abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70315894
quote:
Een driehonderdtal leerlingen van het Koninklijk Atheneum van Antwerpen wil zich vandaag laten uitschrijven. Zij protesteren tegen de invoering van het hoofddoekverbod vanaf 1 september, meldt het Gazet van Antwerpen.

Door de uitschrijving van 300 jongeren zou het Atheneum van Antwerpen de helft van zijn leerlingen verliezen. Directrice Karin Heremans laat zich niet onder druk zetten. “De leerlingen moeten beseffen dat ze gezakt zijn als ze zich voor het einde van het schooljaar uitschrijven”, zegt de directrice.

De leerlingen organiseren vanavond ook een betoging tegen het hoofddoekverbod. Nordine Taouil, de Antwerpse imam en voorzitter van de moslimraad, roept de moslimouders op om hun kinderen vanaf 1 september thuis te houden.
Bron

Hulde voor de directrice en nu hopen dat ze haar rug recht blijft houden en niet zwicht hiervoor onder druk.
Ik zou in principe wel zijn voor een schooluniform
  PR/Manusje van alles woensdag 24 juni 2009 @ 10:46:09 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_70315951
Twijfel toch wel hoor, een hoofddoekverbod? Burka verbod okee maar een hoofddoek?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_70316083
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Twijfel toch wel hoor, een hoofddoekverbod? Burka verbod okee maar een hoofddoek?
Op school of werk gewoon een algeheel hoofddeksel verbod, in je pauze of na werk/school al doe je 10 hoofddoekjes ( ) op
pi_70316243
Dan gaan ze toch naar Saudie Arabië

Of het klooster in natuurlijk.
  PR/Manusje van alles woensdag 24 juni 2009 @ 10:54:21 #5
Toezicht is gezond!
pi_70316256
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:49 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Op school of werk gewoon een algeheel hoofddeksel verbod, in je pauze of na werk/school al doe je 10 hoofddoekjes ( ) op
Werk in publieke functies als agent of shit of bij de gemeente oke, gewoon verbieden maar op school als je daar al niet eens jezelf mag zijn
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:54:52 #6
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_70316282
ik ben tegen elke voor van verbod met betrekking tot kleding. Als ik een death metal t-shirt aan wou naar school was dat nooit een probleem. Waarom is dit nu opeens wel een groot probleem? Het is onzinnig en zorgt alleen maar voor spanningen waar dat helemaal niet nodig is. boeie dat er iemand met een hoofddoekje in de klas zit.. alsof die persoon zonder hoofddoekje beter/slechter integreert ofzo
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_70316343
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Werk in publieke functies als agent of shit of bij de gemeente oke, gewoon verbieden maar op school als je daar al niet eens jezelf mag zijn
Weet niet hoe het tegenwoordig is gesteld met middelbaar onderwijs, maar ik moest 10 jaar geleden niet in me hoofd halen om een petje op te hebben (dat versta jij ook toch onder jezelf mogen zijn? )
pi_70316353
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:54 schreef werkeend het volgende:
ik ben tegen elke voor van verbod met betrekking tot kleding. Als ik een death metal t-shirt aan wou naar school was dat nooit een probleem. Waarom is dit nu opeens wel een groot probleem?
En waarom zou het geen probleem zijn als men het hoofddoekje gewoon thuis laat dan?
pi_70316462
quote:
Nordine Taouil, de Antwerpse imam en voorzitter van de moslimraad, roept de moslimouders op om hun kinderen vanaf 1 september thuis te houden.
Dus dwang, prima verbod dus
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_70316481
Dan komen ze toch gezellig naar Nederland ... hier mag alles
  PR/Manusje van alles woensdag 24 juni 2009 @ 10:59:37 #11
Toezicht is gezond!
pi_70316488
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:56 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Weet niet hoe het tegenwoordig is gesteld met middelbaar onderwijs, maar ik moest 10 jaar geleden niet in me hoofd halen om een petje op te hebben (dat versta jij ook toch onder jezelf mogen zijn? )
Nu mag dat nog steeds niet. Maar een petje voor de lol en een hoofddoek uit levensovertuiging is heel wat anders. Je kan het wel gelijktrekken tot het principe van een hoofddeksel dragen maar dat is ook kort door de bocht.
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:00:28 #12
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_70316521
Netjes van de studenten om zich op deze manier solidair te verklaren met hun klasgenoten. Het is natuurlijk bullshit dat een school je gaat beperken in je kledij zolang deze kleding binnen de fatsoensnorm is. In publieke functies kan ik het me nog voorstellen maar een school is de plek waar je kennis opdoet, ongeacht wat je overtuigingen zijn en of je ervoor kiest een tulband, keppeltje of hoofddoek op te doen
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:00:44 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70316533
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:54 schreef werkeend het volgende:
ik ben tegen elke voor van verbod met betrekking tot kleding. Als ik een death metal t-shirt aan wou naar school was dat nooit een probleem. Waarom is dit nu opeens wel een groot probleem? Het is onzinnig en zorgt alleen maar voor spanningen waar dat helemaal niet nodig is. boeie dat er iemand met een hoofddoekje in de klas zit.. alsof die persoon zonder hoofddoekje beter/slechter integreert ofzo
je mag niet eens de Nederlandse vlag meer op je kleding hebben in NL, dus ja.... als A niet mag qua "uiting" mag B ook niet.

Ik ben overigens voor alles mag hoor, hoofddoekjes storen me niet zo .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_70316560
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nu mag dat nog steeds niet. Maar een petje voor de lol en een hoofddoek uit levensovertuiging is heel wat anders. Je kan het wel gelijktrekken tot het principe van een hoofddeksel dragen maar dat is ook kort door de bocht.
Het hoofddoekje werkt religieuze segregatie in de hand. Van een schoolleiding wiens wens het is om de school "gezellig" te houden kan ik me een dergelijke regel zeer goed voorstellen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 11:01:48 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70316582
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Op Nederlandse scholen mogen petjes 9 van de 10 keer ook niet. Alleen hoofddoekjes... daar maken we ene uitzondering voor.
  † In Memoriam † woensdag 24 juni 2009 @ 11:02:03 #16
230491 Zith
pls tip
pi_70316590
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:56 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Petjes bedekken het gezicht, hoofddoekjes niet.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:02:34 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70316615
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:01 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het hoofddoekje werkt religieuze segregatie in de hand. Van een schoolleiding wiens wens het is om de school "gezellig" te houden kan ik me een dergelijke regel zeer goed voorstellen.
Gezelligheid is inderdaad belangrijker dan godsdienstvrijheid.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:02:42 #18
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70316625
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

je mag niet eens de Nederlandse vlag meer op je kleding hebben in NL
Dat mag wel. Moet je eens kijken naar die hoeveelheid Nederlands-elftal shirtjes er soms rondlopen.
quote:
, dus ja.... als A niet mag qua "uiting" mag B ook niet.

Ik ben overigens voor alles mag hoor, hoofddoekjes storen me niet zo .
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  PR/Manusje van alles woensdag 24 juni 2009 @ 11:03:28 #19
Toezicht is gezond!
pi_70316655
quote:

[..]

Religie werkt sowieso segregatie in de hand. Huidskleur, gewoontes, gedrag alles. Dat veranderd echt niet als iemand geen hoofddoekje meer draagt hoor Alsof ze dan ineens geen moslims meer zijn
pi_70316687
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:02 schreef eleusis het volgende:

Gezelligheid is inderdaad belangrijker dan godsdienstvrijheid.
Gezelligheid is inderdaad belangrijker dan het op je school toestaan van het dragen van uitingen van een religieus fascistische systeem ja.
pi_70316693
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:02 schreef Zith het volgende:

[..]

Niet als ik de klep naar achter deed en dan nog mocht het niet en hoofddoekjes bedekken meer hoofd/gezicht dan petjes dus een kul argument natuurlijk, maar dat weet je zelf ook
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:05:09 #22
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_70316724
quote:

[..]

alsof de hoofddoekmeisjes nu spontaan NIET gaan samenklitten... je hebt ALTIJD groepsvorming op school en als ze geen hoofddoekjes meer dragen zullen ze nog altijd samen hangen.
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 11:05:39 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70316741
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:02 schreef Zith het volgende:

[..]

... Heeft iemand je wel eens uitgelegd hoe je een pet opzet?
pi_70316744
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:02 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat mag wel. Moet je eens kijken naar die hoeveelheid Nederlands-elftal shirtjes er soms rondlopen.
[..]
http://www.scholieren.com/werkstukken/23675
Nederlandse vlag moet van schooltas
pi_70316745
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Religie werkt sowieso segregatie in de hand. Huidskleur, gewoontes, gedrag alles. Dat veranderd echt niet als iemand geen hoofddoekje meer draagt hoor Alsof ze dan ineens geen moslims meer zijn
Zelfs zoiets banaals als het dragen van witte sokken werkt al segregatie in de hand. Laat staan hoezeer dat geldt voor het dragen van zo'n hoofddoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')