abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:43:21 #176
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70798637
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:38 schreef Howl het volgende:

[..]

En die momenten dat je iets vergeet of niet weet wat je aan het doen was, dat gebeurt je dan ook veel te vaak.
Ik vergeet heel heel vaak wat ik aan het zeggen ben, nog tijdens de zin die ik zeg.

Men noemt mij dan ook "eeeh eeehh eeeh"
  Moderator donderdag 9 juli 2009 @ 00:35:07 #177
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_70800108
Op ADD vlak gaat alles prima maar qua depressie/angststoornis wat minder
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 9 juli 2009 @ 00:44:30 #178
261554 rodka
Hooi noch stro
pi_70800356
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:43 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik vergeet heel heel vaak wat ik aan het zeggen ben, nog tijdens de zin die ik zeg.

Men noemt mij dan ook "eeeh eeehh eeeh"
Dat is écht irritant. Ben je een monoloog aan het houden, en echt halverwege, 'eh, wat zei ik ook alweer?'
  Moderator donderdag 9 juli 2009 @ 00:50:03 #179
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_70800496
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 00:44 schreef rodka het volgende:

[..]

Dat is écht irritant. Ben je een monoloog aan het houden, en echt halverwege, 'eh, wat zei ik ook alweer?'
Ik heb het niet in een monoloog maar wel dat we het ergens over hebben, het stilvalt, ik allang ergens anders aan denk, en dat de ander dan iets vraagt en ik denk, waar hadden we het over?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_70800554
Ik heb vooral vaak dat iemand ergens over praat, ik via allerlei zijwegen daardoor aan iets anders moet denken, ik daar dus over begin te praten, en die ander zoiets heeft van "uuuuhm, mis ik iets?"

O, en dat ik zo afdwaal in mijn eigen verhaal (ik ben erg goed in zinnen met 20 bijzinnen) dat ik halverwege niet meer weet wat m'n zin was
  donderdag 9 juli 2009 @ 01:26:28 #181
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70801206
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 00:44 schreef rodka het volgende:

[..]

Daarom haat ik presenteren. Nog meer dan andere mensen

Maar ik heb dan vaak wel weer dat ik via onderwerp -> subonderwerp -> subonderwerp -> subonderwerp -> weer naar het onderwerp kan terugkeren....

Vind ik wel leuk...

Mn toehoorders alleen nooit
  donderdag 9 juli 2009 @ 01:38:54 #182
261554 rodka
Hooi noch stro
pi_70801369
Mwoa presenteren niet zozeer, dan weet ik waarom ik er sta. Maar als ik gewoon in een gesprek zit over bv de economie ofzo, kan ik echt hebben dat ik ineens gewoon niet meer weet wat ik zojuist zei en waarover. :\

Gebeurt sporadisch, dat wel, maar dan nog vrij vervelend.
  Moderator donderdag 9 juli 2009 @ 02:32:46 #183
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_70801797
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 00:52 schreef Maartel het volgende:
Ik heb vooral vaak dat iemand ergens over praat, ik via allerlei zijwegen daardoor aan iets anders moet denken, ik daar dus over begin te praten, en die ander zoiets heeft van "uuuuhm, mis ik iets?"

O, en dat ik zo afdwaal in mijn eigen verhaal (ik ben erg goed in zinnen met 20 bijzinnen) dat ik halverwege niet meer weet wat m'n zin was
Dat eerste ken ik ook ja dat je aan allemaal dingen denkt en dat opeens zegt, wat voor jouw gevoel heel logisch is, maar de ander dan echt denkt WTF

en ook inderdaad dat iemand reageert en je alweer ergens anders bent met je gedachten en geen flauw idee meer hebt wat je zojuist gezegd hebt
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:50:09 #184
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_70804319
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 00:52 schreef Maartel het volgende:

JA DAT!!!! ik ben niet de enige
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:09:38 #185
104367 Thrackan
new and improved
pi_70804785
@Maartel:

Een hoop herkenbare dingen trouwens. Het snel overbluft raken als je in gesprek bent met iemand (voornamelijk met instanties/autoriteiten/afdelingshoofden).
Het enorm moe zijn na een dag langdradig werk is ook erg bekend.

Ik heb vaak de grootste moeite om daadwerkelijk aan iets "groots" te beginnen voor het werk, maar als het eenmaal in gang is gezet heb ik ook echt oogkleppen op en ga ik door totdat het klaar is. Van de week nog tot half 12 bezig geweest thuis voor werk zelfs.
Op dat moment is de frustratie en het blok bijna compleet weg en ontstaat er juist een soort van kick om het toch af en goed te krijgen. Helaas zijn die momenten zeldzaam en moet ik de druk enorm opvoeren om in zo'n moment te komen.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:33:44 #186
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_70806975
Hallo daar!
Ook ik heb ADHD, en ik sta op het punt mijn studie niet af te ronden. Ik moet nog 1 belangrijke certificering doen die normaliter 10 weken in beslag neemt, maar ik moet er nog wel vanaf het begin aan beginnen.
Nou kreeg ik van mijn innig geliefde zus te horen dat ik daarom recht heb op een jaar extra studiefinanciering, met een pijltje hierheen omdat er hier meer mensen gebruik van zouden hebben gemaakt.
Ik heb al even rondgezocht, en ik ben op het onderstaande formulier gestuit, maar mijn vraag is of dat ook het juiste formulier is voor bij ADHD?

Dit is het formulier: http://www.ib-groep.nl/Images/8397_11_tcm7-2808.pdf
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:55:00 #187
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70807681
Dit is niet precies het formulier wat ik eb, maar je moet s op je opleiding vragen.
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:00:54 #188
124788 WebHawkjuh
pi_70807916
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:55 schreef wallofdolls het volgende:
Dit is niet precies het formulier wat ik eb, maar je moet s op je opleiding vragen.
Oke, dat kan ik nog wel doen, hoewel mijn decaan niet wist waar ik het over had toen ik zei dat ik dat gehoord had.
pi_70810640
Ik heb wel precies dat formulier gehad hoor, een deel zelf ingevuld, een deel door de psychiater en een deel door de decaan. Was binnen een maand rond.
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:56:12 #190
124788 WebHawkjuh
pi_70811867
Na toch maar even de IB groep gebeld te hebben (zowaar, maar iets van 1 minuut wachttijd ), bleek het inderdaad bovenstaand formulier te zijn. Dat ligt momenteel bij de huisarts.
pi_70812804
Grmbl. Ik vind het zo irritant dat ik zo kritisch ben + zo snel uitgekeken op iets.
Soms heb ik een idee, voor een website of een programma dat ik wil schrijven. Dan begin ik eraan, en soms verlies ik gaandeweg gewoon interesse, andere keren denk ik gaandeweg dat het niet speciaal genoeg zal zijn en dus vrij nutteloos, weer andere keren ben ik in het begin enthousiast en na de website of het programma een paar keer geupdate te hebben stop ik er alsnog mee. Nooit kan ik eens iets doorzetten Ik mis echt iets waarin ik mezelf kan verliezen. Iets waar ik veel mee bezig kan zijn, iets waar ik trots op kan zijn. Gewoon een hobby eigenlijk.

Ohja en ik vind het mateloos irritant dat ik vaak precies weet wat ik wil zeggen totdat ik begin met vertellen, dan ben ik ineens bepaalde punten kwijt Had ik net dus ook weer
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:34:50 #192
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70813347
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:20 schreef RRGJL het volgende:
Grmbl. Ik vind het zo irritant dat ik zo kritisch ben + zo snel uitgekeken op iets.
Soms heb ik een idee, voor een website of een programma dat ik wil schrijven. Dan begin ik eraan, en soms verlies ik gaandeweg gewoon interesse, andere keren denk ik gaandeweg dat het niet speciaal genoeg zal zijn en dus vrij nutteloos, weer andere keren ben ik in het begin enthousiast en na de website of het programma een paar keer geupdate te hebben stop ik er alsnog mee. Nooit kan ik eens iets doorzetten Ik mis echt iets waarin ik mezelf kan verliezen. Iets waar ik veel mee bezig kan zijn, iets waar ik trots op kan zijn. Gewoon een hobby eigenlijk.

Ohja en ik vind het mateloos irritant dat ik vaak precies weet wat ik wil zeggen totdat ik begin met vertellen, dan ben ik ineens bepaalde punten kwijt Had ik net dus ook weer
Yeah, ook zoiets wat ik ook altijd heb.

En w.b. programmeren: als je dan iets bedenkt wat wél nuttig is en daarmee doorzet, dan overwerk je jezelf totaaal
pi_70813397
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:34 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Yeah, ook zoiets wat ik ook altijd heb.

En w.b. programmeren: als je dan iets bedenkt wat wél nuttig is en daarmee doorzet, dan overwerk je jezelf totaaal
Yep maar dat overwerken vind ik dan weer niet erg

Ps. Bedenk me net dat het eigenlijk wel apart is dat ik prima met mijn eigen muziek aan kan werken, terwijl ik op andere momenten in de auto zit (en niet de bestuurder ben) en ik echt gewoon de radio uit moet zetten om een gesprek te kunnen voeren.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2009 14:38:55 ]
pi_70816159
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:36 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Yep maar dat overwerken vind ik dan weer niet erg

Ps. Bedenk me net dat het eigenlijk wel apart is dat ik prima met mijn eigen muziek aan kan werken, terwijl ik op andere momenten in de auto zit (en niet de bestuurder ben) en ik echt gewoon de radio uit moet zetten om een gesprek te kunnen voeren.
Ik stoor me er ontzettend aan als ik lelijke muziek hoor. Ook aan de reclames en jingles erger ik me dood. Dan kan ik me helemaal niet meer concentreren, erg lastig in de auto. Met fatsoenlijk muziek kan ik me wel concentreren, maar als er dan weer een heel mooi nummer komt niet .

Ik vond in deze pdf een lijstje met voornaamste kenmerken van ADHD voor volwassenen uitgeschreven. Dat lijstje slaat echt op mij. Haast alle punten die erop staan komen mij zeer bekend voor. Ik post het lijstje hieronder tussen spoiler tags (anders krijg je zo'n lange post).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op nr 19 na herken ik me in deze punten heel erg.
  donderdag 9 juli 2009 @ 16:36:12 #195
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_70817621
ik ben ergens bij puntje 6 gestopt met lezen maar wel lekker herkenbaar ja
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_70818244
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:36 schreef Murmeli het volgende:
ik ben ergens bij puntje 6 gestopt met lezen maar wel lekker herkenbaar ja
Grappig, ik heb juist tussendoor regelmatig een punt gemist maar weer wel tot het einde "door"gelezen
pi_70818768
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:50 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Grappig, ik heb juist tussendoor regelmatig een punt gemist maar weer wel tot het einde "door"gelezen
Dat heb ik ook en dan kom er pas later achter dat ik eigenlijk niet op zit te letten. Ik lees dan over de tekst heen, zonder dat ik er ook maar een woord van meekrijg.
Als me iets echt interesseert kan ik me er heel goed op concentreren. Maar zodra er een minder leuk stukje komt ben ik snel weg.
pi_70819037
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:04 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook en dan kom er pas later achter dat ik eigenlijk niet op zit te letten. Ik lees dan over de tekst heen, zonder dat ik er ook maar een woord van meekrijg.
Als me iets echt interesseert kan ik me er heel goed op concentreren. Maar zodra er een minder leuk stukje komt ben ik snel weg.
Dat heb ik bijna altijd met boeken. Ook wanneer ik het eigenlijk wel interessant vind. Op videobeelden kan ik me wel goed concentreren. Zelfs wanneer het over hetzelfde onderwerp gaat als het boek. Waarschijnlijk meer dingen om me op te focussen, waardoor ik de aandacht er makkelijker bij houd.
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:11:28 #199
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70819092
Hahaha ja.

Ik las onbewust 1,2,3,4,7,9,14,15,5,6,10,11,12,8,13 zoiets
pi_70821260
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:10 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Dat heb ik bijna altijd met boeken. Ook wanneer ik het eigenlijk wel interessant vind. Op videobeelden kan ik me wel goed concentreren. Zelfs wanneer het over hetzelfde onderwerp gaat als het boek. Waarschijnlijk meer dingen om me op te focussen, waardoor ik de aandacht er makkelijker bij houd.
Ik dus ook, want in ieder boek staan minder interessantere stukken. De eerst hoofdstukken zijn sowieso meestal even doorbijten en daar kom ik niet doorheen. Daarom lees ook nooit een boek.
Met films heb ik dat ook. Na een half uur- drie kwartier ofzo raak ik tijdens een dialoog de draad kwaad. Meestal ga ik dan een peuk roken en daarna verder kijken. Ik kijk ook veel series, die duren maar 40 minuten.

Dat ik op een chaotische manier door zo'n soort tekst lees, dus een onlogische volgorde, klinkt me ook bekend in de oren.
Van punt 12 heb ik ook heel veel last:
quote:
Neiging zich nodeloos, eindeloos zorgen te maken, neiging de horizon af te zoeken 
naar iets waarover getobd kan worden afgewisseld met onoplettendheid of geen acht 
slaan op mogel ijke reële gevaren; 
Wanneer de aandacht niet besteed wordt aan een specifieke taak, ontstaat een chaos aan 
gedachten in het hoofd van de ADHD'er. Gepieker is hier vaak een gevolg van, omdat de 
persoon onbewust toch behoefte heeft zich ergens op te concentreren. Het resultaat is dan 
een destructieve gedachten stroom waarin rampscenario's worden uitgespit. 
Die hyperactiviteit zit in mijn hoofd, waardoor gedachten echt langs ratelen als een sneltrein. Ik maak me vaak druk om niks. Na het werk zit ik dan bijvoorbeeld te piekeren over iets wat ik heb gezegd (meestal eruit geflapt), terwijl ik weet dat er niks aan de hand is. Ondertussen denk ik nog aan 5 andere dingen. Mijn gedachte gaan bijna de hele tijd heen en weer, tenzij ik bepaalde drugs heb gebruikt. Als ik ergens mee bezig ben wat ik echt leuk vind heb ik af en toe wel zo'n hyperfocus, maar daar heb ik ook nooit bij stil gestaan (dat anderen dat niet zo hebben).

[ Bericht 7% gewijzigd door northernlight81 op 09-07-2009 18:46:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')