abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:16:18 #51
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_70609767
Ik werk vandaag thuis in mijn korte broek. De termostaat geeft aan dat het 26 graden is in de woonkamer...
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_70609831
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik werk vandaag thuis in mijn korte broek. De termostaat geeft aan dat het 26 graden is in de woonkamer...
Ik werk ook thuis in m'n korte broek en volgens mij thermostaat is het ook 26 graden. Het begon vandaag al lekker met een of andere grappenmaker die iets te enthousiast was met z'n graafmachine waardoor ik een uur zonder stroom zat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_70610013
quote:
Davids: Vogelaar was goed bezig

AMSTERDAM - Zeventien jaar lang stond Edgar Davids dag in dag uit op het voetbalveld. Afgelopen seizoen liep hij ineens met integratieminister Ella Vogelaar door een achterstandwijk in Den Haag.

Of hij zat van negen tot vijf op kantoor in Diemen. Vergaderen, bellen en brainstormen met collega's van de straatvoetbalbond Nederland (SVBN), die mede op initiatief van Davids en journalist Humberto Tan is opgericht.

,,Mevrouw Vogelaar was goed bezig,'' zegt Davids. ,,Zij pakte daadwerkelijk aan in de probleemwijken. Of krachtwijken, zoals ze nu heten. Er zijn er maar weinig die ik het zie doen: frontaal in de aanval gaan in plaats van het bij woorden alleen te laten. Haar doel is ons doel, dus dat klikte wel. We hebben samen nog een balletje getrapt in een probleemwijk in Den Haag. Of ze dat ook kon? Nou, ze was, laten we zeggen, geen miskend talent, haha.''

Ook opvolger Eberhard van der Laan legde meteen contact. De politiek weet Davids te vinden na een jaar waarin de straatvoetbalbond met hem als boegbeeld zijn kracht bewees. Ze slaagt erin groepen (probleem)jongeren te bereiken tot wie overheidsboodschappers niet doordringen.

Morgen strijden in Rotterdam 64 teams uit krachtwijken in heel Nederland om het nationale kampioenschap straatvoetbal. De omgeving van het winkelgebied Alexandrium II wordt omgevormd tot een sociale ontmoetingsplek voor jong, oud, mannen, vrouwen, jongens en meisjes van verschillende komaf. Behalve voor voetbal is er van 's morgens vroeg tot 's avonds laat ruimte voor muziek, dans, eten en drinken.

In de 55 voorronden in 22 gemeenten en later per regio speelden nog meer wijkteams mee dan bij de editie van 2008. Van Heerlen tot Groningen waren het er meer dan 500. En Davids heeft inmiddels spelers zoals Giovanni van Bronckhorst, Andwélé Slory, Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar bereid gevonden om eveneens op te treden als ambassadeur van het straatvoetbal in Nederland.

,,Alles bij elkaar heb ik het drukker dan als profvoetballer,'' zegt Davids, die nog geen gram zwaarder oogt dan bij zijn laatste wedstrijd voor Ajax in mei 2008. Straatvoetbal en toernooien organiseren is maar één communicatiemiddel dat de straatvoetbalbond inzet. Er wordt bijvoorbeeld ook samengewerkt met scholen, onder andere in een poging de enorme schooluitval onder mbo-scholieren terug te dringen. Leerlingen kunnen via de bond van Davids en Tan snuffelstages lopen bij bedrijven of instellingen die mede via hun relatienetwerk zijn aangebracht. Verder zijn er projecten gestart om samen met de overheid laaggeletterdheid aan te pakken.

De officiële slogan van de straatvoetbalbond luidt 'schop de bal, schop geen rotzooi.' Davids heeft als boodschapper te velde een eigen motto. ,,We proberen Piet en Mohammed op straat samen te brengen,'' zegt hij. ,,Die twee moeten inzien dat ze meer gemeen hebben dan mensen zoals Geert Wilders zo graag doen voorkomen.''

Davids groeide zelf op in een achterstandswijk in Amsterdam-Noord. In een tijd dat 'Piet en Mo' op straat in hetzelfde team speelden. ,,Omdat je in een partijtje de jongen koos die het beste kon voetballen en met wie je dus de meeste kans maakte om te winnen. In de kern ziet voetbal alleen talent, geen huidskleur of afkomst. Dat maakt voetbal een ontzettend krachtig bindmiddel. Zo begint het voor kinderen nog steeds. Óók in deze tijd. Pas later, als kinderen opgroeien, maken we er met z'n allen meer van. Gaan we er afkomst, kleur, geloof en weet ik veel wat nog meer bijhalen om verschillen te benadrukken en uit te vergroten.''

Hij had zich 'altijd al' voorgenomen om maatschappelijk betrokken bezig te gaan. ,,En dan met dezelfde gedrevenheid als waarmee ik zelf voetbal. Toen het eerste straatvoetbalkampioenschap in 2008 zo'n succes was, besefte ik dat dit het moment was om door te pakken. Ik vond dat ik het voorbeeld moest geven binnen de straatvoetbalbond.

,, Het is zoals Barack Obama zegt: het begint allemaal in de community, in de wijken zelf. Daar moet je mensen deel laten nemen, een taak en een doel geven. Wij doen dat door jongeren te betrekken bij de organisatie van de straattoernooien.

,,Dat ik nu een jaar geen profvoetbal heb kunnen spelen, voelt totaal niet als een opoffering. Ik heb het genoegen gehad bij mooie clubs te spelen en in het voetbal veel mee te maken. Ik zie het zo: in dit jaar heb ik terugbetaald aan de sport die míj al 17 jaar lang alles heeft gegeven. Ik had dit ook kunnen doen op mijn 40ste, ja. Maar ik ben nou eenmaal iemand van kansen pakken.''

In een stadion kwam de 74-voudig-international afgelopen jaar zelden. Hij bezocht een wedstrijd van zijn voormalige werkgever Inter en hij ging een paar keer kijken bij Ajax. Het probleem van zijn oude club? ,,Dat is inherent aan hoe de selectie er daar elk jaar uitziet,'' gelooft Davids. ,,Heel veel jonge jongens, die tijdens hun leerproces vallen en opstaan, maar weinig tot geen geroutineerde zekerheden. In het voetbal gaat het altijd om het team en succesvolle teams hebben een leeftijdsopbouw die klopt. Ook Martin Jol hoorde ik het probleem alweer benoemen op tv.

,,Het voetbal volg ik verder niet op de voet. Maar ook voorheen bleef ik er niet voor thuis. Ik vang wat dingen op af en toe. Zidane, die nu bij Real Madrid in het voetbal gaat terugkeren. Leuk om te horen.''

Zijn voormalige ploeggenoot, opgegroeid in een achterstandswijk in Marseille, zou net als hij een geloofwaardige boodschapper zijn. ,,In Frankrijk, Italië of Duitsland spelen geen andere problemen dan in Nederland. Daar zijn ook groepen die niet bereikt en niet begrepen worden,'' zegt Davids. ,,Als bond kijken we ook hoe we internationaal kunnen samenwerken.''

In Frankrijk legde hij reeds contact met Lilian Thuram, net als Zidane zijn oud-teamgenoot bij Juventus. ,,Bij Thuram gaat het over Pierre en Mo. Hij heeft ook een missie. Is lid van de Hoge Raad voor integratie. Politieke ambities heb ik niet. Als mijn mening wordt gevraagd, geef ik die duidelijk en direct en ik denk niet dat het in de politiek zo werkt. Als politicus moet je ook nuanceren, weten hoe de lijntjes lopen en daar rekening mee houden. Daar heb ik geen zin in.''

De finaledag van morgen in Rotterdam moet de kroon worden op het werk van een heel jaar. Hét ultieme moment van voldoening heeft Davids echter al gehad, zegt hij. Daarvoor zorgde een item bij het jeugdjournaal.

,,Het was in de periode dat we net waren gestart met de straatvoetbalbond. Onderling voerden we hele gesprekken over onze doelen, onze idealen. We zochten naar grote woorden om onze boodschap in te verpakken. Op een avond zitten met z'n allen bij iemand thuis en zien we op tv bij het jeugdjournaal een Marokkaans jongetje - hij zat nog op de basisschool - in drie simpele zinnen verwoorden wat wij voor ogen hebben.

,,Hij zei: als je met elkaar gaat voetballen, ga je niet met elkaar vechten. Dan leer je elkaar begrijpen. En ga je ook niet aan de drugs.''
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:36:50 #54
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_70612882
quote:
De soap rond de absurde Amsterdamse terrasregels is een nieuw hoofdstuk ingegaan en stijgt met dit warme zomerweer naar een nieuw hoogtepunt.
Wat een rare zin.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  † In Memoriam † vrijdag 3 juli 2009 @ 15:05:56 #55
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70614026
Carpe Libertatem
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:35:00 #56
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_70615006
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:05 schreef Boze_Appel het volgende:
Via een banner hier: http://www.ikzoekgod.nl/een-brief-voor-jou.html

Soothing.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:42:57 #57
235357 TitusPullo
pi_70617516
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Soothing.
Als een roman van Kluun.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_70618450

pi_70619213
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:05 schreef Boze_Appel het volgende:
Via een banner hier: http://www.ikzoekgod.nl/een-brief-voor-jou.html

Overtuigd? Als je dit niet gelooft brand je in de hel. Maar hij houdt van je.
pi_70621273
;-).
pi_70621293
Cannabis alleen nog met pasje in Limburg

Dan hebben de drugsrunners weer wat te doen.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 18:52:51 #62
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70621374
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:50 schreef Picchia het volgende:

De drugsrunners zijn bijna allemaal Marokkanen uit Rotterdam, die krijgen geen pasje.

Overigens een oud bericht, het plan is alweer van de baan.
pi_70621407
Alle Marokkanen aan de pas.
pi_70621476
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:52 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

De drugsrunners zijn bijna allemaal Marokkanen uit Rotterdam, die krijgen geen pasje.
Ik denk ook niet dat ze opeens een pasje nodig hebben.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:08:27 #65
66825 Reya
Fier Wallon
pi_70621843
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:50 schreef Picchia het volgende:

Dat genereert werkgelegenheid.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:12:39 #66
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70621987
Tijd voor wijn en bier.
pi_70622150
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:12 schreef Wheelgunner het volgende:
Tijd voor wijn en bier.
Wel in de juiste volgorde natuurlijk.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:23:03 #68
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70622315
Wijn na bier is plezier.
pi_70622538
Wijn na bier is plezier. Bier na wijn is plezier. Drinkvolgordes zijn goedkope smoesjes voor zuiplappen.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:33:03 #70
235357 TitusPullo
pi_70622615
Zei de drinkende dhimmi.
pi_70623249
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:30 schreef Monidique het volgende:
Wijn na bier is plezier. Bier na wijn is plezier. Drinkvolgordes zijn goedkope smoesjes voor zuiplappen.
Een echte man drinkt bovendien geen wijn.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:57:39 #72
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70623483
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat mantra heb ik ook lang volgehouden, maar ben blij dat ik wijn een kans heb gegeven.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:58:02 #73
235357 TitusPullo
pi_70623503
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

pi_70623522
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:57 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat mantra heb ik ook lang volgehouden, maar ben blij dat ik wijn een kans heb gegeven.
Het mantra geldt nog steeds, je bent simpelweg geen echte man meer.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:01:39 #75
235357 TitusPullo
pi_70623621
Echte mannen dragen geen korte broeken. Vraag maar aan Mutant.
pi_70623673
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:01 schreef TitusPullo het volgende:
Echte mannen dragen geen korte broeken. Vraag maar aan Mutant.
Of aan mij
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:03:57 #77
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70623690
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het mantra geldt nog steeds, je bent simpelweg geen echte man meer.
Waarschijnlijk zit je net als ik in zo'n overwegend bierdrinkende vriendengroep. Wij gingen eens voor de lol en gezelligheid naar een wijnproeverij (het soort waar je doorslikt), en sindsdien mag wijn ook gewoon. Moet je ook proberen, gaat een wereld voor je open.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:05:03 #78
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70623715
Wie met dit weer een lange broek draagt is gestoord of probeert een champignon-kwekerij in zijn bilnaat te starten.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:08:52 #79
235357 TitusPullo
pi_70623838
Of heeft gewoon werk.
pi_70623902
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Of aan mij
Mannen die zich door een vrouw laten vertellen waarom ze wel of geen echte man zouden zijn, zijn ook geen echte mannen natuurlijk.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:11:15 #81
235357 TitusPullo
pi_70623918
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:03 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zit je net als ik in zo'n overwegend bierdrinkende vriendengroep. Wij gingen eens voor de lol en gezelligheid naar een wijnproeverij (het soort waar je doorslikt), en sindsdien mag wijn ook gewoon. Moet je ook proberen, gaat een wereld voor je open.
''Het mag gewoon''. Zuidelijke groepsdruk...
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:11:45 #82
235357 TitusPullo
pi_70623936
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mannen die zich door een vrouw laten vertellen waarom ze wel of geen echte man zouden zijn, zijn ook geen echte mannen natuurlijk.
Wiens vrouw zei dit ook vannacht?
pi_70623981
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:03 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Misschien waren mijn opmerkingen niet geheel serieus bedoeld.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:16:19 #84
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70624085
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:11 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

''Het mag gewoon''. Zuidelijke groepsdruk...
Dat heeft denk ik weinig met zuidelijk te maken, net als elke vriendengroep vinden we het vermakelijk om redenen te vinden om iemand in de zeik te nemen. Vroeger was wijn drinken zo'n reden.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:16:55 #85
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70624113
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Misschien waren mijn opmerkingen niet geheel serieus bedoeld.
Dat is mogelijk.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:17:35 #86
235357 TitusPullo
pi_70624132
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:16 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat heeft denk ik weinig met zuidelijk te maken, net als elke vriendengroep vinden we het vermakelijk om redenen te vinden om iemand in de zeik te nemen. Vroeger was wijn drinken zo'n reden.
Ik bedoelde dat ''zuidelijke groepsdruk'' net zoiets is als ''Saoedisch moreel gezag''.
pi_70624166
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:16 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat is mogelijk.
Het schijnt zelfs niet geheel onwaarschijnlijk te zijn.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:20:32 #88
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70624236
Waarom steekt het kabinet overigens zoveel moeite in electrische auto's? Auto's op batterijen hebben geen toekomst, dat weet iedereen die Top Gear kijkt. Ze wedden op het verkeerde paard...

Doe iets met waterstof dan, mensen zitten niet te wachten op een voertuig dat 8 uur aan de stekker moet als het leeg is.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:22:24 #89
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70624303
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:17 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ''zuidelijke groepsdruk'' net zoiets is als ''Saoedisch moreel gezag''.
Dat zou betekenen dat we een uniforme groep moraalridders zijn die 5 keer per dag naar het Oosten bukken, dat is zeker niet zo.
pi_70624313
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:20 schreef Wheelgunner het volgende:
Waarom steekt het kabinet overigens zoveel moeite in electrische auto's? Auto's op batterijen hebben geen toekomst, dat weet iedereen die Top Gear kijkt. Ze wedden op het verkeerde paard...

Doe iets met waterstof dan, mensen zitten niet te wachten op een voertuig dat 8 uur aan de stekker moet als het leeg is.
Omdat een benzinemotor 100 jaar geleden ook niet verder dan een kilometer kwam.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:25:36 #91
235357 TitusPullo
pi_70624422
quote:

Wie adviseer het kabinet? Of, zoals de ouderwetse gymnasiasten van BWN altijd vragen:
QUI BONO?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:25:42 #92
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70624424
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Omdat een benzinemotor 100 jaar geleden ook niet verder dan een kilometer kwam.
De electrische auto op batterijen bestond 100 jaar geleden ook al:

De electromotor is het probleem niet, het gaat om die batterijen en de oplaadtijd daarvan. Waterstofauto's zijn ook electrisch, maar die vul je zo weer bij.
pi_70624468
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:25 schreef Wheelgunner het volgende:

De electromotor is het probleem niet, het gaat om die batterijen en de oplaadtijd daarvan.
Natuurlijk is dat nog een probleem. Een minder probleem, natuurlijk, dan een niet-bestaande waterstofauto.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:27:45 #94
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70624566
quote:

Bij Top Gear praten ze dan ook over autootjes, niet over technisch onderzoek. Genoeg batterijen die al lang niet meer '8 uur aan de stekker moeten' overigens, ook in commerciële toepassingen al.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:31:40 #96
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70624634
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat nog een probleem. Een minder probleem, natuurlijk, dan een niet-bestaande waterstofauto.
Zie mijn youtube link, jij zult het ook snappen, hoe graag je het ook met mij oneens bent. Electrische waterstof-auto's hebben de toekomst, batterijen niet.
pi_70624741
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:31 schreef Wheelgunner het volgende:

Electrische waterstof-auto's hebben de toekomst, batterijen niet.
Mogelijk. Vooralsnog zijn batterij-auto's er, en worden steeds beter, en waterstofauto's niet of nauwelijks toepasbaar. Het is zoiets als windenergie laten liggen omdat we in de toekomst vast en zeker kernfusie hebben, ofzo.

Maar, waterstofauto's zijn toch ook gewoon auto's met een batterij, alleen zit de energie in een of ander waterstofcombinatiegedoedingetje?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:37:23 #98
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70624850
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mogelijk. Vooralsnog zijn batterij-auto's er, en worden steeds beter, en waterstofauto's niet of nauwelijks toepasbaar. Het is zoiets als windenergie laten liggen omdat we in de toekomst vast en zeker kernfusie hebben, ofzo.

Maar, waterstofauto's zijn toch ook gewoon auto's met een batterij, alleen zit de energie in een of ander waterstofcombinatiegedoedingetje?
Neem even die 8 minuten om het filmpje te kijken. Je tankt gewoon waterstof, daarmee wordt de electro-motor aangedreven, geen batterijen (behalve voor de gebruikelijke doeleinden natuurlijk).
pi_70624875
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:37 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Neem even die 8 minuten om het filmpje te kijken. Je tankt gewoon waterstof, daarmee wordt de electro-motor aangedreven, geen batterijen (behalve voor de gebruikelijke doeleinden natuurlijk).
En waar koop ik die voor 30.000?
pi_70624899
En nee, ik kijk geen filmpjes van Fok!kers. Als je het zonder Youtube niet kunt uitleggen, dan heb je het kennelijk niet begrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')