Ik denk dat de klap al voorbij is; als er veel minder huizen worden verkocht/gekocht zoals nu het geval is, is er sprake van gebrek aan marktdynamiek, een grote onzekerheid bij alle partijen en dit komt de smering-liquiditeit van de woningfinanciers aan het gross van de kopers niet ten goede.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wablief?
Mijn punt is enkel dat de huizenprijzen omlaag zullen gaan. Da's geen ramp voor de meesten en wel gunstig voor mij. Hopelijk wordt er iemand in Den Haag een keer wijs en schaffen ze ook de HRA af. Goed, da's dagdromerij...
Er komt nog wel een klap aan qua werkeloosheid en een aanhoudende recessie. En dat met name in de bouw.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:35 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik denk dat de klap al voorbij is; als er veel minder huizen worden verkocht/gekocht zoals nu het geval is, er sprake van gebrek aan marktdynamiek, een grote onzekerheid bij alle partijen en dit komt de smering-liquiditeit van de woningfinanciers aan het gross van de kopers niet ten goede.
Dan kan je een daling verwachten van woningprijzen van woningen die vaak verkocht worden (om de som van transactie-woningwaarde in de breedte te verlagen); maar stijging van woningprijzen van woningen die iets speciaals zoals ligging, voorzieningen etc. hebben en zelden van bewoner wisselen,
En de rest van de industrie en ook de transport sector, dienstverleners draaien nog op reserve maar gaan ook proberen af te slanken, banken/verzekeraars en ander tuig gaan dan ook merken dat de inkomsten flink gaan dalen. Kortom volop malaisse in de gehele economie en binnenkort goed voelbaar in alle sectoren.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er komt nog wel een klap aan qua werkeloosheid en een aanhoudende recessie. En dat met name in de bouw.
Draai het eens om.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:22 schreef AMDFreak het volgende:
Ik werk indirect bij een makelaarskantoor en hoor heel vaak idioot lage openingsbiedingen. Bv huis staat te koop voor 275k, eerste bod is 220k, zoiets kan je als verkoper niet serieus nemen lijkt me.
Precies, 175k lijkt mij een logischere prijs.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Draai het eens om.
Waarom zou een koper een prijs van 275k voor een rijtjeshuis of een twee-onder-een-kap serieus moeten nemen?
De huizenmarkt is nu aan het herstellen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:30 schreef ricardo398 het volgende:
als de werkloosheid te hard gaat stijgen kan het herstel van de huizenmarkt nog weleens op zich laten wachten...
Wees blij dat je iig een bod krijgt in deze markt..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Draai het eens om.
Waarom zou een koper een prijs van 275k voor een rijtjeshuis of een twee-onder-een-kap serieus moeten nemen?
Take the money and run for the hillsquote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wees blij dat je iig een bod krijgt in deze markt..
Ik zou het wel weten als ik een huis hadquote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:37 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Take the money and run for the hills
Vooralsnog doen helaas hele volksstammen krampachtig hun best om de Siamese tweeling van opgeblazen huizenprijzen en de HRA-leensubsidie kost wat kost in leven te houden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zou het wel weten als ik een huis had
Het is ietsje gezakt maar je kunt nog steeds grof cashen.
Deze prijzen gaan we de komende 20-30 jaar niet meer zien (iig gecompenseerd voor inflatie).
Bod van 25% minder, ik zou dat bod niet serieus nemenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wees blij dat je iig een bod krijgt in deze markt..
Of je moet als verkoper je roze bril afzetten, en je realiseren dat je vraagprijs simpelweg 15-20% te hoog ligt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bod van 25% minder, ik zou dat bod niet serieus nemen
Eens eens.. Verkoper denkt daar logischer wijs anders over. Het zorgt er wel voor dat het allemaal wat langer duurt..Maarja, ik blijf erbij, het is een onzin bod.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Draai het eens om.
een collegaatje van me zou heel blij zijn met een bod van 20 % beneden de huidige vraagprijs (die ligt al 10.000 lager dan voorheen)quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bod van 25% minder, ik zou dat bod niet serieus nemen
waarom vraagt ze het dan niet minder? Als ik op zoek ben naar een bod van x, ga ik het niet 20% meer vragen, en al helemaal niet 25%quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:34 schreef henkway het volgende:
[..]
een collegaatje van me zou heel blij zijn met een bod van 20 % beneden de huidige vraagprijs (die ligt al 10.000 lager dan voorheen)
Jij hebt echt een goede mentaliteit, termen als "idioot laag start bod" en "niet serieus nemen"quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:22 schreef AMDFreak het volgende:
Ik werk indirect bij een makelaarskantoor en hoor heel vaak idioot lage openingsbiedingen. Bv huis staat te koop voor 275k, eerste bod is 220k, zoiets kan je als verkoper niet serieus nemen lijkt me. Dit gebeurt steeds vaker.
Het herstel komt er voorlopig niet, de geest is uit de fles en voorlopig wil hij er niet meer inquote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:30 schreef ricardo398 het volgende:
als de werkloosheid te hard gaat stijgen kan het herstel van de huizenmarkt nog weleens op zich laten wachten...
275.000 voor een fluthuis, in alle opzichten, dat is pas onzin. En makelaars die huizen in de markt zetten voor een prijs die 50.000 boven het enige bod ligt zijn ronduit slechte makelaars.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:30 schreef AMDFreak het volgende:
[..]
Eens eens.. Verkoper denkt daar logischer wijs anders over. Het zorgt er wel voor dat het allemaal wat langer duurt..Maarja, ik blijf erbij, het is een onzin bod.
Begint net marktplaats te worden
Leg mij dan eens uit met inhoudelijke argumenten waarom het "onzin" is, doe b.v. eens een kostprijsberekening en haal daar een stuk afschrijving voor de 'tweedehands" woning overheen. Betaal jij ook extra veel voor een gebruikte auto? Waarom wel voor een huis dan? Kennelijk waren een hoop mensen zo gek genoeg om dit normaal te gaan vinden, misschien zet ik mijn 17 jaar oude Toyota starlet wel te koop voor 325k. Iedereen die minder dan 250k bied verklaar ik voor gekquote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:30 schreef AMDFreak het volgende:
[..]
Eens eens.. Verkoper denkt daar logischer wijs anders over. Het zorgt er wel voor dat het allemaal wat langer duurt..Maarja, ik blijf erbij, het is een onzin bod.
Begint net marktplaats te worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |