abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70324670
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:40 schreef Hephaistos. het volgende:

Islamitische scholen doen het over het algemeen iets beter dan (openbare) zwarte scholen. Dat is natuurlijk waar je mee moet vergelijken, niet met een Christelijke basisschool in Blaricum.
Waar heb je die cijfers vandaan? Als ik zelf kijk naar de eindcijfers van de CITO-toetsen (die overigens volgens sommige linkse softies niet bepalend zijn) dan kom ik tot hele andere conclusies.
pi_70324722
Gewoon iedereen in uniform, jongens en meisjes gescheiden, haar kaal scheren, onderwijssysteem in, en als robots er weer uit.
pi_70324800
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Twijfel toch wel hoor, een hoofddoekverbod? Burka verbod okee maar een hoofddoek?
je mag ook geen pet op.
mijn leraar zei altijd hoofddeksels zijn hier verboden.
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:51:53 #79
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70324843
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:48 schreef Matamalam het volgende:
Gewoon iedereen in uniform, jongens en meisjes gescheiden, haar kaal scheren, onderwijssysteem in, en als robots er weer uit.
eens, maar dan wel mannen boven, vrouwen onder
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:56:29 #80
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70325027
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:47 schreef buachaille het volgende:

[..]

Waar heb je die cijfers vandaan? Als ik zelf kijk naar de eindcijfers van de CITO-toetsen (die overigens volgens sommige linkse softies niet bepalend zijn) dan kom ik tot hele andere conclusies.
Rapport van de Onderwijsinspectie
quote:
De inspectie heeft op islamitische scholen onderzocht of voor leerlingen de kans om met
succes aan het onderwijs deel te nemen verschilt van die van leerlingen op andere (zwarte)
scholen. Dat onderzoek is uitgevoerd door middel van analyse van door de inspectie
verzamelde gegevens, en op basis van de kennis uit het wetenschappelijk onderzoek dat in
Nederland op dit terrein is uitgevoerd.

Beide ingangen leiden tot vergelijkbare conclusies. De leerprestaties van leerlingen op islamitische scholen zijn niet slechter dan op vergelijkbare zwarte scholen. Op verschillende punten scoren ze zelfs beter. De onderwijskansen die islamitische scholen hun leerlingen bieden zijn dus niet slechter en hier en daar wat gunstiger dan op andere zwarte scholen. Wel liggen de prestaties op islamitische scholen, net als op
andere zwarte scholen, doorgaans duidelijk lager dan op de gemiddelde basisschool [8.4].
en
quote:
De inspectie heeft onderzocht of er verschillen zijn tussen de kansen van leerlingen op islamitische
scholen om met succes aan het onderwijs deel te nemen en door te stromen naar vervolgonderwijs en
die van leerlingen op andere zwarte scholen. De leerprestaties van leerlingen op islamitische scholen
zijn niet slechter dan die van leerlingen op vergelijkbare zwarte scholen. Op verschillende punten
scoren ze veeleer beter. Net als het geval is voor de onderwijskansen van leerlingen op islamitische
scholen, onderscheiden de islamitische scholen zich ook in de kwaliteit van het onderwijs niet sterk
van andere scholen. Islamitische scholen zijn in veel opzichten ‘gewone’ scholen.

Een islamitische school is te typeren als een wat traditionele, strenge school met veel aandacht voor de
basisvaardigheden die worden bijgebracht in een gestructureerde omgeving waarbij effectief wordt
omgegaan met de leertijd.
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:23:45 #81
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_70325976
Ik denk dat een schooluniform (als dat tenminste via de wet verplicht wordt gesteld) de oplossing is voor een heleboel problemen.
Waaronder dit gezeur met hoofddoekjes...
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
pi_70326809
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:23 schreef MOON76 het volgende:
Ik denk dat een schooluniform (als dat tenminste via de wet verplicht wordt gesteld) de oplossing is voor een heleboel problemen.
Waaronder dit gezeur met hoofddoekjes...
Viespeuk
pi_70327101
In wezen is het allemaal hetzelfde probleem: Mensen die hun ziekelijke bemoeizucht niet onder controle hebben en anderen willen vertellen wat goed is en hoe ze zich moeten kleden.

Mensen die de hoofddoek willen verbieden lijken nog het meeste op de mensen die een hoofddoek willen verplichten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_70327474
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:51 schreef Weltschmerz het volgende:
In wezen is het allemaal hetzelfde probleem: Mensen die hun ziekelijke bemoeizucht niet onder controle hebben en anderen willen vertellen wat goed is en hoe ze zich moeten kleden.

Mensen die de hoofddoek willen verbieden lijken nog het meeste op de mensen die een hoofddoek willen verplichten.
Dat je een degelijke belgische schoolmadam wilt vergelijken met een kudde fanatieke haatbaarden is jou probleem. De directrice in kwestie signaleert een probleem met sociale druk op moslemmeiden en neemt die meiden tegen hun omgeving in bescherming. Alleen maar toe te juichen toch?
pi_70328264
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:56 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Rapport van de Onderwijsinspectie
[..]

en
[..]

Ik heb het nog even nagekeken maar die gegevens zijn totaal niet representatief. Ten eerste komen de cijfers uit 2002, ten tweede is het rapport opgesteld door een paar D'66-softies en ten derde vergelijkt men met "zwarte" basisscholen van 1e en 2e generatie allochtonen met een zware taalachterstand. Actueel: http://www.minocw.nl/actu(...)derwijs-ernstig.html
pi_70328825
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:00 schreef buachaille het volgende:
Dat je een degelijke belgische schoolmadam wilt vergelijken met een kudde fanatieke haatbaarden is jou probleem. De directrice in kwestie signaleert een probleem met sociale druk op moslemmeiden en neemt die meiden tegen hun omgeving in bescherming. Alleen maar toe te juichen toch?
Nee, want net zo min als een familielid kan bepalen dat zij haar uiterlijke verlokkingen verborgen moet houden, kan een andere persoon ook niet bepalen dat zij verleidelijk moet zijn voor opgefokte puberjongetjes.

Ik juich het enthousiast toe wanneer een meisje haar hoofddoek afwerpt, net zoals ik het toejuich wanneer een meisje besluit om ondanks sociale druk niet haar bilnaad te showen aan alle klasgenoten om aandacht te krijgen wanneer zij zich daar niet prettig bij voelt. Maar zij moet het zelf bepalen, of nou opgelegd wordt door religieuzen hoe iemand zich moet kleden of door antireligieuzen, beide menen dat zij mogen bepalen hoe meisjes zich moeten kleden en dat is wat er niet deugt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_70329150
What's next?
Verplicht witte T-shirts?
Gympen verboden?
pi_70329820
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:40 schreef YouNaiveHuman het volgende:
What's next?
Gympen verboden?
Wat's next, de volgende kudde religieuze haatbaarden die een hoofddoekje voor hoeren vinden en eisen dat ze een burqa en kuisheidsgordel gaan dragen?
pi_70330241
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:56 schreef buachaille het volgende:

[..]

Wat's next, de volgende kudde religieuze haatbaarden die een hoofddoekje voor hoeren vinden en eisen dat ze een burqa en kuisheidsgordel gaan dragen?
Jij ziet geen verschil tussen mensen die iets vrijwillig dragen en mensen verplichten iets te dragen?
pi_70330683
Ik zie meisjes een stuk liever zonder hoofddoek, maar de hoofddoek verbieden gaat wat ver . Maar ja, het gaat hier om België. Dat blijft op bepaalde vlakken gewoon flink achterlopen op Nederland - bijvoorbeeld waar het de omgang met etnische of religieuze minderheden betreft.
Sum es est, sumus estis sunt
  woensdag 24 juni 2009 @ 17:21:15 #92
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70330686
In België is het zo dat niet zichtbaar religieuze of politieke symbolen in openbare ruimtes of publieke diensten gedragen mogen worden.
Dat het hier en daar gedoogd wordt veroorzaakt deze discussie, terwijl nog niet zo heel lang geleden het schooluniform verplicht was.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_70330733
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 17:08 schreef YouNaiveHuman het volgende:

[..]

Jij ziet geen verschil tussen mensen die iets vrijwillig dragen en mensen verplichten iets te dragen?
Een hoofddoek vrijwillig dragen? Dat kan toch niet. Hoe kun je het ook maar denken, dhimmi die je er bent.

Dhimmitude! DHIMMITUDE!
Sum es est, sumus estis sunt
pi_70331060
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 17:22 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Een hoofddoek vrijwillig dragen? Dat kan toch niet. Hoe kun je het ook maar denken, dhimmi die je er bent.

Dhimmitude! DHIMMITUDE!
Grapje
pi_70331089
School gaat zich nu ook bemoeien met je persoonlijke keus. Dat is pas dwang!
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:02:25 #96
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70331876
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 17:33 schreef Chadi het volgende:
School gaat zich nu ook bemoeien met je persoonlijke keus. Dat is pas dwang!
Een school is natuurlijk een instituut waar wél zekere omgangsregels en normen heersen. Een school hoeft niet alles te accepteren wat op straat of thuis wel kan, denk aan op tafels zitten, met je voeten op stoelen zitten, enz. Het is allemaal niet verboden bij wet, maar een school kan dit wel eisen en zelfs bepaalde sancties opleggen en eisen stellen aan b.v. het aanspreken van de docent.

Nu is er ook een leerplicht, dus in die zin ben ik wel van mening dat scholen ten dele, waar het religieuze overtuigingen betreft, zich coulant moeten opstellen. Ook vanuit een pragmatisch oogpunt: Het is volgens mij fijner dat islamitische leerlingen samen met niet-islamitische leerlingen naar school dan dat je ze in feite dwingt tot de keus een religieuze overtuiging op te geven of een eigen school op te richten. Bij een algemeen verbod zal er snel voldoende reden zijn een eigen school op te richten (want volgens mij biedt de Belgische wet die mogelijkheid ook).

Als een school dus per se hoofddoekjes wil verbieden, dan zij dat zo, maar onderwijl zie je dat dit er niet zozeer toe leidt dat leerlingen hun hoofddoek afdoen, als wel dat ze naar een andere school gaan. En dat daar, in dit geval, daar de radicalisering toeneemt; juist een averechts effect als integratie je doel is. Het probleem blijkt hier namelijk uiteindelijk niet het dragen van een hoofddoek te zijn, maar de fanatieke moslimjongeren.

Of dit verbod nu de meest pragmatische oplossing is, misschien wel, die directrice lijkt er wel lang over nagedacht en meegeworsteld te hebben. Want eigenlijk blijkt uit dit stuk dat er meiden zijn die zelf geen hoofddoeken meer willen dragen, maar er toch toe gedwongen worden, waar ze, als de racialere jongeren evenredig over scholen verspreid waren geweest, sterker hadden gestaan. Al met al lijkt dit me dus juist de beroerdste uitkomst mogelijk.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:25:26 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_70332462
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:40 schreef YouNaiveHuman het volgende:
What's next?
Gympen verboden?
Nee, hoofddoekjes.

vrijheid van godsdienst ok. Maar ga een ander er niet mee opzadelen en houd het lekker voor jezelf. Ofwel, dan wil ik ook geen kruiskettingen en andere geloofsuitingen zien.

Ben daar wel helemaal voor. Oprotten ermee met al die prullen. draag ook mijn geloofsovertuiging ONDER mijn kleren. Niemand die het ziet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:30:19 #98
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70332587
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:25 schreef Red_85 het volgende:
vrijheid van godsdienst ok. Maar ga een ander er niet mee opzadelen en houd het lekker voor jezelf. Ofwel, dan wil ik ook geen kruiskettingen en andere geloofsuitingen zien.
Dan blijft er niet heel veel over van die vrijheid hè. Kerkgebouwen kunnen dan ook niet meer.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:39:46 #99
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_70332827
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, hoofddoekjes.

Ben daar wel helemaal voor. Oprotten ermee met al die prullen. draag ook mijn geloofsovertuiging ONDER mijn kleren. Niemand die het ziet.
Vrijheid van godsdienst ok.

Vrijheid van meningsuiting ok, maar houd je mening voor jezelf zodat niemand het hoort.
Demonstratierecht ok, zolang niemand het maar ziet of merkt.
Persvrijheid ok, als het mijn visie maar ondersteund.
Emacipatie voor homo's ok, maar ik wil ze niet hand in hand op straat zien lopen. Oprotten met dat kleffe gedoe.

Gelukkig zijn we niet van jou afhankelijk voor het concept van vrijheid.
Géén kloon van tvlxd!
pi_70333894
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:02 schreef Iblis het volgende:

[..]

Een school is natuurlijk een instituut waar wél zekere omgangsregels en normen heersen. Een school hoeft niet alles te accepteren wat op straat of thuis wel kan, denk aan op tafels zitten, met je voeten op stoelen zitten, enz. Het is allemaal niet verboden bij wet, maar een school kan dit wel eisen en zelfs bepaalde sancties opleggen en eisen stellen aan b.v. het aanspreken van de docent.

Nu is er ook een leerplicht, dus in die zin ben ik wel van mening dat scholen ten dele, waar het religieuze overtuigingen betreft, zich coulant moeten opstellen. Ook vanuit een pragmatisch oogpunt: Het is volgens mij fijner dat islamitische leerlingen samen met niet-islamitische leerlingen naar school dan dat je ze in feite dwingt tot de keus een religieuze overtuiging op te geven of een eigen school op te richten. Bij een algemeen verbod zal er snel voldoende reden zijn een eigen school op te richten (want volgens mij biedt de Belgische wet die mogelijkheid ook).

Als een school dus per se hoofddoekjes wil verbieden, dan zij dat zo, maar onderwijl zie je dat dit er niet zozeer toe leidt dat leerlingen hun hoofddoek afdoen, als wel dat ze naar een andere school gaan. En dat daar, in dit geval, daar de radicalisering toeneemt; juist een averechts effect als integratie je doel is. Het probleem blijkt hier namelijk uiteindelijk niet het dragen van een hoofddoek te zijn, maar de fanatieke moslimjongeren.

Of dit verbod nu de meest pragmatische oplossing is, misschien wel, die directrice lijkt er wel lang over nagedacht en meegeworsteld te hebben. Want eigenlijk blijkt uit dit stuk dat er meiden zijn die zelf geen hoofddoeken meer willen dragen, maar er toch toe gedwongen worden, waar ze, als de racialere jongeren evenredig over scholen verspreid waren geweest, sterker hadden gestaan. Al met al lijkt dit me dus juist de beroerdste uitkomst mogelijk.
Dan is het nog niet aan de school om in te grijpen in de levenssfeer van een persoon. School moet neutraal les geven en zich verder niet bemoeien met iemands voorkeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')