Pozzato en Cancellara goed genoeg?quote:Op zondag 28 juni 2009 16:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat een ontzettend boeiende kampioenen overal.
Nu nog een Italiaan van Flaminia en een Spanjaard van Xacobea en de wielerbonden zullen overal heel tevreden zijn.
Die gaan pas na 18.00u. aankomen.quote:
Daar moeten ze nog 28 kmquote:Op zondag 28 juni 2009 17:17 schreef methodmich het volgende:
Pozzato, die had ik dan nog in de prono.
Wie wint in België?
En wat is de precieze oorzaak?quote:Op zondag 28 juni 2009 17:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die gaan pas na 18.00u. aankomen.
Als jij dan even de centen overmaakt zendt Sporza binnenkort de NK's ook uitquote:Op zondag 28 juni 2009 17:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waardeloos, bij Sporza zenden ze de Confed-finale uit.
pas voor de 12e keer, de rechten voor kampioenschap liggen daar bij de commerciëlenquote:Op zondag 28 juni 2009 17:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Rechten liggen niet bij Sporza, dus waarom niet? Het is de wedstrijd om de 3e/4e plaats trouwens.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is elk jaar dat ze zo laat aankomenquote:
Willemsquote:Op zondag 28 juni 2009 17:28 schreef TheArt het volgende:
Gilbert op kop met een sec. of 10 op Boonen, Devolder, Wynants, Vandewalle Van Avermaet, Vanendert Willems, Nuyens, Leukemans en Goddaert.
Leuk groepjequote:Op zondag 28 juni 2009 17:28 schreef TheArt het volgende:
Gilbert op kop met een sec. of 10 op Boonen, Devolder, Wynants, Vandewalle Van Avermaet, Vanendert Willems, Nuyens, Leukemans en Goddaert.
Commentaar van Eddy Merckx zo te horen.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:28 schreef FredWielergek het volgende:
knaal 620, en raad eens wie op kop rijdt: Gilbert natuurlijk
Belgenmop zeker?quote:Op zondag 28 juni 2009 17:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kutparcours. Kort steil klimmetje en de rest van de ronde terug dalen. Vrijwel onmogelijk om weg te blijven.
Dat verklaart het dus.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Rechten liggen niet bij Sporza, dus waarom niet? Het is de wedstrijd om de 3e/4e plaats trouwens.
Dat klopt half: hij overwoog nog voor zichzelf te rijden in het BK, maar liet deze optie liggen.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:39 schreef Sautor het volgende:
[..]
Die jongen wordt ook echt aan alle kanten genaaid he
Zonder namen hebben we er natuurlijk niet zoveel aan, gelukkig heeft Art ze hiervoor al gemeldquote:Op zondag 28 juni 2009 17:44 schreef FredWielergek het volgende:
Op 11 km een kopgroepje met 3 silence en vancansoleil en nuijens, boonen en devolder eraf gereden.
Ik versta geen Frans, vandaar.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zonder namen hebben we er natuurlijk niet zoveel aan, gelukkig heeft Art ze hiervoor al gemeld.
Nog 10 km.
De namen veranderen niet in het Frans imoquote:
Zweetdieven overal.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Silence
3 van de 5 vooraan (en dan nog de 2 kopmannen erbij die ook nog eens de 2 snelsten van het groepje zijn) en dan niet vol willen rijden.
Devolder er definitief af? Aan het sparen voor de Tour natuurlijk...quote:Op zondag 28 juni 2009 17:48 schreef TheArt het volgende:
De voorste twee groepen nu bij elkaar. Op kop dus:
Vanendert, Leukemans, Gilbert, Van Avermaet, Nuyens, Vandewalle, Boonen, Vandenbergh, Willems, Kevin Pauwels, Goddaert, Hermans, Monfort en Delfosse.
Als het aan Cris ligt niet.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
En rijdt de Belgisch kampioen nu mee in de Tour?
Ja, eerst in die aanval en dan naast elkaar gaan sprinten. Gilbert had gewoon de sprint aan moeten trekken voor Greg.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:58 schreef TheArt het volgende:
Wat heeft Silence gigantisch gefaald hier zeg
Boonen niet, ge-wel-dig Tommeke Tommekequote:Op zondag 28 juni 2009 17:58 schreef TheArt het volgende:
Of het gat laten vallen in die bochtencombinatie. Hij zat aan het wiel van Van Avermaet, maar wilde per se zelf dat hij het verkloot voor de hele ploeg.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:59 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja, eerst in die aanval en dan naast elkaar gaan sprinten. Gilbert had gewoon de sprint aan moeten trekken voor Greg.
Om dezelfde reden zal Cadel het geel nooit naar Parijs rijden.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:58 schreef TheArt het volgende:
Ja, die 2 dingen zijn dan ook ontzettend goed vergelijkbaar.quote:Op zondag 28 juni 2009 18:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Om dezelfde reden zal Cadel het geel nooit naar Parijs rijden.
Nope, alleen de Noorse, Luxemburgse, Italiaanse, Russische en Zwitserse.quote:Op zondag 28 juni 2009 18:10 schreef franklop het volgende:
weinig kampioenentruien in de Tour zo dan (mocht boonen niet gaan)
Andy, na een solo van 70 kilometer.quote:Op zondag 28 juni 2009 18:15 schreef Mr_DG het volgende:
Wie is er in luxemburg kampioen dan, een vd Schlecks?
Want dan hebben ze bij Saxo weer een stuk of drie kampioenstruien.
Top 5 moet zeker mogelijk zijn.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:54 schreef marcodej het volgende:
[..]
Devolder er definitief af? Aan het sparen voor de Tour natuurlijk...
Ja omdat hij bang was contractbreuk ofzo te plegen, of is dat alweer oud nieuws?quote:Op zondag 28 juni 2009 17:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat klopt half: hij overwoog nog voor zichzelf te rijden in het BK, maar liet deze optie liggen.
Ik denk het haast wel.quote:Op zondag 28 juni 2009 18:49 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ja omdat hij bang was contractbreuk ofzo te plegen, of is dat alweer oud nieuws?
Mits AG2R Roche opneemt, Roche zit in de preselectie.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:05 schreef TheArt het volgende:
Nicolas Roche kampioen van Ierland. Dus dat is normaal gesproken kampioenentrui nummero 6 in de Tour.
Ik zeg ook normaal gesproken. Maar de kans dat Roche gaat, is enorm groot.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Mits AG2R Roche opneemt, Roche zit in de preselectie.
en de wit russische (Hutarovich) en ierse (roche) wellicht ookquote:Op zondag 28 juni 2009 18:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nope, alleen de Noorse, Luxemburgse, Italiaanse, Russische en Zwitserse.
och ja dan kunnen de nationale kampioenen zoals Breschel, Ljungqvist, Moerenhout, Boonen enzo in de Vuelta aantreden met hun truien, hebben ze daar ook nog wat kampioenen aan het vertrek.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:52 schreef Bartoli het volgende:
[..]
en de wit russische (Hutarovich) en ierse (roche) wellicht ook
-edit- ik loop weer eens achter![]()
Beetje knullig idd.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:58 schreef TheArt het volgende:
ja, dat vond ik ook. Gilbert had niets van extra versnelling.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:59 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja, eerst in die aanval en dan naast elkaar gaan sprinten. Gilbert had gewoon de sprint aan moeten trekken voor Greg.
Ik denk dat het uiteindelijk weinig had uitgemaakt, volgens mij kon Boonen nog wel wat sneller als het echt nodig was geweest. Gilbert had eventueel een gat kunnen laten vallen op Van Avermaet, maar dan had die even vroeg (of nog vroeger) moeten aangaan en hij viel nu al helemaal stil, dus dan waren ze er ook nog wel over gevlogen.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:21 schreef Beregd het volgende:
[..]
ja, dat vond ik ook. Gilbert had niets van extra versnelling.
Maar het was duidelijk dat gilbert het geen ploeggenoot gunde.
Ik had het al veel eerder verwacht dat Skil of Vacansoleil eens wakker zouden worden. Na zijn 2e plaats in Olympia's Tour en 2e plaats in het eindklassement van de GP Ringerike (onderschat die koers niet). Maar goed, ben extra blij dat hij dit gisteren heeft bevestigd.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:38 schreef Felagund het volgende:
Joost van Leijen heeft een aanbieding van Vacansoleil op zak, volgens de telegraaf.
Nopgal zielig van de lottorenners, niet?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Blijkbaar vond men Nuyens een enorm storende factor. Die zat zoals altijd weer enorm te slepen/profiteren (al had hij deze keer uiteraard een excuus), maar blijkbaar was dat genoeg om hem niets te gunnen.
Ja, dat las ik ook. Wat voor deal leukemans dan voor ogen had, snap ik ook niet.quote:Leukemans wilde wel een dealtje maken tégen de Lotto renners met Nuyens, maar ook daar was Nuyens niet in geïnteresseerd.
De een die niet achter de ander gaat en omgekeerd lijkt me.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:46 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ja, dat las ik ook. Wat voor deal leukemans dan voor ogen had, snap ik ook niet.
Uberhaupt zien we de Franse en de Spaanse kampioenstrui het komende jaar niet terug in koersen van naam en faam. De koersen waar Bretagne - Schuller en Liberty Seguros in rijden worden enkel door lokale media uitgezonden. Gelukkig is het in Italië wel een grote naam geworden.quote:Op zondag 28 juni 2009 18:10 schreef franklop het volgende:
weinig kampioenentruien in de Tour zo dan (mocht boonen niet gaan)
Champion zal wel weer opgepikt worden door een grotere ploeg lijkt me, dit is niet zijn eerste fraaie overwinning dit jaar.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:06 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Uberhaupt zien we de Franse en de Spaanse kampioenstrui het komende jaar niet terug in koersen van naam en faam. De koersen waar Bretagne - Schuller en Liberty Seguros in rijden worden enkel door lokale media uitgezonden. Gelukkig is het in Italië wel een grote naam geworden.
Absoluut. Samen met Julien Simon (bij Besson Chaussures) echt solliciterend naar een plek in een ProTour-ploeg.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
Champion zal wel weer opgepikt worden door een grotere ploeg lijkt me, dit is niet zijn eerste fraaie overwinning dit jaar.
Dan zou ik eerder Jimmy Casper bij Besson Chaussures oppikken. Ik zie al die Franse koersen niet op tv maar als ik sec kijk naar de uitslagen van Simon dan zie ik daar nog geen aanleiding in om hem een plaats bij een pro cont ploeg of een protour ploeg toe te dichten.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Absoluut. Samen met Julien Simon (bij Besson Chaussures) echt solliciterend naar een plek in een ProTour-ploeg.
15e in het eindklassement van de Ster van Bessege, 7e in het eindklassement van de Haut Var, 19e in de GP Cholet, 23e in het Criterium International, 5e in het eindklassement van de Circuit de la Sarthe, 7e in Parijs-Camembert, 10e in de Tour du Finestre, 22e in de Ronde van Picardië, 13e in de GP Plumelec en 9e op het Frans kampioenschap.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:25 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder Jimmy Casper bij Besson Chaussures oppikken. Ik zie al die Franse koersen niet op tv maar als ik sec kijk naar de uitslagen van Simon dan zie ik daar nog geen aanleiding in om hem een plaats bij een pro cont ploeg of een protour ploeg toe te dichten.
Voeckler is constant in beeldquote:Op maandag 29 juni 2009 15:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Er zijn niet veel Fransen die zo constant zijn.
Dat kunnen ze bij Bouygues al sinds 2005. Vandaar altijd die getelefoneerde demarrages van Voeckler.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:11 schreef Klonk het volgende:
wel handig, als de oortjes afgeschaft worden kunnen ze gratis bellen
Je bedoelt de demarrages waarmee Voeckler een zeer acceptabel palmares bij elkaar aan het fietsen is?quote:Op maandag 29 juni 2009 16:30 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dat kunnen ze bij Bouygues al sinds 2005. Vandaar altijd die getelefoneerde demarrages van Voeckler.
Neemt niet weg dat het vaak wel getelefooneerd overkomt... maar zijn palmares wordt wel beter dan de gemiddelde nederlandse tourrenner op dit momentquote:Op maandag 29 juni 2009 18:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je bedoelt de demarrages waarmee Voeckler een zeer acceptabel palmares bij elkaar aan het fietsen is?
Maar dat heeft ie ook niet nodig gehad om de held van Frankrijk te worden. Die gele trui heeft hem een 'legende' gemaakt in Frankrijk natuurlijk.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:24 schreef Leatherface het volgende:
Voeckler is wel goed voor een overwinning of 5 per seizoen. Een touretappe heeft ie weliswaar nog niet.
Zeg maar gerust elke Nederlandse Tourrenner buiten Thomas Dekker en misschien Steven de Jongh.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het vaak wel getelefooneerd overkomt... maar zijn palmares wordt wel beter dan de gemiddelde nederlandse tourrenner op dit moment
Ik zie hem ook liever naar Skil gaan.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik had het al veel eerder verwacht dat Skil of Vacansoleil eens wakker zouden worden. Na zijn 2e plaats in Olympia's Tour en 2e plaats in het eindklassement van de GP Ringerike (onderschat die koers niet). Maar goed, ben extra blij dat hij dit gisteren heeft bevestigd.
Ik vind overigens Skil wel een ploeg die beter bij hem zou passen. Hij zal daar ook meer vrijheden krijgen dan bij Vacansoleil.
quote:Ista niet naar Skil
Ista niet naar Skil 30 juni 2009 - Hoewel talloze websites het nieuws als zekerheid melden, is er volgens Skil-Shimano geen sprake van de komst van Kevyn Ista. De renner rijdt op dit moment voor Agritubel, de ploeg die aan het einde van het seizoen ophoudt te bestaan. Manager Iwan Spekenbrink van Skil-Shimano zegt niet te weten waar het gerucht vandaan komt. ,,We hebben niet eens met elkaar gesproken.''
Bron: Wielermagazine.com
Le Lay en Bouet rijden volgend jaar dus bij AG2R.quote:L'exode se poursuit. Après Maxime Bouet c'est au tour de David le Lay de signer chez ... AG2R-La Mondiale. Notre Costarmoricain, auteur d'une saison remarquable qui le place au 4ème rang de l'UCI-Europe Tour, s'est ainsi engagé pour deux ans dans la formation chambérienne. Outre le fait d'avoir éclaboussé de son talent le final de la Flèche Wallonne, David a brillé sur les courses par étapes enlevant les Trois Jours de Vaucluse puis le Circuit Sarthe-Pays de la Loire avant de terminer 2ème des Quatre Jours de Dunkerque puis 3ème du Tour de Bavière.
Las 't ook idd @ http://www.nu.nl/sport/20(...)-niet-naar-tour.htmlquote:Op woensdag 1 juli 2009 14:44 schreef nodisch18 het volgende:
Ik lees net op nu.nl dat dekker niet naar de tour zou gaan vanwege epo gebruik in december 2007...
Artikel is onvolledig.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Las 't ook idd @ http://www.nu.nl/sport/20(...)-niet-naar-tour.html
December 2007... Was dat niet eerder bekend
Ik niet echt (achteraf), maar klote blijft het wel.quote:
zeker klote. Ik had ook de ijdele hoop dat die arts niet te veel invloed had.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik niet echt (achteraf), maar klote blijft het wel.
Waarom zouden ze in godsnaam gewipt wordenquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:33 schreef Waaghals het volgende:
Straks wordt Rabo ook nog gewipt.
Hinault had al op de site van Le Tour gezegd dat Rabo nog in het krijt stond bij de Tour na de Rasmussen affaire.
Hinaultquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:33 schreef Waaghals het volgende:
Straks wordt Rabo ook nog gewipt.
Hinault had al op de site van Le Tour gezegd dat Rabo nog in het krijt stond bij de Tour na de Rasmussen affaire.
quote:Vinokourov confirms comeback
Thu, Jul 2, 11:26
Kazakh Alexander Vinokourov will return to cycling when his two-year doping suspension ends on July 24. Vinokourov was banned for two years after testing positive for blood doping in the 2007 Tour de France.
Terecht natuurlijk. Al had hij al een paar jaar een niveau hoger moeten rijden.quote:Joost van Leijen rijdt met ingang van
komende maand in het Vacansoleil-shirt.
De verrassende nummer drie tijdens de
NK van afgelopen weekend komt over van
Van Vliet-EBH Elshof.
Van Leijen rijdt tot eind dit jaar als
stagiair bij de Continental-ploeg van
de Nederlandse formatie.Per 1 januari
2010 sluit hij aan bij de hoofdploeg.
TT
Bruyneel en Armstrong gaan er weg, dus die wouden vino niet.. Astana gaat wel contract contador proberen verlengen, maar of die bij vino wilt rijden.... (kaske wilt mss ook terug)quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:27 schreef franklop het volgende:
Las net op Sporza TT dat Vino alleen bij Astana wil gaan rijden. Mocht hij daar niet welkom zijn, dan moet Bruyneel weg, volgens hem
Rujano waar ken ik die ook alweer van?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:47 schreef Bismarck het volgende:
Rujano gaat momenteel aan de leiding in het algemeen klassement.
24-06 1e etappe Puerto La Cruz - Puerto La Cruz: Alberto Loddo (SDA)
25-06 2e etappe Barcelona - El Tigre: Alberto Loddo (SDA)
26-06 3e etappe deel a Anaco circuito - Anaco : Mattia Gavazzi (SDA)
26-06 3e etappe deel b Aragua de Barcelona - Valle de la Pascua: Mattia Gavazzi (SDA)
27-06 4e etappe Valle de la Pascua - Valle de la Pascua: Mattia Gavazzi (SDA)
28-06 5e etappe Chaguaramas - Calabozo: Honorio Machado (??)
29-06 6e etappe El Sombrero - San Carlos de Austria: Jesus Perez (??)
30-06 7e etappe Turen - Turen Ind. tijdrit: José Serpa (SDA)
01-07 8e etappe Acarigua - Sanaré: José Rujano (Gobernacion del Zulia)
02-07 9e etappe Quibor - Nirgua: José Rujano (Gobernacion del Zulia)
03-07 10e etappe San Felipe circuito - San Felipe: Honorio Machado (??)
04-07 11e etappe San Felipe - Turmero
05-07 12e etappe Caracas - Caracas
Och, slechts 3e geworden in de Giro van 2005. Klein klimmertje inderdaad.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:40 schreef Szura het volgende:
[..]
Rujano waar ken ik die ook alweer van?![]()
Klimmertje toch?
Ochja.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Och, slechts 3e geworden in de Giro van 2005. Klein klimmertje inderdaad.
met van die mega-aanvallen op z'n sella'squote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
was dan praktisch ook zijn enige grote wapenfeit. hopelijk komt die nog bij een fatsoenlijke ploeg terecht in 2010quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dit schijnt dus nog niet rond te zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Serge Pauwels stapt volgend seizoen over van Cervélo naar het nieuwe Team Sky.
Het is iedereen uiteraard een raadsel waarom hij weg wil bij Cervélo.
Cancellara vond ik wel gewoon op zijn kunnen klimmen zo deze tour, en in Zwitserland is hij toch niet echt heel erg uitgetest. Martin is nog wel uit te leggen gezien het verleden, hoewel het wel heel erg sterk was. Maar met name Wiggins deed mijn mond wat dat betreft open vallen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:18 schreef wimderon het volgende:
Je vraagt je af waarom er niet meer tijdrijders zijn die kilo's af gaan vallen, recent blijkt elke tijdrijder die kilo's verliest opeens ook met de besten mee te kunnen klimmen. Martin, Wiggins, Cancellara om er maar een paar te noemen. En hun tijdrit lijkt er niet onder te lijden, die lijkt zelfs alleen maar beter te worden.
Wiggins vond ik al erg goed in Giro, kon toen ook lange tijd mee met de betere bergop.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Cancellara vond ik wel gewoon op zijn kunnen klimmen zo deze tour, en in Zwitserland is hij toch niet echt heel erg uitgetest. Martin is nog wel uit te leggen gezien het verleden, hoewel het wel heel erg sterk was. Maar met name Wiggins deed mijn mond wat dat betreft open vallen.
Ik vertrouw ze alle 3 voor 99 centimeter (inderdaad, dat is geen meter)quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:18 schreef wimderon het volgende:
Je vraagt je af waarom er niet meer tijdrijders zijn die kilo's af gaan vallen, recent blijkt elke tijdrijder die kilo's verliest opeens ook met de besten mee te kunnen klimmen. Martin, Wiggins, Cancellara om er maar een paar te noemen. En hun tijdrit lijkt er niet onder te lijden, die lijkt zelfs alleen maar beter te worden.
Bozic, Cooke en Leukemans zullen wel zo ongeveer zeker zijn.quote:Vacansoleil Pro Cycling Team heeft de voorselectie bekendgemaakt voor de Vuelta a España. Dertien coureurs van de derde Nederlandse profploeg moeten rekening houden met deelname aan het drieweekse wielerspektakel, te weten: Borut Bozic, Matteo Carrara, Baden Cooke, Johnny Hoogerland, Sergey Lagutin, Björn Leukemans, Gerben Löwik, Marco Marcato, Jens Mouris, Matthé Pronk, Bobbie Traksel, Frederik Veuchelen en Lieuwe Westra (foto).
Medio augustus zal de definitieve selectie van negen renners worden bekendgemaakt. De Ronde van Spanje begint zaterdag 29 augustus met een tijdrit in Assen. (MA)
Worden bijv. de overwinningen van Weening en Moerenhout in Oostenrijk en de eindwinst van Boom in de Ronde van België niet meegeteld ofzo?quote:Pech Gesink aderlating voor Oranje
VITTEL - Niet alleen voor deze Tour de France, maar ook met het oog op het aantal Nederlandse startbewijzen op het wereldkampioenschap in Mendrisio is het een aderlating dat Robert Gesink vorige week de Tour moest verlaten voor de eerste bergetappe. Het klimtalent brak op weg naar Perpignan zijn pols.
De Achterhoeker vergaarde meer dan de helft van de 281 punten namens Nederland, waarmee ons land nu de negende plaats op de wereldranglijst inneemt. Een overzicht van de door Nederlandse renners behaalde punten:
1. Robert Gesink (Rabobank) 145 (Dauphiné Libéré 65 punten, Amstel Gold Race 50 en Ronde van Baskenland 30)
2. Karsten Kroon (Saxo Bank) 60 (Amstel Gold Race)
3. Martijn Maaskant (Garmin) 60 (Ronde van Vlaanderen)
4. Tom Leezer (Rabobank) 10 (Gent-Wevelgem)
5. Stef Clement (Rabobank) 6 (Dauphiné Libéré)
en Niki Terpstra (Milram) 6 (Dauphiné Libéré)
7. Thomas Dekker (Silence-L.) 2 (Ronde van Catalonië)
en Sébastian Langeveld (Rabo) 2 (Parijs-Nice)
9. Tom Veelers (Skil-Shimano) 1 (Parijs-Nice)
Noorwegen, Luxemburg, Groot-Brittannië en de VS gaan er met grote zekerheid overheen. Ook Zwitserland en met name Frankrijk zijn aardig wat punten aan het sprokkelen tot nu toe.quote:1 1 ESP Spain 1005
2 2 ITA Italy 893
3 3 AUS Australia 704
4 6 GER Germany 537
5 5 RUS Russian Federation 532
6 4 BEL Belgium 505
7 7 NED Netherlands 281
8 8 NOR Norway 276
9 9 LUX Luxembourg 267
10 17 SUI Switzerland 223
11 10 GBR Great Britain 216
12 14 CZE Czech Republic 201
13 11 DEN Denmark 190
14 12 FRA France 164
15 13 USA United States of America 154
Als die ritten zouden meetellen zou Nederland totaal geen problemen hebben met eindigen voor Luxemburg, Zwitserland, Noorwegen, GB en VS.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die zitten in de Europe Tour (Continental).
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:25 schreef wimderon het volgende:
Moreau![]()
![]()
Waar hij eerder aankondigde te stoppen gaat hij nu in 2010 voor Caisse rijden![]()
NL heeft een extreem gebrek aan winnaars, Gesink is er helaas ook geen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het probleem is dat bij ploegen zoals Rabo de meeste punten worden gepakt door de buitenlanders. Je hebt daar wel Gesink, maar verder zijn het vooral Menchov, Flecha, Freire, Brown, Hayman en Nuyens die daar punten hebben gepakt. Van de puntjes die Vacansoleil en Skil wisten te rapen, was er 1 voor Veelers en ging de rest naar Hivert, Leukemans en Cooke.
Van Hummel zie ik nog wel groeien naar een winnaar op een wat hoger niveau. Gesink kan ook nog wel een winnaar worden, die is nu al zo goed. Een afmaker in de sprint zal het natuurlijk nooit worden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:06 schreef knep het volgende:
[..]
NL heeft een extreem gebrek aan winnaars, Gesink is er helaas ook geen.
De enigen die het dichtst in de buurt komen van een winnaar zijn Boom en Van Hummel (op zijn niveau).
Het is natuurlijk wel een Franse sponsor, misschien zijn het fans.quote:
Gesink is al een goede renner maar ik zie hem geen winnaar worden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:10 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Van Hummel zie ik nog wel groeien naar een winnaar op een wat hoger niveau. Gesink kan ook nog wel een winnaar worden, die is nu al zo goed. Een afmaker in de sprint zal het natuurlijk nooit worden.
Je hebt wel Terpstra, Maaskant en Langeveld, maar die lijken toch gedoemd om vooral outsiders te blijven in de grote koersen. Boogerd en Kroon-style. Boom is iets anders, die moet in staat zijn om grote dingen te winnen. En vaak.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:26 schreef knep het volgende:
[..]
Gesink is al een goede renner maar ik zie hem geen winnaar worden.
Wat NL nodig heeft is een renner die grote koersen wint, Gesink is iemand die eerder top 5 tour rijdt dan dat hij LBL wint om maar iets te noemen.
Gesink is nog jong. Andy Schleck, een comparabel type van iets hoger niveau, kan ook winnen. Dan kan Gesink dat mogelijk in de toekomst ook. Je hoeft niet persé een afmaker te zijn om te winnen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:26 schreef knep het volgende:
[..]
Gesink is al een goede renner maar ik zie hem geen winnaar worden.
Wat NL nodig heeft is een renner die grote koersen wint, Gesink is iemand die eerder top 5 tour rijdt dan dat hij LBL wint om maar iets te noemen.
Andy Schleck is een geweldige renner maar een echte winnaar is hij ook niet vind ik.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:30 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Gesink is nog jong. Andy Schleck, een comparabel type van iets hoger niveau, kan ook winnen. Dan kan Gesink dat mogelijk in de toekomst ook. Je hoeft niet persé een afmaker te zijn om te winnen.
Geen grootverdienen? Andy heeft wel LBL gewonnen, 2e in de Waalse Pijl, 10e AGR, en zal straks met een top 5 klassering in de Tour ook nog aardig puntjes meepakken.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:55 schreef knep het volgende:
[..]
Andy Schleck is een geweldige renner maar een echte winnaar is hij ook niet vind ik.
Daarnaast heeft Andy van nature volgens mij meer explosiviteit dan Gesink waardoor hij eerder in de positie komt om te winnen.
Maar waar het allemaal om gaat/ging is de hoeveelheid punten die renners scoren voor hun land.
Volgens mij is Andy daarin ook geen grootverdiener.
De landen die de positie van NL op die ranglijst bedreigen hebben allemaal winnaars.
Je hebt gelijk, dit jaar is hij wel grootverdiener voor Luxemburg.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:58 schreef Sautor het volgende:
[..]
Geen grootverdienen? Andy heeft wel LBL gewonnen, 2e in de Waalse Pijl, 10e AGR, en zal straks met een top 5 klassering in de Tour ook nog aardig puntjes meepakken.
is toch eigenlijk te triest voor woorden dat Luxemburg met 480.000 inwoners betere renners kan opleiden dan Nederland met 16 miljoen inwoners.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:12 schreef knep het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, dit jaar is hij wel grootverdiener voor Luxemburg.
Vorig jaar was Kirchen dat. Als Fränk nu ook nog effe punten sprokkelt verminderen de Schlecks met zijn tweeën het NL team voor het WK met 3.
Luxemburg stelt na de broertjes Schleck en Kirchen ook niet zo heel veel voor. Ze hebben op dit moment gewoon veel mazzel met een supergoede lichting.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:59 schreef Evertjan het volgende:
[..]
is toch eigenlijk te triest voor woorden dat Luxemburg met 480.000 inwoners betere renners kan opleiden dan Nederland met 16 miljoen inwoners.Het hoeven niet allemaal klimmers/klassementrenners te worden maar hoe lang is het geleden dat we een goede sprinter in het peloton hadden zoals Blijlevens
20.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:17 schreef marcodej het volgende:
Hoeveel punten levert een etappewinst in de Tour eigenlijk op?
Heeft bij Unibet gereden en werd in 2006 Pools beloftenkampioen.quote:Vacansoleil contracteert Poolse allrounder
Vacansoleil, het team van Björn Leukemans, heeft de Poolse renner Michal Golas voor anderhalf jaar vastgelegd. Dat maakte de Nederlandse professioneel continentale wielerploeg woensdag bekend.
De 25-jarige allrounder, die zich vooral heeft bewezen in koersen van meer dan 200 kilometer, debuteert op 2 augustus in de Ronde van Polen. Vacansoleil ontving voor deze rittenkoers uit de ProTour een wildcard.
Ja, en dan nog niet van Menchov winnen,quote:
Hoezo "nog niet"? Net als of Menchov een onbesproken renner is.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:27 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Ja, en dan nog niet van Menchov winnen,.
quote:German IT supplier NetApp will be the primary sponsor of a new road cycling team based in Germany. The company has signed a two-year agreement, which will see it take naming rights to the team.
According to the company the team will be “positioned as a Continental team for young European talents and talented cyclists.“ The aim is to create the foundations for a professional cycling team within four years.
The project is being led by two former Tour de France professionals, Jens Heppner and Enrico Poitschke, who will train the team. Overall management of the team will be in the hands of former cyclist-turned-team manager Ralph Denk. Initially a group of young German cyclists will be sought.
A statement from NetApp added that the team “is busy acquiring new sponsors, outfitters and cyclists.“
Heeft Milram eigenlijk nog een contract voor komend seizoen of moet van Gerwen op zoek naar een nieuwe sponsor?quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:52 schreef Bartoli het volgende:
Broertjes Velits naar Columbia aldus Van Gerwen.
Vandaar dat Peter Velits Hushovd nog even klopte.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:52 schreef Bartoli het volgende:
Broertjes Velits naar Columbia aldus Van Gerwen.
Tot dusver in ieder geval minder besproken dan Di Luca, Klöden of Valverde, of weet jij wellicht meer?quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:19 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Hoezo "nog niet"? Net als of Menchov een onbesproken renner is.
enquote:'Drie Columbia-renners naar Team Sky'
Drie renners van Team Columbia zouden volgend seizoen wel eens de overstap kunnen maken naar de nieuwe Sky-ploeg. Dat meldt de Belgische krant Gazet van Antwerpen.
De Noor Edvald Boasson Hagen en de Zweed Thomas Lövkvist zouden zo goed als zeker Columbia verlaten en voor de nieuwe Britse profploeg gaan rijden. Ook de Duitser Marcus Burghardt zou volgend seizoen voor Sky willen rijden.
Die laatste lag in de lijn van de verwachtingen, maar blijkbaar wordt het aantal deelnemers al op 15 augustus bepaald, dat wist ik nog niet. Dat wil zeggen dat het zal moeten gebeuren in San Sebastien of de Ronde van Polen (of alsnog de Tour).quote:Nederland uit top 10 UCI ranking
Nederland is uit de top 10 van het landenklassement van de UCI gevallen. Door de sterke prestaties van de Luxemburgers Fränk en Andy Schleck in de Touretappe naar Le Grand-Bornand is het Groothertogdom Nederland gepasseerd op de ranglijst van de internationale wielerunie.
Nederland staat momenteel elfde. Wanneer dit zo blijft heeft dit tot gevolg dat Nederland slechts zes renners mag afvaardigen naar de wegwedstrijd van het WK in Mendrisio in september. Bondscoach Leo van Vliet luidde eerder deze maand hierover de noodklok. Nederland moet op 15 augustus bij de eerste tien landen staan om negen renners af te mogen vaardigen.
San Sebastian wordt niets, in de ronde van Polen wordt vaker wel goed gepresteerd.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
en
[..]
Die laatste lag in de lijn van de verwachtingen, maar blijkbaar wordt het aantal deelnemers al op 15 augustus bepaald, dat wist ik nog niet. Dat wil zeggen dat het zal moeten gebeuren in San Sebastien of de Ronde van Polen (of alsnog de Tour).
Langeveld.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:49 schreef Szura het volgende:
Langeveld wint de 2e etappe in de Ronde van Saksen.
Paul Martens werd 2e
Mooi 1-2 tje voor Raboquote:Op donderdag 23 juli 2009 17:49 schreef Szura het volgende:
Langeveld wint de 2e etappe in de Ronde van Saksen.
Paul Martens werd 2e
Klopt, dit is een continentale wedstrijd. (2.1)quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:38 schreef marcodej het volgende:
Saksentour zal vast wel weer niet meetellen voor de UCI-ranking zeker?
Voor de UCI ranking tellen alleen San Sebastian en de ronde van Polen nog mee vòòr het WK.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:38 schreef marcodej het volgende:
Saksentour zal vast wel weer niet meetellen voor de UCI-ranking zeker?
Dubbel Rabo-succesquote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:48 schreef Reya het volgende:
Langeveld wint weer in de Ronde van Saksen; hij versloeg Marco Pinotti in een sprint a deux. Hij heeft de leiderstrui niet weten terug te pakken; die blijft in handen van Sinkewitz.
quote:Team Sky heeft al twintig renners'
Team Sky heeft voor volgend seizoen al twintig renners vastgelegd. Dat vertelde ploegleider Scott Sunderland tegen Sporza.
De Australiër maakte echter nog geen namen van nieuwe renners bekend. Het is volgens de regels van de internationale wielerunie UCI niet toegestaan om voor 1 september namen van de renners voor 2010 te noemen. In de pers werden afgelopen week de namen van Edvald Boasson Hagen en Thomas Lövkvist genoemd. Daarnaast heeft de ploeg serieuze interesse in Mark Cavendish en Bradley Wiggins, maar Sunderland benadrukt dat de twee nog onder contract staan bij hun huidige ploeg.
Team Sky maakt in 2010 zijn intrede in het profpeloton. Het wil starten als ProTour-team. De ploeg gaat werken met een budget van 10 miljoen euro per jaar.
Nog even over Team Sky, Mollema schijnt daar ook in beeld te zijn.quote:Op maandag 27 juli 2009 10:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zijn veel geruchten. Gilbert zou terug naar La Française des Jeux willen, maar die heeft nog een contract tot 2011 bij Silence.
Bij die 20 van Team Sky verwacht ik dat Flecha en Pauwels ook wel zullen bij zijn.
Geheel persoonlijk denk ik dat óf Boonen óf Devolder (misschien wel beiden) vertrekken bij QuickStep, maar dat is een vermoeden.
Mja het halve peloton schijnt daar in beeld te zijn als je de geruchten mag gelovenquote:Op maandag 27 juli 2009 11:38 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nog even over Team Sky, Mollema schijnt daar ook in beeld te zijn.
Devolder heeft, net zoals zovelen, zijn beste prestatie in een grote ronde bij Bruyneel behaald, dus misschien is het in dat opzicht geen slechte zaak. Anderzijds heeft hij in de klassiekers wel een hoop van zijn succes te danken aan de dreiging van ploegmaat Boonen in de achtergrond, dus daar zou hij een stap terug doen. Tenzij Boonen daar ook naar toe zou gaanquote:Op maandag 27 juli 2009 11:57 schreef franklop het volgende:
Als Devolder weggaat bij QS, zou hij best naar het team van Armstrong kunnen gaan denk ik.
nog een Australische baanrenster, zelfs wereldkampioen omnium Interview Josie Tomicquote:Op zondag 26 juli 2009 00:50 schreef Bartoli het volgende:
Interview Ashlee Ankudinoff (AIS)
bronze medaille winnares op de team pursuit (WK Polen)
meervoudig kampioen van Oceania op de baan
meervoudig Wereldkampioen Juniores op de baan
en ook een goed renster op de weg
Protour teams? Voor welke protourteams komen zij in de plaats dan? Ik stel mij voor dat de UCI Astana er uit gooit als Vinokourov zijn rentree daar maakt maar verder kom ik niet.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:35 schreef Dwersdriever het volgende:
Met twee nieuwe protour-teams (Sky en RadioShack) zal het wel een erg drukke transferperiode worden. Hoop dat de toppers een beetje verspreid blijven.
Bbox gaat volgend jaar toch nog een jaartje door? Verder komt er met het verdwijnen van Agritubel dan wel weer een (extra) wildcard plaats vrij.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:38 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Protour teams? Voor welke protourteams komen zij in de plaats dan? Ik stel mij voor dat de UCI Astana er uit gooit als Vinokourov zijn rentree daar maakt maar verder kom ik niet.
Jean-René Bernaudeau heeft dan weliswaar nog geen opvolger voor Bouygues Telecom gevonden maar me dunkt dat ongeacht de opvolger de ploeg volgend jaar een protourlicentie krijgt.
en cofidis was vorig jaar al zo een welles-nietes spelletje om die licentie. eerst wilde ze niet, dan weer wel.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:09 schreef TargaFlorio het volgende:
Bouygues gaat nog een jaar door.
Milram is volgens mij nog niet zeker.
Ik meende me te herinneren gelezen te hebben dat beide teams die ambitie hadden. Met een budget van tien miljoen lijkt Sky me zeker en als je hoort welke renners er in verband worden gebracht met RadioShack, dan kan zou de status van Protour me ook logisch lijken. Maar wellicht klopt de suggestie hier vlak boven dat ze vooral op de Amerikaanse wedstrijden en de Tour gaan mikken.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:38 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Protour teams? Voor welke protourteams komen zij in de plaats dan? Ik stel mij voor dat de UCI Astana er uit gooit als Vinokourov zijn rentree daar maakt maar verder kom ik niet.
Logisch, niet elke wedstrijd telt mee en enkel de 5 beste renners van een land kunnen punten halen. Zo tellen de punten van Brice Feillu tijdens de Tour voor Frankrijk niet mee.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:40 schreef Beregd het volgende:
Frankrijk is ook wel diep gezakt zeg.
Het valt wel op dat een paar heel goede prestaties (LUx, UK) genoeg zijn om hoog te eindigen. Ergens schort er dus toch iets.
quote:1. (1) Esp Spain 8560
2. (2) Ita Italy 8293
3. (4) Ger Germany 6069
4. (6) Fra France 4920
5. (5) Aus Australia 4798
6. (3) Bel Belgium 4785
7. (8) Rus Russia E4017
8. (7) Ned Netherlands 3729
9. (9) Usa United States 3541
10. (15) Gbr Great Britain 3421
11. (10) Sui Switzerland 2833
12. (11) Lux Luxembourg 2667
13. (13) Slo Slovenia 2574
14. (12) Den Denmark 2475
15. (18) Nor Norway 2321
16. (21) Col Colombia 1648
17. (22) Por Portugal 1583
18. (14) Swe Sweden 1580
19. (25) Cze Czech Republic 1464
20. (19) Pol Poland 1425
21. (26) Kaz Kazakhstan 1425
22. (17) Blr Belarus 1395
23. (16) Ukr Ukraine 1381
24. (20) Aut Austria 1234
25. (23) Rsa South Africa 943
quote:Hincapie beëindigde Tour met sleutelbeenbreuk
di 28 jul 2009, 16:39 Door: ANP
George Hincapie heeft de Ronde van Frankrijk uitgereden met een gebroken sleutelbeen. Dat meldt de Amerikaanse wielrenner van Team Columbia dinsdag op zijn persoonlijke Twitterpagina. Hincapie kwam in de laatste tourweek op woensdag ten val.
,,Vanmorgen kreeg ik slecht nieuws”, schrijft Hincapie dinsdag. ,,Een röntgenfoto heeft aangetoond dat mijn sleutelbeen gebroken is.” De Amerikaan zal tijdelijk rust moeten houden om de breuk te laten herstellen.
quote:Gilbert wil nog niets weten van vertrek bij Silence
Philippe Gilbert ontkent dat hij wil vertrekken bij Silence-Lotto. De Waal werd afgelopen week gelinkt aan een terugkeer bij zijn oude ploeg La Française des Jeux, maar in de Gazet van Antwerpen geeft Gilbert aan dat hij zijn Belgische werkgever trouw blijft.
"Wat wel klopt, is dat er dit jaar al wel een en ander is misgelopen in de ploeg en dat een aantal zaken dringend eens moet uitgepraat worden. Ik treed niet in detail, maar binnenkort is er met de ploegleiding een gesprek gepland," aldus Gilbert. "Meer valt daar voorlopig niet over te vertellen. Niets mag me afleiden van het WK."
Het wereldkampioenschap is het grote doel van Gilbert dit najaar. "Alles wat voor het WK komt, is voorbereiding. Ik rijd nog de Ronde van Polen, Hamburg, Plouay en de Vuelta. Dat moet volstaan om in topconditie te geraken. Ik hoop wel dat het rustig blijft rond mijn persoon, want alle heisa kan ik missen als kiespijn."
quote:Bakelants bijna rond met Silence-Lotto
Jan Bakelants staat dicht bij een transfer naar Silence-Lotto. De Olenaar kan er een contract voor twee jaar met optie voor een bijkomend seizoen tekenen. De 23-jarige Kempenaar heeft nog een verbintenis lopen bij Topsport Vlaanderen-Mercator Verzekeringen, maar zijn entourage neemt aan dat er een deal kan gevonden worden met ploegmanager Christophe Sercu.
Bakelants wekte de interesse van een aantal ProTourploegen, maar het voorstel van de ploeg van Sergeant is het meest concreet.
'Afgerond is de deal nog niet, maar Silence-Lotto draagt effectief mijn voorkeur weg', aldus de winnaar van de Ronde van de Toekomst 2008. 'Ik neem een voorbeeld aan Jurgen Van den Broeck die bij Silence-Lotto de afgelopen jaren tot ontbolstering kwam. Ik hoop dat ik er ook snel de kans krijg om bijvoorbeeld de Tour te rijden. Gewoon maar als kennismaking. Zoals Brice Feilu dit jaar deed.'
quote:Wielrenunie schorst ritwinnaar Tour
PARIJS - De internationale wielrenunie UCI heeft Mikel Astarloza voorlopig geschorst nadat hij bij een out-of-competitioncontrole op 26 juni is betrapt op het gebruik van epo. Dat maakte de UCI vrijdag bekend.
De Spanjaard werd onlangs elfde in de Ronde van Frankrijk. Hij won één etappe in de Tour, de zestiende rit.
(ANP)
De ASO en de UCI zijn ook medeschuldig aan het verdonkeremanen van deze uitslag.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:55 schreef Rucebo het volgende:
[..]![]()
Een hele Tour zonder doping was ook wel iets te mooi om waar te zijn. Er zullen er nog wel volgen...
Rond de tijd van de positieve uitslag is Landaluze ook al betrapt. Misschien moeten ze heel Euskatel maar eens goed doorlichten...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De ASO en de UCI zijn ook medeschuldig aan het verdonkeremanen van deze uitslag.
Waar geld al niet goed voor is...
Hopelijk vindt Mikel geen ploeg meer...
De beerput wordt opengetrokken en niet zo zacht ook...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:07 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Rond de tijd van de positieve uitslag is Landaluze ook al betrapt. Misschien moeten ze heel Euskatel maar eens goed doorlichten...
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De ASO en de UCI zijn ook medeschuldig aan het verdonkeremanen van deze uitslag.
Waar geld al niet goed voor is...
Netjes, Greipel in de sprint kloppen is geen sinecure.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:34 schreef TheArt het volgende:
Borut Bozic wint de eerste etappe van de Ronde van Polen, in de massasprint voor Greipel. Leuk succes voor Vacansoleil.
Igor Anton heeft vandaag de Subida Urkiola gewonnen. David Arroyo, winnaar van de vorige editie, werd vierde.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 01:29 schreef du_ke het volgende:
Tja ik heb wel een zwak voor Euskatel. Maar als het dopegebruik er inderdaad structureel is dan moeten ze maar een andere hobby zoeken.
quote:'Rabobank wil Alessandro Ballan'
Rabobank wil zich versterken met Alessandro Ballan. Dat zegt de wereldkampioen in de Italiaanse sportkrant La Gazetta dello Sport. Een vertrek bij zijn huidige ploeg Lampre is nabij. "Ik heb mij altijd goed gevoeld bij Lampre, maar ik denk dat onze wegen zullen scheiden", aldus Ballan.
Hij is niet tevreden met het contract dat manager Saronni hem voorlegde. "Ik heb een voorstel gekregen om mijn contract met één jaar te verlengen, maar daar kan ik niet mee akkoord gaan."
Er is genoeg interesse voor Ballan. "Astana, Sky, Rabobank en Team RadioShack hebben al geïnformeerd. Met Armstrong in één team rijden zou fantastisch zijn."
quote:De Ketele valt zwaar en breekt nekwervel
Na een 120-tal kilometer in de GP Bochum kwam Kenny De Ketele (Topsport Vlaanderen-Mercator) zwaar ten val. 'Kenny heeft heel veel geluk gehad, zeggen de artsen in Bochum', aldus sportdirecteur Walter Planckaert.
'Er werd een barst in een nekwervel vastgesteld. Een breuk had tot verlamming geleid. Bij het overbrengen naar de kliniek knalde de ambulance tegen een andere wagen. Opnieuw had Kenny geluk. Hij lag met zijn voeten in de rijrichting en kon de klap wat opvangen. Lag hij anders, dan was het wellicht fataal afgelopen.' De Ketele wordt wellicht vandaag overgebracht naar België. Zijn vrouw Sara bevalt eind deze week van hun eerste kindje.
Wat een prutsersquote:Op maandag 3 augustus 2009 13:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..](voor het stukje in het vet uiteraard)
quote:Saxo Bank haalt derde Luxemburger
Saxo Bank heeft na Fränk en Andy Schleck een derde Luxemburger aan zijn ploeg toegevoegd. Het gaat om Laurent Didier, een 25-jarige landgenoot van de broertjes. Vanaf 2010 gaat Didier deel uitmaken van de ploeg van Bjarne Riis.
De Luxemburger komt dit seizoen uit voor het Deense Designa Køkken. Hij werd in zowel de weg- als de tijdrit tweede in het Luxemburgs kampioenschap. Zijn vader Lucien was in het verleden ploeggenoot van Bernard Hinault.
Hij heeft een zwakkere tijdrit (of misschien is minder sterk een betere omschrijving), maar voor de rest heeft hij ondertussen al bewezen dat hij zeker even veel op de weg te zoeken heeft als een Boom.quote:Manager ziet Niels Albert op de weg floreren
Niels Albert won zondag de koninginnerit in de Ronde van de Elzas, een erg zware etappe in de Vogezen met de Platzerwasel, de Hundsrück en de eindstreep boven op de Ballon d'Alsace. Is de wereldkampioen veldrijden voorbestemd voor een carrière op de weg? 'Ik weet het niet en ik ben er ook niet mee bezig', zegt Albert in de Concentra-kranten. 'Ik ben veldrijder in hart en nieren en wil mijn regenboogtrui tonen.'
Manager Christoph Roodhooft ziet Albert wel schitteren op de weg.
'Ik weiger boude voorspellingen te doen, maar Niels is zeker een toprenner', zegt Roodhooft in de kranten van De Persgroep. 'Hij klopte eerder dit jaar Vogondy in een tijdrit en versloeg in Dentergem Nuyens en De Waele. Niels is geen klimmer zoals Jurgen Van den Broeck. Maar als hij er zich op toelegt kan hij met de besten wedijveren op hellingen van zeven of acht kilometer.'
Welke wedstrijden zijn dan het meest geschikt voor Albert?
'Geen grote ronde,' zegt Roodhoofdt. 'Maar wel klassiekers als de Waalse Pijl of Luik-Bastenaken-Luik. Maar nog eens, dat is verre toekomstmuziek.''
Inderdaad, hij kan het denk ik ver schoppen in de klassiekers en kan het blijkbaar afmaken. Inderdaad, net als Boom. Alleen Boom is inderdaad ontzettend sterk in de tijdrit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij heeft een zwakkere tijdrit (of misschien is minder sterk een betere omschrijving), maar voor de rest heeft hij ondertussen al bewezen dat hij zeker even veel op de weg te zoeken heeft als een Boom.
[/quote]quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:16 schreef Szura het volgende:
[quote]Ondergewaardeerde Flecha verlaat Rabobank
Juan-Antonio Flecha gaat na vier jaren trouwe dienst Rabobank verlaten. De Spanjaard, die ook dit jaar in de Tour weer veel werk opknapte voor Oscar Freire, voelt zich ondergewaardeerd en legde daarom een nieuw bod van de Nederlandse ploeg naast zich neer. Flecha lijkt nu op weg naar de nieuwe Engelse formatie Sky, waar hij ploegmakker zou worden van Edvald Boasson Hagen en Thomas Lövkvist. (svm)
quote:Vinokourov maakt 'grote comeback' in het peloton
CASTILLON-LA-BATAILLE - Alexandre Vinokourov (35) keerde dinsdag terug in het wielerpeloton. De Kazachse renner stond aan de start van het natourcriterium van Castillon-la-Bataille in Frankrijk. 'Vino' werd tijdens de tour van 2007 betrapt op bloeddoping en kreeg toen een schorsing van twee jaar.
'Dit is mijn grote comeback', vertelde Vinokourov voor de start aan de journalisten. 'Het voelt geweldig om opnieuw een koersbroek aan te hebben, het is alsof ik weer deel uitmaak van de familie', aldus de Kazach.
Vinokourov verscheen in een bijzonder shirt aan de start. Daarop stonden geen namen van sponsors, maar wel een foto van hemzelf en het opschrift 'Vino 4 Ever'. De Kazach verzekerde dat hij bij zijn volgende wedstrijd ( De Tour de l'Ain van 9 tot 12 augustus) weer zal rijden voor Astana.
Na de positieve test van Vinokourov in de Tour van 2007 moesten alle renners van Astana de ronde verlaten. In 2008 werd het team niet uitgenodigd voor de rittenkoers. Dit jaar keerde het team terug in de Tour met onder andere Alberto Contador en Lance Armstrong, die respectievelijk eerste en derde eindigden.
Bron: sportwereld.be
bron: l1.nlquote:Skil-Shimano wil Pro-Tour ploeg worden
De Nederlandse wielerploeg Skil-Shimano heeft bij de UCI een aanvraag ingediend voor een licentie voor de ProTour. Skil-Shimano is de ploeg van Roy Curvers uit Haelen. De ploegleiding stelt wel als voorwaarde dat er een akkoord komt over een gemeenschappelijke wielerkalender.
Nu bestaat de kalender uit wedstrijden voor de ProTour (Amstel Goldrace) en de drie grote rondes met enkele 'historische wedstrijden', zoals Parijs-Roubaix. Om toegelaten te worden tot de ProTour moet Skil-Shimano wel nog aan een aantal voorwaarden voldoen.
Rabobank is op dit moment nog de enige Nederlandse ProTour-ploeg.
quote:
Een beetje de Ricco-variant van Vinokourov.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:57 schreef knep het volgende:
Vino
Gaan we nu de nieuwe Vino met de grote bek meemaken?
quote:Comeback goudmijn voor Livestrong
Lance Armstrong mag zijn comeback in de Tour de France dan niet hebben bekroond met een eindoverwinning, voor zijn stichting tegen kanker Livestrong is de terugkeer van de Amerikaanse wielrenner in het peloton een zegen gebleken.
door Frank Hendrickx
WIELRENNEN - Lance Armstrong zal met tevredenheid kijken naar de lijsten vol cijfers die de medewerkers van zijn stichting in Austin hebben samengesteld. Onder de streep is de boodschap steeds hetzelfde: de Armstrong Foundation die zich inzet voor de strijd tegen kanker heeft garen gesponnen bij de comeback van de wielrenner.
Neem de verkoop van merchandising: vorig jaar 29.177 bestellingen ter waarde van 1,9 miljoen dollar (1,3 miljoen euro) tussen januari en begin juli, nu 33.250 orders ter waarde van 2,1 miljoen (1,46 miljoen euro). Een stijging van ruim 10 procent. En alleen al in de eerste week van de Tour kwamen er twee keer zoveel bestellingen als gebruikelijk binnen voor Livestrong-truitjes en -broeken.
Het aantal donaties voor de stichting steeg eveneens sterk. Tot het begin van de Tour stroomde er 24 procent meer geld binnen dan een jaar eerder: ruim 6,3 miljoen euro. Hetzelfde gold voor de verkoop van de karakteristieke gele armbandjes met het woord 'Livestrong'. Er werden tot het einde van de tour 3,2 miljoen stuks verkocht, 57 procent meer dan een jaar eerder.
"We hebben ons de afgelopen jaren met onze stichting sterk gericht op Amerika", zegt communicatiedirecteur Katerine McLane. "We wilden met de terugkeer van Lance een startschot geven voor onze wereldwijde campagne. Dat is gelukt. De comeback was de internationale springplank die we nodig hadden. De reactie is echt overweldigend geweest." McLane is, behalve met het financiële effect, vooral blij met de toegenomen belangstelling voor de stichting in het buitenland. Ze wijst op de stijging van het aantal bezoekers van de website, livestrong.org. In Australië steeg het aantal hits met 216 procent, in Italië met 403 procent en in Mexico met 61 procent. Op de sociale netwerksite Facebook heeft de stichting nu meer dan een half miljoen fans, op Twitter heeft Armstrong meer dan 1,5 miljoen volgers.
De opmars van de stichting in het jaar van Armstrongs comeback is niet geheel zonder kritiek gepaard gegaan. Het internetmagazine Slate openbaarde een zeer kritisch artikel over de 'persoonlijkheidscultus' rond Armstrong, die tijdens Amerikaanse wedstrijden dit jaar gele plakkaten liet verspreiden met teksten als 'Hope rides again' (Hoop rijdt weer). In Nike reclamespotjes werd de wielrenner volgens Slate afgeschilderd als 'een verlosser voor kankerpatiënten'. Ook zou hij zijn werk voor de stichting gebruiken om kritische vragen over dopinggebruik weg te wimpelen. "Ik ben hier om de ziekte te bestrijden", zo sneerde hij tegen een Ierse journalist die meer wilde weten over doping. "Jij bent nog niet de stoel waard waarop je zit."
Er zijn ook vragen gesteld over de kostenstructuur van de stichting. "Ons programma is absoluut voorbeeldig", zegt directrice McLane enigszins defensief. "We hebben zeventig man personeel en een kantoor in Austin. Dat is alles." Cijfers van de internetwaakhond Charity Navigator geven McLane gelijk. Livestrong zou 77 procent van alle inkomsten gebruiken voor programma's die kankerslachtoffers moeten helpen of die bijdragen aan de kennis en bewustwording over de ziekte. Zo'n 18 procent van het budget gaat op aan fondswerving en bijna 5 procent aan bestuurlijke en administratieve kosten. Livestrong is daarmee niet de meest efficiënte stichting, maar behoort wel tot de top.
Dat vind ik begrijpelijk, dat ze daar een kritische kanttekening bij plaatsen. De gedachte alleen al dat hij als een soort van messias van kankerpatiënten wordt gepresenteerd en dat zoiets wordt gecommercialiseerd vind ik nogal smakeloos.quote:De opmars van de stichting in het jaar van Armstrongs comeback is niet geheel zonder kritiek gepaard gegaan. Het internetmagazine Slate openbaarde een zeer kritisch artikel over de 'persoonlijkheidscultus' rond Armstrong, die tijdens Amerikaanse wedstrijden dit jaar gele plakkaten liet verspreiden met teksten als 'Hope rides again' (Hoop rijdt weer). In Nike reclamespotjes werd de wielrenner volgens Slate afgeschilderd als 'een verlosser voor kankerpatiënten'.
Begrijpelijk dat hij in verweer gaat tegen dopingbeschuldingen.quote:Ook zou hij zijn werk voor de stichting gebruiken om kritische vragen over dopinggebruik weg te wimpelen. "Ik ben hier om de ziekte te bestrijden", zo sneerde hij tegen een Ierse journalist die meer wilde weten over doping. "Jij bent nog niet de stoel waard waarop je zit."
quote:Vechtpartijen na wielerronde Surhuisterveen
SURHUISTERVEEN (ANP) - Na afloop van de wielerronde in Surhuisterveen, die door Alberto Contador werd gewonnen, zijn dinsdag tijdens de feestavond overal in het Friese dorp vechtpartijen uitgebroken. ,,Er was geen sprake meer van een feest'', aldus een woordvoerder van de politie. Twee vechtersbazen konden worden aangehouden. ,,Maar er zullen zeker meer aanhoudingen volgen.''
De wielerronde verliep overdag goed. ,,Er waren meer dan dertigduizend belangstellenden op de been'', aldus de zegsman. Na het wielrennen was er feest in het dorp. ,,De avond begon gezellig, maar de sfeer sloeg al snel om.''
Tot vier uur 's nachts is er gevochten. Enkelen raakten daarbij bewusteloos of liepen een gebroken neus op. ,,Het zal wel door de drank komen'', verzucht de politiewoordvoerder.
quote:
Wielrenner Bram de Groot vertrekt na dit seizoen bij Rabobank. De leiding van de ploeg biedt hem geen nieuw contract aan. De contracten van de Duitsers Paul Martens en Grischa Niermann en dat van de Australische sprinter Graeme Brown worden wel verlengd.
Martens tekent voor twee seizoenen bij, Niermann en Brown blijven nog minstens één jaar. De 34-jarige De Groot kwam sinds 1998 voor Rabobank uit, sinds 1999 als prof.
Niermann rijdt ook al sinds 1999 bij de Rabobankploeg. Brown is zijn vijfde seizoen bij de Nederlandse ploeg bezig, Martens aan zijn tweede. Eerder deze week werd al bekend dat Juan Antonio Flecha na vier jaar vertrekt bij de Rabo-ploeg.
Heel verrassend nieuws.quote:Gert Steegmans weg bij Katusha
Gert Steegmans vertrekt per direct bij Katusha. De Belg heeft zijn contract bij de Belgische ProTour-ploeg ingeleverd. De renner en de ploeg leefde al enige tijd in onmin met elkaar.
Steegmans weigerde eerder dit jaar een toevoeging aan zijn contract te ondertekenen waarbij hij bij een positieve dopingtest vijf jaarsalarissen in moest leveren. De ploeg liet hem daarna thuis voor de Tour de France en zette hem op non-actief.
De 28-jarige Steegmans was bezig aan zijn eerste seizoen bij Katusha. Hij won etappes in de Ronde van Mallorca en de Ruta del Sol.
wou de sprint aantrekken voor greipel, maar reed zelf te snel blijkbaar. Greipel nog gediskwalificeerd voor truitjetrek met davis, waardoor Roelandts de nieuwe leider wordt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:37 schreef knep het volgende:
Overigens won Boasson Hagen vandaag de rit voor degene die dat echt willen weten.
Rondom Zakopane ligt tenminste 1 col van 1000m.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:03 schreef Leatherface het volgende:
Die Ronde van Polen is zo slecht nog niet, maar ze kunnen er meer uit halen door een keer een echte col op te zoeken.
Nu liggen die weekendetappes qua profiel ergens tussen de Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik. Maar voor een echte col van boven de 1000 meter moeten ze wellicht de grens over naar Slowakije.
Zo zwaar zijn die lastige etappes nog niet eens. Eerder het niveau Henninger Turm of zo. De Ronde van Polen had een paar jaar geleden best wat potentie, maar ze maken het parcours nu elk jaar weer wat makkelijker, en al die kalender-wijzigingen doen het deelnemersveld ook geen goed. De laatste jaren komt de winnaar vaak meer bij toeval tot stand.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:03 schreef Leatherface het volgende:
Die Ronde van Polen is zo slecht nog niet, maar ze kunnen er meer uit halen door een keer een echte col op te zoeken.
Nu liggen die weekendetappes qua profiel ergens tussen de Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik. Maar voor een echte col van boven de 1000 meter moeten ze wellicht de grens over naar Slowakije.
Dat begrijp ik niet goed. Zakopane en landen aan de zuidgrens (Tsjechië en Slowakije dus) zijn qua reliëf best interessant voor koersen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:44 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Zo zwaar zijn die lastige etappes nog niet eens. Eerder het niveau Henninger Turm of zo. De Ronde van Polen had een paar jaar geleden best wat potentie, maar ze maken het parcours nu elk jaar weer wat makkelijker, en al die kalender-wijzigingen doen het deelnemersveld ook geen goed. De laatste jaren komt de winnaar vaak meer bij toeval tot stand.
Derde plaats levert 60 punten opquote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:56 schreef Beregd het volgende:
Weening ook mee vandaag in de vlucht met ballan, staat nu derde, zou hij de Nederlandse WK-plaatsen kunnen redden?
In de vlucht? Weening was samen met Ballan en Szmyd gewoon de sterkste op die klim. Rutkiewicz, Moreno en Reda kwamen daarna pas terug.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:56 schreef Beregd het volgende:
Weening ook mee vandaag in de vlucht met ballan, staat nu derde, zou hij de Nederlandse WK-plaatsen kunnen redden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |