abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:30:53 #201
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_71100705
Ik geef toe dat ik op een bepaald moment ook boos was op al die bonussen maar eigenlijk kun je ze het niet kwalijk nemen.

De aandacht zou zich nu moeten richten op de overheid, hoe die ons bedonderd. Bijvoorbeeld met de deeltijd-WW (wat ik goed gevolgd heb).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_71100712
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:27 schreef Freak187 het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, zoals ik al eerder postte: ik heb niet zoveel verstand van de financiele sector. Wat ik wel begrijp is dat de sector te groot is geworden en dat het geld te makkelijk werd verdiend door ingewikkelde constructies waar de belastingbetaler jaren voor zal boeten. Dat de bonussen nog steeds gegeven worden zegt genoeg over het besef van werkelijkheid in de financiele sector. Aan de ene kant worden mensen massaal uit hun huizen gezet (in de VS) en in Nederland zit de woningmarkt op slot door gevreesde massaontslagen en aan de andere kant worden bonusen uitgedeeld........ En tuurlijk zullen die betreffende personen ongetwijfeld hun targets hebben gehaald, maar het grote geheel klopt voor geen meter.
Dat is waar. Het gaat om een fundamentele keuze die mensen en dus uiteindelijk de politiek moeten maken. Nu maken banken gebruik van de vrijheid die ze hebben om goed geld te verdienen. Alle conspiracy theories in dit forum ten spijt, gebeurt er niks dat het daglicht niet kan verdragen. Maar goed, dat maakt het voor veel mensen nog niet acceptabel. Bedenk echter ook wat de keerzijde is van een zwaar gereguleerde of zelf gecontroleerde bank sector.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:35:09 #203
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_71100801
Men wil ook niet een streng gereguleerde banksector, bang als men is om hun dominante positie kwijt te raken.

Canada had/heeft een streng gereguleerde financieel sector maar speelt een bijrol op het wereldtoneel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_71100901
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:30 schreef Klopkoek het volgende:
Ik geef toe dat ik op een bepaald moment ook boos was op al die bonussen maar eigenlijk kun je ze het niet kwalijk nemen.

De aandacht zou zich nu moeten richten op de overheid, hoe die ons bedonderd. Bijvoorbeeld met de deeltijd-WW (wat ik goed gevolgd heb).
Ik ben het daar wel met je eens. Uiteindelijk is er een sector gecreëerd die de ruimte van het speelveld maximaal benut. Dat zie je in elke sector en dat is eigenlijk volstrekt normaal. Het blijkt alleen dat wel het speelveld in de ogen van veel mensen te groot gemaakt hebben.

De overheid bedondert ons niet eens zozeer in mijn ogen, ik denk gewoon dat de overheid als orgaan niet intelligent genoeg is om ons efficient te besturen. Elk politiek orgaan is voor 90% van de tijd bezig met politiek en voor 10% van de tijd met inhoud. Dan verandert elke partij top per 2 jaar van bezetting en wordt het kabinet elke 4 jaar (als het goed gaat) gewisseld. Dat is de prijs van onze democratie: Geen plaats voor lange termijn visie. Beslissing worden enkel getest in het huidig klimaat, niet in een wereld van morgen.

Hoe los je dat op?
pi_71100920
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:35 schreef Klopkoek het volgende:
Men wil ook niet een streng gereguleerde banksector, bang als men is om hun dominante positie kwijt te raken.

Canada had/heeft een streng gereguleerde financieel sector maar speelt een bijrol op het wereldtoneel.
Canadese banken zijn de crisis trouwens bizar goed doorgekomen, ik heb daar verder niet specifiek naar gekeken, maar ze doen het bijna allemaal prima.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:43:14 #206
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_71100974
Zijn er nog meer landen die het goed doen? (qua banken)
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:51:03 #207
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_71101144
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik ben het daar wel met je eens. Uiteindelijk is er een sector gecreëerd die de ruimte van het speelveld maximaal benut. Dat zie je in elke sector en dat is eigenlijk volstrekt normaal. Het blijkt alleen dat wel het speelveld in de ogen van veel mensen te groot gemaakt hebben.

De overheid bedondert ons niet eens zozeer in mijn ogen, ik denk gewoon dat de overheid als orgaan niet intelligent genoeg is om ons efficient te besturen. Elk politiek orgaan is voor 90% van de tijd bezig met politiek en voor 10% van de tijd met inhoud. Dan verandert elke partij top per 2 jaar van bezetting en wordt het kabinet elke 4 jaar (als het goed gaat) gewisseld. Dat is de prijs van onze democratie: Geen plaats voor lange termijn visie. Beslissing worden enkel getest in het huidig klimaat, niet in een wereld van morgen.

Hoe los je dat op?
Ze weten dondersgoed wat ze doen.

In ruil voor loonmatiging werden de WW-premies voor werknemers afgeschaft. Iedereen was blij: werkgevers blij, werknemers blij en overheid (als werkgever) blij. CDA ook blij, want die hadden deze twee zaken als speerpunt aangedragen.

Nu heb je die deeltijd-WW, waar werkgevers meer profijt van hebben dan werknemers en een hoop gesjoemeld wordt. Die hele constructie deugt niet. Gelden uit de WW-pot (gespaard door werknemers en werkgevers) worden ingezet voor domme dingen.

Nu dreigt echter het geld op te raken van de WW-pot. Dit probleem zou er niet zijn gekomen als die constructie van de deeltijd-WW er niet was geweest, of de premies niet waren afgeschaft.

Wat er nu gaat gebeuren zijn twee opties: WW-premie gaat weer ingevoerd worden of de uitkeringen gaan omlaag. Beide opties zijn imo niet eerlijk, simpelweg omdat het hele systeem van die deeltijd-WW niet eerlijk is en ook niet werkt. Opgespaarde WW-gelden worden door Donner, VNO en de FNV misbruikt om bedrijven te subsidieren. Dat hele zaakje stinkt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_71101171
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:40 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Canadese banken zijn de crisis trouwens bizar goed doorgekomen, ik heb daar verder niet specifiek naar gekeken, maar ze doen het bijna allemaal prima.
Klopt, stond een heel stuk over de Can. banken in het NRC. Ze mogen maar zoveel procent uitlenen afgezet tegen het eigen vermogen. Op die manier werd er misschien niet superduperveel verdiend, maar de crisis is aan ze voorbij gegaan.
pi_71101258
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ze weten dondersgoed wat ze doen.

In ruil voor loonmatiging werden de WW-premies voor werknemers afgeschaft. Iedereen was blij: werkgevers blij, werknemers blij en overheid (als werkgever) blij. CDA ook blij, want die hadden deze twee zaken als speerpunt aangedragen.

Nu heb je die deeltijd-WW, waar werkgevers meer profijt van hebben dan werknemers en een hoop gesjoemeld wordt. Die hele constructie deugt niet. Gelden uit de WW-pot (gespaard door werknemers en werkgevers) worden ingezet voor domme dingen.

Nu dreigt echter het geld op te raken van de WW-pot. Dit probleem zou er niet zijn gekomen als die constructie van de deeltijd-WW er niet was geweest, of de premies niet waren afgeschaft.

Wat er nu gaat gebeuren zijn twee opties: WW-premie gaat weer ingevoerd worden of de uitkeringen gaan omlaag. Beide opties zijn imo niet eerlijk, simpelweg omdat het hele systeem van die deeltijd-WW niet eerlijk is en ook niet werkt. Opgespaarde WW-gelden worden door Donner, VNO en de FNV misbruikt om bedrijven te subsidieren. Dat hele zaakje stinkt.
Volgens mij is de deeltijd WW maar een heeeel klein stukje in het geheel, maar goed, die regeling lijkt me ook overbodig.

Het gaat er nu vooral om dat de babyboomers kostte wat kost van hun pensioenen en bijbehorende regelingen gebruik kunnen maken, terwijl dat niet meer te betalen is door werkend Nederland van de komende tientallen jaren.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:59:17 #210
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_71101328
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:52 schreef Freak187 het volgende:

[..]

Klopt, stond een heel stuk over de Can. banken in het NRC. Ze mogen maar zoveel procent uitlenen afgezet tegen het eigen vermogen. Op die manier werd er misschien niet superduperveel verdiend, maar de crisis is aan ze voorbij gegaan.
http://www.volkskrant.nl/(...)eendje_nu_Miss_World

Overigens hebben de Nederlandse kranten voor mij afgedaan. Toen die hele overname van ABN Amro speelde.... moet je eens teruglezen. Lach je je suf.

Neem bijv. dit stuk uit het archief:
http://www.volkskrant.nl/(...)ehalve_die_in_Canada
Zit duidelijk een ongebreideld pro-markt sausje overheen, en dat terwijl De Volkskrant de naam heeft 'collectivistisch' te zijn.

En nog steeds maken ze grote blunders. Toen onlangs onthuld werd hoe de tabaksindustrie stiekem kleine horecaondernemers financieel steunde om publiciteit tegen het rookverbod te creeeren en te lobbyen bij politici, werden dezelfde politici opeens wakker. Die zagen opeens in dat je invloed van belangengroepen niet kan verbieden en moet voorkomen maar je het wel transparanter moet maken.

Maar de volgende dag stond in de NRC een negatief redactioneel commentaar waarin ze met allemaal drogredenen aan kwamen zetten. Terwijl mijns inziens het ondoorzichtige lobby-proces een spelbreker is. Het ging dan wel dit keer over de tabaksindustrie maar ook in de financieele sector gebeurt het natuurlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 18 juli 2009 @ 20:01:02 #211
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_71101359
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:56 schreef Freak187 het volgende:

[..]

Volgens mij is de deeltijd WW maar een heeeel klein stukje in het geheel, maar goed, die regeling lijkt me ook overbodig.

Het gaat er nu vooral om dat de babyboomers kostte wat kost van hun pensioenen en bijbehorende regelingen gebruik kunnen maken, terwijl dat niet meer te betalen is door werkend Nederland van de komende tientallen jaren.
Ik hou niet zo van generatieconflicten.

De grootste profiteurs zijn trouwens niet de babyboomers maar de nao-oorlogse generatie, die tijdens de oorlog kind of tiener waren.

En wat bedoel je met 'klein stukje in het geheel'?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_71111517
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 18:47 schreef edwinh het volgende:
http://3.bp.blogspot.com/(...)/s1600-h/7.10.09.jpg

En wederom heeft GS de macht in handen op de NYSE
Dat is hun bestaansrecht.
  maandag 20 juli 2009 @ 04:34:13 #214
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_71265113
hier nog een stuk hoesnel het computer trading systeem de beurs de afgrond in kan brengen.

http://zerohedge.blogspot(...)ng-term-capital.html
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  vrijdag 24 juli 2009 @ 13:25:22 #216
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_71283703
quote:
NY Times: Traders Profit With Computers Set at High Speed
The slower traders began issuing buy orders. But rather than being shown to all potential sellers at the same time, some of those orders were most likely routed to a collection of high-frequency traders for just 30 milliseconds — 0.03 seconds — in what are known as flash orders. While markets are supposed to ensure transparency by showing orders to everyone simultaneously, a loophole in regulations allows marketplaces like Nasdaq to show traders some orders ahead of everyone else in exchange for a fee.

“You want to encourage innovation, and you want to reward companies that have invested in technology and ideas that make the markets more efficient,” said Andrew M. Brooks, head of United States equity trading at T. Rowe Price, a mutual fund and investment company that often competes with and uses high-frequency techniques. “But we’re moving toward a two-tiered marketplace of the high-frequency arbitrage guys, and everyone else. People want to know they have a legitimate shot at getting a fair deal. Otherwise, the markets lose their integrity.”
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_75201262
De Gouden Mannetjes van Wall Street bewapenen zich intussen met pistolen, voor het geval dat de aankomende miljoenenbonussen bij het geruïneerde Amerikaanse publiek in het verkeerde keelgat schieten..
quote:
Arming Goldman With Pistols Against Public

Dec. 1 (Bloomberg) -- “I just wrote my first reference for a gun permit,” said a friend, who told me of swearing to the good character of a Goldman Sachs Group Inc. banker who applied to the local police for a permit to buy a pistol. The banker had told this friend of mine that senior Goldman people have loaded up on firearms and are now equipped to defend themselves if there is a populist uprising against the bank.

I called Goldman Sachs spokesman Lucas van Praag to ask whether it’s true that Goldman partners feel they need handguns to protect themselves from the angry proletariat. He didn’t call me back. [..]

Bron

[ Bericht 0% gewijzigd door dvr op 02-12-2009 11:29:30 ]
pi_75205964
quote:
Op woensdag 2 december 2009 04:22 schreef dvr het volgende:
De Gouden Mannetjes van Wall Street bewapenen zich intussen met pistolen, voor het geval dat de aankomende miljoenenbonussen bij het geruïneerde Amerikaanse publiek in het verkeerde keelgat schiet..
[..]
Hm, da's wel ernstig!

Misschien toch eens een golfclub naast mijn bed gaan neerleggen voor het geval er wat Fok!-ers langs komen met klachten...
pi_75206118
Ik weet je te vinden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_75206189
Het lijkt overigens wel op de situatie in 2002/2003 in Argentinie, daar kon je alleen de beurs in als trader onder politiebescherming omdat er mensen waren die je wel wilden verbouwen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_75206960
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik weet je te vinden
Wedden van niet?
pi_75207009
Je snapte mijn humor niet
pi_75207213
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je snapte mijn humor niet
Jawel, maak je geen zorgen.
  woensdag 23 december 2009 @ 10:37:46 #224
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_75960338
quote:
Body Count From Goldman Actions Crosses Into Criminal Territory

It is bad enough that the creators and sellers of the CDOs, such as Goldman, BlackRock and TCW, have not been held to account for selling worthless bonds while representing them to be of AAA quality. Most of these influential power brokers have succeeded in blaming the victim (investors and insurers who believed their lies about the quality of the bonds) for the financial crisis to distract from their own questionable activities.

Goldman goes quite a few steps further into despicable territory with their other actions and the body count from Goldman’s actions is so enormous that it crosses over into criminal territory, morally and legally, by getting taxpayer money for their predation.

Goldman made a huge bet that the housing market would collapse. They profited, on paper, from the tremendous pain suffered by homeowners, investors and taxpayers across the country, they helped make it worse. Their bet only succeeded because they were able to force the government into bailing out AIG.

In addition, the Federal Reserve and the Treasury, by helping Goldman Sachs to profit from homeowner and investor losses, conceal their misrepresentations to shareholders, destroy insurers by stuffing them with toxic bonds that they marketed as AAA, and escape from the consequences of making a risky bet, committed a grave injustice and, very likely, financial crimes.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_75960697
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Redelijk tendentieus en ook incorrect op de voornaamste punten. Maar goed, kan weinig anders verwachten van een website die "www.nakedcapitalism.com" heet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')