abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:31:00 #101
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70334334
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:17 schreef Chadi het volgende:
Dan is het nog niet aan de school om in te grijpen in de levenssfeer van een persoon. School moet neutraal les geven en zich verder niet bemoeien met iemands voorkeuren.
Nederland kent bijzonder onderwijs, dat heeft helemaal niet de verplichting neutraal te zijn. Maar, daarnaast, moet een school een ruimte openstellen waar b.v. islamitische leerlingen kunnen bidden als ze dat willen? Is dat nog neutraal opstellen of niet?

Ik denk juist dat een school een goede rol moet spelen, zeker als het een multiculturele gemeenschap van leerlingen betreft, om al die leerlingen voor zover mogelijk zichzelf te kunnen laten zijn. Maar het betekent natuurlijk niet dat een school geen regels mag opstellen.

In deze topic zie je er ook al die een petje gelijk stellen aan een hoofddoek, of die stellen dat ze Jedi zijn en een Darth-Vaderhelm op willen (wat ongeveer net zo zinnig is als zeggen dat je Christen bent en met een satanskruis te gaan lopen); een school heeft natuurlijk ook met mensen met soortgelijke ‘scherpzinnige’ puberredenaties te maken.

Wat dat betreft is een actief regelend beleid op een school nodig, ook om pesten, intimidatie en uitsluiting te voorkomen; ook om leerlingen bij de les te houden. Als het dus helemaal scheef gaat, zoals op deze school, vind ik het logisch dat een directrice ingrijpt. Echter, ik heb het gevoel dat de problemen die nu op die school zijn in eerste instantie ontstaan zijn door hoofddoekverboden. Ik zie dit verbod als een uiterste maatregel.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70334598
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, hoofddoekjes.

vrijheid van godsdienst ok. Maar ga een ander er niet mee opzadelen en houd het lekker voor jezelf. Ofwel, dan wil ik ook geen kruiskettingen en andere geloofsuitingen zien.

Ben daar wel helemaal voor. Oprotten ermee met al die prullen. draag ook mijn geloofsovertuiging ONDER mijn kleren. Niemand die het ziet.
Dus nonnen moeten gewoon jeans aan, de paus gewoon in een T-shirt in het openbaar, geen keppeltje meer voor joden. Stel je voor zeg dat iemand in het openbaar een teken van geloofsovertuiging draagt. Je zou nog het idee krijgen dat je ermee opgezadeld wordt.
  woensdag 24 juni 2009 @ 21:07:51 #103
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_70337916
De diversiteit van onze samenleving is een grote rijkdom en een bewijs van beschaving. Zielig eigenlijk, we bemoeien ons met andere landen vanwege vermeende stemfraude of mensenrechten, terwijl we hier zelf ook het ene na het andere verbod invoeren.
Vrijheid van religie staat in Artikel 1 van de Grondwet en moet daar altijd onvoorwaardelijk in blijven staan.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_70340627
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 21:07 schreef ouderejongere het volgende:
De diversiteit van onze samenleving is een grote rijkdom en een bewijs van beschaving. Zielig eigenlijk, we bemoeien ons met andere landen vanwege vermeende stemfraude of mensenrechten, terwijl we hier zelf ook het ene na het andere verbod invoeren.
Vrijheid van religie staat in Artikel 1 van de Grondwet en moet daar altijd onvoorwaardelijk in blijven staan.
amen *kuch* to that
pleased to meet you
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:14:12 #105
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70340748
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:11 schreef moussie het volgende:

[..]

amen *kuch* to that
Behalve dat godsdienstvrijheid artikel 6 is en artikel 1 het gelijkheidsbeginsel is.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70340835
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

Behalve dat godsdienstvrijheid artikel 6 is en artikel 1 het gelijkheidsbeginsel is.
Godsdienstvrijheid betekend ook niet dat openbare scholen het recht niet zouden hebben om hoofddoekjes te weren.
  Donald Duck held woensdag 24 juni 2009 @ 22:17:19 #107
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70340888
Godsdienstvrijheid betekent gewoon dat je vrij bent een religie aan te hangen. Het betekent niet dat je die religie mag aangrijpen om overal onderuit te komen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_70340896
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

Damn
pleased to meet you
pi_70340931
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Godsdienstvrijheid betekent gewoon dat je vrij bent een religie aan te hangen. Het betekent niet dat je die religie mag aangrijpen om overal onderuit te komen.
waar komen ze onderuit dan?
pleased to meet you
  Donald Duck held woensdag 24 juni 2009 @ 22:18:55 #110
46149 __Saviour__
pi_70340954
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:18 schreef moussie het volgende:

[..]

waar komen ze onderuit dan?
Kledingregels
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70341234
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:59 schreef waht het volgende:

[..]

Goede vraag. Een hoofddoek is uit religieuze overtuiging, een petje is een modieus accessoire.
Het dragen van een hoofddoek is een uit-de-mode-accessoire.
Absurd die dingen op je kop, ik vind dat ze die enorme gelovigen die hier willen komen wonen in een vrij land, eerst moeten vragen of ze bereid zijn zonder hoofddoek door het leven te gaan zo nee, dan geen entree!
Klaar!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_70341839
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:25 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Absurd die dingen op je kop, ik vind dat ze die enorme gelovigen die hier willen komen wonen in een vrij land, eerst moeten vragen of ze bereid zijn zonder hoofddoek door het leven te gaan zo nee, dan geen entree!
Klaar!
En wat doen we dan met nonnen en zeeuwse oma's die nog in traditionele kledij lopen?
Een wit gepunikte muts met spiegeltjes is ook behoorlijk absurd. Toch?
pi_70342065
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Kledingregels
Algemene Wet Gelijke Behandeling:

Artikel 7
1. Onderscheid is verboden bij het aanbieden van of verlenen van toegang tot goederen of diensten en bij het sluiten, uitvoeren of beėindigen van overeenkomsten ter zake, alsmede bij het geven van loopbaanoriėntatie en advies of voorlichting over school- of beroepskeuze, indien dit geschiedt:
a. in de uitoefening van een beroep of bedrijf;
b. door de openbare dienst;
c. door instellingen die werkzaam zijn op het gebied van volkshuisvesting, welzijn, gezondheidszorg, cultuur of onderwijs of
d. door natuurlijke personen die niet handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf, voor zover het aanbod in het openbaar geschiedt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Donald Duck held woensdag 24 juni 2009 @ 22:48:15 #114
46149 __Saviour__
pi_70342164
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:46 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Algemene Wet Gelijke Behandeling:

Artikel 7
1. Onderscheid is verboden bij het aanbieden van of verlenen van toegang tot goederen of diensten en bij het sluiten, uitvoeren of beėindigen van overeenkomsten ter zake, alsmede bij het geven van loopbaanoriėntatie en advies of voorlichting over school- of beroepskeuze, indien dit geschiedt:
a. in de uitoefening van een beroep of bedrijf;
b. door de openbare dienst;
c. door instellingen die werkzaam zijn op het gebied van volkshuisvesting, welzijn, gezondheidszorg, cultuur of onderwijs of
d. door natuurlijke personen die niet handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf, voor zover het aanbod in het openbaar geschiedt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja in Antwerpen zullen ze echt onder de indruk daarvan zijn hoor
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70342199
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:48 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ja in Antwerpen zullen ze echt onder de indruk daarvan zijn hoor
Belgen zijn nou eenmaal dom. Gelukkig hebben we het in Nederland beter geregeld.
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:49:36 #116
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70342216
-al gezegd, deze post is niet meer nodig.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:50:57 #117
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_70342268
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:54 schreef werkeend het volgende:
ik ben tegen elke voor van verbod met betrekking tot kleding. Als ik een death metal t-shirt aan wou naar school was dat nooit een probleem. Waarom is dit nu opeens wel een groot probleem? Het is onzinnig en zorgt alleen maar voor spanningen waar dat helemaal niet nodig is. boeie dat er iemand met een hoofddoekje in de klas zit.. alsof die persoon zonder hoofddoekje beter/slechter integreert ofzo
Nee, die persoon integreert helemaal niet beter onder druk van een hoofddoekverbod, alleen maar minder. Maar de anti-hoofddoekclub accepteert vermeende te integreren personen wel sneller. Zó werkt dat namelijk in een democratie

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 24-06-2009 22:56:05 ]
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:52:36 #118
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_70342337
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:25 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Klaar!
En wat wil je met de mensen doen die hier zijn geboren en een hoofddoek willen dragen? De Noordzee in?
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:55:17 #119
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_70342454
Je geloof uitdragen je maar lekker thuis en niet in publieke ruimtes.
Hulde voor deze maatregel
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:55:17 #120
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_70342455
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 21:07 schreef ouderejongere het volgende:
Wij doen ons voor als democratie, terwijl in een échte democratie natuurlijk ook de azan gehoord mag worden en niet alleen de kerkklokken.
pi_70342657
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:39 schreef YouNaiveHuman het volgende:

[..]

En wat doen we dan met nonnen en zeeuwse oma's die nog in traditionele kledij lopen?
Een wit gepunikte muts met spiegeltjes is ook behoorlijk absurd. Toch?
Ja maar die zitten ook op school tuurlijks!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_70342685
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:52 schreef Marrije het volgende:

[..]

En wat wil je met de mensen doen die hier zijn geboren en een hoofddoek willen dragen? De Noordzee in?
Nou een frisse duik kan ze misschien inderdaad een frisse mind opener geven ja niks mis mee!
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:02:48 #123
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70342743
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:00 schreef GoeRoe86 het volgende:
Netjes van de studenten om zich op deze manier solidair te verklaren met hun klasgenoten. Het is natuurlijk bullshit dat een school je gaat beperken in je kledij zolang deze kleding binnen de fatsoensnorm is. In publieke functies kan ik het me nog voorstellen maar een school is de plek waar je kennis opdoet, ongeacht wat je overtuigingen zijn en of je ervoor kiest een tulband, keppeltje of hoofddoek op te doen
Dit dus.
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:02:57 #124
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70342746
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:55 schreef Revolution-NL het volgende:
Je geloof uitdragen je maar lekker thuis en niet in publieke ruimtes.
Hulde voor deze maatregel
Helemaal mee eens, bovendien, geloof is toch maar een hobby, of God-fanclub, hoe je het ook wilt zien, en daarom zou ik ook graag willen suggereren dat de volgende zaken verbannen worden uit de publieke ruimte:

• Voetbalshirts,
  • Bandshirts,
  • Merkkleding met duidelijke merkweergave,
  • Che-Guevara-shirts,
  • Meat is murder-shirts,
  • Enz.

Je politieke overtuigingen of eetvoorkeuren of favoriete muziek of club uitdragen doe je maar lekker thuis en niet in publieke ruimtes!!!
  • Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
      woensdag 24 juni 2009 @ 23:03:33 #125
    127966 Marrije
    ja, met dubbel r
    pi_70342773
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:01 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nou een frisse duik kan ze misschien inderdaad een frisse mind opener geven ja niks mis mee!
    Stel dat die frisse duik niet het door jouw gewenste effect heeft, wat dan?
    pi_70342805
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 11:02 schreef Zith het volgende:

[..]

Petjes bedekken het gezicht, hoofddoekjes niet.
    Die moslims willen koste was es wolle hun gebruiken doordrukken, dit verhaal met het hoofddoekje is maar een voorbeeld.
      woensdag 24 juni 2009 @ 23:08:27 #127
    121168 _Qmars_
    Mannetje.
    pi_70342933
    In Vlaanderen zijn de kledingregels gewoon ook iets strenger.
    Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
      woensdag 24 juni 2009 @ 23:09:16 #128
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_70342962
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:02 schreef Iblis het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, bovendien, geloof is toch maar een hobby, of God-fanclub, hoe je het ook wilt zien, en daarom zou ik ook graag willen suggereren dat de volgende zaken verbannen worden uit de publieke ruimte:

• Voetbalshirts,
  • Bandshirts,
  • Che-Guevara-shirts,
  • Meat is murder-shirts,
  • Enz.

Je politieke overtuigingen of eetvoorkeuren of favoriete muziek of club uitdragen doe je maar lekker thuis en niet in publieke ruimtes!!!
  • Dat vind ik persoonlijk weer een stap te ver gaan.
    pi_70343039
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:03 schreef Marrije het volgende:

[..]

Stel dat die frisse duik niet het door jouw gewenste effect heeft, wat dan?
    Ik vind dat jij met al die vage vragen zelf maar eens verplicht 5 jaar een doek om je hoofd moet doen als je naar buiten gaat!
    Dan praten we weer ok?
    pi_70343169
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:09 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat vind ik persoonlijk weer een stap te ver gaan.
    Ja zeg, stel je eens voor dat niet alleen hunnie, maar ook jij je anders moet gaan kleden. Dat is ongehoord natuurlijk.
      woensdag 24 juni 2009 @ 23:22:52 #131
    127966 Marrije
    ja, met dubbel r
    pi_70343403
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:11 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik vind dat jij met al die vage vragen zelf maar eens verplicht 5 jaar een doek om je hoofd moet doen als je naar buiten gaat!
    Dan praten we weer ok?
    En wat als ik aan die eis voldoe? Dan heb je opeens wel een normaal antwoord? Het zijn geen vage vragen maar wellicht heb je gewoon geen antwoord, dat kan natuurlijk. Jij stelde nogal bot dat vrouwen die een hoofddoek willen dragen niet in Nederland toegelaten zouden moeten worden. Maar mijn vraag wat je met de vrouwen wilt die hier zijn geboren en een hoofddoek willen dragen is te vaag voor je?
    pi_70344137
    Schandalig,
    Hoe zouden jullie reageren als koninngendag verboden zou worden verklaart.
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    pi_70344151
    het lijkt wel een nazischool.
      woensdag 24 juni 2009 @ 23:48:44 #134
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_70344263
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:45 schreef Meki het volgende:
    het lijkt wel een nazischool.
    Heb je de gehele motivatie gelezen, of was dat je te veel moeite? De directrice heeft lange tijd gepoogd om het niet te verbieden (waar andere scholen dat wel hadden gedaan), waarna er veel moslimmeisjes naar haar school kwamen. Met hen kwamen er echter ook fanatieke moslims die meisjes die geen hoofddoek wilden dragen ertoe dwongen dat wél te doen. Is dat niet ook ‘nazi’-gedrag?
    pi_70344379
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:48 schreef Iblis het volgende:

[..]

Heb je de gehele motivatie gelezen, of was dat je te veel moeite? De directrice heeft lange tijd gepoogd om het niet te verbieden (waar andere scholen dat wel hadden gedaan), waarna er veel moslimmeisjes naar haar school kwamen. Met hen kwamen er echter ook fanatieke moslims die meisjes die geen hoofddoek wilden dragen ertoe dwongen dat wél te doen. Is dat niet ook ‘nazi’-gedrag?

Pure onzin verhaal van die onwetende directrice, dat zou jij moeten weten.
    Het is pure onzin verhaal van deze onwetende directrice enkel om het recht te praten, " ow kijk eens aan ik wou het niet verbieden, heb het altijd gedoogd, maar nu moet ik het wel verbieden "
    Maar ja jij gelooft dat gelijk.
      woensdag 24 juni 2009 @ 23:52:53 #136
    58548 pisnicht
    dead girls can`t say no
    pi_70344395
    anders leest iedereen dit nog eens voordat ze lopen te blaten dat het moet kunnen en dat het vrije keuze is e.d....
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 11:16 schreef buachaille het volgende:
    Bronbericht: http://www.gva.be/antwerp(...)twerps-atheneum.aspx
    [..]

“Ondertussen is er veel veranderd”, zegt de directrice. “Het aantal moslimleerlingen steeg met een derde. Ongeveer 60% van onze moslimmeisjes draagt een hoofddoek. In de Antwerpse binnenstad waren wij nog de enige school waarin meisjes hun hoofddoek mochten dragen."

"Radicale moslimjongeren zetten meisjes nu onder druk om een hoofddoek te dragen. We zagen plots leerlingen met lange gewaden. Veel meisjes verlieten de school om deze redenen. We zagen ook meisjes die in onze school een hoofddoek droegen, maar op straat niet. Ze deden het alleen om er op school bij te horen. Op zo’n moment hoor je in te grijpen. Het evenwicht was weg.”

Dat zegt genoeg denk ik. Radicale moslims:
    To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
    #allmightygod
    pi_70344415
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 10:54 schreef buachaille het volgende:
    Dan gaan ze toch naar Saudie Arabiė

Of het klooster in natuurlijk.
    In Saudie Arabie willen ze liever geen niet-arabieren.
      woensdag 24 juni 2009 @ 23:54:04 #138
    58548 pisnicht
    dead girls can`t say no
    pi_70344436
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:44 schreef Meki het volgende:
    Schandalig,
    Hoe zouden jullie reageren als koninngendag verboden zou worden verklaart.
    goed vergelijk. Ik ben om!
    To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
    #allmightygod
    pi_70344496
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:52 schreef pisnicht het volgende:
    anders leest iedereen dit nog eens voordat ze lopen te blaten dat het moet kunnen en dat het vrije keuze is e.d....
    [..]
    Islamhaters zoals velen hier zullen deze qoute met blote ogen direct geloven.
    Maar is dat wel de werkelijkheid. Is het niet de vooroordelen en de interprestaties van velen hier over een hoofddoek, die in jullie ogen barbaars is ?.

Wat is normaal volgens jullie dan ? Naakt naar school gaan heet dat integreren ? naakt naar school gaan ?
    pi_70344546
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:53 schreef D-Flying het volgende:

[..]

In Saudie Arabie willen ze liever geen niet-arabieren.
    Pas op wat je tong je laat schrijven ? je schrijft puur uit onwetendheid en schrijft pure onzin die eigenlijk nutteloos is
      woensdag 24 juni 2009 @ 23:58:16 #141
    58548 pisnicht
    dead girls can`t say no
    pi_70344608
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:55 schreef Meki het volgende:

[..]

Islamhaters zoals velen hier zullen deze qoute met blote ogen direct geloven.
    Maar is dat wel de werkelijkheid. Is het niet de vooroordelen en de interprestaties van velen hier over een hoofddoek, die in jullie ogen barbaars is ?.

Wat is normaal volgens jullie dan ? Naakt naar school gaan heet dat integreren ? naakt naar school gaan ?
    je had al weinig hersencellen maar volgens mij is het tegenwoordig zelfs enkelvoud
    #allmightygod
      woensdag 24 juni 2009 @ 23:58:23 #142
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_70344609
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:52 schreef Meki het volgende:
    Pure onzin verhaal van die onwetende directrice, dat zou jij moeten weten.
    Het is pure onzin verhaal van deze onwetende directrice enkel om het recht te praten, " ow kijk eens aan ik wou het niet verbieden, heb het altijd gedoogd, maar nu moet ik het wel verbieden "
    Maar ja jij gelooft dat gelijk.
    En wįįrom is het pure onzin? Welke bronnen heb jij om dat aan te tonen?
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:55 schreef Meki het volgende:
    Wat een obsessie met naakt opeens.
    pi_70344696
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:58 schreef Iblis het volgende:

[..]

En wįįrom is het pure onzin? Welke bronnen heb jij om dat aan te tonen?
    [..]

Wat een obsessie met naakt opeens.
    Het is pure onzin om hoofddoek af te schilderen als onderdrukking. Het is een besluit tegen de Islaam en zo de Moslims voor een dillemma te laten staan.

Jij zou dat moeten weten Iblis.
    Welke bronnen heb je nodig ?
    pi_70344808
    Het lijkt wel of de directie een georganiseerde discriminatie nu opdoet.
      donderdag 25 juni 2009 @ 00:08:27 #145
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_70344906
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 00:01 schreef Meki het volgende:
    Het is pure onzin om hoofddoek af te schilderen als onderdrukking. Het is een besluit tegen de Islaam en zo de Moslims voor een dillemma te laten staan.
    Een hoofddoek die onder dwang gedragen wordt, zoals alles wat onder dwang gebeurt, is natuurlijk wel onderdrukking.
    quote:
    Jij zou dat moeten weten Iblis.
    Welke bronnen heb je nodig ?
    Jij beweert dat de directrice liegt. Ik heb graag dat je dat hard maakt. Leugens verspreiden wordt vandaag de dag al genoeg gedaan.
    pi_70344978
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 00:08 schreef Iblis het volgende:

[..]

Een hoofddoek die onder dwang gedragen wordt, zoals alles wat onder dwang gebeurt, is natuurlijk wel onderdrukking.
    [..]

Jij beweert dat de directrice liegt. Ik heb graag dat je dat hard maakt. Leugens verspreiden wordt vandaag de dag al genoeg gedaan.
    Heb jij die meisjes gevraagd waarom ze hoofddoeken moeten dragen, Jou interpretatie is net als die van die vooroordelende directie. Jullie gaan er van uit dat ze worden onderdrukt.
    Jullie denken dat.. maar de feiten zeggen anders de feiten vermelden anders. daarom is dit een georganiseerde discriminatie.

De directie liegt, liegt enkel alleen om hoofddoek als onderdrukking te zien, het is geen onderdrukking.
      donderdag 25 juni 2009 @ 00:14:54 #147
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_70345065
    i.h.a. Is reageren in een topic nadat Iblis erin gepost heeft redelijk redundant (geef die man een reply-en-slotje-button), maar hier merk ik een inconsistentie, en dat geeft dan toch weer een aanleiding om een post te plaatsen.
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:02 schreef Iblis het volgende:

• Voetbalshirts,
  • Bandshirts,
  • Che-Guevara-shirts,
  • Meat is murder-shirts,
  • Enz.

• Dit is wat al te makkelijk gezegd, aangezien je eerder al aangegeven hebt dat scholen weldegelijk een rol hebben in het behoeden van de zeden. Je wil ook niet dat scholieren massaal in peniskoker naar school komen, ookal is dat een soort religieuze overtuiging. Bij mijn school werd een jongen de klas uitgestuurd die een shirt droeg met de tekst "Join the army, travel to faraway places, meet interesting people, and kill them". Een vrij bekende politieke boodschap die zelfs volledig onder de vrijheid van meningsuiting zou moeten vallen. Indertijd vond ik het een grappige uitspraak en de leraar stom. Nu ben ik toch meer de gedachte toegedaan dat de docent een punt had en dat het gewoon niet netjes was zoiets in de klas te dragen. Nou zou je niet zomaar hoofddoekjes moeten verbieden, maar zoals je al eerder zei, als dat (didactische) problemen oplevert (en dan maakt het niet uit of het gaat om kinderen omgangsvormen bij te brengen of de gedachte aangedaan zijn dat de staat geen religie op zou moeten voeden), dan moet een directrice dat ook kunnen aankaarten. Een andere, volkomen legitieme, oplossing zou bijvoorbeeld het schooluniform zijn.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      donderdag 25 juni 2009 @ 00:17:19 #148
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_70345120
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 00:11 schreef Meki het volgende:
    Heb jij die meisjes gevraagd waarom ze hoofddoeken moeten dragen, Jou interpretatie is net als die van die vooroordelende directie. Jullie gaan er van uit dat ze worden onderdrukt.
    Jullie denken dat.. maar de feiten zeggen anders de feiten vermelden anders. daarom is dit een georganiseerde discriminatie.
    Wat zijn die feiten dan?
    quote:
    De directie liegt, liegt enkel alleen om hoofddoek als onderdrukking te zien, het is geen onderdrukking.
    Dan had ze de hoofddoek 3 jaar geleden al wel verboden natuurlijk.
      donderdag 25 juni 2009 @ 00:21:59 #149
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_70345240
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 00:14 schreef speknek het volgende:
    Dit is wat al te makkelijk gezegd, aangezien je eerder al aangegeven hebt dat scholen weldegelijk een rol hebben in het behoeden van de zeden. Je wil ook niet dat scholieren massaal in peniskoker naar school komen, ookal is dat een soort religieuze overtuiging. Bij mijn school werd een jongen de klas uitgestuurd die een shirt droeg met de tekst "Join the army, travel to faraway places, meet interesting people, and kill them". Een vrij bekende politieke boodschap die zelfs volledig onder de vrijheid van meningsuiting zou moeten vallen. Indertijd vond ik het een grappige uitspraak en de leraar stom. Nu ben ik toch meer de gedachte toegedaan dat de docent een punt had en dat het gewoon niet netjes was zoiets in de klas te dragen. Nou zou je niet zomaar hoofddoekjes moeten verbieden, maar zoals je al eerder zei, als dat (didactische) problemen oplevert (en dan maakt het niet uit of het gaat om kinderen omgangsvormen bij te brengen of de gedachte aangedaan zijn dat de staat geen religie op zou moeten voeden), dan moet een directrice dat ook kunnen aankaarten. Een andere, volkomen legitieme, oplossing zou bijvoorbeeld het schooluniform zijn.
    Ah, ja, maar dit was een (wat chargerende) reactie op iemand die zaken in de publieke ruimte (of 'de publieke ruimtes') wilde verbieden. Ik ben het met je eens dat op scholen bovengenoemde uitingen inderdaad wel aangepakt zouden kunnen worden, alhoewel ik denk dat een school, en zeker een openbare, daar inprincipe terughoudend mee zou moeten zijn. Bij mij op school liep iemand in Cradle of Filthshirts, je weet wel, met masturberende nonnen, naakte vrouwen aan omgekeerde kruisen, en wervende teksten als ‘Jesus is a cunt’. Ook niet erg denderend, maar er is volgens mij niets van gezegd.

De moslimmeisjes hielden trouwens ook hun hoofddoek op, en ook niemand die er moeite mee had. Wat was het leven toen nog eenvoudig eigenlijk. En voor de rokers werd nog een afdakje getimmerd, maar dan een stukje van de deur af, zodat mensen niet door de rook naar binnen hoefden. Eigenlijk was het een paradijsje.
    pi_70345249
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 00:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Wat zijn die feiten dan?
    [..]

Dan had ze de hoofddoek 3 jaar geleden al wel verboden natuurlijk.

Heb jij een bewijs dat alle vrouwen onderdrukt worden met een hoofddoek, dat betekent dus de vele moslimvrouwen allemaal onderdrukt worden. en raar want hoe kunnen de vrouwen nog steeds moslim worden als ze onderdrukt worden snap jij dat ?

Het gaat er niet, je kan onmogelijk iets verbieden waarvan de meerderheid Moslim zijn.
    ruim 75 % van de leerlingen zijn moslim

Het is net als je wilt een in een cafe in de leidseplein alcohol verbieden daar zitten de feestgangers toch niet op te wachten of wel trouwens ?

Daarom is dit een georganiseerde discriminatie, enkel wordt het met mooie woorden recht getrokken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')