Correct. (Eigenlijk Euston, die laatste)quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:36 schreef PhysicsRules het volgende:
Westminster
London Bridge
Waterloo
Kings Cross
Easton
palm is goedquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:51 schreef iggy_in_the_house het volgende:
palm?
quote:is een plant uit de hennepfamilie (Cannabaceae). De plant wordt onder meer gebruikt als medicinaal middel en als bestanddeel van
. Ook is er voor de siertuin de cultivar Humulus lupulus 'Aureus' met goudgele bladeren.
Ik ging vooral op de bierhint af. Bier heeft niet zo veel ingredienten, gist is een schimmel en gerst een graan. Blijft over: hop.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:08 schreef BasOne het volgende:
Humulus Lupulus Aureus klinkt meer als een toverspreuk uit Harry Potter
Dan gok je goed..De_Hertog +1quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:06 schreef De_Hertog het volgende:
Cannabis in bier kan wel, maar is heel zeldzaam (en niet lekker). Ik gok op hop
Wikipedia vindt van wel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gistquote:
quote:Gist is de naam voor een aantal eukaryote soorten (ca. 700-1000) micro-organismen waarvan de gewone biergist (= wijngist, = broodgist) (Saccharomyces cerevisiae) een bekende vertegenwoordiger is. Gisten zijn eencellige schimmels.
Wat is het dan wel?quote:
Inderdaad, en niet ven de kleur zoals sommigen wellicht zouden denkenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:28 schreef Platina het volgende:
witbier gebruikt behalve alleen gerst ook nog tarwe?
Wij brengen wel eens een dronk uit 'op de schimmels die dit mogelijk maakten', zou zonde zijn als dat incorrect bleek te zijnquote:
Gisteren proefwerk drankentechnologie gehad dus die moest ik wel wetenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inderdaad, en niet ven de kleur zoals sommigen wellicht zouden denken
Platina +1
Tussenstand deel 1636:
3 BasOne
1 Thomaster
1 starla
1 Nico_S.
2 Tanjaa
4 Ofyles2
2 Robbiev85
1 Szura
2 iggy_in_the_house
1 Rucebo
1 PhysicsRules
1 De_Hertog
1 Platina
Dat klinkt als een mooi vak.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:34 schreef Platina het volgende:
[..]
Gisteren proefwerk drankentechnologie gehad dus die moest ik wel weten
bloem is dus hogere kwaliteit gemalen meel.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:43 schreef PhysicsRules het volgende:
de kwaliteit van het maalsel?
Is nog best lastig, zelf bier brouwen. Al kunnen er ook pareltjes tussen zitten. Komende zondag weer microbrouwersbier proevenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:44 schreef Platina het volgende:
Jazeker, zelfs ons eigen bier gebrouwen
Alleen smaakte het niet echt super
Bloem heeft een lagere uitmalingsgraad dan meel waardoor het een wittere kleur heeft en betere eiwitkwaliteit.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:45 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
bloem is dus hogere kwaliteit gemalen meel.
Voedingsmiddelentechnologie op de HAS in Den Bosch.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is nog best lastig, zelf bier brouwen. Al kunnen er ook pareltjes tussen zitten. Komende zondag weer microbrouwersbier proeven
Wat voor opleiding doe je eigenlijk?
Is dat niet hetzelfde als dikker / dunner poeder, of meer/minder gezeefd dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:50 schreef Platina het volgende:
[..]
Bloem heeft een lagere uitmalingsgraad dan meel waardoor het een wittere kleur heeft en betere eiwitkwaliteit.
En smaakten die andere dingen beter?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:55 schreef Platina het volgende:
[..]
Voedingsmiddelentechnologie op de HAS in Den Bosch.
Best lachen practica krijgen we, zelf kaas, bier, worst, brood en appelmoes maken enzo.
Nee, iggy zegt dat meel meer gezeefd is terwijl bloem juist meer gezeefd is.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is dat niet hetzelfde als dikker / dunner poeder, of meer/minder gezeefd dan?
Vooruit dan.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:02 schreef Platina het volgende:
[..]
Nee, iggy zegt dat meel meer gezeefd is terwijl bloem juist meer gezeefd is.
Dikker/dunner poeder vond ik niet specifiek genoeg.
Een zwakke reductor is nog steeds een reductor. Ik zoek een niet-chemische termquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:01 schreef Platina het volgende:
oxidatoren
Jup de andere waren prima geluktquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En smaakten die andere dingen beter?
Metaal (Platina...) ?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:28 schreef PhysicsRules het volgende:
nee, en nee
hint: er staat een zeer zwakke reductor op deze pagina.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:38 schreef starla het volgende:
edelmetaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |