Punten behaald in vorig topic en gestegen op de ranglijst
 Punten behaald in vorig topic en gestegen op de ranglijst  Punten behaald maar niet gestegen op de ranglijst
 Punten behaald maar niet gestegen op de ranglijst Punten behaald en nieuw in het spel
  Punten behaald en nieuw in het spel -5 punten geen nieuw Topic geopend
 -5 punten geen nieuw Topic geopend -5 punten punten niet bijgewerkt in vorige topic
  -5 punten punten niet bijgewerkt in vorige topic 

quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:15 schreef starla het volgende:
Happiness is a warm gun
+ 1
Tussenstand deel 1636:
1 BasOne
 Volledig nieuw voor me.
  Volledig nieuw voor me.

quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:20 schreef Platina het volgende:
gutenabend.

)
)

Ctrl C + Ctrl V in de juiste post valt ook niet meequote:Op donderdag 2 juli 2009 21:26 schreef BasOne het volgende:
Hold your horses ben met de OP aan het stoeien

Ach, als ik een nieuw topic moet starten kan het even duren: heb het nog nooit gedaan. Bij voorbaat enig geduld gevraagd, dus...quote:

Als jij niet met je kont naast me zou staan te wiebelen zo ik niet zo snel afgeleid zijn....quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:27 schreef starla het volgende:
[..]
Ctrl C + Ctrl V in de juiste post valt ook niet mee

Je vergeet "teeny weeny" tussen 'bitsy" en "yellow"!quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:29 schreef BasOne het volgende:
[..]
Als jij niet met je kont naast me zou staan te wiebelen zo ik niet zo snel afgeleid zijn....
En een itsy bitsy yellow polka dot bikini is soooooo 1965

Hmm... Daarin gaat mijn kennis niet veel verder dan de oorspronkelijke Star Track TV-serie.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:39 schreef BasOne het volgende:
In de catagorie film en tv series
Science Fiction

quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:45 schreef BasOne het volgende:
Hint. maar dan moet je het natuurlijk wel kennen
"Chevron one encoded"
"Chevron two encoded"
"Chevron three encoded"
"Chevron four encoded"
"Chevron five encoded"
"Chevron six encoded"
"Chevron seven encoded"
"Wormhole activation"
 Nope. Kwartje valt niet.
  Nope. Kwartje valt niet.

quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:46 schreef thomaster het volgende:
stargate?

Als je Stargate niet kent kan ik em aanradenquote:

In het Iers (Gaelic) kan ik nog "beoir"noemen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:52 schreef thomaster het volgende:
Ik wil graag de vertaling van bier in 10 verschillende talen weten

Bij een volwasse doet het bloed er langer over om terug te keren naar het hart?quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:13 schreef starla het volgende:
Noem tenminste 1 verschil tussen de bloedsomloop van een volwassene en die van een foetus.

Bij een foetus wordt de bloedsomloop geregeld vanuit de moeder?quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:13 schreef starla het volgende:
Noem tenminste 1 verschil tussen de bloedsomloop van een volwassene en die van een foetus.

Dat bijvoorbeeld dus, omdat de foetus zelf niet ademt heeft ie zuurstofrijk bloed nodig van mammiequote:Op donderdag 2 juli 2009 22:17 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Bij een foetus wordt de bloedsomloop geregeld vanuit de moeder?

Yep, Maybach 57s. Zo'n tweemaal zo duur als een Rolls Royce Phantom.quote:

Verhip, niet gezien. Lucky you!quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:28 schreef BasOne het volgende:
>_<
damn, ik dacht dat je het in de gaten had, 57s staat op de zijkant, ik had geen idee van het merk, en hij ziet er duur uit

Vraagsteller beslist. Punt is voor jou.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:29 schreef BasOne het volgende:
Ik kan in alle eerlijkheid het punt niet accepteren

k dan maar het was dus een weggever
 k dan maar het was dus een weggever  

is een figuur uit de Griekse mythologie. Het is een monsterlijk wezen, samengesteld uit delen van meerdere beesten, afkomstig uit de streek Lycië in Anatolië.
  is een figuur uit de Griekse mythologie. Het is een monsterlijk wezen, samengesteld uit delen van meerdere beesten, afkomstig uit de streek Lycië in Anatolië. was een nakomeling van Typhon en Echidna, en daarmee een zus van andere monsters zoals Cerberus en de Hydra
  was een nakomeling van Typhon en Echidna, en daarmee een zus van andere monsters zoals Cerberus en de Hydra

onheil over de streek Lycië. De held Bellerophon, paardrijdend op Pegasus' rug, maakte een einde aan haar wandaden. "
  onheil over de streek Lycië. De held Bellerophon, paardrijdend op Pegasus' rug, maakte een einde aan haar wandaden. " 

Respectquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:42 schreef Nico_S. het volgende:
Even terugkomend op het vorige topic en Suske en Wiske: het album dat ik bedoelde was inderdaad De Gouden Cirkel. Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb dus de mensonwaardige temeraturen op mijn zolder getrotseerd.

quote:

)
 )

hooooii... basquote:Op donderdag 2 juli 2009 23:04 schreef BasOne het volgende:
Gabrielle - Dreams can come true
En ik heb altijd Tanjaa nog alls fallback
Nope niet medusa, zal ik maar een andere vraag verzinnen?

scheikundequote:

Niet echt, een heeeeel oud geintjequote:

niet?quote:

Paul de Leeuw?quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:12 schreef BasOne het volgende:
Antwoord was Chimera
Fff neie vraag verzinnen
Ok, Muziek
Noem de bands/artiesten die de volgende nummers zongen
'Op Fietse'
'Pa'
'Als je Wint'
'Vlieg met me mee'
'Verdronken Vlinder'

Als de i een I was geweest... waterjoodquote:Op donderdag 2 juli 2009 23:12 schreef BasOne het volgende:
[..]
Niet echt, een heeeeel oud geintje
Kleintje tussendoor, speciaal voor jou, wat is H2Oi?

of van paul... maar die was anders dacht ik
 of van paul... maar die was anders dacht ik  

quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:18 schreef Tanjaa het volgende:
[..]
Als de i een I was geweest... waterjood
 nee niet zo banaal, veel simpeler denken
 nee niet zo banaal, veel simpeler denken  

Verkapte manier om hoi te zeggen ?quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:19 schreef BasOne het volgende:
[..]nee niet zo banaal, veel simpeler denken

Vlieg met me mee naar de regenboog mee want ik hou alleen van jouwquote:Op donderdag 2 juli 2009 23:19 schreef Tanjaa het volgende:
Oh, vlieg met me mee is van trijntje oosterhuisof van paul... maar die was anders dacht ik

Ja en ook weer neequote:

Nou, laatste gok: Hoi met een tweetje ertussen..quote:

quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:23 schreef Tanjaa het volgende:
[..]
Nou, laatste gok: Hoi met een tweetje ertussen..
Eplain plies ^^

Niet nat?quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:24 schreef BasOne het volgende:
[..]
Deze was al oud toen ik op school zat
Wat is gedroogd gras?

Verdomme! hooi...quote:

quote:

Jajaja, we zijn alweer stil..quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:25 schreef erkel het volgende:
Anders wisselen jullie emailadressen uit en bewaren jullie het quizzen voor hier.

nee, die had ik al van herman broodquote:

ehm, 1e dan maar. Pa?quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:30 schreef BasOne het volgende:
Erkel, als je wint was al geraden, Brood en Vrienten,
Tan, Doe maar op welk nummer?

En dan te bedenken dat ik er nog nooit van gehoord hebquote:Op donderdag 2 juli 2009 23:32 schreef BasOne het volgende:
Goeie gok
Pa van Doe maar
En wie zong nou toch Verdronken Vlinder?
 zal wel aan de leeftijd liggen..
 zal wel aan de leeftijd liggen.. 

Jan smit?quote:

Oh, groot...quote:

Zegzeg, die is voor mij niet zo heeeeel bekend hoorquote:Op donderdag 2 juli 2009 23:42 schreef BasOne het volgende:
ok 4 van de 5 accepteer ik...
Boudewijn de Groot trut
Hoe duidelijker kon ik zijn
* Doet Tanjaa knuffelen *
Tan +1

maar toch ook weer niet geheel onbekend toch
 maar toch ook weer niet geheel onbekend toch  

Dat klopt.. en zijn tong is even groot als welk ander (best groot) zoogdier?quote:

Yeshquote:

Rexie is lieverquote:Op donderdag 2 juli 2009 23:49 schreef Tanjaa het volgende:
[..]
Yesh
Tussenstand deel 1636:
3 BasOne
1 Thomaster
1 starla
1 Nico_S.
1 Tanjaa
Wat een ding he:
[ afbeelding ]
33 meter en weegt rond de 170 ton... een hart van 500 kilo

We hoeven nog geen engelse boeken te lezen ^^quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:55 schreef BasOne het volgende:
Dan verzaakt je school je educatie en moet ie op je boekenlijst

Volgend jaar volgend jaar.. Achjaa, ik lees ze toch wel. Alleen geen literatuur.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:03 schreef BasOne het volgende:
Al helemaal schandalig
Dat moest ik zelfs op de LTS O.o
Hint: Arthur Dent en Ford Prefect

Oh ik las literatuurslijst ipv boekenlijst.. weet niet hoe k dat gedaan hebquote:

verdeurie met een zwaar accent.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:21 schreef BasOne het volgende:
Maar de vraag ging over Solong and thanks for all the fish

Slaap lekker!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:23 schreef BasOne het volgende:
Geintje So long is dele 2 van de serie
en ik vroeg multiple gok dus ik keur em goed
En ik ga naar bed
Over 6 uur weer opstaan
Slaap lekker

Vorige hint was verkeerd.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:31 schreef Siniti het volgende:
Lijkt mij wel courtney love ja
Rijdt met eoa aparte trui de volgende dag?

jazeker!quote:

Madlener, toekomstig Europarlementariër
 Madlener, toekomstig Europarlementariër Atsma, acteur
 Atsma, acteur

trés bien!quote:

Punt is binnen maar weet je ook waarh et voor staatquote:

Rechtvaardigheid, daadkracht en vooruitgangquote:Op vrijdag 3 juli 2009 02:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Partij voor Rechtvaardigheid, Democratie en Vrijheid ofzoiets?

Gecontroleerd, is goed.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:04 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Driver

quote:(Amsterdam, 1 januari 1959) is een Nederlandse zanger die woonachtig is in Landsmeer. Hij is vooral bekend door optredens op feestelijke gelegenheden en dergelijke en zijn opvallende gele zwembroek.

quote:
 Rucebo +1
 Rucebo +1 

Correct. (Eigenlijk Euston, die laatste)quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:36 schreef PhysicsRules het volgende:
Westminster
London Bridge
Waterloo
Kings Cross
Easton

palm is goedquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:51 schreef iggy_in_the_house het volgende:
palm?

quote:is een plant uit de hennepfamilie (Cannabaceae). De plant wordt onder meer gebruikt als medicinaal middel en als bestanddeel van
. Ook is er voor de siertuin de cultivar Humulus lupulus 'Aureus' met goudgele bladeren.

Ik ging vooral op de bierhint af. Bier heeft niet zo veel ingredienten, gist is een schimmel en gerst een graan. Blijft over: hop.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:08 schreef BasOne het volgende:
Humulus Lupulus Aureus klinkt meer als een toverspreuk uit Harry Potter

Dan gok je goed..De_Hertog +1quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:06 schreef De_Hertog het volgende:
Cannabis in bier kan wel, maar is heel zeldzaam (en niet lekker). Ik gok op hop

Wikipedia vindt van wel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gistquote:
quote:Gist is de naam voor een aantal eukaryote soorten (ca. 700-1000) micro-organismen waarvan de gewone biergist (= wijngist, = broodgist) (Saccharomyces cerevisiae) een bekende vertegenwoordiger is. Gisten zijn eencellige schimmels.

Wat is het dan wel?quote:

Inderdaad, en niet ven de kleur zoals sommigen wellicht zouden denkenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:28 schreef Platina het volgende:
witbier gebruikt behalve alleen gerst ook nog tarwe?

Wij brengen wel eens een dronk uit 'op de schimmels die dit mogelijk maakten', zou zonde zijn als dat incorrect bleek te zijnquote:

Gisteren proefwerk drankentechnologie gehad dus die moest ik wel wetenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inderdaad, en niet ven de kleur zoals sommigen wellicht zouden denken
Platina +1
Tussenstand deel 1636:
3 BasOne
1 Thomaster
1 starla
1 Nico_S.
2 Tanjaa
4 Ofyles2
2 Robbiev85
1 Szura
2 iggy_in_the_house
1 Rucebo
1 PhysicsRules
1 De_Hertog
1 Platina

Dat klinkt als een mooi vak.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:34 schreef Platina het volgende:
[..]
Gisteren proefwerk drankentechnologie gehad dus die moest ik wel weten

bloem is dus hogere kwaliteit gemalen meel.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:43 schreef PhysicsRules het volgende:
de kwaliteit van het maalsel?

Is nog best lastig, zelf bier brouwen. Al kunnen er ook pareltjes tussen zitten. Komende zondag weer microbrouwersbier proevenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:44 schreef Platina het volgende:
Jazeker, zelfs ons eigen bier gebrouwen
Alleen smaakte het niet echt super

Bloem heeft een lagere uitmalingsgraad dan meel waardoor het een wittere kleur heeft en betere eiwitkwaliteit.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:45 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
bloem is dus hogere kwaliteit gemalen meel.

Voedingsmiddelentechnologie op de HAS in Den Bosch.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is nog best lastig, zelf bier brouwen. Al kunnen er ook pareltjes tussen zitten. Komende zondag weer microbrouwersbier proeven
Wat voor opleiding doe je eigenlijk?

Is dat niet hetzelfde als dikker / dunner poeder, of meer/minder gezeefd dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:50 schreef Platina het volgende:
[..]
Bloem heeft een lagere uitmalingsgraad dan meel waardoor het een wittere kleur heeft en betere eiwitkwaliteit.

En smaakten die andere dingen beter?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:55 schreef Platina het volgende:
[..]
Voedingsmiddelentechnologie op de HAS in Den Bosch.
Best lachen practica krijgen we, zelf kaas, bier, worst, brood en appelmoes maken enzo.

Nee, iggy zegt dat meel meer gezeefd is terwijl bloem juist meer gezeefd is.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is dat niet hetzelfde als dikker / dunner poeder, of meer/minder gezeefd dan?

Vooruit dan.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:02 schreef Platina het volgende:
[..]
Nee, iggy zegt dat meel meer gezeefd is terwijl bloem juist meer gezeefd is.
Dikker/dunner poeder vond ik niet specifiek genoeg.

Een zwakke reductor is nog steeds een reductor. Ik zoek een niet-chemische termquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:01 schreef Platina het volgende:
oxidatoren

Jup de andere waren prima geluktquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En smaakten die andere dingen beter?

Metaal (Platina...) ?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:28 schreef PhysicsRules het volgende:
nee, en nee
hint: er staat een zeer zwakke reductor op deze pagina.

quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:38 schreef starla het volgende:
edelmetaal?

kan bij de mens via de orale route (besmet voedsel, zoals onvoldoende verhitte eieren, kip of vlees en rauwe groenten en fruit) ziekte induceren.
  kan bij de mens via de orale route (besmet voedsel, zoals onvoldoende verhitte eieren, kip of vlees en rauwe groenten en fruit) ziekte induceren. zijn koeltorens, grote centrale airconditioning systemen, warmwatersystemen en fontijnen.
  zijn koeltorens, grote centrale airconditioning systemen, warmwatersystemen en fontijnen. is afkomstig uit India, de besmettelijke ziekte zou zijn oorsprong hebben in een grote epidemie die in 1817 in India uitbrak waarbij achteraf de rivier de Ganges als besmettingshaard werd aangewezen.  De eerste verschijnselen die na besmetting optreden zijn misselijkheid, braken, buikpijn en plotseling opkomende waterige diarree. Omdat er zeer veel vocht verloren gaat door deze symptomen, is de belangrijkste oorzaak van de dood de uitdroging.
  is afkomstig uit India, de besmettelijke ziekte zou zijn oorsprong hebben in een grote epidemie die in 1817 in India uitbrak waarbij achteraf de rivier de Ganges als besmettingshaard werd aangewezen.  De eerste verschijnselen die na besmetting optreden zijn misselijkheid, braken, buikpijn en plotseling opkomende waterige diarree. Omdat er zeer veel vocht verloren gaat door deze symptomen, is de belangrijkste oorzaak van de dood de uitdroging. 

netjes! + 1quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tussenstand deel 1636:
3 BasOne
1 Thomaster
2 starla
1 Nico_S.
2 Tanjaa
4 Ofyles2
2 Robbiev85
1 Szura
2 iggy_in_the_house
1 Rucebo
3 PhysicsRules
1 De_Hertog
1 PlatinaI feel kinda Locrian today

maar dat zijn geen artsen...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:33 schreef iggy_in_the_house het volgende:
klinische neurofysiologie

cool, wat doe je precies, EMG's EEG's en zulks?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:34 schreef iggy_in_the_house het volgende:
i know, maar ik ben ook in dit gebied werkzaam dus ik denk, probeer maar

Daar zijn de neurologen het zelf niet over eens. Er zijn weldegelijk artsen hierin gespecialiseerd.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:34 schreef starla het volgende:
volgens mij bestaat zoiets niet als KNF-arts, zou ik na 7 jaar geneeskunde toch wel van gehoord moeten hebben

Zal best dat er neurologen zijn die veel EMG's etc doen, maar KNF-arts als titel bestaat niet. Maar goed, het is te warm voor opwinding. Volgende vraag!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:40 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Daar zijn de neurologen het zelf niet over eens. Er zijn weldegelijk artsen hierin gespecialiseerd.

Wist dat jij het wel zou weten...starla +1quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:43 schreef starla het volgende:
elektro-encefalogram

dat ja, klok en klepel en zoquote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:43 schreef starla het volgende:
elektro-encefalogram

quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:43 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Wist dat jij het wel zou weten...starla +1

quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:45 schreef Siniti het volgende:
Nou ik heb zo'n flauw vermoeden dat starla deze misschien wel eens zou kunnen weten hoor!

+ 1quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:55 schreef PhysicsRules het volgende:
Tunesie?

onder anderequote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Kandahar en Helmand?

PhysicsRules + 1quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |