quote:Volgens het Servische nieuwsmedium B92 is Ajax de onderhandelingen gestart met Partizan Belgrado over de komst van linksback Obradovic. De technisch directeur van die club zou gisteren in München met vertegenwoordigers van Ajax hebben gesproken. Die club zou naar verluidt zo'n vijf tot zes miljoen euro vragen voor de linksback.
Waarom wil je een aanvallende middenvelder? Je hebt Issi en daarachter Siem de Jong en eventueel Sarpong.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:42 schreef Dvm86 het volgende:
Ondertussen lijkt het er niet op dat Ajax nog bezig is om een aanvallende middenvelder te vinden. Ik begrijp dat echt niet hoor. Gabri heeft trouwens toch nog een contract tot 2010? Hoop dat dat niet verlengd wordt, die gast is tegenwoordig meer geblesseerd dan fit.
Omdat Siem de Jong (nog) niet goed genoeg is om te concurreren met Aissati en Sarpong helemaal geen 10 is.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:43 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Waarom wil je een aanvallende middenvelder? Je hebt Issi en daarachter Siem de Jong en eventueel Sarpong.
Berg kunnen we wel vergeten zo langzamerhand, denk ik.quote:
Ik heb wel vertrouwen in Siem de Jong.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:54 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Omdat Siem de Jong (nog) niet goed genoeg is om te concurreren met Aissati en Sarpong helemaal geen 10 is.
Edit: het is eigenlijk schokkend hoe iedereen het hier heeft over spitsen en verdedigers om vervolgens bij het eerste verlies weer moord en brand te schreeuwen hoe belachelijk het wel niet is dat Ajax geen versterkingen voor het kaboutermiddenveld heeft gehaald. Net zo belachelijk als die mensen die zeggen dat Elia niet nodig is. Suarez gaat namelijk volgende zomer toch wel weg en dan mag je de hoofdprijs weer betalen, al ben ik het er mee eens dat een vervanger van Suarez (nu) geen prioriteit zou moeten zijn.
Exact, en mocht het nog kunnen een tweede spits erbij.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:03 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Momenteel ligt de prioriteit achterin, het liefst een LCV en een LB erbij.
voetbalthuis.nlquote:Munsterman: "Ajax mag voor negen miljoen met Elia praten"
Woensdag 01-07-2009 om 09:42
Ajax kan voor negen miljoen met Eljero Elia praten over een transfer. Dit kreeg de Amsterdamse club dinsdag te horen van Joop Munsterman, voorzitter van FC Twente. De club had tot op heden acht miljoen over voor de vleugelaanvaller.
Het is echter nog maar de vraag of het volgende gesprek er komt. Ajax heeft eerder bekend gemaakt niet meer dan acht miljoen euro te willen betalen. Elia zelf is teleurgesteld in het beleid van zijn werkgever.
Hamburger SV haakte eerder al af in de strijd om de diensten van Elia. De Duitsers vonden het prijskaartje te hoog voor de speler. Mocht Ajax bereidt zijn negen miljoen euro te betalen, moet het met FC Twente nog overeen komen over het betalen in termijnen.
Geen vertrouwen in Bodul?quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:04 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Exact, en mocht het nog kunnen een tweede spits erbij.
Wsl kent ie iemand bij VI.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:17 schreef denthemen het volgende:
Hoeveelste keer is dit al dat Montana exclusief nieuws weet?Wat een held
Ik heb best vertrouwen in Bodul, maar om nu met (een blessuregevoelige) Cvitanich en Bodul het seizoen in te gaan, is mij iets te licht.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:21 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Geen vertrouwen in Bodul?
Ik heb wel van hem genoten bij de wedstrijden die ik van Jong Ajax heb gezien.
Ik kon alleen nieuws over Edje brengenquote:
quote:Onyewu wil hogerop
Oguchi Onyewu heeft na de Confederations Cup, waar hij met de VS de finale haalde, eindelijk even vakantie. "Vakantie? Ik weet het niet. Dat hangt af van de clubs die voor mij een toekomst zien", zegt de verdediger in HNB.
"Ik wil in een kampioenschap spelen dat hoger aangeschreven staat dan de Belgische Jupiler Pro League", vertelt Onyewu. "Maar ik sla de poort met Standard niet helemaal dicht."
"Weet je, ik heb nog veel contact met de Rouches. Onder andere met meneer D'Onofrio en met trainer Bölöni bel ik regelmatig. Standard speelt de Champions League, daar kan niemand ongelukkig mee zijn", aldus Onyewu.
De Amerikaanse international staat in de belangstelling van onder meer Wolverhampton, Birmingham, Fulham en Fenerbahçe. Voorlopig laat hij dus alle mogelijkheden open.
Jopie denk ook dat Cisse nog naar Twente komtquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:16 schreef Urquhart het volgende:
Jopie krijgt het wat heet onder de voetenMaar laat hem maar lekker voor die 9 miljoen in Twente blijven, kan Joop 2 miljoen per jaar gaan ophoesten
Alsof Onyewu zelf al een contract had getekend, terwijl hij nog een groot toernooi voor de boeg had. Ze hadden natuurlijk wel alvast wat kunnen gaan slijmen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:24 schreef jna het volgende:
Wel typisch Ajax dat ze pas na zo'n toernooi bij Onyewu uitkomen. Iemand hier noemde 'm al maanden geleden omdat ie transfervrij is.
quote:Seedorf slaat aanbod van Jol af
EXCLUSIEF - Ajax-trainer Martin Jol heeft vorige week tevergeefs geprobeerd Clarence Seedorf terug te halen naar Amsterdam. De oefenmeester zag in hem de ideale leider voor zijn selectie, maar de middenvelder van AC Milan heeft bedankt voor een rentree.
'We hebben een groep met veel jonge spelers', legt Jol uit in de nieuwe Voetbal International. 'Seedorf heeft enorm veel ervaring en voetbalkwaliteit. En met zijn positieve houding zou hij een hoop kunnen betekenen voor mijn jeugdige ploeg.'
Jol stuurde Seedorf eerst een sms'je waarin hij vroeg of hij openstond voor een terugkeer bij Ajax. Later had de Haagse coach nog een telefonisch onderhoud met de 33-jarige Amsterdammer. 'Dat was een prettig gesprek, maar Clarence maakte me duidelijk dat hij nog niet klaar is in het buitenland. Jammer maar helaas.'
Het is alweer veertien jaar geleden dat Seedorf de club verliet waar hij de jeugdopleiding doorliep en op zestienjarige leeftijd als jongste speler uit de geschiedenis zijn debuut in de hoofdmacht maakte. In 1995, na de winst van de Champions League, vertrok Seedorf naar Sampdoria, om via Real Madrid en Internazionale in 2003 bij AC Milan neer te strijken.
'Ajax zal altijd een speciale club voor me blijven', reageert Seedorf. 'Maar ik ben al heel lang weg uit Nederland en heb nog niet het gevoel dat ik klaar ben in het buitenland. Mijn contract bij Milan loopt nog twee jaar door. Aan Martin Jol ligt het niet, hij lijkt me een zeer interessante trainer om onder te werken.'
'Ik gun hem en Ajax het beste', vervolgt Seedorf. 'We hebben afgesproken dat we contact met elkaar blijven houden. Wie weet wat de toekomst nog gaat brengen.'
Dat zou in een klap de balans op het middenveld terugbrengen, denk ik.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:40 schreef w00h00 het volgende:
[..]
\
WTF, die zag ik niet aankomen.
Wel jammer, want Clarence had ik er graag bij willen hebben
Ik blijf hopen.quote:'Ik gun hem en Ajax het beste', vervolgt Seedorf. 'We hebben afgesproken dat we contact met elkaar blijven houden. Wie weet wat de toekomst nog gaat brengen.'
Jolquote:
Ja vroeg ik me ook afquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:50 schreef toma het volgende:
Waarom bejubeld iedereen montana?
Hij ging gisteren strippen voor de webcamquote:
quote:
Onze inside-manquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
Omdat hij gisteren als eerste meldde dat Onyewu in de belangstelling van Ajax staat.
Ah, ik dacht al: Waar blijft iequote:Op woensdag 1 juli 2009 11:03 schreef TerroRobbie het volgende:
Zou niet inzien waarom Onyewu vanuit zijn redenatie naar Ajax zou gaan. Sowieso een goede verdediger bij Ajax
Tevens is hij nu al 33. Wanneer die er echt klaar voor is, hoe oud zal hij dan zijn? 36/37..?quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:10 schreef Nashje het volgende:
Jammer zeg, van Seedorf.
Hopen dat ze contact houden, maar ik geloof niet dat hij ooit terugkomt. Hoe stellig hij ook zegt dat Ajax een speciale club voor 'm is. Ik vind Clarence daar gewoon het type niet voor.
Precies. Hij is 33 en durft dan te zeggen 'wie weet in de toekomst'quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:13 schreef Silaz het volgende:
[..]
Tevens is hij nu al 33. Wanneer die er echt klaar voor is, hoe oud zal hij dan zijn? 36/37..?
En misschien staat er dit seizoen wel een echte leider op op het middenveldDan is hij volgend jaar gewoon niet nodig.
Seedorf is een grootheid, buiten NL helaas, die gaat stoppen bij een topclub in het buitenland of nog een paar jaar USA doen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:10 schreef Nashje het volgende:
Hopen dat ze contact houden, maar ik geloof niet dat hij ooit terugkomt. Hoe stellig hij ook zegt dat Ajax een speciale club voor 'm is. Ik vind Clarence daar gewoon het type niet voor.
Inderdaad. Dat is echt zo'n typetje dat nog even flink gaat cashen in USA ipv terug te keren bij de jeugdliefde.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:14 schreef Prosac het volgende:
[..]
Seedorf is een grootheid, buiten NL helaas, die gaat stoppen bij een topclub in het buitenland of nog een paar jaar USA doen.![]()
Ik denk ook niet dat hij terugkomt naar NL.
Om van dat geld nog een 2e stadion in Suriname te bouwen. Dat cashen kan ik hem totaal niet kwalijk nemen, want hij doet met het geld ook hele goede dingen in zijn moederland.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:22 schreef Nashje het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is echt zo'n typetje dat nog even flink gaat cashen in USA ipv terug te keren bij de jeugdliefde.
Ja was even montana's kontje aan het likken, kwam er ook nog een paar bekende gezichten uit dit topic tegen.quote:
Ik denk dat hij zich dan verslikt in zijn Pina Coladaquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:39 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ghetto Blackcard Greg nog is als deze hoofdbaas naast hem staat
quote:Jol: Stekelenburg rugnummer 1
AMSTERDAM - Ajax-doelman Maarten Stekelenburg draagt dit seizoen het shirt met rugnummer 1. Kenneth Vermeer houdt het nummer 12. Aan het eind van vorig seizoen raakte Stekelenburg zijn basisplaats nog kwijt aan Vermeer.
De nieuwe trainer Martin Jol heeft bij het verdelen van de rugnummers veel bij het oude gelaten. De spelers zelf hadden ook een stem in het geheel. Zo wilde Luis Suarez het nummer 16 houden en draagt spits Dario Cvitanich dit seizoen op eigen verzoek opnieuw nummer 20. ''Hij had nummer 9 kunnen krijgen,'' zegt manager technische zaken en assistent-trainer Danny Blind, ''maar dat hoefde niet van Dario.''
Het nummer 9 behoort meestal toe aan de eerste centrumspits (zoals Klaas-Jan Huntelaar), maar dat shirt is nu nog niet vergeven. Ook de '4' van Thomas Vermaelen (naar Arsenal) is vrij, evenals het nummer '7', dat leek/lijkt voorbestemd voor Eljero Elia (FC Twente). De drie spelers die vorig seizoen werden verhuurd - Albert Luque, Dennis Rommedahl en George Ogararu - hebben geen rugnummer toegewezen gekregen.
Hoewel uit de verdeling van de shirtnummers geen conclusies kunnen worden getrokken, zal het voor Stekelenburg een opluchting zijn dat Jol hem het nummer 1 heeft toebedeeld. Stekelenburg werd in de laatste fase van het vorig seizoen gepasseerd door trainer Marco van Basten. De keeper noemde die beslissing 'zwaar onterecht'. ''Ik heb niet de kans gekregen om me te revancheren voor een iets mindere periode.''
De verbanning naar de reservebank knaagde aan het zelfvertrouwen van de doelman van het Nederlands elftal, die onder Jol met een schone lei wil beginnen. Een vertrek bij Ajax, zei Stekelenburg kort na het vertrek van Van Basten, was voor hem niet aan de orde. ''Ik wil blijven en bouwen aan een team dat wél kampioen kan worden.''
Ajax hoopt het contract met Vermeer, die Stekelenburg vorig seizoen uit de basis verdrong, nog altijd te verlengen. Blind: ''Gesprekken daarover zijn uitgesteld vanwege de hectiek die ontstond na het plotselinge vertrek van Van Basten, maar we willen Kenneth nog altijd graag voor langere tijd aan ons binden.'' De huidige verbintenis met Vermeer loopt na dit seizoen af.
De club gaat tevens op zoek naar een derde keeper. De jonge doelman Sergio Padt brak gisteren op de training een vinger. Hij is zes weken uit de roulatie en over ruim een maand begint de competitie al. Middenvelder Gabri maakte de training niet af vanwege een achillespeesblessure.
De toekomst van Ajax' sparringpartner Southampton is ongewis. Het consortium Pinnacle, met oud-speler Matthew Le Tissier als drijvende kracht, is afgehaakt als overnamekandidaat. Op 18 juli staat in Engeland een oefenwedstrijd tussen Southampton en Ajax op het programma. De club van de Nederlandse trainer Mark Wotte degradeerde vorig seizoen naar de derde divisie, onder meer door de aftrek van tien punten wegens financiële problemen. (HET PAROOL)
Waarom in München?quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:03 schreef Nashje het volgende:
Montana.
Ajax dus in Munchen om te onderhandelen over Obradovic. Partizan wil 5 a 6 miljoen. Gewoon betalen jongens!
Heeft volgens mij te maken met de zomerfestiviteiten bij die discotheek waardoor de parkeerplaats niet beschikbaar is.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:12 schreef Jasza het volgende:
Groningen: altijd lastig voor supporters
woensdag 01 juli, door Wilhelmis, Amsterdam, 12:06u, Ajaxlife.nl
Gisteren was het vooroverleg voor de wedstrijd FC Groningen-Ajax (2 augustus, 14.30 uur). Bij aanvang van het gesprek kwam de politie Groningen met de mededeling dat een buscombi vanuit Amsterdam wordt opgelegd waarbij de gebruikelijke opstapplaats in Beilen dit jaar geen optie is.
Haha ben ik blij dat ik op vakantie ben.
Nee man,quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:24 schreef DurQ het volgende:
Is Onyewu een beetje een speler zoals Oliseh??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |