Check hier de aktuele buienradar, temperaturen, waarschuwingenquote:KNMI waarschuwt voor zware buien
AMSTERDAM - Het verkeer in vooral het zuiden van het land moet de komende uren rekening houden met een omslag in het weer.
Het KNMI waarschuwt voor zware buien, die gepaard kunnen gaan met onweer, windstoten, hagel en lokaal veel neerslag.
De zon overheerst vrijdagochtend nog in een groot deel van het land, maar geleidelijk komen er vanuit het zuidwesten meer wolken.
In de middag, als het mede door vakantieverkeer druk wordt op de wegen, ontstaan enkele stevige buien, waarschuwt het weerinstituut. Plaatselijk is er kans op wateroverlast.[/url]
Welnee, de bijzin staat netjes gescheiden door komma's.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
In de middag, als het mede door vakantieverkeer druk wordt op de wegen, ontstaan enkele stevige buien, waarschuwt het weerinstituut. Plaatselijk is er kans op wateroverlast
Beetje vreemde zin, zo lijkt het net of de buien veroorzaakt worden door vakantieverkeer
DAt hoop ik toch welquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:43 schreef OA het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de omgeving Rotterdam nog tot het zuiden behoort...
Leuk topic, had ik nog niet gezien, handig...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:37 schreef Frutsel het volgende:
Check hier de aktuele buienradar, temperaturen, waarschuwingen
Denk veel mensen nog nietquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Leuk topic, had ik nog niet gezien, handig...
Idd, meteen ff een bookmark van gemaakt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Leuk topic, had ik nog niet gezien, handig...
En je werkplek is waar?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:19 schreef Keiichi het volgende:Was net even met een collega buiten. We zeiden tegen elkaar zo van, 'nah! dat wordt niets met buien onweer'.
We waren nog geen 5 minuten terug op ons plek en begon hele grote dikke druppels te regenen
Er is momenteel mar 1 bui op buienradar en die is bij Schiedam/Spijkenisse in de buurt.quote:
Mijn plantjes krijgen zo waterquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:23 schreef Deetch het volgende:
[..]
Er is momenteel mar 1 bui op buienradar en die is bij Schiedam/Spijkenisse in de buurt.
Moet je ook van het hele DE forum doen johquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Idd, meteen ff een bookmark van gemaakt.
Pak een vergrootglas. Bij Breda ook 1tje.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:23 schreef Deetch het volgende:
[..]
Er is momenteel mar 1 bui op buienradar en die is bij Schiedam/Spijkenisse in de buurt.
In Maasland/De Lier zijn de eerste druppels gevallen....quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:41 schreef Greys het volgende:
* Greys duimt in regio Rotterdam voor een verkoelende plensbui, vooral voor het hondje
Maar het was ook snel weer overquote:
Isolated tornado'squote:Words like 'forcing', 'front' and 'dynamic' can finally be involved again in the forecast. A constantly weakening cold front from W-France draws near during the afternoon hours and probably dissolves somewhere over the highlighted area. Shear at all levels remains weak although a marginal increase in speed shear is possible at mid-levels. The main advantage with such a feature is that moisture pooling along the convergence zone will assist in a concentrated swath of 800-1500J/kg MLCAPE as mid-level lapse rates steepen somewhat. Excessive rain due to slow storm movement will be the main hazard, but an isolated large hail report can't be ruled out, given better instability release and a slim increase in wind speeds throughout the troposphere. However the main effect of this set-up will be the longevity of thunderstorms mainly over Belgium, the Netherlands, Luxembourg and W-Germany, which will continue well into the night, probably until next morning. Isolated tornadoes are possible during the peak time heating with GFS showing LL CAPE of roughly 200J/kg.
* Barbaaf Kijkt uit raam in Spaanse Polderquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:41 schreef Greys het volgende:
* Greys duimt in regio Rotterdam voor een verkoelende plensbui, vooral voor het hondje
Aldus het KNMIquote:Waarschuwing voor onweer en bliksem
Het KNMI heeft vandaag extra waarschuwingen uitstaan voor onweersbuien. De buien kunnen vergezeld gaan van hagel, windstoten en de modelberekeningen geven aan dat er ook veel bliksemontladingen te verwachten zijn. Het verhaal blijft echter dat er van plaats tot plaats grote verschillen kunnen optreden, op sommige plaatsen zal er nagenoeg niks gebeuren, terwijl een eindje verderop de bui flink kan huishouden met wateroverlast en blikseminslagen (Blijf de weerberichten en de neerslagradar dus volgen!)
Jawel, maar dat helpt maar zo eventjes. Ik heb zelfs zo'n kinderzwembad met water in de tuin. Maar als ik op mijn werk ben dan heeft ze niet zoveel aan dat zwembadjequote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:48 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
* Barbaaf Kijkt uit raam in Spaanse Polder
Er zou wat moeten komen lijkt het zo.
Vind Bink de tuinslang niet leuk?
Druppelsquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Jawel, maar dat helpt maar zo eventjes. Ik heb zelfs zo'n kinderzwembad met water in de tuin. Maar als ik op mijn werk ben dan heeft ze niet zoveel aan dat zwembadje
Gewoon afkoelen, een paar graadjes. Please, please, pretty please with cherries on top
Hier in Delfshaven schijnt nog de zon.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:20 schreef Greys het volgende:
Het gaat hier in Rotterdam nu wel wat harder waaien en de lucht wordt grijzig
Ja, hier nu ook weer in Hillegersberg.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hier in Delfshaven schijnt nog de zon.
Frutsquote:
Dat weet ik helaas zekerquote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:37 schreef Greys het volgende:
37 Graden in de schaduw?
Weet je zeker dat je thermometer het niet begeven heeft?
Hm, misschien. Ik ben een n00b wat dat betreft.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:39 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat weet ik helaas zeker
Maar dat is toch 'normaal' bij beschutte plekjes, dat de warmte blijft hangen enzo?
Zit ik dan ook nietquote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Hm, misschien. Ik ben een n00b wat dat betreft.
Maar 37 graden in de schaduw lijkt me nogal eh... Laat ik het zo zeggen, dan ben ik blij dat ik niet bij jou in de tuin in de zon zit
37 graden is het zelfs hier nietquote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:30 schreef flugeltje het volgende:
Ah, hier zit iedereen...
Hier achter in de schaduw 37 graden, m'n plantjes kijken zielig... Regen help!
Bij dit soort calamiteiten of spannend weer wordt er altijd een apart topic geopend. Niet iedereen kent DASSOO en anders hou je hier in het subforum maar 1 lopend topic over.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:59 schreef Radio-silence het volgende:
Verder in het reguliere topic?
De atmosfeer staat op ontploffen! #281: Onweer komt eraan
ja hey, sinds wanneer ben jij niet meer rood?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:00 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Bij dit soort calamiteiten of spannend weer wordt er altijd een apart topic geopend. Niet iedereen kent DASSOO en anders hou je hier in het subforum maar 1 lopend topic over.
Ergo, je mag in twee topics meeposten nu..
Sinds ik een leven hebquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja hey, sinds wanneer ben jij niet meer rood?
Het is ook helemaal niet zo eng als ik tevoren dachtquote:
*kijkt op dingesquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:08 schreef Karina het volgende:
Van mij mag het hier keihard gaan regenen, ik stik de moord hier binnen met 28,5 graad en ik moet nog stofzuigen ookEn boodschappen doen.
Er staat hier trouwens geen zuchtje wind, mijn was hangt buiten helemaal stil (Amsterdam).
En ik dacht nog wel de dat kwikthermometer kapot was toen hij zojuist 39 graden aangaf....quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:30 schreef flugeltje het volgende:
Ah, hier zit iedereen...
Hier achter in de schaduw 37 graden, m'n plantjes kijken zielig... Regen help!
Amstelveen heeft maar 2 drupjes gehadquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:52 schreef Karina het volgende:
Hier in Amsterdam is het opeens compleet omgeslagen, het komt nu met bakken uit de lucht en mijn was wordt nu nog natterMaar die laat ik maar hangen, geen zin om het binnen te halen.
Hopelijk koelt het ook een beetje af, daar is nu nog niets van te merken.
Raar, daar zit ik vlakbij. Maar helaas was het hier ook kort maar wel heel hevig. Flinke bui van ongeveer 10 minuten, maar nu is het weer opgehouden.quote:
en m'n werkkleding plakt aan alle kanten van m'n lichaam van de zweet.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:59 schreef The_stranger het volgende:
Hier in Zaandam hoor ik nu mijn gras en planten gewoon juichen van plezier
slurp, slurp..
edit: blindequote:KNMI: verkeersoverlast door slecht weer
Automobilisten in het zuiden van ons land moeten rekening houden met zware neerslag.
Hagel
Volgens het KNMI krijgen de zuidelijke provincies te maken met onweersbuien, hagel en harde windstoten. Plaatselijk kan er veel neerslag uit de lucht vallen. Vakantiegangers die naar het zuiden rijden, kunnen last krijgen van het noodweer.
Zonkracht
Op plekken waar de zon schijnt, moeten mensen oppassen voor teveel uv-straling. De zonkracht heeft een niveau van 7.5 op de schaal van 8.
godverdomme. Kan ik ze mn was weer binnen halenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:18 schreef IkWilbert het volgende:
WEERALARM!!!
http://www.knmi.nl/
Waarschuwing ZWAAR ONWEER: GEVAARLIJK EN GROTE OVERLAST
Toelichting Langs de lijn Alkmaar-Doetinchem komt zwaar onweer voor. Komende uren verplaatst het onweer zich langzaam naar het noorden. Het wordt rond 17:00 boven het noordoosten verwacht. Ook elders rond deze lijn kunnen komende uren zware onweersbuien tot ontwikkeling komen. Naast groot gevaar voor blikseminslag kan er ook overlast ontstaan door overvloedige regenval, hagel en windstoten.
Bericht nummer 1
Opgesteld vrijdag 03 juli 2009 14.12 uur
Volgend bericht 16:30
Nah, die ligt wel vaker deels plat als er slecht weer aankomtquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:45 schreef vanhal het volgende:
Volgens mij zijn ze de website van buienradar aan het vernieuwen, hij doet het half....
heb je daar regen gehad dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:48 schreef Mathijz het volgende:
Alkmaar/ HHW is nagenoeg weer droog, wel stuk afgekoeld nu.. 22/23 graden.
Hmm, volgens dit kaartje wel, alleen het zuidwesten valt buiten de boot: http://www.meteoalarm.eu/countryNL.asp?Country=NL&lang=NL&ShowDate=quote:
Oh, dat valt op zich nog meequote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:07 schreef kebabkever het volgende:
Foto's van op het dak bij mij thuis @ station zwolle: Kijkend richting zuiden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
lol; tis donker dan het lijktquote:
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:22 schreef Frutsel het volgende:
Het is volgens mij pas na Zeist/Utrecht echt goed los gegaan... jullie moeten wachten tot later vandaag
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:22 schreef Frutsel het volgende:
Het is volgens mij pas na Zeist/Utrecht echt goed los gegaan... jullie moeten wachten tot later vandaag
[ afbeelding ]
Dubbelquote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:25 schreef -0- het volgende:
Later vandaag komt er niet veel meer, koufront was een stuk minder actief als convergentielijn.
Ja beetje regen en wat flitsen...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
heb je daar regen gehad dan?
Hier in den helder nog steeds warm en droog.
Niet meer, dat wat daarboven in NL ontploft was eigenlijk voor ons bedoeld...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:33 schreef wapwip het volgende:
Hier in brabant nog geen druppel, wanner komt het hier?
Inderdaad. Hier in Limburg is het ook alleen maar zon terwijl ik juist zin had in regen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:34 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Niet meer, dat wat daarboven in NL ontploft was eigenlijk voor ons bedoeld...
Same here, maar dan in Brabantquote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:36 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Inderdaad. Hier in Limburg is het ook alleen maar zon terwijl ik juist zin had in regen.
Ondankbare!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:25 schreef Xebber het volgende:
Hoerige grafzooi.
Meer dan een lullig buitje is 't in Lelystad niet geworden.
Moet ik zelfs mijn tuinstoelen weer droogmaken om buiten te kunnen zitten.
Ik ben er ook bang voor.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:54 schreef Mutant01 het volgende:
Dus Rotterdam krijgt niets vandaag, als ik zo de radar bekijk.
Lijkt er inderdaad niet erg op... Alleen wat wolkjes hier, lekker windje. Verder niets aan de hand.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:54 schreef Mutant01 het volgende:
Ik had het mijzelf beloofdquote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor.
En ik had het mijn hond nog wel beloofd
Ik hoop het fruts, maar ik zie het eigenlijk best somber in. Ik ben inmiddels zeiknat van het zweet en ik zit stil!! Die luchtvochtigheid is niet gezondquote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:04 schreef Frutsel het volgende:
Tis nog niet voorbij voor vandaag... tot diep in de avond komen er buien/onweer het land binnen
Sinds wanneer behoort Arnhem tot de Achterhoek?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:06 schreef Drumpie het volgende:
Kan iemand mij vertellen of het hier in de Achterhoek omgeving Arnhem nog mooi weer word zodat ik buiten kan zitten?
Sinds de Graafschap gedegradeerd is denk ikquote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:09 schreef Kw4Kje het volgende:
[..]
Sinds wanneer behoort Arnhem tot de Achterhoek?
Ga gewoon buiten zitten en flikker die stoel in de schuur als er regen aankomt?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:06 schreef Drumpie het volgende:
Kan iemand mij vertellen of het hier in de Achterhoek omgeving Arnhem nog mooi weer word zodat ik buiten kan zitten?
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor.
En ik had het mijn hond nog wel beloofd
Ik probeer alleen aan te geven waar ik ongeveer Achterhoek bedoel. want sommige mensen weten niet eens wat de Achterhoek is.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:09 schreef Kw4Kje het volgende:
[..]
Sinds wanneer behoort Arnhem tot de Achterhoek?
Het trekt langzaam over Nederland heen en er zitten nieuwe buien boven duitsland. Als deze grote bui voorbij is kan je vast weer buiten zitten, maar de garantie dat het de hele avond droog blijft heb je nietquote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:16 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Ik probeer alleen aan te geven waar ik ongeveer Achterhoek bedoel. want sommige mensen weten niet eens wat de Achterhoek is.
Answer on my Question please, wil gauw buiten zitten.
Foto'squote:Piratentent door windhoos vernield
WATERLAND, vrijdag - Het noodweer waarvoor het KNMI eerder op de dag waarschuwde heeft er in ieder geval voor gezorgd dat het geplande megapiratenfestival van Waterland niet door kan gaan. Door een onverwachte windhoos werd de grote tent vernield. De schade loopt in de tonnen. De tent is door het plotseling invallende noodweer omgewaaid en platgelegs en daarbij totalloss geraakt. Gelukkig vielen er geen gewonden.
quote:
Een beetje verkoeling had hier best gemogen inderdaad, het is gigantisch benauwd en warm ..quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik word er schijtziek van, altijd als het warm is missen wij hier de buien in Tilburg
Hier (Elburg) staat ook echt alles blank. Buurvrouw komt net thuis, en moest uit de auto stappen om vervolgens tot aan haar enkels in het water te komen staan lol. Die kop was goud waard hahaquote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:30 schreef area78 het volgende:
Iemand op weerwoord uit Apeldoorn heeft het over iets van 115mm regen. Dat is best veelWas hier in Nuland ook vorig jaar, 110mm binnen een paar uur tijd bij een soortgelijke situatie, en dat zorgde voor aardig wat overlast
Waar is de tijd gebleven dat een beetje windhoos zich nog vooraf aankondigdequote:Door een onverwachte windhoos werd de grote tent vernield
we hebben vanmorgen wat gehad. 30 seconden regenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:54 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, het verdampte voordat het de stoeptegels bereikte.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:01 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
we hebben vanmorgen wat gehad. 30 seconden regen
Aaah bedankt, kun je me nog vertellen hoe het met de graden zitten vanavond?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het trekt langzaam over Nederland heen en er zitten nieuwe buien boven duitsland. Als deze grote bui voorbij is kan je vast weer buiten zitten, maar de garantie dat het de hele avond droog blijft heb je niet
Zal nog een half uurtje of uurtje boven dat deel van de achterhoek/arnhem zitten denk ik.
Yes. Hier is niets gebeurd.. Als een wonder.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Iemand in de buurt van Voorthuizen?
Mooi, dus mijn chaletje op 't kieftveen heeft het wel overleefd.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:33 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Yes. Hier is niets gebeurd.. Als een wonder.
De binnenstad was er het ergst aan toe. Veel winkeliers maar ook bewoners (mijn oudersquote:Veel ondergelopen kelders door noodweer
Elburg
In Elburg (Gelderland) viel volgens een woordvoerder van het KNMI in een half uur tijd 73 millimeter neerslag. Het komt gemiddeld eens in de honderd jaar voor dat er zo veel regen valt in een etmaal.
En, hoe was het in Alkmaar?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:27 schreef Blackf1re het volgende:
Hopelijk komt er wat regen naar Alkmaar, vorige keer niks van de regen gemerkt..
Een klap zelfs! Wauw! In Bergen niet eens een klap....wel beetje regen en wat meer wind. Het was meteen een stuk koeler, maar dat vond ondergetekende helemaaaal niet erg!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:08 schreef Olga het volgende:
Alkmaar 1 klap en een paar druppels regen eerder vanmiddag
Hier in Nunspeet ook heel veel overlast, zie dit filmpje wat ik maakte vanmiddag.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:31 schreef Tarabass het volgende:
Like i said, het was hier een zooitje. We hebben zelfs de twijfelachtige eer op nu.nl en het journaal te komen.
[..]
De binnenstad was er het ergst aan toe. Veel winkeliers maar ook bewoners (mijn ouders) hebben overlast gehad. Lekkage, maar ook putten die het niet meer aankonden. Het leuke was wel weer dat mensen saamhorig elkaar gingen helpen. Zo stonden op een gegeven moment klanten en schuilers in de plaatselijke Bruna te helpen alles weer zo snel mogelijk droog te krijgen en de boeken weer op tafel te krijgen.
Mijn vrouwtje werkt in nunspeet, en die had het er inderdaad ook over. Zij werkt op het binnenhof (drogist) en daar stond het op de hele parkeerplaats tot aan de autodeuren. Wat een water, hequote:Op zaterdag 4 juli 2009 03:51 schreef HPayne het volgende:
[..]
Hier in Nunspeet ook heel veel overlast, zie dit filmpje wat ik maakte vanmiddag.
Klopt inderdaad, daar ben ik ook nog geweest, er is daar een gedeelte van de parkeerplaats die heel laag ligt, en daar stonden auto's idd tot aan de autodeuren onderwater.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:36 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Mijn vrouwtje werkt in nunspeet, en die had het er inderdaad ook over. Zij werkt op het binnenhof (drogist) en daar stond het op de hele parkeerplaats tot aan de autodeuren. Wat een water, he
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 03:51 schreef HPayne het volgende:
[..]
Hier in Nunspeet ook heel veel overlast, zie dit filmpje wat ik maakte vanmiddag.
Bekijk het nu nog eens, maar dan met je geluid aanquote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:36 schreef Xebber het volgende:
Dat is een taxi volgens mij.
Gedaan, maar ik hoor geen verschil. Kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat ik doof ben.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:38 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Bekijk het nu nog eens, maar dan met je geluid aan
Kan ook de instructeur zijn, op weg naar een klant.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:24 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Diegene die daar rijles aan het volgen is
Ook blind blijkbaar, zie blauwe "L" bordje op dak.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:52 schreef Xebber het volgende:
[..]
Gedaan, maar ik hoor geen verschil. Kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat ik doof ben.
nou dan ben jij zeker de man van 6 miljoen...ik zie geen L hoorquote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ook blind blijkbaar, zie blauwe "L" bordje op dak.
* Mutant01 kijkt naar eigen nummerplaten.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Kijk dan maar naar de nummerplaten. Die zijn geel.
Taxi's hebben blauwe nummerplatenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
* Mutant01 kijkt naar eigen nummerplaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |