en dat moet het vooral blijven.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:44 schreef Kings het volgende:
Ha! Nooit bij stilgestaan. Als vrouw zou ik het niet erg vinden hoor, als een man zijn kind komt verschonen in het vrouwentoilet. Maar idd, baby verschonen is toch meestal een vrouwenaangelegenheid..
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:44 schreef Kings het volgende:
Ha! Nooit bij stilgestaan. Als vrouw zou ik het niet erg vinden hoor, als een man zijn kind komt verschonen in het vrouwentoilet. Maar idd, baby verschonen is toch meestal een vrouwenaangelegenheid..
We hebben het over een kind geen beest!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:45 schreef Florian_ het volgende:.
Het maakt mij ook nikx uit, maar we hebben het altijd over emancipatie van de man & vouw...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:48 schreef oh-oh het volgende:
Maakt toch niks uit denk ik? Op het vrouwentoillet zit iedereen toch in zn eigen wc hokje.
( was jij op tv zondagnacht met jouw Pepijn???)
Blijkbaar word het inderdaad nog steeds als een vrouwen ding gezien...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:47 schreef Huppelmuts het volgende:
Nu je het zegt. Waarschijnlijk omdat de maatschappij nog steeds vindt dat de vrouw voor het kind moet zorgen. Een beetje achterhaald dus. Wel is het vaak zo dat het herentoilet nogal ranzig en smerig is.
Ik heb pas nog meegemaakt dat een moeder niet even de moeite nam om in een eetgelegenheid even te kijken of er een babyverschoonruimte was. Die ging terwijl ik een heerlijke pannenkoek zat te eten voor mijn neus een strontluier verschonen. Toen ik haar vertelde dat er gewoon plek voor was op de wc kreeg ik een grote bek.
Eigenlijk wel! Of een aparte ruimte naast een herentoilet & damestoilet!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:56 schreef oh-oh het volgende:
Hmm, mss is het wel ook gewoon praktischer, ik zou liever niet met mn baby / peuter tussen de pisbakken staan ook, ook niet als man zijnde denk ik.
Maar eigenlijk vind je dus dat er op beide toiletten een verschoonplankje moet hangen?
Kleine moeite eigenlijk , dus daar zit ook wel weer wat in.
Bij de MacDonalds in Dordrecht centrum hebben ze letterlijk zo'n verschoonding bij het hokje ingepropt. Als je kind dan van het plankje afdraait valt ie echt in de pleepot. Niet echt ideaal maar bewijst wel dat je met weinig ruimte ook een verschoonplek kan creërenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:06 schreef oh-oh het volgende:
Jamaar aparte ruimte lijkt me niet reëel voor de meeste bestaande plaatsen hoor.
Maar zo een vouwplankje zou je op de meeste plekken wel ergens kwijt moeten kunnen naast een wasbak ergens
En toch zijn er vrouwen die daar wel moeilijk over doenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:28 schreef chacama het volgende:
Ze zijn er wel, maar inderdaad veel te weinig. Zo'n inklap-plank is toch eigenlijk overal wel te realiseren al is het inderdaad boven een toilet.
Heb er overigens geen moeite mee als een man zijn kind staat te verschonen in het damestoilet, dat geldt wat dat betreft ook voor de vaders die met hun dochter mee komen als die gaat plassen. Lijkt me niet meer dan logisch.
Ow jaquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:44 schreef Kings het volgende:
Maar idd, baby verschonen is toch meestal een vrouwenaangelegenheid..
Ja, maar dat is dus het gevolg, niet de oorzaak. Dus kinderen verschonen is niet meestal een vrouwengelegnheid als er gewoon goede voorzieningen zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:44 schreef Jarno het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat ik het niet erg vind om Anna te verschonen, maar ik zit er niet op te wachten om zomaar een vrouwentoilet in te bonjouren. Misschien ben ik daar dan niet genoeg geemancipeerd voor ofzo, maar dan laat ik het toch liever aan m'n vrouw.
Ja, maar dat is toch ook heeeeeeel bijzonder!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu heb ik er gewoon schijt aan, ik heb saskia ergens langs de Moezel op een openbaar bankje een schone luier om staan vouwen. Allemaal Duitse omaatjes er goedkeurend omheen
In onze ikea heb je ook een aparte ruimte... maar zonder zeep.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:42 schreef Memmel het volgende:
Zo'n aparte verschoon/voedruimte zie je langs de snelwegen wel ja.
En bi de IKEA zou je gewoon voor de lol je kind tien keer verschonen. Luiers, doekjes, alles is voor handen. In Delft dan tenminste.
Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat je op mannentoiletten geen verschoonruimtes hebt,
Ik vind mezelf ook redelijk geëmancipeerd maar als ik samen met mijn vrouw ergens ben dan lijkt het me een kleine moeite dat zij even naar het damestoilet loopt om de kleine man te verschonen. Emancipatie prima maar het moet niet doorslaanquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:26 schreef t_igger het volgende:
Doen meer pappa's dat of laten we dat over aan de mamma's?! Durven jullie niet in het damestoilet te verschonen?!
Ben gewoon benieuwd hoe men hierover denkt!!
niet? ik wel! (en zie, en ruik...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:54 schreef Jarno het volgende:
Trouwens... vrouwen wc's schoner? Da's niet wat je meestal hoort.
da's een goeie. Raar eigenlijk. Maar ik zou met een kleine vent dus bij de dames gaan, omdat ik het raar vind om bij de heren naar binnen te gaan en dit terwijl ik het niet raar vind als een papa met zijn dochter bij de dames komt plassen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:52 schreef bixister het volgende:
[..]
niet? ik wel! (en zie, en ruik...)
etrys, waar zou je dan inderdaad voor kiezen met je zoon als hij wat groter is? dames of herentoilet?
Dan zet je je eigen gevoel maar aan de kant vind ik. Zeker als je dochter al een echt dametje aan het worden is zou ik haar niet graag meenemen het herentoilet in van een openbare gelegenheid.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:28 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Erg herkenbaar....
Ik twijfel soms ook waar ik met mijn oudste dochter moet gaan plassen. Zij is een dame en dus zou naar het dames toilet moeten, maar ja ik ben weer een mannetje....
Zo schaamteloos als die kleintjes kunnen zijn is zo vertederendquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:08 schreef lily het volgende:
Ik nam de jongens altijd mee naar het damestoilet. Nu gaan ze alleen (naar de heren).
Ik stond laatst buiten het toilet te wachten op de jongste van 4 en toen de deur openging (doordat een andere bezoeker de ruimte inging) zie ik hem met de broek op zijn enkels, op zijn tenen en de toiletdeur wagenwijd open staan plassen. Was wel grappig.
Waarom eigenlijk?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:59 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dan zet je je eigen gevoel maar aan de kant vind ik. Zeker als je dochter al een echt dametje aan het worden is zou ik haar niet graag meenemen het herentoilet in van een openbare gelegenheid.
Dan hebben jullie andere ervaringen. Kan.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:17 schreef bixister het volgende:
ik doe 't ook hoor, als de nood hoog is. maar ze zijn wél meestal echt minstens 2x zo vies als de damestoiletten,
Dat zit dan echt in je hoofd.quote:en bovendien vind ik 't toch wat vervelend voor & door de mannen bij de pisbakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |