FF een vraagje tussendoor.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:27 schreef chufi het volgende:
Ik zoek morgen wel verder. Kreeg om 4 uur een storing en ben net klaar.. Even geen pc meer voor vanavond
Née zo erg is het niet. Meestal heb ik wel een idee waar het zou kunnen zijn. Maar ja doordat ik er al zoveel geraden heb heb ik idd wel veel straten gezien die ik überhaupt niet zou herkennen. Verder probeer ik de oriëntatie van de straat te herkennen (n/z/o/w) en andere kenmerken zoals de daken en als het een streetview-pic is, verschilt het per buurt of het zonnig is of niet. Ik oriënteer me dus in eerste instantie op Google-Maps en dan zoom ik pas in op streetview als ik denk dat het er op lijkt.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 21:08 schreef Thorical het volgende:
[..]
FF een vraagje tussendoor.
Chufi, rijd jij nou virtueel de hele stad door met Google?
Dan kan ik ook wel eens een rijles gebruiken.
Wolbrantskerkweg?quote:Op zondag 28 juni 2009 15:32 schreef chufi het volgende:
Was lastig zoeken, maar de aanhouder wint
Nieuwe:
[ afbeelding ]
Ja das de juistequote:Op zondag 28 juni 2009 17:08 schreef Jerroentje het volgende:
[..]
En dat is fout, want het is natuurlijk de Wigbolt Ripperdastraat
Er staan daar inmiddels weer huizen, daarom focusde ik ook iets meer naar links. Maar het is niet de Insulindeweg, maar je bent wel heel warmquote:Op zondag 28 juni 2009 20:09 schreef Thorical het volgende:
Aan de rechterkant staan toch allang weer nieuwe huizen? Straat Insulinde weg
Ik weet het maar ik moest ff kijken of ik een foto had die ik kan uploaden.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:16 schreef chufi het volgende:
[..]
Er staan daar inmiddels weer huizen, daarom focusde ik ook iets meer naar links. Maar het is niet de Insulindeweg, maar je bent wel heel warm
Dus Zeeburg?quote:Op maandag 29 juni 2009 06:21 schreef Thorical het volgende:
Als ik zeg: Het zelfde stadsdeel als de vorige, schieten jullie daar iets mee op?
In dat gebouw had ik ook bijna gewoond, maar kreeg een iets praktischer appartement aangeboden in Osdorpquote:Op zondag 28 juni 2009 15:32 schreef chufi het volgende:
Was lastig zoeken, maar de aanhouder wint
Nieuwe:
[ afbeelding ]
`quote:
In de buurt jaquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:24 schreef Laurabeest het volgende:
Is het niet in die buurt achter het Roelof Hartplein ergens?
Ik denk dat Apollolaan het dichtst in de buurt komtquote:Op woensdag 1 juli 2009 13:27 schreef Grumpey het volgende:
Volgens mij is het in de buurt tussen de stadionweg, de beethovenstraat en de apollolaan...maar goed...gokje dus.
Daar heb je ook niets te zoekenquote:Op woensdag 1 juli 2009 19:33 schreef Thorical het volgende:
Stomme diamandbuurt ook. Het is nog erger dan Slotervaart.
Hehe eindelijk iemand die het weetquote:
Haha, ik was een tijdje niet online geweest. Misschien dat dat het is geweest...quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:22 schreef chufi het volgende:
[..]
Hehe eindelijk iemand die het weet![]()
![]()
Tussenstand:
14 chufi
8 Jerroentje
5 svh125
2 het_fokschaap
2 Grumpey
2 Thorical
Yepquote:
En ook al weer geraden ... Ik ga op zoek naar een nieuwe en doe dan de punten als ErikN ze nog niet gedaan heeftquote:
Helemaal goed en welkom.. Je mag een nieuwe plaatsenquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:28 schreef Melochan het volgende:
Is dat niet de Prinses Irenestraat? Aan het Beatrixpark daaro? Bij het SNLyceum?
Juistquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:31 schreef Melochan het volgende:
Ohw! ohw! Ik weet waar et is, maar ik weet niet hoe die straat heet!*gaat opzoeken
Edit: Ja! Binnengasthuisstraat?
Nee das de verkeerde buurt..quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:20 schreef Melochan het volgende:
Mumm.. Amsterdam Zuid ergens? Churchilllaan?
Daar heb je helemaal gelijk inquote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:01 schreef Thorical het volgende:
Misschien is het wel de Willem de Zwijgerlaan.
Oh Nee daar het het centrumquote:
Je hebt zoals gewoonlijk weer helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:18 schreef chufi het volgende:
[..]
Oh Nee daar het het centrum![]()
We kijken naar de Oostenburgervaart met rechts de Oostenburgerkade en links de Isaac Titsinghkade
Hmm klinkt als een afscheid..quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:32 schreef svh125 het volgende:
Beste allemaal, de operatie ruim een week geleden is geslaagd maar er zijn meer en niet te herstellen zaken. Het loopt dus af. Ik wens jullie nog veel plezier bij het raden. So long.
Niet zo leuk om dit te lezen. Ontzettend veel sterkte meid.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:32 schreef svh125 het volgende:
Beste allemaal, de operatie ruim een week geleden is geslaagd maar er zijn meer en niet te herstellen zaken. Het loopt dus af. Ik wens jullie nog veel plezier bij het raden. So long.
Ik weet niet wat je allemaal hebt moeten doormaken, maar toch sterkte en vaarwelquote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:32 schreef svh125 het volgende:
Hoi svh125 het is rot voor je dat het allemaal zo moet lopen. Ik wens je veel sterkte met alles wat je nog voor de boeg hebt.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:32 schreef svh125 het volgende:
Juistquote:
Wordt vanavond niet meer, maar ik morgen wel even of ik iets kan vindenquote:Op zondag 5 juli 2009 00:17 schreef Melochan het volgende:
Yay!
Chufi, zou jij een nieuwe foto willen plaatsen?Moet nu echt weg, en ben er morgen (eind van de)middag pas weer. Tenzij jullie willen wachten natuurlijk! Dan doe ik het morgen zelf
Die krijg ik dan nog een keer van je tegoedquote:Op zondag 5 juli 2009 12:42 schreef Melochan het volgende:
Oh! Ik wilde net een foto plaatsen! Maar thanks tho!
Is goedquote:Op zondag 5 juli 2009 12:44 schreef chufi het volgende:
[..]
Die krijg ik dan nog een keer van je tegoed
tuurlijk mag je radenquote:Op zondag 5 juli 2009 12:52 schreef Melochan het volgende:
[..]
Is goedIk mag nu zeker niet raden he?
Ah okej, neh omdat het 'mijn foto' is (oid?). Maar niet dat ik het weet ofzoquote:
Ja is goed, maar je moet je antwoord niet editten want dan zie ik niet dat er een update is en daarnaast kan het gebeuren dat iemand anders in die 20 min ook het goede antwoord geeft ...quote:
Juistquote:
Links is geen metro lijnquote:Op zondag 5 juli 2009 19:45 schreef ErikN het volgende:
volgens mij zit links de metrolijn, maar heb geen zin om te zoeken :p
Ik check morgenochtend nog wel ff of ie geraden is anders zal ik wel het antwoord geven ... Laptoppie gaat zo uit voor vandaagquote:Op zondag 5 juli 2009 19:59 schreef Melochan het volgende:
Ohw wacht, gewoon viaductje.. Blegh, geen zin om te zoeken :p
Je mag het zeggen hoor!quote:Op zondag 5 juli 2009 20:01 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik check morgenochtend nog wel ff of ie geraden is anders zal ik wel het antwoord geven ... Laptoppie gaat zo uit voor vandaag
Wauw!quote:Op zondag 5 juli 2009 20:30 schreef chufi het volgende:
[..]
Ok dan, Sommelsdijkstraat, dan mag jij een nieuwe plaatsen straks
Goedquote:Op zondag 5 juli 2009 20:30 schreef chufi het volgende:
[..]
Ok dan, Sommelsdijkstraat, dan mag jij een nieuwe plaatsen straks
Goed man!quote:Op maandag 6 juli 2009 18:11 schreef chufi het volgende:
Geeft niet hoor kan de beste gebeuren. De laatste is vlak bij mij in de buurt dus dat was geen puurtoeval dat ik er meteen goed op inzoomde. Verder een combinatie van ruimtelijk inzicht en natuurlijk een beetje stadkennis en ervaring door de topics heen.
De straat staat wel op Google Maps , maar is daar nog niet gebouwd. Er is dus wel een streetview vanquote:
quote:
Bye!quote:Op maandag 6 juli 2009 21:55 schreef chufi het volgende:
Ik gun anderen een kans en ga pas morgen verder zoeken ... Maar ZOMaar goed laters
Si! Muy bien!quote:
Ben een tijd getrouwd geweest met een Spaanse en daardoor het ik het eigenlijk geleerd. Ik zat voor mn studie zomers vaak in de binnenlanden van Spanje en daar spreken ze geen Engels of zoquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:07 schreef Melochan het volgende:
Thanks voor de tip!Kga effe zoeken. Spreek je het vloeiend omdat je het gestudeerd/vrijwillig geleerd hebt, of spreek je het van huis uit?
De huizen die je ziet zijn aan het water gelegenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:35 schreef Melochan het volgende:
Oh wauw! Ik vind het echt een mooie taal. Zou willen dat ik het beter sprak dan dat ik het nu doe, haha. Maar goed, alles op z'n tijd.
Nu effe on-topic: Ik kom er echt niet uit >.<" laat deze wel over aan iemand anders
Juistquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 34% gewijzigd door Thorical op 07-07-2009 21:30:55 ]
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:54 schreef Thorical het volgende:
[ afbeelding ]
Een ijtje.
Voor chuffiEr staat een bankje, waar de foto genomen is ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Thorical op 07-07-2009 22:04:06 ]
Nou, er staan er wel 2 in die straatquote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:53 schreef chufi het volgende:
[..]
Er staat een bankje, waar de foto genomen is ?
Het antwoord staat er al .. Slaap lekker zou ik zeggenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:51 schreef Thorical het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
En Hoe Lang Is deze chinees?
Que sueņas bienquote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:22 schreef Melochan het volgende:
Morgen ga ik zoekenHeb wel een ideetje waar dit zou kunnen zijn. Buenas noches, hasta maņana!
Helemaal goedquote:Op woensdag 8 juli 2009 00:12 schreef Jerroentje het volgende:
Sijlhoff?
Daarom had ik die 2e er ook maar bij gezet met de hint ..quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:25 schreef Jerroentje het volgende:
Het was ff zoeken in dat buurtje, maar uiteindelijk toch gevonden.
Volgende:
[ link | afbeelding ]
Nope...quote:
Die hint heb ik niet nodig gehad. Ik wist waar het was, kwestie van alleen nog maar de juiste groene garagedeuren te vinden warenquote:Op woensdag 8 juli 2009 07:06 schreef chufi het volgende:
[..]
Daarom had ik die 2e er ook maar bij gezet met de hint ..
Die is het ja.quote:
Rechts, net buiten beeld zit een grote chineesquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:14 schreef Melochan het volgende:
Buenos días!
Jeetje, deze straat komt me té bekend voorDeze moet ik wel weten te vinden.
Edit: Laat maar zitten, te veel moeite![]()
Gecondoleerdquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:10 schreef m3nster het volgende:
Beste allemaal,
Jullie kennen svh125 wel, dat is mijn moeder Susanne, zij is afgelopen dinsdagochtend overleden aan de gevolgen van kanker. Zij heeft een strijd van 3,5 jaar geleverd maar moest uiteindelijk opgeven.
Ruim een half jaar lang heeft ze met heel veel plezier hier mee geraden naar de leuke straten van de stad. Ik weet dat dat haar veel plezier heeft gegeven! Waarvoor mijn dank.
Groet,
Menno
Menno,quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:10 schreef m3nster het volgende:
Beste allemaal,
Jullie kennen svh125 wel, dat is mijn moeder Susanne, zij is afgelopen dinsdagochtend overleden aan de gevolgen van kanker. Zij heeft een strijd van 3,5 jaar geleverd maar moest uiteindelijk opgeven.
Ruim een half jaar lang heeft ze met heel veel plezier hier mee geraden naar de leuke straten van de stad. Ik weet dat dat haar veel plezier heeft gegeven! Waarvoor mijn dank.
Groet,
Menno
Oh man, gecondoleerd! Nog niet zo heel lang geleden postte ze hier nog volop mee. Niet te geloven dat het zo snel kan gaan.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:10 schreef m3nster het volgende:
Beste allemaal,
Groet,
Menno
Hierquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:02 schreef chufi het volgende:
[..]
Rechts, net buiten beeld zit een grote chinees
En dan zeg ik er ook nog bij... Ten westen van de A10quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:45 schreef Melochan het volgende:
[..]
Hiermaak
je
me
het
alleen
maar
moeilijker
mee
ik kruip weer terug in m'n hol, en wacht wel weer af tot ik een straat tegenkom die ik direct herken
![]()
Het is gewoon Hageland hoor...quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:45 schreef Melochan het volgende:
[..]
Hiermaak
je
me
het
alleen
maar
moeilijker
mee
ik kruip weer terug in m'n hol, en wacht wel weer af tot ik een straat tegenkom die ik direct herken
![]()
Beste Menno, gecondoleerd.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:10 schreef m3nster het volgende:
Beste allemaal,
Groet,
Menno
Ik denk niet dat het Noord isquote:Op woensdag 8 juli 2009 15:03 schreef Melochan het volgende:
Waarom speciaal voor mij?Ik zat trouwens bij de Hageland foto ongeveer 100 meter uit de buurt
Kan niet 1,2,3 zeggen waar dit is, maar kga zo zoeken! En chufi, je mag gewoon meezoeken hoorOf mij stiekem hints geven, evt in Castellano!
![]()
Gecondoleerd....wow....dit is zelfs voor mij even schrikken, terwijl ik haar niet eens gekend heb. Ik kan me voorstellen hoe enorme dreun dit is, enorm veel sterkte.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:10 schreef m3nster het volgende:
Beste allemaal,
Groet,
Menno
Beste Menno,quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:10 schreef m3nster het volgende:
Beste allemaal,
Groet,
Menno
Yepquote:
Is dat ook je smederij?quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:20 schreef Thorical het volgende:
[ afbeelding ]
Vooruit goede vrienden raadt mijn straat.
Nee hoor, ik ben van, en zonen.quote:
Ja, maar dat staat al vermeld.quote:
quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:47 schreef Melochan het volgende:
En toen was ik er weerDats de Nieuwezijds Kolk right?
Tranqui Bebe. Te vas de vacas?quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:58 schreef Melochan het volgende:
Haha, ik heb niet geslapen! Boodschappen gehaald, koffer ingepakt en gegeten![]()
Nieuwe straat komt eraan, un momento por favor!
Okej die mag je voor me vertalenquote:
vacaciones dus vakantie, omdat je je koffers had gepaktquote:Op woensdag 8 juli 2009 22:46 schreef Melochan het volgende:
[..]
Okej die mag je voor me vertalenDenk dat je vraagt waar ik heen ga? Vacas zijn toch koeien? Ik ben toch geen koe?
![]()
Lijkt Oostenrijk wel maar ik hou het op Noordquote:Op woensdag 8 juli 2009 22:48 schreef Melochan het volgende:
Un poco laat, maar beter laat dan nooit
[ afbeelding ]
Aan de schaduw van de lantaarnpaal te zien is deze foto gemaakt rond 14:20 's middagsquote:Op woensdag 8 juli 2009 22:48 schreef Melochan het volgende:
Un poco laat, maar beter laat dan nooit
[ afbeelding ]
Aha, ja dat. Ga naar Curacaoquote:Op woensdag 8 juli 2009 23:09 schreef chufi het volgende:
[..]
vacaciones dus vakantie, omdat je je koffers had gepakt
Gaan we doenquote:Op woensdag 8 juli 2009 23:10 schreef Wupppie het volgende:
Kunnen jullie even msn adressen uitwisselen? kan je heel fijn spaanse grapjes maken
Lol!quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:11 schreef chufi het volgende:
[..]
Lijkt Oostenrijk wel maar ik hou het op Noord
Goedzo!quote:
PM jij me maarquote:Op woensdag 8 juli 2009 23:44 schreef chufi het volgende:
Melochan stuur me ff een PM dan praten we daar verder in het Spaans
Fixed!quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:54 schreef chufi het volgende:
[..]
staat uit bij je Dus open het of/en we spreken elkaar daar
Helemaal goed!quote:
Juistquote:
Yep, het is het begin van de Marco Polostraatquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:17 schreef chufi het volgende:
Marco Polostraat, het was de eerste straat die ik vanochtend checkte maar was kennelijk nog niet helemaal wakker
Das snelquote:
Maak es een rondje ten westen buiten de ringquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:51 schreef Melochan het volgende:
Niemand?Ben al een keer of 20 de stad rond geweest, niks gevonden.
![]()
Heb tot vannacht half 4 gezochtquote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:09 schreef Jerroentje het volgende:
[..]
Maak es een rondje ten westen buiten de ring
Half 4 's-nachts zie je ook weinig, want er staan niet zoveel lantaarnpalen op het plaatjequote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:17 schreef Melochan het volgende:
[..]
Heb tot vannacht half 4 gezochtIk kan geen straat meer zien. En nu ben ik moe
![]()
Haha, zie je me al zitten op mn fietsie?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:27 schreef Jerroentje het volgende:
[..]
Half 4 's-nachts zie je ook weinig, want er staan niet zoveel lantaarnpalen op het plaatje
Wow wat een moeite!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:34 schreef chufi het volgende:
Het zal wel komen omdat het vrijdag is, maar ik kan hem niet vinden. Ik stap straks in de auto en rijd wel een rondje aldaar
Hoewel je het met 1 s schrijft reken ik hem toch goed.quote:
Oh ik zie het nu pas. Sorry!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:34 schreef Jerroentje het volgende:
[..]
Hoewel je het met 1 s schrijft reken ik hem toch goed.
Zie je wel, overdag zie je het veel beter![]()
Ik ben thuis maar te laat zie ikquote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:53 schreef Melochan het volgende:
[..]
Hoop trouwens niet dat chufi nu ergens in die buurt rondrijdt.![]()
Ben blij dat je thuis zit, ipv dat je nu rondjes aan het rijden bentquote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:10 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik ben thuis maar te laat zie ikVerdorie ik rijd gewoon dagelijks langs die straat
Ik denk dat ie Staatsliedenbuurt (Westerpark) bedoelt... Ik denk zelf maar aan de Watergraafsmeerquote:
Oh well, dan zit jij fout. Tis idd Westerpark.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:08 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik denk dat ie Staatsliedenbuurt (Westerpark) bedoelt... Ik denk zelf maar aan de Watergraafsmeer
Zo jij hebt goede ogenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:56 schreef Thorical het volgende:
Kesbeke en de Leeuw amsterdamse tafelzuren. Er staat allen geen adres op de pot.
Juist 1x googlen en ja daar is het adresquote:
Osdorp OK, maar ten westen van de PC-laan neequote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:33 schreef Thorical het volgende:
Osdorp ten westen van de Pieter Callandlaan
Das goed, maar jij had toch gepast..?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |