Precies. En die heb ik al op mijn HTC Magic geïnstalleerd zonder root. Dan is het echt stukken beter en makkelijker om te typen. De knoppen zijn groter en je hebt meer ruimte tussen elke knop. Maar het allermooiste vind ik dat wanneer ik aan het typen en flink wat verkeerde letters raak, hij meestal wel weet welk woord ik bedoel en dat komt dan erboven in de woordvoorspelling. De woordvoorspelling is dus ook beter dan de standaardkeyboard.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:47 schreef wikwakka2 het volgende:
De Hero schijnt weer een beter softwarematig toetsenbord te hebben, maar eerlijk gezegd gaat er inderdaad niets boven een fysiek toetsenbord.
Ik zal hem morgen eens uitproberen in de T-Mobile-winkel. Er is nu een mooie aanbieding met de G1, voor een jaar Relax 150 en W&W kost hij me niks, terwijl ik voor de Hero 2 jaar eraan vastzit en nog een geeltje moet bijbetalen. Alhoewel de interface van de Hero er wel veel gelikter uitziet, maar hopelijk komt deze ook op de G1 beschikbaar. Is Web en Walk een beetje te doen trouwens qua snelheid, of moet ik echt voor de Plus gaan?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:36 schreef Devolution het volgende:
Ik heb zelf de G1 en ik zou zeker voor een Android-telefoon met toetsenbord gaan. Op de G1 heb je zowel een echt toetsenbord als een softwarematige, maar de laatste is in het gebruik echt minder fijn dan een fysieke. Ik zou er niet mee kunnen werken iig
De HTC Sense interface gaat niet op de G1 komen. Althans, niet op een reguliere manier. Dit komt naar mijn weten doordat de G1 een Google Experience telefoon is en op dat soort telefoons zou een onaangepaste versie van Android moeten draaien. Bovendien wil je HTC Sense niet op je G1. De Hero heeft er al moeite mee, laat staan de G1 met minder RAM geheugen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:01 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik zal hem morgen eens uitproberen in de T-Mobile-winkel. Er is nu een mooie aanbieding met de G1, voor een jaar Relax 150 en W&W kost hij me niks, terwijl ik voor de Hero 2 jaar eraan vastzit en nog een geeltje moet bijbetalen. Alhoewel de interface van de Hero er wel veel gelikter uitziet, maar hopelijk komt deze ook op de G1 beschikbaar. Is Web en Walk een beetje te doen trouwens qua snelheid, of moet ik echt voor de Plus gaan?
Nee helaas:quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:38 schreef wikwakka2 het volgende:
Is WenW 768 kbps? Ik heb jarenlang op de computer geinternet met 258kbps, dus dat lijkt mij dus nog best te doen.
Werkt YouTube nog een beetje met die snelheid?quote:Hoe snel is het:
Download: tot 384 Kb per seconde.
Upload: tot 64 Kb per seconde.
Voor als je regelmatig wilt surfen en je e-mail wilt checken.
Youtube werkt, via de speciale youtube applicatie, perfect.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee helaas:
[..]
Werkt YouTube nog een beetje met die snelheid?
Dus ook bij de gewone WenW? Dan ga ik hem zo maar ff regelen denk ik. Alhoewel, mijn huisinternet is met 2000 kbps al traag met YT...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:44 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Youtube werkt, via de speciale youtubw applicatie perfect.
Als ik op 3G of op wifi zit werkt ie bijna net zo snel als op mn pc.
Wat is trouwens de maximale wifi snelheid?
Hoezo gewone WenW ? Er is er toch maar 1 ? (10tje per maand?)quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:51 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dus ook bij de gewone WenW? Dan ga ik hem zo maar ff regelen denk ik. Alhoewel, mijn huisinternet is met 2000 kbps al traag met YT...
Er is ook een snellere versie beschikbaar voor 15 euro p/m.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:29 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Hoezo gewone WenW ? Er is er toch maar 1 ? (10tje per maand?)
waar heb je die vandaan dan? dat tb?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:52 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Precies. En die heb ik al op mijn HTC Magic geïnstalleerd zonder root. Dan is het echt stukken beter en makkelijker om te typen. De knoppen zijn groter en je hebt meer ruimte tussen elke knop. Maar het allermooiste vind ik dat wanneer ik aan het typen en flink wat verkeerde letters raak, hij meestal wel weet welk woord ik bedoel en dat komt dan erboven in de woordvoorspelling. De woordvoorspelling is dus ook beter dan de standaardkeyboard.
Bovendien kun je heel makkelijk (op dat tandwiel linksonder drukken) switchen tussen
-q w e r t y,
-qw er ty
-en een normale telefoonblok.
En je kunt het toetsenbord ook makkelijker laten verdwijnen (op dat toetsenbordje naast het tandwiel linksonder drukken), ipv menu in te houden.
Linkquote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:39 schreef makkie88 het volgende:
[..]
waar heb je die vandaan dan? dat tb?
Ik heb hem er eventjes op gezet en ik ben aangenaam verrast. Hij lijkt veel sneller te reageren dan het standaard toetsenbord (die wil nog wel eens lag hebben bij mij) en vooral in landscape mode heb ik met erg snel typen nog geen een fout gemaaktquote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:47 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Link
Hier downloaden.. op sdcard gooien.. installeren via astro of een andere filemanager.. in instellingen (locatie en tekst?) de nieuwe keyboard activeren.. naar ergens gaan waar je het toetsenbord nodig hebt (nieuw bericht).. de knop linksonder inhouden (123? staat daar volgens mij).. dan die nieuwe kiezen en wellicht instellingen veranderen (nederlands staat er eerst niet bij) .. telefoon opnieuw opstarten zodat je nederlands heb.
Ik wist ook meteen zeker dat ik die zou houden. Typt veel makkelijker. In landscape zie je echt ruimte tussen de knoppen die je bij het standaardtoetsenbord niet hebt en in portrait is de middelste rij langer (afstand tussen A en L is groter). Probeer ook maar de QW-ER-TY en de Telefoonblok.. het is even wennen maar die werken ook zeer goed.. de knoppen zijn dan natuurlijk nog groter.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:00 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
Ik heb hem er eventjes op gezet en ik ben aangenaam verrast. Hij lijkt veel sneller te reageren dan het standaard toetsenbord (die wil nog wel eens lag hebben bij mij) en vooral in landscape mode heb ik met erg snel typen nog geen een fout gemaakt
Ik zit met een probleempje. Ik kan hem bijvoorbeeld niet op Nederlands zetten (ook niet na opnieuw opstarten). En ik kan de andere layouts niet instellen (qw-er-ty, e.d.) De andere layouts zijn zojuist op magische wijze verschenen. Andere taal nog nietquote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:17 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik wist ook meteen zeker dat ik die zou houden. Typt veel makkelijker. In landscape zie je echt ruimte tussen de knoppen die je bij het standaardtoetsenbord niet hebt en in portrait is de middelste rij langer (afstand tussen A en L is groter). Probeer ook maar de QW-ER-TY en de Telefoonblok.. het is even wennen maar die werken ook zeer goed.. de knoppen zijn dan natuurlijk nog groter.
Als je een nieuw woord typt onthoudt ie 'm ook meteen
Zie edit. Nederlands komt er niet tussen.. je moet gewoon niet op Engels drukken. Dat groene stipje voor(of na) Engels moet er niet zijn. Dan heb je wel Nederlandse woorvoorspelling tijdens het typen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:39 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
Ik zit met een probleempje. Ik kan hem bijvoorbeeld niet op Nederlands zetten (ook niet na opnieuw opstarten). En ik kan de andere layouts niet instellen (qw-er-ty, e.d.) De andere layouts zijn zojuist op magische wijze verschenen. Andere taal nog niet![]()
quote:Op zondag 26 juli 2009 00:13 schreef Dikke_Man het volgende:
http://andriodfan.blogspo(...)oid-new-pics-of.html
CDMA is wat bij ons GSM is, maar dan in Amerika. Neem bijvoorbeeld de Amerikaanse Palm Pre. Die krijg je hier niet aan de praat omdat hij alleen CDMA ondersteunt. De GSM versie komt ooit nog uit hier.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:49 schreef BluesRebel het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat is CDMA en ERI Text?
Gestures
En die shortcut-bar met wifi, gps enzo
Nog geen release date
Dankje. Ik vind multitouch overrated maar kijk vooral uit naar gestures. Nu moet je die hele contactenlijst langs om iemand te vinden.. als het uitkomt gewoon een m, e of h tekenen en klaarquote:Op zondag 26 juli 2009 00:59 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
CDMA is wat bij ons GSM is, maar dan in Amerika. Neem bijvoorbeeld de Amerikaanse Palm Pre. Die krijg je hier niet aan de praat omdat hij alleen CDMA ondersteunt. De GSM versie komt ooit nog uit hier.
Ik kijk vooruit naar die widget met wifi, gps, e.d. en de performance boost, maar ook multi-touch![]()
Dat werkt met de oude ookquote:Op zondag 26 juli 2009 01:04 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dankje. Ik vind multitouch overrated maar kijk vooral uit naar gestures. Nu moet je die hele contactenlijst langs om iemand te vinden.. als het uitkomt gewoon een m, e of h tekenen en klaar
Als je die nieuwe keyboard aan het werk hebt gekregen kun je op je homescreen menu inhouden zodat ie tevoorschijn komt en dan kun je ook letters typen om een contact te krijgen. Weet niet of dat met het oude toetsenbord kan.
k heb ook alleen nog maar engels, iemand suggresties?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:39 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
Ik zit met een probleempje. Ik kan hem bijvoorbeeld niet op Nederlands zetten (ook niet na opnieuw opstarten). En ik kan de andere layouts niet instellen (qw-er-ty, e.d.) De andere layouts zijn zojuist op magische wijze verschenen. Andere taal nog niet![]()
donut is wel erg nice, beter komt het multitouch er in!quote:Op zondag 26 juli 2009 10:43 schreef ex het volgende:
Enigste voordeel aan W&W plus is dat je tv kan kijken, de hogere snelheden merk ik niet echt
wat leuke donut dingentjes: http://www.androidplanet.nl/2166/2166/
Je hoeft Nederlands niet in te stellen. Je moet zorgen dat Engels niet is ingesteld.quote:Op zondag 26 juli 2009 11:36 schreef makkie88 het volgende:
[..]
k heb ook alleen nog maar engels, iemand suggresties?
edit:
iemand enig idee of er een navigatie systeem is die ik kan gebruiken in spanje zonder data te gebruiken (ofwel kan ik kaarten ergens downloaden van nav4all)
"Supersnel Vodafone netwerk tot 3,6 Mbps, afhankelijk van je toestel en de dekking"quote:Op zondag 26 juli 2009 14:16 schreef makkie88 het volgende:
klopt het inderdaad dat vodafone vorig jaar zijn internet abbo langzamer heeft gemaakt?.. vroeger was het 3.6 mbps maar ik las dat het verlaagd was...
hoeveel is er nou nog over? k kan nix vinden op de vodafone website
quote:Zorgeloos Internet BloX
Écht internet op je telefoon. Supersnel downloaden (3600 Kb/s) en uploaden (384 Kb/s). Met korting op je toestel!
http://phandroid.com/2009/07/25/morning-donuts/#commentsquote:49. Romain Guy wrote on July 26, 2009
@ Dzertyx: The hand-writing recognition I demo’ed at Google I/O is not in Donut and will not be. We however released a new Gestures API that would let you build such a feature if you wanted to (note it’s not really handwriting recognition but shapes recognition.) You can play with the new android.gesture API to add gestures/shapes recognition in your apps.
@Maj: There is no update to the widgets API in Donut.
http://groups.google.com/(...)msg/0f2c5cd313d9cd34quote:Romain Guy
Donut is NOT Android 2.0 and there's no multi-touch support in Donut.
quote:Op zondag 26 juli 2009 14:20 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
"Supersnel Vodafone netwerk tot 3,6 Mbps, afhankelijk van je toestel en de dekking"
http://www.vodafone.nl/pr(...)_find/vodafone_live/
o haha ik keek beetje met me neus,quote:Op zondag 26 juli 2009 14:23 schreef wikwakka2 het volgende:
Op de website staat nog steeds hetzelfde:
[..]
Neequote:Op zondag 26 juli 2009 14:58 schreef makkie88 het volgende:
[..]
[..]
o haha ik keek beetje met me neus,
wel apart dat dat op tweakers (in 2008) is gezegt dat het niet meer zo is,
is er iemand die deze snelheid wel eens gehaald heeft (of in de buurt kwam)
Dat doen alle providers. Ze adverteren met "tot 3.6mb/s". In theorie is het mogelijk.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:49 schreef wikwakka2 het volgende:
Wel slecht dat ze dan adverteren met 3.6Mb/s.
3G of HSPDA/EDGE?quote:Op zondag 26 juli 2009 15:32 schreef makkie88 het volgende:
test gedaan: 1.07mbit buiten in de tuin, (max 136 kilobytes per seconde)
3g, hoe kan ik hdpda aanzetten (k ga zelf nu ff op zoek)..quote:
Geen gestures? Fuck..quote:Op zondag 26 juli 2009 14:29 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
http://phandroid.com/2009/07/25/morning-donuts/#comments
[..]
http://groups.google.com/(...)msg/0f2c5cd313d9cd34
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4206732&postcount=119quote:cyanogen
Just to clarify.. Donut itself DOES NOT have multitouch. The kernel in the Android repository DOES have official multitouch (added a couple of days ago), and it's more than what we've been using now, which is a bit of a hack. So even if Donut ships without any multitouch enabled apps, we will still be able to make it work.
Zou daar root voor nodig zijn dan? Daar heb ik geen zin in..quote:Op zondag 26 juli 2009 17:15 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4206732&postcount=119
Waarschijnlijk moet je er een van hun ROMs opzettenquote:Op zondag 26 juli 2009 18:13 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Zou daar root voor nodig zijn dan? Daar heb ik geen zin in..
De G staat voor Generation. EDGE is een eerdere generatie (ik dacht 2G). HSDPA is 3G.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:10 schreef Dikke_Man het volgende:
HSDPA en EDGE zijn beiden vormen van 3G volgens mij.
quote:Op zondag 26 juli 2009 18:19 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
Waarschijnlijk moet je er een van hun ROMs opzetten
http://en.wikipedia.org/w(...)es_for_GSM_Evolutionquote:Op zondag 26 juli 2009 18:25 schreef Devolution het volgende:
[..]
De G staat voor Generation. EDGE is een eerdere generatie (ik dacht 2G). HSDPA is 3G.
1 http://www.itu.int/ITU-D/imt-2000/DocumentsIMT2000/IMT-2000.pdfquote:Enhanced Data rates for GSM Evolution (EDGE) (also known as Enhanced GPRS (EGPRS), or IMT Single Carrier (IMT-SC)) is a backward-compatible digital mobile phone technology that allows improved data transmission rates, as an extension on top of standard GSM. EDGE is considered a 3G radio technology and is part of ITU's 3G definition1.
quote:IMT-MC (cdma2000 1XRTT) and IMT-SC (EDGE) can be considered the ‘narrowband’ IMT options, since they offer backwards compatibility to their related 2G technologies and allow evolution to 3G within an operator’s existing 2G spectrum allocation.
Je kan de rechthoek ook uitrekken hequote:Op zondag 26 juli 2009 19:20 schreef BluesRebel het volgende:
Heeft iemand enig idee wat de goede resolutie is voor een wallpaper? Als ik een afbeelding van internet download en op de sdcard gooi, dan moet ik bij het instellen steeds een kleinere rechthoek eruit kiezen
Die resolutie gebruikte ik al maar nooit geweten dat je die rechthoek kan uitrekkenquote:Op zondag 26 juli 2009 19:26 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
Je kan de rechthoek ook uitrekken heJe vinger op een hoek houden en dan naar buiten slepen met je vinger.
640x480 is de resolutie die je moet hebben. 640 pixels breed en 480 pixels hoog.
Bovendien kan je allerlei wallpaper apps downloaden
Edit: resolutie aangepast
quote:Communities are funny. When the same thing is repeated over and over by bloggers who can't possibly know, everybody assumes it's true.
Het mapje niet, of de apps niet?quote:Op maandag 27 juli 2009 00:48 schreef makkie88 het volgende:
ech apart, op me home screen heb ik zon mapje gemaakt met apps, maar ik kan deze voor geen mogelijkheid meer openen...
Ik heb t ook niet maar plaatste het hier voor de liefhebbersquote:Op maandag 27 juli 2009 12:06 schreef Dikke_Man het volgende:
Ja, had het al gezien, alleen ik heb geen ExchangeMaar wel positief
Dat zou mooi zijn inderdaad want die van nu stelt niks voor en zit met bugs. Hopelijk een snelle release.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:31 schreef Dikke_Man het volgende:
Er is nu trouwens iemand begonnen met een Hyves app die daadwerkelijk gebruik maakt van de Hyves API. Niet dat laffe spul wat Hyves zelf naar buiten heeft gebracht (je eigen API vrijwel niet gebruiken)
Volgens Hi werd het toch de 31e?quote:Op maandag 27 juli 2009 14:05 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik zou mijn Hero vandaag binnen moeten hebben, schijnt HTC ze verdomme nog steeds niet geleverd te hebbe.
algebeld wist 3 dagen geleden nog met zekerheid te zeggen dat het de 27e zou worden, maar vanochtend ontving ik een mailtje waarin staat dat ze woensdag nog eens zullen kijken wat er gaat gebeurenquote:
volgens mij is dat al te doen met logmein kan je zelfs je beeldscherm overnemen,quote:Op maandag 27 juli 2009 14:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Thanks! Heeft iemand al met succes via z'n Androidfoon z'n thuispc weten te remoten?.
Ik las dat mensen dan een zwart scherm zien, maar het schijnt mensen gelukt te zijn met VNC, maar dan vertellen ze weer niet hoe en met watquote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:46 schreef makkie88 het volgende:
[..]
volgens mij is dat al te doen met logmein kan je zelfs je beeldscherm overnemen,
morgen eens teste
Bohhhhh, met Google dus moet het wel goed zijnquote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:36 schreef Witchfynder het volgende:
Kreeg net een folder van Belcompany binnen en daar staat de Hero in. Met weer een domme omschrijving natuurlijk "Met Google en Gmail!". Uh, jaaaaaaa, maaaaaar..
Ik las dat de bruine ook totaal geen viezigheid en vingerafdrukken aantrekt, dus dat zou geen probleem moeten zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:20 schreef DennisMoore het volgende:
Ook de Hero maar besteld, een broine, ondanks ontbreken teflon.
Zou toch binnenkort wel leverbaar moeten zijn.
Zou ik ook wel eens willen weten.... heb het zelf soms namelijk ook.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:21 schreef RRGJL het volgende:
Hmm, heb net mijn Hero binnen. Nu probeer ik wat dingetjes te downloaden van de Android Market, maar ze blijven hangen op "download starten..." . Iemand enige idee?
De ene is dat je de SMS Blox gebruikt en de andere is voor de korting volgens mij. Ik heb hetzelfde met internet Blox. Ik heb er eentje waarbij staat 9,50 per maand en een andere waarbij staat 2,50 per maand (dat is de aanbieding).quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:41 schreef BluesRebel het volgende:
Annuleren en weer opnieuw starten inderdaad.
Vraagje over mijn Vodafone abonnement (bij de Magic). Als ik naar My Vodafone ga staat SMS/MMS Blox 'staat aan' (die gratis is) en Voordeel SMS/MMS 'staat uit' (2 euro p/m). Wat is het verschil?
Ok, bedanktquote:Op woensdag 29 juli 2009 20:50 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
De ene is dat je de SMS Blox gebruikt en de andere is voor de korting volgens mij. Ik heb hetzelfde met internet Blox. Ik heb er eentje waarbij staat 9,50 per maand en een andere waarbij staat 2,50 per maand (dat is de aanbieding).
Ach ja, er was een leuke topicdiarreequote:Op woensdag 29 juli 2009 21:20 schreef wikwakka2 het volgende:
Moet je maar niet zo stout doen in KLB.
Ja, om de een of andere reden krijg je de mobiele layout niet op de standaard Android browser.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:22 schreef Witchfynder het volgende:
Groeten vanaf mijn HTC Magic!Fokken gaat wel lastig met al die kleine links hehe.
Iemand die mij wil helpen door deze vraag nog even te beantwoorden?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:56 schreef -J-D- het volgende:
Ik heb nu de HTC Touch HD in mijn bezit (Windows Mobile dus) en mag over een paar maandjes overstappen naar een ander toestel.
Nu heb ik het hele topic doorgelezen en ook wat op internet gezocht, maar kan nog niet direct vinden waarom Android fijner is dan Windows Mobile. Kan iemand me daar bij helpen?
Ik denk dat je zelf moet ervaren of je Android fijner vind. Probeer eens een Android toestel in de winkel zou ik zeggen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:50 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Iemand die mij wil helpen door deze vraag nog even te beantwoorden?
Ik heb beide gehad en wat ik beter vind aan android:quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:50 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Iemand die mij wil helpen door deze vraag nog even te beantwoorden?
Ik ben je dankbaar. Zo'n vergelijking zocht ik en had ik nog niet gevonden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:12 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik heb beide gehad en wat ik beter vind aan android:
-Makkelijkere 'besturing'. Je haalt de menu naar boven en je hebt alles. Bij WinMo was ik soms wel even bezig door mappen te gaan of instellingen. Hier is alles 1 of 2 keer klikken.
-Meerdere homescreens waardoor je de apps die je vaak gebruikt erop kunt plaatsen als widget en het toch nog overzichtelijk blijft
-Makkelijke widgets gebruik.. ik heb nu bijvoorbeeld een sticky(die gele papiertjes) app gedownload.. gooi even iets op de homescreen zodat ik t niet vergeet en haal t later weg.
-Belangrijkste: de Market natuurlijk. Lekker apps (vooral) gratis downloaden. Omdat je de standaard dingen(browser, call-app, sms-app etc.) kan vervangen zorgt het voor veel flexibiliteit. En soms gewoon leuke dingen zoals wikitude, games enzo.
-Ik als Google-products gebruiker vind t ook nog heerlijk om alles zo makkelijk te bedienen. Gmail, Agenda, Contacten enzo.
Wat nu even in mij opkwam..
Kan degene die het volgende topic opent Algemeen Android topic neerzetten ipv Androidtelefoons.. er komen binnenkort meer producten uit met Android erop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |