abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70746704
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik gok op een hypotheek credit. 150% aftrek of zo, of iedereen aftrek tegen 52%, want anders is het zo oneerlijk.

Heerlijk hoe alle frustraties van 12 jaar huizenboom (of eigenlijk alleen een boom van eind 90 tot begin 00, dat vergeten de meesten) in één hoopvol topic naar boven komen
Geld toekrijgen als je een hypotheek neemt .
pi_70746803
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:20 schreef pberends het volgende:

[..]

Geld toekrijgen als je een hypotheek neemt .
da's niet ongebruikelijk hoor, als ik netto niet meer kreeg over spaargeld dan ik netto aan hypotheek betaalde, had ik geen hypotheek Met dank aan alle belastingbetalers, incluis mezelf, mede namens de Rabo.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:35:42 #128
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_70747399
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Soms moet ik lachen, terwijl mijn gevoel zegt dat de wereld kierewiet moet zijn

http://www.funda.nl/koop/(...)e-kamp/omschrijving/

ruim 1,4 mln incl. geindexeerde erfpacht, en circa 500 euro servicekosten per maand (!)
ruim 1,9 mln als je de erfpacht 50 jaar afkoopt.

een goddamn vier kamer appartment

Je zult zien dat het verkocht wordt. Dan is de vraag: wie heeft hier het geld voor over?
Kansloos, in die omgeving zaten nog wel expats maar die vertrekken de laatste tijd en masse.
Daarnaast is het een lelijk gebouw
En dan 500k om die grond te huren? die grond moet je dan nog delen ook met de andere bewoners van dat gebouw
Nee dan zijn er betere koopjes denkbaar
pi_70747705
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:35 schreef WammesWaggel het volgende:

Nee dan zijn er betere koopjes denkbaar
joh

In Ravels, Belgie koop je voor pakweg de helft een nieuw gebouwd landhuis op 24 hectare (eigen grond ). Met de ander helft leef je de rest van je leven en koop je een pied-a-terre in A'dam erbij

En dan doe ik nog duur
pi_70752778
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

En dat met hypotheekrente op historisch extreem laag niveau.
Je wilt niet weten wat er gebeurt als die rente in de komende jaren weer naar normale niveaus gaat (of zelfs daarboven)
Inderdaad. Banken moeten de liquiditeiten weer aanspekken, de rente zal sowieso niet dalen, hoogstens wat stijgen in de toekomst. De risico-opslagen halen ze er voorlopig niet af en met name de mensen met een supertop-verstrekking zullen dus nog wel te maken krijgen met stijgende maandlasten.

Als dat maar goed gaat...
pi_70753205
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als dat maar goed gaat...
Als dat maar niet goed gaat...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70753352
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:00 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als dat maar niet goed gaat...
Op zich geen probleem, alleen vrees ik dat de belastingbetaler er voor op gaat draaien.
pi_70753470
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Die krijgen helaas geen geld toe. Maar goed, meer dan 150 euro betaal je meestal ook niet per maand, dus goedkoop wonen is het zeker. En de panden zijn soms fantastisch...
Zo zie je maar weer, hoe al die economische theorieen en woningmarktpolitiek op drijfzand zijn gebaseerd.
pi_70753495
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Op zich geen probleem, alleen vrees ik dat de belastingbetaler er voor op gaat draaien.
En waarom zouden die dat gaan pikken?

Let wel, er zijn een hoop mensen die van mening zijn niet voor de rotzooi van een ander op te willen draaien.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_70753863
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ten eerste betaal ik geen belasting in Nederland (hoewel het hier in de UK ook geen feest is), ten tweede denk ik dat de huizenbezitter zelf de bitterste pil zal moeten slikken.
pi_70753997
het zal nooit bitter genoeg zijn voor sommigen......
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:19:07 #137
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_70754229
http://www.lisdoddelaan.n(...)onder-vliegtuig.html

De eigenaar is een Amerikaan, zal mij benieuwen voor hoeveel deze hut ooit verkocht gaat worden, het ligt dan wel aan de enige mooie straat op Ijburg, maar toch
pi_70754375
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ten eerste betaal ik geen belasting in Nederland (hoewel het hier in de UK ook geen feest is), ten tweede denk ik dat de huizenbezitter zelf de bitterste pil zal moeten slikken.
De voormalige huizenbezitter is in NL in 3 jaar schuldenvrij. Dat is niet zo´n bittere pil dus.
pi_70754435
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En waarom zouden die dat gaan pikken?

Let wel, er zijn een hoop mensen die van mening zijn niet voor de rotzooi van een ander op te willen draaien.
Alsof de belastingbetaler er wat aan kan veranderen. Het is niet zo eenvoudig om te staken voor wat betreft het betalen van belasting bijvoorbeeld.
pi_70754578
Prijzen van huizen zijn de afgelopen eeuwen inflatiegecorrigeerd niet gestegen. Laatste jaren enorme bubbel ontstaan, die nu moet leeglopen. Ik verwacht -40%tot -50% de komende jaren. Ik geloof er niet in dat we nu in een andere tijd leven als vroeger, patronen herhalen zichzelf.
pi_70755752
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

De voormalige huizenbezitter is in NL in 3 jaar schuldenvrij. Dat is niet zo´n bittere pil dus.
Wablief?

Mijn punt is enkel dat de huizenprijzen omlaag zullen gaan. Da's geen ramp voor de meesten en wel gunstig voor mij. Hopelijk wordt er iemand in Den Haag een keer wijs en schaffen ze ook de HRA af. Goed, da's dagdromerij...
pi_70756078
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wablief?

Mijn punt is enkel dat de huizenprijzen omlaag zullen gaan. Da's geen ramp voor de meesten en wel gunstig voor mij. Hopelijk wordt er iemand in Den Haag een keer wijs en schaffen ze ook de HRA af. Goed, da's dagdromerij...
Veel van die paupers laten het op een veiling aankomen, duiken de WSNP in en zijn na 3 jaar schuldenvrij. De belastingbetaler betaalt wel.
pi_70756200
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Alsof de belastingbetaler er wat aan kan veranderen. Het is niet zo eenvoudig om te staken voor wat betreft het betalen van belasting bijvoorbeeld.
Hoezo niet, is gewoon een kwestie van niet meer betalen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_70756326
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

zou ik ook zeggen als ik niks betaalde
pi_70756547
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dan krijg je de Belastingdeurwaarder over de vloer.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:01:01 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70756709
Ga naar een land waar ze geen HRA hebben.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_70756761
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:01 schreef SeLang het volgende:
en geen ruimtelijke ordening. Mongolie bijvoorbeeld

/edit/ zuid west Sakhalin schijnt ook aardig te zijn /edit/
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:03:45 #148
44885 Metatron
THE VOICE
pi_70756879
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:25 schreef Vandergeld het volgende:
Prijzen van huizen zijn de afgelopen eeuwen inflatiegecorrigeerd niet gestegen. Laatste jaren enorme bubbel ontstaan, die nu moet leeglopen. Ik verwacht -40%tot -50% de komende jaren. Ik geloof er niet in dat we nu in een andere tijd leven als vroeger, patronen herhalen zichzelf.
Van mij mag het, dat betekent namelijk dat ik het type woning wat ik zoek dan gewoon kan aftikken, zonder hypotheek.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_70757520
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:01 schreef SeLang het volgende:
Ik ga ook niet terug naar NL. Ik wel er alleen iets kopen. En ja, dat is irrationeel.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:18:21 #150
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70757711
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:14 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik ga ook niet terug naar NL. Ik wel er alleen iets kopen. En ja, dat is irrationeel.
Ik ga voorlopig ook nog even niet terug, maar als ik in de toekomst wel terugga (niet uitgesloten) dan koop ik in elk geval geen huis zolang de HRA nog bestaat. Dat zou in mijn geval ook erg dom zijn want dan zou ik EN de hoofdprijs betalen EN niks kunnen aftrekken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')