Done!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:25 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik smeek alle limburgers hier : Stuur wat regen naar Rotterdam
Idd volgens mij ookquote:
werd wel tijd hier, het ging wel echt flink tekeer (ik heb alleen geen onweer gezien/gehoord)quote:
Lijkt het wel op. Maar ik zag net op buienradar wel forse lokale buien ontstaan en weer verdwijnen. Dus wie weet..quote:
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
Een convergentiezone over het midden van het land, aldus Gerrit Hiemstra zojuist. Daar kan de lucht alleen maar omhoog en ontstaan die buien.
Die zijn de kloschquote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:45 schreef Isiolo het volgende:
Bij den Bosch gaat t er op losch
Ik zie het vanuit m'n raam. Hopen dat het doorzetquote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:49 schreef flugeltje het volgende:
Onder Eindhoven ontstaat ook iets, dus wellicht dat de rest van Brabant vandaag toch nog wat spatten mee gaat krijgen.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:57 schreef flugeltje het volgende:
De bui onder Den Bosch neemt toch de afslag Eindhovende twee buien kruipen naar elkaar toe. Kan wel een leuk lijntje gaan worden zo.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:57 schreef flugeltje het volgende:
De bui onder Den Bosch neemt toch de afslag Eindhovende twee buien kruipen naar elkaar toe. Kan wel een leuk lijntje gaan worden zo.
Die zitten in Driel (midden-Nederland) voor een oefenwedstrijdquote:Op zaterdag 27 juni 2009 21:09 schreef Isiolo het volgende:
[..]
Precies boven het trainingskamp van PSV..... zal ze leren
Het leek effe een mooi scenario te worden, maar de bui bij Den Bosch is al in activiteit aan het afnemen.quote:
Trainingskamp was toch in Oisterwijkquote:Op zaterdag 27 juni 2009 21:11 schreef Vanquish_ het volgende:
[..]
Die zitten in Driel (midden-Nederland) voor een oefenwedstrijd
quote:Gewonden
Bij een Romeins feest in Xanten, net over de grens in Duitsland, raakten door het noodweer minstens dertien mensen gewond, meldde de politie. De bezoekers stonden te schuilen onder een rijtje bomen, waar zij werden getroffen door de bliksem.
Vijf mensen liepen ernstige brandwonden op. Een Nederlands jongetje werd ook opgenomen in een ziekenhuis, maar kon na onderzoek naar huis.
Die zullen wel gedacht hebbenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 21:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)treft-nederland.html
[..]
Zover als ik het gezien heb... niksquote:Op zaterdag 27 juni 2009 21:40 schreef Frutsel het volgende:
Zag vanmiddag op buienradar weer zon 'rood' lijntje van aktiviteit verschuiven boven zuid oost nederland. Heel dun, maar heel aktief. Is dat dan ook een rolwolk? of hoeft dat niet?
Het gedonder begon ongeveer om 16:20 en duurde (aan 1 stuk door) ongeveer tot 17:25.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 21:50 schreef Dave7 het volgende:
Ik heb helemaal niets gezien van enorme regen in arnhem! Ja het rommelde een beetje vanmiddag, that's it....... Hoe laat was dat?
Rotterdam heeft vandaag ook helemaal niks gehadquote:Op zaterdag 27 juni 2009 22:23 schreef flugeltje het volgende:
Unbelievable...
Niets, nada, noppes, njente, niks....
* Tuinslang uit gaat rollen
k hoorde wat buiten in rdam zuid.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:02 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Rotterdam heeft vandaag ook helemaal niks gehad
Geen idee, ik hoorde het ook.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:10 schreef marcel-o het volgende:
[..]
k hoorde wat buiten in rdam zuid.
bleek vuurwerk te zijn![]()
weet iemand waarvoor?
Mooi!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:16 schreef Fredo55 het volgende:
En over morgen:
Het word warmer dan vandaag, maar de bewolking blijft overheersen.
Lekker broeierig dus.
In de middag weer ontwikkeling van onweersbuien, precies dezelfde regio's als vandaag.
[ afbeelding ]
Dan ga ik met je mee.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:32 schreef mazaru het volgende:
[..]
Mooi!
Dan ga ik weer lekker zwemmen
[ afbeelding ]
Nice.quote:Op zondag 28 juni 2009 00:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Gezellig!![]()
We gaan hier naar toe!
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 28 juni 2009 00:42 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nice.![]()
Hoelaat zal ik je op komen halen?
en daarna gaat de temperatuur een stuk naar beneden volgens de pluim. Maar dat is nog ver weg....quote:Op zondag 28 juni 2009 11:02 schreef Stephan1237 het volgende:
30 graden vrijdag ??
Moet een belangrijke toets maken
Hier in Zeeland blijft het droog.quote:Op zondag 28 juni 2009 00:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
![]()
In ieder geval voor al dat voorspelde noodweer
Maar het is wel apart, dichte mist bij een minimumtemperatuur van 17°C.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:37 schreef RiKe het volgende:
Niets gemerkt van noodweer, alleen erg dichte mist vannacht.
Niet erg relaxed als je een uur er doorheen moet rijden om 4 uur 's nachts na een optreden...
Ze waarschuwen hier ook alleen maar voor regen: http://www.meteoalarm.eu/default.asp?lang=NL&ShowDate=quote:
Hebben hier een paar verdwaalde druppels gehadquote:Op zaterdag 27 juni 2009 22:23 schreef flugeltje het volgende:
Unbelievable...
Niets, nada, noppes, njente, niks....
* Tuinslang uit gaat rollen
Het ontstaat iig wel ter plaatse zo te zien: http://www.knmi.nl/neerslagradar/index.php Hopelijk zet het door, ik vind het te plakkerig nu.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:17 schreef flugeltje het volgende:
Er lijkt zich een klein lijntje te gaan vormen van Utrecht naar Venlo...
Dan zal hij wederom niet naar het westen trekken, maar daar blijven hangenquote:Op zondag 28 juni 2009 13:17 schreef flugeltje het volgende:
Er lijkt zich een klein lijntje te gaan vormen van Utrecht naar Venlo...
edit: zelfde lijntje als gisteren dus... KNMI heeft de waarschuwing weer staan
Hmm, misschien, op de sat24 is hij nu wel goed te zien, best wel grappig zouit het niets.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:33 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Dan zal hij wederom niet naar het westen trekken, maar daar blijven hangen
Die bui van vorig jaar, was echt lekker. Het knalde er over.quote:Aan de Brilweg in Briltil is woensdag een woonhuis met een rieten dak door brand verwoest. De brand ontstond door bliksem inslag in de schoorsteen.
In de Boslaan, Zuidhorn, is vandaag ook sprake geweest van een blikseminslag op het electriciteitsnet. Diverse mensen werden getroffen: electronische apparatuur is beschadigd geraakt. Bij Noordhorn sloeg de bliksem in een boom langs de Friese straatweg.
Nou het westen kreeg het anders flink te verduren op 25/26 meiquote:Op zondag 28 juni 2009 13:40 schreef Stephan1237 het volgende:
Rotterdam wilt ook wat, waarom worden we altijd overgeslagen
quote:Op zondag 28 juni 2009 14:10 schreef DemonRage het volgende:
Ojee, de zon breekt steeds verder door. Straks schieten de temperaturen omhoog.
Damnquote:Op zondag 28 juni 2009 14:15 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Weeronline verwachting voor vrijdag
Pfoe, het mag wmb wel wat frisser. Al is het wel goed weer voor mijn verjaardag van zondag a.squote:Op zondag 28 juni 2009 14:15 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil dat overdagquote:Op zondag 28 juni 2009 13:51 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Nou het westen kreeg het anders flink te verduren op 25/26 meiMaar laat het nu maar is hier heen trekken ja
Ziet er op buienradar wel spectaculair uit!quote:Op zondag 28 juni 2009 14:47 schreef Naamah het volgende:
Buhu, het onweer dat nou zogenaamd boven Utrecht zou zitten is gewoon een regenbui met af en toe heel harde regen met dikke druppels er tussendoor, maar verder helemaal niks! Flauw zeg
Neeeeeeuuuuuuhquote:Op zondag 28 juni 2009 14:15 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Dat valt dus tegenquote:Op zondag 28 juni 2009 14:50 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Ziet er op buienradar wel spectaculair uit!
Groningen(stad) al de hele tijd zon sinds vanmorgen!
Gaat lekker daar ja:quote:Op zondag 28 juni 2009 15:11 schreef Ymke het volgende:
Er staat hier bij mij in utrecht al een aardige laag water in de straat en tuin
Zit zelf in Vianen en hier is het nog altijd droog.quote:0706001 15:11:52 28-06-09 P 2 WATEROVERLAST VAN HEUTSZSTRAAT 4 a UTR Eenh: UTR902
0706001 15:04:55 28-06-09 P 2 WATEROVERLAST KEISTRAAT 3 UTR Stichting Altrecht Loc. De Kei Eenh: UTR602
0706001 14:54:06 28-06-09 P 2 WATEROVERLAST BURGEMEESTER REIGERSTRAAT 85 UTR Eenh: UTR702
Pfff... idd:quote:Op zondag 28 juni 2009 14:15 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
33 gradenquote:Op zondag 28 juni 2009 17:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Pfff... idd:
[ afbeelding ]
Het blijft maar doorgaan.
En dan zie je dit:
[ afbeelding ]
En bij het eind denk je afkoeling!... en dan kijk je nog eens goed: nog steeds 25°C
Ik ben benieuwd wat weeronline op zaterdag verwacht.
Waarschijnlijk gebeurt er gewoon helemaal niks.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:49 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
*Hoop dat het flink gaat groeien, zo richting het noorden toe*
Ja!quote:Op zondag 28 juni 2009 18:13 schreef Pupp3t het volgende:
wtf..33 graden !!
Das gewoon klote als je moet werken.
O my god, dat wordt echt een hel.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Pfff... idd:
[ afbeelding ]
Het blijft maar doorgaan.
En dan zie je dit:
[ afbeelding ]
En bij het eind denk je afkoeling!... en dan kijk je nog eens goed: nog steeds 25°C
Ik ben benieuwd wat weeronline op zaterdag verwacht.
ben juist blij dat k dan werkquote:Op zondag 28 juni 2009 18:13 schreef Pupp3t het volgende:
wtf..33 graden !!
Das gewoon klote als je moet werken.
Die smelten veel te snelquote:Op zondag 28 juni 2009 19:21 schreef Stephan1237 het volgende:
Oftopic : Volgende topictitel : Woestijnweer in Nederland
Vrijdag 33 graden, hmmm
ijsjes
quote:In Scandinavië floreert de zomer dankzij een hogedrukgebied boven de Noorse Zee. In het Noorse Haugedalshogda steeg de temperatuur naar een tropische 30.4 graden. Oslo-Blindern noteerde 29.4 graden en Evenstad-Overenget 28.2 graden. Ook de bekende badplaatsen in het zuiden van Europa hebben te maken met hoge temperaturen. Het Spaanse Malaga haalde zaterdag 33.0 graden, Bodrum kwam aan 31.6 graden en Perpignan mat 30.7 graden. In vrijwel heel Europa blijft het de komende dagen warm tot zeer warm en gaan de temperaturen in West-Europa verder omhoog. In het zuiden van Polen kwam het zaterdag tot zware onweersbuien. In Tarnow viel 69 mm en in Klodzko/Glatz viel maar liefst 101 mm aan neerslag. Ook in ons eigen land vielen enkele zware onweersbuien met in Groesbeek-Oost 58 mm! Weerman Ed Aldus, Barendrecht, 28 juni 2009, 10 uur
Zet er eems een - voor .... En ik juich meequote:Op zondag 28 juni 2009 19:21 schreef Stephan1237 het volgende:
Oftopic : Volgende topictitel : Woestijnweer in Nederland
Vrijdag 33 graden, hmmm
ijsjes
Vaak wel ja.quote:Op zondag 28 juni 2009 18:12 schreef Asgard het volgende:
33 graden WTF
Maar Weeronline is vaak toch wel iets te optimistisch? of niet?
quote:MIST
In het westen van Zeeland lokaal dichte mist. De komende uren kan ook elders langs de westkust mist van zee binnendrijven.
Goed is tussen de 30 en 70. Daaronder is te droog en daarboven te nat.quote:
Hoe hoger hoe vochtiger, dus benauwder.quote:
zomer 2 jaar terug was t op een gegeven moment onder de 30%quote:Op zondag 28 juni 2009 23:05 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Goed is tussen de 30 en 70. Daaronder is te droog en daarboven te nat.
Jou avatar, dacht serieus dat er een beestje op mijn scherm zat.quote:Op zondag 28 juni 2009 23:05 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Goed is tussen de 30 en 70. Daaronder is te droog en daarboven te nat.
ín je scherm is ergerquote:Op zondag 28 juni 2009 23:06 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Jou avatar, dacht serieus dat er een beestje op mijn scherm zat.
Nou .. ga eens in een sauna zitten (met een vochtigheidsmeter bij je) waar nog geen water over de hete stenen is gegoten. En dan meet je de vochtigheid. Voelt zich goed aan..quote:
Zitten we nu al in een hittegolf?quote:Op zondag 28 juni 2009 23:17 schreef Adelante het volgende:
Oke, de airco is van zolder en staat lawaai te maken op de slaapkamer
Hij verschoot net van 97% naar 98%.quote:Op zondag 28 juni 2009 23:26 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie de "snuffelpaal" (in Lopik/Cabauw) vanuit mijn raam (zitten lampjes in, is nogal hoge mast, 213 meter). Dus zal hier ook wel zo benauwd zijn.
98%quote:Op zondag 28 juni 2009 23:26 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie de "snuffelpaal" (in Lopik/Cabauw) vanuit mijn raam (zitten lampjes in, is nogal hoge mast, 213 meter). Dus zal hier ook wel zo benauwd zijn.
Die van jou sprong net op 99%!quote:Op zondag 28 juni 2009 23:43 schreef -CRASH- het volgende:
Is toch niet te harden....98%![]()
Nederland ligt vanaf nu in de tropen.....
Ik wil![]()
Luchtvochtigheid van 120%, dat klinkt pas interessant.quote:Op zondag 28 juni 2009 23:26 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[ afbeelding ]
100% is toch het maximale van welke indeling dan ook...quote:Op zondag 28 juni 2009 23:59 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Luchtvochtigheid van 120%, dat klinkt pas interessant.
En de wind is gedraait van NoordWest naar ZuidOostquote:
quote:Op maandag 29 juni 2009 01:04 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ben net sigaretten wezen halen op de fiets. Gevolg, kletsnat haar en vest ook nat...
Dat krijg je dr van als er geen wind staat, dan blijft de bui hangenquote:Op maandag 29 juni 2009 20:12 schreef Rikketik het volgende:
Er komt ook maar geen einde aan in Enschede. Volgens mij gaat het nu al een uur zo hard.
Dan heb je wel mooi zicht op Enschede. Kun je een foto maken?quote:Op maandag 29 juni 2009 20:39 schreef Pupp3t het volgende:
En hier in Hengelo is 't nog steeds droog. Hemelsbreed mischien 6 kilometer vanaf waar ik woon tot de regen in enschede.
het beweegt ook wel heeeeeel langzaam oostwaarts...quote:Op maandag 29 juni 2009 20:12 schreef Rikketik het volgende:
Er komt ook maar geen einde aan in Enschede. Volgens mij gaat het nu al een uur zo hard.
Hier in almelo geen druppel gevallenquote:Op maandag 29 juni 2009 22:50 schreef daanski82 het volgende:
* daanski82 woont in Enschede, en er zat 50MM in mijn regen buis :-D
Standaard Atlantische depressie, orkanen zijn ,eenvoudig gezien, mega-depressiesquote:
Nou, balen zegquote:
Oh my godquote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het onweert een beetje.
Hmmm, lijkt er wel op, bestaat er nog een kansje dat er in NL ook iets komt?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het onweert een beetje.
Understatementquote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het onweert een beetje.
Plaatjes ff op tinypic opgeslagen (voor archivering). Actueel: blids.de
quote:
Mooi roze is niet lelijkquote:
Volgens de voorspellingen komt dat vrijdag.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:47 schreef Shoombak het volgende:
[..]
En flink wat onweer hoop ik, laat het maar lekker afkoelen
quote:Mannheim (100 m) 45.0
Carlsfeld (899 m) 19.0
Weinbiet/Pfalz (557 m) 16.0
Regensburg/Oberhub (371 m) 15.0
Zinnwald (882 m) 14.0
Cottbus (70 m) 12.
quote:Bijzonder warm is het nog altijd in Scandinavie. Zo melde de internationale luchthaven van Stockholm (40 km ten noorden van het centrum) een maximumtemperatuur van 29.1 graden. In het gebied van de Oslofjord steeg het kwik in Jeloy naar 30.8 graden en Oslo-Fornebu mat 30.9 graden. Ook in Bergen zomerse kwikstanden met maxima van 29.5 graden. Neerslag van betekenis valt er nog altijd in Oostenrijk, Tjechie en Polen. Lunz noteerde 13 mm, Jauerling 18 mm en Linz 22 mm. Svratouch 11 mm, Posen 17 mm, Lodz 11 mm en Oppeln 28 mm. In de Poolse stad Ostrolenke kon na een zware onweersbui 73 mm worden afgetapt. Weerman Ed Aldus, Barendrecht, 01 juli 2009, 09.30 uur
Inderdaad, gevolgd door wat koelere dagen (met af en toe een bui) en dan weer lekker warm!quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:12 schreef marcel-o het volgende:
mn firefrox weervoorspelling heeft voor vrijdag en zaterdag het bliksempje weggehaald![]()
na zo'n heet weer hoort een flinke ontlading
Kans op onweer is vrijdag het grootst, ik vermoed geen randverschijnselen. Kans op hagel is aanwezig en de buien kunnen lang blijven hangen (kans op wateroverlast lokaal). Het zullen geen hele zware buien worden helaas.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:23 schreef DemonRage het volgende:
Het zou kunnen dat vrijdag het meeste onweer komt.
Zul je denk ik ook wel krijgen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:26 schreef Frutsel het volgende:
ik wil op mijn verjaardag gewoon vet onweer![]()
En wanneer is je verjaardag, zaterdag? dan kan het best wel eens boem boem doenquote:Op donderdag 2 juli 2009 11:26 schreef Frutsel het volgende:
ik wil op mijn verjaardag gewoon vet onweer![]()
BOEM BOEM? das kan ich nichtquote:Op donderdag 2 juli 2009 12:11 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
En wanneer is je verjaardag, zaterdag? dan kan het best wel eens boem boem doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |