abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70602629
AMSTERDAM - De soap rond de absurde Amsterdamse terrasregels is een nieuw hoofdstuk ingegaan en stijgt met dit warme zomerweer naar een nieuw hoogtepunt. De afgelopen maanden heeft de controle op de terrasregels extreme vormen aangenomen en lijkt de gemeente een klopjacht op cafés te hebben geopend. Daardoor dreigen tientallen cafés binnenkort één week hun deuren te moeten sluiten.

http://www.telegraaf.nl/b(...)erboden__.html?p=5,1

Bendk: Dit zal toch niet waar zijn zo in een gezellige stad als Amsterdam ! Volgens mij neemt de Telegraaf de boel keurig netjes in de maling !!!
nothing will change without a rebel
pi_70602929
nee, volgens mij is het écht zo

dus straks zitten alle parken vol en verhuizen de mensen daar heen....
pi_70603061
Echt een belachelijke regel.

Snap alleen dit stukje niet?; ''De branche zucht onder de regeldrift van het linkse stadsbestuur.''
Hoezo is het ''links''?

Ben het er wel mee eens dat dit land ziek is met haar regeldrift.

Maar altijd weer de schuld aan ''links'' geven, wordt ook oud.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:40:17 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_70603094
We maken de horeca kapot!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_70603107
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:38 schreef Billary het volgende:

Snap alleen dit stukje niet?; ''De branche zucht onder de regeldrift van het linkse stadsbestuur.''
Hoezo is het ''links''?

Altijd weer de schuld van ''links''. Blijft lachen.
Het is vooral komisch omdat diezelfde ondernemers met andere regeltjes bedacht door dat "linkse stadsbestuur" waarschijnlijk geen enkel probleem hebben.
pi_70603114
http://www.antwoordvoorbe(...)vergunning?branch=56

Voorwaarden

De voorwaarden die verbonden zijn aan de terrasvergunning kunnen verschillen per gemeente. In elk geval mag het gebruik van het terras:

* geen schade toebrengen aan de weg;
* geen gevaar opleveren voor weggebruikers;
* geen belemmering vormen voor beheer en onderhoud van de weg.

vrijdag 3 juli 2009 @ 09:43:19 #7
52841 TomHoofd
Rehab Is for Quitters
pi_70603165
quote:

Hoezo is het ''links''?

Wat snap je daar dan niet aan. Het is toch gewoon zo dat er nu een links bestuur is.

Dat het niet persee nodig is om dat links extra te vernoemen vind ik ook wel, maar het is gewoon waar hoor.

ps. vertrutting
Grijp je kans, grijp die fles en aan de slag!
pi_70603796
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:43 schreef TomHoofd het volgende:

[..]

Wat snap je daar dan niet aan. Het is toch gewoon zo dat er nu een links bestuur is.

Dat het niet persee nodig is om dat links extra te vernoemen vind ik ook wel, maar het is gewoon waar hoor.

ps. vertrutting
Ja ok, sorry maar met bv een CDA (als grootste partij) had je ook zo'n regel ben ik bang.
En als dat zo was hoor je nooit; dat komt door ''rechts''.

[ Bericht 2% gewijzigd door Billary op 03-07-2009 10:18:16 ]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:16:12 #9
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_70603978
quote:

Hoezo is het ''links''?

Amsterdam wordt bestuurd door een links bestuur en de regeltjes zullen dan ook wel door dat bestuur gemaakt zijn.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:20:34 #10
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70604108
Boeiend, we willen toch allemaal zo graag op Singapore lijken qua handhaving?
pi_70604119
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:41 schreef FANN het volgende:
http://www.antwoordvoorbe(...)vergunning?branch=56

Voorwaarden

De voorwaarden die verbonden zijn aan de terrasvergunning kunnen verschillen per gemeente. In elk geval mag het gebruik van het terras:

* geen schade toebrengen aan de weg;
* geen gevaar opleveren voor weggebruikers;
* geen belemmering vormen voor beheer en onderhoud van de weg.

ok dat is duidelijk maar als ik het stuk lees blijkt dat men de regelgeving wel heel precies afdwingt (tot op 10cm etc.)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_70604543
denk je dat de horca er geen problemen mee zou hebben als het 10cm te weining zou zijn?
pi_70604630
Kutregel.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_70604660
serieus, zo maak je de horeca kapot.
"Meneer, u mag niet roken binnen, zou u dat buiten willen doen? Meneer, zou u uw biertje binnen willen laten staan? Meneer, kunt u buiten het terras roken, u staat tenminste en dat mag niet op dit terras. Eigenlijk mag het nergens. Ja, natuurlijk, lopen mag wel, dan bent u in beweging. Over het terras lopen? Nee dat mag niet, daar hoort u te zitten. Hoe u dan bij uw tafeltje komt? Geen idee, dat heeft de gemeente niet bedacht. Springen denk ik. Alhoewel daar ook vast een regel voor is. "

ik snap echt niet dat ambtenaren die deze regels verzinnen ook 's avonds hun moeder in de ogen aan kunnen kijken en zeggen: " ik heb weer een paar kleine ondernemers om zeep geholpen". Overal regels wat NIET mag, maar nergens staat beschreven wat WEL mag.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:40:48 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70604725
Ja dit is typisch links ja! Om het maken van regels, regels maken! Andermans onschuldig plezier verneuken omdat je zelf toch nooit op het terras zit.

Moge Cohen snel een opf andere kut functie krijgen waar ie op hapt, en de volgende verkiezingen zal de PVDA zich wel weer heeeeeel verbaasd afvragen waarom ze weer zoveel stemmen zijn verloren.

PVDA, echt de kanker van alles wat leuk en gezellig is .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_70604870
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_70604880
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:40 schreef HeatWave het volgende:
Ja dit is typisch links ja! Om het maken van regels, regels maken! Andermans onschuldig plezier verneuken omdat je zelf toch nooit op het terras zit.

Moge Cohen snel een opf andere kut functie krijgen waar ie op hapt, en de volgende verkiezingen zal de PVDA zich wel weer heeeeeel verbaasd afvragen waarom ze weer zoveel stemmen zijn verloren.

PVDA, echt de kanker van alles wat leuk en gezellig is .
Het CDA is al een hele tijd de grootste partij van Nederland en er zijn alleen maar meer regels gekomen.
Het is een beetje als Obama, CHANGE!!!!! Maakt geen flikker uit.
pi_70604908
Dit is echt ongelofelijk...welk zinnig doel dient dan vraag ik mij af ?

Hoe laat moeten jullie dan naar bed en wanneer mag je weer opstaan in amsterdam zou ik haast vragen....
nothing will change without a rebel
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:47:39 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70604939
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:45 schreef Billary het volgende:

[..]

Het CDA is al een hele tijd de grootste partij van Nederland en er zijn alleen maar meer regels gekomen.
Het is een beetje als Obama, CHANGE!!!!! Maakt geen flikker uit.
hier in Amsterdam maakt de PVDA al tijden de dienst uit, en ALLES wat leuk is mag niet.

Geen TV's buiten bij EK/WK, in andere landen staan ze met 100.000 man op een plein.
De grootste toeristentrekpleister, de wallen, nu worden het modewinkeljes, ja daar komen miljoenen mensen op af.
Deze ongein weer nu.

En het gaat maar door, Amsterdam wordt staphorst 2, pak nou de ECHTE overlast eens aan Kloothen, ipv de mensen die niet terugmeppen zoals de relmarokkaantjes, want dan durft ie niet de laffe hond.
Get woke, go broke!
pi_70604997
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:46 schreef bendk het volgende:
Dit is echt ongelofelijk...welk zinnig doel dient dan vraag ik mij af ?

Hoe laat moeten jullie dan naar bed en wanneer mag je weer opstaan in amsterdam zou ik haast vragen....
Dát maken we zelluf wel uit
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:50:25 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70605037
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:49 schreef FANN het volgende:

[..]

Dát maken we zelluf wel uit
ja, nog wel .
Get woke, go broke!
pi_70605070
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, nog wel .
komt Cohen straks je wekker zetten...
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:52:40 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70605110
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:51 schreef FANN het volgende:

[..]

komt Cohen straks je wekker zetten...
Dan krijgt ie hem rectaal ingebracht,. man wat haat ik die vent intens. Ik maak me echt nooit zo heel druk, maar die gast is echt lijnrecht tegen alles wat ik leuk vind.
Get woke, go broke!
pi_70605143
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dan krijgt ie hem rectaal ingebracht,. man wat haat ik die vent intens. Ik maak me echt nooit zo heel druk, maar die gast is echt lijnrecht tegen alles wat ik leuk vind.
gebruik dan een radiowekker, die zijn lekker groot
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:53:50 #25
239646 Cmonv
Headbanger
pi_70605145
Ik zou inderdaad wel eens willen weten wat de andere kant is van deze regel. Wat is het nut ervan? Waarom zou je niet staand mogen drinken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')