en dat moet het vooral blijven.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:44 schreef Kings het volgende:
Ha! Nooit bij stilgestaan. Als vrouw zou ik het niet erg vinden hoor, als een man zijn kind komt verschonen in het vrouwentoilet. Maar idd, baby verschonen is toch meestal een vrouwenaangelegenheid..
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:44 schreef Kings het volgende:
Ha! Nooit bij stilgestaan. Als vrouw zou ik het niet erg vinden hoor, als een man zijn kind komt verschonen in het vrouwentoilet. Maar idd, baby verschonen is toch meestal een vrouwenaangelegenheid..
We hebben het over een kind geen beest!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:45 schreef Florian_ het volgende:.
Het maakt mij ook nikx uit, maar we hebben het altijd over emancipatie van de man & vouw...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:48 schreef oh-oh het volgende:
Maakt toch niks uit denk ik? Op het vrouwentoillet zit iedereen toch in zn eigen wc hokje.
( was jij op tv zondagnacht met jouw Pepijn???)
Blijkbaar word het inderdaad nog steeds als een vrouwen ding gezien...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:47 schreef Huppelmuts het volgende:
Nu je het zegt. Waarschijnlijk omdat de maatschappij nog steeds vindt dat de vrouw voor het kind moet zorgen. Een beetje achterhaald dus. Wel is het vaak zo dat het herentoilet nogal ranzig en smerig is.
Ik heb pas nog meegemaakt dat een moeder niet even de moeite nam om in een eetgelegenheid even te kijken of er een babyverschoonruimte was. Die ging terwijl ik een heerlijke pannenkoek zat te eten voor mijn neus een strontluier verschonen. Toen ik haar vertelde dat er gewoon plek voor was op de wc kreeg ik een grote bek.
Eigenlijk wel! Of een aparte ruimte naast een herentoilet & damestoilet!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:56 schreef oh-oh het volgende:
Hmm, mss is het wel ook gewoon praktischer, ik zou liever niet met mn baby / peuter tussen de pisbakken staan ook, ook niet als man zijnde denk ik.
Maar eigenlijk vind je dus dat er op beide toiletten een verschoonplankje moet hangen?
Kleine moeite eigenlijk , dus daar zit ook wel weer wat in.
Bij de MacDonalds in Dordrecht centrum hebben ze letterlijk zo'n verschoonding bij het hokje ingepropt. Als je kind dan van het plankje afdraait valt ie echt in de pleepot. Niet echt ideaal maar bewijst wel dat je met weinig ruimte ook een verschoonplek kan creėrenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:06 schreef oh-oh het volgende:
Jamaar aparte ruimte lijkt me niet reėel voor de meeste bestaande plaatsen hoor.
Maar zo een vouwplankje zou je op de meeste plekken wel ergens kwijt moeten kunnen naast een wasbak ergens
En toch zijn er vrouwen die daar wel moeilijk over doenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:28 schreef chacama het volgende:
Ze zijn er wel, maar inderdaad veel te weinig. Zo'n inklap-plank is toch eigenlijk overal wel te realiseren al is het inderdaad boven een toilet.
Heb er overigens geen moeite mee als een man zijn kind staat te verschonen in het damestoilet, dat geldt wat dat betreft ook voor de vaders die met hun dochter mee komen als die gaat plassen. Lijkt me niet meer dan logisch.
Ow jaquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:44 schreef Kings het volgende:
Maar idd, baby verschonen is toch meestal een vrouwenaangelegenheid..
Ja, maar dat is dus het gevolg, niet de oorzaak. Dus kinderen verschonen is niet meestal een vrouwengelegnheid als er gewoon goede voorzieningen zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:44 schreef Jarno het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat ik het niet erg vind om Anna te verschonen, maar ik zit er niet op te wachten om zomaar een vrouwentoilet in te bonjouren. Misschien ben ik daar dan niet genoeg geemancipeerd voor ofzo, maar dan laat ik het toch liever aan m'n vrouw.
Ja, maar dat is toch ook heeeeeeel bijzonder!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu heb ik er gewoon schijt aan, ik heb saskia ergens langs de Moezel op een openbaar bankje een schone luier om staan vouwen. Allemaal Duitse omaatjes er goedkeurend omheen
In onze ikea heb je ook een aparte ruimte... maar zonder zeep.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:42 schreef Memmel het volgende:
Zo'n aparte verschoon/voedruimte zie je langs de snelwegen wel ja.
En bi de IKEA zou je gewoon voor de lol je kind tien keer verschonen. Luiers, doekjes, alles is voor handen. In Delft dan tenminste.
Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat je op mannentoiletten geen verschoonruimtes hebt,
Ik vind mezelf ook redelijk geėmancipeerd maar als ik samen met mijn vrouw ergens ben dan lijkt het me een kleine moeite dat zij even naar het damestoilet loopt om de kleine man te verschonen. Emancipatie prima maar het moet niet doorslaanquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:26 schreef t_igger het volgende:
Doen meer pappa's dat of laten we dat over aan de mamma's?! Durven jullie niet in het damestoilet te verschonen?!
Ben gewoon benieuwd hoe men hierover denkt!!
niet? ik wel! (en zie, en ruik...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:54 schreef Jarno het volgende:
Trouwens... vrouwen wc's schoner? Da's niet wat je meestal hoort.
da's een goeie. Raar eigenlijk. Maar ik zou met een kleine vent dus bij de dames gaan, omdat ik het raar vind om bij de heren naar binnen te gaan en dit terwijl ik het niet raar vind als een papa met zijn dochter bij de dames komt plassen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:52 schreef bixister het volgende:
[..]
niet? ik wel! (en zie, en ruik...)
etrys, waar zou je dan inderdaad voor kiezen met je zoon als hij wat groter is? dames of herentoilet?
Dan zet je je eigen gevoel maar aan de kant vind ik. Zeker als je dochter al een echt dametje aan het worden is zou ik haar niet graag meenemen het herentoilet in van een openbare gelegenheid.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:28 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Erg herkenbaar....
Ik twijfel soms ook waar ik met mijn oudste dochter moet gaan plassen. Zij is een dame en dus zou naar het dames toilet moeten, maar ja ik ben weer een mannetje....
Zo schaamteloos als die kleintjes kunnen zijn is zo vertederendquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:08 schreef lily het volgende:
Ik nam de jongens altijd mee naar het damestoilet. Nu gaan ze alleen (naar de heren).
Ik stond laatst buiten het toilet te wachten op de jongste van 4 en toen de deur openging (doordat een andere bezoeker de ruimte inging) zie ik hem met de broek op zijn enkels, op zijn tenen en de toiletdeur wagenwijd open staan plassen. Was wel grappig.
Waarom eigenlijk?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:59 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dan zet je je eigen gevoel maar aan de kant vind ik. Zeker als je dochter al een echt dametje aan het worden is zou ik haar niet graag meenemen het herentoilet in van een openbare gelegenheid.
Dan hebben jullie andere ervaringen. Kan.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:17 schreef bixister het volgende:
ik doe 't ook hoor, als de nood hoog is. maar ze zijn wél meestal echt minstens 2x zo vies als de damestoiletten,
Dat zit dan echt in je hoofd.quote:en bovendien vind ik 't toch wat vervelend voor & door de mannen bij de pisbakken.
Zolang je niet over m'n schouder meegluurt vind ik het okay bix.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:21 schreef bixister het volgende:
het voelt toch een beetje alsof ik inbreuk maak op hun privacy.
Je staat daar met tien mannen op een rij, met hooguit 30 cm tussenruimte en een miniem tussenschotje.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:21 schreef bixister het volgende:
het voelt toch een beetje alsof ik inbreuk maak op hun privacy.
Graag gedaanquote:en wat fijn dat onze ervaringen kunnen verschillen, dank je wel!
Plank, scharnieren, balkje aan de andere muur. Zelfs als je niet handig bent, kun je de basis nog wel doe-het-zelven. Volgens mij kost dat maar een paar tientjes.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:53 schreef Jelief het volgende:
Ik denk dat die opklapverschoondingen niet al te goedkoop zijn, ik snap dan wel dat kleine ondernemers er maar één plaatsen. Maar grote bedrijven moeten dat toch wel kunnen betalen.
Ik hoor wel is dat mannen dat dus niet durven of willen doen.quote:Ik heb nog geen kind, maar ik zou rustig een damestoilet binnenstappen. Grote onzin dat mannen dat niet zouden doen. Hoe geėmancipeerd zijn we nou in dit land?
Dat kan ik me bij mezelf niet voorstellen, maar goed, dat ben ik dan misschien weer.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:36 schreef t_igger het volgende:
[..]
Ik hoor wel is dat mannen dat dus niet durven of willen doen.
En het dan dus maar aan moeders over laten...
Helemaal als je b.v. 2 dochters hebt die tegelijk moeten, of je bent als man alleen met je kid(s) op stap.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:28 schreef chacama het volgende:
Ze zijn er wel, maar inderdaad veel te weinig. Zo'n inklap-plank is toch eigenlijk overal wel te realiseren al is het inderdaad boven een toilet.
Heb er overigens geen moeite mee als een man zijn kind staat te verschonen in het damestoilet, dat geldt wat dat betreft ook voor de vaders die met hun dochter mee komen als die gaat plassen. Lijkt me niet meer dan logisch.
Echt???quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:47 schreef moussy het volgende:
Mijnheeft onze zoon eens op het buro van de bedrijfsleider van ballorig verschoond, omdat er geen verschonigs ruimte was op het herentoilet en hij het damestoilet uit werd gezet
Nou ja zegquote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:47 schreef moussy het volgende:
Mijnheeft onze zoon eens op het buro van de bedrijfsleider van ballorig verschoond, omdat er geen verschonigs ruimte was op het herentoilet en hij het damestoilet uit werd gezet
Daar zul je je als homo stel met een dochter welkom voelen zegquote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:47 schreef moussy het volgende:
sowieso nietquote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:42 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Daar zul je je als homo stel met een dochter welkom voelen zeg
Voor kinderen en (hoog)zwangere vrouwen inderdaad! Ben eens hoogzwanger, met enorme hoge nood, en zwaar BI de Etos uitgestuurd omdat ik daar absoluut niet mocht plassen. Moest maar naar een eetcafé gaan, 3 straten verder. Voor ik daar was had ik al in m`n broek gepiestquote:Op woensdag 1 juli 2009 07:27 schreef Huppelmuts het volgende:
Waar ik me ook heel erg aan kan irriteren is dat als jij met je peuter die net zindelijk is gaat winkelen dan heeft opeens geen enkele winkel een toilet.
Ik snap best dat ze het toilet niet voor publiek open zetten maar ik vond dat ze voor kleine kinderen best een uitzondering kunnen maken.
Heb weleens gehad dat ik met mijn zoontje nog zeker 10 minuten moest lopen naar een fastfoodrestaurant omdat dat de enige plek was waar hij naar de wc mocht. Dat haalde hij niet dus heb ik hem tegen een boom gezet, kwam oom agent voorbij en die wilde mij een boete geven. Na uitleg van mijn kant kon hij niet anders dan het met mij eens zijn. En ik kreeg dus alleen een waarschuwing.
Heel herkenbaar verhaal!quote:
En dat vind ik dus echt niet kunnenquote:Als er geen mogelijkheid is om het in een wc te doen (bijv. te smal), dan doe ik het gewoon op de grond in de winkel / restaurant. Ook nooit gezeur gehad, ik vraag ook geen toestemming. Ik probeer wel achterin de zaak het te doen zodat niet iedereen de poepluchten ruikt bij het eten
Nou ja, we staan ook niet midden in de ruimte te slingeren. In de regel zie je alleen maar ruggen in het heren toilet of je moet uitgebreid over het schotje gaan staan gluren.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:48 schreef Troel het volgende:
Ik stap voor mezelf ook rustig het herentoilet binnen als daar geen rij staat en bij de dames wel
Jammer dan heren, ik heb wel vaker een blote piemel gezien
Eh, niet dus? O.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, we staan ook niet midden in de ruimte te slingeren.
Draag eens een alternatief aan dat zou werken in deze situatie (je bent aan het dineren en je kind doet een poep in zijn luier wat gaat stinken en de wc's zijn dusdanig klein dat verschonen geen optie is aldaar). Ben benieuwd met wat voor idee je komt, ik zou het echt niet anders weten. En asociaal ben ik niet, maar je kan moeilijk gaan aandragen dat ik maar moet betalen voor het eten dat ik genoten heb en naar huis moet gaan of naar mijn auto om mijn kind daar maar te verschonen?quote:
Nee ik ben nog erger. Ik vind dat hele kleine kinderen niet in een restaurant thuishoren. Juist omdat niet iedereen de geur van een versgedraaide babydrol kan waarderen, om nog maar te zwijgen over het gekrijs, gegil en gekwijl.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:30 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Draag eens een alternatief aan dat zou werken in deze situatie (je bent aan het dineren en je kind doet een poep in zijn luier wat gaat stinken en de wc's zijn dusdanig klein dat verschonen geen optie is aldaar). Ben benieuwd met wat voor idee je komt, ik zou het echt niet anders weten. En asociaal ben ik niet, maar je kan moeilijk gaan aandragen dat ik maar moet betalen voor het eten dat ik genoten heb en naar huis moet gaan of naar mijn auto om mijn kind daar maar te verschonen?
oh, met een handoek en daaroverheen het verschoningskussentje kom ik een heel eind op een wc vloer, doe het liever ook ergens anders, maar om nu helemaal naar de parkeergarage te lopen (wat minimaal een kwartier kost) gaat mij echt te ver.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:50 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Bij grote stress verschoon ik in m`n auto. In de kofferbak of op de achterbank. Absoluut niet in een restaurant en al helemaal niet op de vloer van het toilet *huiver*
Dat is nog steeds geen optie voor je?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:39 schreef Huppelmuts het volgende:
Of nog beter: je zoekt van tevoren even uit of het restaurant waar je heen wilt een verschoonruimte heeft
Dat vind ik net zo erg hoor. En ik zeg niet dat ouders met kleine kinderen niet mogen hoor. Snap heel goed dat ook die, nee juist die er graag af en toe uit willen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:56 schreef Stiemie het volgende:
Toen Linde nog in de kinderwagenbak lag hebben we haar ook wel eens in de kinderwagen verschoond. Kan je dus zo even naar buiten rijden en niks aan de hand (mits niet hartje winter dan he?)
Belachelijk trouwens om te vinden dat ouders met kleine kinderen niet uit eten mogen gaan. Sommigen mensen vinden geloof ik dat je je als ouder de eerste 8 jaar eenzaam moet opsluiten met je kind ofzo... Denk dat ik volgende keer maar eens ga proberen of 1 van de dames met een megawolk parfum mijn restaurantrekening wil betalen wegens stankoverlast
Ja ach, een ander kan zich mss wel eens ergeren aan het harde geblaat aan een ander tafeltje.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:00 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dat vind ik net zo erg hoor. En ik zeg niet dat ouders met kleine kinderen niet mogen hoor. Snap heel goed dat ook die, nee juist die er graag af en toe uit willen.
Neemt niet weg dat ik er wel van mag balen als er aan het tafeltje naast me een krijsend, gillend en stinkend kind zit die dus mijn romantische avondje verziekt.
Natuurlijk wel, ik heb het ook maar 1 keer meegemaakt en kwam er pas tijdens het eten en die poepluier achter dat het toilet zo smal was dat ik mijzelf niet eens kon omdraaien.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:58 schreef Huppelmuts het volgende:
Dat is nog steeds geen optie voor je?
1 die niet egoļstisch en misschien zelfs ranzig is
quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:52 schreef willempjewever het volgende:
[..]
oh, met een handoek en daaroverheen het verschoningskussentje kom ik een heel eind op een wc vloer, doe het liever ook ergens anders, maar om nu helemaal naar de parkeergarage te lopen (wat minimaal een kwartier kost) gaat mij echt te ver.
En mijn zoon gaat er niet dood van als hij op de grond van een toilet verschoont wordt, hij eet ook af en toe een hap aarde en kattenbrokken als hij de kans krijg, dus tja... handjes wassen en klaar hoor. En 's avonds nog even in bad desnoods.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Volgens mij kies je gewoon expres restaurants uit die onbereikbaar en kindonvriendelijk zijn zodat je poepluiers kan verschonen in de eetzaal!
Blijft altijd moeilijk... lezen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:03 schreef willempjewever het volgende:
ik heb het ook maar 1 keer meegemaakt
Hij postte terwijl ik typte hoor, bijdehandje...quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Blijft altijd moeilijk... lezen.
In winkels wel , maar niet in restaurants. Staat inderdaad wat onduidelijk op de vorige pagina.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:08 schreef oh-oh het volgende:
Overigens deed ie wel of ie t wekelijks deed.
Als we straks 2 kinderen hebben zal ik zeker naar kindvriendelijke restaurants gaan, scheelt in iedergeval een hoop stress en gezeur. Enige nadeel is dat ze daar meestal alleen patat e.d. aanbieden aan je kinderen en ik het fijner zou vinden als ze kiezen voor een mootje zalm of een biefstukje, maarja, dat is ijdele hoop met mijn zoon die alleen maar eten uit potjes en hamburgers wil momenteel, maar dat is hopelijk een fase in zijn peuterpuberteitquote:Op woensdag 1 juli 2009 21:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Toen ik kortgeleden stelde dat ik mijn kinderen alleen meeneem naar restaurants met faciliteiten voor kinderen, werd ik verkettert. Zo leerde die kinderen nooit hoe je je in een restaurant moet gedragen.
3 minuten tikken op 2 regeltjes?quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:08 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hij postte terwijl ik typte hoor, bijdehandje...
Overigens deed ie wel of ie t wekelijks deed.
Nu blijkt ie t een keer gedaan te hebben.
Yeps, ik werd ff afgeleid.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
3 minuten tikken op 2 regeltjes?
quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:25 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Yeps, ik werd ff afgeleid.
Blijf je nu overal waar je me tegenkomt op me inhakken?
Nee joh, zo vatte ik het niet op. Het is ook maar internet, nuanceren en het goed laten overkomen in platte tekst is ook niet echt mijn sterkste kantquote:Op woensdag 1 juli 2009 21:27 schreef Huppelmuts het volgende:
Willem het was ook geen aanval op jou hoor. Hoop niet dat je het zo opvatte.
Nou, wij waren ongeveer een jaar geleden in een kindvriendelijk restaurant, zonder verschoningsruimte. Ik heb mijn dochtertje toen verschoont in de speelhoek (waar alleen mijn kinderen aan het spelen waren), iets beters kon ik toen niet verzinnen...quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:13 schreef willempjewever het volgende:
Als we straks 2 kinderen hebben zal ik zeker naar kindvriendelijke restaurants gaan, scheelt in iedergeval een hoop stress en gezeur.
Daar mag je waarschijnlijk je mede-ouders voor bedanken. Sommige ouders schijnen namelijk de zindelijkheidstraining/toilettraining ook door te moeten zetten in het privétoilet van winkels. Wat resulteert in ondergezeken wc's omdat die kleine kinderen niet kunnen mikken en doortrekknoppen onder de poepsporen omdat de kleine zijn eigen kont nog niet goed af kan vegen omdat de ouders niet helpen maar op dat moment druk zijn met je papieren in het kantoor door te neuzen terwijl de kleine op het toilet zit of zelfs de deur van de winkel naar het kantoor dicht of op slot doen 'voor de privacy' zodat je als winkeleigenaar niet eens meer je eigen kantoor in kunt (!) en meer van die ellende.quote:Op woensdag 1 juli 2009 07:27 schreef Huppelmuts het volgende:
Waar ik me ook heel erg aan kan irriteren is dat als jij met je peuter die net zindelijk is gaat winkelen dan heeft opeens geen enkele winkel een toilet.
Ik snap best dat ze het toilet niet voor publiek open zetten maar ik vond dat ze voor kleine kinderen best een uitzondering kunnen maken.
Heb weleens gehad dat ik met mijn zoontje nog zeker 10 minuten moest lopen naar een fastfoodrestaurant omdat dat de enige plek was waar hij naar de wc mocht. Dat haalde hij niet dus heb ik hem tegen een boom gezet, kwam oom agent voorbij en die wilde mij een boete geven. Na uitleg van mijn kant kon hij niet anders dan het met mij eens zijn. En ik kreeg dus alleen een waarschuwing.
Dat is ook niet netjes van die ouders! Tjonge! Wees blij dat je er gebruik van mag maken!quote:Op donderdag 2 juli 2009 01:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Daar mag je waarschijnlijk je mede-ouders voor bedanken. Sommige ouders schijnen namelijk de zindelijkheidstraining/toilettraining ook door te moeten zetten in het privétoilet van winkels. Wat resulteert in ondergezeken wc's omdat die kleine kinderen niet kunnen mikken en doortrekknoppen onder de poepsporen omdat de kleine zijn eigen kont nog niet goed af kan vegen omdat de ouders niet helpen maar op dat moment druk zijn met je papieren in het kantoor door te neuzen terwijl de kleine op het toilet zit of zelfs de deur van de winkel naar het kantoor dicht of op slot doen 'voor de privacy' zodat je als winkeleigenaar niet eens meer je eigen kantoor in kunt (!) en meer van die ellende.
Bij ons kwam ook niemand meer op het toilet en al zeker geen mensen kleine kinderen.![]()
Klantvriendelijkheid is allemaal leuk en aardig maar die verdwijnt nogal snel als je voor de zoveelste keer de poep en plas van de muren hebt mogen boenen. Als ik dat wilde was ik wel een kindvriendelijk restaurant begonnen in plaats van een slijterij.![]()
quote:Op donderdag 2 juli 2009 01:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind die mannen die in de damestoiletten hun baby staan te verschonen altijd een beetje zielig.![]()
Staan er 10 vrouwen achter die vanuit hun ooghoeken controleren of ze het wel goed doen en met een beetje pech ongevraagd goedbedoeld 'advies' te geven alsof dit de eerste poepluier is die die man van dichtbij ziet.
"Goh, heeft ze luieruitslag? Je moet (insert luieruitslagmiddeltje) eens proberen, dat werkt veel beter!"
"Zitten die plakstrips wel goed vast?"
"Zo bij de beentjes pakken is helemaal niet goed voor de heupjes hoor!"
"Zo zie je maar weer, papa's hebben toch een heel eigen stijl..."
"Agut *koetsiekoetsiekroel*, arm ding, had mama geen tijd voor je?![]()
"
De vrouwen van je eigen leeftijd vallen mee, ik heb altijd oma'tjes die zich ermee beginnen te bemoeien. Maakt me verder niet zoveel uit, maar had laatst wel een oma (begon enthousiast over haar kleinkinderen te vertellen) die de hele tijd over mijn zoon aan het heenbuigen was en dan probeer jij een luier te verschonen zonder oma te rakenquote:Op donderdag 2 juli 2009 01:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind die mannen die in de damestoiletten hun baby staan te verschonen altijd een beetje zielig.![]()
Staan er 10 vrouwen achter die vanuit hun ooghoeken controleren of ze het wel goed doen en met een beetje pech ongevraagd goedbedoeld 'advies' te geven alsof dit de eerste poepluier is die die man van dichtbij ziet.
hahaha dat is niet alleen als mannen staan te verschonen hoor.quote:Op donderdag 2 juli 2009 01:57 schreef MinderMutsig het volgende:
"Goh, heeft ze luieruitslag? Je moet (insert luieruitslagmiddeltje) eens proberen, dat werkt veel beter!"
"Zitten die plakstrips wel goed vast?"
"Zo bij de beentjes pakken is helemaal niet goed voor de heupjes hoor!"
"Zo zie je maar weer, papa's hebben toch een heel eigen stijl..."
"Agut *koetsiekoetsiekroel*, arm ding, had mama geen tijd voor je?![]()
"
quote:Op donderdag 2 juli 2009 01:44 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Daar mag je waarschijnlijk je mede-ouders voor bedanken. Sommige ouders schijnen namelijk de zindelijkheidstraining/toilettraining ook door te moeten zetten in het privétoilet van winkels. Wat resulteert in ondergezeken wc's omdat die kleine kinderen niet kunnen mikken en doortrekknoppen onder de poepsporen omdat de kleine zijn eigen kont nog niet goed af kan vegen omdat de ouders niet helpen maar op dat moment druk zijn met je papieren in het kantoor door te neuzen terwijl de kleine op het toilet zit of zelfs de deur van de winkel naar het kantoor dicht of op slot doen 'voor de privacy' zodat je als winkeleigenaar niet eens meer je eigen kantoor in kunt (!) en meer van die ellende.
Bij ons kwam ook niemand meer op het toilet en al zeker geen mensen kleine kinderen.![]()
Klantvriendelijkheid is allemaal leuk en aardig maar die verdwijnt nogal snel als je voor de zoveelste keer de poep en plas van de muren hebt mogen boenen. Als ik dat wilde was ik wel een kindvriendelijk restaurant begonnen in plaats van een slijterij.
Er komt binnenkort wel een tendens dat winkels weer klantvriendelijker worden. De winkeliers zullen wel moeten, klanten stappen momenteel over op kopen via internet en een winkel geeft nog weinig meerwaarde bij veel producten zoals electronica en muziekverkoop. Als je dan ook nog eens de klanten die wel de moeite nemen te komen (en teveel betalen in vergelijking met internet) toegang tot bijv. een toilet gaat ontzeggen ben je snel een deel van je klanten kwijt en die krijg je niet meer terug.quote:Op donderdag 2 juli 2009 08:36 schreef oh-oh het volgende:
En de mensen maar "zeiken" dat je niet klantvriendelijk bent dan.
Tja.
Met die kraamverzorgster waren we snel klaar!quote:Op donderdag 2 juli 2009 08:31 schreef p_iglet het volgende:
hahaha dat is niet alleen als mannen staan te verschonen hoor.
D'r wordt over het algemeen van uit gegaan dat mannen geen verstand hebben van zorgtaken.
Dat begint al bij de kraamverzorgster.
"ik zal u eens even leren hoe u een luier om moet doen"
"vandaag zal ik u eens even laten zien hoe u uw kind moet temperaturen"
We hebben vooral heel hard moeten lachen toen. En toen ze vroeg waarom hebben we maar
uitgelegd dat t_igger in zijn leven waarschijnlijk al 10x zoveel luiers verschoont had dan de (onervaren) kraamverzorgster.![]()
Daarbij is het ook nogal afhankelijk van de situatie.quote:Op donderdag 2 juli 2009 08:36 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh ja!
Dat hebben wij ook wel es gehad in de cd zaak ...
Na 3 keer denk je idd jammer dan, plas maar in je broek als de volgende komt.
En bij ons moest er altijd iemand mee met die mensen want idd, kantoor en voorraad ed waren door dezelfde deur, die zat niet voor niks op slot.
Dat kan ook niet overal , dat er zomaar een personeelslid van de vloer weg kan.
En de mensen maar "zeiken" dat je niet klantvriendelijk bent dan.
Tja.
Liever een krijsend, gillend en stinkend kind dan sommige volwassenen die zich niet weten te gedragenquote:Op woensdag 1 juli 2009 21:00 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dat vind ik net zo erg hoor. En ik zeg niet dat ouders met kleine kinderen niet mogen hoor. Snap heel goed dat ook die, nee juist die er graag af en toe uit willen.
Neemt niet weg dat ik er wel van mag balen als er aan het tafeltje naast me een krijsend, gillend en stinkend kind zit die dus mijn romantische avondje verziekt.
Mwa, mijn vrouw kan het een stuk beter hoorquote:Op maandag 6 juli 2009 21:31 schreef Pyttpytt het volgende:
En inderdaad niet om de landen daar te verheerlijken, maar Nederland mag best eens wat vaker buiten de deur ideėen op doen. Verschonen kunnen pappa's net zo goed, immers
Even mijn ervaringen:quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:59 schreef t_igger het volgende:
Toch ff klein kickje omhoog!![]()
We waren zaterdag in Madurodam & daar hebben ze dus een verschoon plek in het herentoilet!
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:26 schreef t_igger het volgende:
Als geėmancipeerde pappa verschoon ik Pepijn regelmatig. Ook in openbare toiletten.
Wat mij wel eens stoort is dat er nooit een babyverschoonruimte is in het herentoilet!
Altijd wel in het damestoilet of het invalide toilet.
Nu verschoon ik Pepijn ook gewoon in het damestoilet als ik nergens anders kan verschonen!
Doen meer pappa's dat of laten we dat over aan de mamma's?! Durven jullie niet in het damestoilet te verschonen?!
Ben gewoon benieuwd hoe men hierover denkt!!
Echt?quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:22 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dan krijg je dus zo'n lesbeau die als ze eerder 60 jaar geboren was voor een zeklere oostenrijkse schilder had kunnen werken ...die mij komt vragen of ik geen vrouw bij me heb om dat even te doen.
Pfff... Wat een stom wijf! Doet een man eindelijk is wat!quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:22 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Had het laats op de luchthavewn in Dublin..... Ik doe het tegenwoordiog anders
Ik steek mijn kop het dames toilet op en geef een brul of het goed is of ik daar effe verschoon.
Da's nooit een probleem
Maar nu was er een of andere graftakketrut die
1) na mij binnenkwam
2) De beveiliging erbij haalde
Dan krijg je dus zo'n lesbeau die als ze eerder 60 jaar geboren was voor een zeklere oostenrijkse schilder had kunnen werken ...die mij komt vragen of ik geen vrouw bij me heb om dat even te doen.
Waarop ik damelief dus allereerst vraag of om een luier te verschonen dat een vrouwentaak is?
Twee aanbied (daar ik vermoed omdat ze een dikke reet en twee tieten heeft er achter die hitlersnor toch een vrouw / althans een persoon met twee gelijke chromosomen schuil gaat) of zij dan niet even het luiertje (No2) van mijn tandenkrijgende zoontje wil vervangen.
Waarop ik gelukkig na deze tirade bijval kreeg van drie op het toilet aanwezige dames
1) Ikea is inderdaad helemaal geweldig! Er staan zelfs stoelen, beetje afgeschermd, in hoek van het restaurant om je kind te kunnen voeden!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:01 schreef willempjewever het volgende:
Even mijn ervaringen:
1) Ikea: echt top, overal kinderstoelen en de verschoningsruimtes zijn fantastisch, lekkere stoel staat klaar, schoonmaakalcohol, zeep, wasbak, zelfs een soort papier om over het kussen te doen zodat elke baby schoon ligt.
2) Bouwmarkt Praxis te Leeuwarden: mijn hoogzwangere vrouw mocht niet naar het toilet terwijl ik voor een 400tal euro's een nieuwe douche aan het kopen was. Heb gezegd dat ik het geen doen vond, heb de spullen teruggezet en ben weggegaan, ik kom er nooit meer. Ik begrijp het als een kleine winkel geen wc voor haar klanten heeft, maar een fucking bouwmarkt van 2 voetbalvelden groot? Echt absurd, en dan die vrouw met droge ogen nog zeggen dat we maar naar de crossanterie toe moeten die ernaast ligt en daar naar het toilet moeten gaan (terwijl mijn vrouw echt 1 minuut eerder aan haar uitlegde dat die wc kapot is en gesloten).
3) Boot van Doeksen (Harlingen - Vlieland). Overal bordjes voor verschoningsruimte, maar ik kon met mijn zoon niks vinden. Bij navraag bij de bar bleek de ruimte in het vrouwentoilet te zitten. Prima zei ik, dan doe ik het daar en dat beviel ook goed. Een vrouw die kwam binnen, zei me gedag en ging op het toilet zitten en ruimte zat.
4) Dierentuin Emmen. Echt top, in het park zelf op elke vrouwentoilet 2 baby verschoonplekken en om de 10 meter zijn die wel te vinden lijkt het. Bij de parkeerplek ook in het mannentoilet een verschoonplek. Erg schoon, mooi en ruim.
En van mijn werkgever krijg ik nu als man een week verlof bij de bevalling, was 2 jaar geleden nog 2 dagen, hulde!
Wat is er met Pepijn?quote:
Nou, ik kan het niet beter maar ik gebruik wel een stuk minder billendoekjes per keer.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:39 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Mwa, mijn vrouw kan het een stuk beter hoor
Die Ieren zijn wat minder direct dan ondergetekende.....maar dat kwam inderdaad neer op van wat wil je nu, verschoont een man eindelijk een luier mag het alweer niet. Was wel leuke dat er even duidelijk gemaakt werd dat het verschonen dus echt geen probleem is. "iedereen heeft tenslotte toch zijn eigen hokje", "Hij staat hier notabene met een baby", <De meest duidelijke was "of fr maacht van haar uniform haar naar haar hoofdJE gestegen was"quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:09 schreef t_igger het volgende:
[..]
Pfff... Wat een stom wijf! Doet een man eindelijk is wat!Is het weer niet goed!
![]()
Wel goed gereageerd!Enne leuk dat de dames op het toilet je hielpen!
![]()
Wat zeiden de dames tegen die dame?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |