abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70456303
Ooit was het een heftig onderwerp, de VVD-ers Hirsi Ali en Wilders werden bedreigd. Sterker nog, hun geloofwaardigheid was mede afhankelijk van de bedreiging.
Hirsi Ali is inmiddels verdwenen en haar beveiliging ook. Wilders is alleen maar radicaler geworden en daarin dusdanig doorgeschoten dat hij nauwelijks serieus te nemen is.

Misschien is het tijd dat de beveiliging rond Wilders opgeheven wordt. Uiteraard is er en kans dat er een aanslag volgt maar is die kans echt groter dan bij een willekeurige andere politicus?
pi_70456459
Hoezo, was je al plannen aan het maken? Of vind je het stiekem wel mooi als iemand waarmee je het niet eens bent een kogel door z'n kop krijgt?
pi_70456523
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:48 schreef Allahs_Hakbar het volgende:
Hoezo, was je al plannen aan het maken? Of vind je het stiekem wel mooi als iemand waarmee je het niet eens bent een kogel door z'n kop krijgt?
Nee, ik verwacht dat er eigenlijk niets gebeurt.
pi_70456935
Ik denk dat hij nog geregeld bedreigd wordt. Alhoewel 99,9% van de bedreigingen niet echt serieus is. Ik ken iemand die Wilders heeft bedreigd, en vervolgens ook opgepakt is, maar die gast is meer van de woorden dan van de daden
pi_70457046
Haha, denk je nou echt dat hij niet meer bedreigd wordt?
pi_70457416
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:02 schreef Provinciaal het volgende:
Haha, denk je nou echt dat hij niet meer bedreigd wordt?
Ja.

Of geloof jij blind het gevaar dat Wilders loopt maar niet in het nieuws wordt gebracht vanwege de bescherming?
pi_70459447
Af en toe komt er een diss (rap) over hem uit en daar doet hij dan meteen aangifte van onder toezicht van heel wat media-aandacht. Als er serieuze bedreigingen zouden zijn zou hij dat zeker uitmelken, dus in principe mag je van het tegenovergestelde uitgaan.
pi_70459514
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:04 schreef Meh7 het volgende:
Af en toe komt er een diss (rap) over hem uit en daar doet hij dan meteen aangifte van onder toezicht van heel wat media-aandacht. Als er serieuze bedreigingen zouden zijn zou hij dat zeker uitmelken, dus in principe mag je van het tegenovergestelde uitgaan.
Ja, dat wilde ik ook net zeggen. Als Geertje bedreigd wordt, zal ie daar ongetwijfeld een slaatje uit slaan.
pi_70459715
Hij wordt vast nog vaak bedreigd. Iedere beetje bekende politicus wel. Maar of die beveiliging echt nodig is weet ik niet. Maarja, daar hebben we de AIVD voor (die gaan daar toch over??), en die vinden het blijkbaar wel nodig.
pi_70460186
uik vind wel gewoon dat alle bedreigingen zeer sirues meoten worden genomen want deze man kan absoluut niet normaal over straat lopen ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die durven te zeggen wat ze vinden maari k zie hem geen minister president worden want ik den kniet dat nederland dat te geode kotm te staan.
pi_70460570
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:19 schreef specialagent112 het volgende:
ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die durven te zeggen wat ze vinden
Ik zou helemaal blij worden als mensen eerst ook nog een beetje nadenken..
pi_70460636
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:10 schreef Tja..1986 het volgende:
Hij wordt vast nog vaak bedreigd. Iedere beetje bekende politicus wel. Maar of die beveiliging echt nodig is weet ik niet. Maarja, daar hebben we de AIVD voor (die gaan daar toch over??), en die vinden het blijkbaar wel nodig.
AIVD schat gevaren in ja, maar de DKDB beveiligd personen als Wilders. Dan ga ik ervan uit dat die twee organisaties enigszins samenwerken om tot een oordeel te komen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_70460647
Opmerkelijk is dat tegenstanders van Wilders' ideologie vaak een laconiek zijn over zijn veiligheid. Terwijl ik denk dat vooral de tegenstanders van Geertje zich hierover zorgen moeten maken. Als hem iets overkomt, dan zal zijn opvolger een veel extremer gedachtegoed tentoonspreiden.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_70460762
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:27 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik zou helemaal blij worden als mensen eerst ook nog een beetje nadenken..
Klopt Maar we leven in een democratie een samenleving van multiculti en uitspraak van vrijemenings uiting. ik vind dat wilders hier gewoon gebruik van zou moeten maken en van mij part mogen er wel meer als wilders zijn ik bne ook heel erg blij met Partijen als CDA etc etc. dat zijn toch wel de mensen die zich meer inzetten voor de gehele samenleving.
pi_70461347
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:29 schreef iehlaak het volgende:
Opmerkelijk is dat tegenstanders van Wilders' ideologie vaak een laconiek zijn over zijn veiligheid. Terwijl ik denk dat vooral de tegenstanders van Geertje zich hierover zorgen moeten maken. Als hem iets overkomt, dan zal zijn opvolger een veel extremer gedachtegoed tentoonspreiden.
Dus als we Bassie niet beschermen krijgen we evil Bassie terug. Klinkt nogal maffia en riekt naar buigen voor terrorisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door V.en.A op 28-06-2009 22:55:41 ]
pi_70461828
is het niet zo dat hij nog steeds elke nacht naar een andere safehouse gaat omdat de doodsbedreigingen nog steeds aanhouden?
de relatie tussen Wilders en zijn vrouw is toch ook stukgelopen omdat zij niet kon leven op die manier met constante bewaking van Wilders? alhoewel ik hier geen bronnen over kan vinden dacht ik toch echt dit gehoord te hebben.

Ik denk niet dat het handig is om de beveiliging stop te zetten, er zijn mensen voor minder vermoord.
pi_70462973
Als hij een tijd zonder beveiliging rond zou lopen dan zou hij meteen een kogel door z'n kop krijgen. Genoeg mensen die hem dood willen hebben. Uitspraken over de religie van de vrede kan men duur komen te staan.

Zijn jullie Theo van Gogh vergeten?
pi_70463415
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:29 schreef Zienswijze het volgende:
Als hij een tijd zonder beveiliging rond zou lopen dan zou hij meteen een kogel door z'n kop krijgen. Genoeg mensen die hem dood willen hebben. Uitspraken over de religie van de vrede kan men duur komen te staan.

Zijn jullie Theo van Gogh vergeten?
Je kan hem nu ook nog makkelijk door zijn kop schieten. Daar doet die bewaking echt niets tegen hoor. Een kogel zie je niet aankomen.
pi_70463582
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:42 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je kan hem nu ook nog makkelijk door zijn kop schieten. Daar doet die bewaking echt niets tegen hoor. Een kogel zie je niet aankomen.
Beveiligng kan echter wel enigzins een drempel vormen om een rituele slachting in naam van de religie van de vrede te voldoen.
pi_70463673
Laten we het hopen!

Nou!

(wat is de zin nou van dit topic? )
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_70463784
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:10 schreef Tja..1986 het volgende:
Jazeker!
Die zijn zelfs bereid je te voorzien van handgranaten, zodat de dreiging nog een beetje reëel lijkt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 juni 2009 @ 23:54:44 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_70463825
Laten ze z'n beveiliging voor 24 uur opschorten en kijken wat er dan gebeurd.
Gebeurd er niks, dan heeft die ook geen beveiliging meer nodig.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_70463927
Wat dacht je dat het kost om 6 van die jongens van de DKDB 24/7 aan Wilders vast te plakken? Geloof me als de bedreiging niet reëel zou zijn werd ie niet beveiligd
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  maandag 29 juni 2009 @ 00:42:50 #24
177885 JoaC
Het is patat
pi_70465329
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:54 schreef Netsplitter het volgende:
Laten ze z'n beveiliging voor 24 uur opschorten en kijken wat er dan gebeurd.
Gebeurd er niks, dan heeft die ook geen beveiliging meer nodig.
Laten we dat niet doen, als hij dood word gemaalt is in de Nederlandse politiek echt de drol door de ventilator.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_70468473
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:47 schreef V.en.A het volgende:

[..]

Dus als we Bassie niet beschermen krijgen we evil Bassie terug. Klinkt nogal maffia en riekt naar buigen voor terrorisme.
Wacht even, begrijp ik je redenering nu goed?

Een persoon wordt vanwege zijn ideeen met de dood bedreigd. Dat de dreiging reeel is, blijkt uit de recente dood van twee van zijn ideologische voorgangers Fortuijn en Van Gogh. Mede omdat hij tweedekamerlid is krijgt hij beveiliging. Je conclusie is: Als we zijn beveiliging continueren, dan buigen we voor terrorisme.

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_70468487
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:42 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dit is meer een argument om beveiliging in het algemeen af te schaffen. Dus voor alle kamerleden, kabinetsleden, het koningshuis, et cetera.
  maandag 29 juni 2009 @ 16:38:52 #27
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_70483261
Het zou een goed begin zjin van Wilders' plannen van zowel besparen op overheidsuitgaven als het terugdringen van het aantal mensen in overheidsdienst.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_70483370
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:38 schreef ethiraseth het volgende:
Het zou een goed begin zjin van Wilders' plannen van zowel besparen op overheidsuitgaven als het terugdringen van het aantal mensen in overheidsdienst.
Dat eerste gebeurd al volop (al kan het nog beter) en dat laatste probleem lost zich over 5 jaar vanzelf wel op, daarvoor hebben we Wilders niet nodig.
  maandag 29 juni 2009 @ 16:44:58 #29
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70483506
Wie betaald de beveiliging van Wilders eigenlijk?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_70483562
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:44 schreef maartena het volgende:
Wie betaald de beveiliging van Wilders eigenlijk?
Ikke

En de overige Nederlandsche belastingbetalers

Ik vind het trouwens te triest voor woorden dat ik word verplicht mee te betalen aan de beveiliging van een vuile fascist...
pi_70483756
quote:
Op maandag 29 juni 2009 08:04 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Dit is meer een argument om beveiliging in het algemeen af te schaffen. Dus voor alle kamerleden, kabinetsleden, het koningshuis, et cetera.
Tja.. als je echt wil kan je iedereen wel vermoorden volgens mij. Ermee weg komen is natuurlijk een 2de, dat lukt niet zo makkelijk met al die getuigen Maar bewaking voorkomt wel dat stakkers je lastigvallen, dat je klappen krijgt, of dat je vermoord wordt door iemand die niet zo slim is om je gewoon van een meter of 10 met een pistool dood te schieten.
pi_70483794
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:51 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Tja.. als je echt wil kan je iedereen wel vermoorden volgens mij. Ermee weg komen is natuurlijk een 2de, dat lukt niet zo makkelijk met al die getuigen
Bij JFK is het misschien wel gelukt
  maandag 29 juni 2009 @ 16:52:21 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70483814
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ikke

Ik vind het trouwens te triest voor woorden dat ik word verplicht mee te betalen aan de beveiliging van een vuile fascist...
Je hebt gelijk, maar gelukkig betaal je ook voor de beveiliging van Wilders .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_70502741
Ik dacht dat ik had gehoord bij Andries Knevel, dat ex-minister Ella Vogelaar Wilders had gedreigd dat zij zou emigreren als Wilders Minister-President zou worden. Ik kan mij vergissen hier.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 03:12:53 #35
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70503480
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:46 schreef Nielsch het volgende:
Ikke

Ik vind het te triest voor woorden dat iemand die niet eens in de regering zit dergelijke beveiliging betaald krijgt. Het is logisch dat de premier, en de ministers bepaalde beveiliging krijgen, maar een normaal Tweede Kamer lid hoeft toch geen beveiliging te krijgen?

Senatoren in de VS hebben ook geen secret service protection bijvoorbeeld..... dat is alleen voorbehouden aan de President en de Vice President. Een mindere beveiliging wordt toegekend aan de Secretaries (ministers).

Senatoren en Afgevaardigden krijgen ALLEEN beveiliging als ze afreizen als onderdeel van een delegatie die naar het buitenland gaat, en dan ook meestal alleen als ze met een groep reizen. (Er gaan nog wel eens delegaties van meerdere Senatoren op bezoek naar andere landen etc).

Laat em voor zijn eigen beveiliging betalen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_70503486
edit-ik moet slapen
  dinsdag 30 juni 2009 @ 03:21:20 #37
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70503499
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 01:37 schreef Bankfurt het volgende:
Ik dacht dat ik had gehoord bij Andries Knevel, dat ex-minister Ella Vogelaar Wilders had gedreigd dat zij zou emigreren als Wilders Minister-President zou worden. Ik kan mij vergissen hier.
Er zijn ook FOK!kers die dat gezegd hebben.

Ook zijn er FOK!kers die gezegd hebben dat ze zouden emigreren als Wouter Bos premier werd.

Ik moet het nog eerst zien. Als iemand die een emigratie heeft gedaan, komt daar toch aardig wat bij kijken.....
-
pi_70503641
Boehoehoe, er komt iemand op voor z'n eigen mening (en die van 1/3e van de bevolking). Natuurlijk moet je die niet beveiligen, moet ie z'n kop maar houden.

Hoeveel de PvdA wel niet claimt is ook niet gezond PvdA hebben het declareren tot een kunst verheven
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_70503918
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 05:59 schreef bijdehand het volgende:
Boehoehoe, er komt iemand op voor z'n eigen mening (en die van 1/3e van de bevolking). Natuurlijk moet je die niet beveiligen, moet ie z'n kop maar houden.
Als je een discriminerende, fastische mening wilt hebben, prima! Maar als je daar last meekrijgt los je dat ook zelf maar op. Dat hoef ik niet voor die klapmongool te doen...
pi_70504032
Ok, maar als we het zo gaan spelen dan moet de overheid ook geen geweldsmonopolie claimen. Dan moet Wilders c.s. gewoon een paramilitaire organisatie oprichten die hem en zijn beweging beschermt.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 08:27:11 #41
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_70504322
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 07:52 schreef iehlaak het volgende:

Dan moet Wilders c.s. gewoon een paramilitaire organisatie oprichten die hem en zijn beweging beschermt.
Met bruine uniformen?

Serieus: ik ben het niet eens met maartena dat politici voor hun eigen (extra) beveiliging moeten betalen, zoals in de VS.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:36:33 #42
79128 HarryP
mijnCV.com
  vrijdag 3 juli 2009 @ 17:52:57 #43
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70619753
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 07:52 schreef iehlaak het volgende:
Dan moet Wilders c.s. gewoon een paramilitaire organisatie oprichten die hem en zijn beweging beschermt.
Hmmm.... welke snorremans deed dat ook al, een tijdje terug? Iets met bruine hemden geloof ik.....
-
pi_70624829
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:04 schreef Meh7 het volgende:
Oh, dus wacht even! Hij mag wel zeggen dat moslims fascisten zijn, maar als moslims daar iets van terug zeggen is de vrijheid van meningsuiting opgeheven?

heb je voorbeeld van raps.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_70624907
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 03:21 schreef maartena het volgende:

[..]
Ook zijn er FOK!kers die gezegd hebben dat ze zouden emigreren als Wouter Bos premier werd.

Ik hoop het wel, dan wordt het hier een stuk leuker.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_70624954
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 17:52 schreef maartena het volgende:

[..]

Hmmm.... welke snorremans deed dat ook al, een tijdje terug? Iets met bruine hemden geloof ik.....
och hij is al met al het andere net als hitler, dus dit kan ook wel.

de Winter heeft een eigen legertje, en wie zegt ons dat Wilders dat niet allang ook heeft.

pi_70660470
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 08:27 schreef Montov het volgende:

[..]

Met bruine uniformen?

Jaja, zodat ze zelf de neuzen van linkse journalisten kunnen afhakken (de grote wens van PVV'er Bosma), die gore fascisten.
pi_70661495
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 08:27 schreef Montov het volgende:

[..]

Met bruine uniformen?

Serieus: ik ben het niet eens met maartena dat politici voor hun eigen (extra) beveiliging moeten betalen, zoals in de VS.
Goed, maar dan stel ik ook voor dat -analoog aan de VS- beveiligers vuurwapens mogen dragen. Anders heeft alleen de persoon die de aanslag gaat plegen een vuurwapen en dan is het lastig beveiligen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')