Punten behaald in vorig topic en gestegen op de ranglijst
 Punten behaald in vorig topic en gestegen op de ranglijst  Punten behaald maar niet gestegen op de ranglijst
 Punten behaald maar niet gestegen op de ranglijst Punten behaald en nieuw in het spel
  Punten behaald en nieuw in het spel -5 punten geen nieuw Topic geopend
 -5 punten geen nieuw Topic geopend -5 punten punten niet bijgewerkt in vorige topic
  -5 punten punten niet bijgewerkt in vorige topic 

quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Van welk bedrijf is DHL de dochteronderneming?

Dat is een betere gokquote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:08 schreef Tanjaa het volgende:
Nou, dan gok ik op zn voornaam : Wolfgang

quote:

Vast niet met die wapens erin. Lijkt eerder van een rebellengroep oid. Tamil Tigers?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:12 schreef Ofyles2 het volgende:
Zimbabwe

quote:

is een grap waarbij men iets doet of een ander iets laat doen. Men vertelt dus geen grap, maar haalt een grap uit.
  is een grap waarbij men iets doet of een ander iets laat doen. Men vertelt dus geen grap, maar haalt een grap uit. ?
 ?

Yepquote:

Sorry ik was even hier mee bezig :quote:

Je kan nog geen half uur verzaken of je beurt gaat meteen voorbij
 Je kan nog geen half uur verzaken of je beurt gaat meteen voorbij  

Die was hem. Opvolger zoek ik.quote:
Tussen 0 en 6 kan ik het me voorstellen, daarbuiten niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
TeringJe kan nog geen half uur verzaken of je beurt gaat meteen voorbij

Draai de twee laatste letters om, eerste twee letters zijn fout.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:57 schreef De_Hertog het volgende:
Hobb of Hubb of zo iets was het volgens mij.

Terecht ook, anders gaat de vaart eruit, dat is niet leuk. Trek het punt er maar afquote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
TeringJe kan nog geen half uur verzaken of je beurt gaat meteen voorbij
 .
. .
.

Ik ga ervanuit dat het een 'bedrijfsongelukje' was.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:01 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Terecht ook, anders gaat de vaart eruit, dat is niet leuk. Trek het punt er maar af.

Ik moest even denkenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Draai de twee laatste letters om, eerste twee letters zijn fout.

Dat is juistquote:
 qonmann +1
 qonmann +1 

quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:57 schreef De_Hertog het volgende:
Hobb of Hubb of zo iets was het volgens mij.
Niet helemaal waar dan hequote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Draai de twee laatste letters om, eerste twee letters zijn fout.

is de op een-na-oudste ISP in Nederland, na
 is de op een-na-oudste ISP in Nederland, na   . Het was de eerste provider die internettoegang aan particulieren aanbood.
 . Het was de eerste provider die internettoegang aan particulieren aanbood. 

Yepquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:23 schreef De_Hertog het volgende:
XS4all?

Nee, de rivier waar het om gaat komt uiteindelijk (via nog een andere rivier) wel in de Taag terecht.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Aan de Taag?

Dan is het waarschijnlijk een dermate miezerig kutstroompje dat ik me er niet voor hoef te schamen dat ik dat niet weetquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, de rivier waar het om gaat komt uiteindelijk (via nog een andere rivier) wel in de Taag terecht.

Het is net zo iets als de Spree in Berlijn, vrij klein maar (als het goed is dan) toch bekend vanwege de ligging. En die wisten jullie ookquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is het waarschijnlijk een dermate miezerig kutstroompje dat ik me er niet voor hoef te schamen dat ik dat niet weet

De Spree had ik ook wel geweten jaquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het is net zo iets als de Spree in Berlijn, vrij klein maar (als het goed is dan) toch bekend vanwege de ligging. En die wisten jullie ook
 Maar ik ben nou best wel benieuwd eigenlijk
 Maar ik ben nou best wel benieuwd eigenlijk  

)
)

Ik wacht wel ff
 Ik wacht wel ff  

..dan zoek je vast niet goedquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, zelfs opzoeken maakt me niet wijzerIk wacht wel ff

Staat gewoon op wikipedia hoorquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, zelfs opzoeken maakt me niet wijzerIk wacht wel ff
 Het was de Manzanares. Nu nooit meer vergeten he, in deel 2617 vraag ik het nog een keer
 Het was de Manzanares. Nu nooit meer vergeten he, in deel 2617 vraag ik het nog een keer 

Ik kwam niet verder danquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:46 schreef De_Hertog het volgende:
Staat gewoon op wikipedia hoorHet was de Manzanares. Nu nooit meer vergeten he, in deel 2617 vraag ik het nog een keer
quote:Water supply
Madrid derives almost 50 percent of its water supply from dams and reservoirs built on the Lozoya River, such as the El Atazar Dam.

Of in goed Tsjechisch de Vltava. Gelukkig hebben de Duitsers een beter uitspreekbare naam verzonnen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:47 schreef qonmann het volgende:
Moldauu

Als grote steden al hun water uit de rivier waar ze aan lagen moesten halen waren die rivieren niet meer de stad uit gekomenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kwam niet verder dan
[..]
Praag is de Moldau (Vltava) idd

. Het is een prachtig voorbeeld van programmatische muziek.
 . Het is een prachtig voorbeeld van programmatische muziek. geschreven tussen 20 november 1874 en 8 december 1874.
  geschreven tussen 20 november 1874 en 8 december 1874. 

Mwoa, zeker in zo'n aride gebied als waar Madrid ligt, best wel een goed punt jaquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als grote steden al hun water uit de rivier waar ze aan lagen moesten halen waren die rivieren niet meer de stad uit gekomen

Noquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:51 schreef Ofyles2 het volgende:
Dvorak

Dvorzak is ook Tjechquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ken maar 1 Tsjechische componist maar die heeft iets over WO2 geschreven. Dus die zal het wel niet zijn

Nee ik bedoelde Martinu, maar die is het ook nietquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:54 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dvorzak is ook Tjech
En Janacek is niet

quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:53 schreef De_Hertog het volgende:
Smetana

Hoe weet je zoiets manquote:

Je bent ook altijd achterdochtig.Kan je niet gewoon accepteren dat mensen zoiets weten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe weet je zoiets man
Smetana betekent overigens "Room" (als in koffieroom, slagroom etc)

Mooi stuk. CD staat in de kastquote:

Nee sorryquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:00 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Je bent ook altijd achterdochtig.Kan je niet gewoon accepteren dat mensen zoiets weten.
 Ik kan best accepteren dat mensen zoiets weten hoor, maar als ik vraag naar Jochen Rindt en niemand weet het, dan ligt het blijkbaar aan mij
 Ik kan best accepteren dat mensen zoiets weten hoor, maar als ik vraag naar Jochen Rindt en niemand weet het, dan ligt het blijkbaar aan mij  Dat vind ik dan ook raar
 Dat vind ik dan ook raar  

Ik weet niet of dat achterdochtigheid is hoor. Meer gewoon verbazingquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:00 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Je bent ook altijd achterdochtig.Kan je niet gewoon accepteren dat mensen zoiets weten.
 Ik heb dat soms ook wel eens hier, kan me voorstellen dat dat wederzijds is
 Ik heb dat soms ook wel eens hier, kan me voorstellen dat dat wederzijds is  

Heb het ook ergens staanquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mooi stuk. CD staat in de kast
Welk christelijk muziekstuk is de oorsprong van het Eurovisie melodietje?

Exactlyquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:02 schreef De_Hertog het volgende:
Meer gewoon verbazingIk heb dat soms ook wel eens hier, kan me voorstellen dat dat wederzijds is

Ik dacht dat dat uit de negende van Beethoven was ..het gezongen gedeeltequote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mooi stuk. CD staat in de kast
Welk christelijk muziekstuk is de oorsprong van het Eurovisie melodietje?

Nee, dat is geen kerkelijk stuk. Het is wel zo iets: een 'gedicht' door verschillende componisten op muziek gezet.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:02 schreef Ofyles2 het volgende:
Ode an die Freude?

Ah ik zie het nu, de 9e van beethoven / ode an die freude wordt gebruikt als 'europees volkslied'. Maar ik heb het over het Eurovisie muziekje, van het songfestival oa dusquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:04 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat uit de negende van Beethoven was ..het gezongen gedeelte

die van mij zal het niet zijn..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:15 schreef Mark het volgende:
Tja, zoveel mogelijkheden......

quote:God, U loven wij; Heer, U prijzen wij.
Eeuwige Vader, U eert de ganse aarde.

Niet echt mijn ding..
  Niet echt mijn ding..  

Dat mag ook niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga hier echt niet mijn grootmoeder van 89 mee lastigvallen, die vult het blind aan

We komen er nog welquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:19 schreef qonmann het volgende:
't is een psalm of gezang
Grote God heet het wellicht ..Almighty Lord ?
 Bijna, en dan in het Latijn.
 Bijna, en dan in het Latijn.

Nee. Ze is stekeblindquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat mag ook niet.
Je mag haar wel aanbieden een account aan te maken. Of ze de snelheid van dit topic volgt is twee.

quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat mag ook niet.
Je mag haar wel aanbieden een account aan te maken. Of ze de snelheid van dit topic volgt is twee.

Je bent ook niet gauw tevreden..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
We komen er nog welBijna, en dan in het Latijn.

Deus Maximusquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
We komen er nog welBijna, en dan in het Latijn.

Ik zij 'bijna', als het letterlijk dat was had qonmann het punt wel gehadquote:
 Met de Nederlandse tekst en deze hints moet je er echt wel komen..
 Met de Nederlandse tekst en deze hints moet je er echt wel komen..

is een eolische afzetting van silt. Silt is de textuurfractie met een korrelgrootte die tussen die van zand en lutum in ligt. Qua samenstelling bevat
  is een eolische afzetting van silt. Silt is de textuurfractie met een korrelgrootte die tussen die van zand en lutum in ligt. Qua samenstelling bevat   voornamelijk siliciclastica (kwarts en andere silicaten), maar het kan ook een kleine fractie kleimineralen bevatten. Soms is die fractie groter geworden sinds het moment van sedimentatie als gevolg van chemische verwering.
  voornamelijk siliciclastica (kwarts en andere silicaten), maar het kan ook een kleine fractie kleimineralen bevatten. Soms is die fractie groter geworden sinds het moment van sedimentatie als gevolg van chemische verwering. 

Klotekutzooi.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:31 schreef De_Hertog het volgende:
Had gedacht dat iemand 'Te Deum' wel zou kennen... Maargoed, niet dus. Nieuwe vraag volgt. Ik ben zo weg, dus dit wordt een F5-vraag

Löss?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:38 schreef qonmann het volgende:
is een eolische afzetting van silt. Silt is de textuurfractie met een korrelgrootte die tussen die van zand en lutum in ligt. Qua samenstelling bevat
voornamelijk siliciclastica (kwarts en andere silicaten), maar het kan ook een kleine fractie kleimineralen bevatten. Soms is die fractie groter geworden sinds het moment van sedimentatie als gevolg van chemische verwering.
Wat is

quote:

Ben ik even iemand aan het mailen, word ik meteen op mijn eigen vakgebied gekloptquote:

quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben ik even iemand aan het mailen, word ik meteen op mijn eigen vakgebied geklopt

De KErrstmanquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Wie is de bekendste inwoner van Rovaniemi?

Maar die is niet zo bekend
 Maar die is niet zo bekend  

Aardig gegokt, ik weet wie je bedoelt, maar nee, het is niet Roger Millaquote:

Ojh jaquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:52 schreef Mark het volgende:
Roger Milla?

De eerste rader had het land in elk geval goedquote:

quote:
 Mark +1
 Mark +1 

Exact!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:08 schreef Ofyles2 het volgende:
Bas van der Vlies

Nee iedereen wordt voor zijn 38ste wel kapotgeschoptquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:07 schreef Mark het volgende:
Zou hem vandaag de dag niet meer lukken, denk ik

28 inmiddelsquote:

Sad. Stanley Matthews was 33 jaar lang actief op het hoogste niveauquote:

Maar die speelde ook op zondagquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sad. Stanley Matthews was 33 jaar lang actief op het hoogste niveau

ja, maar maak DAT Bas vd Vlies maar eens wijsquote:

Capo is Italiaans voor hoofd en komt voor in de volgende betekenissen:quote:
 Next!
 Next!

De acteurs bedoel ik..quote:

quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:22 schreef qonmann het volgende:
de speurneusjes weten dit
Geen punten voor dit vraagje: Wie is er over 1 uur en 39 minuten jarig? ^^
eh jij ?

Jaah, vorige bladzijdequote:

2 antwoorden gegeven: Marlon brando, al pacinoquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:21 schreef Tanjaa het volgende:
Noem 4 hoofdrollen uit The Godfather ( acteurs daarvan )
Geen punten voor dit vraagje: Wie is er over 1 uur en 39 minuten jarig? ^^

Omdat 4 misschien wat lastig is hoeven jullie er nog maar 1equote:

Zijn net even geen kenners van deze film aanwezig, kan gebeurenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:31 schreef Tanjaa het volgende:
Nou, ik dacht niet dat deze zo lastig zou zijn

quote:

Lees even een stukje terug..quote:

Ik laat maar even gaan, ben het ff kwijtquote:

quote:

maar ik heb die films dan ook al tig keer gezien..
 maar ik heb die films dan ook al tig keer gezien.. 

Goed gokje, W.F. it is. qonmann +1quote:

..en een goede dag morgenquote:

-dynastie bekleedde het koningschap van Engeland en Wales van 1485 tot 1603. Van 1541 tot 1603 regeerden de
 -dynastie bekleedde het koningschap van Engeland en Wales van 1485 tot 1603. Van 1541 tot 1603 regeerden de   ook als koning van Ierland.
  ook als koning van Ierland. 

De Tudors veranderden Engeland van een onbelangrijke staat in een machtige Renaissance-natie. Het Tudor-tijdperk was een enorme bloeiperiode voor de Engelse cultuur, waaronder literatuur, wetenschap, architectuur en handel. De Tudors versterkten ook de Engelse vloot en legden de basis voor het Britse koloniale imperium.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:14 schreef Yankee het volgende:
Tudor

Ja nice! qonmann +1quote:

Nee het is ook geen Engelsmanquote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Charles Dickens?
Ik heb zo een gevoel dat hij hoe dan ook Charles heet

Ander werelddeelquote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Peter Stuyvesant??

quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:37 schreef Mark het volgende:
Kruger?

Jazekerquote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:49 schreef Yankee het volgende:
Pakistan?

Ben slapen
 Ben slapen  

Usain Bolt inderdaad. qonmann +1quote:

Ze loopt met ons de nacht inquote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:59 schreef Szura het volgende:
Gevaert

quote:

France, Spain, Greece...quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:04 schreef Szura het volgende:
Noem het enige land ter wereld met 1 lettergreep

Democratische Volksrepubliek Laosquote:Op woensdag 24 juni 2009 00:11 schreef De_Hertog het volgende:
Laos ook trouwens, volgens mij moet je dat als één lettergreep zien en niet als La-os.

quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:18 schreef De_Hertog het volgende:
Monica Bellucci?
 SiSi Senor
  SiSi Senor 

Dat is Kroatiequote:Op woensdag 24 juni 2009 00:21 schreef Szura het volgende:
Hrvadska

Magyaren eigenlijkquote:Op woensdag 24 juni 2009 00:23 schreef qonmann het volgende:
Maygaren

quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:28 schreef erkel het volgende:
Fries paard

(died 719) was the king (or duke) of Frisia from c. 680 until his death. He is often considered the last independent ruler of Frisia before Frankish domination. He defeated Charles Martel at Cologne. Eventually, however, Charles prevailed and compelled the Frisians to submit.
 (died 719) was the king (or duke) of Frisia from c. 680 until his death. He is often considered the last independent ruler of Frisia before Frankish domination. He defeated Charles Martel at Cologne. Eventually, however, Charles prevailed and compelled the Frisians to submit.  died in 719, but for some years his successors struggled against the Frankish power.
 died in 719, but for some years his successors struggled against the Frankish power. 

Goede gok. qonmann +1quote:

quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:44 schreef Szura het volgende:
zandvoort?

Gecheckt en het is goed.quote:

is een personage uit de Franse literatuur dat vooral bekend werd via de verfilmingen van regisseur Louis Feuillade.
  is een personage uit de Franse literatuur dat vooral bekend werd via de verfilmingen van regisseur Louis Feuillade. werd geschreven door Pierre Souvestre en Marcel Allain. Het waren zogenaamde 'episodes' die aan een ritme van één per maand verschenen en een groot succes kenden.
  werd geschreven door Pierre Souvestre en Marcel Allain. Het waren zogenaamde 'episodes' die aan een ritme van één per maand verschenen en een groot succes kenden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |