Tenzij het over een ADHD'er hebbenquote:Op woensdag 15 juli 2009 08:54 schreef Davoice het volgende:
Ik had geen zin om alle postings te lezen (misschien is ie dus al genoemd) maar deze vind ik ook irri
Irrica Terpstra: "OlUmpische Spelen"
Ja, zo spreken ze het in Duitsland uit, maar daar wonen we niet!
En de halve BN-er wereld met de uitdrukking: "Die man/vrouw(of vul maar in) is druk"
Het moet zijn : "Die man/vrouw HEEFT het druk" of "Die man/vrouw is druk BEZIG"
Druk zijn is een karaktereigenschap.
Het is Manchester united.quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:09 schreef EtceteraEtcetera het volgende:
Mn stiefpa zegt in plaats van machester united, mesjester united.. En mn broer houdt maar niet op met te zeggen: 'dat BEN ik niet nodig.. '
OOOH verschrikkelijk.. Dat zegt mijn schoonmoeder ook.. Nu kan het wel zijn dat het in het oosten van het land gebruikt wordt... maar we wonen in Noord-Holland...quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:09 schreef EtceteraEtcetera het volgende:
En mn broer houdt maar niet op met te zeggen: 'dat BEN ik niet nodig.. '
Woonplaats: Enschedequote:Op woensdag 15 juli 2009 09:09 schreef EtceteraEtcetera het volgende:
Mn stiefpa zegt in plaats van machester united, mesjester united.. En mn broer houdt maar niet op met te zeggen: 'dat BEN ik niet nodig.. '
volgens mij niet.... ik hoor het bijna nooit iig...quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:36 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat wordt toch veel vaker zo gezegd in die regio?
Was met een bedrijfsuitje ooit in een ribhouse, daar bestelde echt de helft van het personeel een STIEK.quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:25 schreef StinsonB het volgende:
Mijn hele gezin zegt kooiboy in plaats van cowboy.. Dat is pas erg
T smaakte misschien naar (ela)stiekquote:Op woensdag 15 juli 2009 11:56 schreef superworm het volgende:
[..]
Was met een bedrijfsuitje ooit in een ribhouse, daar bestelde echt de helft van het personeel een STIEK.
Die heb ik hierboven ook al ergens genoemd.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:56 schreef superworm het volgende:
[..]
Was met een bedrijfsuitje ooit in een ribhouse, daar bestelde echt de helft van het personeel een STIEK.
Ik begrijp ook dat veel mensen het in dialect zeggen maar ik ken mensen die in een omgeving waar algemeen Nederlands wordt gesproken wel steeds 'mijn' blijven zeggen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:36 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Zeg ik ook wel eens, in dialect.
Maar dat vind ik een stuk minder erg dan: "Dat is me ding"
Manchester United.*quote:
quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:25 schreef StinsonB het volgende:
Mijn hele gezin zegt kooiboy in plaats van cowboy.. Dat is pas erg
Ik denk dat je ‘allenig’ bedoelt, maar dat is toch een normaal woord?quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:14 schreef Id_do_her het volgende:
Sommige mensen zeggen 'alleenig' in plaats van 'alleen', althans dat is hetgene wat ik denk dat ze bedoelen.
Dat is mijn ding is toch goed?!quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:02 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik begrijp ook dat veel mensen het in dialect zeggen maar ik ken mensen die in een omgeving waar algemeen Nederlands wordt gesproken wel steeds 'mijn' blijven zeggen.
Ik beschouw het wel als normaal woord en ik stoor me er niet aan of iets maar het is toch een selecte groep mensen die het woord gebruikt, ook in mijn omgeving.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:24 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik denk dat je ‘allenig’ bedoelt, maar dat is toch een normaal woord?
quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:49 schreef Felixa het volgende:
[..]
Die heb ik hierboven ook al ergens genoemd.
Echt... dat woord hoor je zo vaak op tv in Engelse/Amerikaanse series of whatever...
Wat ik ook 's iemand heb horen zeggen: Spriet ipv Sprite.
Volgende keer in een restaurant ga ik een stiek met een spriet bestellen.
quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:30 schreef B.E.D het volgende:
Of die verslaggever van SBS Shownieuws, over Yolanthe: hij zie 'dievege' ipv. 'dievegge'.
Zo dom
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |