abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70729878
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 02:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat klinkt als een Londens tafereel.

Je zit op een dubbeldekker te wachten die elke 5 minuten verschijnt, maar dan verschijnt er de eerste 14 minuten niets en het minuut daarna komen er drie bussen.
Bij de HTM kunnen ze dat ook goed, vooral de lijn 9 van CS naar scheveningen. (waarschijnlijk bij iedere stadservoerder hetzelfde).

Wat voor gevolgen heeft dat eigenlijk voor de meting van vertragingen. Als er geen spoorboekje is, da is er ook geen tijdstip vanaf waar de vertragingen berekend kunnen worden. Ik voorzie een nieuwe tactiek van de NS om de doelstellingen te halen.
pi_70730091
Op naar Engeland... foto's over een week hier te vinden
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:47:56 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70730118
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Again...!?
Ja, waar blijft de dagelijkse wisselstoring bij Doetinchem eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 10:02:34 #179
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70730445
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

amsterdam - eindhoven staat er. Wie begint er over Alkmaar?
Dat zegt hij toch, dat staat er niet bij

Het zal zeker niet voor iedereen erg zijn, maar in het kader 'objectieve berichtgeving' was het wel netjes geweest als ook de negatieve veranderingen vermeld werden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 7 juli 2009 @ 10:19:22 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70730921
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:02 schreef De_Hertog het volgende:
Dat zegt hij toch, dat staat er niet bij

Het zal zeker niet voor iedereen erg zijn, maar in het kader 'objectieve berichtgeving' was het wel netjes geweest als ook de negatieve veranderingen vermeld werden.
Wat is er negatief aan, als er tussen de 2 treinen per uur Alkmaar - Limburg en de 2 treinen per uur Schiphol- Eindhoven NOG 2 treinen per uur Amsterdam - Eindhoven gaan rijden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 juli 2009 @ 10:22:05 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70730997
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:38 schreef Fixers het volgende:

Wat voor gevolgen heeft dat eigenlijk voor de meting van vertragingen. Als er geen spoorboekje is, da is er ook geen tijdstip vanaf waar de vertragingen berekend kunnen worden. Ik voorzie een nieuwe tactiek van de NS om de doelstellingen te halen.
zelfs met spoorboekloos rijden moet er een dienstregeling zijn, omdat de capaciteit ingepland moet worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 juli 2009 @ 10:24:57 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70731077
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is er negatief aan, als er tussen de 2 treinen per uur Alkmaar - Limburg en de 2 treinen per uur Schiphol- Eindhoven NOG 2 treinen per uur Amsterdam - Eindhoven gaan rijden?
De treinen uit Limburg gaan maar tot Amsterdam. Die uit Eindhoven rijden door naar Alkmaar. Anders was het niet in te plannen, dit omdat de IC Nijmegen - Den Helder en de IC Eindhoven - Schiphol niet verschoven kunnen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 juli 2009 @ 10:25:46 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70731097
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zelfs met spoorboekloos rijden moet er een dienstregeling zijn, omdat de capaciteit ingepland moet worden
Enige verschil is dat er bij drukke treinen een tweede trein achteraan gestuurd kan worden. Deze staat dan niet in het spoorboekje, maar wel op het station aangegeven en op internet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 7 juli 2009 @ 10:33:27 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_70731309
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, waar blijft de dagelijkse wisselstoring bij Doetinchem eigenlijk?
De dag is nog jong
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 juli 2009 @ 10:34:58 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70731356
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Enige verschil is dat er bij drukke treinen een tweede trein achteraan gestuurd kan worden. Deze staat dan niet in het spoorboekje, maar wel op het station aangegeven en op internet.
Moet er wel de spoorcapaciteit voor zijn natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:33:40 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70733071
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De treinen uit Limburg gaan maar tot Amsterdam. Die uit Eindhoven rijden door naar Alkmaar. Anders was het niet in te plannen, dit omdat de IC Nijmegen - Den Helder en de IC Eindhoven - Schiphol niet verschoven kunnen worden.
Ja okee, 1 van de 2 moet 5 minuten opgeschoven worden dan. Maar dat gaat beter door niet op Alkmaar te keren maar op Asd?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 juli 2009 @ 11:39:09 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70733241
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja okee, 1 van de 2 moet 5 minuten opgeschoven worden dan. Maar dat gaat beter door niet op Alkmaar te keren maar op Asd?
Ze houden de trein uit Limburg ipv 2 minuten dan 8 minuten in Eindhoven vast geloof ik. Zo kunnen ze een mooie symmetrische dienstregeling tussen Eindhoven en Amsterdam maken. En ja, dan kom je in Amsterdam in de problemen als je de trein uit Limburg nog door wilt laten rijden naar Alkmaar, want boven Amsterdam is de spoorcapaciteit beperkt en de NS wil niet met de tijden schuiven op dat stukje, dus dan laten ze de trein uit Eindhoven maar doorkarren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:57:14 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70733832
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze houden de trein uit Limburg ipv 2 minuten dan 8 minuten in Eindhoven vast geloof ik. Zo kunnen ze een mooie symmetrische dienstregeling tussen Eindhoven en Amsterdam maken. En ja, dan kom je in Amsterdam in de problemen als je de trein uit Limburg nog door wilt laten rijden naar Alkmaar, want boven Amsterdam is de spoorcapaciteit beperkt en de NS wil niet met de tijden schuiven op dat stukje, dus dan laten ze de trein uit Eindhoven maar doorkarren.
Boven het Noordzeekanaal met de tijden schuiven levert je dan ook grote problemen op denk ik: neem de sneltrein Hoorn - Den Haag met z'n aansluitingen in Alkmaar, Haarlem, Leiden. En de verwevenheid van de stoptrein Rotterdam - Amsterdam binnendoor, doorgaand als IC naar Enkhuizen. Al met al nogal lastig om daar, met vooral de drukte op de Zaanse lijn, iets moois van te maken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:00:04 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70733938
okee, ik snap het
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70734080
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
grappig, een nieuwe virm (9565) als stopper tussen zutphen en nijmegen
Dat gebeurd nog best wel vaak, ik schat toch minstens één maal per dag..

Wat anders, wat bijna nooit gebeurd, de 3655 (Zwolle-Roosendaal) reed gisteren met DD-AR.
  Redactie Sport dinsdag 7 juli 2009 @ 12:46:47 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70735416
Fyra, wat een kutnaam hebben ze toch weer bedacht bij NS SlowSpeed...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:51:56 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70735564
Fyra?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:55:36 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70735696


Mooi hoor Voor een RailJet dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 juli 2009 @ 12:58:04 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70735788
Bedoel je niet stofzuiger of Railhummer?

Fyra, een niets zeggende naam voor een gedrocht van NS Snailspeed
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 juli 2009 @ 13:25:30 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70736674
Fyra, is dat niet Zweeds voor vier?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 7 juli 2009 @ 13:29:01 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70736795
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
Bedoel je niet stofzuiger of Railhummer?
Nee. Ik bedoelde, het HAD zo'n mooi logo KUNNEN zijn, in combinatie met RailJets + Taurus. Daar lijkt het echt op gericht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 13:37:14 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70737076
Ik weet niet, ik vind het logo een weinig bemoedigende verborgen boodschap bezitten...

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:09:52 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70738266
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:37 schreef Duvel het volgende:
Ik weet niet, ik vind het logo een weinig bemoedigende verborgen boodschap bezitten...

[ afbeelding ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:11:02 #199
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70738320
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:25 schreef Duvel het volgende:
Fyra, is dat niet Zweeds voor vier?
Klopt.

*alvast een cursus Zweeds bestelt.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:12:49 #200
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70738396
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Again...!?
Dat is ook weer een obligatoire Darwin Award voor die domme automobilist als blijkt dat hij de slagbomen negeerde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')