Is het niet toevallig dat er geen archetypische wandelende Ier bestaat?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen hoor. Ik maak het vast niet zo lang als de wandelende jood.
Dan beklaag ik je oprecht, als je dat denkt.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah, ik weet niet in welke Utopie jij leeft, maar kijk eens om je heen in 't nieuws? De enige reden dat wij ons "beschaafd" kunnen noemen is omdat we andere landen aanvallen met onze "normen en waarden".
De ander respecteren heeft nog nooit plaatsgevonden m'n beste.
Een persoonlijke relatie tussen man/vrouw of een familie heeft niks uit te staan met de wereld die jij wenst te creëren op basis van respect en wedergeloof van standpunten.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan beklaag ik je oprecht, als je dat denkt.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen, dat ik zowel diep respect gekregen als gegeven heb.
Het heeft dus wel degelijk plaatsgevonden.
Verdomd, nou ik erover nadenk.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:25 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Daar houd ik je aan. (Met ''ik maak het vast niet zo lang'' bedoel je naar ik hoop dat je over een uur gaat slapen, niet dat je binnen korte tijd overlijdt: dat laatste zou betekenen dat je een Anglicisme bezigde).
Ik heb mijn stukje juist herroepen, omdat ik dacht dat het wel degelijk ''ik ga binnenkort dood'' kon betekenen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Verdomd, nou ik erover nadenk.
"Ik maak het niet lang meer." is volgens mijn dialectgevoel inderdaad: "Ik ga zo slapen.".
Maar volgens mijn ABN-gevoel: "ik ga binnenkort dood.".
Hoe dan ook: eeuwig ben ik waarschijnlijk niet. Niet in deze stoffelijke vorm, althans.
Dat is historisch wel te verdedigen, maar helemaal juist is het niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Naar mijn mening is 't beter om 'beschaving' te defineren als de machtigste staten die overleven omdat ze de anderen er onder kunnen houden.
Uiteraard zijn er nuances, maar als ik zo naar het huidige wereldbeeld kijk kan ik niet ontkennen dat alle landen die zich tegenwoordig "beschaafd" noemen, dit zijn geworden door invloeden van buitenaf weg te drukken of uit te roeien.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:32 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dat is historisch wel te verdedigen, maar helemaal juist is het niet.
Je vergist je: er is wel degelijk een verband. Maar dat is waarschijnlijk te ingewikkeld en genuanceerd voor je.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Een persoonlijke relatie tussen man/vrouw of een familie heeft niks uit te staan met de wereld die jij wenst te creëren op basis van respect en wedergeloof van standpunten.
We leven nu al tienduizenden jaren op de wereld, zijn naar de maan gevlogen, en nog steeds gooien we bommen en raketten op elkaar.
Naar mijn mening is 't beter om 'beschaving' te defineren als de machtigste staten die overleven omdat ze de anderen er onder kunnen houden.
Ik zie er geen verband tussen, maar dat zal dan wel een leeftijdsverschil al dan niet een inzichtsverschil zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je vergist je: er is wel degelijk een verband. Maar dat is waarschijnlijk te ingewikkeld en genuanceerd voor je.
Wie zijn die "we" in jouw verhaal? Ik leef nog geen 60 jaar op de wereld, ik ben niet naar de maan gevlogen en ik gooi geen bommen en granaten raketten op iemand.
Maar nu heb je het dus kennelijk over schurkenstaten.
Machiavelli constateerde slechts en gaf geen waardeoordeel. Jij gaat een stap verder door een positieve waarde toe te kennen aan puur, uitermate kortzichtig eigenbelang.
Oh shit, nou ben ik vergeten waarom het ook al weer ging.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:31 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik heb mijn stukje juist herroepen, omdat ik dacht dat het wel degelijk ''ik ga binnenkort dood'' kon betekenen.
Laten we 't hopenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
(Overigens: ik ben niet van plan om binnenkort dood te gaan)
Eigenbelang is positief ja. Mits welbegrepen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik zie er geen verband tussen, maar dat zal dan wel een leeftijdsverschil al dan niet een inzichtsverschil zijn.
"We" is in deze de mensheid, die in principe op de technologische en intellectuele vooruitgang nog steeds geleid worden door dezelfde principes als in de oertijd. En nee ik heb het niet over schurkenstaten. Wij hebben hier onze "beschaving" te danken aan het gebruiken en verkopen van slaven en slavernij en oneerlijke handel door onze kolonies leeg te plunderen. Met een 'eerlijke' en 'rationele' methode was het waarschijnlijk niet zo gegaan. En ik vraag me dan ook zeker af of we dan ook wel net zo goed af waren geweest als dat we nu zijn.
Eigenbelang is positief ja. Introversie niet, maar eigenbelang wel degelijk. Anders kan je net zo goed meteen het klooster in gaan als je tegen zelfverrijking bent (in mijn ogen).
Erg kort door de bocht. En volgens een recente studie niet waar, helemaal niet waar zelfs.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er nuances, maar als ik zo naar het huidige wereldbeeld kijk kan ik niet ontkennen dat alle landen die zich tegenwoordig "beschaafd" noemen, dit zijn geworden door invloeden van buitenaf weg te drukken of uit te roeien.
Merkwaardige verwisseling van territorium en bewoners. Slaat nergens op.quote:In het Israël voorbeeld, als we nu Israël opgeven en het land geven aan de Palestijnen, zal het er dan nog net zo democratisch en "vredevol" aan toegaan als dat ze nu hebben als soevereine staat?.. Dacht het niet.
Preciesquote:Op donderdag 25 juni 2009 21:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Geschiedenis is in deze voor mij niet van groot belang, ik kan me voorstellen dat het voor de Palestijnen niet geweldig is, maar feit is dat er al een lange tijd Israël is, en dat 't onredelijk is om aan te nemen/denken dat die staat ooit word opgeheven.
Zolang ze er niet meer gaan leven snijden ze zichzelf alleen maar in de vingers. Daarnaast zijn de meeste Israëliërs niet anders gewend dan dat er Israël bestaat, moeten we daar geen rekening mee houden? Waar moeten al die mensen heen in een "Palestina"?
Ze hebben een aardige economie opgebouwd en defensie om dat te verdedigen. Zoals ik al zei zijn de meesten gewoon geboren en getogen in Israël, en ik vind het dus onredelijk te verwachten dat ze dat maar moeten opgeven. Als de Palestijnen daar niet aan willen is het hun gemis, en kunnen ze rekenen op nog meer decennia oorlogsvoering.
Klopt dat de Palestijnen ware bezitters zijn en dat de Joden bezetters zijn idd.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:42 schreef buachaille het volgende:
[..]
Niet alleen is het stukje niet van toepassing op Israel, integendeel de palestijnse arabieren zijn de ware beztters, maar ook doet monidique net alsof hij het zelf heeft verzonnen
Klopt. De Palestijnen waren bezitters, inderdaad.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt dat de Palestijnen ware bezitters zijn en dat de Joden bezetters zijn idd.
Je leest letters waar ze er niet zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Klopt. De Palestijnen waren bezitters, inderdaad.
Over Israel ga ik niet meer discussieren. De vijanden van dat land kunnen wat mij betreft het zuur krijgen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:12 schreef Triggershot het volgende:
Klopt dat de Palestijnen ware bezitters zijn en dat de Joden bezetters zijn idd.
Het woord "bezetter" in combinatie met Israel is zo ongelooflijk krom en een schofterige leugen dat mijn toetsenbord het allemaal niet meer aan kan.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:13 schreef damian5700 het volgende:
Klopt. De Palestijnen waren bezitters, inderdaad.
Ik heb geen leesvaardigheidsproblemen. Dank U.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je leest letters waar ze er niet zijn.
http://www.hansanders.nl/
Je weet zelf ook wel dondersgoed dat de meerderheid van tig procent Palestijnen, zij het nu Christelijke of Islamitische Arabieren zich niet identificeren of associëren met Jordanië. Het zou vandaag de dag heer erg barbaars en wereldnieuws zijn als Turkije zegt dat de Turkse Joden maar naar Tel Aviv moeten als het in Turkije ze niet bevalt.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:16 schreef buachaille het volgende:
[..]
Over Israel ga ik niet meer discussieren. De vijanden van dat land kunnen wat mij betreft het zuur krijgen.
Over Judea en Samaria wil ik nog wel mijn best doen. De palestijnse arabieren zijn in ieder geval geen eigenaar, nadat de voormalige bezetter Jordanië zijn aanspraak op het gebied heeft laten vallen hoort het gewoon weer bij Israel. Dat de arabieren niet onder joods bestuur willen leven is hun probleem, dan verhuizen ze maar gewoon 50 km naar rechts naar de palestijns arabische islamitische republiek Jordanië.
Een LOI cursus communicatie om geen woorden in ander mans mond te leggen is ook aanwezig, neemt natuurlijk niet weg dat je letters las waar ze niet waren.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb geen leesvaardigheidsproblemen. Dank U.
http://brabosh.com/2009/05/05/palestijn-anwar-breghit/
Ik snap echt niet hoe een topic over het wangedrag van Israelische soldaten overgaat in het fundamentele bestaansrecht van Israël, alsof het wangedrag en haar bestaan niet los te koppelen van elkaar intrinsiek is verbonden.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:19 schreef Zith het volgende:
Dat israel bestaat ok, en dat recht hebben ze van mij en ze mogen blijven - maar de illegaal bezette gebieden en het steeds meer innemen van land mogen best ophouden.
Zelfs de "Nederlandse" boeren in Zuidelijk Afrika en de Engelsen in bijvoorbeeld Namibië zijn na tientallen tot honderden jaren weer teruggekeerd naar het land van hun voorouders. Die identificatie was er kennelijk nog steeds, hetzelfde geldt natuurlijk in veel sterkere mate voor de palestijnen. Maar die zijn zo dom om zich als speelbal voor de islamitische jihad laten gebruiken. Is prima, maar dan komen de huilverhalen soms wel heel erg hypocriet over.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:19 schreef Triggershot het volgende:Je weet zelf ook wel dondersgoed dat de meerderheid van tig procent Palestijnen, zij het nu Christelijke of Islamitische Arabieren zich niet identificeren of associëren met Jordanië. Het zou vandaag de dag heer erg barbaars en wereldnieuws zijn als Turkije zegt dat de Turkse Joden maar naar Tel Aviv moeten als het in Turkije ze niet bevalt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |