Ik zie het nog zo voor me: ik word geflikt.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wie lult er nu eigenlijk uit zijn nek?
Dekker kwam al eerder in opspraak vanwege vreemde/verdachte bloedwaarden, dat werd toen langs alle kanten ontkend, maar uiteindelijk wordt hij gepakt omdat zijn stalen opnieuw zijn getest omdat ze vorige keer zo vreemd/verdacht waren.
Inderdaad in mei 2008:quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wie lult er nu eigenlijk uit zijn nek?
Dekker kwam al eerder in opspraak vanwege vreemde/verdachte bloedwaarden, dat werd toen langs alle kanten ontkend, maar uiteindelijk wordt hij gepakt omdat zijn stalen opnieuw zijn getest omdat ze vorige keer zo vreemd/verdacht waren.
Maar nu weten we natuurlijk wel beter. Daarom denk ik dat ze zijn gaan testen na de verklaring van Kohl. Aan de andere kant zou je zeggen dat ze van alle renners met afwijkende of verdachte waardes hercontroles uit gaan voeren op oude stalen.quote:De UCI benadrukt dat het om afwijkende en niet om verdachte bloedwaarden gaat.
En dan dat 'schoon schip maken' van Rabobankquote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:10 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Nog geen 2 weken nadat bekend werd dat hij positief is en niet naar de tour mag:
[..]
Lijkt me wel aannemelijk dat ze na aanleiding van dat verhoor de oude bloedstalen van de renners die nog actief waren zijn gaan controleren.
Kohl noemde ook Pietro Caucchioli en die is vanaf juni 2009 geschorst wegens abnormale bloedwaarden.
Als je dan achteraf de Raboploeg van 2008 bekijkt, met een verrassend goede Boogerd, Dekker, en Rasmussen en wat er daarna is gebeurt....![]()
Ik wil Boogerd zo graag geloven en zolang hij niet betrapt is doe ik dat ook echt, maar ik kan ook geen reden bedenken waarom Kohl oude ploegmaten er zo bij zou naaien. En de andere die hij noemde zijn ook geschorst, maar Dekker dan alleen voor een staal uit eind 2007. Ze zullen toch na aanleiding van die positieve staal toch ook wel stalen van die 7 maanden erna hebben getest.
Die zullen waarschijnlijk ook op vroege leeftijd een behoorlijk constant stilstaand hart hebbenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:12 schreef Reya het volgende:
Er zijn waarschijnlijk een aantal renners die permanent gedrogeerd rondrijden, daar zijn de bloedwaarden wellicht behoorlijk constant.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:10 schreef northernlight81 het volgende:
Als je dan achteraf de Raboploeg van 2008 bekijkt, met een verrassend goede Boogerd, Dekker, en Rasmussen en wat er daarna is gebeurt....
Hij is een stuk dikker lijkt het zo. Zal wel weer weinig fietsen.quote:
Het is, en dat vind ik zelf zowel nobel als ook gewoon raar, dat hij dat zelf ook toegeeft door te zeggen dat hij heel hypocriet heeft gehandeld nadat het begon te rommelen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat nou? A-staal positief, vermoorde onschuld, B-staal positief, en dan ineens toegeven, en er de nadruk op leggen dat hij het eerlijk zegt en alles.
Ik wil best sympathie hebben hoor, maar dit is op zijn minst verminderd handig handelen
Ze zullen toch wel meer stalen van hem hebben gecontroleerd?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En hij heeft uiteraard enkel die keer dat ie betrapt werd gepakt ... Niet bij al z'n successen de jaren ervoor hoor. Helemaal niet !
Dit doet toch bijna elke sporter? Eerst ontkennen en als het echt niet meer anders kan toegeven.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat nou? A-staal positief, vermoorde onschuld, B-staal positief, en dan ineens toegeven, en er de nadruk op leggen dat hij het eerlijk zegt en alles.
Ik wil best sympathie hebben hoor, maar dit is op zijn minst verminderd handig handelen
Op dat vlak had ik wel respect voor iemand als Filip Meirhaeghe destijds. Die als wereldkampioen MTB en topfavoriet voor de nakende OS opeens de pers bijeen riep en verklaarde "Ik ben betrapt op EPO. Ik wilde winnen, ik heb gegokt en verloren."quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:08 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit doet toch bijna elke sporter? Eerst ontkennen en als het echt niet meer anders kan toegeven.
Misschien is het ook gewoon uit financieel oogpunt slim om het even te ontkennen nog. In de tijd dat hij op non actief stond moest Silence hem nog steeds doorbetalen. Als hij direct ontslagen was had hij 2 maandsalarissen gemist.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:41 schreef northernlight81 het volgende:
Van Gelder gaf het ook direct toen hij op coke was betrapt.
Maar ik vind dit ook dom. Joost-mag-het-weten noemt nu ook die Meirheaghe, alleen omdat hij het wel meteen toegaf na de eerste staal. Als je doping hebt gebruikt is je b-staal toch voor 99,9% positief, dan is dat een hele makkelijke manier om je eigen reputatie iets hoger te houden.
Ik neem aan dat hij die sowieso allemaal zal mogen terugstorten eigenlijk ...quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:59 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Misschien is het ook gewoon uit financieel oogpunt slim om het even te ontkennen nog. In de tijd dat hij op non actief stond moest Silence hem nog steeds doorbetalen. Als hij direct ontslagen was had hij 2 maandsalarissen gemist.
Wat een onzin. Hij had nooit ontkend. Hij heeft altijd antwoorden gegeven die bekenden noch ontkenden dat hij doping had gebruikt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
In de krant stond dat ie elke dag traint of hardloopt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:39 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Hij is een stuk dikker lijkt het zo. Zal wel weer weinig fietsen.
Ik vind het stom dattie het gedaan heeft, hoop wel dat hij nog gewoon kan terugkomen op nivo. Tis toch een kleurrijke renner imo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |