarmee je in portraitmode het toetsenbord in T9 kan veranderen
Neem aan dat je daarvoor je telefoon geroot moet hebben? Heb besloten om dat maar niet te doen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:08 schreef Firenzo het volgende:
[..]
anders haal je van XDA het HTCime toetsenbord, die heeft dat wel.
Wist ik nietquote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:23 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Gelukkig is Hyves zelf bezig met een app als het goed is.
Ik zou t wel leuk vinden.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:22 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
http://www.slideshare.net/vangeest/hyves-api-android-presentation
Heb ik ook, is standaard zo.quote:Op zondag 12 juli 2009 01:48 schreef BluesRebel het volgende:
Vraagje.. een aantal dagen terug zou ik mijn HTC Magic rooten maar na stap 10 besloot ik t toch maar niet te doen. Als ik nu Astro (file explorer) aandoe en naar de map boven sdcard ga zie ik mappen en bestanden met namen als dev, init.sapphire, root enzo.. Heb ik dan toch iets aan mijn telefoon veranderd of horen deze mappen sowieso al hier te zijn?
Gisteren gezien. Zij komen dus ook met eigen apps zoals T-Mobile het in de VS doet.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:03 schreef elfzesendertig het volgende:
Reclamefilmpje voor Samsung Galaxy
.
Bekijk deze YouTube-video
RTFM!quote:Op maandag 13 juli 2009 01:55 schreef elfzesendertig het volgende:
Ben benieuw of iemand dit weet. Op de HTC Magic zitten aan de voorkant twee LED lampjes. De rechter zie ik redelijk vaak branden bij het opladen of wanneer ik een sms heb. De linker zie ik echter nooit branden. Waar dient deze voor? Of is dat helemaal geen LED lampje?
Welke telefoons overweeg je dan?quote:Op maandag 13 juli 2009 12:34 schreef Incolumis het volgende:
effe tvp want ik zit er aan te denk om er ook eentje te halen
Je krijgt helemaal geen manual met de HTC Magic(ik tenminste niet) dus ik heb ook geen idee wat die linker LED doetquote:
ik zit aan de Hero te denken. nog andere goeie opties dan?quote:Op maandag 13 juli 2009 12:52 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Welke telefoons overweeg je dan?
broertje van iphoneclub. Zeker een interessante site die ik eigenlijk elke dag wel check. Ook interessant, hoewel amerikaans, is www.phandroid.com.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:58 schreef Dutchguy het volgende:
Aardige site wel: http://www.androidplanet.nl/
Op dit moment nog niet echtquote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:45 schreef Incolumis het volgende:
[..]
ik zit aan de Hero te denken. nog andere goeie opties dan?
mja vind die niet echt mooiquote:Op woensdag 15 juli 2009 13:40 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Op dit moment nog niet echtIk vind zelf de Magic een goede optie omdat ik de Hero foeilelijk vind. Er zijn ook nog maar 3 toestellen
Binnenkort komt waarschijnlijk wel de Samsung Galaxy uit, daar zou je misschien op kunnen wachten.
Verreweg het mooiste toestel in lange tijd, ongeacht welk platform. Maar het zal wel even duren voor hij uitkomt neem ik aan. Maar hoef toch pas eind van het jaar te verlengen dus ik kijk het nog even aan.quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:32 schreef whoops het volgende:
Die aangekondige Android mobiel van Sony Ericsson vind ik overigens de mooiste tot nu toe
[ afbeelding ]
Ik snap het nut van die scanners nietquote:Op woensdag 15 juli 2009 20:30 schreef LockonStratos het volgende:
Hoe vet
Een tweakers pricewatch scanner!!!
http://www.androidplanet.nl/
A is for Awesome
Ik gebruik hem best vaak hoor, best handig in bv. de MMquote:Op woensdag 15 juli 2009 22:25 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik snap het nut van die scanners nietJe kan toch ook gewoon thuis achter je pc kijken wat iets kost en waar het goedkoopst is.
Hehe dit is wel geniaal.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:30 schreef LockonStratos het volgende:
Hoe vet
A is for Awesome
quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:30 schreef LockonStratos het volgende:
Hoe vet
A is for Awesome
maximaal 3 dagenquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:39 schreef makkie88 het volgende:
[..]
weet iemand hoe oud de prijzen zijn op de tweakers site,
k werk zelf in een winkel en zou een hele makkelijke zijn voor concurent-prijs checks
Wat had hij dan moeten doen?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:56 schreef whoops het volgende:
Ik kreeg vanochtend een scurity update binnen... Geen idee wat er veranderd is though, slechte zaak dat ze niet een wat uitgebreidere changelog laten zien...
Wat ik daarnaast echt irritant vind is het gebruik van de back-button als je in de Calendar zit... Die knop stuurt je hoe dan ook terug naar het home-scherm, erg onhandig...
Als je een afspraak of dag hebt geopend gewoon terug naar de kalender gaan bijvoorbeeld?quote:
Als ik een afspraak heb geopend en ik druk op de terug toets dan gaat hij gewoon terug naar de kalender. En als je een dag hebt geopend dan verandert je view naar 1 dag. Als je dus terug wil naar weekview of maandview moet je dat gewoon via het menu doen. Zo lastig is het toch nietquote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:00 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Als je een afspraak of dag hebt geopend gewoon terug naar de kalender gaan bijvoorbeeld?
Oh ok, ik dacht dat whoops bedoelde dat hij altijd vanuit de kalender naar het homescreen ging, maar blijkbaar is hij niet duidelijk genoeg geweestquote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:03 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Als ik een afspraak heb geopend en ik druk op de terug toets dan gaat hij gewoon terug naar de kalender. En als je een dag hebt geopend dan verandert je view naar 1 dag. Als je dus terug wil naar weekview of maandview moet je dat gewoon via het menu doen. Zo lastig is het toch niet
Het is vooral die week- en maandviews... Het is niet zozeer dat het lastig is, ik vind het gewoon niet intuitief werken... Het zou wat mij betreft logischer zijn dat hij die views ook gewoon meeneemt als history voor je back-button...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:03 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Als ik een afspraak heb geopend en ik druk op de terug toets dan gaat hij gewoon terug naar de kalender. En als je een dag hebt geopend dan verandert je view naar 1 dag. Als je dus terug wil naar weekview of maandview moet je dat gewoon via het menu doen. Zo lastig is het toch niet
Kan ik op zich wel inkomen, aangezien de Home button al naar je Home screen gaat. Misschien dat dit in Donut wel verandert, of in Eclair (waarin ze zich waarschijnlijk zullen richten op wat trivialere dingen).quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:11 schreef whoops het volgende:
[..]
Het is vooral die week- en maandviews... Het is niet zozeer dat het lastig is, ik vind het gewoon niet intuitief werken... Het zou wat mij betreft logischer zijn dat hij die views ook gewoon meeneemt als history voor je back-button...
Dat is gunstig. Lijkt me dat het in Donut wel opgelost zal zijn danquote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:17 schreef whoops het volgende:
Het hoort in elk geval niet zo, het is zelfs al gemeld (en geaccepteerd) als bug zie ik net...
Die N97 is net uit, dus Nokia is al lang bezig met verder kijken dan dat toestel... Qua software hebben ze in elk geval ingezet op Symbianquote:Op zondag 19 juli 2009 17:26 schreef Dutchguy het volgende:
Ben echt benieuwd of Nokia toch ook een keer de sprong gaat wagen. Zal dan niet in de directe toekomst zijn aangezien ze alles op N97 gezet hebben.
Misschien een hele rare vraag, maar werkt dit alleen met elektronische apparatuur?quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:30 schreef LockonStratos het volgende:
Hoe vet
A is for Awesome
Alleen met dingen die op tweakers staan.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:48 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Misschien een hele rare vraag, maar werkt dit alleen met elektronische apparatuur?
Goh voorspelbaar, was er al bang voor hehe. Zou leuk zijn als er een app komt waar ook andere producten in worden mee genomenquote:Op zondag 19 juli 2009 20:50 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Alleen met dingen die op tweakers staan.
Hoe weet je dat? (Locaties zijn pas bekend vanaf 11:00 uur?)quote:Op woensdag 22 juli 2009 10:29 schreef Firenzo het volgende:
Ah, regio Eindhoven staat in Valkenswaard, das mij te ver met de fiets.
Download de app Missed Call. Dan kan je instellen hoe het ledje moet knipperen, wat voor een kleur deze moet hebben, of je telefoon eens in de zoveel tijd moet trillen, enz.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:10 schreef dome het volgende:
weet iemand waar je het ledje van gemiste oproep kan instellen? die gaat namelijk niet knipperen bij als er een gemist gesprek is.
Met Opera mini krijg je wel een pda layout, alleen jammer dat Opera mini bagger is in mijn ogenquote:Op donderdag 23 juli 2009 17:36 schreef Dikke_Man het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem. Heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden. Voor zover ik weet is het ook niet te forceren.
Heb dat net ff geprobeerd. Nu moet ik zeggen dat die PDA layout ook niet alles is. Wat een kleurenparadijs zeg, om gek van te worden.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:03 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Met Opera mini krijg je wel een pda layout, alleen jammer dat Opera mini bagger is in mijn ogen
ik heb hem gelijk gedowload.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:29 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
Download de app Missed Call. Dan kan je instellen hoe het ledje moet knipperen, wat voor een kleur deze moet hebben, of je telefoon eens in de zoveel tijd moet trillen, enz.
Precies. En die heb ik al op mijn HTC Magic geïnstalleerd zonder root. Dan is het echt stukken beter en makkelijker om te typen. De knoppen zijn groter en je hebt meer ruimte tussen elke knop. Maar het allermooiste vind ik dat wanneer ik aan het typen en flink wat verkeerde letters raak, hij meestal wel weet welk woord ik bedoel en dat komt dan erboven in de woordvoorspelling. De woordvoorspelling is dus ook beter dan de standaardkeyboard.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:47 schreef wikwakka2 het volgende:
De Hero schijnt weer een beter softwarematig toetsenbord te hebben, maar eerlijk gezegd gaat er inderdaad niets boven een fysiek toetsenbord.
Ik zal hem morgen eens uitproberen in de T-Mobile-winkel. Er is nu een mooie aanbieding met de G1, voor een jaar Relax 150 en W&W kost hij me niks, terwijl ik voor de Hero 2 jaar eraan vastzit en nog een geeltje moet bijbetalen. Alhoewel de interface van de Hero er wel veel gelikter uitziet, maar hopelijk komt deze ook op de G1 beschikbaar. Is Web en Walk een beetje te doen trouwens qua snelheid, of moet ik echt voor de Plus gaan?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:36 schreef Devolution het volgende:
Ik heb zelf de G1 en ik zou zeker voor een Android-telefoon met toetsenbord gaan. Op de G1 heb je zowel een echt toetsenbord als een softwarematige, maar de laatste is in het gebruik echt minder fijn dan een fysieke. Ik zou er niet mee kunnen werken iig
De HTC Sense interface gaat niet op de G1 komen. Althans, niet op een reguliere manier. Dit komt naar mijn weten doordat de G1 een Google Experience telefoon is en op dat soort telefoons zou een onaangepaste versie van Android moeten draaien. Bovendien wil je HTC Sense niet op je G1. De Hero heeft er al moeite mee, laat staan de G1 met minder RAM geheugen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:01 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik zal hem morgen eens uitproberen in de T-Mobile-winkel. Er is nu een mooie aanbieding met de G1, voor een jaar Relax 150 en W&W kost hij me niks, terwijl ik voor de Hero 2 jaar eraan vastzit en nog een geeltje moet bijbetalen. Alhoewel de interface van de Hero er wel veel gelikter uitziet, maar hopelijk komt deze ook op de G1 beschikbaar. Is Web en Walk een beetje te doen trouwens qua snelheid, of moet ik echt voor de Plus gaan?
Nee helaas:quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:38 schreef wikwakka2 het volgende:
Is WenW 768 kbps? Ik heb jarenlang op de computer geinternet met 258kbps, dus dat lijkt mij dus nog best te doen.
Werkt YouTube nog een beetje met die snelheid?quote:Hoe snel is het:
Download: tot 384 Kb per seconde.
Upload: tot 64 Kb per seconde.
Voor als je regelmatig wilt surfen en je e-mail wilt checken.
Youtube werkt, via de speciale youtube applicatie, perfect.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee helaas:
[..]
Werkt YouTube nog een beetje met die snelheid?
Dus ook bij de gewone WenW? Dan ga ik hem zo maar ff regelen denk ik. Alhoewel, mijn huisinternet is met 2000 kbps al traag met YT...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:44 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Youtube werkt, via de speciale youtubw applicatie perfect.
Als ik op 3G of op wifi zit werkt ie bijna net zo snel als op mn pc.
Wat is trouwens de maximale wifi snelheid?
Hoezo gewone WenW ? Er is er toch maar 1 ? (10tje per maand?)quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:51 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dus ook bij de gewone WenW? Dan ga ik hem zo maar ff regelen denk ik. Alhoewel, mijn huisinternet is met 2000 kbps al traag met YT...
Er is ook een snellere versie beschikbaar voor 15 euro p/m.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:29 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Hoezo gewone WenW ? Er is er toch maar 1 ? (10tje per maand?)
waar heb je die vandaan dan? dat tb?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:52 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Precies. En die heb ik al op mijn HTC Magic geïnstalleerd zonder root. Dan is het echt stukken beter en makkelijker om te typen. De knoppen zijn groter en je hebt meer ruimte tussen elke knop. Maar het allermooiste vind ik dat wanneer ik aan het typen en flink wat verkeerde letters raak, hij meestal wel weet welk woord ik bedoel en dat komt dan erboven in de woordvoorspelling. De woordvoorspelling is dus ook beter dan de standaardkeyboard.
Bovendien kun je heel makkelijk (op dat tandwiel linksonder drukken) switchen tussen
-q w e r t y,
-qw er ty
-en een normale telefoonblok.
En je kunt het toetsenbord ook makkelijker laten verdwijnen (op dat toetsenbordje naast het tandwiel linksonder drukken), ipv menu in te houden.
Linkquote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:39 schreef makkie88 het volgende:
[..]
waar heb je die vandaan dan? dat tb?
Ik heb hem er eventjes op gezet en ik ben aangenaam verrast. Hij lijkt veel sneller te reageren dan het standaard toetsenbord (die wil nog wel eens lag hebben bij mij) en vooral in landscape mode heb ik met erg snel typen nog geen een fout gemaaktquote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:47 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Link
Hier downloaden.. op sdcard gooien.. installeren via astro of een andere filemanager.. in instellingen (locatie en tekst?) de nieuwe keyboard activeren.. naar ergens gaan waar je het toetsenbord nodig hebt (nieuw bericht).. de knop linksonder inhouden (123? staat daar volgens mij).. dan die nieuwe kiezen en wellicht instellingen veranderen (nederlands staat er eerst niet bij) .. telefoon opnieuw opstarten zodat je nederlands heb.
Ik wist ook meteen zeker dat ik die zou houden. Typt veel makkelijker. In landscape zie je echt ruimte tussen de knoppen die je bij het standaardtoetsenbord niet hebt en in portrait is de middelste rij langer (afstand tussen A en L is groter). Probeer ook maar de QW-ER-TY en de Telefoonblok.. het is even wennen maar die werken ook zeer goed.. de knoppen zijn dan natuurlijk nog groter.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:00 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
Ik heb hem er eventjes op gezet en ik ben aangenaam verrast. Hij lijkt veel sneller te reageren dan het standaard toetsenbord (die wil nog wel eens lag hebben bij mij) en vooral in landscape mode heb ik met erg snel typen nog geen een fout gemaakt
Ik zit met een probleempje. Ik kan hem bijvoorbeeld niet op Nederlands zetten (ook niet na opnieuw opstarten). En ik kan de andere layouts niet instellen (qw-er-ty, e.d.) De andere layouts zijn zojuist op magische wijze verschenen. Andere taal nog nietquote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:17 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik wist ook meteen zeker dat ik die zou houden. Typt veel makkelijker. In landscape zie je echt ruimte tussen de knoppen die je bij het standaardtoetsenbord niet hebt en in portrait is de middelste rij langer (afstand tussen A en L is groter). Probeer ook maar de QW-ER-TY en de Telefoonblok.. het is even wennen maar die werken ook zeer goed.. de knoppen zijn dan natuurlijk nog groter.
Als je een nieuw woord typt onthoudt ie 'm ook meteen
Zie edit. Nederlands komt er niet tussen.. je moet gewoon niet op Engels drukken. Dat groene stipje voor(of na) Engels moet er niet zijn. Dan heb je wel Nederlandse woorvoorspelling tijdens het typen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:39 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
Ik zit met een probleempje. Ik kan hem bijvoorbeeld niet op Nederlands zetten (ook niet na opnieuw opstarten). En ik kan de andere layouts niet instellen (qw-er-ty, e.d.) De andere layouts zijn zojuist op magische wijze verschenen. Andere taal nog niet![]()
quote:Op zondag 26 juli 2009 00:13 schreef Dikke_Man het volgende:
http://andriodfan.blogspo(...)oid-new-pics-of.html
CDMA is wat bij ons GSM is, maar dan in Amerika. Neem bijvoorbeeld de Amerikaanse Palm Pre. Die krijg je hier niet aan de praat omdat hij alleen CDMA ondersteunt. De GSM versie komt ooit nog uit hier.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:49 schreef BluesRebel het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat is CDMA en ERI Text?
Gestures
En die shortcut-bar met wifi, gps enzo
Nog geen release date
Dankje. Ik vind multitouch overrated maar kijk vooral uit naar gestures. Nu moet je die hele contactenlijst langs om iemand te vinden.. als het uitkomt gewoon een m, e of h tekenen en klaarquote:Op zondag 26 juli 2009 00:59 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
CDMA is wat bij ons GSM is, maar dan in Amerika. Neem bijvoorbeeld de Amerikaanse Palm Pre. Die krijg je hier niet aan de praat omdat hij alleen CDMA ondersteunt. De GSM versie komt ooit nog uit hier.
Ik kijk vooruit naar die widget met wifi, gps, e.d. en de performance boost, maar ook multi-touch![]()
Dat werkt met de oude ookquote:Op zondag 26 juli 2009 01:04 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dankje. Ik vind multitouch overrated maar kijk vooral uit naar gestures. Nu moet je die hele contactenlijst langs om iemand te vinden.. als het uitkomt gewoon een m, e of h tekenen en klaar
Als je die nieuwe keyboard aan het werk hebt gekregen kun je op je homescreen menu inhouden zodat ie tevoorschijn komt en dan kun je ook letters typen om een contact te krijgen. Weet niet of dat met het oude toetsenbord kan.
k heb ook alleen nog maar engels, iemand suggresties?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:39 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
Ik zit met een probleempje. Ik kan hem bijvoorbeeld niet op Nederlands zetten (ook niet na opnieuw opstarten). En ik kan de andere layouts niet instellen (qw-er-ty, e.d.) De andere layouts zijn zojuist op magische wijze verschenen. Andere taal nog niet![]()
donut is wel erg nice, beter komt het multitouch er in!quote:Op zondag 26 juli 2009 10:43 schreef ex het volgende:
Enigste voordeel aan W&W plus is dat je tv kan kijken, de hogere snelheden merk ik niet echt
wat leuke donut dingentjes: http://www.androidplanet.nl/2166/2166/
Je hoeft Nederlands niet in te stellen. Je moet zorgen dat Engels niet is ingesteld.quote:Op zondag 26 juli 2009 11:36 schreef makkie88 het volgende:
[..]
k heb ook alleen nog maar engels, iemand suggresties?
edit:
iemand enig idee of er een navigatie systeem is die ik kan gebruiken in spanje zonder data te gebruiken (ofwel kan ik kaarten ergens downloaden van nav4all)
"Supersnel Vodafone netwerk tot 3,6 Mbps, afhankelijk van je toestel en de dekking"quote:Op zondag 26 juli 2009 14:16 schreef makkie88 het volgende:
klopt het inderdaad dat vodafone vorig jaar zijn internet abbo langzamer heeft gemaakt?.. vroeger was het 3.6 mbps maar ik las dat het verlaagd was...
hoeveel is er nou nog over? k kan nix vinden op de vodafone website
quote:Zorgeloos Internet BloX
Écht internet op je telefoon. Supersnel downloaden (3600 Kb/s) en uploaden (384 Kb/s). Met korting op je toestel!
http://phandroid.com/2009/07/25/morning-donuts/#commentsquote:49. Romain Guy wrote on July 26, 2009
@ Dzertyx: The hand-writing recognition I demo’ed at Google I/O is not in Donut and will not be. We however released a new Gestures API that would let you build such a feature if you wanted to (note it’s not really handwriting recognition but shapes recognition.) You can play with the new android.gesture API to add gestures/shapes recognition in your apps.
@Maj: There is no update to the widgets API in Donut.
http://groups.google.com/(...)msg/0f2c5cd313d9cd34quote:Romain Guy
Donut is NOT Android 2.0 and there's no multi-touch support in Donut.
quote:Op zondag 26 juli 2009 14:20 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
"Supersnel Vodafone netwerk tot 3,6 Mbps, afhankelijk van je toestel en de dekking"
http://www.vodafone.nl/pr(...)_find/vodafone_live/
o haha ik keek beetje met me neus,quote:Op zondag 26 juli 2009 14:23 schreef wikwakka2 het volgende:
Op de website staat nog steeds hetzelfde:
[..]
Neequote:Op zondag 26 juli 2009 14:58 schreef makkie88 het volgende:
[..]
[..]
o haha ik keek beetje met me neus,
wel apart dat dat op tweakers (in 2008) is gezegt dat het niet meer zo is,
is er iemand die deze snelheid wel eens gehaald heeft (of in de buurt kwam)
Dat doen alle providers. Ze adverteren met "tot 3.6mb/s". In theorie is het mogelijk.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:49 schreef wikwakka2 het volgende:
Wel slecht dat ze dan adverteren met 3.6Mb/s.
3G of HSPDA/EDGE?quote:Op zondag 26 juli 2009 15:32 schreef makkie88 het volgende:
test gedaan: 1.07mbit buiten in de tuin, (max 136 kilobytes per seconde)
3g, hoe kan ik hdpda aanzetten (k ga zelf nu ff op zoek)..quote:
Geen gestures? Fuck..quote:Op zondag 26 juli 2009 14:29 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
http://phandroid.com/2009/07/25/morning-donuts/#comments
[..]
http://groups.google.com/(...)msg/0f2c5cd313d9cd34
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4206732&postcount=119quote:cyanogen
Just to clarify.. Donut itself DOES NOT have multitouch. The kernel in the Android repository DOES have official multitouch (added a couple of days ago), and it's more than what we've been using now, which is a bit of a hack. So even if Donut ships without any multitouch enabled apps, we will still be able to make it work.
Zou daar root voor nodig zijn dan? Daar heb ik geen zin in..quote:Op zondag 26 juli 2009 17:15 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4206732&postcount=119
Waarschijnlijk moet je er een van hun ROMs opzettenquote:Op zondag 26 juli 2009 18:13 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Zou daar root voor nodig zijn dan? Daar heb ik geen zin in..
De G staat voor Generation. EDGE is een eerdere generatie (ik dacht 2G). HSDPA is 3G.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:10 schreef Dikke_Man het volgende:
HSDPA en EDGE zijn beiden vormen van 3G volgens mij.
quote:Op zondag 26 juli 2009 18:19 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
Waarschijnlijk moet je er een van hun ROMs opzetten
http://en.wikipedia.org/w(...)es_for_GSM_Evolutionquote:Op zondag 26 juli 2009 18:25 schreef Devolution het volgende:
[..]
De G staat voor Generation. EDGE is een eerdere generatie (ik dacht 2G). HSDPA is 3G.
1 http://www.itu.int/ITU-D/imt-2000/DocumentsIMT2000/IMT-2000.pdfquote:Enhanced Data rates for GSM Evolution (EDGE) (also known as Enhanced GPRS (EGPRS), or IMT Single Carrier (IMT-SC)) is a backward-compatible digital mobile phone technology that allows improved data transmission rates, as an extension on top of standard GSM. EDGE is considered a 3G radio technology and is part of ITU's 3G definition1.
quote:IMT-MC (cdma2000 1XRTT) and IMT-SC (EDGE) can be considered the ‘narrowband’ IMT options, since they offer backwards compatibility to their related 2G technologies and allow evolution to 3G within an operator’s existing 2G spectrum allocation.
Je kan de rechthoek ook uitrekken hequote:Op zondag 26 juli 2009 19:20 schreef BluesRebel het volgende:
Heeft iemand enig idee wat de goede resolutie is voor een wallpaper? Als ik een afbeelding van internet download en op de sdcard gooi, dan moet ik bij het instellen steeds een kleinere rechthoek eruit kiezen
Die resolutie gebruikte ik al maar nooit geweten dat je die rechthoek kan uitrekkenquote:Op zondag 26 juli 2009 19:26 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
Je kan de rechthoek ook uitrekken heJe vinger op een hoek houden en dan naar buiten slepen met je vinger.
640x480 is de resolutie die je moet hebben. 640 pixels breed en 480 pixels hoog.
Bovendien kan je allerlei wallpaper apps downloaden
Edit: resolutie aangepast
quote:Communities are funny. When the same thing is repeated over and over by bloggers who can't possibly know, everybody assumes it's true.
Het mapje niet, of de apps niet?quote:Op maandag 27 juli 2009 00:48 schreef makkie88 het volgende:
ech apart, op me home screen heb ik zon mapje gemaakt met apps, maar ik kan deze voor geen mogelijkheid meer openen...
Ik heb t ook niet maar plaatste het hier voor de liefhebbersquote:Op maandag 27 juli 2009 12:06 schreef Dikke_Man het volgende:
Ja, had het al gezien, alleen ik heb geen ExchangeMaar wel positief
Dat zou mooi zijn inderdaad want die van nu stelt niks voor en zit met bugs. Hopelijk een snelle release.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:31 schreef Dikke_Man het volgende:
Er is nu trouwens iemand begonnen met een Hyves app die daadwerkelijk gebruik maakt van de Hyves API. Niet dat laffe spul wat Hyves zelf naar buiten heeft gebracht (je eigen API vrijwel niet gebruiken)
Volgens Hi werd het toch de 31e?quote:Op maandag 27 juli 2009 14:05 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik zou mijn Hero vandaag binnen moeten hebben, schijnt HTC ze verdomme nog steeds niet geleverd te hebbe.
algebeld wist 3 dagen geleden nog met zekerheid te zeggen dat het de 27e zou worden, maar vanochtend ontving ik een mailtje waarin staat dat ze woensdag nog eens zullen kijken wat er gaat gebeurenquote:
volgens mij is dat al te doen met logmein kan je zelfs je beeldscherm overnemen,quote:Op maandag 27 juli 2009 14:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Thanks! Heeft iemand al met succes via z'n Androidfoon z'n thuispc weten te remoten?.
Ik las dat mensen dan een zwart scherm zien, maar het schijnt mensen gelukt te zijn met VNC, maar dan vertellen ze weer niet hoe en met watquote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:46 schreef makkie88 het volgende:
[..]
volgens mij is dat al te doen met logmein kan je zelfs je beeldscherm overnemen,
morgen eens teste
Bohhhhh, met Google dus moet het wel goed zijnquote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:36 schreef Witchfynder het volgende:
Kreeg net een folder van Belcompany binnen en daar staat de Hero in. Met weer een domme omschrijving natuurlijk "Met Google en Gmail!". Uh, jaaaaaaa, maaaaaar..
Ik las dat de bruine ook totaal geen viezigheid en vingerafdrukken aantrekt, dus dat zou geen probleem moeten zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:20 schreef DennisMoore het volgende:
Ook de Hero maar besteld, een broine, ondanks ontbreken teflon.
Zou toch binnenkort wel leverbaar moeten zijn.
Zou ik ook wel eens willen weten.... heb het zelf soms namelijk ook.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:21 schreef RRGJL het volgende:
Hmm, heb net mijn Hero binnen. Nu probeer ik wat dingetjes te downloaden van de Android Market, maar ze blijven hangen op "download starten..." . Iemand enige idee?
De ene is dat je de SMS Blox gebruikt en de andere is voor de korting volgens mij. Ik heb hetzelfde met internet Blox. Ik heb er eentje waarbij staat 9,50 per maand en een andere waarbij staat 2,50 per maand (dat is de aanbieding).quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:41 schreef BluesRebel het volgende:
Annuleren en weer opnieuw starten inderdaad.
Vraagje over mijn Vodafone abonnement (bij de Magic). Als ik naar My Vodafone ga staat SMS/MMS Blox 'staat aan' (die gratis is) en Voordeel SMS/MMS 'staat uit' (2 euro p/m). Wat is het verschil?
Ok, bedanktquote:Op woensdag 29 juli 2009 20:50 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
De ene is dat je de SMS Blox gebruikt en de andere is voor de korting volgens mij. Ik heb hetzelfde met internet Blox. Ik heb er eentje waarbij staat 9,50 per maand en een andere waarbij staat 2,50 per maand (dat is de aanbieding).
Ach ja, er was een leuke topicdiarreequote:Op woensdag 29 juli 2009 21:20 schreef wikwakka2 het volgende:
Moet je maar niet zo stout doen in KLB.
Ja, om de een of andere reden krijg je de mobiele layout niet op de standaard Android browser.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:22 schreef Witchfynder het volgende:
Groeten vanaf mijn HTC Magic!Fokken gaat wel lastig met al die kleine links hehe.
Iemand die mij wil helpen door deze vraag nog even te beantwoorden?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:56 schreef -J-D- het volgende:
Ik heb nu de HTC Touch HD in mijn bezit (Windows Mobile dus) en mag over een paar maandjes overstappen naar een ander toestel.
Nu heb ik het hele topic doorgelezen en ook wat op internet gezocht, maar kan nog niet direct vinden waarom Android fijner is dan Windows Mobile. Kan iemand me daar bij helpen?
Ik denk dat je zelf moet ervaren of je Android fijner vind. Probeer eens een Android toestel in de winkel zou ik zeggen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:50 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Iemand die mij wil helpen door deze vraag nog even te beantwoorden?
Ik heb beide gehad en wat ik beter vind aan android:quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:50 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Iemand die mij wil helpen door deze vraag nog even te beantwoorden?
Ik ben je dankbaar. Zo'n vergelijking zocht ik en had ik nog niet gevonden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:12 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik heb beide gehad en wat ik beter vind aan android:
-Makkelijkere 'besturing'. Je haalt de menu naar boven en je hebt alles. Bij WinMo was ik soms wel even bezig door mappen te gaan of instellingen. Hier is alles 1 of 2 keer klikken.
-Meerdere homescreens waardoor je de apps die je vaak gebruikt erop kunt plaatsen als widget en het toch nog overzichtelijk blijft
-Makkelijke widgets gebruik.. ik heb nu bijvoorbeeld een sticky(die gele papiertjes) app gedownload.. gooi even iets op de homescreen zodat ik t niet vergeet en haal t later weg.
-Belangrijkste: de Market natuurlijk. Lekker apps (vooral) gratis downloaden. Omdat je de standaard dingen(browser, call-app, sms-app etc.) kan vervangen zorgt het voor veel flexibiliteit. En soms gewoon leuke dingen zoals wikitude, games enzo.
-Ik als Google-products gebruiker vind t ook nog heerlijk om alles zo makkelijk te bedienen. Gmail, Agenda, Contacten enzo.
Wat nu even in mij opkwam..
Kan degene die het volgende topic opent Algemeen Android topic neerzetten ipv Androidtelefoons.. er komen binnenkort meer producten uit met Android erop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |