Welk volk belangrijker is? Dat weet je toch wel?quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Inderdaad, een vicieuze cirkel, waarvan je kan denken wat je wilt natuurlijk. Echter welk volk is belangrijker, en welk volk dient als eerste te stoppen? Dilemma's die niet te bespreken zijn via het internet aangezien ze er daar ook al jaren mee bezig zijn
Ach ik kan hier nu wel neerzetten dat ik de Joden beschaafder vind, maar dan roep ik toch een kernbom aan gebash over me heenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Welk volk belangrijker is? Dat weet je toch wel?
Het Herrenvolk, natuurlijk!
Ach, de eeuwige Kees is er ook weer.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:09 schreef Kees22 het volgende:
Niet merkwaardig, want het joodse volk is, volgens hun eigen heilige boek, gefundeerd op moord en doodslag, list en bedrog, verraad en verrotting.
Ah, het recht van de sterkste. Om dat te beteugelen is de beschaving uitgevonden, maar daar doe jij kennelijk niet aan.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Tjah, ik moet de eerste natie nog tegenkomen die eerlijke oorlogsvoering boven een machtspositie wenst.
De Israëliërs doen niets anders dan wat ik ook zou doen.
HAH! beschaving.. beschaving is juist de een afknallen voordat zij jou afknallen.. kom op zegquote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, het recht van de sterkste. Om dat te beteugelen is de beschaving uitgevonden, maar daar doe jij kennelijk niet aan.
Tja, dat is een manier van leven.
Het recht van de sterkste is niet een toonbeeld van beschaving.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ach ik kan hier nu wel neerzetten dat ik de Joden beschaafder vind, maar dan roep ik toch een kernbom aan gebash over me heen..
Ah, ik weet niet in welke Utopie jij leeft, maar kijk eens om je heen in 't nieuws? De enige reden dat wij ons "beschaafd" kunnen noemen is omdat we andere landen aanvallen met onze "normen en waarden".quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar beschaving is volgens de meeste beschaafde mensen toch, dat je oprecht rekening houdt met de belangen van anderen, ook al zijn ze het niet met je eens.
Nee, volgens de regering doen we aan opbouw. Dat daarbij af en toe gevochten wordt, waarbij geprobeerd wordt om meer taliban te doden dan Nederlanders en Afghanen gedood te laten worden, is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
HAH! beschaving.. beschaving is juist de een afknallen voordat zij jou afknallen.. kom op zeg.. denk je dat we de Nederlandse militairen naar Uruzgan sturen zodat er een kill ratio van 1-1 ontstaat?
Dat zal wel meevallen hoor. Ik maak het vast niet zo lang als de wandelende jood.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:14 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ach, de eeuwige Kees is er ook weer.
Opbouw? En waarom is er opbouw nodig?.. Niet omdat ze het nodig vonden allemaal hun eigen huizen af te breken ofniet?..quote:
Is het niet toevallig dat er geen archetypische wandelende Ier bestaat?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen hoor. Ik maak het vast niet zo lang als de wandelende jood.
Dan beklaag ik je oprecht, als je dat denkt.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah, ik weet niet in welke Utopie jij leeft, maar kijk eens om je heen in 't nieuws? De enige reden dat wij ons "beschaafd" kunnen noemen is omdat we andere landen aanvallen met onze "normen en waarden".
De ander respecteren heeft nog nooit plaatsgevonden m'n beste.
Een persoonlijke relatie tussen man/vrouw of een familie heeft niks uit te staan met de wereld die jij wenst te creëren op basis van respect en wedergeloof van standpunten.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan beklaag ik je oprecht, als je dat denkt.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen, dat ik zowel diep respect gekregen als gegeven heb.
Het heeft dus wel degelijk plaatsgevonden.
Verdomd, nou ik erover nadenk.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:25 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Daar houd ik je aan. (Met ''ik maak het vast niet zo lang'' bedoel je naar ik hoop dat je over een uur gaat slapen, niet dat je binnen korte tijd overlijdt: dat laatste zou betekenen dat je een Anglicisme bezigde).
Ik heb mijn stukje juist herroepen, omdat ik dacht dat het wel degelijk ''ik ga binnenkort dood'' kon betekenen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Verdomd, nou ik erover nadenk.
"Ik maak het niet lang meer." is volgens mijn dialectgevoel inderdaad: "Ik ga zo slapen.".
Maar volgens mijn ABN-gevoel: "ik ga binnenkort dood.".
Hoe dan ook: eeuwig ben ik waarschijnlijk niet. Niet in deze stoffelijke vorm, althans.
Dat is historisch wel te verdedigen, maar helemaal juist is het niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Naar mijn mening is 't beter om 'beschaving' te defineren als de machtigste staten die overleven omdat ze de anderen er onder kunnen houden.
Uiteraard zijn er nuances, maar als ik zo naar het huidige wereldbeeld kijk kan ik niet ontkennen dat alle landen die zich tegenwoordig "beschaafd" noemen, dit zijn geworden door invloeden van buitenaf weg te drukken of uit te roeien.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:32 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dat is historisch wel te verdedigen, maar helemaal juist is het niet.
Je vergist je: er is wel degelijk een verband. Maar dat is waarschijnlijk te ingewikkeld en genuanceerd voor je.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Een persoonlijke relatie tussen man/vrouw of een familie heeft niks uit te staan met de wereld die jij wenst te creëren op basis van respect en wedergeloof van standpunten.
We leven nu al tienduizenden jaren op de wereld, zijn naar de maan gevlogen, en nog steeds gooien we bommen en raketten op elkaar.
Naar mijn mening is 't beter om 'beschaving' te defineren als de machtigste staten die overleven omdat ze de anderen er onder kunnen houden.
Ik zie er geen verband tussen, maar dat zal dan wel een leeftijdsverschil al dan niet een inzichtsverschil zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je vergist je: er is wel degelijk een verband. Maar dat is waarschijnlijk te ingewikkeld en genuanceerd voor je.
Wie zijn die "we" in jouw verhaal? Ik leef nog geen 60 jaar op de wereld, ik ben niet naar de maan gevlogen en ik gooi geen bommen en granaten raketten op iemand.
Maar nu heb je het dus kennelijk over schurkenstaten.
Machiavelli constateerde slechts en gaf geen waardeoordeel. Jij gaat een stap verder door een positieve waarde toe te kennen aan puur, uitermate kortzichtig eigenbelang.
Oh shit, nou ben ik vergeten waarom het ook al weer ging.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:31 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik heb mijn stukje juist herroepen, omdat ik dacht dat het wel degelijk ''ik ga binnenkort dood'' kon betekenen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |