abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:27:30 #101
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_70560922
Willem het was ook geen aanval op jou hoor. Hoop niet dat je het zo opvatte.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_70561137
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:27 schreef Huppelmuts het volgende:
Willem het was ook geen aanval op jou hoor. Hoop niet dat je het zo opvatte.
Nee joh, zo vatte ik het niet op. Het is ook maar internet, nuanceren en het goed laten overkomen in platte tekst is ook niet echt mijn sterkste kant
  donderdag 2 juli 2009 @ 01:00:49 #103
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_70568133
Ik heb niet eens een auto om me kind in te verschonen... Wel een bakfiets!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  donderdag 2 juli 2009 @ 01:15:18 #104
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_70568411
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:13 schreef willempjewever het volgende:
Als we straks 2 kinderen hebben zal ik zeker naar kindvriendelijke restaurants gaan, scheelt in iedergeval een hoop stress en gezeur.
Nou, wij waren ongeveer een jaar geleden in een kindvriendelijk restaurant, zonder verschoningsruimte. Ik heb mijn dochtertje toen verschoont in de speelhoek (waar alleen mijn kinderen aan het spelen waren), iets beters kon ik toen niet verzinnen...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_70568873
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 07:27 schreef Huppelmuts het volgende:
Waar ik me ook heel erg aan kan irriteren is dat als jij met je peuter die net zindelijk is gaat winkelen dan heeft opeens geen enkele winkel een toilet.
Ik snap best dat ze het toilet niet voor publiek open zetten maar ik vond dat ze voor kleine kinderen best een uitzondering kunnen maken.

Heb weleens gehad dat ik met mijn zoontje nog zeker 10 minuten moest lopen naar een fastfoodrestaurant omdat dat de enige plek was waar hij naar de wc mocht. Dat haalde hij niet dus heb ik hem tegen een boom gezet, kwam oom agent voorbij en die wilde mij een boete geven. Na uitleg van mijn kant kon hij niet anders dan het met mij eens zijn. En ik kreeg dus alleen een waarschuwing.
Daar mag je waarschijnlijk je mede-ouders voor bedanken. Sommige ouders schijnen namelijk de zindelijkheidstraining/toilettraining ook door te moeten zetten in het privétoilet van winkels. Wat resulteert in ondergezeken wc's omdat die kleine kinderen niet kunnen mikken en doortrekknoppen onder de poepsporen omdat de kleine zijn eigen kont nog niet goed af kan vegen omdat de ouders niet helpen maar op dat moment druk zijn met je papieren in het kantoor door te neuzen terwijl de kleine op het toilet zit of zelfs de deur van de winkel naar het kantoor dicht of op slot doen 'voor de privacy' zodat je als winkeleigenaar niet eens meer je eigen kantoor in kunt (!) en meer van die ellende.
Bij ons kwam ook niemand meer op het toilet en al zeker geen mensen kleine kinderen.
Klantvriendelijkheid is allemaal leuk en aardig maar die verdwijnt nogal snel als je voor de zoveelste keer de poep en plas van de muren hebt mogen boenen. Als ik dat wilde was ik wel een kindvriendelijk restaurant begonnen in plaats van een slijterij.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 2 juli 2009 @ 01:49:00 #106
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_70568934
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 01:44 schreef MinderMutsig het volgende:

Daar mag je waarschijnlijk je mede-ouders voor bedanken. Sommige ouders schijnen namelijk de zindelijkheidstraining/toilettraining ook door te moeten zetten in het privétoilet van winkels. Wat resulteert in ondergezeken wc's omdat die kleine kinderen niet kunnen mikken en doortrekknoppen onder de poepsporen omdat de kleine zijn eigen kont nog niet goed af kan vegen omdat de ouders niet helpen maar op dat moment druk zijn met je papieren in het kantoor door te neuzen terwijl de kleine op het toilet zit of zelfs de deur van de winkel naar het kantoor dicht of op slot doen 'voor de privacy' zodat je als winkeleigenaar niet eens meer je eigen kantoor in kunt (!) en meer van die ellende.
Bij ons kwam ook niemand meer op het toilet en al zeker geen mensen kleine kinderen.
Klantvriendelijkheid is allemaal leuk en aardig maar die verdwijnt nogal snel als je voor de zoveelste keer de poep en plas van de muren hebt mogen boenen. Als ik dat wilde was ik wel een kindvriendelijk restaurant begonnen in plaats van een slijterij.
Dat is ook niet netjes van die ouders! Tjonge! Wees blij dat je er gebruik van mag maken!
Enne laat het dan ook schoon achter! Ik snap je wel!
pi_70569028
Ik vind die mannen die in de damestoiletten hun baby staan te verschonen altijd een beetje zielig.
Staan er 10 vrouwen achter die vanuit hun ooghoeken controleren of ze het wel goed doen en met een beetje pech ongevraagd goedbedoeld 'advies' te geven alsof dit de eerste poepluier is die die man van dichtbij ziet.
"Goh, heeft ze luieruitslag? Je moet (insert luieruitslagmiddeltje) eens proberen, dat werkt veel beter!"
"Zitten die plakstrips wel goed vast?"
"Zo bij de beentjes pakken is helemaal niet goed voor de heupjes hoor!"
"Zo zie je maar weer, papa's hebben toch een heel eigen stijl..."
"Agut *koetsiekoetsiekroel*, arm ding, had mama geen tijd voor je? "
  donderdag 2 juli 2009 @ 07:11:31 #108
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_70569884
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 01:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind die mannen die in de damestoiletten hun baby staan te verschonen altijd een beetje zielig.
Staan er 10 vrouwen achter die vanuit hun ooghoeken controleren of ze het wel goed doen en met een beetje pech ongevraagd goedbedoeld 'advies' te geven alsof dit de eerste poepluier is die die man van dichtbij ziet.
"Goh, heeft ze luieruitslag? Je moet (insert luieruitslagmiddeltje) eens proberen, dat werkt veel beter!"

Eigenlijk zijn wij vrouwen wel heel gemeen naar de vaders toe
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_70570326
quote:
De vrouwen van je eigen leeftijd vallen mee, ik heb altijd oma'tjes die zich ermee beginnen te bemoeien. Maakt me verder niet zoveel uit, maar had laatst wel een oma (begon enthousiast over haar kleinkinderen te vertellen) die de hele tijd over mijn zoon aan het heenbuigen was en dan probeer jij een luier te verschonen zonder oma te raken

En inderdaad wel in het begin wat advies gekregen, maar echt over de meest vreemde dingen. Zolang ze maar niet aan mijn zoon gaan zitten vind ik het wel prima, maar sommige mensen denken dat ze gewoon aan je kind kunnen gaan zitten strelen of kietelen of in de wang knijpen en dat is nog het meest irritant. Je wilt ook niet boos doen omdat ze het niet zo bedoelen, maar ik zeg wel dat ik het liever niet heb en dan is het ook wel over. Afschuwelijk gedrag.
pi_70570521
quote:
hahaha dat is niet alleen als mannen staan te verschonen hoor.
D'r wordt over het algemeen van uit gegaan dat mannen geen verstand hebben van zorgtaken.
Dat begint al bij de kraamverzorgster.
"ik zal u eens even leren hoe u een luier om moet doen"
"vandaag zal ik u eens even laten zien hoe u uw kind moet temperaturen"

We hebben vooral heel hard moeten lachen toen. En toen ze vroeg waarom hebben we maar
uitgelegd dat t_igger in zijn leven waarschijnlijk al 10x zoveel luiers verschoont had dan de (onervaren) kraamverzorgster.
  donderdag 2 juli 2009 @ 08:36:37 #111
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_70570581
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 01:44 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Oh ja!
Dat hebben wij ook wel es gehad in de cd zaak ...
Na 3 keer denk je idd jammer dan, plas maar in je broek als de volgende komt.
En bij ons moest er altijd iemand mee met die mensen want idd, kantoor en voorraad ed waren door dezelfde deur, die zat niet voor niks op slot.
Dat kan ook niet overal , dat er zomaar een personeelslid van de vloer weg kan.
En de mensen maar "zeiken" dat je niet klantvriendelijk bent dan.
Tja.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_70573231
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:36 schreef oh-oh het volgende:
Tja.
Er komt binnenkort wel een tendens dat winkels weer klantvriendelijker worden. De winkeliers zullen wel moeten, klanten stappen momenteel over op kopen via internet en een winkel geeft nog weinig meerwaarde bij veel producten zoals electronica en muziekverkoop. Als je dan ook nog eens de klanten die wel de moeite nemen te komen (en teveel betalen in vergelijking met internet) toegang tot bijv. een toilet gaat ontzeggen ben je snel een deel van je klanten kwijt en die krijg je niet meer terug.
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:27:04 #113
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_70583532
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:31 schreef p_iglet het volgende:

hahaha dat is niet alleen als mannen staan te verschonen hoor.
D'r wordt over het algemeen van uit gegaan dat mannen geen verstand hebben van zorgtaken.
Dat begint al bij de kraamverzorgster.
"ik zal u eens even leren hoe u een luier om moet doen"
"vandaag zal ik u eens even laten zien hoe u uw kind moet temperaturen"

We hebben vooral heel hard moeten lachen toen. En toen ze vroeg waarom hebben we maar
uitgelegd dat t_igger in zijn leven waarschijnlijk al 10x zoveel luiers verschoont had dan de (onervaren) kraamverzorgster.
Met die kraamverzorgster waren we snel klaar!
pi_70586258
Laatst in de stad Tyler gewoon verschoond in de kinderwagen buiten. Nou was het warm, dus kon dat wel. Waar we waren kon hij niet verschoond worden.
Gisteren bij Zeeman een jongetje dat heel nodig moest plassen. Maar mocht niet. Vond ik toch ook wel zielig.
pi_70586540
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:36 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oh ja!
Dat hebben wij ook wel es gehad in de cd zaak ...
Na 3 keer denk je idd jammer dan, plas maar in je broek als de volgende komt.
En bij ons moest er altijd iemand mee met die mensen want idd, kantoor en voorraad ed waren door dezelfde deur, die zat niet voor niks op slot.
Dat kan ook niet overal , dat er zomaar een personeelslid van de vloer weg kan.
Tja.
Daarbij is het ook nogal afhankelijk van de situatie.
Lopen er figuren die je in de gaten wilt houden (en waar die ouder met kind wellicht zelfs bij hoort?), lopen er zwervers in de winkel die de volgende keer dan ook gaan eisen gebruik van het toilet te mogen maken, hoe druk is het, ben je alleen of zijn er ook collega's in de zaak, staat de kluis achter open of ligt er een volle kassalade die je net aan het opmaken was, is er een achterdeur waardoor diegene er anderen in kan laten of zelf met een deel van je voorraad er vandoor kan gaan etc.
Maar dat zijn allemaal dingen waar een willekeurige klant natuurlijk helemaal niet op let.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 05:41:13 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_70600918
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:00 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Dat vind ik net zo erg hoor. En ik zeg niet dat ouders met kleine kinderen niet mogen hoor. Snap heel goed dat ook die, nee juist die er graag af en toe uit willen.
Neemt niet weg dat ik er wel van mag balen als er aan het tafeltje naast me een krijsend, gillend en stinkend kind zit die dus mijn romantische avondje verziekt.
Liever een krijsend, gillend en stinkend kind dan sommige volwassenen die zich niet weten te gedragen

Verder vind ik het echt niet nodig dat elk restaurant of wat dan ook een verschoonruimte heeft, zet desnoods een tafel bij de toiletten waar ik mijn kind op kan leggen, zolang het maar duidelijk is dat die tafel daar voor is en je niet een tafeltje pakt waar een kwartiertje later iemand aan moet gaan eten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:23:09 #117
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_70602674
Idd daar zeg je wat. Toiletten zijn zelden rechtstreeks in de eetruimte van het restaurant zelf, meestal in zo een achteraf gangetje, als ze nu de plank voortaan daar op hangen ipv in de toiletruimtes, dan ben je al een heel eind toch?
Heb je alleen geen water, maar je kan je handen na het verschonen wel ff op t toilet wassen, thuis hebben de meeste mensen ook geen wasbak op de kamer waar de commode staat toch?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 6 juli 2009 @ 21:21:08 #118
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_70717104
Een beetje laat vanwege vakantie, maar dit is éen van mijn grootste kleine ergenissen.
In Zweden, waar ik woon, is het zonder overdrijven de gewoonste zaak van de wereld dat er ook op de heren wc een verschoonruimte is. Sterker nog..ik denk dat ik drie kwart van de toilettenruimtes in restaurants, benzinepompen, warenhuizen e.d. een APARTE ruimte heeft om je kind te verschonen. En er zijn genoeg voorbeelden van ruimtes waar er een kolfhoek is. En met een magnetron om melk, eten o.i.d op te warmen. En dat zijn niet eens uitzonderingen!

Als ik dan een keer in Nederland ben, dan moet ik altijd weer glimlachen als ik op de dames-wc mijn dochter sta te verschonen. De eerste keer in Nederland met mijn dochter was ik oprecht verbaasd toen ik in de V en D de mannen wc inliep en GEEN verschoontafel aantrof. Vind het maar raar......

(Niet bedoeld als "ergens anders is alles beter", maar het valt gewoon op hoe anders dingen in Nederland zijn als je ergens anders woont.)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_70717564
Idem hier in Noorwegen. Ik heb sterk het gevoel dat Scandinavische landen veel meer op kinderen ingesteld zijn, en misschien ook veel meer geëmancipeerd. Niet alleen zie je dat aan verschoonplekken bij de mannen of idd helemaal unisex zeg maar, maar natuurlijk ook in de lengte van het ouderschapsverlof voor beide ouders (het leven van de man verandert immers net zo ingrijpend, met het enige verschil dat hij het kind niet draagt), het streven naar 100% creche-dekking... en het mooist vind ik nog dat je heel vaak een groepje pappa's op stap ziet met hun kinders. Nog maar zelden gezien in NL...

En inderdaad niet om de landen daar te verheerlijken, maar Nederland mag best eens wat vaker buiten de deur ideëen op doen. Verschonen kunnen pappa's net zo goed, immers
pi_70717985
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:31 schreef Pyttpytt het volgende:
En inderdaad niet om de landen daar te verheerlijken, maar Nederland mag best eens wat vaker buiten de deur ideëen op doen. Verschonen kunnen pappa's net zo goed, immers
Mwa, mijn vrouw kan het een stuk beter hoor
  dinsdag 7 juli 2009 @ 01:30:46 #121
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_70726818
Dus dat het mij stoort is niet eens zo gek!

Lijkt me heerlijk zo als het in Zweden & Noorwegen is geregeld!
Net al het ouderschapsverlof!

Ik kan net zo goed verschonen als mamma!
  maandag 10 augustus 2009 @ 21:59:16 #122
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_71773600
Toch ff klein kickje omhoog!

We waren zaterdag in Madurodam & daar hebben ze dus een verschoon plek in het herentoilet!
pi_71800499
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:59 schreef t_igger het volgende:
Toch ff klein kickje omhoog!

We waren zaterdag in Madurodam & daar hebben ze dus een verschoon plek in het herentoilet!
Even mijn ervaringen:

1) Ikea: echt top, overal kinderstoelen en de verschoningsruimtes zijn fantastisch, lekkere stoel staat klaar, schoonmaakalcohol, zeep, wasbak, zelfs een soort papier om over het kussen te doen zodat elke baby schoon ligt.

2) Bouwmarkt Praxis te Leeuwarden: mijn hoogzwangere vrouw mocht niet naar het toilet terwijl ik voor een 400tal euro's een nieuwe douche aan het kopen was. Heb gezegd dat ik het geen doen vond, heb de spullen teruggezet en ben weggegaan, ik kom er nooit meer. Ik begrijp het als een kleine winkel geen wc voor haar klanten heeft, maar een fucking bouwmarkt van 2 voetbalvelden groot? Echt absurd, en dan die vrouw met droge ogen nog zeggen dat we maar naar de crossanterie toe moeten die ernaast ligt en daar naar het toilet moeten gaan (terwijl mijn vrouw echt 1 minuut eerder aan haar uitlegde dat die wc kapot is en gesloten).

3) Boot van Doeksen (Harlingen - Vlieland). Overal bordjes voor verschoningsruimte, maar ik kon met mijn zoon niks vinden. Bij navraag bij de bar bleek de ruimte in het vrouwentoilet te zitten. Prima zei ik, dan doe ik het daar en dat beviel ook goed. Een vrouw die kwam binnen, zei me gedag en ging op het toilet zitten en ruimte zat.

4) Dierentuin Emmen. Echt top, in het park zelf op elke vrouwentoilet 2 baby verschoonplekken en om de 10 meter zijn die wel te vinden lijkt het. Bij de parkeerplek ook in het mannentoilet een verschoonplek. Erg schoon, mooi en ruim.

En van mijn werkgever krijg ik nu als man een week verlof bij de bevalling, was 2 jaar geleden nog 2 dagen, hulde!
pi_71923902
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:26 schreef t_igger het volgende:
Als geëmancipeerde pappa verschoon ik Pepijn regelmatig. Ook in openbare toiletten.

Wat mij wel eens stoort is dat er nooit een babyverschoonruimte is in het herentoilet!
Altijd wel in het damestoilet of het invalide toilet.

Nu verschoon ik Pepijn ook gewoon in het damestoilet als ik nergens anders kan verschonen!
Doen meer pappa's dat of laten we dat over aan de mamma's?! Durven jullie niet in het damestoilet te verschonen?!

Ben gewoon benieuwd hoe men hierover denkt!!
Helemaal mee eens.
Had het laats op de luchthavewn in Dublin..... Ik doe het tegenwoordiog anders

Ik steek mijn kop het dames toilet op en geef een brul of het goed is of ik daar effe verschoon.
Da's nooit een probleem
Maar nu was er een of andere graftakketrut die
1) na mij binnenkwam
2) De beveiliging erbij haalde

Dan krijg je dus zo'n lesbeau die als ze eerder 60 jaar geboren was voor een zeklere oostenrijkse schilder had kunnen werken ...die mij komt vragen of ik geen vrouw bij me heb om dat even te doen.

Waarop ik damelief dus allereerst vraag of om een luier te verschonen dat een vrouwentaak is?

Twee aanbied (daar ik vermoed omdat ze een dikke reet en twee tieten heeft er achter die hitlersnor toch een vrouw / althans een persoon met twee gelijke chromosomen schuil gaat) of zij dan niet even het luiertje (No2) van mijn tandenkrijgende zoontje wil vervangen.

Waarop ik gelukkig na deze tirade bijval kreeg van drie op het toilet aanwezige dames
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_71929175
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:22 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dan krijg je dus zo'n lesbeau die als ze eerder 60 jaar geboren was voor een zeklere oostenrijkse schilder had kunnen werken ...die mij komt vragen of ik geen vrouw bij me heb om dat even te doen.

Echt?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')