Bronquote:Een driehonderdtal leerlingen van het Koninklijk Atheneum van Antwerpen wil zich vandaag laten uitschrijven. Zij protesteren tegen de invoering van het hoofddoekverbod vanaf 1 september, meldt het Gazet van Antwerpen.
Door de uitschrijving van 300 jongeren zou het Atheneum van Antwerpen de helft van zijn leerlingen verliezen. Directrice Karin Heremans laat zich niet onder druk zetten. “De leerlingen moeten beseffen dat ze gezakt zijn als ze zich voor het einde van het schooljaar uitschrijven”, zegt de directrice.
De leerlingen organiseren vanavond ook een betoging tegen het hoofddoekverbod. Nordine Taouil, de Antwerpse imam en voorzitter van de moslimraad, roept de moslimouders op om hun kinderen vanaf 1 september thuis te houden.
Op school of werkquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Twijfel toch wel hoor, een hoofddoekverbod? Burka verbod okee maar een hoofddoek?
Werk in publieke functies als agent of shit of bij de gemeente oke, gewoon verbieden maar op schoolquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Op school of werkgewoon een algeheel hoofddeksel verbod, in je pauze of na werk/school al doe je 10 hoofddoekjes (
) op
Weet niet hoe het tegenwoordig is gesteld met middelbaar onderwijs, maar ik moest 10 jaar geleden niet in me hoofd halen om een petje op te hebben (dat versta jij ook toch onder jezelf mogen zijn? )quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Werk in publieke functies als agent of shit of bij de gemeente oke, gewoon verbieden maar op schoolals je daar al niet eens jezelf mag zijn
En waarom zou het geen probleem zijn als men het hoofddoekje gewoon thuis laat dan?quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:54 schreef werkeend het volgende:
ik ben tegen elke voor van verbod met betrekking tot kleding. Als ik een death metal t-shirt aan wou naar school was dat nooit een probleem. Waarom is dit nu opeens wel een groot probleem?
Dus dwang, prima verbod dusquote:Nordine Taouil, de Antwerpse imam en voorzitter van de moslimraad, roept de moslimouders op om hun kinderen vanaf 1 september thuis te houden.
Nu mag dat nog steeds niet. Maar een petje voor de lol en een hoofddoek uit levensovertuiging is heel wat anders. Je kan het wel gelijktrekken tot het principe van een hoofddeksel dragen maar dat is ook kort door de bocht.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Weet niet hoe het tegenwoordig is gesteld met middelbaar onderwijs, maar ik moest 10 jaar geleden niet in me hoofd halen om een petje op te hebben (dat versta jij ook toch onder jezelf mogen zijn? )
je mag niet eens de Nederlandse vlag meer op je kleding hebben in NL, dus ja.... als A niet mag qua "uiting" mag B ook niet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:54 schreef werkeend het volgende:
ik ben tegen elke voor van verbod met betrekking tot kleding. Als ik een death metal t-shirt aan wou naar school was dat nooit een probleem. Waarom is dit nu opeens wel een groot probleem? Het is onzinnig en zorgt alleen maar voor spanningen waar dat helemaal niet nodig is. boeie dat er iemand met een hoofddoekje in de klas zit.. alsof die persoon zonder hoofddoekje beter/slechter integreert ofzo
Het hoofddoekje werkt religieuze segregatie in de hand. Van een schoolleiding wiens wens het is om de school "gezellig" te houden kan ik me een dergelijke regel zeer goed voorstellen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nu mag dat nog steeds niet. Maar een petje voor de lol en een hoofddoek uit levensovertuiging is heel wat anders. Je kan het wel gelijktrekken tot het principe van een hoofddeksel dragen maar dat is ook kort door de bocht.
Op Nederlandse scholen mogen petjes 9 van de 10 keer ook niet. Alleen hoofddoekjes... daar maken we ene uitzondering voor.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Werk in publieke functies als agent of shit of bij de gemeente oke, gewoon verbieden maar op schoolals je daar al niet eens jezelf mag zijn
Petjes bedekken het gezicht, hoofddoekjes niet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Weet niet hoe het tegenwoordig is gesteld met middelbaar onderwijs, maar ik moest 10 jaar geleden niet in me hoofd halen om een petje op te hebben (dat versta jij ook toch onder jezelf mogen zijn? )
Gezelligheid is inderdaad belangrijker dan godsdienstvrijheid.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:01 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het hoofddoekje werkt religieuze segregatie in de hand. Van een schoolleiding wiens wens het is om de school "gezellig" te houden kan ik me een dergelijke regel zeer goed voorstellen.
Dat mag wel. Moet je eens kijken naar die hoeveelheid Nederlands-elftal shirtjes er soms rondlopen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
je mag niet eens de Nederlandse vlag meer op je kleding hebben in NL
quote:, dus ja.... als A niet mag qua "uiting" mag B ook niet.
Ik ben overigens voor alles mag hoor, hoofddoekjes storen me niet zo.
Religie werkt sowieso segregatie in de hand. Huidskleur, gewoontes, gedrag alles. Dat veranderd echt niet als iemand geen hoofddoekje meer draagt hoorquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:01 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het hoofddoekje werkt religieuze segregatie in de hand. Van een schoolleiding wiens wens het is om de school "gezellig" te houden kan ik me een dergelijke regel zeer goed voorstellen.
Gezelligheid is inderdaad belangrijker dan het op je school toestaan van het dragen van uitingen van een religieus fascistische systeem ja.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:02 schreef eleusis het volgende:
Gezelligheid is inderdaad belangrijker dan godsdienstvrijheid.
Niet als ik de klep naar achter deed en dan nog mocht het nietquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:02 schreef Zith het volgende:
[..]
Petjes bedekken het gezicht, hoofddoekjes niet.
alsof de hoofddoekmeisjes nu spontaan NIET gaan samenklitten... je hebt ALTIJD groepsvorming op school en als ze geen hoofddoekjes meer dragen zullen ze nog altijd samen hangen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:01 schreef buachaille het volgende:
[..]
... Heeft iemand je wel eens uitgelegd hoe je een pet opzet?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:02 schreef Zith het volgende:
[..]
Petjes bedekken het gezicht, hoofddoekjes niet.
http://www.scholieren.com/werkstukken/23675quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:02 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat mag wel. Moet je eens kijken naar die hoeveelheid Nederlands-elftal shirtjes er soms rondlopen.
[..]
Zelfs zoiets banaals als het dragen van witte sokken werkt al segregatie in de hand. Laat staan hoezeer dat geldt voor het dragen van zo'n hoofddoek.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Religie werkt sowieso segregatie in de hand. Huidskleur, gewoontes, gedrag alles. Dat veranderd echt niet als iemand geen hoofddoekje meer draagt hoorAlsof ze dan ineens geen moslims meer zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |