Ik denk als je terug gaat naar volkeren dat je nauwelijks verschil kan maken tussen duitsland en nederland.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Rasverschil? Die verschillen zitten niet alleen tussen rassen, maar ook tussen volken. Duitsers zijn veel gedisciplineerder dan wij. Engelsen zijn diplomatieker.
En in Europa hebben wij Nederlanders het niet best gedaan in de geschiedenis, wij moeten teren op die ene "Gouden Eeuw", waarna we bijna al onze macht snel weer verloren aan de Engelsen. Ook Spanje, Frankrijk en Duitsland zijn veel succesvoller geweest dan Nederland.
Ook heden ten dage is Nederland nog maar een middenmoter in Europa, en volgens mij zakken we sinds Balkenende aan de macht is alleen nog maar op de lijst.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:46 schreef F04 het volgende:
Marokkanen zijn ook slim, een Marokkaan die ik ken werkt in het ziekenhuis en is chirurg. Hij praat in vergelijking met de meeste vmbo'ers wel perfect Nederlands.
Wij Perzen hadden al een wereldrijk toen de Nederlanders nog in berenhuiden ronliepen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:37 schreef F04 het volgende:
Wat die mensen uit het Midden-Oosten betreft hebben zij gewoon het grote geluk dat ze een hoop olie hebben, want anders was daar ook niks van terecht gekomen. Alhoewel zijn die Egyptenaren wel slim in vergelijking met de rest van Afrika. Door gebruik te maken van irrigatie en andere slimme technieken had hun volk nooit te weinig eten.
Het grappige is dat zo'n user het dan ook nog laat voorkomen alsof hij inductief bezig is hč....quote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:43 schreef kingmob het volgende:
[..]
Hier lijkt het sterk op. Door je deelgenoot te maken van een superieur ras sta je toch nog hoog. Ook het gegooi met 'feiten' is pijnlijk
De romeinen waren ook al ontwikkeld(eigenlijk na/van de perzen) .. alleen werden die wel mooi in de pan gehakt door die berenhuidenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wij Perzen hadden al een wereldrijk toen de Nederlanders nog in berenhuiden ronliepen.![]()
Dat is in mijn ogen een chinees maar goed. Dat Obama president is maakt m niet de machtigste ter wereld dat is nog steeds de familie Bush. 2 ex presidenten en een ex senator (of is de broer van G.W. Bush nog steeds senator van Florida?)quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Wie is er nu de machtigste man ter wereld? Myth busted!
De Ottomanen en de Mongoliėrs hadden weliswaar een groot rijk, maar hebben weinig tot niets bijgedragen aan de wetenschap, etc. Van een echt beschaving kan je dan ook niet spreken. Trouwens, wat versta je onder blanke landen? De Perzen/Iraniers zijn lid van de Indo-Europese tak. Bovendien vallen de meeste volkeren in het Midden-Oosten ook onder het blanke ras. Blank zijn heeft dan ook niets te maken met huidskleur, maar simpelweg met je schedelstructuur.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:58 schreef SimpelZat het volgende:
Pfff tis laat, ik wil wel enig nuance aanbrengen aan mijn OP want dat is terecht. Het Ottomaanse, Mongolische, Perzische en Egyptische rijk (wat je niet het blanke ras mag noemen) hadden voor de Europese heerschappij (Romeinen, Grieken en later Duitsers, Engelsen, Spanjaarden, Nederlanders, Portugezen, Russen en Fransen) de macht. Die hebben ze uit handen moeten geven, omdat Europa sterker dan die volkeren werd. Sorry vrind Zienswijze (kun je aub nog even je afkomst vermelden?), maar 5 eeuwen is toch echt eeuwenlang. Schrap even mijn opmerking over " heerschappij sinds mensenheugenis", die was terecht neergehaald besef ik nu (heerlijk discussie, ik beweer alles behalve dat ik de wijsheid in pacht heb natuurlijk).
Ben je het met me eens dat de blanke landen de laatste eeuwen aan de touwtjes trekken? VS is wereldmacht nummer 1, China is zeker opkomend, maar verder heb je Rusland en de EU. Hoe komt het toch dat een land als Nederland wat ultraklein is meer omzet dan heel Afrika bij elkaar? Ik zoek naar de verklaring ipv vooroordeelbevestigende lieden van een andere komaf die zich weer op hun pikkie getrapt voelen. Tegen die lieden zou ik willen zeggen: God/Allah bestaan niet, civiliseer zelluf ouwe! Voel je toch niet altijd zo beledigd ga op een normale manier de discussie aan!
Nee, want je neemt nu aan dat Europa (en de rest vd wereld) beter is dan Afrika. Dat is gewoon niet zo. Afrika is trouwens verre van woestijn. Zoveel mensen zijn in Europe (Nederland) ziek en voelen zich ellendig, en zodra ze in een (sub)tropisch klimaat komen hebben ze opeens nergens meer last van.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:51 schreef MouzurX het volgende:
Ik vraag me af waarom niet, misschien is het ook wel zo geweest dat alle "slimme" mensen vanuit afrika(er zijn toch aardig wat aanwijzigen dat we daar vandaan komen) naar de betere plekken zijn gereist en de domme bleven zitten waar ze nu zijn(woestijn).
ps: voornamelijk speculatie wat ik in deze post doe.
Wat is dat voor een gelul dat Zienswijze zijn afkomst moet melden aan jou?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:58 schreef SimpelZat het volgende:
Pfff tis laat, ik wil wel enig nuance aanbrengen aan mijn OP want dat is terecht. Het Ottomaanse, Mongolische, Perzische en Egyptische rijk (wat je niet het blanke ras mag noemen) hadden voor de Europese heerschappij (Romeinen, Grieken en later Duitsers, Engelsen, Spanjaarden, Nederlanders, Portugezen, Russen en Fransen) de macht. Die hebben ze uit handen moeten geven, omdat Europa sterker dan die volkeren werd. Sorry vrind Zienswijze (kun je aub nog even je afkomst vermelden?), maar 5 eeuwen is toch echt eeuwenlang. Schrap even mijn opmerking over " heerschappij sinds mensenheugenis", die was terecht neergehaald besef ik nu (heerlijk discussie, ik beweer alles behalve dat ik de wijsheid in pacht heb natuurlijk).
Ben je het met me eens dat de blanke landen de laatste eeuwen aan de touwtjes trekken? VS is wereldmacht nummer 1, China is zeker opkomend, maar verder heb je Rusland en de EU. Hoe komt het toch dat een land als Nederland wat ultraklein is meer omzet dan heel Afrika bij elkaar? Ik zoek naar de verklaring ipv vooroordeelbevestigende lieden van een andere komaf die zich weer op hun pikkie getrapt voelen. Tegen die lieden zou ik willen zeggen: God/Allah bestaan niet, civiliseer zelluf ouwe! Voel je toch niet altijd zo beledigd ga op een normale manier de discussie aan!
Ja ga dit spelletje spelen. Kom op gast 10% van de VS is van Nederlandse afkomst. Met het blanke ras bedoel ik de Europeanen, de grondleggers van de hedendaagse wereldwijde beschaving en waar andere niet afstammende regio's eeuwen op achterlopen of hebben ze in de gemiddelde noord-afrokroeg pleepapier wou je zeggen? Ik heb er veel bezocht zonder succes, was niet fijn kan ik je vertellenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 03:04 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De Ottomanen en de Mongoliėrs hadden weliswaar een groot rijk, maar hebben weinig tot niets bijgedragen aan de wetenschap, etc. Van een echt beschaving kan je dan ook niet spreken. Trouwens, wat versta je onder blanke landen? De Perzen/Iraniers zijn lid van de Indo-Europese tak. Bovendien vallen de meeste volkeren in het Midden-Oosten ook onder het blanke ras.
Lijkt mij een duidelijk verhaal. De mens plant zich voort als konijnen en op een gegeven moment moet je gewoon verder trekken omdat de omgeving daar niet toerijkend is om nog meer mensen te voeden. Zo breid je een gebied steeds verder uit. Aangezien de mens erg goed is aan t aanpassen aan zn omgeving slaagde t er ook in om in koudere klimaten zich staande te houden. Zo goed zelfs dat we de Neanderthaler van t wereld toneel hebben verdreven.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 03:04 schreef Asgard het volgende:
[..]
Nee, want je neemt nu aan dat Europa (en de rest vd wereld) beter is dan Afrika. Dat is gewoon niet zo. Afrika is trouwens verre van woestijn. Zoveel mensen zijn in Europe (Nederland) ziek en voelen zich ellendig, en zodra ze in een (sub)tropisch klimaat komen hebben ze opeens nergens meer last van.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat de zwakkeren Afrika uit zijn gevlucht omdat ze op dat moment niet goed genoeg waren en hun heil ergens anders zochten. Maar dit zullen we wss nooit weten.
Hij moet helemaal niks, ik vraag het alleen maar. Leer eens lezen jongen. Je slaat continue de plank mis. Ben je op je pikkie getrapt of zo?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 03:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat is dat voor een gelul dat Zienswijze zijn afkomst moet melden aan jou?
Doe je aan ballotage in dit topic?
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:58 schreef SimpelZat het volgende:
Grondleggers van de hedendaagse wereldwijde beschaving. Rot toch op man, de bakermat van de Westerse beschaving ligt gewoon in het Midden-Oosten. En dit is geen welles of nietes discussie, maar simpelweg een feit. Toen de meeste volkeren in het Midden-Oosten een beschaving kenden liepen de Europese volkeren nog rond als apen. Ga je eens inlezen voordat je met zulk soort onzin komt aanzetten.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 03:09 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Ja ga dit spelletje spelen. Kom op gast 10% van de VS is van Nederlandse afkomst. Met het blanke ras bedoel ik de Europeanen, de grondleggers van de hedendaagse wereldwijde beschaving en waar andere niet afstammende regio's eeuwen op achterlopen of hebben ze in de gemiddelde noord-afrokroeg pleepapier wou je zeggen? Ik heb er veel bezocht zonder succes, was niet fijn kan ik je vertellen
ik vind t anders ook nog al onzinnig. Jij wil een discussie over dit onderwerp. Moeten we dan allemaal vertellen tot welk ras we behoren? Lijkt me geen nuttige info!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 03:10 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Hij moet helemaal niks, ik vraag het alleen maar. Leer eens lezen jongen. Je slaat continue de plank mis. Ben je op je pikkie getrapt of zo?
En of het zinvol is voor de discussie, dan weten we toch vanuit welk basisstandpunt iemand zijn mening geeft?! Wat snap je daar niet aan. Maar dan nog is hij helemaal vrij hier zelf invulling aan te geven. Tis maar een vraag, dat kan in onze heersende wereld.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 03:12 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
ik vind t anders ook nog al onzinnig. Jij wil een discussie over dit onderwerp. Moeten we dan allemaal vertellen tot welk ras we behoren? Lijkt me geen nuttige info!
Nee, je hele manier van optreden is een belediging voor iedereen die op Fok! komt.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 03:10 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Hij moet helemaal niks, ik vraag het alleen maar. Leer eens lezen jongen. Je slaat continue de plank mis. Ben je op je pikkie getrapt of zo?
Eeeuwenlang klinkt heel mooi natuurlijk, maar in vergelijking met andere rassen is eeuwenlang natuurlijk niks. In vergelijking hebben rassen uit Azie en het Midden-Oosten de blanken millenialang gedomineerd.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:58 schreef SimpelZat het volgende:
De afgelopen 500 jaar ja. Maar wat is 500 jaar in vergelijking met de duizenden jaren dat de moderne mens al rondpuft op de aarde?quote:Ben je het met me eens dat de blanke landen de laatste eeuwen aan de touwtjes trekken? VS is wereldmacht nummer 1, China is zeker opkomend, maar verder heb je Rusland en de EU.
Waarom moeten mensen het altijd over Afrika hebben als het op "rassentheorie" aankomt? Er zijn nog veel meer volkeren op aarde dan alleen Afrikanen. Ga eens in discussie over Aziatische volkeren of volkeren uit het Midden-Oosten. Dat kan nog heel mooie discussiestof opleverenquote:Hoe komt het toch dat een land als Nederland wat ultraklein is meer omzet dan heel Afrika bij elkaar? Ik zoek naar de verklaring ipv vooroordeelbevestigende lieden van een andere komaf die zich weer op hun pikkie getrapt voelen. Tegen die lieden zou ik willen zeggen: God/Allah bestaan niet, civiliseer zelluf ouwe! Voel je toch niet altijd zo beledigd ga op een normale manier de discussie aan!
Ik ben het niet helemaal oneens met je idd maar ik nuanceer t iets meer dan jij doet imo. Tot nu toe is t blanke ras er het beste in geslaagd om een welvarende economie te hebben. Dat is puur en all1 omdat dat zelfde blanke ras de rest van de wereld gewoon eeuwen heeft geplunderd en beroofd. Daarom hebben wij het nu zo goed en de rest niet. Noem het in de geschiedenis lokalen van Nederland de gouden eeuw maar het enige wat we toen deden was beroven en misbruiken van andere volkeren. Als dat jou idee is van het suc6 volste ras heb je imo nog een berg te leren knul.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 03:12 schreef SimpelZat het volgende:
Tis overigens wel typisch dat je dat als enige eruit pakt. Ik zie dat als dat je me gelijk geeft op al het andere wat ik die post vertelde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |