Het is vooral komisch omdat diezelfde ondernemers met andere regeltjes bedacht door dat "linkse stadsbestuur" waarschijnlijk geen enkel probleem hebben.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:38 schreef Billary het volgende:
Echt een belachelijke regel.
Snap alleen dit stukje niet?; ''De branche zucht onder de regeldrift van het linkse stadsbestuur.''
Hoezo is het ''links''?
Altijd weer de schuld van ''links''. Blijft lachen.
Wat snap je daar dan niet aan. Het is toch gewoon zo dat er nu een links bestuur is.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:38 schreef Billary het volgende:
Snap alleen dit stukje niet?; ''De branche zucht onder de regeldrift van het linkse stadsbestuur.''
Hoezo is het ''links''?
Ben het er wel mee eens dat dit land ziek is met haar regeldrift.
Maar altijd weer de schuld aan ''links'' geven, wordt ook oud.
Ja ok, sorry maar met bv een CDA (als grootste partij) had je ook zo'n regel ben ik bang.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:43 schreef TomHoofd het volgende:
[..]
Wat snap je daar dan niet aan. Het is toch gewoon zo dat er nu een links bestuur is.
Dat het niet persee nodig is om dat links extra te vernoemen vind ik ook wel, maar het is gewoon waar hoor.
ps. vertrutting
Amsterdam wordt bestuurd door een links bestuur en de regeltjes zullen dan ook wel door dat bestuur gemaakt zijn.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:38 schreef Billary het volgende:
Hoezo is het ''links''?
Ben het er wel mee eens dat dit land ziek is met haar regeldrift.
Maar altijd weer de schuld aan ''links'' geven, wordt ook oud.
ok dat is duidelijk maar als ik het stuk lees blijkt dat men de regelgeving wel heel precies afdwingt (tot op 10cm etc.)quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:41 schreef FANN het volgende:
http://www.antwoordvoorbe(...)vergunning?branch=56
Voorwaarden
De voorwaarden die verbonden zijn aan de terrasvergunning kunnen verschillen per gemeente. In elk geval mag het gebruik van het terras:
* geen schade toebrengen aan de weg;
* geen gevaar opleveren voor weggebruikers;
* geen belemmering vormen voor beheer en onderhoud van de weg.
Het CDA is al een hele tijd de grootste partij van Nederland en er zijn alleen maar meer regels gekomen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:40 schreef HeatWave het volgende:
Ja dit is typisch links ja! Om het maken van regels, regels maken! Andermans onschuldig plezier verneuken omdat je zelf toch nooit op het terras zit.
Moge Cohen snel een opf andere kut functie krijgen waar ie op hapt, en de volgende verkiezingen zal de PVDA zich wel weer heeeeeel verbaasd afvragen waarom ze weer zoveel stemmen zijn verloren.
PVDA, echt de kanker van alles wat leuk en gezellig is.
hier in Amsterdam maakt de PVDA al tijden de dienst uit, en ALLES wat leuk is mag niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:45 schreef Billary het volgende:
[..]
Het CDA is al een hele tijd de grootste partij van Nederland en er zijn alleen maar meer regels gekomen.
Het is een beetje als Obama, CHANGE!!!!! Maakt geen flikker uit.
Dát maken we zelluf wel uitquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:46 schreef bendk het volgende:
Dit is echt ongelofelijk...welk zinnig doel dient dan vraag ik mij af ?
Hoe laat moeten jullie dan naar bed en wanneer mag je weer opstaan in amsterdamzou ik haast vragen....
Dan krijgt ie hem rectaal ingebracht,. man wat haat ik die vent intens. Ik maak me echt nooit zo heel druk, maar die gast is echt lijnrecht tegen alles wat ik leuk vind.quote:
gebruik dan een radiowekker, die zijn lekker grootquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan krijgt ie hem rectaal ingebracht,. man wat haat ik die vent intens. Ik maak me echt nooit zo heel druk, maar die gast is echt lijnrecht tegen alles wat ik leuk vind.
ik verbaas me elke keer weer over hoe je zulke regeltjes uberhaupt bedacht krijgt. Dan ben je toch een enorme sociale onaangepaste klootzak, dat kan niet anders.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:53 schreef Cmonv het volgende:
Ik zou inderdaad wel eens willen weten wat de andere kant is van deze regel. Wat is het nut ervan? Waarom zou je niet staand mogen drinken?
Goed idee! Met een lekker homomuziekje op, heeft ie er ook nog wat aanquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:53 schreef FANN het volgende:
[..]
gebruik dan een radiowekker, die zijn lekker groot
Regel 5.8 van de Terrassennota 2008 (jajaquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:53 schreef Cmonv het volgende:
Ik zou inderdaad wel eens willen weten wat de andere kant is van deze regel. Wat is het nut ervan? Waarom zou je niet staand mogen drinken?
quote:5.8 Sta-terrassen
Formeel moet men op een terras zitten. Indien er op het terras wordt gestaan is er geen
sprake meer van een terras. Sta-terrassen kunnen daarom op grond van de APV niet
worden toegestaan. In artikel 3.5 lid 8 sub b is opgenomen dat het verboden is om drank
en/of eetwaren voor gebruik ter plaatse te verstrekken aan degenen die geen gebruik
maken van de op het terras aanwezige zitplaatsen.
Met deze regel wordt bereikt dat een terras overzichtelijk blijft, er niet buiten de
toegestane ruimte dranken en/of etenswaren worden geconsumeerd en de kans op
verkeersonveilige situaties of openbare ordeverstoringen en/of aantasting van het woonen
leefklimaat daardoor wordt verminderd.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Regel 5.8 van de Terrassennota 2008 (jaja):
[..]
zet je Michael Jackson op. trilt lekker door deze...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goed idee! Met een lekker homomuziekje op, heeft ie er ook nog wat aan.
Ach, ik kan de gedachte erachter nog wel begrijpen. Amsterdam heeft nou eenmaal niet veel ruimte, als cafe-bezoekers (met warm weer plus het rookverbod) dan lekker uitgewaaierd op straat gaan staan, kan dat problemen opleveren.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:05 schreef Cmonv het volgende:
[..]
![]()
Echt bedacht door een of andere fokker die geen sociaal leven heeft..
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach, ik kan de gedachte erachter nog wel begrijpen. Amsterdam heeft nou eenmaal niet veel ruimte, als cafe-bezoekers (met warm weer plus het rookverbod) dan lekker uitgewaaierd op straat gaan staan, kan dat problemen opleveren.
Dat soort belangenafwegingen mag je wel verwachten van een gemeente, maar dit is wel erg strikt en regelneukerig...
Ja hoor, de linkse kerk is binnenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:15 schreef Klopkoek het volgende:
Dit zijn gewoon uitstekende regels.
Dit bederft niet de gezelligheid maar versterkt het juist.
Jij neemt KK nog serieus?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja hoor, de linkse kerk is binnen.
Hoe mensen zo blind kunnen zijn als jij, ik snap er niets van..
Nooit gedaan eigenlijk, te obvious nep, maar voor mensen er nog op ingaanquote:
Leg uit...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:15 schreef Klopkoek het volgende:
Drink jij wel ?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:15 schreef Klopkoek het volgende:
Die bekeuring smaakte lekker. Doe mij er nog maar één.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:15 schreef Klopkoek het volgende:
dat werd laatst uitgelegd op tv maar ik ben vergeten wat de reden wasquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:53 schreef Cmonv het volgende:
Grenzen aan een terras moeten er zijn ja. Maar dat mensen niet gaan uitzwerven en de weg blokkeren voor anderen is niet de verantwoordelijkheid van de cafe-uitbater. Bovendien mag iedereen gebruik maken van de openbare weg en mag iedereen gewoon op een plein staan als hij/zij dat wil.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:40 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind het terecht dat er grenzen worden gesteld aan hoe ver een terras mag uitwijken. Ook lijkt het me logisch dat de klanten van een café niet uitzwerven over het hele plein of de straat zodat zij de weg blokkeren voor anderen.
Dat het terras wordt afgebakend is op zich nog wel begrijpelijk, maar regelgeving omtrent de wijze waarop een biertje wordt genuttigd vind ik betutteling en belachelijk.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:40 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind het terecht dat er grenzen worden gesteld aan hoe ver een terras mag uitwijken. Ook lijkt het me logisch dat de klanten van een café niet uitzwerven over het hele plein of de straat zodat zij de weg blokkeren voor anderen.
Top-regels.
Wat weet zo'n walgelijke misantroop als jij daar nu van?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:15 schreef Klopkoek het volgende:
En het maakt het er ook helemaal niet gezelliger op. Amsterdam bruisend. Yeah right. In vergelijking met andere Nederlandse gemeentes misschien. Ga eens in London kijken hoe zij omgaan met terrasjes en mensen die buiten een biertje drinken. Maar London is dan ook een wereldstad, Amsterdam helaas steeds meer een gehucht.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat het terras wordt afgebakend is op zich nog wel begrijpelijk, maar regelgeving omtrent de wijze waarop een biertje wordt genuttigd vind ik betutteling en belachelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |