zelfs met spoorboekloos rijden moet er een dienstregeling zijn, omdat de capaciteit ingepland moet wordenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:38 schreef Fixers het volgende:
Wat voor gevolgen heeft dat eigenlijk voor de meting van vertragingen. Als er geen spoorboekje is, da is er ook geen tijdstip vanaf waar de vertragingen berekend kunnen worden. Ik voorzie een nieuwe tactiek van de NS om de doelstellingen te halen.
De treinen uit Limburg gaan maar tot Amsterdam. Die uit Eindhoven rijden door naar Alkmaar. Anders was het niet in te plannen, dit omdat de IC Nijmegen - Den Helder en de IC Eindhoven - Schiphol niet verschoven kunnen worden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is er negatief aan, als er tussen de 2 treinen per uur Alkmaar - Limburg en de 2 treinen per uur Schiphol- Eindhoven NOG 2 treinen per uur Amsterdam - Eindhoven gaan rijden?
Enige verschil is dat er bij drukke treinen een tweede trein achteraan gestuurd kan worden. Deze staat dan niet in het spoorboekje, maar wel op het station aangegeven en op internet.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zelfs met spoorboekloos rijden moet er een dienstregeling zijn, omdat de capaciteit ingepland moet worden
De dag is nog jongquote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, waar blijft de dagelijkse wisselstoring bij Doetinchem eigenlijk?
Moet er wel de spoorcapaciteit voor zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Enige verschil is dat er bij drukke treinen een tweede trein achteraan gestuurd kan worden. Deze staat dan niet in het spoorboekje, maar wel op het station aangegeven en op internet.
Ja okee, 1 van de 2 moet 5 minuten opgeschoven worden dan. Maar dat gaat beter door niet op Alkmaar te keren maar op Asd?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De treinen uit Limburg gaan maar tot Amsterdam. Die uit Eindhoven rijden door naar Alkmaar. Anders was het niet in te plannen, dit omdat de IC Nijmegen - Den Helder en de IC Eindhoven - Schiphol niet verschoven kunnen worden.
Ze houden de trein uit Limburg ipv 2 minuten dan 8 minuten in Eindhoven vast geloof ik. Zo kunnen ze een mooie symmetrische dienstregeling tussen Eindhoven en Amsterdam maken. En ja, dan kom je in Amsterdam in de problemen als je de trein uit Limburg nog door wilt laten rijden naar Alkmaar, want boven Amsterdam is de spoorcapaciteit beperkt en de NS wil niet met de tijden schuiven op dat stukje, dus dan laten ze de trein uit Eindhoven maar doorkarren.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja okee, 1 van de 2 moet 5 minuten opgeschoven worden dan. Maar dat gaat beter door niet op Alkmaar te keren maar op Asd?
Boven het Noordzeekanaal met de tijden schuiven levert je dan ook grote problemen op denk ik: neem de sneltrein Hoorn - Den Haag met z'n aansluitingen in Alkmaar, Haarlem, Leiden. En de verwevenheid van de stoptrein Rotterdam - Amsterdam binnendoor, doorgaand als IC naar Enkhuizen. Al met al nogal lastig om daar, met vooral de drukte op de Zaanse lijn, iets moois van te maken.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze houden de trein uit Limburg ipv 2 minuten dan 8 minuten in Eindhoven vast geloof ik. Zo kunnen ze een mooie symmetrische dienstregeling tussen Eindhoven en Amsterdam maken. En ja, dan kom je in Amsterdam in de problemen als je de trein uit Limburg nog door wilt laten rijden naar Alkmaar, want boven Amsterdam is de spoorcapaciteit beperkt en de NS wil niet met de tijden schuiven op dat stukje, dus dan laten ze de trein uit Eindhoven maar doorkarren.
Dat gebeurd nog best wel vaak, ik schat toch minstens één maal per dag..quote:Op maandag 6 juli 2009 12:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
grappig, een nieuwe virm (9565) als stopper tussen zutphen en nijmegen
Nee. Ik bedoelde, het HAD zo'n mooi logo KUNNEN zijn, in combinatie met RailJets + Taurus. Daar lijkt het echt op gerichtquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
Bedoel je niet stofzuiger of Railhummer?
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:37 schreef Duvel het volgende:
Ik weet niet, ik vind het logo een weinig bemoedigende verborgen boodschap bezitten...
[ afbeelding ]
Dat is ook weer een obligatoire Darwin Award voor die domme automobilist als blijkt dat hij de slagbomen negeerde.quote:
Wat een naamquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:46 schreef dennistd het volgende:
Fyra, wat een kutnaam hebben ze toch weer bedacht bij NS SlowSpeed...
bronquote:De belangrijkste kleur van het Fyra-logo is rood, dat staat voor vonken, vuur en snelheid. Met magenta krijgt het logo wat glamour. De merknaam Fyra is kort, internationaal en krachtig en biedt een interessante visuele combinatie waaruit het internationale karakter, de kracht en het zelfvertrouwen spreekt. Fyra staat ook voor het getal vier in het Zweeds, de synthese van ons belangrijkste routenetwerk. De vier belangrijke steden Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Brussel vormen de hoekstenen van het Fyra-netwerk.
Doet me denken aan de Franse namen: Corail, Ter, Teoz, Lunea enzovoort, met name het design iigquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi hoorVoor een RailJet dan
Ik vraag me af of ze het dan ook op z'n Zweeds gaan uitspreken (fuura) of dat het gewoon "fiera" wordt.quote:
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:23 schreef Duvel het volgende:
Ik vraag me af of ze het dan ook op z'n Zweeds gaan uitspreken (fura)
quote:dat staat voor vonken, vuur en snelheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |