Cancellara vond ik wel gewoon op zijn kunnen klimmen zo deze tour, en in Zwitserland is hij toch niet echt heel erg uitgetest. Martin is nog wel uit te leggen gezien het verleden, hoewel het wel heel erg sterk was. Maar met name Wiggins deed mijn mond wat dat betreft open vallen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:18 schreef wimderon het volgende:
Je vraagt je af waarom er niet meer tijdrijders zijn die kilo's af gaan vallen, recent blijkt elke tijdrijder die kilo's verliest opeens ook met de besten mee te kunnen klimmen. Martin, Wiggins, Cancellara om er maar een paar te noemen. En hun tijdrit lijkt er niet onder te lijden, die lijkt zelfs alleen maar beter te worden.
Wiggins vond ik al erg goed in Giro, kon toen ook lange tijd mee met de betere bergop.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Cancellara vond ik wel gewoon op zijn kunnen klimmen zo deze tour, en in Zwitserland is hij toch niet echt heel erg uitgetest. Martin is nog wel uit te leggen gezien het verleden, hoewel het wel heel erg sterk was. Maar met name Wiggins deed mijn mond wat dat betreft open vallen.
Ik vertrouw ze alle 3 voor 99 centimeter (inderdaad, dat is geen meter)quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:18 schreef wimderon het volgende:
Je vraagt je af waarom er niet meer tijdrijders zijn die kilo's af gaan vallen, recent blijkt elke tijdrijder die kilo's verliest opeens ook met de besten mee te kunnen klimmen. Martin, Wiggins, Cancellara om er maar een paar te noemen. En hun tijdrit lijkt er niet onder te lijden, die lijkt zelfs alleen maar beter te worden.
Bozic, Cooke en Leukemans zullen wel zo ongeveer zeker zijn.quote:Vacansoleil Pro Cycling Team heeft de voorselectie bekendgemaakt voor de Vuelta a España. Dertien coureurs van de derde Nederlandse profploeg moeten rekening houden met deelname aan het drieweekse wielerspektakel, te weten: Borut Bozic, Matteo Carrara, Baden Cooke, Johnny Hoogerland, Sergey Lagutin, Björn Leukemans, Gerben Löwik, Marco Marcato, Jens Mouris, Matthé Pronk, Bobbie Traksel, Frederik Veuchelen en Lieuwe Westra (foto).
Medio augustus zal de definitieve selectie van negen renners worden bekendgemaakt. De Ronde van Spanje begint zaterdag 29 augustus met een tijdrit in Assen. (MA)
Worden bijv. de overwinningen van Weening en Moerenhout in Oostenrijk en de eindwinst van Boom in de Ronde van België niet meegeteld ofzo?quote:Pech Gesink aderlating voor Oranje
VITTEL - Niet alleen voor deze Tour de France, maar ook met het oog op het aantal Nederlandse startbewijzen op het wereldkampioenschap in Mendrisio is het een aderlating dat Robert Gesink vorige week de Tour moest verlaten voor de eerste bergetappe. Het klimtalent brak op weg naar Perpignan zijn pols.
De Achterhoeker vergaarde meer dan de helft van de 281 punten namens Nederland, waarmee ons land nu de negende plaats op de wereldranglijst inneemt. Een overzicht van de door Nederlandse renners behaalde punten:
1. Robert Gesink (Rabobank) 145 (Dauphiné Libéré 65 punten, Amstel Gold Race 50 en Ronde van Baskenland 30)
2. Karsten Kroon (Saxo Bank) 60 (Amstel Gold Race)
3. Martijn Maaskant (Garmin) 60 (Ronde van Vlaanderen)
4. Tom Leezer (Rabobank) 10 (Gent-Wevelgem)
5. Stef Clement (Rabobank) 6 (Dauphiné Libéré)
en Niki Terpstra (Milram) 6 (Dauphiné Libéré)
7. Thomas Dekker (Silence-L.) 2 (Ronde van Catalonië)
en Sébastian Langeveld (Rabo) 2 (Parijs-Nice)
9. Tom Veelers (Skil-Shimano) 1 (Parijs-Nice)
Noorwegen, Luxemburg, Groot-Brittannië en de VS gaan er met grote zekerheid overheen. Ook Zwitserland en met name Frankrijk zijn aardig wat punten aan het sprokkelen tot nu toe.quote:1 1 ESP Spain 1005
2 2 ITA Italy 893
3 3 AUS Australia 704
4 6 GER Germany 537
5 5 RUS Russian Federation 532
6 4 BEL Belgium 505
7 7 NED Netherlands 281
8 8 NOR Norway 276
9 9 LUX Luxembourg 267
10 17 SUI Switzerland 223
11 10 GBR Great Britain 216
12 14 CZE Czech Republic 201
13 11 DEN Denmark 190
14 12 FRA France 164
15 13 USA United States of America 154
Als die ritten zouden meetellen zou Nederland totaal geen problemen hebben met eindigen voor Luxemburg, Zwitserland, Noorwegen, GB en VS.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die zitten in de Europe Tour (Continental).
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:25 schreef wimderon het volgende:
Moreau![]()
![]()
Waar hij eerder aankondigde te stoppen gaat hij nu in 2010 voor Caisse rijden![]()
NL heeft een extreem gebrek aan winnaars, Gesink is er helaas ook geen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het probleem is dat bij ploegen zoals Rabo de meeste punten worden gepakt door de buitenlanders. Je hebt daar wel Gesink, maar verder zijn het vooral Menchov, Flecha, Freire, Brown, Hayman en Nuyens die daar punten hebben gepakt. Van de puntjes die Vacansoleil en Skil wisten te rapen, was er 1 voor Veelers en ging de rest naar Hivert, Leukemans en Cooke.
Van Hummel zie ik nog wel groeien naar een winnaar op een wat hoger niveau. Gesink kan ook nog wel een winnaar worden, die is nu al zo goed. Een afmaker in de sprint zal het natuurlijk nooit worden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:06 schreef knep het volgende:
[..]
NL heeft een extreem gebrek aan winnaars, Gesink is er helaas ook geen.
De enigen die het dichtst in de buurt komen van een winnaar zijn Boom en Van Hummel (op zijn niveau).
Het is natuurlijk wel een Franse sponsor, misschien zijn het fans.quote:
Gesink is al een goede renner maar ik zie hem geen winnaar worden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:10 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Van Hummel zie ik nog wel groeien naar een winnaar op een wat hoger niveau. Gesink kan ook nog wel een winnaar worden, die is nu al zo goed. Een afmaker in de sprint zal het natuurlijk nooit worden.
Je hebt wel Terpstra, Maaskant en Langeveld, maar die lijken toch gedoemd om vooral outsiders te blijven in de grote koersen. Boogerd en Kroon-style. Boom is iets anders, die moet in staat zijn om grote dingen te winnen. En vaak.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:26 schreef knep het volgende:
[..]
Gesink is al een goede renner maar ik zie hem geen winnaar worden.
Wat NL nodig heeft is een renner die grote koersen wint, Gesink is iemand die eerder top 5 tour rijdt dan dat hij LBL wint om maar iets te noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |